Chevrolet tekee nykyisin niin eurooppalaisen näköisiä perheautoja kuin olla ja voi. Vähän itseäni harmittaa kun ovat lähteneet tuohon suuntaan. Chryslerkin näkyy kovasti menevän mukana, mutta nuita ei vielä Suomessa ole näkynyt.. Pitäytyisivät vain omassa "tyylissä". Ei silti, jos uusi auto pitää valita niin Chevyn tai Chrysyn otan! Sen verran fanaattinen jenkkiautoilija, talvellakin mennään sellaisella. Mitä mieltä olette itse aiheesta?
Nykyjenkit
22
351
Vastaukset
- heitit pahan
Kaikki autot menee vähän samaan muottiin kun aerodynamiikka ja törmäys- ym määräykset ohjaavat muotoilua. Jos nyt vertaa Cruzea ja Astraa, niin Cruzen muotoilu puhuttelee minua enemmän kuin vähän olemistaan anteeksi pyytelevä Astra.
- on näkynyt
Chrysler Neon on ollut ainakin kymmenen vuotta eurooppalaistyylisen näköinen.
- pientä rajaa
Europpalaiset ovat vain tyylikkäämmän ja paremman näköisiä kuin Meksikolainen Neon.
- ei mehiko
pientä rajaa kirjoitti:
Europpalaiset ovat vain tyylikkäämmän ja paremman näköisiä kuin Meksikolainen Neon.
Neon valmistetaan kylläkin Itävallassa, mutta ei se euroopassa kokoaminen sitä yhtään sen paremmaksi ole muuttanut.
- Just joo
ei mehiko kirjoitti:
Neon valmistetaan kylläkin Itävallassa, mutta ei se euroopassa kokoaminen sitä yhtään sen paremmaksi ole muuttanut.
Neonia ei valmisteta enää ja ne valmistettiin Illinoisin Belvideressä ( USA ) ! ;-))
- Theo2013
Just joo kirjoitti:
Neonia ei valmisteta enää ja ne valmistettiin Illinoisin Belvideressä ( USA ) ! ;-))
Ainakin minun NEON on tehty Mexcikossa papereiden ja merkintöjen mukaan.
- ????
Theo2013 kirjoitti:
Ainakin minun NEON on tehty Mexcikossa papereiden ja merkintöjen mukaan.
"Mexciko"?
- Korean komiat
No nuo Korealaiset tietää mistä kannattaa kopioida automallit ja tyylit.
- koreaano
Kia ja Hyundai kopioivat toisiaan.
- ...
...
- only in a jeep
Sentään Jeep pitänyt vielä Wranglerin auton näkösenä.
- dodger
-jenkkiautoilija. allekirjoita Sinäkin gps-kyttäystä vastaan kansalaisaloite,,,,voidaan sada 50 tonnia kokoon ja eduskunnan on pakko käsitellä.
Viranomaisvalvonta ei kuulu kansalaisen liikkumiseen!
https://www.kansalaisaloite.fi/fi/aloite/608 - 1970 Chevelle
Nykyisin lähes kaikki automallit näyttävät aivan järkyttäville. Jenkit osasivat tehdä näyttäviä autoja 90-lukuun asti etenkin 50-70-lukujen Jenkit ovat niitä tyylikkäimpiä. Mutta koska nykyisin autossa ei merkkaa enää valmistajille ulkonäkö vaan se että onko se auto turvallinen kolarissa ja että se kuluttaisi mahdollisimman vähän. Kyllähän se harmittaa näin Jenkkiauto fanina että ei sieltä jenkeistä tule enää niitä 7 litraisilla V8 koneilla olevia tyylikkäitä autoja niinkuin ennen vanhaan. Nykyisin kaikki valmistajat tahtovat tehdä 1,2 litraisia ecoboost moottoreilla varustettuja muovikippoja. ja sitten on tottakai peniksen jatke Bemarit... jotka ovat muuten aika järkyn näköisiä.
- nicce
Nykyään ei tarvita enää vanhanaikaista muinaisjäänne tekniikkaa kun tehot ja kulkupuoli saadaan aikaan pienemmällä litratilavuudella.
Maailmalla on kehitys kulkenut eteenpäin nuista mainitsemistasi vanhoista ajoista jolloin jenkkiautotkin olivat ylisuuria peltilaatikoita vailla ajo-ominaisuuksia. - Joopelis joo
nicce kirjoitti:
Nykyään ei tarvita enää vanhanaikaista muinaisjäänne tekniikkaa kun tehot ja kulkupuoli saadaan aikaan pienemmällä litratilavuudella.
Maailmalla on kehitys kulkenut eteenpäin nuista mainitsemistasi vanhoista ajoista jolloin jenkkiautotkin olivat ylisuuria peltilaatikoita vailla ajo-ominaisuuksia.Näin on juu, kyllä 60-luvulla eurooppalaiset osasivat tehdä perusautoja mainioilla ajo-ominaisuuksilla. Hyviä esimerkkejä tästä olivat nämä tavallisimmat autot, kuten Kuplat, takatuuppari-Fiatit, Cortinat ja metri-Taunukset, Rättärit ja tipparellut... Kyllä olivat loisteliaita ajettavia ne, kun vertaa saman ikäkauden jenkkiläisiin kansanautoihin.
- 2013
Joopelis joo kirjoitti:
Näin on juu, kyllä 60-luvulla eurooppalaiset osasivat tehdä perusautoja mainioilla ajo-ominaisuuksilla. Hyviä esimerkkejä tästä olivat nämä tavallisimmat autot, kuten Kuplat, takatuuppari-Fiatit, Cortinat ja metri-Taunukset, Rättärit ja tipparellut... Kyllä olivat loisteliaita ajettavia ne, kun vertaa saman ikäkauden jenkkiläisiin kansanautoihin.
Kaveri taitaa elää menneessä ihan tosissaan.
60-luku oli isoisän aikaa.
Varmaan on naamassa elviksen aikaiset pulisongitkin. - Joopelis joo
2013 kirjoitti:
Kaveri taitaa elää menneessä ihan tosissaan.
60-luku oli isoisän aikaa.
Varmaan on naamassa elviksen aikaiset pulisongitkin.Ai niin, täällähän oli tarkoitus vertailla 60-luvun jenkkiautoja uusiin Bemareihin. Unohtui tämä palstan perussääntö, sorry.
- Annahn olla!
nicce kirjoitti:
Maailmalla on kehitys kulkenut eteenpäin nuista mainitsemistasi vanhoista ajoista jolloin jenkkiautotkin olivat ylisuuria peltilaatikoita vailla ajo-ominaisuuksia.Kyllä se on rauta mikä kolarissakin suojaa ihmisiä, eikä mikään muovi. Ja pidä poika mielessä se, että makuasiat on aina kiistelyn ulkopuolella. Minä tykkään ajaa vanhalla jenkkillä juuri sen pitkän akseli ja reidevälin takia. Luksus kyytiä pienellä rahalla ja täytyyhän alustan osat olla kunnossa oli uusi tai vanha. Ero onkin siinä, että tämänpäivän autoon saa perssonit vaihtaa parinvuoden välein. Mutta mulla on takana 25-vuotta lehdet eikä ole ajoa haitannu. Lisäksi autossani on ilmastointi, automaattivaihteisto,vakionopeudensäädin penkkien sähkösäädöt yms. Nämä riittävät minulle, enkä ala maksamaan moisista varuistesta muoviin pakattuna kymmeniätuhansia euroja Piste!
- vanha luxus
Annahn olla! kirjoitti:
Kyllä se on rauta mikä kolarissakin suojaa ihmisiä, eikä mikään muovi. Ja pidä poika mielessä se, että makuasiat on aina kiistelyn ulkopuolella. Minä tykkään ajaa vanhalla jenkkillä juuri sen pitkän akseli ja reidevälin takia. Luksus kyytiä pienellä rahalla ja täytyyhän alustan osat olla kunnossa oli uusi tai vanha. Ero onkin siinä, että tämänpäivän autoon saa perssonit vaihtaa parinvuoden välein. Mutta mulla on takana 25-vuotta lehdet eikä ole ajoa haitannu. Lisäksi autossani on ilmastointi, automaattivaihteisto,vakionopeudensäädin penkkien sähkösäädöt yms. Nämä riittävät minulle, enkä ala maksamaan moisista varuistesta muoviin pakattuna kymmeniätuhansia euroja Piste!
Autossasi on vanhanaikaista luksusta. Hevoskärryn jousilla ei ole ajo-ominaisuuksia, vanhanajan ilmastointi ja vakionopeussäädin eivät ole kovinkaan tarkkoja, vain hieman sinnepäin. Vanhanajan automaatti vähine vaihteineen tekee auton erittäin epätaloudelliseksi.
Ajatkin vain kesäisin. - ^^^^^^^^^^^^
vanha luxus kirjoitti:
Autossasi on vanhanaikaista luksusta. Hevoskärryn jousilla ei ole ajo-ominaisuuksia, vanhanajan ilmastointi ja vakionopeussäädin eivät ole kovinkaan tarkkoja, vain hieman sinnepäin. Vanhanajan automaatti vähine vaihteineen tekee auton erittäin epätaloudelliseksi.
Ajatkin vain kesäisin."Hevoskärryn jouset"- Kyllä niissä on aivan samalaiset kierrejouset kuin uusissakin autoissa.
"vanhanajan ilmastointi"- toimii aivan samalla toimintaperiaatteela kuin uusissakin autoissa.
Vakionopeudensäädin on aivan yhtä tarkka.
Tämän päivän automaattivaihteisto toimii edelleen samalla toimintaperiaatteella kuin vanhatkin. Jotkut toiminnot on korvattu sähkösolenoideilla, mutta muuten toimintatapa on aivan sama.
Vaihteita on vähemmän, yleensä vain kolme.
Epätaloudellinen! Luuletko todellakin, että vanhemmalla jenkkiautolla ajavalla, auton polttoainetalous on valintakriteereiden kärkipäässä.
Mutta taloudellisuudesta olet väärässä.
Vanhempi jenkkiauto on huomattavasti halvempi kokonaiskuluiltaan, kuin moni uudempi auto.
Esimerkiksi voin ottaa vaikka vuosi sitten myymäni Audi A6:n. Minulla n.6 vuotta olleen Audin hinta uutena oli ollut n 130000euroa. Itse maksoin siitä muutaman vuoden käytettynä n.40000 euroa.
Kun myin sen n.10 vuoden ikäisenä, sain siitä vain 10000 euroa.
Auton arvonalennus uudesta laskien, oli yli 10000 euroa vuodessa.
Ja tietenkin lisäksi huollot ja muut käyttökulut.
Ja minä muuten ajan amerikkalaisella autolla ympäri vuoden. - Avaa silmäsi
Kyllä niitä yhä tehdään.
Sinä et vain asiaan liian vähän perehtyneenä ymmärrä, että suomen yhä älyttömämmäksi muuttuneen autoverotuksen takia isokoneisten uusien jenkkien tuonti on murto-osia koreassa tehtyjen valejenkkien tuonnista. Tämän takia on helppo hämääntyä luulemaan, että ne korean pellen lelut ovat se, mitä jenkit pystyvät nykyään tarjoamaan...
Muista, että daewoo chevroletin merkillä ei kuitenkaan edusta amerikan chevroletia missään määrin, se on daewoo.
Ehkäpä sinun kannattaisi vilkaista hiljattain lanseerattu uusi dodge viper, jossa on se vaatimasi yli 7 litran kone.
On muuten hieno, mutta liian kallis suomessa kenenkään ostettavaksi feat. autovero
- ,,,,,
Elvis ajelisi korean jenkillä jos olis henkissä
Ketjusta on poistettu 6 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Kiitos nainen
Kuitenkin. Olet sitten ajanmerkkinä. Tuskin enää sinua näen ja huomasitko, että olit siinä viimeisen kerran samassa paik123810MTV: Kirkossa saarnan pitänyt Jyrki 69 koki yllätyksen - Paljastaa: "Se mikä oli hyvin erikoista..."
Jyrki Linnankivi alias Jyrki 69 on rokkari ja kirkonmies. Teologiaa opiskeleva Linnankivi piti elämänsä ensimmäisen saar782017Hyväksytkö sinä sen että päättäjämme ei rakenna rauhaa Venäjän kanssa?
Vielä kun sota ehkäpä voitaisiin välttää rauhanponnisteluilla niin millä verukkeella voidaan sanoa että on hyvä asia kun5441617Kirjoita yhdellä sanalla
Joku meihin liittyvä asia, mitä muut ei tiedä. Sen jälkeen laitan sulle wappiviestin851288Olet hyvin erilainen
Herkempi, ajattelevaisempi. Toisaalta taas hyvin varma siitä mitä haluat. Et anna yhtään periksi. Osaat myös ilkeillä ja671087Yksi syy nainen miksi sinusta pidän
on se, että tykkään luomusta. Olet luonnollinen, ihana ja kaunis. Ja luonne, no, en ole tavannut vielä sellaista, joka s331018Hyödyt Suomelle???
Haluaisin asettaa teille palstalla kirjoittelevat Venäjää puolustelevat ja muut "asiantuntijat" yhden kysymyksen pohditt214898Hyvää Joulua mies!
Toivottavasti kaikki on hyvin siellä. Anteeksi että olen hieman lisännyt taakkaasi ymmärtämättä kunnolla tilannettasi, o60873- 171854
Paljastavat kuvat Selviytyjät Suomi kulisseista - 1 päivä vs 36 päivää viidakossa - Katso tästä!
Ohhoh! Yli kuukausi viidakossa voi muuttaa ulkonäköä perusarkeen aika rajusti. Kuka mielestäsi muuttui eniten: Mia Mill3798