Iso mainos koristaa seinää, mutta talo on tyhjä. Onko siellä remontti menossa?
Inchcape vantaa kiinni?
17
1404
Vastaukset
- Entinen liike
"Liike lopetetu, ei kanata", niinku entinen kauppias ikkunassan taannoin ilmoitti. Toiminnot jatkuu Espoon toimipisteessä.
- häh??
Miksi he lopettivat? eikö mazdalla mene ihan hyvin?
Automaakin lopetti eikö niin?
Mitä muita isoja on lopettanut toimipisteitään - hyvä tai huono?
Monikin merkkiedustuksella ja sen luomalla mielikuvalla ratsastanut liike sulkee vielä ovensa.
Tiukkoina aikoina kuluttajat eivät suostu noin vaan ylihintoja maksamaan millekään lasipalatsille.
Ja miksi maksaisikaan? Jos merkkiliike on tuhansia euroja kalliimpi, kuin pienliike/vaihtoautoliike, niin miksi ihmeessä tuon ylihinnan kukaan maksaisi?
Vastuut ja lait on ihan samat isoilla ja pienillä autoliikkeillä vain myyntipuitteet erilaiset.
Molemmissa, sekä isoissa että pienissä autoliikkeissä on lakeja noudattavia "hyviä liikkeitä" ja hälläväliä meiningillä toimivia "huonompia liikkeitä".
Autoliikkeen hyvyyteen tai huonouteen ei myyntipuitteilla ole mitään vakuuttavuutta suuntaan eikä toiseen. Lasipalatsi voi olla suoranainen käärmeitten pesä ja toisaalta pienliike voi hoitaa asiansa todella hienosti lakien mukaisesti; myös ne jälkipyykit jos niitä tulee. - kallis tai kalliimpi
"Iso mainos koristaa seinää..."
Siinä jo oivallinen esimerkki ison ja pienen liikkeen kulueroista.
Tuo "iso mainos" seinällä on yksistään jo maksanut enemmän, kuin mitä pienempi autoliike kuluttaa "mainontaan" vuodessa.
Puhumattakaan kymmenestä myyjästä patsastelemassa harvoille asiakkaille, puolen tusinaa konttorityttöä ja papereitten siirtelijää, siivoojat ja siistijät, lasipalatsin pesijät, joutilaana seisoskelevat automeikkarit ja putsaajat sekä korjaamon henkilökunta... johtajien hulppeat kk-palkat päälle... jokuhan ne maksaa ja se joku on ASIAKAS, eli artisti maksaa.- Olin siellä töissä
4 myyjää, 2 konttoristia, 1 ulkoistettu siivoja. Muutama ulkoistettu autonpesijä.
Lasipalatsi? Oikeestikko?? v1972 rakennettu betonihalli. Ja tosiaan, kauppaa kun tehdään, niin asiakas maksaa, pätee myös maitokaupassa.
- Tulppaaninistuttaja
Ei mikään ihme että lyövät ovet kiinni kun lukee rekisteröintitilastoja.
Jaguarit ja Land-Roverit ei keiku ihan tilaston kärjessä !- saab9000
Delta osti kaivokselan. Samantien yt:t ja taas 60 pihalle. Oletteko huomanneet herttoniemen tyhjät autoliiketilat mekaanikon kadulla? Veho lopetti hondatalon ja kolme muuta suurta autotaloa on tyhjillään ja uusia vuokralaisia ei löydy.
- Lamminpää
saab9000 kirjoitti:
Delta osti kaivokselan. Samantien yt:t ja taas 60 pihalle. Oletteko huomanneet herttoniemen tyhjät autoliiketilat mekaanikon kadulla? Veho lopetti hondatalon ja kolme muuta suurta autotaloa on tyhjillään ja uusia vuokralaisia ei löydy.
Hienoa ! Tulee lisää lomautettavia !
http://www.hs.fi/talous/a1379902567261
- Donwsizing
Yksi syy Inchcapen alamäkeen oli päästöihin perustuvan autoveron tulo. Jaguarin ja Land Roverin myynti romahti koska kalleimpien mallien hinnat nousi yhdessä yössä yli 60.000€ Tampere ja Turku suljettiin ensin ja nyt muut pikkuhiljaa perässä, myös Mazdan myynti on vähentynyt huomattavasti kutosen huippuvuosista.
- Lumilautailija
Aika raflaavaa väittää että Land Roverin ja Jaguarin myynti olisi romahtanut kun niitä ei ole iknä myyty Suomessa paljon.
Parin kolmen kpl vähennys kukaudessa näyttää toki prosenttien valossa romahdukselta ! - Suoritus tuokin
Lumilautailija kirjoitti:
Aika raflaavaa väittää että Land Roverin ja Jaguarin myynti olisi romahtanut kun niitä ei ole iknä myyty Suomessa paljon.
Parin kolmen kpl vähennys kukaudessa näyttää toki prosenttien valossa romahdukselta !Aika erikoista oli tuo Mazdan hiipuminen myyntikärjestä ( 1980-luvun loppu) pelkäksi marginaalimerkiksi.
Maineen pilasi ruostumisherkkyys. Paljonkohan per auto olisi maksanut edes pohjan ruiskuttaminen maahantuojan toimesta. Ehkäpä peräti 40 euroa?
Ja oli kai siinä alasajossa malliston vanhenemista ja väärää hinnoitteluakin mukana. - Iso merkitys
Lumilautailija kirjoitti:
Aika raflaavaa väittää että Land Roverin ja Jaguarin myynti olisi romahtanut kun niitä ei ole iknä myyty Suomessa paljon.
Parin kolmen kpl vähennys kukaudessa näyttää toki prosenttien valossa romahdukselta !On sillä merkitystä jos on myyty noin 500 autoa vuodessa ja se putoaa neljäsosaan. Määrä on tietenkin pieni verrattuna muihin merkkeihin mutta yksi tämän ketjun kulmakivistä. Suurimmat itseaiheutetut virheet on tehty on Mazdan maahantuonnissa ja markkinoinnissa. Olisi ollut järkevää vaihtaa Haka-auton ajoilta oleva henkilökunta hieman tuoreemman ajatusmaailman omaavaan. Hinnoittelu, kampanjat ym. jälleenmyyntiin vaikuttavat seikat hoidettiin hieman leväperäisesti. Uskottiin pelkän laadun, hieman muita merkkejä paremman varustelun ja ns. kilpailukykyisen hinnan riittävän. Myöskään jälleenmyyjille ei annettu riittäviä eväitä kilpailuun muita merkkejä vastaan ja oltiin aina muita ketjuja hieman jäljessä.
- Anonyymi
Iso merkitys kirjoitti:
On sillä merkitystä jos on myyty noin 500 autoa vuodessa ja se putoaa neljäsosaan. Määrä on tietenkin pieni verrattuna muihin merkkeihin mutta yksi tämän ketjun kulmakivistä. Suurimmat itseaiheutetut virheet on tehty on Mazdan maahantuonnissa ja markkinoinnissa. Olisi ollut järkevää vaihtaa Haka-auton ajoilta oleva henkilökunta hieman tuoreemman ajatusmaailman omaavaan. Hinnoittelu, kampanjat ym. jälleenmyyntiin vaikuttavat seikat hoidettiin hieman leväperäisesti. Uskottiin pelkän laadun, hieman muita merkkejä paremman varustelun ja ns. kilpailukykyisen hinnan riittävän. Myöskään jälleenmyyjille ei annettu riittäviä eväitä kilpailuun muita merkkejä vastaan ja oltiin aina muita ketjuja hieman jäljessä.
Puiseva henkilökunta oli,mutta ei niin epäkohteliasta kuin Koivuhaan Veholla,se käytös tuli vastaan jo infopisteellä vanha muori joka uhos lähtevänsä lähiaikoina pohjanmaalle takaisin.kyllä sen huomasikin että sieltä se oli,hankala,mutta niin oli myyntipäällikötkin.
- oikea mazda
Mazda tarvii nyt oikean maahantuojan.
Sellaisen joka haluaa myydä autoa ja huoltaa. Nyt on ollut höperö maahantuoja asialla joka on halunnut tuhota merkin suomessa.
Auto ei ole ollenkaan niin huono mitä myyntiluvut näyttää. Esim volsulla ja toyotalla ei nykyään kestä mikään, paljon huonompia autoina. Joku hullu on vaan keksinyt että volsu ja toyota toimii, ja siis ne myyvät autoja väkisellä. Kokeilin uutta kutosta ostaa mutta olisi pakolla pitänyt kauppa tehdä. Joten otin toisen noista hulluista merkeistä.
Kuutonen ei poikkea hinnaltaan esim toyotasta kun vertaa. Harmi että höperö maahantuoja on pilannut kaiken.- Oli 2 tahtia edellä
Nyt pitäisi saada Haka-Auton entinen lippulaiva Wartburg uudelleen markkinoille niin kyllä alkaisi raju nousu jälleen. !
Tietenkin nelitahtisena.Trabant voisi myös palata takaisin markkinoille autonvalmistajaksi :D
- Zoom Zoom
Ehkä myös Fiskerin kanssa mentiin hiukan metsään, olisiko nekin voimavarat kannattanut käyttää Mazdan hyväksi? Ei taida enää Zoom Zoom mainokset riittää myyntitilastojen kärkiporukkaan. Tämän vuoden aikana moni muukin liike laittaa laudat ikkunoihin, kauppa ei käy koska ihmiset ovat odottavalla kannalla. Toivottavasti muutaman vuoden kuluessa saadaan automyynti uuteen nousuun ja hiukan erilaiseksi kuin nykyään.
- katoavat maineet
Suomen henkilöautomarkkinat kaipaavat mullistusta todenteolla. Hallitus tekee kaikkensa autoilun hankaloittamiseksi ikäänkuin se olisi sille pyhä tehtävä. Hallituksessa iilimatona eläville vihreille ja vasemmistolaisille se onkin. Suomen henkilöautoliikenteen verotus pitäisi saada edes jotenkin järkevämmälle tolalle.
Markkinavoimat ja valitettavasti myös idioottihallituksen munaukset muokkaavat suomalaista henkilöautokauppaa. Täkäläiset markkinat ovat täysin merkityksettömät ja mielenkiinnottomat autoteollisuusjättien silmissä. Niille on aivat yhdentekevää mitä merkkejä jatkossa täällä markkinoidaan. Nämä marginaalimerkit ja marginaalidiilerit joutavat kadota. Täkäläisellä veromallilla ja autojen keinotekoisella eliniän ja arvon ylläpidolla autoilijan ei kannata valita muutaman merkin välillä.
Valitettavasti suurin osa näistä voluumimerkeistä myy tällä hetkellä laadutonta kuraa. Voi sitä itkua ja parkua kun muutaman vuoden päästä erään intiaanipäähineen merkkiä kantavan auton omistajat valittavat laadusta.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Mihin kaikkeen sinä ihastuit hänessä
Mikä oli se asia mikä vei jalat altasi? ❤️ Oliko jotain erityistä tilannetta vai tunne? Kenties monen sattuman summa? Ai1089773Persut: haluamme lisää veroja!
Lisää lisää veroja huutaa persukuoro. Veroila Suomi nousuun! "Uusi matkailuvero eli matkailijamaksu peritään esimerki774982Nainen kokki autossa kammottavan kuoleman sähköauto-Teslan syttyessä tuleen.
https://www.is.fi/autot/art-2000011652873.html Näin vaarallisia sähköautopalot voivat olla.674768Persuja ei aluevaltuustoissa näy
Ei tunnu persuja paljon paikalliset asiat kiinnostavan, vaan ainoastaan ulkomaalaiset, joku Israel ja Trumpin fanitus.63251Päivän Riikka: Uudenkaupungin autotehdas hiljeni
Näin ne 100 000 uutta pysyvää ei-tempputyötä yksityiselle sektorille tämän hallituksen ansiosta syntyy. Työntekijöille j92451Numero josta kaivattusi tulee mieleen
Onko jokin numero joka yhdistää teidät jotenkin? Älä laita puhelinnumeroa.1061696- 471496
Kerro kaivattusi nimi tai nimikirjaimet
🌠 Tähdenlento! Kirjoittamalla kaivattusi nimen tai nimikirjaimet tähän, saattaa toiveesi toteutua.531451Jorman paluu sodasta Lieksaan oli katkera
Jorma Karhunen astui Lieksan asemalle. Aurinko paistoi, mutta Jorman maailma oli sumuinen. Takana oli se helvetti, jota591414Heräsin taas sinä mielessä
Miten voi haluta toista näin paljon? 😳 Kyllä meillä on muutenkin hyvä yhteys. Ehkä se tekee myös tästä niin voimakkaan?651331