Linkki Vedoista Ilmestyskirjaan

KTS (Ei kirj.)

Ilmestyskirjan ratsastajat ovat selkeästi Veda kirjojen muunnelmia

1.
Ote Ilmestyskirjasta:
Ja minä näin, kuinka Karitsa avasi yhden niistä seitsemästä sinetistä, ja kuulin yhden niistä neljästä olennosta sanovan niinkuin ukkosen äänellä: "Tule!"
Ja minä näin, ja katso: valkea hevonen; ja sen selässä istuvalla oli jousi, ja hänelle annettiin seppele, ja hän lähti voittajana ja voittamaan.

Ote hindulaisesta Veda-kirjasta:
Alussa Brahma puhui, ja neljä miestä seisoi hänen kasvojensa edessä. Parabrahmanin suusta tuli ensimmäinen mies ja hän oli valkoinen. Hän oli kuin Brahma itse. Hän oli suuri ja ylhäinen. Hänen ei tarvinnut uurastaa. Häntä kutsuttiin papiksi, Bramiiniksi.

2.
Ote Ilmestyskirjasta:
Ja kun Karitsa avasi toisen sinetin, kuulin minä toisen olennon sanovan: "Tule!"
Niin lähti toinen hevonen, tulipunainen, ja sen selässä istuvalle annettiin valta ottaa pois rauha maasta, että ihmiset surmaisivat toisiaan; ja hänelle annettiin suuri miekka.

Ote hindulaisesta Veda-kirjasta:
Toinen mies oli punainen, ja hän tuli Parabrahmanin käsistä. Häntä kutsuttiin shatriyaksi. Hän oli kuningas, hallitsija ja soturi, jonka tehtävänä oli suojella pappia.

3.
Ote Ilmestyskirjasta:
Ja kun Karitsa avasi kolmannen sinetin, kuulin minä kolmannen olennon sanovan: "Tule!" Ja minä näin, ja katso: musta hevonen; ja sen selässä istuvalla oli kädessään vaaka.
Ja minä kuulin ikäänkuin äänen niiden neljän olennon keskeltä sanovan: "Koiniks-mitta nisuja yhden denarin, ja kolme koiniksia ohria yhden denarin! Mutta älä turmele öljyä äläkä viiniä."

Ote hindulaisesta Veda-kirjasta:
Ja Parabrahmanin keskivartalosta tuli kolmas mies, jota kutsuttiin visyaksi. Hän oli keltainen mies, ja hänen tehtävänään oli viljellä maata, pitää lampaita ja karjaa.

4.
Ote Ilmestyskirjasta:
Ja kun Karitsa avasi neljännen sinetin, kuulin minä neljännen olennon äänen sanovan: "Tule!"
Ja minä näin, ja katso: hallava hevonen; ja sen selässä istuvan nimi oli Kuolema, ja Tuonela seurasi hänen mukanaan, ja heidän valtaansa annettiin neljäs osa maata, annettiin valta tappaa miekalla ja nälällä ja rutolla ja maan petojen kautta.

Ote hindulaisesta Veda-kirjasta:
Ja Parabrahmanin jaloista tuli neljäs mies. Hän oli musta, ja häntä kutsuttiin sudraksi, köyhäksi.

1

108

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • arvailijaheebo

      Ainakin jonkun tulkinnan mukaan noiden lainattujen Ilmestyskirjan tekstien on kai ajateltu kuvaavan jotain apokalyptisiä tapahtumia ja Vedatekstithän kai kuvaavat kasteja.

      Välimeren rantojen ja nykyisen Pakistanin-Intian alueen välillä ovat kulttuurivaikutteet varmaan liikkuneet tuhansia vuosia sitten, joten samoja perusideoita löytynee kummaltakin alueelta. Kumpi alue olisi ollut pidemmälle kehittynyt ja "antava" puoli ideiden vaihdannassa, sitä on kiinnostava arvailla.

      Itä-Afrikasta vaeltamaan lähteneet ihmiset ehkä ensin ehtivät Välimeren rantsuille elämäänsä vakiinnuttamaan ja yhteisöja sekä kulttuuria muodostamaan. Kartoista voi yrittää tihrustaa:

      http://shopping.howei.com/?route=news/news&news_id=2899

      http://soundingthedepths.blogspot.fi/2011/03/chapter-ten-bottleneck.html

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. KUPSinpelaaja vangittu törkeästä rikoksesta

      Tänään tuli uutinen että Kupsin sopimuspelaajs vangittu törkeästä rikoksesta epäiltynä. Kuka pelaaja kysressä ja mikä ri
      Kuopio
      11
      1284
    2. Taasko se show alkaa

      Koo osottaa taas mieltään
      Ikävä
      28
      1245
    3. Minun oma kaivattuni

      Ei ole mikään ilkeä kiusaajatyyppi, vaan sivistynyt ja fiksu sekä ystävällinen ihminen, ja arvostan häntä suuresti. Raka
      Ikävä
      62
      1140
    4. Miksi ihmeessä nainen seurustelit kanssani joskus

      Olin ruma silloin ja nykyisin vielä rumempi En voi kuin miettiä että miksi Olitko vain rikki edellisestä suhteesta ja ha
      Ikävä
      11
      1018
    5. Tervehdys!

      Sä voit poistaa nää kaikki, mut mä kysyn silti A:lta sen kokemuksia sun käytöksestä eron jälkeen. Btw, miks haluut sabot
      Turku
      65
      996
    6. Persut nimittivät kummeli-hahmon valtiosihteeriksi!

      Persujen riveistä löytyi taas uusi törkyturpa valtiosihteeriksi! Jutun perusteella järjenjuoksu on kuin sketsihahmolla.
      Perussuomalaiset
      26
      992
    7. Onko ministeri Juuso epäkelpo ministerin tehtäviensä hoitamiseen?

      Eikö hänellä ole kompetenttia hoitaa sosiaali- ja terveysministetin toimialalle kuuluvia ministerin tehtäviä?
      Perussuomalaiset
      8
      974
    8. Elia tulee vielä

      Johannes Kastaja oli Elia, mutta Jeesus sanoi, että Elia tulee vielä. Malakian kirjan profetia Eliasta toteutuu kokonaan
      Helluntailaisuus
      30
      962
    9. Sakarjan kirjan 6. luku

      Jolla korva on, se kuulkoon. Sain profetian 22.4.2023. Sen sisältö oli seuraava: Suomeen tulee nälänhätä niin, että se
      Profetiat
      6
      961
    10. Kaupungin valtuuston yleisötilaisuus

      YouTubessa katsojia 76 Buahahaha buahahaha buahahaha buahahaha buahahaha buahahaha
      Varkaus
      1
      960
    Aihe