Liittoon kuulumattomuus hävetti

Ylvis

Lopulta liityin

19

275

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Nuole lammas

      Olitko perse pystyssä pukukopissa koko päivä, kuten kunnon lutkan kuuluu.

    • nolo-olo

      Kun katselee ay-liikkeen historiaa kuten kytköksiä vaikkapa vanhaan kunnon Neuvostoliittoon niin liittoihin kuuluminen lähinnä nolottaa...

    • arvausta----

      Tää on kait vastaveto ketjulle "Liikaa tovereita"

    • ytk-toverilla

      reppu keveäksi

    • tölvis

      mut eipä aloittajaa tänne kirjoittaminen varmaankaan yhtään hävetä !!

    • pallo1

      YTK sucks!

    • Eipä kannata kuulua noihin ammattiliittoihin, kun niiden jäsenmaksuilla vaan tuetaan vasemmistopuolueita. Tuo poliittisuus ärsyttää niin paljon, ettei niihin vaan kertakaikkiaan voi kuulua.

    • AY1

      9658:le
      Miksi liiton pitää tukea oikestopuolueita?.
      Sano mitä etuja oikeisto on ajanut tarmokaasti tavalliselle palkansaajalle?

      Jos metallin liittokokousedustajista yli 500 on 2 jotka ei lukeutuneet vasemistoon, niin pitääkö liiton antaa rahaa kokomukselle?, kokoomusko se metalliduunarin etuja yritäisi aja?Älä unta nää siitä.

    • Seinäjoki s

      No ei se meillä ainakaan ole mieltä ylentävää kuulua TEHY-SAK-SDP tukijaksi.

    • Köyhä pätkätyöläinen

      En ole eläissäni kuulunut mihinkään ammattiliittoon, koska en tähän päivään mennessä ole löytänyt yhtään syytä liittyä. Viimeksi yritettiin värvätä SuPeriin ja jätin liittymättä. Miksikö? Jos ne "mainostetut edut" on todellakin kalenteri (niitä nyt tulee postiluukun täydeltä muutenki vuodenvaihteessa) ja jotain alennuksia jostain vuokramökeistä jossain Rukan takana (töissä ollessa ei jouda eikä jaksa reissaamaan, työttömänä ei ole varaa reissata), niin mitä helevatan järkeä on maksaa olemattomasta nälkäpalkasta vielä erillisiä jäsenmaksuja johonki marttakerhon pullakahvien kustannusten kattamiseen?! Ei mitään. Tuon kieltäytymisen seurauksena ne kaksi värvääjätanttaa kilahti ihan totaalisesti, olisivat vissiinki saaneet jotain provikkaa uusien jäsenien värväämisestä ja kun en suostunut, sain kuulla kunniani. No tuohan toki motivoi heti älyttömästi.... (not!)

      En ole eläissäni saanut vielä edes ansiosidonnaista työttömyysturvaa, en vaikka olen ollut työelämässä noin 20 vuotta. Pätkätöillä ei yksinkertaisesti ole ikinä täyttynyt vaadittavat ehdot siihen ansiosidonnaiseen (olen siis kuulunut kyllä työttömyyskassaan!), koska aina on löytynyt joku kiemura, jonka perusteella sitä ansiosidonnaista ei ole kertynyt (liian pieni palkka, liian vähän tunteja, työnantaja saanut palkkatukea, jäänyt viikkoa vaille rajan, tms).....

    • kiropraktikko

      Jos on selkärangaton matelijam joka elää muiden kustannuksella, niin kannattaa liittyä heti YTK:hon!

      • tavallinen köyhä

        Mieluummin rahat YTK.n kun avustaa puolueita vaaleissa.
        Myöskin jos maksaa ammattiyhdistykselle 25v ja kun kerran kysyy pääluottamusmieheltä apua niin saa vastaukseksi että ei nyt ole aikaa ja että lähetä sähköpostia ja mies on menossa kahville johtajien pöytään.


      • Tarina tuokin
        tavallinen köyhä kirjoitti:

        Mieluummin rahat YTK.n kun avustaa puolueita vaaleissa.
        Myöskin jos maksaa ammattiyhdistykselle 25v ja kun kerran kysyy pääluottamusmieheltä apua niin saa vastaukseksi että ei nyt ole aikaa ja että lähetä sähköpostia ja mies on menossa kahville johtajien pöytään.

        Hyvin keksitty


      • Oikaisu*

        Olet nelinkertaisesti väärässä:

        1. Jokisella matelijalla on selkäranka. (Madot eivät kuulu matelijoihin.)

        2. Kukaan työssäkäyvä ei elä muiden kustannuksella.

        3. Työttömyysturvaa ei rahoiteta liittojen rahoilla.

        4. Liitojen ja kassojen jäsenten työttömyysturvassa on liittoihin ja kassoihin kuulumattomilta vietyjä työttömyysvakuutusmaksuja, joten liittojen jäsenetkin ovat riistäjiä. (Ansisidonnainen rahoitetaan näillä maksuilla, ei maksuilla liitoille.)


      • tavallinen köyhä
        Tarina tuokin kirjoitti:

        Hyvin keksitty

        Olisinkin onnellinen jos tämä olisi tarina, sillä mulla olisi vielä työpaikka jäljellä, eikä entistä työtäni tekisi virolaisen alihankkijan liittoon kuulumaton asentaja.
        Keksikää te siellä liiton pullakahvi kokouksissa vain lisää tarinoita.


    • eeeeespäin

      koko ay-toiminta on aikansa elänyttä, 1900-luvun taantumusta.ei kai kukaan täysjärkinen ole siinä enää mukana.

      • Jauhaajauhaa

        Jaska jauhaa p*skaa


    • Elvis . .

      Minua hävetti, kun tajusin että olin ihan turhaan liitossa. Siksi erosin.
      Onneksi tulin järkiini ja säästän pitkän pennin kun vaihdoin YTK:hon.

      • trolololoooo

        Trolli :D


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mitä sanoisit

      juuri nyt kaivatullesi jos uskaltaisit/kehtaisit?
      Ikävä
      131
      1364
    2. Mitä hyvää

      Mitä hyvää hän on tuonut elämääsi?
      Ikävä
      102
      881
    3. Mikä teidän jutussa on ongelmana?

      Missä meni pieleen?
      Ikävä
      75
      713
    4. 51
      605
    5. Koillis motor

      Kyllä on mennyt palvelu alas ku lehmänhäntä, sovitut asiat ja luvatut soitot pitää hoitaa eikä tehä oharia, täysin tumpa
      Suomussalmi
      13
      521
    6. ABC: n kahvilan uusi nimi matkimalla

      Kahvia ja virvokkeita myytiin aikoinaan ÄKKI-VANNIN KAHVILASSA Haapavedellä ja paikalliset sanoivat sitä haussia "Tuhann
      Haapavesi
      40
      484
    7. Kylillä ei ole näkynyt? Missä luuraat nainen?

      Olisit soittanut mulle nainen. Oltais voitu nähdä vaikka laavulla. Miksi pelkäät minua? Eihän siinä ole mitään järkeä. m
      Suhteet
      153
      451
    8. Tehdäänkö tänään toiveista totta?

      Poikkea tänä illasta siinä lähellä ja annetaan silmien puhua ja sen jälkeen puhu sinä lopulta mitä ajattelet..
      Ikävä
      30
      417
    9. Missä näet kaivattuasi?

      Mitä teet silloin? Tuleeko pakene reaktio? Vai hellä tunne ja ere..
      Ikävä
      26
      389
    10. Rydman sivuutti mutupohjalta asiantuntija-arviot tutkimusrahoitusta myönnettäessä

      Onko Rydman sopiva tai kykenevä toimimaan ministerinä? Ei ole. Ministerit ovat joutuneet puhuteltaviksi vähemmästäkin;
      Maailman menoa
      175
      384
    Aihe