Kummitusten äänet kesämökillä!

-?-

31

518

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • huoh....

Ai että ihan vakavia asioita. Hah hah haa....
      Et taida tuntea Raamattua ollenkaan uskosta puhumattakaan.

• SoffiXiina

Suomalaiseen muinaisuskoon liittyvä Kyöpelinvuori ei ole noitavuori, vaan paikka, jonne vanhatpiiat joutuvat.

Noitavuori liittyy ruotsalaiseen taikauskoon, Sinivuoriin, josta on väännetty myös joululaulu "Sinivuorten yö". Todellisuudessa juuri Sinivuori, Blå kulla, ei Kyöpelinvuori, on ruotsalaisen taikauskon mukaisesti noitien asuinpaikka.

Aaveet ovat kautta historian olleet tuttuja ihmiskunnalle, eikä niiden kanssa tekemisiin joutuminen osoita niiden havaitsijan suurempaa syntisyyttä, sillä kysymys on yksistään kyseisen ihmisen herkistyneestä, nk. 6. aistista, jonka sivistys on useimmilla ihmisillä taannuttanut. Eri asia on, jos henkilö tietentahtoen hakeutuu tekemisiin näiden kanssa. Itse en ole hakeutunut, vaan joutunut. Näkymättömiä henkiä on kaikkialla ympärillämme. Kuten minkä aistimme, esim näkökykymme kohdalla: toiset havaitsevat asian paremmin ja selvemmin, osaavat analysoida niitä, toiset havaitsevat hämärämmin, vain "jotain kummaa". Useimmat eivät havaitse mitään, ellei ilmiö itse tee itseään näkyväksi, kuten viskomalla kahvipannuja ilmaan. Tämän huomaa lähes sokeakin.

Monesti näistä asioista kirjoittavat henkilöt, myös uskovaiset, joilla ei ole omaa kokemusta asiasta ja viittaavat joihinkin raamatunkohtiin, tulkiten ja selittäen niitä toisin kuin pitäisi.

• kokemusta

Jos mökillä tai mökin tontilla on tapahtunut joskus pahaa, niin sinne jää kummittelemaan. Kummittelu voi olla joskus piilossa vuosisatoja ja esim riitely, juopottelu tai haureus herättää sen näkyväksi.

Demoni saa voimaa jokaisesta synnistä ja silloin kun se on tarpeeksi voimakas se esiintyy yhä voimakkaammin. Puheäänen, askelien tai sen olemassaolon kokeminen on yleistä, mutta voimistuessaan se voi liikutella tai heitellä tavaroita ja pahimmillaan voi käydä käsiksi. Myös pelko avaa demonille portit.

Demonien tehtävänä on rikkoa perhe ja näitä voi löytyä kaikkialta. Ensin se tekee kaikkensa saadakseen riitaa, sen seurauksena pettymyksiä, katkeruutta, anteeksiantamattomuutta. Tästä seuraa juopottelua, pettämistä, väkivaltaa yms. Joka kerta kun synti kasvaa demoni saa lisää voimaa. ja lopullisena päämääränä on saada aikaan itsemurha tai murha.

• Ei kannata

[url=www.totta-on.fi/elama/itsemurha.html]Itsemurha[/url] ei ole hyvä ratkaisu elämän ongelmiin. Jos tappaa itsensä niin lähtee tästä elämästä, jonka Jumala on antanut, hetkellä jota Jumala ei tahtonut ja tavalla joka myöskään ei ole Jumalan tahdon mukainen. Sellainen on siis täydessä kapinassa Jumalaa vastaan. Luuleeko itsarin tekijä että Jumala ottaa hänet luokseen, hänet joka ei välitä Jumalasta vaan tekee asiat oman tahtonsa mukaan.

• SoffiXiina

Muutoin ihan hyvää mielipidettä, mutta kaikki näkymättömät ilmiöt eivät lähde nimenomaisista demoneista. Tosin monet kummitusilmiöt saattavat olla myös yhteydessä nimenomaisiin demoneihin.

Jotkin nk. talokummituksista tuskin pyrkivät rikkomaan avioliittoja, vaan sen asia on hyvin itsekeskeinen: useimmiten salassa ja kätkeytyen toimitella omaa asiaansa, joskus myöskin ilmaista jotakin salassa olevaa, joka voi olla mikä tahansa asia.

Mutta näitäkin, esim. rakennuksissa eläviä näkymättömiä olentoja on erilaisia, joten on yhtä yksilöllistä, kuin meidän elävienkin kohdalla, kuinka kukin henki käyttäytyy.

Demonit yleensä hyökkäävät ihmisen sisäistä henkeä vastaan, synnin kautta. Ne eivät koputtele ovia, tai ilmesty yöllä sängynpäätyyn.
        ;

• SoffiXiina
        SoffiXiina kirjoitti:

Muutoin ihan hyvää mielipidettä, mutta kaikki näkymättömät ilmiöt eivät lähde nimenomaisista demoneista. Tosin monet kummitusilmiöt saattavat olla myös yhteydessä nimenomaisiin demoneihin.

Jotkin nk. talokummituksista tuskin pyrkivät rikkomaan avioliittoja, vaan sen asia on hyvin itsekeskeinen: useimmiten salassa ja kätkeytyen toimitella omaa asiaansa, joskus myöskin ilmaista jotakin salassa olevaa, joka voi olla mikä tahansa asia.

Mutta näitäkin, esim. rakennuksissa eläviä näkymättömiä olentoja on erilaisia, joten on yhtä yksilöllistä, kuin meidän elävienkin kohdalla, kuinka kukin henki käyttäytyy.

Demonit yleensä hyökkäävät ihmisen sisäistä henkeä vastaan, synnin kautta. Ne eivät koputtele ovia, tai ilmesty yöllä sängynpäätyyn.
        ;

"Demonit yleensä hyökkäävät ihmisen sisäistä henkeä vastaan, synnin kautta. Ne eivät koputtele ovia, tai ilmesty yöllä sängynpäätyyn."

Tämän kohdan haluan korjata. Myös nimenomaiset demonit saattavat todellakin ilmaista itseään myös kummitteluna.

• Aivan.

Aika monella mökillä kuuluu outoja puheita ja ääniä.

• SoffiXiina

Itselläni on ollut lukuisia nk. kummituskokemuksia ja olen muualla joistain niistä kertonutkin.

Kokemusteni mukaan nk. kummituksia on erilaisia, eri lähteistä ja eri syistä esiintyviä. Tuollaiset ilmiöt, jotka ovat todellakin todellisia, esiintyvät ja ilmaisevat itseään eri tavoin ja niiden alkuperä on myös ilmeisesti erilainen.

On olemassa eräänlaisia kummittelevia demoneja. "Kummituksen" alkuperä saattaa myös olla kuolleen ihmisen- tai luonnonhenki. Tuollainen poltergeist-henki saattaa myös olla asukkaista itsestään, tai muista elävistä henkilöistä lähtevä eräänlainen ulospäin pyrkivä energia.

Kyseessä saattaa olla suunnilleen mistä tahansa alkuperästä lähtöisin oleva ja vaikuttava, itseään ilmaiseva henki, tai asia. Nk. Jumalan enkelit eivät "kummittele", vaikkakin saattavat muutoin ilmaista itsensä.

Mistä tuossa tapauksessa saattaisi olla kyse, itse veikkaisin eräänä mahdollisuutena esim. ... hmmm... jossakin lähialueella kuollutta, mahd. tapettua ja jopa mahd. jonnekin mökin lähialueelle haudattua miestä ja naista. Tällöin he mahd. haluavat ilmaista avunpyyntönsä: "olemme täällä!" Syy heidän toimintaansa voi olla kuitenkin mikä tahansa. Myöskin heidän kuolemansa ajankohta on ilm. kauempana menneisyydessä.

On myös paljon mahdollista, että kyseessä ovat aiemmin samalla paikalla asuneiden menneisyyden henkilöiden "haamut", jotka haluavat ilmaista, että hei, asutte meidän talon paikalla! Kyseessä voi myöskin olla eräänlaiset jäännöshenget, muisto menneisyyden ahdistuksesta. Naisen ääni oli ahdistunut: ehkä kyse oli muinoin samalla paikalla, tai lähellä tapahtuneesta miehen suorittamasta murha - itsemurhasta.

Tässä eräitä vaihtoehtoisia selityksiä. Kannattaisi kysyä lähialueen kirkkoherranvirastosta, onko paikkakunnalla, esim. viimeisen 150 vuoden aikana tapahtunut henkirikoksia, tai katoamisia, uhreina mies ja nainen.
      ;

• SoffiXiina

"Kummituksilla olisi varmasti jotain paljastettavia asioita."

Näin saattaa olla, mutta useimmiten luultavasti ei. Kyseessä ei useinkaan ole haudantakainen viesti: "mene ison kuusen luo ja kaiva syvältä, löydät sieltä murhatut luumme!"

Useimmiten "kummitukset" ja aaveet eivät halua ilmaista mitään, niiden päätarkoitus on vain elellä paikassa, jonka ovat valinneet, tai sitten ne eivät pääse ulos kyseisestä paikasta, eli eivät löydä tietä eteenpäin. Myöskin tietoinen pelottelu vaikuttaisi olevan heidän yleinen hupinsa ja päätarkoituksensa. Muuan aave käveli kerran suoraan eteeni tervehtimään, jolloin olin lentää kauhusta katon läpi. Näitä on ollut muitakin, eikä ole kiva kokemus.

Lähialueellamme on muuan vanha rakennus, jossa vuosia sitten vierailin sisällä tasan yhden kerran. Toista kertaa en mene.
      ;

• Tuom.

Oisko eräänä selityksenä, SX, kuolleet henkilöt, joidenka ruumiita ei ole siunattu? Joskus kun olen ollut hautajaisissa, niin vasta papin siunaamisen jälkeen olen havainnut sielun vapautuneen ruumiista. Näky on ollut hyvin voimakas.
        Nykyään kuulen "kummitus"- tapauksia ihmisiltä ihan keskeltä työpäivää.

Yleensä niihin liittyy jotain epämääräistä tai selvittämättömiä asioita! Rauhattomat sielut kummittelevat, ja vielä niissä paikoissa, missä ovat toimineet, eläneet.

Itseäni eivät ole vaivanneet sen jälkeen, kun otin Jeesuksen elämääni.

• SoffiXiina
        Tuom. kirjoitti:

Oisko eräänä selityksenä, SX, kuolleet henkilöt, joidenka ruumiita ei ole siunattu? Joskus kun olen ollut hautajaisissa, niin vasta papin siunaamisen jälkeen olen havainnut sielun vapautuneen ruumiista. Näky on ollut hyvin voimakas.
        Nykyään kuulen "kummitus"- tapauksia ihmisiltä ihan keskeltä työpäivää.

Yleensä niihin liittyy jotain epämääräistä tai selvittämättömiä asioita! Rauhattomat sielut kummittelevat, ja vielä niissä paikoissa, missä ovat toimineet, eläneet.

Itseäni eivät ole vaivanneet sen jälkeen, kun otin Jeesuksen elämääni.

En osaa sanoa, miten ruumiin siunaamattomuus liittyisi asiaan, mutta mahdollisesti hyvinkin, koska tällainen siunaamistapa on otettu käyttöön kristinuskossa, mutta myöskin ainakin juutalaisuudessa. Ruumiin siunaaminenhan nimenomaan on vainajan siunaamista, ei pelkkä kaunis tapa ja perustuu varmastikin ihmiskunnan kokemuksiin vainajien käyttäytymisestä.

Juutalaisuus tiettävästi opettaa, että vainajan henki jää asuinpaikkaansa ruumiin hautaukseen ja siunaukseen asti. He laittavat vesimaljan ja kynttilän vainajan huoneeseen, sillä Raamattu sanoo, että vainajien henget kaipaavat veden äärelle.

Uskovaiset sielut, eli pelastuneet tuskin jäävät harhailemaan maan päälle. Itse olen jonkun aikaa asunut talossa jossa säännöllisesti kuului kovaääniset miehen raskaat askeleet talon portaissa. Läheiselle hautausmaalle oli haudattu muuan murhamies. On mahdollista, että tässä oli eräänlainen yhteys.

• HAH.

Olen melkoisen varma ettei aloittaja ole vakavisssaan vaan piruilee hihhulien kustannuksella, mutta tietysti idioottisimmat" siihen puoleen erikoistuneet asiantuntijat" ennättivät jo esittelemään suurta tietämystään.

• SoffiXiina
        HAH. kirjoitti:

Olen melkoisen varma ettei aloittaja ole vakavisssaan vaan piruilee hihhulien kustannuksella, mutta tietysti idioottisimmat" siihen puoleen erikoistuneet asiantuntijat" ennättivät jo esittelemään suurta tietämystään.

Oli aloittajan tarkoitus mikä tahansa, tästä syntyi keskustelu aiheesta.
        Olet itse sokea, mutta naurat meille näkeville.

• Macrame

Sulla on kyllä fiksuja ajatuksia aiheesta. Mitäköhän on ne 'aaveet' joita joskus tulee ulkona vastaan tai kävelee meidän asunnon läpi? Tiedän että ne on todellisia, kun kerran 2 mun kaveriakin tiellä väisti sellaista vastaantulijaa joka katosi ohi mennessään. Minusta tuntuu että ne ei näe eläviä ihmisiä. Eivät väistä vastaan tullessa tai katso kohti.

• SoffiXiina
        Macrame kirjoitti:

Sulla on kyllä fiksuja ajatuksia aiheesta. Mitäköhän on ne 'aaveet' joita joskus tulee ulkona vastaan tai kävelee meidän asunnon läpi? Tiedän että ne on todellisia, kun kerran 2 mun kaveriakin tiellä väisti sellaista vastaantulijaa joka katosi ohi mennessään. Minusta tuntuu että ne ei näe eläviä ihmisiä. Eivät väistä vastaan tullessa tai katso kohti.

Itse olettaisin, että ne näkevät meidät, mutta luottavat siihen, että ihmiset eivät yleensä havaitse heitä. Jotkut omat kokemukseni viittaavaat tällaiseen. Kun ne, tai hän, huomaa, että hänet on jollain tavoin havaittu, tällainen olento saattaa kävellä suoraan kohti, ikäänkuin katsomaan, tutkimaan, näkeekö tai millä tavoin tuo ihminen on hänet havainnut. Ja tällainen on todella pelästyttävä kokemus ihmiselle, vaikkakin olennon tarkoitus ei välttämättä ole pelästyttää. Myös itse aave saattaa olla arka. Näitä olentoja on erilaisia ja niiden käytös ja tarkoitusperätkin ovat erilaiset.

Esim. Helsingissä on joitain tunnettuja ja vähemmänkin tunnettuja kummituspaikkoja. Itse en kyllä lähtisi niitä etsimään, sillä ei ole varmaa, aikoisiko kaunis valkea neito ohittaa minut 20 metrin, vaiko metrin päästä.

• Macrame

On noita koettu meilläkin. Mieheni oli nähnyt olohuoneessa teini-ikäisen tytön sinisessä mekossa. Minä olin ainoa joka siitä tiesi. Yhtenä päivänä sitten kaverini meni käymään vessassa ja tuli sieltä juosten ulos. Oli nähnyt peilistä nuoren tytön seisovan vieressään. Se ei enää suostu kyläilemään, käydään vaan heillä.

• bää

kummitukset ovat DEMONEJA, jotka ottaneet ihmisen hahmon. itse olen nähnyt myös, mutta tiedän ne demoneiksi ja häipyvätkin kun olen niille sanonut, että Jeesuksen nimessä häipykää. lähtevät mielellään, sillä ne eivät kestä Jeesuksen nimeä tai olletikkaan Jeesuksen verestä mainintaa.

• UskovaM1977

Kristinuskon mukaan, kun ihminen kuolee on tasan kaksi paikkaa mihin henki VIEDÄÄN välittömästi: Taivas tai kadotus/tuonela. KUKAAN ei jää tänne pörräämään henkenä. Joten tämän perusteella yksikään henkimaailman kummitus ei ole ihminen vaan demoni. Jumalan enkelit eivät tällaisia ilmiöitä aiheuta, joten ne eivät ole enkeleitä tai Jumalasta ollenkaan. Siispä ainoa selitys on näille henkimaailman jutuille: DEMONIT. Raamattu opettaa näin ja juuri SIKSI Jumala on Vanhassa Testamentissa kieltänyt kuolleisiin yhteydenottamisen. Koska silloin otetaan yhteys demoneihin.

Toki osa näistä kokemuksista, ehkä suurinkin osa, voi olla ihan luonnon äänillä selitettävissä tai sitten jollain psyykkisellä asialla joka tapahtuu ihmisen mielessä ja saa hänet näkemään näitä.

Mutta kaikki mahdollisesti todellinen kummittelu on demonista toimintaa. Näin opettaa siis Raamattu. Näitä demoneja on erilaisia joten siitä voi myös johtua erilaiset kokemukset.

• SoffiXiina

Selitys ei ole noin yksinkertainen, että kyseessä olisi ainoastaan demonit. Demoneilla ei ole motivaatiota ottaa jonkun historiallisen henkilön hahmo ja kuljeskella 200 vuotta jossakin hiljaisessa puistossa, jos joku joskus sattuisi hänet näkemään ja kiljaisisi: ku-ku-ku-ku-ku-ku-m-tussshhh!

Nämä olennot liittyvät monesti johonkin kuolleeseen ihmiseen. Mutta on olemassa myöskin nimenomaisesti demonista alkuperää olevaa kummittelua.

• oodi

Olen kuullut, että raamattu ajaa henget pois. Raamattu johonkin keskeiselle paikalle avattuna.

Olen myös kuullut erään tarinan vanhasta talosta jossa ent. omistaja kummitteli ja uudet omistajat kutsuivat eräänlaisen henkimaailmaan perehtyneen henkilön juttelemaan tuon kummituksen kanssa. Sitä en muista saiko hän keskustelu yhteyden mutta puhuessaan tuossa talossa kummitukselle, että uudet omistajat ovat haltioissaan tämän talon idyllistä ja huolitellusta pihasta/ympäristöstä, he lupaavat pitää erittäin hyvää huolta talosta ja hiukan kohentaa sen kuntoa. Siihen loppui kummittelut.

• Kritik

Luulenpa talon teinipojan aiheuttavan poltergeist ilmiön.

• SoffiXiina

Ei vaikuta siltä, sillä uutinen nimenomaisesti kertoi joidenkin tutkijoiden käyneen paikalla. Myöskin perheen äidin pelot kertovat että talossa on jotakin. Uskon kertomuksen, sillä tuollainen on jopa melko yleistä. Lukemattomilla ihmisillä on näitä kokemuksia, mutta monet eivät kerro näistä, peläten, että heidät leimataan hulluiksi.

• Kritik

Kaksi kaverusta jähti hiihtolomalle Kaunispäälle. Hiihtivät siinä rinnakkain ylämäkeen,
      parikymmenen metrin päässä vasemmalla näkivät alamäkeen laskevan saksalaisen sotilaan. josta ei jälkiä jäänyt lumeen. He kääntyivät takaisin omia jälkiään, ja lähtivät uudelleen nousemaan samoja jälkiään. ja taas he näkivät saman saksalaissotilaan laskevan alas, eikä taaskaan jälkiä jäänyt.

Tällaista sattuu eikä niitä väitteillä voi kumota,

• SoffiXiina

Kaikkialla jalkojemme alla on kuolleitten luita: eläinten luita ja ihmisten luita, joko vartavasten haudattuina, tai kuolinpaikalleen jääneitä, vuosituhansien ajalta.

http://www.aamulehti.fi/Ulkomaat/1194889457044/artikkeli/mies kaivoi kuoppaa takapihalleen maasta loytyi jarkyttava katko.html

Menepä huolettomasti takapihallesi porkkanoita istuttamaan, tai kissallesi hautaa kaivamaan, lapiosi tömähtääkin ihmisen luuhun.

Ketjun aloituksen kohdalla epäilen näin olevan. Jossain kesämökin ympäristössä on nk. epävirallinen yhden / kahden ihmisen, miehen ja / tai naisen hauta.
      ;

• Anonyymi

Isä kertoi, hän yöpyi saunaan, yöllä alkoi meteli kui halkopino olisi kaatunut, sitten välikatokalta kuului askelia, se riitti slloin hän sytytti lyhtyyn tulen ja lähti tutkimaan mutta ei siellä ketään näkynyt ja hän nukkui hyvin lopputyön.
      Myöhemmin hän keskusteli joka aiemmin oli yöpynyt samaan saunaan, ja kuinka hän oli keskellä yötä pelon vallassa lähtenyt sieltä ja tuuminut ei siellä kukaan voi yöpyä, mutta isä oli sanonut että hän nukkui, jotain meteliä tosin kuului.

• Anonyymi

Kärrynpyörää ei kannata heittää mökin kylkeen. Jättää kesäksi.

• Anonyymi
      • Anonyymi

Ei löydy Suomen kieltä, niinkui useammasta muustakaan

• Anonyymi

Joku koki Volvo Amazonissa kun ajoi yön pimeydessä, kuinka karvainen käsi tarttui ohjauspyörään vängäten sitå ojaan.

• Anonyymi

Mä olin aikoinaan ulkomailla asumassa, istuin senaikaisen kämpän nojatuolissa ja luin paikallista lehteä. Yhtäkkiä aistin kuinka huoneeseen tuli muitakin, ei näkyviä henkilöitä. Tuijotin vain lehteä ja aistin " kummitukset" huoneessa. Ei niistä huokunut mitään pelottavaa, mutta sen muistan kun he poistuivat, se oli melkein käsinkosketeltavaa. Sen koommin en heitä tavannut.

Ketjusta on poistettu 6 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Mies, mitä minun pitäisi tehdä

Niin, mitä naisen siis pitäisi tehdä, että lähestyisit ja tekisit aloitteen? Mikä on riittävä kiinnostuksen osoitus juur
      Ikävä
      175
      1980
    2. Miksi teillä meni...

...välit poikki kaivattusi kanssa?
      Ikävä
      172
      1711
    3. Toivottavasti et mussukka elättele toiveita meikäläisen suhteen

Tiedän mitä olet touhunnut joten aivan turha haaveilla mistään enää 👍
      Ikävä
      169
      1588
    4. Summit-tippuja Nicola sai Carolalta yllättävän viestin - Some älähtää rajusti: "Älä viitsi..."

The Summit Suomi -kisa käy kuumana kylmässä Norjan vuoristossa. Nicola tiputettiin kisasta juuri ennen finaalia. Likaise
      Tv-sarjat
      24
      1393
    5. Sofia Virralla ja Minja Koskelalla ei mitään käsitystä terveyskeskusmaksuista!

Vasemmistopimut Sofia ja Minja täysin ulkona sote asioista, ei minkäänlaista käsitystä edes mittaluokasta, missä terveys
      Maailman menoa
      98
      1355
    6. Juusolle sataa vihaisia viestejä hoitajilta ja loput nauravat hänelle

Ei löydy montaakaan, joka kehuisi Juuson toimintaa ministerinä: "Selvä enemmistö Juuson päivitykseen reagoineista on su
      Perussuomalaiset
      154
      1028
    7. Nainen näytät mummolta. :D

Siks sua ei huoli kukaan.
      Ikävä
      100
      1027
    8. Persuehdokas uhkasi tappaa "jätkän" ja ravintolayrittäjän

Kuuntele tästä kuinka meuhkaa. https://www.iltalehti.fi/politiikka/a/4eb3034d-48c5-4f31-b53c-42be3dc9607c
      Perussuomalaiset
      73
      1017
    9. Rokotevastaiset aiheuttaneet lasten kuolemat USA:ssa, eivätkä pyydä anteeksi

Jo kaksi lasta kuollut tuhkarokkoon Texasissa, koska rokotevastaiset ovat toimillaan tuhonneet suojaavan rokotekattavuud
      Maailman menoa
      228
      856
    10. Kompostointitarkastaja tuli tarkastukselle!

En ole ikinä kompostoinnut ja eilen kävi kompostointitarkastaja kylässä. Tosi hianoa byrokratiaa taas: "Laki edellyttää,
      57
      788
    Aihe