ettei lueta asetussanoja ennen ehtoollisen jakoa. Jeesushan asetti ehtoollisen asetussanat ja niitä tulee noudattaa. Ei ehtoollinen ole ilman asetussanoja ja siunausta ehtoollinen. Miksei tässä seurakunnassa noudateta Jeesuksen opetusta, ehtoollisen vietosta. Itellä paha ölla, en tunne edes nauttivani ehtoollista.
Miksi tehdään näin
11
138
Vastaukset
- Lanttu-Leena ek.
Ettei vaan olisi kyse isien perinnäissäännöistä, joihin olet jäänyt jumiin?
- ehtoollinen
helluntaiseurakunnissa ehtoollisen joko on hyvin hankala , koska vain kasteenottanut voi käydä ehtoollisella. siksi tää ei toimi helluntaiseurakunnissa oikeaoppisesti, se on kuin että sulle mulle, ei sulle mulle
- Jumalan lapsi
Ehtoollisen asetussanat tulee lukea Raamatusta, samoin siunata leipä ja viini, ennen ehtoollisen jakoa. Näinhän Jeesus opetti.
En ole jääny jumiin joihinkin perinnäis-sääntöihin. Ehtoollinen on juhla-ateria, joka tulee nauttia niiinkuin Jeesus opetti. - ♡♡♡
Helluntailaiset on kaikki kastettu joten ei siellä mitääm sulle mulle touhua ole.
- Vieras ehtoollisella
Väärin!
Helluntaiseurakunnissa lähes kaikkialla on käytössä ns. avoin ehtoollinen, jossa painotetaan uskoa, ei kastetta. Kaikki halukkaat, jotka tunnustavat uskoa Jeesukseen ovat tervetulleita viettämään ehtoollista, uskovien yhteysateriaa.
Toisin on teillä luterilaisuudessa, jossa ehtoollinen tarjotaan vain kirkon jäsenille, ehtoollisyhteyttä muihin ei ole. - hell-oppi
♡♡♡ kirjoitti:
Helluntailaiset on kaikki kastettu joten ei siellä mitääm sulle mulle touhua ole.
no hellarin lapset ei tosiaan ole hellareita, silti heille annetaan seurakunnassa ehtoollinen, että revi leipä lapsen suusta
- Jumalan lapsi
Vieras ehtoollisella kirjoitti:
Väärin!
Helluntaiseurakunnissa lähes kaikkialla on käytössä ns. avoin ehtoollinen, jossa painotetaan uskoa, ei kastetta. Kaikki halukkaat, jotka tunnustavat uskoa Jeesukseen ovat tervetulleita viettämään ehtoollista, uskovien yhteysateriaa.
Toisin on teillä luterilaisuudessa, jossa ehtoollinen tarjotaan vain kirkon jäsenille, ehtoollisyhteyttä muihin ei ole.Jokainen Jeesukseen uskova uudestisyntynyt, joka käy uskovien kasteella, ja sitä kautta liitetty seurakuntaan, on oikeutettu nauttimaan Herran Pyhän ehtoollisen. Ei Jeesus sanonu, kun nautitte minun muistoateriani ei teidän tarvii lukea ehtoollisen asetussanoja ja sillä tavalla erottaa minun ruumiistani ja vertani muusta, nauttikaa vaan se ilman erotusta. Sanoiko Jeesus, tehkää huorin, juokaa isenne humalaan, varastakaa, älkää rakastako ketään. Ei sanonu. Näistä paasataan, niinkuin tuleekin. Mutta Herran Pyhä ehtoollinen on sitt nautittava ilman Jeesuksen opettamaa esimerkkiä noudattaen.
Ei ja vielä kerran ei, tää on väärin. En nauti enää ehtoollista seurakunnassa johon kuulun, käyn vaikka toisessa seurakunnassa ehtoollisella, sellaisessa, jossa luetaan ehtoollisen asetussanat. Jokaisessa muussa seurakunnassa on luettu, tää on ensimmäinen helluntaiseurakunta, jossa ei lueta. - ei hellari
Vieras ehtoollisella kirjoitti:
Väärin!
Toisin on teillä luterilaisuudessa, jossa ehtoollinen tarjotaan vain kirkon jäsenille, ehtoollisyhteyttä muihin ei ole.Väärin! Helluntaiseurakuntien ehtoollinen on tarkoitettu uudestisyntyneille ja sen jölkeen uskovana kastetuille, kirkkokunta rajoja ei ole! Jos joku uskosta osaton tai ei uskovien kasteella käynyt oskllistuu siihen, niin hän toimii väärin! Ehtoollinen on Raamtun mukaan siitä lähtöisin, kun Jeesus asetti ehtoollisen vieton yläsälissa uskoville ja uskovina kastetuille opetuslapsilleen! Tämä käytäntö on gelluntaiseurakunnissa!
- Jopas jotakin!
Missä noin tehdään? Itse olen aina ollut kokouksessa, jossa asetussanat luetaan!
- Jumalan lapsi
On vaan suomessa helluntaiseurakunta johon olen siirtyny toisesta helluntaiseurakunnasta. Tätä enne olen ollu kahdessa muussa helluntaiseurakunnassa, niissä luetaaan ehtoollisen vieton asetussanat. Tää on itelle järkytävää, ole maininnu tästä, heidän mielestään oikein.
Raamatunmukainen ehtoollinen tulis olla alkoholipitoinen viini ja happamaton leipä, joka valmistettu jauhoista ja öljystä, ei hiivaa. Yksi leipä, Jeesusksen ruumis, ei mitään kakkaroita. Viini joka on käyny, eli alkoholipitoinen, joka säilyy. Tämä on se ehtoollinen jonka Jeesus nautti, jota meidänkin tulee noudattaa. Asetussanojen lukeminen, siunaaminen ja rukoileminen ennen ehtoollisen nauttimista ja sen jälkeen kiittää Jeesusta ja rukoilla.
Ehtoollinen ei tarkoita jotain mehua tai käymätöntä viiniä, ei myöskään jotain ihme kakkaroita tai happaleipää, joka on tehty hiivasta. - tode*
Jumalan lapsi kirjoitti:
On vaan suomessa helluntaiseurakunta johon olen siirtyny toisesta helluntaiseurakunnasta. Tätä enne olen ollu kahdessa muussa helluntaiseurakunnassa, niissä luetaaan ehtoollisen vieton asetussanat. Tää on itelle järkytävää, ole maininnu tästä, heidän mielestään oikein.
Raamatunmukainen ehtoollinen tulis olla alkoholipitoinen viini ja happamaton leipä, joka valmistettu jauhoista ja öljystä, ei hiivaa. Yksi leipä, Jeesusksen ruumis, ei mitään kakkaroita. Viini joka on käyny, eli alkoholipitoinen, joka säilyy. Tämä on se ehtoollinen jonka Jeesus nautti, jota meidänkin tulee noudattaa. Asetussanojen lukeminen, siunaaminen ja rukoileminen ennen ehtoollisen nauttimista ja sen jälkeen kiittää Jeesusta ja rukoilla.
Ehtoollinen ei tarkoita jotain mehua tai käymätöntä viiniä, ei myöskään jotain ihme kakkaroita tai happaleipää, joka on tehty hiivasta.jos Jeesus olisi syntynyt Suomeen, ehtoollinen koostuisi lanttukukosta ja piimästä.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Martinan uusi poikakaveri
Sielläpä se sitten on. Instastoorissa pienissä speedoissa retkottaa uusin kulta Martinan kanssa. Oikein sydämiä laitettu2063250Suomessa helteet ylittää vasta +30 astetta.
Etelä-Euroopassa on mitattu yli +40 asteen lämpötiloja. Lähi-Idässä +50 on ylitetty useasti Lämpöennätykset rikkoutuva2391640Laita mulle viesti!!
Laita viesti mesen (Facebook) kautta. Haluan keskustella mutta sinun ehdoilla en halua häiriköidä tms. Yhä välitän sinus961488- 921399
Vanhemmalle naiselle
alkuperäiseltä kirjoittajalta. On olemassa myös se toinen joka tarkoituksella käyttää samaa otsikkoa. Ihan sama kunhan e461344Fazer perustaa 400 miljoonan suklaatehtaan Lahteen
No eipä ihme miksi ovat kolminkertaistaneen suklaalevyjensä hinnan. Nehän on alkaneet keräämään rahaa tehdasta varten.1601276Ajattelen sinua tänäkin iltana
Olet huippuihana❤️ Ajattelen sinua jatkuvasti. Toivottavasti tapaamme pian. En malttaisi odottaa, mutta odotan kuitenkin121198Ökyrikkaat Fazerit saivat 20 MILJOONAA veronmaksajien varallisuutta!
"Yle uutisoi viime viikolla, että Business Finland on myöntänyt Fazerille noin 20 miljoonaa euroa investointitukea. Faze1231029Miehelle...
Oliko kaikki mökötus sen arvoista? Ei mukavalta tuntunut, kun aloit hiljaisesti osoittaa mieltä ja kohtelit välinpitämät89932Tuntuu liian hankalalta
Lähettää sulle viesti. Tarvitsen apuasi ottaa koppi tilanteesta. Miehelle meni.52855