voinkohan minä saada tietoja onko mieheni mahdollisesti mennyt naimisiin kotimaassaa.meillä suomessa vihitty avioliitto maistraatissa,mutta ei rekisteröity miehen kotimaassa.mieheni tällä hetkellä kotimaassaan kohta 2v.suurlähetystöstä tiedustelin asiaa rekisteröinnistä aiemmin,sanoivat mies voi mennä kotimaassaan namisiin,jos ei ole rekisteröinyt meidän avioliittoa siellä...
naimisissa kahdessa maassa
54
1596
Vastaukset
- jaa a.
Joskus minäkin mietin tuota. Mekin olemme vain maistraattiavioliitossa (kieltäydyin aikoinaan islamilaisesta avioliitosta), joten miehellä on oman maansa lakien mukaan täysi vapaus ottaa vaimo kotimaassaan.
- seela
vaikka olisit islamienkin lakien mukaan naimissa ja lisäksi vielä maistraattiliitossa miehesi kotimaassa, niin voi hän silti ottaa islamin mukaisesti vielä lisää vaimoja.
- Ei ihan niinkään
seela kirjoitti:
vaikka olisit islamienkin lakien mukaan naimissa ja lisäksi vielä maistraattiliitossa miehesi kotimaassa, niin voi hän silti ottaa islamin mukaisesti vielä lisää vaimoja.
Ei saa ottaa vaimoja noin vaan. Koraani velvoittaa, että miehellä täytyy olla psyykkiset ja fyysiset valmiudet tyydyttää kaikkien vaimojen tarpeet ja pitää heidät kaikki tasapuolisesti onnellisina. Jos hän tähän pystyy, voi ottaa useita vaimoja.
Onko vaimo jossain kotikylässä, miehensä Suomessa, muka tyydytetty ja onnellinen? Ei, ja harvemmin köyhä turvapaikan etsijä muutenkaan omaa varoja pitää useita vaimoja.
Kuka muuta väittää, rikkoo Koraania vastaan. - totuus esiin
Ei ihan niinkään kirjoitti:
Ei saa ottaa vaimoja noin vaan. Koraani velvoittaa, että miehellä täytyy olla psyykkiset ja fyysiset valmiudet tyydyttää kaikkien vaimojen tarpeet ja pitää heidät kaikki tasapuolisesti onnellisina. Jos hän tähän pystyy, voi ottaa useita vaimoja.
Onko vaimo jossain kotikylässä, miehensä Suomessa, muka tyydytetty ja onnellinen? Ei, ja harvemmin köyhä turvapaikan etsijä muutenkaan omaa varoja pitää useita vaimoja.
Kuka muuta väittää, rikkoo Koraania vastaan.Turvapaikanhakijat eivät ole köyhiä eikä kipeitä, vaan heillä on monta vaimoa, jotka asuvat samassa Meri-Rastilan kommuunissa lapsineen Kelan rahoilla. Ulkkiksilla kellään ei ole oikeita syntymätodistuksia, vaan ovat väärentäneet jalkavaimot joiksikin serkuiksi ja siskoiksi, vaikka ovat oikeasti jalkavaimoja, toki serkkujakin naivat.
Vaikka muslimimiehellä olisi yksikin vaimo, ei hän pidä tätä tyytyväisenä, vaan vain pelkkänä kotiorjana, ja itse mies luuhaa aamusta iltaan kuppiloissa kavereineen, ja käy siinä sivussa kiksauttelemassa muita naisia.
- MiksiNaimisiin?
Miksi pitää mennä naimisiin miehen kanssa johon ei voi luottaa? En itse ikinä avioituisi miehen kanssa josta minulla on epäilyksiä ja jonka uskoisin voivan pitää salassa toista vaimoa.
- vaimo 1
Niin miksi...Rakkaus on sokea,mutta myöhemmin silmät aukeaa..alkaa nähdä asioita eri tavalla ja välimatkaa on..ja matkani hänen kotimaahansa pari kertaa...myös auttoi näkemään asioita..nyt hänen piti saapua luokseni..tulikin ongelmaa...joten....tämän tarinan loppu voi olla lähellä...
- Pena5
Riippuu mistä maasta tietoja pitäisi saada. Kuulostaa siltä etei ole luottamus kunnossa ja niinkuin itsekin sanoit loppu taitaa olla silloin lähellä. Luottamus ja kunnioitus ovat suhteen peruskivet.
p.s. Kale1 voisi keksiä jotain muuta ajanvietettä. Esimerkiksi keskittyä omaan elämään. Onko rasisteilla oikeasti noin tylsä elämä, että pitää "monikulttuuriset suhteet" palstalla roikkua kommentoimassa? Tuskinpa Kalella kuitenkaan ulkomaalaista kumppania on, onkohan ressukka ikinä naista lähelle päässytkään :D- vaimo 1
olen täysin samaa mieltä Pena5 kanssa kale 1.stä..
- Kannattaa kysellä
Ilmeisesti siis muslimi. Voi mennä naimisiin, ja islamilaista liittoa ei useinkaan rekisteröidä. Sitä on vaikea saada selville.
Onko miehesi uskonnollinen? Jos on, niin hänelle uskonnollinen liitto on oikea, nimi paperilla ei merkitse mitään. Kysypä kaverilta että voisiko hän järkätä teille imaamin vihkimään kotiin. Kerro että haluat mennä naimisiin hänen kanssaan Jumalan edessä ja että se on sinulle tärkeää.
Jos mies on jo ennestään naimisissa, ei hän voi tehdä tätä vaan alkaa pakoilla tai keksiä selityksiä.
Jos mies ei ole uskonnollinen, niin et tosiaan voi tietää onko hän käynyt hakemassa imaamin siunausta toiseen liittoonsa.- dadadaa
Ei se ole noin yksinkertaista että siitä vaan vihittäisiiin islamilaiseen liittoon...Siitä seuraa mm. se että on allekirjoitettava sopimus jossa määrätään tulevat lapset islaminuskoon.
- seela
voihan se imaami vihkiä vaikka mies olisikin naimisissa jo! koska islamin mukaan 4vaimoa on ok!! joten ei ole ongelmaa
- En allekirjoittanut
dadadaa kirjoitti:
Ei se ole noin yksinkertaista että siitä vaan vihittäisiiin islamilaiseen liittoon...Siitä seuraa mm. se että on allekirjoitettava sopimus jossa määrätään tulevat lapset islaminuskoon.
Eikä allekirjoiteta. Höpö höpö. Miehesi valehtelee, ja sinä uskot.
Kehotetaan vaan, että miehen tulee opettaa vaimolleen Koraania. Mitään allekirjoituksia ei tarvita.
Sitäpaitsi, kuka ne lapset näissä ulkkisliitoissa kasvattaa, se on äiti. Ja suomen lain mukaan lapset saa uskonnon äidin mukaan. Eihän tuo voi olla syy miksei voi mennä imaamin edessä naimisiin.
Jos sulta vaaditaan allekirjoitusta, niin vaihda imaamia. - LKhkdshj
seela kirjoitti:
voihan se imaami vihkiä vaikka mies olisikin naimisissa jo! koska islamin mukaan 4vaimoa on ok!! joten ei ole ongelmaa
Ei ole ok, ja voithan kysyä imaamilta että kysyy mieheltäsi onko hänellä toisia vaimoja. Kerro että haluat tietää ja että vain totuuden edessä voit mennä naimisiin Jumalan edessä. Ei mies imaamille valehtele.
Te ette osaa kaivaa totuutta esille ovelasti, olette liian kilttejä suomalaisia. - outoa on
En allekirjoittanut kirjoitti:
Eikä allekirjoiteta. Höpö höpö. Miehesi valehtelee, ja sinä uskot.
Kehotetaan vaan, että miehen tulee opettaa vaimolleen Koraania. Mitään allekirjoituksia ei tarvita.
Sitäpaitsi, kuka ne lapset näissä ulkkisliitoissa kasvattaa, se on äiti. Ja suomen lain mukaan lapset saa uskonnon äidin mukaan. Eihän tuo voi olla syy miksei voi mennä imaamin edessä naimisiin.
Jos sulta vaaditaan allekirjoitusta, niin vaihda imaamia.Onpas outoa. Menimme mieheni kanssa aikoinaan moskeijaan varaamaan aikaa vihkimiselle. Odotin ulkona. Lopulta mies tuli ulos ja ilmoitti minulle, että minun tulee sitten allekirjoittaa tämä ilmeisesti arabiankielinen paperi ja se velvoittaa minut siihen, että lapset kasvatetaan islaminuskoon eikä lapsia saa mm. kastaa. Vastasin, että en minä sellaisia voi allekirjoittaa. Mies vaan sanoi, että ei tule kuuloonkaan sitten muu tai mikään kompromissi. Meidän islamilaisen avioliiton tarina päättyi siihen. Aluksi mies näytti kärsivän asiasta mutta joidenkin kuukausien kuluttua hän ilmoitti, että ei sillä edes ole väliä ja että hän on keskustellut asiasta ja meidän maistraattiliitto on ok. Enää hän ei käytä vihkisormuksia. Tosin en minäkään mutta minulla siihen on ihan vaan mukavuussyyt kun saan jatkuvasti laittaa käsirasvoja. Miehen syytä en tiedä. Mutta eipä se islamilainen avioliitto enää varmaan edes olisi voimassa kun mies on islamin lakien mukaan hylännyt minut jo tuhat kertaa sanomalla, että eroaa minusta (ihan tyhjänpäiväisistä syistä siis). Mutta koska maitraattiavioliitosta ei erota ihan niin vaan, vaan pitää paperikin allekirjoittaa, niin olemme vielä käytännössä avioliitossa. HIeman huollettaa se, että mieheni isä asui itse ulkomailla ja kävi perheessään kerran vuodessa kuukauden kerrallaan. Näin olen ymmärtänyt. Jos arabinaiset hyväksyvät miehen, joka käy heidän luonaan kerran vuodessa kuukauden kerrallaan, niin helpostihan tuo mieheni sitten sellaisen naisen saa. Nytkin aikoo kesällä mennä kotomaahan kuukaudeksi.
- outoa on
outoa on kirjoitti:
Onpas outoa. Menimme mieheni kanssa aikoinaan moskeijaan varaamaan aikaa vihkimiselle. Odotin ulkona. Lopulta mies tuli ulos ja ilmoitti minulle, että minun tulee sitten allekirjoittaa tämä ilmeisesti arabiankielinen paperi ja se velvoittaa minut siihen, että lapset kasvatetaan islaminuskoon eikä lapsia saa mm. kastaa. Vastasin, että en minä sellaisia voi allekirjoittaa. Mies vaan sanoi, että ei tule kuuloonkaan sitten muu tai mikään kompromissi. Meidän islamilaisen avioliiton tarina päättyi siihen. Aluksi mies näytti kärsivän asiasta mutta joidenkin kuukausien kuluttua hän ilmoitti, että ei sillä edes ole väliä ja että hän on keskustellut asiasta ja meidän maistraattiliitto on ok. Enää hän ei käytä vihkisormuksia. Tosin en minäkään mutta minulla siihen on ihan vaan mukavuussyyt kun saan jatkuvasti laittaa käsirasvoja. Miehen syytä en tiedä. Mutta eipä se islamilainen avioliitto enää varmaan edes olisi voimassa kun mies on islamin lakien mukaan hylännyt minut jo tuhat kertaa sanomalla, että eroaa minusta (ihan tyhjänpäiväisistä syistä siis). Mutta koska maitraattiavioliitosta ei erota ihan niin vaan, vaan pitää paperikin allekirjoittaa, niin olemme vielä käytännössä avioliitossa. HIeman huollettaa se, että mieheni isä asui itse ulkomailla ja kävi perheessään kerran vuodessa kuukauden kerrallaan. Näin olen ymmärtänyt. Jos arabinaiset hyväksyvät miehen, joka käy heidän luonaan kerran vuodessa kuukauden kerrallaan, niin helpostihan tuo mieheni sitten sellaisen naisen saa. Nytkin aikoo kesällä mennä kotomaahan kuukaudeksi.
Ai niin. Enhän minä mitään imaamia ole koskaan elämässäni nähnyt edes. Minä odotin ulkona kun kävimme moskeijassa. Enkä ikipäivinä uskaltaisi kysyä mitään imaamilta...
- kale1
Mitäpä sillä on väliä.Muslimimiehellä on laillinen oikeus pitää neljääkin vaimoa samanaikaisesti. Ja voittehan aina lohduttautua sillä, että olette sentään yksi neljästä.
- feofk+++
Nyt taisi suomi pena taas aloittaa provo aloituksen,kun ei muuta säälittävä keksinyt.
Ensinnäkin jos menet naimisiin on oltava molemmilta esteettömyystodistus ettei ole naimisissa ennestään siis.Ja jos paljastuukin,että on niin et yksinekertaisesti mene naimisiin silloin.Et ainakaan Suomessa/maistraatissa.- ........
"Ensinnäkin jos menet naimisiin on oltava molemmilta esteettömyystodistus ettei ole naimisissa ennestään "
Enpä tiedä mikä on tilanne Suomessa mutta kun Saksassa tehtiin selvitys siellä ulkomaalaisten esittämistä esteettömyystodistuksista niin päädyttiin tutkimuksissa siihen että noin 80% vihkiviranomaisen hyväksymistä todistuksista oli itseasiassa väärennettyjä!
Tietysti syitä väärennetyn todistuksen esittämiselle voi olla monia mutta tältä pohjalta ei voi luottaa siihen etteikö joukossa olisi myös jo ennestään naimisissa olevia henkilöitä. - Chom chom
En tiedä, kuinka tarkkaan maistraatti meidän tapauksessamme tutki mieheni esteettömyyden. Esteet tutkittiin Suomen lain mukaan. Olisiko maistraatti saanut tietoonsa, jos mieheni olisi synnyinmaassaan mennyt naimisiin? Kuinka paljon synnyinmaan viranomaisia olisi kiinnostanut antaa pyydettäessä mitään tietoja, kun mieheltäni oli kyseisen maan kansalaisuus otettu pois? Toki miehen piti ilmoittaa itse mahdolliset aiemmat avioliitot, mutta se nyt on vain omasta rehellisyydestä kiinni.
En asiaa kovin paljon miettinyt, koska luotin mieheeni eikä mitään epäilyttävää ollut vuosien varrella paljastunut. - tinh yeu
Chom chom kirjoitti:
En tiedä, kuinka tarkkaan maistraatti meidän tapauksessamme tutki mieheni esteettömyyden. Esteet tutkittiin Suomen lain mukaan. Olisiko maistraatti saanut tietoonsa, jos mieheni olisi synnyinmaassaan mennyt naimisiin? Kuinka paljon synnyinmaan viranomaisia olisi kiinnostanut antaa pyydettäessä mitään tietoja, kun mieheltäni oli kyseisen maan kansalaisuus otettu pois? Toki miehen piti ilmoittaa itse mahdolliset aiemmat avioliitot, mutta se nyt on vain omasta rehellisyydestä kiinni.
En asiaa kovin paljon miettinyt, koska luotin mieheeni eikä mitään epäilyttävää ollut vuosien varrella paljastunut.Chom chom.en luottaisi aasialaiseen.mun entinen mies pelasi aitinsa rahat ja tarvitsi papruavioliittoa vietnamista.mutta olen oikeasti iloinen jos teilla kaikki hyvin.
- ++0+0++
........ kirjoitti:
"Ensinnäkin jos menet naimisiin on oltava molemmilta esteettömyystodistus ettei ole naimisissa ennestään "
Enpä tiedä mikä on tilanne Suomessa mutta kun Saksassa tehtiin selvitys siellä ulkomaalaisten esittämistä esteettömyystodistuksista niin päädyttiin tutkimuksissa siihen että noin 80% vihkiviranomaisen hyväksymistä todistuksista oli itseasiassa väärennettyjä!
Tietysti syitä väärennetyn todistuksen esittämiselle voi olla monia mutta tältä pohjalta ei voi luottaa siihen etteikö joukossa olisi myös jo ennestään naimisissa olevia henkilöitä.Jos saat ulkoministeriön leiman väärennettyä estettömys todistukseen niin aika haka olet.Meinaan tuo leima täytyy olla miehen kotimaasta ennen kuin se käy vakuudeksi esim. maistraatissa että voit mennä vihille.
Enpä usko,että siellä nämä korkeammalla johto paikoilla olevat kävis jonku tavallisen talliaisen naimattomuus todistuksia väärentelemään. ja ainiin muuten täytyy olla suomen suurlähetyksen leima myöskin paprussa joten tuskinpa se lähetyksen väkikään käy väärentelemään näitä leimoja ja huom! nää leimat täytyy olla siinä paperissa ennen kuin se kelpaa joten ihmetelen tuota tarinaasi etä saksaaan pystyy putkahtamaan tosta vaan näitä "väärennetyjä todistuksia" - ........
++0+0++ kirjoitti:
Jos saat ulkoministeriön leiman väärennettyä estettömys todistukseen niin aika haka olet.Meinaan tuo leima täytyy olla miehen kotimaasta ennen kuin se käy vakuudeksi esim. maistraatissa että voit mennä vihille.
Enpä usko,että siellä nämä korkeammalla johto paikoilla olevat kävis jonku tavallisen talliaisen naimattomuus todistuksia väärentelemään. ja ainiin muuten täytyy olla suomen suurlähetyksen leima myöskin paprussa joten tuskinpa se lähetyksen väkikään käy väärentelemään näitä leimoja ja huom! nää leimat täytyy olla siinä paperissa ennen kuin se kelpaa joten ihmetelen tuota tarinaasi etä saksaaan pystyy putkahtamaan tosta vaan näitä "väärennetyjä todistuksia"Ensinnäkin:
Maailmassa on yli sata maata jotka ovat allekirjoittaneet Haagin yleissopimuksen asiakirjojen laillistamisesta ja näiden maiden todistuksissa riittää pelkkä maistraatin leima ja allekirjoitus.
Luuletko että Suomen maistraatti lähtee selvittämään joka ikisestä todistuksesta onko leima / allekirjoitus aito?
Jos taas maa ei ole allekirjoittanut tuota Haagin sopimusta niin mitä sitten?
Ei maistraatilla ole sen enempää keinoja selvittää tällaisten maiden maistraattien leimoja / allekirjoituksia ja tuo Suomen suurlähetystön vakiomuotoinen A4 paperi joka on nitojan niitillä kiinni alkuperäisessä paperissa voidaan varovasti irroittaa mistä tahansa todistuksesta ja liittää väärennetyn todistuksen päälle joten sitä ei tarvitse edes "väärentää".
Puhumattakaan siitä että Suomessa vihitään keskimäärin 350 avioliittoa / vuosi joissa vähintäin toisen puolison syntymämaa / kansalaisuus on tuntematon!
Näissä tapauksissa ilmeisesti riittää toisen puolison henkilökohtainen vakuutus siitä ettei ole naimisissa kuten Chom Chom kertoi omalta kohdaltaan. - Chom chom
tinh yeu kirjoitti:
Chom chom.en luottaisi aasialaiseen.mun entinen mies pelasi aitinsa rahat ja tarvitsi papruavioliittoa vietnamista.mutta olen oikeasti iloinen jos teilla kaikki hyvin.
Tinh yeu, jopas oli ketku mies sulla. Pelihimo on vihoviimeinen juttu, ei siinä juuri ulkopuolinen pysty auttamaan.
Itse uskalsin luottaa, koska mieheni oli alusta pitäen niin tosissaan kanssani ja asuimme pitkään yhdessä ennen avioliittoa. Jos hän olisikin mennyt synnyinmaassaan naimisiin ennen Suomeen tuloa, hänellä olisi ollut vuosia aikaa järjestää vaimo Suomeen. Suomeen päädyttyään hänellä ei ollut enää kansalaisuutta, joten hän ei olisi voinut mennä esim. lomamatkalla naimisiin ilman että Suomen viranomaiset olisivat saaneet siitä tiedon (olisi tarvinnut täältä esteettömyystodistuksen ym.). Mieheni kanta paperiavioliittoihin oli myös tullut selväksi. - tutkittu juttu
........ kirjoitti:
Ensinnäkin:
Maailmassa on yli sata maata jotka ovat allekirjoittaneet Haagin yleissopimuksen asiakirjojen laillistamisesta ja näiden maiden todistuksissa riittää pelkkä maistraatin leima ja allekirjoitus.
Luuletko että Suomen maistraatti lähtee selvittämään joka ikisestä todistuksesta onko leima / allekirjoitus aito?
Ei maistraatilla ole sen enempää keinoja selvittää tällaisten maiden maistraattien leimoja / allekirjoituksia ja tuo Suomen suurlähetystön vakiomuotoinen A4 paperi joka on nitojan niitillä kiinni alkuperäisessä paperissa voidaan varovasti irroittaa mistä tahansa todistuksesta ja liittää väärennetyn todistuksen päälle joten sitä ei tarvitse edes "väärentää".
Puhumattakaan siitä että Suomessa vihitään keskimäärin 350 avioliittoa / vuosi joissa vähintäin toisen puolison syntymämaa / kansalaisuus on tuntematon!
Näissä tapauksissa ilmeisesti riittää toisen puolison henkilökohtainen vakuutus siitä ettei ole naimisissa kuten Chom Chom kertoi omalta kohdaltaan.Kyllä suomen maistraatissa vaaditaan,että esteettömyys todistuksessa on nuo edellä mainitut leimat ja jos ei ole niin sinä et vaan yksinkertaisesti naimisiin mene.Itse epäilen ainakin tätä vahvasti et suomen lähetystö kävis väärentelemään leimoja papereihin.
- ........
tutkittu juttu kirjoitti:
Kyllä suomen maistraatissa vaaditaan,että esteettömyys todistuksessa on nuo edellä mainitut leimat ja jos ei ole niin sinä et vaan yksinkertaisesti naimisiin mene.Itse epäilen ainakin tätä vahvasti et suomen lähetystö kävis väärentelemään leimoja papereihin.
Väärentäjäthän leimat väärentää eikä Suomen lähetystö :)
Itse leimojen väärentäminenhän on suhteellisen helppoa mutta niiden toteaminen väärennöksiksi onkin jo paljon vaikeampaa jos leimat on huolellisesti tehty. - Chom chom
........ kirjoitti:
Ensinnäkin:
Näissä tapauksissa ilmeisesti riittää toisen puolison henkilökohtainen vakuutus siitä ettei ole naimisissa kuten Chom Chom kertoi omalta kohdaltaan."Puhumattakaan siitä että Suomessa vihitään keskimäärin 350 avioliittoa / vuosi joissa vähintäin toisen puolison syntymämaa / kansalaisuus on tuntematon!
Näissä tapauksissa ilmeisesti riittää toisen puolison henkilökohtainen vakuutus siitä ettei ole naimisissa kuten Chom Chom kertoi omalta kohdaltaan."
Tarkennan vielä. Meidän tapauksessamme esteettömyys voitiin tutkia Suomen lain mukaan ihan vain siitä syystä, että minä olen Suomen kansalainen ja miehellä oli asuinpaikka Suomessa. Miehen ei tarvinnut toimittaa synnyinmaastaan mitään todistuksia, pyysimme vain kirjallisesti esteiden tutkintaa Suomen lain mukaan ja täytimme maistraatin lomakkeet. Sama proseduuri kuin supisuomalaisilla. Sitä emme tiedä, pyysikö maistraatti muualta lisätietoja. - lähteet kiitos
........ kirjoitti:
Tietysti syitä väärennetyn todistuksen esittämiselle voi olla monia mutta tältä pohjalta ei voi luottaa siihen etteikö joukossa olisi myös jo ennestään naimisissa olevia henkilöitä.Höh 80%? Ja lähde oli? Aika kova väite Saksassa solmituista moku avioliitoista, anteeksi jos epäilen sinun kirjoittava sontaa.
- ........
lähteet kiitos kirjoitti:
Höh 80%? Ja lähde oli? Aika kova väite Saksassa solmituista moku avioliitoista, anteeksi jos epäilen sinun kirjoittava sontaa.
Eu raportti: Fraud with respect to civil status
- Lähteet kiitos
........ kirjoitti:
Eu raportti: Fraud with respect to civil status
Just ja unohdit sitten kertoa, että kyseessä oli 400 GHANASTA 1994 olleista asiakirjoista 80 % oli väärennettyjä ja toinen esimerkki oli GONGO!!
Eli MISSÄ ON VÄITTÄMÄSI SAKSAN MOKU LIITOISSA 80% KÄYTETTIIN VÄÄRENNETTYJÄ ASIAKIRJOJA?
Pidätkö sinä minua ihan tyhmänä?
http://ciec1.org/Etudes/Fraude/FraudeAngl.pdf - Lähteet kiitos
Lähteet kiitos kirjoitti:
Just ja unohdit sitten kertoa, että kyseessä oli 400 GHANASTA 1994 olleista asiakirjoista 80 % oli väärennettyjä ja toinen esimerkki oli GONGO!!
Eli MISSÄ ON VÄITTÄMÄSI SAKSAN MOKU LIITOISSA 80% KÄYTETTIIN VÄÄRENNETTYJÄ ASIAKIRJOJA?
Pidätkö sinä minua ihan tyhmänä?
http://ciec1.org/Etudes/Fraude/FraudeAngl.pdfTäsmennän vielä, että kyseessä on Ghanan tapauksessa väärennetyistä asiakirjoista, eli ne voivat olla adoptio, viisumihakemus, passi, avioliitto tms väärennöksiä.
Mutta että väittää kirkkain silmin 80% solmituista moku avioliitoista olleen väärennettyjä papereita vaatii taas kyllä aikamoista uskoa asiaansa.
- HEHEHEHE
Kyllä voi mennä naimisiin kotimaassan, vaikka te olisittekin naimisissa täällä suomessa, sillä hän ja todella moni muu jättää ne kotimaassaan ilmoittamatta, ja mitäs siitä seuraa ( KAKSI IHANAA AVIOLIITTOA PÄÄLLEKÄIN :) )
- mandinka
En minäkään ole ilmoittanut Suomeen gambialaisen kanssa solmimastani avioliitosta, miksi pitäisi? Suomeen ei mieheni halua tulla, ollaan oltu jo viisi vuotta aviossa.
- hhghjgh
mandinka kirjoitti:
En minäkään ole ilmoittanut Suomeen gambialaisen kanssa solmimastani avioliitosta, miksi pitäisi? Suomeen ei mieheni halua tulla, ollaan oltu jo viisi vuotta aviossa.
Suomen lain mukaan ilmoitus pitää tehdä mutta tuskin tuosta sentään linnan joutuu vaikkei sitä olisi tehnytkään :)
"Ulkomailla oleskevalla Suomen kansalaisella on velvollisuus ilmoittaa rekisterinpitäjälle ulkomailla oleskelun aikana tapahtuneista lisäyksistä, muutoksista ja korjauksista, jotka koskevat hänestä väestötietojärjestelmään tallennettuja tietoja. Tällaisia tietoja ovat mm. lapsen syntymä, avioliitto, avioero, nimenmuutos ja osoitteenmuutos" - hhghjgh
hhghjgh kirjoitti:
Suomen lain mukaan ilmoitus pitää tehdä mutta tuskin tuosta sentään linnan joutuu vaikkei sitä olisi tehnytkään :)
"Ulkomailla oleskevalla Suomen kansalaisella on velvollisuus ilmoittaa rekisterinpitäjälle ulkomailla oleskelun aikana tapahtuneista lisäyksistä, muutoksista ja korjauksista, jotka koskevat hänestä väestötietojärjestelmään tallennettuja tietoja. Tällaisia tietoja ovat mm. lapsen syntymä, avioliitto, avioero, nimenmuutos ja osoitteenmuutos"Ja voithan tietysti luopua Suomen kansalaisuudesta niin sen jälkeen ei tarvitse mitään tänne ilmoitella :)
- mandinka
hhghjgh kirjoitti:
"Ulkomailla oleskevalla Suomen kansalaisella on velvollisuus ilmoittaa rekisterinpitäjälle ulkomailla oleskelun aikana tapahtuneista lisäyksistä, muutoksista ja korjauksista, jotka koskevat hänestä väestötietojärjestelmään tallennettuja tietoja. Tällaisia tietoja ovat mm. lapsen syntymä, avioliitto, avioero, nimenmuutos ja osoitteenmuutos"" on velvollisuus ilmoittaa rekisterinpitäjälle " jne. Niinhän se menee, mutta jos ei ilmoita, niin eihän sille kukaan mitään voi. En ole menossa Suomessa naimisiin, ikinä, enkä koe olevani ilmoitusvelvollinen.
- såvksåvk
mandinka kirjoitti:
" on velvollisuus ilmoittaa rekisterinpitäjälle " jne. Niinhän se menee, mutta jos ei ilmoita, niin eihän sille kukaan mitään voi. En ole menossa Suomessa naimisiin, ikinä, enkä koe olevani ilmoitusvelvollinen.
Laki on laki, oli kokemuksesi mikä hyvänsä. Joudut vielä vaikeuksiin tuon salailun takia.
- illiana
såvksåvk kirjoitti:
Laki on laki, oli kokemuksesi mikä hyvänsä. Joudut vielä vaikeuksiin tuon salailun takia.
Niin että millaisiin vaikeuksiin esim. voi joutua, jos ei liittoa ole rekisteröity Suomessa, kyselee täällä tyhmeliini, joka oli naimisissa vuosia, ja nyt eronnut. No problems.
- 8+16
mandinka kirjoitti:
Minäkään en ole vielä saanut aikaiseksi ilmoittaa Suomeen ulkomailla solmitusta avioliitosta.. paperit on kyllä valmiina, ei vaan ole tullut lähetettyä suurlähetystöön. Eipä sillä kai muuten merkitystä, mutta jossain vaiheessa ois tarkoitus tulla Suomeen pariksi vuodeksi. Ja sit tietty toi ilmoitusvelvollisuus..
- mandinka
såvksåvk kirjoitti:
Kohta tulee avioliiton solmimisesta seitsemän vuotta, eikä ole ilmaantunut minkäänlaisia ongelmia, että näin. Mitähän nuo mahdolliset vaikeudet sitten olisivat? Aika näyttää. Tiedän muutamia muitakin, jotka eivät ole ilmoittaneet liittoaan kotimaahansa, ja olleet iät ajat jo naimisissa. Ollaan kurittomia kansalaisia.
- vaimo1
tarkastetaanko viisumihakemuksen yhteydessä mahdollinen toinen avioliitto hänen kotimaassaan.Tuskin tämä meidän suomessa rekisteröity avioliitto ja vihitty näkyy siellä.mies kyllä aikoi rekisteröidä meidän avioliiton,mutta tais jäädä...ja sisko meni naimisiin just 2 kk ennen hänen maahantulokiellon loppumista....siskosta en tiennyt aiemmin kuin vasta ekalla vieraililla hänen kotiinsa jossa asuimme kaikki yhdessä..vaik sisko oikeesti oiskin tämä on kummitellut koko ajan..jos tää oiskin tulevaisuusvaimo....tässä vuosien varrella on tullut epäileväiseksi,haluaisin vaan totuuden kaikesta...voisin tehdä ratkaisuni oman elämän suhteen..
- epävarma
Olen menossa venäläisen naisen kanssa avioon, ja kysynkin nyt voinko luottaa sieltä saamaan esteettymyystodistukseen? tuli hiukan hatara olo, kun luin näitä sivuja..
- selvitystä asiaan..
Kannattaa olla hatara olo, niin minullakin, kun nyt olen eronnut venäläisestä naisesta, mutta ositus vielä kesken(tyhmä, kun en tehnyt avioehtoa) mutta nyt on luotettavalta taholta tullut ilmi, että tämä ex olisi voinut olla vielä venäjällä naimisissa, kun meidät vihittiin täällä suomessa,ja ihan vihkikuviakin olen nähnyt, eli eikös se ole rikos! joka kumoaisi täällä kaiken...esteettymyystodistus oli, mutta oliko se luotettava, vai väärennys??
Meillä avioliitto rekisteröity molemmissa maissa. Menimme naimisiin ulkomailla, jonka jälkeen lähetettiin paperit Suomeen, jossa avioliitto myös rekisteröitiin.
Sinä voit vaatia mieheltä virallisia papereita kotimaasta, jossa näkyy hänen siviilisääty. Riippuu varmaan maasta lähettävätkö muille nuita papereita..- notaari
Tuo on mahdollista, jos Suomessa tehtyä avioliittoa ei rekisteröidä ulkomaisen puolison kotimaassa. Kannattaa hoitaa rekisteröinnit kuntoon molemmissa puolisoiden kotimaissa.
Esteettömyystodistukset ja avioliittoluvat ovat usein voimassa kuukausia. Jotkut jopa 6kk. Tuossa ajassa ehtii mennä naimisiin vaikka kahdesti.
On olemassa aiheeseen liittyvä sivusto, joka kertoo asioista yksityiskohtaisesti.
http://www.asumaansuomeen.fi/naimisiin-ulkomaalaisen-kanssa/Esteettomyyden-tutkinta/- gghjhghghjhj
"Esteettömyystodistukset ja avioliittoluvat ovat usein voimassa kuukausia. Jotkut jopa 6kk. Tuossa ajassa ehtii mennä naimisiin vaikka kahdesti"
Vai että oikein "notaari" ja laukoo suustaan moisia sammakoita:)
Eikös "notaari" tiedä että esteettömyystodistuksessa on tulevan puolison nimi joten puolisoehdokasta ei voi lennossa vaihtaa ja jos ensimmäinen yritys menee kiville niin et voi edes utta estettömyystodistusta saada ennenkuin ensimmäinen menee vanhaksi? - otk (kv)
gghjhghghjhj kirjoitti:
"Esteettömyystodistukset ja avioliittoluvat ovat usein voimassa kuukausia. Jotkut jopa 6kk. Tuossa ajassa ehtii mennä naimisiin vaikka kahdesti"
Vai että oikein "notaari" ja laukoo suustaan moisia sammakoita:)
Eikös "notaari" tiedä että esteettömyystodistuksessa on tulevan puolison nimi joten puolisoehdokasta ei voi lennossa vaihtaa ja jos ensimmäinen yritys menee kiville niin et voi edes utta estettömyystodistusta saada ennenkuin ensimmäinen menee vanhaksi?Täytyy hieman puolustaa "notaaria". Suomalaisessa esteettömyystodistuksessa on puolisoiden nimet, joten toisen kanssa ei pääse naimisiin samalla todistuksella.
On kuitenkin suomalaiselle mahdollista tilata esteettömyystodistus ja mennä naimisiin vaikka Turkissa. Tämän jälkeen, vaikka kahden vuoden päästä voi tilata uuden esteettömyystodistuksen ja mennä naimisiin jonkun muun kanssa Suomessa. Tärkeää on, että turkkilaista avioliittoa ei ole rekisteröity Suomessa.
Ulkomaalaisten esteettömyystodistuksissa ei aina ole molempien osapuolten nimiä. Näitä ei pitäisi kylläkään kutsua esteettömyystodistuksiksi, kuten "notaari" kutsui. Ne ovat oikeamminkin todistuksia oikeudesta mennä avioon.
Ihan asiallinen ja yksityiskohtainen tuo wwww.asumaansuomeen.fi
- Neea Vee
vaimo1, aika paljon riippuu siitä, mistä maasta miehesi on? mäitä "sisko"-juttuja on sattunut aika monelle, mun ystäväpiirissä kaksi ja kolme muuta mistä olen kuullut. Eli "sisko ja siskon lapset" asunut yhdessä Suomesta tulleen pariskunnan kanssa. Nämä "siskot" onkin sitten loppupeleissä paljastuneetkin vaimoiksi. Niin kauan kun "sisko" saa rahaa, hän on tyytyväinen kohtaloonsa, koska kaikkihan ovat heidän mielestä "rikkaita" Euroopassa. Mitä tulee todistuksiin onko sinkku vaiko ei, sellaisen todistuksen saa tietyistä maista rahalla, siihen saat minkä tahansa merkinnän.
- vaimo1
Tunisiasta on kotoisin.asuttiin samassa kodissa ja sisko kokkas meille ja siivoili.piti minusta,mutta kuin pelkäsi miestäni.no nyt sisko meni naimisiin viime kesän lopulla,mies näytti hääkuvaakin.mies on ollut nyt kotimaassaan 2 v ja on edelleen..mutta luottaminen on ollut suurin ongelma ja narsistisia piirteitä kyllä löytyy myös,osaa olla tosi hankala,mutta rakkaus on järjetön...yrittää nyt tulla viisumilla..mut katotaan mitä tulevaisuus tuo..toivottavasti oikean ratkaisun...
- 231231312
"mutta rakkaus on järjetön..."
Niin, mutta oletko sinä järjetön? Oletko niitä ihmisiä, jotka ovat täysin tunteidensa orjia ja hyppäävät vaikka kalliolta, jos tunnetila niin määrää?
"mut katotaan mitä tulevaisuus tuo..toivottavasti oikean ratkaisun... "
Ei kun sen oikean ratkaisun täytyy tapahtua sinun toimestasi. Nyt vaikuttaa vahvasti siltä, että olet hyvin passiivinen elämäsi suhteen ja ajelehdit vain virran mukana. Suosittelen, että otat vastuun omasta elämästäsi ja alat tehdä aktiivisesti päätöksiä. - Virva40
Raamatussa on kirjoituksia eli kirkkohistoriaa,
esi-isillä oli ainakin kaksi vaimoa siis kristityillä,
Muistaakseni vanhassa testamentissa.
Palataan nykyaikaan. Suomessa erotaan entisestä
vaimosta ja otetaan uusi heti.
Siinä on miettimistä..- tjaaah..
Paitsi tutkimusten mukaan Suomessa naiset hakevat useammin avioeroa, kuin miehet. Toisaalta täällä ei totuudella ole merkitystä vaan väritetyt uskomukset merkitsevät.
- zeitgeist
Voi olla muita vaimoja. Jos suomessa naimisissa ja vaikka olisikin oman maan väestörekisteriin vai mikä lie ilmoittanut tästä suomalaisesta liitosta. Mun mies sanoi että hänen kotimaassa voi olla vain yksi liitto mikä on siihen rekisteriin merkitty mutta islamilaisen liiton voi solmia silti useamman kanssa. Kaikki ei islamilaista liittoa rekisteröi siihen väestörekisteriin. Keskusteltiin tästä aiheesta koska olemme menossa naimisiin ja hän tietää että en ikimailmassa hyväksyisi jotain muita vaimoja siihen tilannetta sotkemaan. Menemme kohta naimisiin täällä suomessa ja mies rekisteröi liiton sitten siellä omassa maassa. Islamilainen siunaus liitolle meillä jo onkin.
Ottaakseen monta vaimoa miehen varat pitäisi riittää kaikkien näiden vaimojen elättämiseen ja niin edelleen, silti varmasti löytyy monta miestä jotka täällä suomessa tavoittelee vain oleskelulupaa ja parempia rahavaroja mitkä sitten lähettävät vaimolle/vaimoilleen kotimaahan tai pyrkivät myöhemmin yhdistämään perheensä. Vaikea tilanne se on jos ei luota mieheensä, suhde kärsii sellaisesta. Mitään muuta ei kai oikein voi kun keskustella aiheesta.
Itse luotan mun mieheen ja en koe että hänellä on mitään syytä mennä naimisiin papereiden vuoksi. Itseasiassa hän sanoi että jos ei olisi mua tavannut hän olisi jo lähtenyt tästä maasta muualle. Tiedän hänen kaipaavan kotimaansa ja siksi käskinkin häntä käymään siellä pian vierailulla kuukaudeksi. Myöhemmin tullaan matkustamaan sinne yhdessä ja viettämään siellä aina kuukausi-par kerrallaani. Itse koen tämän koti-ikävän suurempana uhkana kuin se että hänellä olisi jossain jemmassa toisia vaimoja.- zeitgeist
Lisäisin vielä sen että vaikka esteettömyystodistuksen hankkii kotimaassa naimisiin menoa varten ja vaikka kyseinen dokumentti pitää leimata miljoonassa eri paikassa, luulen silti että aina löytyy porsaanreikiä. Eli väärennettyjä dokumentteja saa. Jopa passin voi saada viranomaiselta väärällä nimellä tai väärällä syntymävuodella. Riippuu siitä kuinka paljon fyffeä on ja kuinka paljon suhteita. Siis ainoa keino on löytää kumppanin mihin voi luottaa. Tuntosarvet vaan pystyyn ja unohdetaan se sinisilmäisyys. Minä olen ikuinen pessimisti ja varaudun aina pahimpaan. Onneksi silti tunnen nyt että kaikki on kunnossa ja hyvällä mielellä voin mennä naimisiin.
Ketjusta on poistettu 10 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Kumpi vetoaa enemmän sinuun
Kaivatun ulkonäkö vai persoonallisuus? Ulkonäössä kasvot vai vartalo? Mikä luonteessa viehättää eniten? Mikä ulkonäössä?961886- 881340
- 1101143
- 761037
- 1191010
Okei nyt mä ymmärrän
Olet siis noin rakastunut, se selittää. Onneksesi tunne on molemminpuolinen 😘57873- 47791
- 36782
Olen huolissani
Että joku päivä ihastut/rakastut siskooni. Ja itseasiassa haluaisin, ettei hän olisi mitenkään sinun tyyppiäsi ja pitäis48741- 33693