Hyvää itsenäisyyspäivää toivotan ja samalla toivon, ettei itsenäisyyttämme menetetä ahneuden alttarille. Jokaisen terveys aina vauvasta vaariin on jossakin elämänvaiheessa vaakalaudalla ja syytä voidaan etsiä sysistä jos sepistäkin.
Osa sepistä on kylmän raudan takojia, jotka eivät tunnista taottavaansa ja ammattinsa osaavista on todella pula. Terveydenhoito voi mennä syteen taikka saveen, ollen monen kohdalla arpapeliä, eikä SOTE uudistus tuo muutosta tilanteeseen. Sotaveteraaneista tulee soteveteraaneja ja saattohoito alkaa jo vauvaikäisenä.
”Julkisella puolella allergioita ei läheskään aina tunnisteta, vaan ne kuitataan sanomalla, että lapsi on vain temperamenttinen tai että kaikki vauvat itkevät. Osaaville yksityisille allergialääkäreille on vähintään puolen vuoden jonot.”
http://www.iltalehti.fi/allergia/2013120617799435_al.shtml
Sotaveteraaneista soteveteraaneihin
13
126
Vastaukset
- asian vierestä
Ja tämä lääkäripula antaa huuhari-puoskareille hyvän markkinaraon, kuten lainaamassasi artikkelissa todettiin. Sehän oli tuon artikkelin varsinainen aihe.
- Lääkäripula?
Mikä lääkäripula?
Kansainvälisesti katsottuna lääkäritiheys on korkea!
Mistähän se "kenkä puristaakaan"?
http://portti.iltalehti.fi/keskustelu/showthread.php?t=677654 Hyvä työilmapiiri, oikeudenmukaisuus ja yhteisöllisyys on yrityksen voimavara, johon opinahjoissamme ei ehkä osata antaa työkaluja. Tieto ja tekniikkapainotteinen opetus antaa eväät työn suorittamiseen, mutta työyhteisön kunnossapitäminen, eli huolto jää huonolle hoidolle. Päättäjät setelielvyttävät ja hyväveli voitelee kurkku kierossa, mutta riittääkö rahvaalle edes murusia pöydän antimista.
Ihminen ei mielestäni ole kone, jonka loppuun ajettuna voi romuttaa ja heittää kierrätykseen. Koulutuksen luoma tulos tai ulos mentaliteetti on mielestäni aikansa elänyttä ja joutaisi romutettavaksi. Tilalle talvisodan henki, ettei kaveria jätetä ja ettei sotaveteraanien työ valuisi hukkaan. On hyvä muistaa se, ettei raha tunne rajoja ja raha on vain kaupankäynnin väline, jolla tehdyn työn arvo mitataan. Työn, jolla maksettiin sotavelka ja sitä velkaa jälkipolvet maksavat ja maksamme yhä tavalla tai toisella.
Kunnioituksesta sotaveteraaneja kohtaan on mielestäni oikein jatkaa taistelua taloudellista vallantavoittelua vastaa ja oikeudenmukaisuuden puolesta niin kauan, kun on mistä taistella. Sotaveteraanien joukko harvenee, mutta päättäjät pitävät huolen päätöksillään veteraaniensa määrästä tuottaen mm. joka päivä noin viisi uutta nuorta tulevaisuuden soteveteraania.
Miksi SOTE-päättäjät jatkavat samalla linjalla ja sairastuttavat myös työntekijöitään vaikka mahdollisuus olisi parempaan ja järkevämpään terveydenhoitoon. Terveydenhoitoon, jossa pääpaino tullisi olla sairastumisten ennaltaehkäisyssä ja ihmisten hyvinvoinnissa. Kuuntelemalla, mitä terveydenhoidon kenttätyötä tekevillä on omista ns. virallisen terveydenhoidon ulkopuolisista hoitokokemuksista kerrottavaa ja nimenomaan niistä sadoista tuhansista positiivisista kokemuksista on mahdollista saada kokonaiskuva mm. ’uskomushoitojen’ tehosta ja merkityksestä ihmisten terveyteen.
http://www.kauppalehti.fi/etusivu/jo viisikymppinen pelkaa toita ei enaa loydy/201312582843
http://www.kauppalehti.fi/etusivu/vaitoskirja johtamisen on aika muuttua/201312582807- miksi ihmeessä
Paljonko sinulla on kokemusta työyhteisön johtamisesta? Ei taida olla yhtään. Voin vakuuttaa, että nykyään jokainen vähänkin valistunut työnantaja pyrkii pitämään työviihtyvyydestä huolta. Siihen panostaminen kun näkyy suoraan tuottavuudessa.
Olet itse työelämästä ulkona ja olet kai ollut jo pitkään. Silti yrität esiintyä asiantuntijana alalla, jossa sinulla ei ole koulutusta eikä kokemusta. Ihmettelen. miksi ihmeessä kirjoitti:
Paljonko sinulla on kokemusta työyhteisön johtamisesta? Ei taida olla yhtään. Voin vakuuttaa, että nykyään jokainen vähänkin valistunut työnantaja pyrkii pitämään työviihtyvyydestä huolta. Siihen panostaminen kun näkyy suoraan tuottavuudessa.
Olet itse työelämästä ulkona ja olet kai ollut jo pitkään. Silti yrität esiintyä asiantuntijana alalla, jossa sinulla ei ole koulutusta eikä kokemusta. Ihmettelen.Minulla on silmät päässä, korvat kuunnella ja älyä ajatella miten maa makaa. Ei siinä yliopisto-opintoja tai älliä tarvita nähdäkseen yhteiskunnan pahoinvointi. Käsityksesi siitä, että vain ns. ’viisaat’ voivat nähdä, kuulla, ymmärtää ja ilmaista mielipiteensä on ihmisoikeuksia ja sananvapautta vastaan.
Ei tahdo nähdä eikä oikein kuulla on ’viisaiden’ oma päänsärky ja siihen auttaa silmien aukaisu, kuten kissanpojilla tiettyyn ikään tullessa. Avoimin silmin maailma näyttää aivan toisenlaiselta.- äohjkökg
EräsKansanparantaja kirjoitti:
Minulla on silmät päässä, korvat kuunnella ja älyä ajatella miten maa makaa. Ei siinä yliopisto-opintoja tai älliä tarvita nähdäkseen yhteiskunnan pahoinvointi. Käsityksesi siitä, että vain ns. ’viisaat’ voivat nähdä, kuulla, ymmärtää ja ilmaista mielipiteensä on ihmisoikeuksia ja sananvapautta vastaan.
Ei tahdo nähdä eikä oikein kuulla on ’viisaiden’ oma päänsärky ja siihen auttaa silmien aukaisu, kuten kissanpojilla tiettyyn ikään tullessa. Avoimin silmin maailma näyttää aivan toisenlaiselta.Kyse on siitä, että länkytät itsestäänselvyyksiä ja osa väitteistäsi ei silti kestä tarkastelua.
"Hyvä työilmapiiri, oikeudenmukaisuus ja yhteisöllisyys on yrityksen voimavara, johon opinahjoissamme ei ehkä osata antaa työkaluja."
Kyllä opinahjot parhaansa yrittävät. Useissa ylemmissä koulutuksissa koulutetaan myös johtamisoppia, johon hyvän työilmapiirin kehittäminen ja ylläpito kuuluvat oleellisesti. Opit ovat ainakin suunnilleen ajan tasalla. Sen lisäksi firmat käyttävät jos jonkinlaisia johtamiskonsultteja, työilmapiiri asiantuntijoita ja työkyvyn ylläpitoon perehtyneitä ammattilaisia sekä fyysisen, että henkisen työkyvyn osalta.Koskaan ei työhyvinvointiin ole panostettu niin kuin nyt. Nykyaika kiristyvine vaatimuksineen edellyttää sitä.
Sinä kuitenkin kirjoittelet, kuin olisit ainoana havainnut epäkohdat. Sinähän olet aivan sen varassa, mitä lehdet kirjoittelevat. Ei koulutusta eikä kokemusta. - c c
äohjkökg kirjoitti:
Kyse on siitä, että länkytät itsestäänselvyyksiä ja osa väitteistäsi ei silti kestä tarkastelua.
"Hyvä työilmapiiri, oikeudenmukaisuus ja yhteisöllisyys on yrityksen voimavara, johon opinahjoissamme ei ehkä osata antaa työkaluja."
Kyllä opinahjot parhaansa yrittävät. Useissa ylemmissä koulutuksissa koulutetaan myös johtamisoppia, johon hyvän työilmapiirin kehittäminen ja ylläpito kuuluvat oleellisesti. Opit ovat ainakin suunnilleen ajan tasalla. Sen lisäksi firmat käyttävät jos jonkinlaisia johtamiskonsultteja, työilmapiiri asiantuntijoita ja työkyvyn ylläpitoon perehtyneitä ammattilaisia sekä fyysisen, että henkisen työkyvyn osalta.Koskaan ei työhyvinvointiin ole panostettu niin kuin nyt. Nykyaika kiristyvine vaatimuksineen edellyttää sitä.
Sinä kuitenkin kirjoittelet, kuin olisit ainoana havainnut epäkohdat. Sinähän olet aivan sen varassa, mitä lehdet kirjoittelevat. Ei koulutusta eikä kokemusta.Että vanha evakko voi olla noin yksiniitinen, äohjkökg, eli v v v. hörhö. Kestääkö sinun henkinen tilanteesi kriittistä arvostelua? Esität nimenkeräysaktioillasi hyvää ihmistä, mutta täällä netissä näkee sinun kaksijakoisuutesi.
Luovutetulta Karjalanalueelta lähti yli 400.000 ihmistä evakkoon, mutta sinä niistä varmasti turhin. - Mitä ihmettä???
c c kirjoitti:
Että vanha evakko voi olla noin yksiniitinen, äohjkökg, eli v v v. hörhö. Kestääkö sinun henkinen tilanteesi kriittistä arvostelua? Esität nimenkeräysaktioillasi hyvää ihmistä, mutta täällä netissä näkee sinun kaksijakoisuutesi.
Luovutetulta Karjalanalueelta lähti yli 400.000 ihmistä evakkoon, mutta sinä niistä varmasti turhin.Keneen mahdat minut sekoittaa?
"Luovutetulta Karjalanalueelta lähti yli 400.000 ihmistä evakkoon, mutta sinä niistä varmasti turhin."
En ole lähtenyt sieltä. Äitini kyllä lähti kahteen kertaan ja isäni tappeli sekä talvi- että jatkosodan, mutta itse olen syntynyt kymmenen vuotta sodan jälkeen.
"Esität nimenkeräysaktioillasi hyvää ihmistä,.."
En ole kerännyt mitään nimiä missään.
En näe syytä, ettei henkinen tilanteeni kestäisi myös kriittistä arviointia. Tekstistäsi kuitenkin näkee, että pidät minua ihan jonain muuna henkilönä kuin olen. Silloin ei kai arviosikaan voi olla oikea. Mitä ihmettä??? kirjoitti:
Keneen mahdat minut sekoittaa?
"Luovutetulta Karjalanalueelta lähti yli 400.000 ihmistä evakkoon, mutta sinä niistä varmasti turhin."
En ole lähtenyt sieltä. Äitini kyllä lähti kahteen kertaan ja isäni tappeli sekä talvi- että jatkosodan, mutta itse olen syntynyt kymmenen vuotta sodan jälkeen.
"Esität nimenkeräysaktioillasi hyvää ihmistä,.."
En ole kerännyt mitään nimiä missään.
En näe syytä, ettei henkinen tilanteeni kestäisi myös kriittistä arviointia. Tekstistäsi kuitenkin näkee, että pidät minua ihan jonain muuna henkilönä kuin olen. Silloin ei kai arviosikaan voi olla oikea.Mitäpä patologinen valehtelija muuta voi kuin jatkaa palturiköyttään suojellakseen yksityisyyttään. Eilisessä paikallisessa sanomalehdessä oli juttusi, vvv. Ikäsi oli 74v, eikä 10v. vähemmän.
mitä ihmettä tosiaan!Kun tyyppi ei tunnista vahvaa pimeää puoltaan, "omatunto" säilyy puhtaana juuri siksi ettei sitä näytetä koskaan käytettävän. Itselleen valehtelu on on jo syvästi oireellista.
Samassa lehtiartikkelissa ilmaiset tuntevasi mielihyvää onnistuneista keräysprojekteistasi, joissa olet ollut aloitteellinen. Yritit savustaa minut kodistani jopa Yleisradion aluelähetysten avulla.
Itse elelit taustalla viattomana. Likaista duunia kuten gansteripomoilla on tapana. Omia käsiä ei liattu.
Onneksi tyhmyytesi oli niin suurta, että jatkossa narahdit uusintaprojektissasi saada kansalaisliikettä taaksesi häätääksesi minut omasta talostani.
Toivo Lång
Inkeroinen- o8r6x 9r4x9
capt.cöpenick kirjoitti:
Mitäpä patologinen valehtelija muuta voi kuin jatkaa palturiköyttään suojellakseen yksityisyyttään. Eilisessä paikallisessa sanomalehdessä oli juttusi, vvv. Ikäsi oli 74v, eikä 10v. vähemmän.
mitä ihmettä tosiaan!Kun tyyppi ei tunnista vahvaa pimeää puoltaan, "omatunto" säilyy puhtaana juuri siksi ettei sitä näytetä koskaan käytettävän. Itselleen valehtelu on on jo syvästi oireellista.
Samassa lehtiartikkelissa ilmaiset tuntevasi mielihyvää onnistuneista keräysprojekteistasi, joissa olet ollut aloitteellinen. Yritit savustaa minut kodistani jopa Yleisradion aluelähetysten avulla.
Itse elelit taustalla viattomana. Likaista duunia kuten gansteripomoilla on tapana. Omia käsiä ei liattu.
Onneksi tyhmyytesi oli niin suurta, että jatkossa narahdit uusintaprojektissasi saada kansalaisliikettä taaksesi häätääksesi minut omasta talostani.
Toivo Lång
InkeroinenOlen viisikymmentäyhdeksänvuotias ja asun Keski-Suomessa. Olet todellakin erehtynyt henkilöstä. Mitä kerroin taustastani vanhemmistani pitää täysin varmasti paikkaansa.
Kannattaisi sinunkin ehkä vähän ajatella, että täällä saattaa kirjoitella muitakin kuin tämä "ilkeä naapurisi". - c c
o8r6x 9r4x9 kirjoitti:
Olen viisikymmentäyhdeksänvuotias ja asun Keski-Suomessa. Olet todellakin erehtynyt henkilöstä. Mitä kerroin taustastani vanhemmistani pitää täysin varmasti paikkaansa.
Kannattaisi sinunkin ehkä vähän ajatella, että täällä saattaa kirjoitella muitakin kuin tämä "ilkeä naapurisi".Viime vuonna olit v v v, ville virtanen vantaalta. Olet parantumaton valehtelija. Onko Kymijoen itäpuoli eteläise3ssä Kouvolassa, Inksan alueella Keski-Suomea??????????????
Edes tapauskikselle ei oo terveellistä takertua valheiden verkkoon noin vahvasti. Koska olet neurobiologisiin tapauksiin kuuluva tyyppi, kuten itsekin olen, annan vähän kassa-alennusta sinua körmyttäessäni. - neurobiologinen olen
c c kirjoitti:
Viime vuonna olit v v v, ville virtanen vantaalta. Olet parantumaton valehtelija. Onko Kymijoen itäpuoli eteläise3ssä Kouvolassa, Inksan alueella Keski-Suomea??????????????
Edes tapauskikselle ei oo terveellistä takertua valheiden verkkoon noin vahvasti. Koska olet neurobiologisiin tapauksiin kuuluva tyyppi, kuten itsekin olen, annan vähän kassa-alennusta sinua körmyttäessäni.Voi ukko parka, kun olen todellakin 59 v ja asun Keski-Suomessa. Sekoitat minut johonkin toiseen ja pidät siitä pakkomielteisesti kiinni.
Eivätkö kaikki ihmiset ole neurobiologisia tapauksia? Kasiainenkin on neurobiologinen tapaus. Se on biologinen eliö, jolla on tikapuuhermosto. Onko koulut jääneet vähän kesken, kun tunget mielestäsi hienoja sanoja yhteyteen, johon ne eivät lainkaan kuulu?
Älä jaksa. Nolaat vain itsesi. neurobiologinen olen kirjoitti:
Voi ukko parka, kun olen todellakin 59 v ja asun Keski-Suomessa. Sekoitat minut johonkin toiseen ja pidät siitä pakkomielteisesti kiinni.
Eivätkö kaikki ihmiset ole neurobiologisia tapauksia? Kasiainenkin on neurobiologinen tapaus. Se on biologinen eliö, jolla on tikapuuhermosto. Onko koulut jääneet vähän kesken, kun tunget mielestäsi hienoja sanoja yhteyteen, johon ne eivät lainkaan kuulu?
Älä jaksa. Nolaat vain itsesi.Ala-asteellakin toi jo tiedetään, että kaikki esim. nisäkkäät ovat neurobiologisiksi kehittyneet. Tässä tietenkin tarkokoitin sinullakin olevaa neurobiologista häiriötä, joka estää aivojen normaalin kehittymisen.
Puhuvat laaja-alaisesta häiriöstä. Nämä ihmiset kehittyvät enemmän ns. yhden asian ihmisiksi. Sinullakin on tuo yksisilmäisyyteen vivahtava vaihtoehtoisten hoitojen halveeraaminen. Se nyt on vaan erittäin lyhytnäköistä ja typerää.
Sinulla "59v" leikkaa heti pannu pohjaan kun näet EKP:n kirjoituksen. Satoja kertoja tivaat hänen hoitojensa tuloksellisuuden perään. Samaan sarjaan sinulla kuuluu Päivi R:n porukan dikkaaminen.
Kun Päivi kertoo, että on asioita, joissa oma vakaumus on yhteiskunnan säätämiä lakeja vahvempi, sinä uskot sen epäröimättä. Jälkipolttimet punaisina niihin kiidät, sitten uskon voimalla kd-aatetta toteutat paikkakunnallasi.
Katsoit mm presidentti Ahtisaaren kauden lopulla, että olen seudulle vahingollisen tyyppi; sinua voidaan henkisesti painostaa lähtemään satamajätkän työllä kerätyillä voimapaperin paloilla, jotka taskun pohjalle oli jäänyt.
Sinulla oli oletusarvoista vaikutusvaltaa manipuloida silloinen Ylen alueradion päällikkö ottaamaan viikottaiseen ohjelmistoon lööppi, jonka "alamaisesi" esitti sitten pres. M.A;lle. Kuuntelit taustalta, likaamatta itse käsiäsi.
Yli 10v. minulta tyhmältä jäi tietämättä, kuka monien em. äänilööppien puuhamiehiä oli. Kävit huolimattomaksi. Tammikuussa 2011 kirjoitit netissä niin tökerösti reikihoitajan mielenterveysongelmista, että minäkin hokasin tuon. Snulle oli tiukka paikka ensi alkuun käsittää, että olit hankkinut "käänteisen dikkaajan" lähinaapuristasi.
Toki hulluksi jälleen haukuit; "ei ollut hyvä hullua härnätä", ihmettelit. (netissä kaikki tietenkin). Lähetät joulukortinkin, älä enää - tiedän sinut v v v, persoonallisuushäiriöiseksi, hyvin luihuksi tyypiksi.
terveisin
Toivo Lång
Inkeroinen
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 2026963
- 594612
Etsin vastaantulevista sua
Nyt kun sua ei oo, ikävöin sua niin v*tusti. 😔Jokaisesta etsin samoja piirteitä, samantyyppistä olemusta, samanlaista s354105- 703209
Kaikesta muusta
Mulla on hyvä fiilis. Mä selviän tästä ja sit musta tulee parempi ihminenkin. Ainut, mitä mun pitää nyt välttää on se ko161945Tekis mieli lähestyä sua
Mutta pelkään että peräännyt ja en haluis häiritä sua... En tiedä mitä tekisin olet ihana salaa sua rakastan...💗271686- 171660
Ajatteletko koskaan
Yhteisiä työvuosia ja millaista silloin oli? Haluaisin palata niihin vuosiin 🥹401563- 341439
- 1431227