Talvisodan jääkärien kyykkytuloksia

Jäkittävä-Jääkäri

hei!

Tietääkö kukaan talvisodan jääkärien kyykkytuloksia? Entä käytettiinkö tuolloin siteitä polvissa?

Luulisi että harjoitusta kyykkäilystä olisi tullut esimerkiksi sissi-kakilla, varsinkin jos tuli kiire nousta ylös kun venäläiset luodit kampasivat uutta jakausta. Moni kuitenkin kävi päivittäin isolla hädällä, niin varmaan tuli viikon aikana monta räjähtävää kyykkytoistoa tehtyä kun venäläiset järjestivät väijytyksiä.

Vai nosteltiinko tuohon aikaan maksimikyykkyjä ja käytettiinkö vyötä? Siis muutakin kuin sitä armeijavyötä...

Ja mitenhän talvisodan jääkärit pärjäisivät nykyisissä kyykky-kisoissa?

8

197

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Jäkittävä-Jääkäri

      Niin ja kaikki kunnia vielä suomen sotaveteraaneille! Kyykkäsivät sitten mitä kyykkäsivät. Suuri kiitos teille!

    • ES (ari) Jonne

      Tietääks kuinka paljon Tutankhamon kyykkäs? Tekiks se raw vai varustenostoja?

    • jytwa

      Kaikkihan tietää mistä "räjähtävä-kyykky" sana on peräisin? Juuri talvisodan ajalta, silloin kyykistyttiin ja ponkaistiin samantien ylös kun/jos käsikranaatti käristi perskarvoja. Joskus saattoi myös räjähtävät ripulit turahtaa pelkästä säikähdyksestä.

      • Uolevi66

        Ja sitähän ei nykyajan testo-jonnet tiedä. Ainoa räjähtävä on säikähdys-ripuli joka pärähtää housuihin kun markku pistää jonnen pyllyyn testo-piikin yllättäen.


      • vartinmanne
        Uolevi66 kirjoitti:

        Ja sitähän ei nykyajan testo-jonnet tiedä. Ainoa räjähtävä on säikähdys-ripuli joka pärähtää housuihin kun markku pistää jonnen pyllyyn testo-piikin yllättäen.

        Minun pyllyyn Markku on pistellyt testopippeliä.


    • T.TT

      Olen jo kolmenkymmenen ylittänyt nainen. Perheellinen ja pitkässä suhteessa mieheni kanssa ollut. Kunnes tapasin elämäni naisen. En edes tiennyt että minusta löytyy tuollaisia tunteita ja olinkin hieman hukassa itseni kanssa hetken. Otin asian puheeksi kyseisen naisen kanssa ja se olikin menoa sen jälkeen. Tuli ero miehestä ja oman asunnon etsintä. Lapsille olemme antaneet aikaa sopeutua eroon eli en pakannut kamoja heti saman iltana kun ero otettiin puheeksi vaan pikkuhiljaa. Koko tämän tapahtumaketjun aikana olen pystynyt olemaan varma että teen oikein vaikka perheeni rikon. Onni ei ole siinä että on ehjä perhe vaan onni on siinä että kaikki on onnellisia. Riidelty ei olla ollenkaan miehen kanssa vaikkakaan en ole tästä naisesta vielä puhunut miehelleni. Se aika kyllä koittaa mutta mietin kuinkahan hän tämän ottaa vastaan. Luulen että en ole ainut nainen joka kokee valaistuksen näin myöhemmällä iällä ja haluankin tukea kaikkia samanlaisessa tilanteessa itseni kanssa olevia kohtaamaan asian ja ajattelemaan itsekkäästi. Kaikki voi selvitä voittajina vaikka helppoa tämä ei ole ollut.

    • Toisaalla täällä

      on ollut Tapio Rautavaaran tuloksia sotien jälkeen olympiavuodelta 1948.

      Oli treenannut muutaman vuoden. Pituus 190 cm ja paino noin 90 kiloa.

      Työntö 150 kiloa, tempaus 90 kiloa ja teki hyppykyykkyjä 120 kilolla!!

      Voittikin sitten keihäänheiton olympiakultaa 1948!

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. 110
      2136
    2. Katso: Ohhoh! Miina Äkkijyrkkä sai käskyn lähteä pois Farmi-kuvauksista -Kommentoi asiaa: "En ole.."

      Tämä oli shokkiyllätys. Oliko tässä kyse tosiaan siitä, että Äkkijyrkkä sanoi asioita suoraan vai mistä.... Tsemppiä, Mi
      Tv-sarjat
      58
      2001
    3. Voi kun mies rapsuttaisit mua sieltä

      Saisit myös sormiisi ihanan tuoksukasta rakkauden mahlaa.👄
      Ikävä
      15
      1925
    4. Kyllä poisto toimii

      Esitin illan suussa kysymyksen, joka koska palstalla riehuvaa häirikköä ja tiedustelin, eikö sitä saa julistettua pannaa
      80 plus
      19
      1677
    5. "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu"..

      "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu".. Näin puhui jo aikoinaan Jeesus, kun yksi hänen opetuslapsistaan löi miekalla
      Yhteiskunta
      20
      1608
    6. Haluan jutella kanssasi Nainen

      Olisiko jo aika tavata ja avata tunteemme...On niin paljon asioita joihin molemmat ehkä haluaisimme saada vastaukset...O
      Ikävä
      12
      1398
    7. Haluan tavata Sinut Rakkaani.

      Olen valmis Kaikkeen kanssasi...Tulisitko vastaa Rakkaani...Olen todella valmistautunut tulevaan ja miettinyt tulevaisuu
      Ikävä
      26
      1340
    8. Poliisiauto Omasp:n edessä parkissa

      Poliisiauto oli parkissa monta tuntia Seinäjoen konttorin edessä tänään. Haettiinko joku tai jotain pankista tutkittavak
      Seinäjoki
      11
      1336
    9. Onko mies niin,

      että sinulle ei riitä yksi nainen? Minulle suhde tarkoittaa sitoutumista, tosin eihän se vankila saa olla kummallekaan.
      Tunteet
      15
      1321
    10. Kristityt "pyhät"

      Painukaa helvettiin, mä tulen sinne kans. Luetaan sitten raamattua niin Saatanallisesti. Ehkä Piru osaa opetta?!.
      Kristinusko
      6
      1262
    Aihe