Serenase

serenas

Kertokaas kokemuksia tosta serenasesta (haloperidoli), eli vanhan polven neurolepti. Auttaako ahdistukseen ja mitä haittavaikutuksia on tullu? Ihmeellisen vähän tietoa netissä tästä suomeksi. Aiheuttaa usein vapinaa ja kramppeja?

31

11413

Äänestä

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • halollapäähän

      Hyi helvetti... olen syönyt ko. Lääkettä 8 vuotta... erittäin myrkyllistä aivoille.. itsellä tulee 2mg annoksesta kävelyvaikeuksia yms motorisia ongelmia. Ahdistukseen ei auta.. 3mg annoksella olen ihan vihannes, en ollenkaan oma itseni, ahdistukseen ei vqikuta, paitsi niin että punastelee herkemmin.. olen 2 vuotta yrittänyt vierottautua, tuloksetta.. lääke on pysyvästi tuhonnut aivojani.. parkinsonismia aiheuttaa eli koordinaatio vaikeutuu, kävellessä kädet ei ĺiiku yms.... hirveää ainetta.

      • ööööööööööööööö....

        Miksi syöt lääkettä, olet syönyt jo noin kauan, joka aiheuttaa moisia sivuvaikutuksia???
        Eikö vieroitus edes sairaalaolosuhteissa ole onnistunut??


      • gfsadfvsedrfbved

        Miksi syöt sitä "lääkettä" jos tiedostat kaiken paskan siitä ja luultavammin tiedät parempiakin vaihtoehtoja? Ketipinoreita minulle määrätty vaan en niitä syö vaan yritän pysyttellä Brintellixiissä pelkästään plus rauhottavia jos niitä ikinä saatn.


      • Anonyymi

        Koita vaihtaa esim. Peratsiiniin. Se on ainoa neurolepti mitä edes jollain tavalla kykenen käyttämään. Siitäkin tulee toisaalta haittoja, mutta olen varma että vähemmän kuin Serenasesta.


      • Anonyymi

        No mitäs sä sitten sitä syöt idiootti. Itse kamppaillut bentsojen kanssa lähes 30 vuotta ja melkein kaikkia mielialalääkkeitä kokeiltu+neuroleptit ja viime perjantaina otin ensimmäisen 1mg pillerin ja noin puolessa tunnissa ahdistus oli poissa, joten mene muualle huutelemaan, koska lääkeasioissa kaikki on yksilöllistä, en edes ymmärrä miksi porukka googlettaa kysymällä muilta miten lääke vaikuttaa, koska ne vaikuttavat yksilöllisesti.


    • Halo / Idoli

      Oman tietoni mukaan haloperidoli on yksi myrkyllisimmistä yhä käytössä olevista neurolepteistä.

      • mioomo

        Ei se myrkyllisempi ole kuin Olantsapiinikaan. Sitä en kiistä ettei kumpikin olisi myrkkyä. Lääkeyhtiöpropagandaa joilla taotaan voittoja uudemmilla lääkkeillä. Kyse on aina annoksesta.


      • Anonyymi
        mioomo kirjoitti:

        Ei se myrkyllisempi ole kuin Olantsapiinikaan. Sitä en kiistä ettei kumpikin olisi myrkkyä. Lääkeyhtiöpropagandaa joilla taotaan voittoja uudemmilla lääkkeillä. Kyse on aina annoksesta.

        Ai lääkefirmat tekevät nykyään jo myrkkypillereirä, mielenkiintoista


    • Tietoa löytyi
    • Skitsofreenikko

      Hyviä nappeja nam nam

    • MTnr84

      Juu aiheuttaa ekstrapyramidaali oireita eli lihasnykäyksiä ja on paha olla paikoillaan.
      Itselläni mennyt 4 vuotta. Sitä ennen oli peratsin ja myös kokeilin Risperdal Constaa,kun pakottivat. Toistaiseksi voin suositella jos ei ahdistu helposti ja pystyy
      nukkuun normaalisti.

      • Mitensemeni

        "Kokeilit", eli pakotettiin injektio sinuun väkivalloin, vai kokeilit, eli otit omasta tahdostasi, tai viranomaisen suosituksesta?


    • vjkknbbnn

      Vahingoittaa aivoja eritoten pitkässä juoksussa kuten myös uudemmat neuroleptit eli nämä kemialliset "tainnuttajat" joita voi kutsua myös kemiallisiksi pakkopaidoiksi tai kemiallisiksi lobotomioiksi. Tai psykiatrien mielestä lääkkeiksi.

      Vahingon voi nähdä ulospäin mm pakkoliikkeinä eikä se välttämättä poistu koskaan vaikka aineet lopettaisi. Kuten ei diabetes, parkinsonismi eikä muutkaan tämän luokan kemikaalien aiheuttamat vauriot.

    • talvipäivänä

      Serenase on tehokas psykoottista ahdistuneisuutta hoitamaan jo pienillä annoksilla. Kaikille kuitenkaan se ei sovi. Mitä järkeä on syödä psykoosilääkettä, jos ei ole koskaan psykoottinen ollut tai psykoosia kokenut? Ei mitään psyykelääkkeitä pidä syödä ellei ole ihan oikeasti sairas. Jos voi muuten vain huonosti, stressaantunut tai lievästi ahdistunut, tuskin mikään lääkitys kuuluu asiaan, toisin kuin lepo ja sopiva keskusteluapu. Kuitenkin kaikissa lääkkeissä on haittansa ja osa haitoista on pysyviä. Ahdistukseen johon ei liity psykoottisuutta, on muita sopivampia lääkityksiä. Esim. venlafaksin, mirtazapin, xanor jne.

      • oooooolloooooo

        trololololo lol trolololllol trolllolol lolol olo lolol loooooooo


      • Anonyymi

        Kuulostaa , että olet ehkä
        Lähihoitaja eipä nyt muuta


    • Sekosiko

      Todella hyvä neurolepti, sopii paljon paremmin kuin uudemmat, eikä aiheuta 3mg päiväannoksella haittavaikutuksia (toisin kuin kaikki uudemmat; itselleni siis). Halpaa, edullista. Vie kaikki oireet pois eli poistaa ahdistusta, ärtyneisyyttä, psykoottisuutta jne. ja on siis paljon tehokkaampi, kuin uudemmat (esim. Seroquel, Olanzapin, Abilify). Peratsinia parempi, sillä siinä oli muutama ikävä haitta (ekstrapyramidaalioireita, seksihaluttomuutta) 16mg päiväannoksella, joka ei ehkä loppuvaiheessa ollut ihan riittäväkään... Vihaan tavallaan neurolepteja mutta jos en halua olla psykoosissa ja tuhota elämiä, niin pakkohan näitä on käyttää. Onneksi on lääkkeitä, joista valita ja jotkut ihan sopiikin, kuten tämä... On totta, että näistä löytyy niukasti juttua, luulen etteivät ole enää niin määrättyjä, kuin uudemmat. Itse suosittelen kokeilemaan myös näitä vanhempia lääkkeitä, jos uudemmat ei sovi/auta/ovat liian hintavia.

    • rh69j8h

      Kyllä sillä leopardeja ja seebroja kaadetaan, että kyllä sellaisella ihmisenkin pysäyttää.

    • Serenase

      Minulle serenase toimii, sisäin kaaos on hieman rauhoittunut ja olen sitä kautta toimintakykyisempi. Annos pieni, 1mg. Ei mitään sivuvaikutuksia,myös yöt nukun nyt levollisemmin.

    • 983hjr8h38rh8

      sitä kun piikillä suoleen lyöt niin sukat väpättää 2 viikkoa jalois

    • Anonyymi

      -90-luvuna alussa osastolla ollessani muutama potilas käveli niskat vinossa, kun Serenase " veti niskoja ", oli selkeästi jonkin krampin tyylinen juttu.
      Eli selkeä sivu-/haittavaikutus.

      Heiltä ei lääkitystä vaihdettu, kun annettiin vain lisänä Ibsatolia, jonka väitettiin auttavan tuohon haittaan, eikä se siltikään auttanut.

      Mua ihmetytti oikeasti niiden lääkäreiden touhut, olisi luullut että olisi Serenaset vaihdettu johonkin toiseen lääkkeeseen.

    • Anonyymi

      2022 ja mua kismittää vaa se että nl aikoinaan möläyttivät hiukka liian kovaan ääneen että ei totuudenpuhujia saa rikkoa fyysisesti lobotoimalla ni nyt liian moni kärsii turhaan kun välillä itsekin tajuavat vahingossa lopettaa nämäkin myrkyt oma aloitteisesti ja heti kun lääkäri saa asiasta vihiä ni vaihdetaan uusi entistä pahempi myrkky toivoen lopullisen ratkaisun tuovan yhteiskunta rauhan taakaavan hiljaisuuden. Tai vähintään kuuluisi pitää turpa kiinni ja vältellä sanomasta totuutta näistä myrkyistä joita kaikki kemialliset lobotomian työkalut ovat siis tutummin antipsykootit ovat. toiaalta kun päässä ei mitään vikaa ole niin kyllähän sinne näilläkin myrkyillä niitä vikoja saadaan luotua....

    • Anonyymi

      Ihana lääke kaljan kanssa parempi kuin xanor

    • Anonyymi

      Älä nyt hyvä ihminen syö psykoosiin tarkoitettuja lääkkeitä ahdistukseen.Koita vaikka Mirtazapiinia mieluummin.

      Serenase jumittaa pään totaalisesti. Sillä lääkkeellä on myös pahoja haittavaikutuksia kuten maitohormoonin nousu (myös miehillä) joka aiheuttaa rintojen kasvamista ja jopa maidon valumista (myös miehillä), sekä pakkoliikkeet, nykimiset ja vapina. ns. "Tardiivi Dyskinesia" eli pakkoliikkeet voi jäädä pysyväksi pahimmillaan vaikka lopettaa ko. lääkkeen. Ei oo mukava lääke. Luulen että ainoa syy miksi Serenasea vielä määrätään on se että se alkaa vaikuttamaan todella nopeasti.

      • Anonyymi

        Itse vaihtanut bentsot ja lyricat tähän lääkkeeseen ja olin alussa yllättynyt kuinka hyvin auttaa ahdistukseen, noin tunnin pillerin oton jälkeen ei mitään ahdustusta, ärsytystä tms vaan oli ihan normaali olo ja pois en vaihda.

        Älä vaan syö sitä vaan syö tuota lääkettä, minulle auttaa ja blaa blaa. Minä en käsitä miksi jotkut koittavat neuvoa toisia ihmisiä lääkeasioissa, koska ne vaikuttavat yksilöllisesti.


      • Anonyymi

        Älä nyt hyvä ihminen huutele sieltä ruudun takaa jollekkin ketä et edes tunne. Nää kommentoijat saisivat mennä lopun iäkseen lataukseen


      • Anonyymi

        Koita vaikka mirtatsapiinia ennemmin :D Ei hyvää päivää.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Koita vaikka mirtatsapiinia ennemmin :D Ei hyvää päivää.

        Niinpä. Yleensähän lääkitysasiat hoidetaan potilaan ja lääkärin kesken, ei näillä palstoilla.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Älä nyt hyvä ihminen huutele sieltä ruudun takaa jollekkin ketä et edes tunne. Nää kommentoijat saisivat mennä lopun iäkseen lataukseen

        Tunnetko yhtäkään ihmistä kuka on käyttänyt Serenasea säännöllisesti? Lue siitä lääkkeestä ennen kuin kommentoit. Mirtazapiinista on hyvä aloittaa. On niitä muitakin masennuslääkkeitä. Serenase on aivan kamalaa.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Tunnetko yhtäkään ihmistä kuka on käyttänyt Serenasea säännöllisesti? Lue siitä lääkkeestä ennen kuin kommentoit. Mirtazapiinista on hyvä aloittaa. On niitä muitakin masennuslääkkeitä. Serenase on aivan kamalaa.

        "...hyvä aloittaa.."
        Parasta olisi aloittaa siitä, että yritettäisiin ottaa selville syy, mistä johtuu, että tulee eteen tilanteita, joiden hoitoon tarvitaan lääkkeitä.
        Ne juurisyyt asiaan kuin asiaan tulisi selvittää. Näin voisi ehkä välttää asioiden eskaloitumista pahempaan suuntaan.


    • Anonyymi

      Serenase on sairasta sontaa! Se lamaa todella tehokkaasti ja päivät voi sitten käyttää siihen että kävelee akatisian takia edestakaisin kotonaan. Muuhun ei yksinkertaisesti kykene! En suosittele kokeilemaan! Se voi nostaa myös maksa-arvoja. Ainut Serenasen hyvä puoli on se että se ei lihota. Suosittelen ennemmin esim. Peratsinia tai Fluanxolia jos haluaa pakosta käyttää neuroleptiä. Mutta ahdistukseen tai masennuksen ei ikinä kannata käyttää neuroleptejä! On parempiakin lääkkeitä, ja ennen kaikkea muut lääkkeet omaavat paljon vähemmän haittoja.

    Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Katso: Ohhoh! Miina Äkkijyrkkä sai käskyn lähteä pois Farmi-kuvauksista -Kommentoi asiaa: "En ole.."

      Tämä oli shokkiyllätys. Oliko tässä kyse tosiaan siitä, että Äkkijyrkkä sanoi asioita suoraan vai mistä.... Tsemppiä, Mi
      Tv-sarjat
      135
      5429
    2. Voi kun mies rapsuttaisit mua sieltä

      Saisit myös sormiisi ihanan tuoksukasta rakkauden mahlaa.👄
      Ikävä
      33
      3355
    3. Haluan jutella kanssasi Nainen

      Olisiko jo aika tavata ja avata tunteemme...On niin paljon asioita joihin molemmat ehkä haluaisimme saada vastaukset...O
      Ikävä
      17
      1873
    4. Poliisiauto Omasp:n edessä parkissa

      Poliisiauto oli parkissa monta tuntia Seinäjoen konttorin edessä tänään. Haettiinko joku tai jotain pankista tutkittavak
      Seinäjoki
      23
      1855
    5. Onko mies niin,

      että sinulle ei riitä yksi nainen? Minulle suhde tarkoittaa sitoutumista, tosin eihän se vankila saa olla kummallekaan.
      Tunteet
      19
      1695
    6. Voitasko leikkiä jotain tunnisteleikkiä?

      Tietäisi ketä täällä käy kaipaamassa.. kerro jotain mikä liittyy sinuun ja häneen eikä muut tiedä. Vastaan itsekin kohta
      Ikävä
      72
      1542
    7. Tietysti jokainen ansaitsee

      Hän varmasti ansaitsee vain parasta ja sopivinta tietenkin, suon sen onnen hänelle enemmän kuin mielelläni. Aika on nyt
      Ikävä
      12
      1443
    8. Haluisin suudella ja huokailla

      ja purra kaulaasi ja rakastella sinua. Haluisin puristella rintojasi ja pakaroitasi. Ei sinulla taida olla kuitenkaan ni
      Ikävä
      16
      1327
    9. Armi Aavikko Malmin hautausmaa

      Haudattiinko Armi arkussa Malmin hautausmaalle vai tuhkattiinko hänet? Kuka tietää asiasta oikein?
      Kotimaiset julkkisjuorut
      11
      1326
    10. Miksi näin?

      Miksi vihervassut haluaa maahan porukkaa jonka pyhä kirja kieltää sopeutumisen vääräuskoisten keskuuteen? Näin kotoutumi
      Maailman menoa
      21
      1295
    Aihe