Evl-pappi vauvoja siunaamassa

Onko helluntailaisilla yleistä kutsua luterilaisen kirkon pappi siunaamaan kastamattomia lapsia?

Ja minkä takia helluntailaiset eivät itse siunaa siunaa kastamattomia lapsia?

Kirkko kuulolla-palstan naispappi kertoo käyneenssä siunaamassa naapurissa asuvan helluntaiperheen lapsia.

"Maarit-pappi"
"Olen myös käynyt siunaamassa heidän vauvojaan elämän alussa, kun heitä ei kasteta. "
http://keskustelu.suomi24.fi/node/11889265

29

124

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • ei hellari

Mikä estää uudestisyntyneen uskovaisen papin siunaamasta vaikka hellarien lapsia! Raamattu ei sitä kiellä!

Taas on tietosi hukassa peku! Helluntaiseurakunnissa siunataan lapsia, usein koko perhe on mukana kun vauvaa siunataan. Seurakunnan vanhimmat laskevat kätensä vauvan päälle ja siunaavat häntä ja koko perhettä samalla, tämä tapahtuu tietenkin ilman vettä, koska vauvan kastamista ei Raamattu tunne!

Minuakin on kirkon uskovaiset pait siunanneet monta kertaa, josko myöskin hellaripastorit! Ei siinä ole mitään väärää, sillä usko yhdistää!

Kerropa peku miksi näin ei saisi tehdä mielestäsi!

• Miksi noin vihaisella asenteella kirjoitat?

• Pe.ku kirjoitti:

Miksi noin vihaisella asenteella kirjoitat?

* No miksei saisi ? Vihastutat monia täällä, vaikka ei se aina tulee näkyviin, luulisi sinun käsittävän sen, kun hyvin tiedät mitä teet täällä ? Vääristelet joka asian, niinkuin nyt tämän vauvojen siunaamisenkin, toivoit saavasi taas sillä lyödä helluntailaisia ! Tai ilkkua, tai ivata tai mollata, tai muuten vaan härnätä. Sinulla Pe.ku, kun ei koskaan oo mitään omaa anettavaa tälle palstalle, asiasi aina koskee muita ja muiden tekmisiä tai tekemättä jättämisiä. Onkohan sinulla mies parka mitään omaa elämää ?

• koleerikko
        Mohikaani_27 kirjoitti:

* No miksei saisi ? Vihastutat monia täällä, vaikka ei se aina tulee näkyviin, luulisi sinun käsittävän sen, kun hyvin tiedät mitä teet täällä ? Vääristelet joka asian, niinkuin nyt tämän vauvojen siunaamisenkin, toivoit saavasi taas sillä lyödä helluntailaisia ! Tai ilkkua, tai ivata tai mollata, tai muuten vaan härnätä. Sinulla Pe.ku, kun ei koskaan oo mitään omaa anettavaa tälle palstalle, asiasi aina koskee muita ja muiden tekmisiä tai tekemättä jättämisiä. Onkohan sinulla mies parka mitään omaa elämää ?

Pe.ku julki jumalattomana elää henkisesti köyhää elämää. Lieköhän saanut kirjastokorttia hommatuksi?

• ei hellari
        Mohikaani_27 kirjoitti:

Kuten jo pekulle mainitsei, niin en ole kirjoittanut vihaisella mielellä. Vaan peku itse on ärsyyntynyt ja vihaisella mielellä. Kivahan se olisi tietää miksi ateisti viihtyy täällä näin sitkeästi ja tuo esiin omia luulottelujaan asioista. Todellinen tietohan häneltä näkyy puuttuvan. Voisihan peku myös näin ottaa opiksi ja teitäisi enemmän ja luulisi vähemmän. Eihä julkijumalattomalle kanaata edes vihastua, päin vastoin tuollainen Raamatun "túlkinta" ja uskovien elämän mustamaalaaminen aiheuttaa vaan sen, että ko. kirjoittaja saattaa itsemnsä naurunalaiseksi. Ei tuolliaselle kannata suuttua ja olla vihainen. Viha ja katkeruus ei ole uskovaisen käyttäytymiselle sopivaa.

• ei hellari kirjoitti:

Kuten jo pekulle mainitsei, niin en ole kirjoittanut vihaisella mielellä. Vaan peku itse on ärsyyntynyt ja vihaisella mielellä. Kivahan se olisi tietää miksi ateisti viihtyy täällä näin sitkeästi ja tuo esiin omia luulottelujaan asioista. Todellinen tietohan häneltä näkyy puuttuvan. Voisihan peku myös näin ottaa opiksi ja teitäisi enemmän ja luulisi vähemmän. Eihä julkijumalattomalle kanaata edes vihastua, päin vastoin tuollainen Raamatun "túlkinta" ja uskovien elämän mustamaalaaminen aiheuttaa vaan sen, että ko. kirjoittaja saattaa itsemnsä naurunalaiseksi. Ei tuolliaselle kannata suuttua ja olla vihainen. Viha ja katkeruus ei ole uskovaisen käyttäytymiselle sopivaa.

Nyt vietistäsi paistaa läpi vieläkin suurempi viha.

Onko sinulla mitään kantaa siihen saako luterilaiset papit siunata kastamattomia helluntailaislapsia.

Helluntaikirkko onkin poistanut jo tuo opillisen ongelman sillä että liittää lapset kirkkoon ilman kastetta.

• ei hellari
        Pe.ku kirjoitti:

Nyt vietistäsi paistaa läpi vieläkin suurempi viha.

Onko sinulla mitään kantaa siihen saako luterilaiset papit siunata kastamattomia helluntailaislapsia.

Helluntaikirkko onkin poistanut jo tuo opillisen ongelman sillä että liittää lapset kirkkoon ilman kastetta.

Yhäkin peku sanon, ettei viesteistäni paista viha, sillä en kirjoita koskaan mitään vihassa. Minulla on lempeä luonne (tämä on muitten minulle sanoma asia, ei siis minun oma päätelmäni), joten vihan kokemuksia ei minulla edes ole. Sinä vaan et uskalla vastata rehellisesti esitettyihin kysymyksiin, kun tiedät että tietämättömyytesi ja luulottelusi paljastuisi näin kaikille!

Vastaapa siis siihen kysymykseen, että miksi viihdyt tällä pakstalla noin sitkeästi, kun vakuuttelet olevasi ateisti. Luulisi sinun haluavan olla kaltaistesi joukossa kirjoittelemassa eikä täällä.

Olenhan kantani tuonut hyvin selvästi esiin asiasta. Kuten olen sanonut niin mikä estää uskovaista luterilaisen kirkon pappia siunaamasta helluntailaisten lasta ja lapsia!Tai myöskin päin vastoin, hellaripapin luterilaisen kodin lasta. Siinä ei ole ristiriitaa, kunhan siunaaminen tapahtuu ilman vettä. Lapsikastettahan Raamattu ei tunne! Mikä peku on sinun kantasi? Tätäkin olen kysynyt sinulta, vaan et ole vastannut! Minua on siunanneet niin hellaripapit kuin kirkon papitkin, ja uudestisyntyneen uskovaisen siunaus on suuri arvoinen asia! Tapahtuipa se kenen taholta tahansa.

Hellarit ei liitä lapsia seurakuntaan, vaan siunaavat heitä. Lapsi aikanaan valitsee ottaako vastaan Jeesuksen pelastajanaan ja liittyyjö uskovana kastamisensa jälkeen helluntaihin vai eikö. Itse valitsin jälkimmäisen vaihtoehdon. Uskossa olen ja Jeesuta olen seurannut jo liki 50 vuotta. Elän Hänen yhteydessään ja kerron ihmisille rakastavasta Vapahtajasta!

• Perhe on saattanut ajatella myös, ettei ainakaan Amerikasta voitelun hakeneen helluntaipastorin käsien alle sovi pientä lasta viedä siunattavaksi.

• Helluntailaisethan voisi laajemmin pohtia sellaista vaihtoehtoa, että kastaisivat lapsensa luterilaiseen kirkkoon ja aikuisiässä sitten helluntaiseurakuntaan.

Silloin jäisi tuo helluntailaisopissa oleva noin 15 vuotta pitkä "pimeä" vaihe pois, jossa ei ole lapselle pelastusta.

• ei hellari
        Pe.ku kirjoitti:

Helluntailaisethan voisi laajemmin pohtia sellaista vaihtoehtoa, että kastaisivat lapsensa luterilaiseen kirkkoon ja aikuisiässä sitten helluntaiseurakuntaan.

Silloin jäisi tuo helluntailaisopissa oleva noin 15 vuotta pitkä "pimeä" vaihe pois, jossa ei ole lapselle pelastusta.

Ei helluntaiopissa ole tuollaista 15 vuotista pitkää pimeää kautta, vaikka asiasta tietämätön peku koettaa väittää omaa luulotteluaan todeksi. Lapselle on pelatus tarjolla yhtä varmasti kuin aikuisellekin. Moni hellarikodin lapsi on nk. lapsen uskossa siihen saakka kunnes valitsee omakohtaisesti Jeesuksen elämänsä Herraksi. Itsekin olen tullut uskoon omalohtaisesti 13 vuotiaana ja sitä ennen olen kulkenut nk. lapsenuskossa. Jos olisin lähtenyt tästä ajasta ennen kuin tulin uskoon, niin Jeesuksen ssovintotyö olisi ollut riittävä perustus siihen, että ollisin mennyt taivaaseen. Mutta kun ikää tulee lisää, niin jokaisen on tehtävä omakohtainen valinta siitä, ottako Jeesuksen omaan elämäänsä vai käjteekö synnin teille tieten tahtoen. Minä olen saanut elää vauhdikkaan ja mielenkiintoisaen elämän Jeesuksen yhteydessä, enkä osaani halua vaihtaa mihinkään muuhun.

Kun Raamatussa ei ole tuollaista lapsikastetta, niin miksi hekkarit toimisivat vastoin Raamatun selvää linjaa. Eikä mitään aikuisiän kastettakaan ole, vaan on udestisyntyneitten uskovien upotuskaste, joka ei ole pelastava teko, vaan Raamatun sopetuksen noudattamista kuuliaisuudessa.Itse kävin uskovana kasteella 14 vuotiaana ja menin aivan vaapaehtoisesti Raamatun totuutta tässäkin asiassa noudattaen!

• v.b.

Onko sillä sinulle, uskosta osattomalle ateistille, mitään merkitystä?

Asiahan ei kuulu sinulle pätkän vertaa, oli sitten, miten oli.

Voithan kirjoitella enemmän asiasta vaikka siellä ateisti-foorumilla. Eikö niin.

• V.b alias jtp....lakkaa leikkimästä nettipoliisia. Minunkin kirjoitukset poistat-kaikki vaan mitkä suinkin pystyt. Olet kuin myrkkykäärme kommentteinesi.

Eiköhän uskosta osaton ole ihan yhtä arvokas kuin uskovainen.

Pekun kirjoitukset on sitä paitsi paljon mielenkiintoisempia ja parempaa luettavaa kuin sinun tuomionkatkuiset ja negatiiviset höpötykset.

• koleerikko
        sarisusannass73 kirjoitti:

V.b alias jtp....lakkaa leikkimästä nettipoliisia. Minunkin kirjoitukset poistat-kaikki vaan mitkä suinkin pystyt. Olet kuin myrkkykäärme kommentteinesi.

Eiköhän uskosta osaton ole ihan yhtä arvokas kuin uskovainen.

Pekun kirjoitukset on sitä paitsi paljon mielenkiintoisempia ja parempaa luettavaa kuin sinun tuomionkatkuiset ja negatiiviset höpötykset.

" Eiköhän uskosta osaton ole ihan yhtä arvokas kuin uskovainen. " , -Kirjoittaa Sarisusannass73.

Tuo on totta!

• KTS (Ei kirj.)

Ai nyt luterilaiset naispapit onkin lössin mielestä vallan uskosa?

Notkeeta takinkääntöä...

• Onhan helluntaiherätyskin jo hyväksynyt naispappeuden. Suomen helluntaiseurakunnista on löytynyt jo vuosia naispastoreita.

• KTS (ei kirj.)
        mazdels kirjoitti:

Onhan helluntaiherätyskin jo hyväksynyt naispappeuden. Suomen helluntaiseurakunnista on löytynyt jo vuosia naispastoreita.

Kyllä minä sen tiedän mutta se pikkulössi joka tänne kerääntyy trolleilemaan on jotakin omituista, menneitten vuosisatojen jäännöstä...

Ei se edusta oikeastaan yhtään mitään uskonsuuntaa. Korkeintaan jotakin saarikallelaista tai lindemanilaista kuppikuntaa...

• Untamo Nyhtänpöljä
        KTS (ei kirj.) kirjoitti:

Kyllä minä sen tiedän mutta se pikkulössi joka tänne kerääntyy trolleilemaan on jotakin omituista, menneitten vuosisatojen jäännöstä...

Ei se edusta oikeastaan yhtään mitään uskonsuuntaa. Korkeintaan jotakin saarikallelaista tai lindemanilaista kuppikuntaa...

Et sinäkään ihan täysipäinen ole.

• tode*

kyllähän sinä tiedät, ettei ole yleistä siunata vauvoja ristiinrastiin. Mutta ei se mikään huono asia ole ollenkaan, että siunataan toinen toistaan.

Mutta kuietnkin ...ei vauvojen siunaamiseen pappia tarvita - eikä papin suorittama siunaaminen ole sen kummempi toimenpide, kuin maallikonkaan. Jumala ei katso henkilöön tässäkään, ei ole olehttp://keskustelu.suomi24.fi/debate/3497massa mitään pappistoimia, vaan kaikki uskovat ovat "pappeja". Niin UT opettaa.

Edellinen ei kumoa paikallisseurakunnan "pappisvirkoja", ei evankelistan virkaa, eikä seurakunnan vanhimman tehtävää.

• koleerikko

Tuosta tode*lle plussa.

• tode*
        koleerikko kirjoitti:

Tuosta tode*lle plussa.

tack. Onhan tuo hieman sekava tuo kirjoitusasu! Potaskavaaran nettiyhteys pätkii tänään, eikä viesti lähtenyt, vaan jouduin kopsaamaan tekstini ja heittämään vastausta uudelleen. Siitä nuo "http" -lainaukset keskellä viestiä.

• v. b.

Olet aivan oikeassa. Hyvin sanoit.

• v. b. kirjoitti:

Olet aivan oikeassa. Hyvin sanoit.

Se, että helluntailaiset kutsuvat Evl-kirkon papin siunaamaan kastamattomia lapsiaan, johtunee siitä että ei luoteta omaan oppiin kastamattomien lasten pelastumisessa ja haetaan varmistusta, sitten vaikka toisesta uskontokunnasta.

• KTS (Ei kirj.)
        Pe.ku kirjoitti:

Se, että helluntailaiset kutsuvat Evl-kirkon papin siunaamaan kastamattomia lapsiaan, johtunee siitä että ei luoteta omaan oppiin kastamattomien lasten pelastumisessa ja haetaan varmistusta, sitten vaikka toisesta uskontokunnasta.

Se ilmenee myös painostuksena yhä nuorempien ja nuorempien palleroisten raahaamiseen kasteelle. Kun ei ole sitä varmaa tietoa siitä, että missä iässä se oma laps tullee helvettikelpoiseksi niin kaikki poppakonstit on otettava käyttöön helvettisuojauksen maksimoinniksi.

Jos lahkolaisille riittäisi edes se usko yksin mutta kun pitää sen lisäksi läträtä vedellä, niin tietäähän sen sitten miten ne vauvakasteet aikoinaan syntyivät...

• tode* kirjoitti:

tack. Onhan tuo hieman sekava tuo kirjoitusasu! Potaskavaaran nettiyhteys pätkii tänään, eikä viesti lähtenyt, vaan jouduin kopsaamaan tekstini ja heittämään vastausta uudelleen. Siitä nuo "http" -lainaukset keskellä viestiä.

Kiitoksia hyvästä vastauksesta tode.

Osaatko sanoa miksi kaikki helluntailaiset eivät luota helluntaiherätyksen oppiin kastamattomien lasten pelastumisessa, kun apua haetaan luterilaisen kirkon papilta, koska helluntailaisilta ei kai apua siihen ole tarjolla.

Kirkon pappi kirjoittaa viestissään että hänet on kutsuttu juuri kastamattomuuden takia siunaamaan helluntailaisten lapsia.

• googlaa
        Pe.ku kirjoitti:

Osaatko sanoa miksi kaikki helluntailaiset eivät luota helluntaiherätyksen oppiin kastamattomien lasten pelastumisessa, kun apua haetaan luterilaisen kirkon papilta, koska helluntailaisilta ei kai apua siihen ole tarjolla.

Kirkon pappi kirjoittaa viestissään että hänet on kutsuttu juuri kastamattomuuden takia siunaamaan helluntailaisten lapsia.

Etkö tiedä että helluntailaiset ja luterilaiset tunnustavat toisensa eli uskovat samaan Jumalaan.

Suosittelen että googlaa "kristinusko". Ehkä sinulle sitten selviää jotain.

• googlaa kirjoitti:

Etkö tiedä että helluntailaiset ja luterilaiset tunnustavat toisensa eli uskovat samaan Jumalaan.

Suosittelen että googlaa "kristinusko". Ehkä sinulle sitten selviää jotain.

Helluntailaiset ei opiltaan hyväksy luterilaista pelastuskäytäntöä.

• se oikea.
        Pe.ku kirjoitti:

Helluntailaiset ei opiltaan hyväksy luterilaista pelastuskäytäntöä.

Jokainen ukonto pitää omaansa oikeana, itse uskon evoluutioiseen maailman kuvaan koska siihen on peruste.

• ei hellari
        Pe.ku kirjoitti:

Väärää tietoa jälleen pekulla! Vaan eihän ateisti voikaan käsittää uskon salaisuuksia. Kyllä hellari luottaa, että hänen lapsensa on siunattu helalereiden kauttakin, mutta eihän tuossa olemitään väärää, että kirkon pappikin siunaa hellarien lapsia. Itse perään kuulutat suvaisevaisuutta ja osoitat kuitenkin itse olevasi kovin suvaitsematon!

• ei hellari
        KTS (Ei kirj.) kirjoitti:

Se ilmenee myös painostuksena yhä nuorempien ja nuorempien palleroisten raahaamiseen kasteelle. Kun ei ole sitä varmaa tietoa siitä, että missä iässä se oma laps tullee helvettikelpoiseksi niin kaikki poppakonstit on otettava käyttöön helvettisuojauksen maksimoinniksi.

Jos lahkolaisille riittäisi edes se usko yksin mutta kun pitää sen lisäksi läträtä vedellä, niin tietäähän sen sitten miten ne vauvakasteet aikoinaan syntyivät...

Etpä tunne sinäkään historiaa ollenkaan! Väärää on tietosi kokonaan!

Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Yläkoulun seksiopas neuvoo harjoittelemaan

anaaliyhdyntää lämpöisellä ja pitkällä porkkanalla https://www.is.fi/kotimaa/art-2000010859818.html
      Maailman menoa
      360
      4707
    2. Joukko oppilaita terrorisoi koulua Helsingissä niin

että osa opettajista pelkää töihin tulemista https://www.hs.fi/helsinki/art-2000010857587.html
      Maailman menoa
      351
      2777
    3. Millaista naista ikävöit

Ulkonäkö/persoona
      Ikävä
      75
      2429
    4. Minkälainen naama

kaivatullasi on? 🫠
      Ikävä
      85
      2016
    5. Purra esiintyi epäasiallisesti

Eduskunnassa keskustellaan vaihtoehtobudjeteista. Niistä voi olla monta mieltä ja myönnän niiden olevan osin heikkoja. M
      Pyhäjärvi
      457
      1804
    6. MTV: Jyrkistä eronnut Jenni kritisoi kovin sanoin Ensitreffit-ohjelmaa: "Ei esimerkiksi kysytty..."

Ohhoh! Jenni lataa tekstiä! Tsemppiä Jennille ja Jyrkille "sen oikean" löytämiseen. Lue lisää: https://www.suomi24.fi/
      Ensitreffit alttarilla
      31
      1549
    7. Martina Aitolehti pitkästä aikaa tv:ssä - Nyt mukana kokkauskisassa!

Oho, Martina Aitolehti nyt kokkauskisassa! Häntä ei ole nähtykään pitkään aikaan tv:ssä. Mukana myös mm. Henny Harjusola
      Kotimaiset julkkisjuorut
      221
      1367
    8. Keski-ikäiset julkkismiehet vaihtaa nuorempiin!

Seiska tietää kertoa: erikoisjoukot Janne Lehtosen vaimo yli 20v avioliitosta hakee eroa, Janne -ikuista rakkautta hehku
      Kotimaiset julkkisjuorut
      27
      1352
    9. "Tapaus" Aittakumpu/Simula hyvin paljastaa kuinka tyhmää ja turhaa sakkia Suomesta

löytyy. Toissapäivänä "joku" teki tänne avauksen liittyen Kalevan juttuun, että noilla kahdella olisi suhde. Eli Otsikko
      Maailman menoa
      34
      1272
    10. Hyvää yötä

Kaveri🥰... Olen vähän yllättynyt.
      Ikävä
      66
      1203
    Aihe