Mua on vaivannu jo pari viikkoa "tulehtuneet" (?) huulet ja haluaisin tietää mistä kiikastaa. Huulet on turvonneet, kuivat ja vuotavat ihonestettä. Olen kokeillut kolmea erilaista huulirasvaa, mutta mikään ei tunnu auttavan. Huulten pinta on vuoronperään rosoinen kuivasta ihonesteestä tai sitten sileä ja kireä. Huulia polttelee tosi epämukavasti koko ajan.
Mistä voisi olla kyse?
Tulehtuneet huulet?
16
1949
Vastaukset
- näin selvinnyt
Älä ainakaan nyt imeskele huuliasi. Jotenkin sylki vain ärsyttää tilannetta. Eiköhän ala lopulla paranemaan. Muistathan syödä C-vitaamiinia.
- nahkahuuli
D3-vitamiiniä reippaasti
- Apteekissa neuvovat
Käy apteekissa tai terveyskeskuksessa sairaanhoitajan vastaanotolla, jos oikein pahaksi menee. Itse suosittelen dexpanthenolia, se ainakin auttaa poikani rohtumiin, hänellä on pakkasten alettua aina ongelmia atooppisen ihon takia. Huulissa voi olla tosiaan tulehduskin, apteekista kertovat, millä lääkevoiteella se lähtee. Täällähän ei saanut mainostaa..
- herbestä on
herbes tuo on
osta marketista kookosöljyä, myydään öljyhyllyssä
sitä syöt ja laitat huuliin
D-vitamiinia 100µg - Apteekissa..
Herpesvirus lähtee kookosöljyllä? Tiedän että petyt, mutta totuus on, ettei virus lähde kehosta ikinä.
- herbestä on
Virus ei lähe kropasta koskaan ja itse olen sen saanut jo kohdussa äidiltäni.
Herbesvirus on 85% suomalaisista, mutta rakkuloita tulee vain harvalle.
Mulla paranee rakkula kookosöljyllä.
Apteekin rasvatkin parantaa, mutta ne menevät aina vanhaksi, joten en osta enään.
Kookosöljy on muutenkin hyvä öljy.
Ainakin minulle se on hyvä. - alalla.....
herbestä on kirjoitti:
Virus ei lähe kropasta koskaan ja itse olen sen saanut jo kohdussa äidiltäni.
Herbesvirus on 85% suomalaisista, mutta rakkuloita tulee vain harvalle.
Mulla paranee rakkula kookosöljyllä.
Apteekin rasvatkin parantaa, mutta ne menevät aina vanhaksi, joten en osta enään.
Kookosöljy on muutenkin hyvä öljy.
Ainakin minulle se on hyvä.Se on herpes, ei mikään herbes ja sitä ei _kohdussa_ saada, ei vaikka äidillä virus/viruksia olisikin. Tartunta tapahtuu (jos sattuu huono tuuri) syn.yhteydessä mikäli äidillä on silloin oireileva genitaaliherpes. Aiemmin tehtiin automaattisesti sectio, nykyisin aloitetaan lääkitys ennen synnytystä, toki joissakin tapauksissa sectioon on turvauduttava.
Mutta joka tapauksessa, kohdussa sitä tartuntaa ei saa. - herbestä on
alalla..... kirjoitti:
Se on herpes, ei mikään herbes ja sitä ei _kohdussa_ saada, ei vaikka äidillä virus/viruksia olisikin. Tartunta tapahtuu (jos sattuu huono tuuri) syn.yhteydessä mikäli äidillä on silloin oireileva genitaaliherpes. Aiemmin tehtiin automaattisesti sectio, nykyisin aloitetaan lääkitys ennen synnytystä, toki joissakin tapauksissa sectioon on turvauduttava.
Mutta joka tapauksessa, kohdussa sitä tartuntaa ei saa.http://www.tohtori.fi/?page=4702652&id=7155221
No jostain sen lapsena sain ja niin sai pikkuvelikin. - 20+20
alalla..... kirjoitti:
Se on herpes, ei mikään herbes ja sitä ei _kohdussa_ saada, ei vaikka äidillä virus/viruksia olisikin. Tartunta tapahtuu (jos sattuu huono tuuri) syn.yhteydessä mikäli äidillä on silloin oireileva genitaaliherpes. Aiemmin tehtiin automaattisesti sectio, nykyisin aloitetaan lääkitys ennen synnytystä, toki joissakin tapauksissa sectioon on turvauduttava.
Mutta joka tapauksessa, kohdussa sitä tartuntaa ei saa.Se on muuten sektio, ei sectio.
- ed.
Niin, olet sen lapsena saanut, et sikiövaiheessa.
- herbestä on
Sorry.
Muisti jotenkin lukeneeni, että sen saa verenperintönä.
Vissiin sitä kersoilla on paljon ja näinollen 90% aikuisista sen jo omaa.
- 98489843
"Olen kokeillut kolmea erilaista huulirasvaa, mutta mikään ei tunnu auttavan. "
Huulirasvat ja huulipunat voi olla ongelman aiheuttaja, joten kokeile vaikka puhdasta ruokaöljyä.- herkkänenä
Minun limakalvoni reagoivat ympäristömyrkkyhin, kuten erilaisista kemikaaleista haihtuviin yhdisteisiin ja homeiden tuottamiin toksiineihin. Huuleni ja silmäni kuivuvat korpuiksi hetkessä, jos esim. vieruskaveri on käyttänyt parfyymiä tai käsirasvaa. Tai jos hänen vaatteensa ovat olleet kosteusvaurioituneessa rakennuksessa. Hyvä puoli on, että jos pääsen nopeasti puhtaaseen ilmaan, huulten kirvelykin loppuu nopeasti. Jos altistun näille saasteille pitemmäksi aikaa, huulet rohtuvat verille ja nenästä alkaa tulla tulvimalla verta.
Et kai käytä mitään hajustettuja tuotteita? - kokosjookkos
EI ruokaöljyä.
Kookosöljyä.
Myydään marketin öljyhyllyssä. - yourfish
herkkänenä kirjoitti:
Minun limakalvoni reagoivat ympäristömyrkkyhin, kuten erilaisista kemikaaleista haihtuviin yhdisteisiin ja homeiden tuottamiin toksiineihin. Huuleni ja silmäni kuivuvat korpuiksi hetkessä, jos esim. vieruskaveri on käyttänyt parfyymiä tai käsirasvaa. Tai jos hänen vaatteensa ovat olleet kosteusvaurioituneessa rakennuksessa. Hyvä puoli on, että jos pääsen nopeasti puhtaaseen ilmaan, huulten kirvelykin loppuu nopeasti. Jos altistun näille saasteille pitemmäksi aikaa, huulet rohtuvat verille ja nenästä alkaa tulla tulvimalla verta.
Et kai käytä mitään hajustettuja tuotteita?Olen huomannut tuon saman esim.teatterissa, jossa väki on "pynttäytynyt parhaimpiinsa". Kaikkialla kitkeränä leijuva hajupöly saa suun ja silmät verille.
Olenkin joutunut luopumaan teatteriharrastuksesta tämän takia lähes kokonaan.
- 3+3
Yliherkkyys hajusteille!
Tuoksuherkät koetaan häiriköiksi: Joka toinen meistä alkaa voida pahoin, väsyy tai saa päänsärkyä (paha migreenikohtaus saattaa tulla) ja muita yleisiä ruumiillisia oireita ympäristömme tavallisista tuoksuista kuten tupakansavusta, tunkkaisesta sisäilmasta, lakan, maalin, kopiokoneen, pesuaineen, pakokaasun tai työtoverin parfyymin, partaveden tai hien tuoksusta. Tällaisella herkkyydellä ei ole toistaiseksi vakiintunutta termiä. Termi tuoksuherkkyys kuvaa ilmiötä ehkä parhaiten. Kyseessä ei ole allergia, vaikka herkkyys usein sekoitetaankin siihen.
Työtehoa heikentävä tuoksu voi olla niin heikko, ettei sitä edes huomata.
Tuoksuherkkyys on perinnöllinen ominaisuus. Se on hyödyttänyt esi-isiämme varoittamalla pilaantuneesta ruoasta, villieläimistä ja muusta epätavallisesta ja mahdollisesti vaarallisesta asiasta ja taannut siten paremmat mahdollisuudet selvitä hengissä. Herkkyyttä ei pystytä mittaamaan objektiivisin keinoin eikä siihen ei ole toistaiseksi käytettävissä kunnollista hoitokeinoa. Antihistamiinit auttavat usein ainakin jonkin verran, mutta aivan liian moni joutuu oireittensa voimakkuuden takia käpertymään kotinurkkiinsa uskaltamatta lähteä edes kauppaan. Työpaikat onnistutaan tavallisesti saamaan siedettävän tuoksuttomiksi mutta nipottajan ja häirikön maineelta ei suojaa mikään.
http://www.hajusteyliherkkyys.com/perustietoaSairaudesta.html
Ajattelet että henkilökohtainen hygienasi, itsevarmuutesi ja viehättävyytesi ovat kunnossa, kun tuoksut. Peset suihkussa hiuksesi ja ihosi tuoksuilla, puhdistat suusi tuoksuvilla, puhdistat ihosi ja meikkaat tuoksuvilla, lisäät tuoksuvan deodorantin, vartalovoiteen, ehkä jalkasuihkeen ja intiimisuihkeen, lisäät tuoksuvan hiusgeelin, hiuslakan ja hajuveden. Pukeudut hajusteilla pestyihin vaatteisiin ja lisäät hajustetun pikkuhousunsuojan.
Kylpyhuoneen ja wc:n olet jo pessyt hajustetuilla, samoin saunan ja keittiössä tiskit. Todennäköisesti kaikki siivousaineesi ovat tuoksuvia. Olet ehkä sijoittanut kotiisi ilmanraikastimen.
Menet autoosi, joka tuoksuu, tai bussiin ja työpaikalle, jossa muutkin tuoksuvat. Hengität hajusteita sisääsi koko päivän. Niitä tunkeutuu myös ihosi läpi.
Jonain päivänä ehkä huomaat, että silmiäsi kirvelee ja ne valuvat vettä, nenä on tukossa, päätä särkee, pyörryttää, ajatukset ovat tokkuraiset, rintaa painaa ja yskittää, ääni käheytyy, väsyttää ja oksettaa. Alat epäillä että sinulla on astma. Kutiset odottamattomasti.
Voi olla, että olet herkistynyt hajusteille.
JATKUU
http://www.elinahytonen.fi/2012/05/hajuste-kavala-ystava/
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Nyt tajusin mitä haet takaa
En epäile etteikö meillä olisi kivaa missä vaan. Se on iso hyppy henkisellä tasolla sinne syvempään päätyyn, kuten tiedä403057- 802801
- 1842428
Kukapa se Ämmän Kievarissa yöllä riehui?
En ole utelias, mutta haluaisin tietää, kuka riehui Ämmän Kievarissa viime yönä?362155- 181476
Naiselle mieheltä
Huomasin tuossa, että jääkaapissani on eräs sinun ostamasi tuote edelleen avaamattomana. Arvaatko mikä?231403Salilla oli toissapäivänä söpö tumma
Nuori nainen, joka katseli mua. Hymyili kun nähtiin kaupan ovella sen jälkeen411396- 101274
- 131269
- 221241