Talvisodan jääkärien kyykkytuloksia

Jäkittävä-Jääkäri

hei!

Tietääkö kukaan talvisodan jääkärien kyykkytuloksia? Entä käytettiinkö tuolloin siteitä polvissa?

Luulisi että harjoitusta kyykkäilystä olisi tullut esimerkiksi sissi-kakilla, varsinkin jos tuli kiire nousta ylös kun venäläiset luodit kampasivat uutta jakausta. Moni kuitenkin kävi päivittäin isolla hädällä, niin varmaan tuli viikon aikana monta räjähtävää kyykkytoistoa tehtyä kun venäläiset järjestivät väijytyksiä.

Vai nosteltiinko tuohon aikaan maksimikyykkyjä ja käytettiinkö vyötä? Siis muutakin kuin sitä armeijavyötä...

Ja mitenhän talvisodan jääkärit pärjäisivät nykyisissä kyykky-kisoissa?

8

232

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Jäkittävä-Jääkäri

Niin ja kaikki kunnia vielä suomen sotaveteraaneille! Kyykkäsivät sitten mitä kyykkäsivät. Suuri kiitos teille!

• ES (ari) Jonne

Tietääks kuinka paljon Tutankhamon kyykkäs? Tekiks se raw vai varustenostoja?

• jytwa

Kaikkihan tietää mistä "räjähtävä-kyykky" sana on peräisin? Juuri talvisodan ajalta, silloin kyykistyttiin ja ponkaistiin samantien ylös kun/jos käsikranaatti käristi perskarvoja. Joskus saattoi myös räjähtävät ripulit turahtaa pelkästä säikähdyksestä.

• Uolevi66

Ja sitähän ei nykyajan testo-jonnet tiedä. Ainoa räjähtävä on säikähdys-ripuli joka pärähtää housuihin kun markku pistää jonnen pyllyyn testo-piikin yllättäen.

• vartinmanne
        Uolevi66 kirjoitti:

Ja sitähän ei nykyajan testo-jonnet tiedä. Ainoa räjähtävä on säikähdys-ripuli joka pärähtää housuihin kun markku pistää jonnen pyllyyn testo-piikin yllättäen.

Minun pyllyyn Markku on pistellyt testopippeliä.

• T.TT

Olen jo kolmenkymmenen ylittänyt nainen. Perheellinen ja pitkässä suhteessa mieheni kanssa ollut. Kunnes tapasin elämäni naisen. En edes tiennyt että minusta löytyy tuollaisia tunteita ja olinkin hieman hukassa itseni kanssa hetken. Otin asian puheeksi kyseisen naisen kanssa ja se olikin menoa sen jälkeen. Tuli ero miehestä ja oman asunnon etsintä. Lapsille olemme antaneet aikaa sopeutua eroon eli en pakannut kamoja heti saman iltana kun ero otettiin puheeksi vaan pikkuhiljaa. Koko tämän tapahtumaketjun aikana olen pystynyt olemaan varma että teen oikein vaikka perheeni rikon. Onni ei ole siinä että on ehjä perhe vaan onni on siinä että kaikki on onnellisia. Riidelty ei olla ollenkaan miehen kanssa vaikkakaan en ole tästä naisesta vielä puhunut miehelleni. Se aika kyllä koittaa mutta mietin kuinkahan hän tämän ottaa vastaan. Luulen että en ole ainut nainen joka kokee valaistuksen näin myöhemmällä iällä ja haluankin tukea kaikkia samanlaisessa tilanteessa itseni kanssa olevia kohtaamaan asian ja ajattelemaan itsekkäästi. Kaikki voi selvitä voittajina vaikka helppoa tämä ei ole ollut.

• Toisaalla täällä

on ollut Tapio Rautavaaran tuloksia sotien jälkeen olympiavuodelta 1948.

Oli treenannut muutaman vuoden. Pituus 190 cm ja paino noin 90 kiloa.

Työntö 150 kiloa, tempaus 90 kiloa ja teki hyppykyykkyjä 120 kilolla!!

Voittikin sitten keihäänheiton olympiakultaa 1948!

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Miksei voitaisi vaan puhua asiat selväksi?

Minulla on ollut niin kova ikävä sinua, etten oikein edes löydä sanoja kuvaamaan sitä. Tuntuu kuin jokainen hetki ilman
      Ikävä
      50
      1743
    2. Sunnuntai terveiset kaivatulle

Maa on vielä valkoinen vaikka vappu lähestyy, otetaan pitkästä aikaa pyhä terveiset kaivatullesi tähän ketjuun !!
      Ikävä
      76
      1375
    3. Kaupan työtekijä

Kyllä on pahaa katsottavaa kun myyjällä on purtu kaula, hyvin epäsoveliasta
      Kuhmo
      39
      1329
    4. Olen päivä päivältä vain varmempi siitä että rakastan sinua

Onhan se tällä tuntemisen asteella jokseenkin outoa, mutta olen outo ja tunne on tunne. 😊
      Ikävä
      89
      1154
    5. Verovähennysten poisto syö veronkevennykset pieni- ja keskituloisilta

Kokoomuslaiset ja perussuomalaiset kansanedustajat jakavat kilvan postauksia, jossa kerrotaan miten kaikkien työssäkäyvi
      Maailman menoa
      159
      1067
    6. Oletko koskaan suuttunut jostain kaivatullesi?

Mitä hän teki tai mitä tapahtui, mistä suutuit?
      Ikävä
      89
      1016
    7. Ai miehillä ei ole varaa maksaa

Treffejä naiselle johon on ihastunut? Ihanko totta dusty miehet? Tekosyy. Haluatko laittaa 50/50 kaikki kulut parisuhtee
      Ikävä
      198
      994
    8. Olet mielessäni

viimeisenä illalla ja ensimmäisenä aamulla. Ihastuin sinuun enkä voi tunteilleni mitään. Jos uskaltaisin, tunnustaisin s
      Ikävä
      21
      916
    9. 71
      904
    10. Olen paremman näköinen kuin sinä

Jos aletaan sille tielle mies.
      Ikävä
      82
      861
    Aihe