Minulla on ollut reippaat 5 vuotta Nordean Visa Electron -kortti, jonka vanhempani joskus tilasivat. Vaihdoin nyt kuitenkin Visa Debitiin. Itselläni on aika usein tullut tilanteita, joissa tuo Electron ei käy enkä mm. netissä ole pystynyt maksamaan tuolla kortilla, siksi halusin tuon uuden. Saan varmaan Nordealta jonkun ilmoituksen hyväkyvätkö he korttihakemuksen vai eivät, mutta kysymys kuuluukin että mitä teen vanhalle pankkikortille uuden tultua? Tuo uusi kortti on nimittäin samalle pankkitilille mille tuo vanhakin.
Lakkaako tuo vanha kortti siis uuden tultua automaattisesti toimimasta vai pitääkö se jotenkin deaktivoida? Entä pitääkö se viedä konttoriin vai voiko sen itse tuhota? Koitin etsiä tietoa Nordean sivuilta ja googlesta mutta en ainakaan mitään selkeää vastausta tähän osannut löytää.
Tilaan uuden pankkikortin - mitä tehdään vanhalle?
6
5785
Vastaukset
- Pitää irtisanoa
Molemmat kortit toimivat rinnakkain ja myös Visa Electron uusiutuu automaattisesti kun voimassaoloaika päättyy. Sinun pitää itse irtisanoa Visa Electron -sopimuksesi, jotta se lakkaa olemasta. Sen voit tehdä viemällä kortin konttoriin ja todennäköisesti myös verkkopankin postilla tai puhelinpalvelussa.
- debit
^^ Selvä. Kiitos vastauksesta!
- toisen pankin asiaka
Laitat kummatkin kortit ( uusi ja vanha )päällekkäin ja sekotat siitä simät kiinni käsisäsi. heitä toinen korteiista lattialle ja lähimmäle pöydälle ja taittele vanha kortti käyttökelvottomaksi ja katkaise se lopuksi saksilla keskeltä kahtia ja se osa jossa on siru, niin.... leikkaa se sirun kohdalta lukukelvettomaksi.
Sen jälkeen ota se ehjäksi jäänyt kortti ja mene lähipään S-markettiin ja kerää satasen ostokset ja mene kassalle. Jos äsken tehty kortin kuoletus on onnistunut, niin Hyvää joulua, jos ei, niin... muistihan paperipussin kasvojen suojaksu häpeästä. - 18+11
Niin ja se mitättömän pieni siruhan ei ole näkyvissä, vaan upotettuna muovin sisään sen kullatun kontaktipintalevyn alle sen keskikohdalle.
- pankkikortti
tilaan uusi pankkikortin ikiomaksi
terveisin mika - pankkikortti
mikä olen 33 vuotias nuori mies
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Moikka rakas
Oon miettinyt meidän välistä yhteyttä viime aikoina. En ihan osaa pukea sanoiksi, mitä kaikkea tunnen, mutta halusin vaa6014838Mitä tapahtunut
Poliiseja monta autoa+panssariauto Porista kpäähän päin tänään klo n.20 kuka hurjistunut ?252614HS: Kuka vielä uskaltaa mennä sairaalan ensiapuun?
https://www.hs.fi/mielipide/art-2000011212025.html Tässä on hyvin ajankohtainen mielipidekirjoitus koskien Malmin sairaa2652361- 1231669
Ökyrikas Kurkilahti mussuttaa veroistaan
Pakeni aikoinaan veroja Portugaliin mutta joutui palaamaan takaisin kun Suomi teki verotussopimuksen Portugalin kanssa.1271443Yhdysvalloissa työllisyys paranee, Suomessa työttömyys kasvaa, missä vika?
Miten tämä on mahdollista että 177 000 uutta työllistä tuli USAssa yhdessä kuukaudessa, vaikka Trump on ruorissa? Orpon3411344Jos tämän vaan sulkee ja avaa 5 vuoden päästä
Täällä on luultavasti edelleen näitä ihan samoja juttuja. On kuin kauniit ja rohkeat samat jutut junnaa. Heips. 👋🏻 E101183- 121075
Onko PS kaaoksessa?
Kuinka pahasti kulissit heiluu? Tulenarka aihe? Kyllähän vaalitappio toisensa jälkeen on vakava paikka, mutta jospa P73916- 100833