Pieni huomio

kääpio

Olen selannut tätä uskonnot ja uskomukset palstaa, ja tehnyt sellaisen huomion että esim. tuolla kristinuskon puolella olevilla palstoilla ei juurikaan puhuta ateisteista. Siellä ei ole kuin pieni murto-osa aloituksia jotka käsittelevät ateismia tai ateisteja.
Siellä ei myöskään haukuta eikä halveksita ateisteja joka käänteessä, eikä iloita jos joku ateisti on tehnyt esim jonkun rikoksen tms. ja ruveta päivittelemään että "noniin tässä taas nähtiin ateismin kauneus" yms.

Tällä ateismi-palstalla taas varmasti noin 70% aloituksista koskee jotenkin kristinuskoa tai uskovia kristittyjä.
Tuntuu että teillä ei keskenänne ole juurikaan aiheita puhua ateismista.
Sen sijaan keskitytte haukkumaan uskovia ja etenkin kristittyjä.
Lähes joka alotuksessa saa lukea kuinka uskovaiset on idiootteja, tekopyhiä luusereita jne..
Aina kun käy ilmi että jossain joku uskovainen on tehnyt jotain rikollista, tai muuten jotain moraalisesti väärin, tai sanonut jotain teidän mielestänne tyhmää, niin täällä alkavat voitonjuhlat.

Tehän olette varmasti jo suurinosa eronnut kirkosta jne. eikä "krisselit" vissiin myöskään aiheuta teille mitään taloudellisia menetyksiä.
Muutenkin saatte olla ja elää rauhassa. Mitä nyt joku hihhuli voi joskus tulla tarjoamaan jotain flaijeria kadulla käteen.

Mikä teillä on oikein hätänä? Mihin sattuu?
Onko kyse siitä että te ette ole tyytyväisiä ennenkuin maailma, tai ainakin suomi on juuri sellainen kuin te haluatte?

36

138

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • "Siellä ei ole kuin pieni murto-osa aloituksia jotka käsittelevät ateismia tai ateisteja."

Mikä sitten selittää sen, että täällä noita hihuja vierailee vähän väliä saarnaamassa?

"Siellä ei myöskään haukuta eikä halveksita ateisteja joka käänteessä"

Niin, heillä on ihan omassa porukassaan tarpeeksi halveksittavaa :-)

"Tällä ateismi-palstalla taas varmasti noin 70% aloituksista koskee jotenkin kristinuskoa tai uskovia kristittyjä."

Tietysti, koska nämä kristityt yrittävät jatkuvasti vaikuttaa myös ateistien asioihin. Esimerkiksi Wiccat eivät ole sotkemassa uskontoaan joka paikkaan, joten niistä asioista ei ole paljon keskusteltavaa.

"Aina kun käy ilmi että jossain joku uskovainen on tehnyt jotain rikollista, tai muuten jotain moraalisesti väärin, tai sanonut jotain teidän mielestänne tyhmää, niin täällä alkavat voitonjuhlat."

Arvaahan, mistä se voisi johtua? Voisiko se johtua siitä, että lukemattomat kristityt yrittävät omia moraalin itselleen?

"Muutenkin saatte olla ja elää rauhassa."

Jospa ottaisit ensin asioista selvää, niin palataan sitten asiaan.

Tuollainen marttyyrin viitan niskaan vetäminen vaikuttaa aika naurettavalta, kun selvästi et ole tutustunut asioihin.

• kääpiö

"Tietysti, koska nämä kristityt yrittävät jatkuvasti vaikuttaa myös ateistien asioihin"

Niin millä tavalla esimerkiksi? Ja vaikka yrittäisivätkin, niin eikö samaten myös ateistit yritä vaikutaa myös kristittyjen asioihin?

"Arvaahan, mistä se voisi johtua? Voisiko se johtua siitä, että lukemattomat kristityt yrittävät omia moraalin itselleen?"

No eikö tämäkin toimi myös toisinpäin? Etkö sinä esimerkiksi pidä omaa moraalisia keskiverto kristittyä parempana? Ja sen takia mieluusti tartut noihin asioihin kun niitä tulee ilmi?

"Jospa ottaisit ensin asioista selvää, niin palataan sitten asiaan"

Ei kun minä en ihan oikeasti ymmärrä että miten kristinusko suomessa vaikuttaa sinun elämääsi niin paljon, että tarvii täällä vaahdota siitä.
        Kerro ihmeessä, niin ehkä ymmärrän.

"Tuollainen marttyyrin viitan niskaan vetäminen vaikuttaa aika naurettavalta, kun selvästi et ole tutustunut asioihin."

Tämä oli kyllä ihan vilpitön huomio, eikä mikään marttyyriviitan päälle veto, mutta ajattele miten haluat.

• kääpiö kirjoitti:

"Tietysti, koska nämä kristityt yrittävät jatkuvasti vaikuttaa myös ateistien asioihin"

Niin millä tavalla esimerkiksi? Ja vaikka yrittäisivätkin, niin eikö samaten myös ateistit yritä vaikutaa myös kristittyjen asioihin?

"Arvaahan, mistä se voisi johtua? Voisiko se johtua siitä, että lukemattomat kristityt yrittävät omia moraalin itselleen?"

No eikö tämäkin toimi myös toisinpäin? Etkö sinä esimerkiksi pidä omaa moraalisia keskiverto kristittyä parempana? Ja sen takia mieluusti tartut noihin asioihin kun niitä tulee ilmi?

"Jospa ottaisit ensin asioista selvää, niin palataan sitten asiaan"

Ei kun minä en ihan oikeasti ymmärrä että miten kristinusko suomessa vaikuttaa sinun elämääsi niin paljon, että tarvii täällä vaahdota siitä.
        Kerro ihmeessä, niin ehkä ymmärrän.

"Tuollainen marttyyrin viitan niskaan vetäminen vaikuttaa aika naurettavalta, kun selvästi et ole tutustunut asioihin."

Tämä oli kyllä ihan vilpitön huomio, eikä mikään marttyyriviitan päälle veto, mutta ajattele miten haluat.

"Niin millä tavalla esimerkiksi?"

Lait, koulutus jne.

"Ja vaikka yrittäisivätkin, niin eikö samaten myös ateistit yritä vaikutaa myös kristittyjen asioihin?"

Miksi? Onhan Suomessa uskonvapaus ja sehän on ainakin minulle yhdentekevää, mitä nuo uskovat seurakunnissaan tekee, jos vain lakien rajoissa toimivat.

"No eikö tämäkin toimi myös toisinpäin?"

Ei.

"Etkö sinä esimerkiksi pidä omaa moraalisia keskiverto kristittyä parempana?"

En.

"Tämä oli kyllä ihan vilpitön huomio, eikä mikään marttyyriviitan päälle veto, mutta ajattele miten haluat. "

Höpöhöpö. Täällä käydään paljon asiallisiakin keskusteluja. Silti sinä väitit, että keskitymme haukkumaan kristittyjä. Juuri sellainen väite on marttyyrin viitan niskaan vetämistä.

• 23r4tfg

Jos joku katsoo olevansa oikeutettu ilmoittamaan minulle, tai kenelle tahansa, että olen ansainnut palaa helvetissä jo yksin ajatusmaailmani vuoksi, on tuo joku ansainnut kaiken, mitä täältä saa.

• Apu-coululainen

pitäkää partapillunne!

• Kaukaa ohi

"Tällä ateismi-palstalla taas varmasti noin 70% aloituksista koskee jotenkin kristinuskoa tai uskovia kristittyjä."

Palstan aloituksista varmasti noin 70% on uskovien kristittyjen tekemiä.
      Luepas tällä hetkellä aktiivisina olevien keskustelujen avaukset. Ne ovat lähes kaikki järjestään uskovien kristittyjen tekemiä ja kaikissa niissä solvataan ateisteja ja ateismia.

"Muutenkin saatte olla ja elää rauhassa."

Sinä et taida elää samassa maailmassa kuin minä.
      Uskovat kristityt eivät ole koskaan antaneet toisten olla ja elää rauhassa.

• kääpiö

"Jos joku katsoo olevansa oikeutettu ilmoittamaan minulle, tai kenelle tahansa, että olen ansainnut palaa helvetissä jo yksin ajatusmaailmani vuoksi, on tuo joku ansainnut kaiken, mitä täältä saa"

No siitä minäkin olen samaa mieltä. Yhdelläkään ihmisellä ei ole oikeutta tuomita ketään helvettiin.
      Se kertoo enemmänkin sen ihmisen tekopyhyydestä, itseriittoisuudesta ja harkintakyvyn pettämisestä. Kyllä se raamatun mukaan on ihan Jumala kenellä on oikeus ja taito tuomita ihmiset.

Mutta se että joku uskova yrittää tuomita sinua johonkin, ei oikeuta minun mielestäni sinua haukkumaan kaikkia uskovia.

• 32rfgfg

Mikä saa sinut olettamaan, että olisin haukkunut kaikkia uskovia? Ennakkoluulosiko?

• " Kyllä se raamatun mukaan on ihan Jumala kenellä on oikeus ja taito tuomita ihmiset."

Sillä ei ole väliä, kuka sen tuomion tekee.

"Mutta se että joku uskova yrittää tuomita sinua johonkin, ei oikeuta minun mielestäni sinua haukkumaan kaikkia uskovia. "

Toisin kuin sinulla on oikeus haukkua kaikkia täällä kirjoittavia ateisteja ("Tuntuu että teillä ei keskenänne ole juurikaan aiheita puhua ateismista.
        Sen sijaan keskitytte haukkumaan uskovia ja etenkin kristittyjä.").

• kääpiö
        ertert kirjoitti:

" Kyllä se raamatun mukaan on ihan Jumala kenellä on oikeus ja taito tuomita ihmiset."

Sillä ei ole väliä, kuka sen tuomion tekee.

"Mutta se että joku uskova yrittää tuomita sinua johonkin, ei oikeuta minun mielestäni sinua haukkumaan kaikkia uskovia. "

Toisin kuin sinulla on oikeus haukkua kaikkia täällä kirjoittavia ateisteja ("Tuntuu että teillä ei keskenänne ole juurikaan aiheita puhua ateismista.
        Sen sijaan keskitytte haukkumaan uskovia ja etenkin kristittyjä.").

"Sillä ei ole väliä, kuka sen tuomion tekee."

Tottakai on väliä. Tuomion on tultava absoluuttisen oikeudenmukaiselta taholta.
        Ketään ei ole vielä tuomittu/joutunut helvettiin, eikä sekään ole selvää että minkäläinen tämä helvetti/taivas tuomio kullekin on.
        Uskon siihen että tuomio on kaikille oikeudenmukainen ja että siinä ollaan huomioitu kaikki asiat ihmisen elämässä, esim. maanpäällinen kärsimys/menestys, sairaudet, kasvatus, olosuhteet, yleensäkin kaikki asiat jotka ovat vaikuttaneet ihmisen elämään.

"Toisin kuin sinulla on oikeus haukkua kaikkia täällä kirjoittavia ateisteja"

Kirjoitin tuon aloituksen kyllä vähän provosoituneena, mutta en mielestäni haukkunut ketään. Esitin huomioita ja kysymyksiä.

• K.R.S.
        kääpiö kirjoitti:

Ketään ei ole vielä tuomittu/joutunut helvettiin, eikä sekään ole selvää että minkäläinen tämä helvetti/taivas tuomio kullekin on.
        Uskon siihen että tuomio on kaikille oikeudenmukainen ja että siinä ollaan huomioitu kaikki asiat ihmisen elämässä, esim. maanpäällinen kärsimys/menestys, sairaudet, kasvatus, olosuhteet, yleensäkin kaikki asiat jotka ovat vaikuttaneet ihmisen elämään.

Kirjoitin tuon aloituksen kyllä vähän provosoituneena, mutta en mielestäni haukkunut ketään. Esitin huomioita ja kysymyksiä.

''Tuomion on tultava absoluuttisen oikeudenmukaiselta taholta.''
        Luomasi jumala on tällainen absoluuttisen oikeudenmukainen taho? Millä perusteella?

• kääpiö
        K.R.S. kirjoitti:

''Tuomion on tultava absoluuttisen oikeudenmukaiselta taholta.''
        Luomasi jumala on tällainen absoluuttisen oikeudenmukainen taho? Millä perusteella?

"Luomasi jumala on tällainen absoluuttisen oikeudenmukainen taho? Millä perusteella?"

Room.2
        Jumalan tuomio on oikeudenmukainen

1 Sen tähden et voi mitenkään puolustautua, ihmisparka, sinä joka tuomitset muita, kuka sitten oletkin. Tuomitessasi toisen julistat tuomion myös itsellesi, koska sinä, toisen tuomitsija, teet itse samoja tekoja. [2. Sam. 12:5-7; Matt. 7:1-5; Joh. 8:7-9]
        2 Me tiedämme, että Jumala on oikeassa tuomitessaan ne, jotka tekevät tällaista. [1. Kor. 4:5]
        3 Kuvitteletko sinä välttäväsi Jumalan tuomion, kun teet itse sellaista, mistä tuomitset muita?
        4 Halveksitko sinä Jumalan suurta hyvyyttä, kärsivällisyyttä ja pitkämielisyyttä? Etkö ymmärrä, että Jumalan hyvyys johtaa sinut kääntymiseen? [Jes. 30:18; Viis. 12:10; 2. Piet. 3:9]
        5 Mutta sinä olet kova etkä sisimmässäsi tahdo kääntyä. Näin kartutat vihaa, ja se kohtaa sinut vihan päivänä, jolloin Jumalan oikeudenmukainen tuomio tulee julki. [Ps. 110:5; Room. 1:18]
        6 Silloin Jumala maksaa jokaiselle hänen tekojensa mukaan. [Matt. 16:27 ]
        7 Niille, jotka uupumatta hyvää tehden etsivät kirkkautta, kunniaa ja katoamattomuutta, hän antaa ikuisen elämän, [Matt. 25:46 ]
        8 mutta niitä, jotka ovat itsekkäitä ja tottelevat totuuden sijasta vääryyttä, kohtaa ankara viha. [Room. 1:18]
        9 Tuska ja ahdistus tulee jokaisen osaksi, joka tekee pahaa, ensin juutalaisen, sitten myös kreikkalaisen.
        10 Kirkkaus, kunnia ja rauha taas tulee jokaisen osaksi, joka tekee hyvää, ensin juutalaisen, sitten myös kreikkalaisen,
        11 sillä Jumala ei tee eroa ihmisten välillä. [Ap. t. 10:34 ]
        12 Ne, jotka ovat tehneet syntiä lakia tuntematta, myös tuhoutuvat laista riippumatta. Ne taas, jotka ovat lain tuntien tehneet syntiä, myös tuomitaan lain nojalla.
        13 Ei Jumala hyväksy vanhurskaiksi niitä, jotka vain kuulevat lain sanoja, vaan vanhurskaiksi julistetaan ne, jotka myös noudattavat lakia. [Luuk. 11:28; Jaak. 1:22]
        14 Pakanakansatkin, joilla ei ole lakia, saattavat luonnostaan tehdä, mitä laki vaatii. Silloin pakanat, vaikkei heillä lakia olekaan, ovat itse itselleen laki. [Ap. t. 10:35]
        15 Näin he osoittavat, että lain vaatimus on kirjoitettu heidän sydämeensä. Siitä todistaa heidän omatuntonsakin, kun heidän ajatuksensa syyttävät tai myös puolustavat heitä.
        16 Tämä tulee näkyviin sinä päivänä, jona Jumala minun julistamani evankeliumin mukaisesti tuo ihmisten sisimmätkin salaisuudet Kristuksen Jeesuksen tuomittaviksi

• kääpiö kirjoitti:

"Tottakai on väliä. "

Ei oikeastaan. Te hihut olette sen verran Jumalan tossun alla, että tuskin voitte olla eri mieltä Jumalan kanssa. Oleellista ei ole se, kuka tuomitsee vaan se, ajatteleeko siitä kertova sen olevan oikeudenmukaista.

"Uskon siihen että tuomio on kaikille oikeudenmukainen "

Niinpä niin. Sillä ei kuitenkaan ole mitään tekemistä oikeudenmukaisuuden kanssa vaan se on pelkkää auktoriteettiuskoa.

"Kirjoitin tuon aloituksen kyllä vähän provosoituneena, mutta en mielestäni haukkunut ketään."

Niinpä niin, miten hirsi silmässä sanonta nyt meneekään...

• 234rtg
        kääpiö kirjoitti:

"Luomasi jumala on tällainen absoluuttisen oikeudenmukainen taho? Millä perusteella?"

Room.2

1 Sen tähden et voi mitenkään puolustautua, ihmisparka, sinä joka tuomitset muita, kuka sitten oletkin. Tuomitessasi toisen julistat tuomion myös itsellesi, koska sinä, toisen tuomitsija, teet itse samoja tekoja. [2. Sam. 12:5-7; Matt. 7:1-5; Joh. 8:7-9]
        2 Me tiedämme, että Jumala on oikeassa tuomitessaan ne, jotka tekevät tällaista. [1. Kor. 4:5]
        3 Kuvitteletko sinä välttäväsi Jumalan tuomion, kun teet itse sellaista, mistä tuomitset muita?
        4 Halveksitko sinä Jumalan suurta hyvyyttä, kärsivällisyyttä ja pitkämielisyyttä? Etkö ymmärrä, että Jumalan hyvyys johtaa sinut kääntymiseen? [Jes. 30:18; Viis. 12:10; 2. Piet. 3:9]
        5 Mutta sinä olet kova etkä sisimmässäsi tahdo kääntyä. Näin kartutat vihaa, ja se kohtaa sinut vihan päivänä, jolloin Jumalan oikeudenmukainen tuomio tulee julki. [Ps. 110:5; Room. 1:18]
        7 Niille, jotka uupumatta hyvää tehden etsivät kirkkautta, kunniaa ja katoamattomuutta, hän antaa ikuisen elämän, [Matt. 25:46 ]
        8 mutta niitä, jotka ovat itsekkäitä ja tottelevat totuuden sijasta vääryyttä, kohtaa ankara viha. [Room. 1:18]
        9 Tuska ja ahdistus tulee jokaisen osaksi, joka tekee pahaa, ensin juutalaisen, sitten myös kreikkalaisen.
        10 Kirkkaus, kunnia ja rauha taas tulee jokaisen osaksi, joka tekee hyvää, ensin juutalaisen, sitten myös kreikkalaisen,
        12 Ne, jotka ovat tehneet syntiä lakia tuntematta, myös tuhoutuvat laista riippumatta. Ne taas, jotka ovat lain tuntien tehneet syntiä, myös tuomitaan lain nojalla.
        13 Ei Jumala hyväksy vanhurskaiksi niitä, jotka vain kuulevat lain sanoja, vaan vanhurskaiksi julistetaan ne, jotka myös noudattavat lakia. [Luuk. 11:28; Jaak. 1:22]
        14 Pakanakansatkin, joilla ei ole lakia, saattavat luonnostaan tehdä, mitä laki vaatii. Silloin pakanat, vaikkei heillä lakia olekaan, ovat itse itselleen laki. [Ap. t. 10:35]
        15 Näin he osoittavat, että lain vaatimus on kirjoitettu heidän sydämeensä. Siitä todistaa heidän omatuntonsakin, kun heidän ajatuksensa syyttävät tai myös puolustavat heitä.
        16 Tämä tulee näkyviin sinä päivänä, jona Jumala minun julistamani evankeliumin mukaisesti tuo ihmisten sisimmätkin salaisuudet Kristuksen Jeesuksen tuomittaviksi

Tuomiota, tuomiota ja tuomiota. Sitä se tuo teidän uskontonne on täynnä.

• K.R.S.
        kääpiö kirjoitti:

Room.2

''Room.2...Kristuksen Jeesuksen tuomittaviksi''
        Odotin jotakin vähän omaperäisempää.

• kääpiö
        K.R.S. kirjoitti:

''Room.2...Kristuksen Jeesuksen tuomittaviksi''
        Odotin jotakin vähän omaperäisempää.

"Odotin jotakin vähän omaperäisempää."

Niin tämä mies asettui yksin huoran puolelle, kun muut Jumalan "suurmiehet" fariseukset, olivat kivittämässä tämän kuoliaaksi.
        Hän sääli ihmisiä ja itki heidän kanssansa, Hän auttoi hädässä olevia ja nuhteli väärintekijöitä.
        Häntä kidutettiin ja pilkattiin ja silti Hän rukoili näiden ihmisten puolesta.

Minä ainakin olen onnellinen siitä että juuri Jeesus tuomitsee.

Ja minun mielestäni se on myös hyvä että kaikki ihmiset tuomitaan oikein.
        Täällä maailmassa on niin paljon surkeita ihmiskohtaloita että on hyvä että oikeus koittaa kaikille.

• kääpiö
        kääpiö kirjoitti:

Niin tämä mies asettui yksin huoran puolelle, kun muut Jumalan "suurmiehet" fariseukset, olivat kivittämässä tämän kuoliaaksi.
        Hän sääli ihmisiä ja itki heidän kanssansa, Hän auttoi hädässä olevia ja nuhteli väärintekijöitä.

Täällä maailmassa on niin paljon surkeita ihmiskohtaloita että on hyvä että oikeus koittaa kaikille.

****** = porton

• 23r4tfg
        kääpiö kirjoitti:

Maailmaan mahtuu tarinoita.

• kääpiö kirjoitti:

Jaahas, dogmakone pärähti käyntiin.

• kääpiö
        ertert kirjoitti:

"Tottakai on väliä. "

Ei oikeastaan. Te hihut olette sen verran Jumalan tossun alla, että tuskin voitte olla eri mieltä Jumalan kanssa. Oleellista ei ole se, kuka tuomitsee vaan se, ajatteleeko siitä kertova sen olevan oikeudenmukaista.

"Uskon siihen että tuomio on kaikille oikeudenmukainen "

Niinpä niin. Sillä ei kuitenkaan ole mitään tekemistä oikeudenmukaisuuden kanssa vaan se on pelkkää auktoriteettiuskoa.

"Kirjoitin tuon aloituksen kyllä vähän provosoituneena, mutta en mielestäni haukkunut ketään."

Niinpä niin, miten hirsi silmässä sanonta nyt meneekään...

"Ei oikeastaan. Te hihut olette sen verran Jumalan tossun alla, että tuskin voitte olla eri mieltä Jumalan kanssa. Oleellista ei ole se, kuka tuomitsee vaan se, ajatteleeko siitä kertova sen olevan oikeudenmukaista."

En minä ole kenenkään tossun alla (no ehkä joskus vaimon ;) )
        Minä olen monesti ollut erimieltä Jumalan kanssa, ja koska uskon että Jumala on kuitenkin oikeessa ja minä saatan olla väärässä monessakin asiassa, niin olen yrittänyt hankkia ymmärrystä vaikeisiin asioihin raamattua lukemalla, ja pohtimalla elämää ja asioita. Loppujen lopuksi olen tajunnut olleeni väärässä.
        Parempi minun on etsiä Hänen tahtoaan, kuin omaani.

Maailman vapain mies on täydellisen Herran orja.

• Oikeudenmukaista
        kääpiö kirjoitti:

Room.2

Tässä vähän mallia raamatun jumalan absoluuttisen oikeasta moraalista ja niistä ehdottoman oikeudenmukaisista tuomioista:

"Näin sanoo Herra, Israelin Jumala: sitokaa miekka vyöllenne, kulkekaa edestakaisin leirin halki portilta portille ja tappakaa jokainen, jonka kohtaatte, olkoonvaikka oma veli, ystävä tai sukulainen." Leevin heimon miehet tekivät Mooseksen käskyn mukaisesti, ja kansasta sai sinä päivänä surmansa noin kolmetuhatta henkeä."

"Ja Herra sanoi Moosekselle: "Ota kansan kaikki päämiehet ja lävistä heidät paaluihin Herralle, vasten aurinkoa, että Herran vihan hehku kääntyisi pois."

Ja Herra sanoi hänelle:
        "Kulkekaa hänen perässään kaupungin halki ja tappakaa säälittä, ketään säästämättä.Tappakaa vanhukset ja nuoret miehet, neidot, naiset ja lapset, tappakaa heidät viimeistä myöten. Saastuttakaa temppelirakennus, surmatkaa ihmisiä esipihat täyteen. Menkää sen jälkeen kaupunkiin ja tappakaa siellä."

"Elisa lähti sieltä Beteliin. Kun hän nousi rinnettä, kaupungista tuli pikkupoikia, jotka pitivät häntä pilkkanaan ja huusivat hänelle: "Tule tänne, kaljupää! Tule tänne, kaljupää!" Hän kääntyi katsomaan pilkkaajiaan ja kirosi heidät Herran nimeen. Heti tuli metsästä kaksi karhua ja ne raatelivat neljäkymmentäkaksi poikaa kuoliaaksi."

"Näin sanoo Herra sinun Jumalasi: Mene siis ja voita heidät, ja vihkikää tuhon omaksi kaikki, mitä heillä on; äläkä säästä heitä, vaan surmaa miehet ja naiset, lapset ja imeväiset, raavaat ja lampaat, kamelit ja aasit".

Ja vielä ihana enkelikin levittämässä rauhaa ja rakkautta:

"Niin Herra antoi Israeliin tulla ruton, jota kesti siitä aamusta hänen säätämäänsä hetkeen asti. Kansaa kuoli Danista Beersebaan seitsemänkymmentätuhatta henkeä. Mutta kun enkeli ojensi kätensä Jerusalemia kohti tuodakseen hävityksen sinne, Herra katui tuhotyötä ja sanoi enkelille, joka hävitti kansaa: "Jo riittää. Laske kätesi." Nähdessään enkelin surmaavan kansaa Daavid sanoi Herralle: "Minähän olen syntiä tehnyt, minä olen tehnyt väärin. Mutta entä tämä minun laumani, mitä se on tehnyt? Osukoon kätesi minuun ja isäni sukuun."

Ja kaikki tuo edellä mainittu silmitön kansanmurhaaminen on uskovan mielestä aina absoluuttisen oikeudenmukaista. Sen vastenmielisempää ja kuvottavampaa moraalin irvikuvaa on vaikea edes kuvitellakaan.

• kääpiö kirjoitti:

"Ei oikeastaan. Te hihut olette sen verran Jumalan tossun alla, että tuskin voitte olla eri mieltä Jumalan kanssa. Oleellista ei ole se, kuka tuomitsee vaan se, ajatteleeko siitä kertova sen olevan oikeudenmukaista."

En minä ole kenenkään tossun alla (no ehkä joskus vaimon ;) )
        Minä olen monesti ollut erimieltä Jumalan kanssa, ja koska uskon että Jumala on kuitenkin oikeessa ja minä saatan olla väärässä monessakin asiassa, niin olen yrittänyt hankkia ymmärrystä vaikeisiin asioihin raamattua lukemalla, ja pohtimalla elämää ja asioita. Loppujen lopuksi olen tajunnut olleeni väärässä.
        Parempi minun on etsiä Hänen tahtoaan, kuin omaani.

Maailman vapain mies on täydellisen Herran orja.

"En minä ole kenenkään tossun alla"

Kyllä olet, et vain näytä tajuavan sitä. Juurihan sinä auktoriteettiuskosi toit esille. Sinä vain sokeasti luotat, että Jumala on oikeudenmukainen.

"Minä olen monesti ollut erimieltä Jumalan kanssa, ja koska uskon että Jumala on kuitenkin oikeessa"

Niinpä niin, olet eri mieltä Jumalan kanssa, mutta Jumala on kuitenkin oikeassa. Etkä sinä huomaa, miten ristiriitainen tuo höpinäsi on?

"Parempi minun on etsiä Hänen tahtoaan, kuin omaani."

Niin niin, sokea usko. Jos Jumala sanoisi, että lennä lentokoneella pilvenpiirtäjään, tekisitkö sinä niin?

"Maailman vapain mies on täydellisen Herran orja. "

Ja sinä vielä viitsit ihmetellä, miksi uskovia pilkataan.

• myötä häpeä
        Oikeudenmukaista kirjoitti:

Tässä vähän mallia raamatun jumalan absoluuttisen oikeasta moraalista ja niistä ehdottoman oikeudenmukaisista tuomioista:

"Näin sanoo Herra, Israelin Jumala: sitokaa miekka vyöllenne, kulkekaa edestakaisin leirin halki portilta portille ja tappakaa jokainen, jonka kohtaatte, olkoonvaikka oma veli, ystävä tai sukulainen." Leevin heimon miehet tekivät Mooseksen käskyn mukaisesti, ja kansasta sai sinä päivänä surmansa noin kolmetuhatta henkeä."

"Ja Herra sanoi Moosekselle: "Ota kansan kaikki päämiehet ja lävistä heidät paaluihin Herralle, vasten aurinkoa, että Herran vihan hehku kääntyisi pois."

Ja Herra sanoi hänelle:
        "Kulkekaa hänen perässään kaupungin halki ja tappakaa säälittä, ketään säästämättä.Tappakaa vanhukset ja nuoret miehet, neidot, naiset ja lapset, tappakaa heidät viimeistä myöten. Saastuttakaa temppelirakennus, surmatkaa ihmisiä esipihat täyteen. Menkää sen jälkeen kaupunkiin ja tappakaa siellä."

"Elisa lähti sieltä Beteliin. Kun hän nousi rinnettä, kaupungista tuli pikkupoikia, jotka pitivät häntä pilkkanaan ja huusivat hänelle: "Tule tänne, kaljupää! Tule tänne, kaljupää!" Hän kääntyi katsomaan pilkkaajiaan ja kirosi heidät Herran nimeen. Heti tuli metsästä kaksi karhua ja ne raatelivat neljäkymmentäkaksi poikaa kuoliaaksi."

"Näin sanoo Herra sinun Jumalasi: Mene siis ja voita heidät, ja vihkikää tuhon omaksi kaikki, mitä heillä on; äläkä säästä heitä, vaan surmaa miehet ja naiset, lapset ja imeväiset, raavaat ja lampaat, kamelit ja aasit".

Ja vielä ihana enkelikin levittämässä rauhaa ja rakkautta:

"Niin Herra antoi Israeliin tulla ruton, jota kesti siitä aamusta hänen säätämäänsä hetkeen asti. Kansaa kuoli Danista Beersebaan seitsemänkymmentätuhatta henkeä. Mutta kun enkeli ojensi kätensä Jerusalemia kohti tuodakseen hävityksen sinne, Herra katui tuhotyötä ja sanoi enkelille, joka hävitti kansaa: "Jo riittää. Laske kätesi." Nähdessään enkelin surmaavan kansaa Daavid sanoi Herralle: "Minähän olen syntiä tehnyt, minä olen tehnyt väärin. Mutta entä tämä minun laumani, mitä se on tehnyt? Osukoon kätesi minuun ja isäni sukuun."

Ja kaikki tuo edellä mainittu silmitön kansanmurhaaminen on uskovan mielestä aina absoluuttisen oikeudenmukaista. Sen vastenmielisempää ja kuvottavampaa moraalin irvikuvaa on vaikea edes kuvitellakaan.

Justiinsa joo, sinä se jaksat jankuttaa tuosta miekalla heiluttelemisesta kun kysymys oli israelilaisten eloonjäämisestä autiomaassa, he olivat selkä seinää vasten egyptiläisten ja vierasheimojen puserruksessa, heillä ei ollut muuta mahdollisuutta kuin taistella, lue koko Mooseksen toinen kirja äläkä irroittele asiayhteyksistä typeryyksiksi tänne.

Ylläolevista kohdista voi nähdä kaikki Raamatun olevan rehellinen kirja. Se ei kaunistele sen ajan hurjia tapahtumia.

• olen huomannut

Ja ateistit tulevat haukkumaan uskovaisia myös heidän omille palstoille. En tarkoita teitä kaikkia tämän palstan vakiotyyyppejä. Sitten on närää jos teitä täällä sattuu joku uskis hieman kritisoimaan.

• "Ja ateistit tulevat haukkumaan uskovaisia myös heidän omille palstoille. En tarkoita teitä kaikkia tämän palstan vakiotyyyppejä. Sitten on närää jos teitä täällä sattuu joku uskis hieman kritisoimaan. "

Ja sekö oikeuttaa täällä haukkumaan, jos joku ateisti tekee sitä jossain uskontojen palstalla?

Onko meillä myös oikeus kivittää muslimeja Suomessa, koska jossain Afganistanissa muslimit kivittävät vähän ketä sattuu?

• kääpiö

"Mikä saa sinut olettamaan, että olisin haukkunut kaikkia uskovia? Ennakkoluulosiko?"

Totta en tunne sinua ihmisenä, etkä oikeastaan ole edes tuttu kirjoittelija, että sinusta en kyllä tiedäkään. Pahoittelut siitä.
      Mutta yleinen ilmapiiri tällä palstalla on mielestäni se että kristyt ovat tyhmempiä ja "alempaa kastia" nykyajan yhteiskunnassa verrattuna ateisteihin.

• 234rtg

Ihan sama ilmapiiri käännettynä vallitsee mm. Profetiat-palstalla. Käräjähaasteita singahtelee jo siitä että uskalletaan olla palstan mielipidejohtajien kanssa eri mieltä jostain. Onpa ilmoitettu sekin, että eräs pääprofeetoista tuntee henkilökohtaisesti Johanssonin Laten ja voi hänen kanssaan käydä kylässä, jos kirjoitteleminen "heidän" palstallaan ei lopu. Pientä minusta tuollaisen rinnalla on pieni kettuilu täällä.

• kääpiö
        234rtg kirjoitti:

Ihan sama ilmapiiri käännettynä vallitsee mm. Profetiat-palstalla. Käräjähaasteita singahtelee jo siitä että uskalletaan olla palstan mielipidejohtajien kanssa eri mieltä jostain. Onpa ilmoitettu sekin, että eräs pääprofeetoista tuntee henkilökohtaisesti Johanssonin Laten ja voi hänen kanssaan käydä kylässä, jos kirjoitteleminen "heidän" palstallaan ei lopu. Pientä minusta tuollaisen rinnalla on pieni kettuilu täällä.

"Ihan sama ilmapiiri käännettynä vallitsee mm. Profetiat-palstalla."

Kyllä näillä palstoilla on sellaisiakin uskovia kirjoittelijoita jotka keskittyvät haukkumaan ateisteja. Valitettavasti. Mutta havaintoni mukaan kristinusko-palstalla on murto-osa näitä haukkujia, kun taas ateismi-palstalla on suurinosa.
        Se kyllä varmasti pitää paikkansa että ne uskovat haukkujat viettää paljon aikaansa tällä palstalla.

Tuommoiset uhkausjutut nyt on typeriä, ja mielestäni ihan rikos-ilmoituksen arvoinen asia jos ruvetaan väkivallalla uhkailemaan.

• 234rtfg
        kääpiö kirjoitti:

"Ihan sama ilmapiiri käännettynä vallitsee mm. Profetiat-palstalla."

Kyllä näillä palstoilla on sellaisiakin uskovia kirjoittelijoita jotka keskittyvät haukkumaan ateisteja. Valitettavasti. Mutta havaintoni mukaan kristinusko-palstalla on murto-osa näitä haukkujia, kun taas ateismi-palstalla on suurinosa.
        Se kyllä varmasti pitää paikkansa että ne uskovat haukkujat viettää paljon aikaansa tällä palstalla.

Tuommoiset uhkausjutut nyt on typeriä, ja mielestäni ihan rikos-ilmoituksen arvoinen asia jos ruvetaan väkivallalla uhkailemaan.

No eihän niitä kukaan vakavissaan otakaan. Vaikka kertovat jotain kirjoittajan arvomaailmasta ja ehkä mielentilastakin. Mitä tulee Kristinusko-kategorian alaisiin palstoihin, uskoisinpa että yksi syy siihen ettei siellä kovin sutinaa ole se että ne sijaitsevat pari klikkausta syvemmällä tässä Suolikaksnelosen palstahierarkiassa. Nämä U&U-etusivun palstat taitavat olla kovemmalla trafiikilla.

• hehhehhee

Näyttävät ateistit olevan nössöjä, kun pelkästään kristittyjä uskaltavat morkata. Annapass olla, kun Muhamedista väännettäis juttua, niin taitais lähinnä Pommacin väristä ainetta lorahtaa galsareihin.

• 24rtg

Fatwakateus ei kaunista sinuakaan.

• joulupukkif

Kyllä me vuohia perseraiskaavaa muhammediakin uskalletaan pilkata. Perätön tuollainen väite että kristityt saisivat erityistä kohtelua muihin uskontoihin verrattuna ateisteilta.

• Aada agnostikko

Minkälaista keskustelun sinun mielestäsi tulisi olla?

Kyse ei mielestäni ole siitä mitä joku ihminen on tehnyt, vaan mitä irrationaaliset uskomukset yhdessä ryhmäpaineen kanssa saavat aikaan.Mitä siis ihmiset tekevät kun hurahtavat uskoon ja jokin yhteisö heitä kannustaa haluamaansa suuntaan.Itse ainakin kritisoin fundamentalismia, kirkosta itselläni on enimmäkseen hyviä kokemuksia.
      Nämä asiat mitä täällä olen ottanut esille ovat ainakin itseäni jääneet erittäin paljon askarruttamaan, täältä löytyy ihmisiä jotka ovat miettineet myös tuota uskonnollista koheltamista ja sen syitä.

Täällä käydään kriittistä keskustelua uskonnollisistakin uskomuksista ja siihen on aihetta, jotkut vaurioituvat vakavasti uskonnollisen puoskaroinnin seurauksena.

Minulle ei ainakaan tuota mitään iloa kenenkään epäonnistuminen, mitäköhän voitonjuhlia nyt tarkoitat?

Minulla on läheisinä ysävinä niin kristittyjä kuin ateistejakin.

• "Onko kyse siitä että te ette ole tyytyväisiä ennenkuin maailma, tai ainakin suomi on juuri sellainen kuin te haluatte?"

Haluan, että maailmassa vallitsee tasa-arvo ja että ketään ei sorreta tai hyljeksitä ihonvärin, etnisen ryhmän, uskonnon, sukupuolisen suuntautumisen tms. mukaan.

Ja ei, en ole tyytyväinen ennenkuin maailma on sellainen kuin haluan.

• >>Aina kun käy ilmi että jossain joku uskovainen on tehnyt jotain rikollista, tai muuten jotain moraalisesti väärin, tai sanonut jotain teidän mielestänne tyhmää, niin täällä alkavat voitonjuhlat.

• ajatusviiva

Uskovaisillahan se korkea moraali piti olla. Taitaa ollakin toisin päin.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Uskallanko vielä kaivata sinua?

Siitä on niin kauan aikaa. Harmi, kun kaikki meni niin kuin meni. Elämässä oli aika raskasta silloin, ja näen sen sinun
      Ikävä
      43
      9743
    2. T:ltä J-miehelle

Se kaunein jäi välillämme kokematta Sen olisin halunnut kokea. Miten olisit pitänyt mua hyvänä. Sen yhden kerran. Se oli
      Ikävä
      33
      2311
    3. Missä meetwursti on keksitty?

Tapasin hiljattain erikoisen rouvan Prisman leikkelehyllyjen välissä pälyilemässä. Kun tulin kohdalle, rouva alkoi raivo
      Ruoka ja juoma
      28
      1874
    4. Terveiset kaipauksen kohteelle

tähän alle 👇👇👇 !!
      Ikävä
      136
      1683
    5. Miksi kirjoittelet sinkut-palstalla?

Olet sinkku? Kaipaat jutteluseuraa? Täällä on kivoja keskusteluja? Tapaat mielenkiintoisia ihmisiä? Joku muu syy?
      Sinkut
      195
      1204
    6. Miten se pihvi pitää oikeaoppisesti paistaa?

Törmäsin erikoiseen episodiin eräässä ABC-ravintolassa. Pysähdyin kahvikupilliselle ja kohta ravintolan toisesta nurkast
      Ruoka ja juoma
      10
      1183
    7. Kumpiko kaivatussasi

teki suhun vaikutuksen äly vai ulkonäkö?
      Ikävä
      71
      1117
    8. 92
      962
    9. Haluatko että

Rikotaan vähän lisää jäätä tai jotain muuta
      Ikävä
      82
      904
    10. Mikä kaivatussasi

kiehtoo?