Pulttia!

Pultti pois!

Mistä voisi vielä saada ostettua sellaisia esimerkiksi M6 -ruuveja joissa olisi sylinterikanta ja siinä tavallinen meisseliura? Siis niitä meltorautaruuveja, joilla ennen oli esimerkiksi polkupyörän lokasuojat kiinni. Tai wanhan moottoripyörän moottorin lohkot kiinni toisissaan.
Oli yllätys, ettei edes Oulun erikoisliikkeessä ollut tuollaisia!
Joutuuko nämäkin jo itse sorvaamaan? Näinkö rappiolla on jo Suomi?
Hienokierrepultitkin ovat jo lähes kadonnutta historiaa. Ainakin DIN tai GOST -normeilla tehdyt loistavat poissaolollaan.
KAIKKIKO se on pakko tehdä itse? Eikö mistään enää saa mitään???

6

249

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • essve
      • Pultti pois!

Noita just tarkoitin.
        Eikö tosiaan enää ole Suomessa missään myynnissä?

Miksi kaikki toimiva ja tarpeellinen loppuu tästä maasta? Jos jotain tarvitset, joudut sen itse tekemään alusta asti ihan kuin missä tahansa alikehitysmaassa.
        Koetapa vaihteen vuoksi ostaa vaikka kengän kantalappuja. Kukaan ei myy, vanhasta auton renkaasta saat sellaiset tehdä. Kuten jossakin Zimbabvessa.

Sama melkein kaikessa.

Kauppojen hyllyt tosin notkuvat sitä kelvotonta krääsää, mitä kukaan ei halua ostaa. Sikäli sama tilanne kuin Neuvostoliitossa.

• jokumuu.
        Pultti pois! kirjoitti:

Noita just tarkoitin.
        Eikö tosiaan enää ole Suomessa missään myynnissä?

Miksi kaikki toimiva ja tarpeellinen loppuu tästä maasta? Jos jotain tarvitset, joudut sen itse tekemään alusta asti ihan kuin missä tahansa alikehitysmaassa.
        Koetapa vaihteen vuoksi ostaa vaikka kengän kantalappuja. Kukaan ei myy, vanhasta auton renkaasta saat sellaiset tehdä. Kuten jossakin Zimbabvessa.

Sama melkein kaikessa.

Kauppojen hyllyt tosin notkuvat sitä kelvotonta krääsää, mitä kukaan ei halua ostaa. Sikäli sama tilanne kuin Neuvostoliitossa.

Käykö niinkin eksoottinen kauppa kuin Biltema?

http://www.biltema.fi/fi/Rakentaminen/Kiinnitystarvikkeet/Ruuvit-ja-Pultit/Ruostumaton-ja-haponkestava-teras-A4/Koneruuvi-ruostumaton-25-kpl-19138/

• Pulttia!

• Driver.
      • Pulttia?

Vaan ovat haponkestäviä. Kelpaako sellainen 50 vuotiaaseen itämoottoripyörään vai meneekö ylientisöinnin puolelle?

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Oletko kertonut jo muille tunteistasi?

Ystävillesi esimerkiksi? Minä en ole vielä kertonut kenellekään tästä meidän jutusta.
      Ikävä
      85
      4980
    2. Olenko saanut sinut koukkuun?

Hyvä. Rakastan sua.
      Ikävä
      98
      3068
    3. Mistä puhuitte viimeksi kun näitte

Kerro yksi aiheista
      Ikävä
      43
      2916
    4. Olisin ottanut sinusta akan itselleni

Mutta olitkin aika itsepäinen ja hankala luonne.
      Ikävä
      199
      2422
    5. ROTAT VALTAAVAT ALUEITA

Asukkaat nyt loukkuja tekemään ja kiireellä, jätehuolto kuntoon, jätteet niille kuuluville paikoille, huomioikaa yrittäj
      Äänekoski
      30
      2160
    6. Ei sua pysty unohtamaan

Ei vaan yksinkertaisesti pysty
      Ikävä
      133
      1979
    7. Kerro todelliset motiivit

kaivattuasi kohtaan?
      Ikävä
      178
      1580
    8. Miten minusta tuntuu että kaikki tietää sun tunteista mua kohtaan

Paitsi suoraan minä itse, vai mitä hlvettiä täällä tapahtuu ja miksi ihmiset susta kyselee minulta 🤔❤️
      Ikävä
      16
      1511
    9. Alavuden sairaala

Säästääkö Alavuden sairaala sähkössä. Kävin Sunnuntaina vast. otolla. Odotushuone ja käytävä jolla lääkäri otti vastaan
      Ähtäri
      5
      1449
    10. Sisäsiittosuus

Tämän kevään ylioppilaista 90% oli sama sukunimi?
      Suomussalmi
      17
      1355
    Aihe