Lumimyrsky Jerusalemissa

Olen täällä Jerusalemissa keskellä lumimyrskyä. Päivällä ottamani kuva:

http://www.lataakuva.fi/di/FAJC/Lumimyrsky1.jpg

Nyt myrsky jatkuu taas yhtä kovana kuin viime yönäkin. Jerusalem Postin mukaan kyseessä on vuosisadan lumimyrsky. Mitä meidän povarit sanovat tähän?

Minä istuskelen mukavasti Talbiotissa kaverin kämpällä katselemassa telkkaria ja nauttimassa arquilaa. Mikään ei ainakaan vielä huoju eikä tempauksista ole raportoitu.

49

398

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
      • Jumalan kiukku on nyt kohdistunut autoilijoihin. Lumisade on lakannut mutta yöllä oli pakkasta ja kadut ovat yhtä luistinrataa. Autot törmäilevät liki hallitsemattomasti koska luvatun kansan kiistämättömiin jumalallisiin ominaisuuksiin ei näy kuuluvan liukkaan kelin ajo kesärenkailla. Sen korvaa äänimerkin runsas käyttö joka on juuri nyt korvia repivää.


      • KTS (Ei kirj.)
        exhellari86 kirjoitti:

        Jumalan kiukku on nyt kohdistunut autoilijoihin. Lumisade on lakannut mutta yöllä oli pakkasta ja kadut ovat yhtä luistinrataa. Autot törmäilevät liki hallitsemattomasti koska luvatun kansan kiistämättömiin jumalallisiin ominaisuuksiin ei näy kuuluvan liukkaan kelin ajo kesärenkailla. Sen korvaa äänimerkin runsas käyttö joka on juuri nyt korvia repivää.

        Kun Reijo Ruotsalaisen Kospel Raiderit käväisivät paikan päällä, he totesivat että Välimeren maiden kuuluisa liikennehelvetti on tosiasia. Reijon Harrikka sai kolhujakin äkkipikaisilta autoilijoilta...

        Nyt on helvetti jäätynyt ja tilanne entistäkin pahempi.

        Sus siunakkoo...:o


      • KTS (Ei kirj.) kirjoitti:

        Kun Reijo Ruotsalaisen Kospel Raiderit käväisivät paikan päällä, he totesivat että Välimeren maiden kuuluisa liikennehelvetti on tosiasia. Reijon Harrikka sai kolhujakin äkkipikaisilta autoilijoilta...

        Nyt on helvetti jäätynyt ja tilanne entistäkin pahempi.

        Sus siunakkoo...:o

        Muistelwn lämmöllä isosetääni, Konnunsuon keskusvankilassa palvellutta ylivartijaa jonka muistan hämärästi lapsuudestani. Hänellä oli tapana sanoa kovalla pakkasella "kylmä kuin rys'sän helv'etissä". Pitäisikö tuo vanha sanonta pukea uuteen asuun? Nyt hälytysajoneuvojen pillit parkuvat joka puolella ja ihan yhtenään. Paikallisen liikennekulttuurin tietäen (ajokortit hankittu eBaysta) en ihmettele.

        Tässä parvekkeella kyllä aurinko lämmittää jo mukavasti. Ehkä huomenna uskaltaa ottaa jo taksin.

        Lainaan aluss mainitsemani, lahjakkaana kiroilijanakin tunnetun isosetäni erästä manausta: "Kymmenen tuhatta vaununlastilista mannaryynin kokoisia per'keleitä!"


      • Kiiltokuvaa
        exhellari86 kirjoitti:

        Jumalan kiukku on nyt kohdistunut autoilijoihin. Lumisade on lakannut mutta yöllä oli pakkasta ja kadut ovat yhtä luistinrataa. Autot törmäilevät liki hallitsemattomasti koska luvatun kansan kiistämättömiin jumalallisiin ominaisuuksiin ei näy kuuluvan liukkaan kelin ajo kesärenkailla. Sen korvaa äänimerkin runsas käyttö joka on juuri nyt korvia repivää.

        Eipä niitä nastarenkaita ennen vanhaan ollut. Silti Suomen teillä mentiin kesät ja talvet samoilla.


      • 24rtggh
        Kiiltokuvaa kirjoitti:

        Eipä niitä nastarenkaita ennen vanhaan ollut. Silti Suomen teillä mentiin kesät ja talvet samoilla.

        Niin. Pottupeltoa muistuttavilla teillä, automäärän ja vauhtien ollessa murto-osa nykyisestä. Etsi jostain 60-lukuiset ristikudoskesärenkaat ja sen aikainen kottero ja anna palaa nykyisissä ruuhkissa nykyisillä vauhdeilla. Käy sitten kertomassa miten meni.


      • Kiiltokuvaa kirjoitti:

        Eipä niitä nastarenkaita ennen vanhaan ollut. Silti Suomen teillä mentiin kesät ja talvet samoilla.

        "Eipä niitä nastarenkaita ennen vanhaan ollut. Silti Suomen teillä mentiin kesät ja talvet samoilla."

        En henk koht muista tuollaisia aikoja mutta villejä kertomuksia olen kuullut. Jos nämä kelit yleistyvät Lähi-Idässä, pitää lähettää porukkaa Suomeen oppiin. Ei muuta kun ooppeliin kesäsilestonet alle ja baanalle. Kyllä Ibrahim ja Aabrahamkin oppivat kunhan saavat harjoitusta enemmän kuin tälläisen yhden pidennetyn viikonlopun nyt täällä.


      • KTS (Ei kirj.)
        exhellari86 kirjoitti:

        "Eipä niitä nastarenkaita ennen vanhaan ollut. Silti Suomen teillä mentiin kesät ja talvet samoilla."

        En henk koht muista tuollaisia aikoja mutta villejä kertomuksia olen kuullut. Jos nämä kelit yleistyvät Lähi-Idässä, pitää lähettää porukkaa Suomeen oppiin. Ei muuta kun ooppeliin kesäsilestonet alle ja baanalle. Kyllä Ibrahim ja Aabrahamkin oppivat kunhan saavat harjoitusta enemmän kuin tälläisen yhden pidennetyn viikonlopun nyt täällä.

        Oppii oppii. Oppi ne täälläkin ja nyt ajavat jo busseja....

        HYVÄ!


    • moni

      Vai lähdit väärälle tielle.

      • orient

        Hän säät ja ilmat säätää, siis kuka?


    • Ilmiantaja

      Keskustelu säästä ei kuulu tänne kristilliselle ja Raamatulliselle palstalle. Ilmiannettu ylläpidolle.

      • KTS (Ei kirj.)

        Sano se Johannexelle, joka jokkaisen poikkeavan sääilmiön tulkitsee rangaistukseksi Suomen kansalle.


      • "Keskustelu säästä ei kuulu tänne kristilliselle ja Raamatulliselle palstalle. Ilmiannettu ylläpidolle."

        No alunperinhän kyse oli juuri sääilmiön profeetallisesta merkityksestä. Ihan turha niuhottaa.


    • höh..

      Vai ei sääilmiöt kuulu näille palstoille. Sataa tulta ja tulikiveä. Jumala kurittaa nyt juutalaisia ja sillä sipuli.

      • Israelin ystävä

        Lumi on valkoinen ja kuvaus armosta, joka tulee heille..


      • KTS (Ei kirj.)
        Israelin ystävä kirjoitti:

        Lumi on valkoinen ja kuvaus armosta, joka tulee heille..

        Mä vähän luulen että toi ei mee läpi paikallisille kiukkusille ihmislle...:D

        Näiden fanittajien fantiseerauksilla ei oo rajoja!


      • 234rtg
        Israelin ystävä kirjoitti:

        Lumi on valkoinen ja kuvaus armosta, joka tulee heille..

        Sittenhän eskimoilla on armoa vaikka muille jakaa.


      • Israelin ystävä kirjoitti:

        Lumi on valkoinen ja kuvaus armosta, joka tulee heille..

        "Lumi on valkoinen ja kuvaus armosta, joka tulee heille"

        Sittenhän Jumala on antanut sataa niin väärille kuin vanhurskaillekin koska Länsirannan puolella on paikoin vielä enemmän lunta.

        Kumman vastahakoisia nämä ovat ottamaan tuota valkoista armoa vastaan. Senkun kiukuttelevat. Suomi sitten saa vielä paljon enemmän armoa, vai pelaako analogia Suomeenkin? Mitä lumisemmalla alueella ollaan, sitä enemmän armoa?


      • KTS (Ei kirj.)
        exhellari86 kirjoitti:

        "Lumi on valkoinen ja kuvaus armosta, joka tulee heille"

        Sittenhän Jumala on antanut sataa niin väärille kuin vanhurskaillekin koska Länsirannan puolella on paikoin vielä enemmän lunta.

        Kumman vastahakoisia nämä ovat ottamaan tuota valkoista armoa vastaan. Senkun kiukuttelevat. Suomi sitten saa vielä paljon enemmän armoa, vai pelaako analogia Suomeenkin? Mitä lumisemmalla alueella ollaan, sitä enemmän armoa?

        Joo ei tää lössi täällä koskaan Suomessa tapahtuvia lumimyräköitä siunauksiksi tulkitse.
        Päinvastoin!

        :D


      • KTS (Ei kirj.)

        Höh höh itselles, kurittaa myös Jordaniaa, Libanonia, Egyptiä ja Turlkkiakin, puusilmä eli wooden eye.


      • Tornaato.

        Jou!

        Ennen vanhaan Jumala kuritti,ja varoitti,Amerikkaa kaikenlaisilla myrskyillä ja muilla sääilmiöillä.

        Mutta nyt siis kuritetaan Israelia ja Lähi-Itää.

        Jou!


      • Israelin ystävä
        Tornaato. kirjoitti:

        Jou!

        Ennen vanhaan Jumala kuritti,ja varoitti,Amerikkaa kaikenlaisilla myrskyillä ja muilla sääilmiöillä.

        Mutta nyt siis kuritetaan Israelia ja Lähi-Itää.

        Jou!

        En löydä nyt ymmärrystä, miksi ajattelit tätä kurituksen näkökulmasta. Itselleni lumi antoi uskoa siihen mitä on kirjoitettu, ja minkä maailma haluaa tuhota. Se oli aloittajan jälkeen tullut kuiskaus, että jaksakaa vielä tukea ja rukoilla kansani puolesta, sillä tekin väsytte kaiken vastustuksen alla. Sain lumisesta Israelin tilannteesta iloa, rauhaa ja luottamusta siihen mihin uskon. Raamattu ei valehtele, ja me jotka murhetta kannamme Jumalan valittujen kanssa, tarvimme myös jotain jolla jaksamme. Jumala kuiskasi tämän asian korvaani, että ottakaa tämä lumi ikään kuin merkiksi, että se tulee tapahtumaan kuten on kirjoitettu. Lumi antoi mulle rauhaa ja luottamusta ja uskoa että jaksaa rukoilla eikä lannistua maailman ääneen, vaan luottaa siihen että Raamattu ei ole satu, vaan Pyhän Hengen kautta kirjoitettu erehtymätön totuus. Lumi merkkaa siis mulle tulevaa, enkä pysty sitä sen paremmin selittämään. Merkki ainakin mulle, toivottavasti muillekin.


      • KTS (Ei kirj.)
        Israelin ystävä kirjoitti:

        En löydä nyt ymmärrystä, miksi ajattelit tätä kurituksen näkökulmasta. Itselleni lumi antoi uskoa siihen mitä on kirjoitettu, ja minkä maailma haluaa tuhota. Se oli aloittajan jälkeen tullut kuiskaus, että jaksakaa vielä tukea ja rukoilla kansani puolesta, sillä tekin väsytte kaiken vastustuksen alla. Sain lumisesta Israelin tilannteesta iloa, rauhaa ja luottamusta siihen mihin uskon. Raamattu ei valehtele, ja me jotka murhetta kannamme Jumalan valittujen kanssa, tarvimme myös jotain jolla jaksamme. Jumala kuiskasi tämän asian korvaani, että ottakaa tämä lumi ikään kuin merkiksi, että se tulee tapahtumaan kuten on kirjoitettu. Lumi antoi mulle rauhaa ja luottamusta ja uskoa että jaksaa rukoilla eikä lannistua maailman ääneen, vaan luottaa siihen että Raamattu ei ole satu, vaan Pyhän Hengen kautta kirjoitettu erehtymätön totuus. Lumi merkkaa siis mulle tulevaa, enkä pysty sitä sen paremmin selittämään. Merkki ainakin mulle, toivottavasti muillekin.

        "En löydä nyt ymmärrystä, miksi ajattelit tätä kurituksen näkökulmasta"

        SIKSI, KOSKA JOKA JUMALAINEN KERTA KUN VASTAAVANLAINEN SÄÄILMIÖ KOHDISTUU SUOMEEN, NIIN VIPPASLÖSSI ON RIEKKUMASSA JA ILKKUMASSA ETTÄ HÄHHÄHHÄÄ! SIITESSAIT SUOMEN KANSA PERKELE! IHAN OIKEIN SYNTIES TÄHEN KÄRSIÄ LUMESTA SAATANA!

        Revi siitä fanittaja!


    • Tutki Raamattua

      2. ISRAEL - Jumalan valinnan kohteena
      Jos te nyt kuuntelette minua ja pidätte minun liittoni, niin te tulette olemaan kansojen joukossa minun oma kansani. Koko maailma on minun, 6. mutta teistä tulee minun pappisvaltakuntani ja pyhä kansani.' Tämä sinun tulee sanoa israelilaisille." (2 Moos. 19:5-6)

      Pysykää aina minulle pyhitettyinä, sillä minä, Herra, olen pyhä, ja minä olen tehnyt eron teidän ja muiden kansojen välillä ja ottanut teidät omaksi kansakseni. (3 Moos. 20:26 )

      Muistakaa, että olette Herralle, Jumalallenne, pyhitetty kansa. Herra, teidän Jumalanne, valitsi teidät maailman kaikkien kansojen joukosta omaksi kansakseen. 7. "Ei Herra siitä syystä mieltynyt teihin eikä valinnut teitä, että te olisitte kansana kaikkia muita kansoja suurempi - olettehan kaikista kansoista pienin. 8. Herra rakasti teitä, ja pitääkseen esi-isillenne vannomansa valan hän vei teidät väkevällä kädellään pois Egyptistä, orjuuden maasta, ja lunasti teidät vapaiksi faraon, Egyptin kuninkaan, vallasta. 9. Tietäkää siis, että vain Herra, teidän Jumalanne, on Jumala. Häneen voi luottaa, hän pitää voimassa liittonsa. (5 Moos. 7:6-9 )

      sillä te olette Herralle, Jumalallenne, pyhitetty kansa. Maailman kaikkien kansojen joukosta Herra valitsi teidät omaksi kansakseen. (5 Moos. 14:2)

      Myös Herra on tänään ilmoittanut, että hän lupauksensa mukaan pitää teidät omana kansanaan, kun vain noudatatte kaikkia hänen käskyjään. 19. Hän on luvannut asettaa teidät kaikkien luomiensa kansojen yläpuolelle, että ylistäisitte häntä ja tuottaisitte hänelle kunniaa ja mainetta. Silloin te olette Herran lupauksen mukaisesti hänen pyhä kansansa." (5 Moos. 26:18-19)

      Näin sanoo Herra: - Armon hetkellä minä vastaan sinulle, pelastuksen päivänä minä autan sinua. Minä olen luonut sinut toteuttamaan sen liiton, jonka tein tämän kansan kanssa, jotta saattaisit ennalleen maan, jotta uudelleen jakaisit autioituneet perintömaat, (Jes. 49:8)

      Niiden kaltainen ei ole Jaakobin Jumala. Hän on luonut kaiken, ja Israel on hänen oma kansansa. Hänen nimensä on Herra Sebaot. (Jer. 10:16 )

      - Vain teidät minä olen ottanut omakseni kaikista maailman kansoista. Sen tähden minä vaadin teidät tilille kaikista vääryyksistänne ( Aam. 3:2)

      Herra Sebaot on oman kunniansa tähden lähettänyt minut niiden kansojen luo, jotka ovat ryöstäneet teitä. Hän sanoo niille näin: - Joka koskee minun kansaani, se koskee minun silmäterääni. ... 16. Herra ottaa pyhässä maassaan Juudan omaksi kansakseen ja valitsee jälleen Jerusalemin omaksi kaupungikseen (Sak. 2:12, 16)

      • KTS (Ei kirj.)

        Miksi et lue loppuun sitä ukaasia:

        5 Moos
        11:26 Katso, minä asetan tänä päivänä teidän eteenne siunauksen ja kirouksen:
        11:27 siunauksen, jos te tottelette Herran, teidän Jumalanne, käskyjä, jotka minä tänä päivänä teille annan,
        11:28 MUTTA kirouksen, jos te ette tottele Herran, teidän Jumalanne, käskyjä, vaan poikkeatte siltä tieltä, jota minä tänä päivänä käsken teidän vaeltaa.

        Tyypillistä israelfanittajien tyhjänpäiväistä huutosakkihölmöilyä


    • Tollo11

      Luet kuin piru raamattua, mutta niinhän sinun pitääkin, sillä muutoin olisit saanutkin opetusta uskovana.

      • KTS (Ei kirj.)

        Kyllä teijän lössi aina kaikessa muussa yhteyvessä jaksaa posmottaa siitä, että Jumala siunaa vain tottelevaisia. HÖH!

        Tyyppiesimerkki sanan vääntelemisestä korvasyyhyn mukaiseksi.

        HÖH!


      • Jumalan silmäterä
        KTS (Ei kirj.) kirjoitti:

        Kyllä teijän lössi aina kaikessa muussa yhteyvessä jaksaa posmottaa siitä, että Jumala siunaa vain tottelevaisia. HÖH!

        Tyyppiesimerkki sanan vääntelemisestä korvasyyhyn mukaiseksi.

        HÖH!

        ISRAEL - Jumalan valinnan kohteena
        Jos te nyt kuuntelette minua ja pidätte minun liittoni, niin te tulette olemaan kansojen joukossa minun oma kansani. Koko maailma on minun, 6. mutta teistä tulee minun pappisvaltakuntani ja pyhä kansani.' Tämä sinun tulee sanoa israelilaisille." (2 Moos. 19:5-6)

        Pysykää aina minulle pyhitettyinä, sillä minä, Herra, olen pyhä, ja minä olen tehnyt eron teidän ja muiden kansojen välillä ja ottanut teidät omaksi kansakseni. (3 Moos. 20:26 )

        Muistakaa, että olette Herralle, Jumalallenne, pyhitetty kansa. Herra, teidän Jumalanne, valitsi teidät maailman kaikkien kansojen joukosta omaksi kansakseen. 7. "Ei Herra siitä syystä mieltynyt teihin eikä valinnut teitä, että te olisitte kansana kaikkia muita kansoja suurempi - olettehan kaikista kansoista pienin. 8. Herra rakasti teitä, ja pitääkseen esi-isillenne vannomansa valan hän vei teidät väkevällä kädellään pois Egyptistä, orjuuden maasta, ja lunasti teidät vapaiksi faraon, Egyptin kuninkaan, vallasta. 9. Tietäkää siis, että vain Herra, teidän Jumalanne, on Jumala. Häneen voi luottaa, hän pitää voimassa liittonsa. (5 Moos. 7:6-9 )

        sillä te olette Herralle, Jumalallenne, pyhitetty kansa. Maailman kaikkien kansojen joukosta Herra valitsi teidät omaksi kansakseen. (5 Moos. 14:2)

        Myös Herra on tänään ilmoittanut, että hän lupauksensa mukaan pitää teidät omana kansanaan, kun vain noudatatte kaikkia hänen käskyjään. 19. Hän on luvannut asettaa teidät kaikkien luomiensa kansojen yläpuolelle, että ylistäisitte häntä ja tuottaisitte hänelle kunniaa ja mainetta. Silloin te olette Herran lupauksen mukaisesti hänen pyhä kansansa." (5 Moos. 26:18-19)

        Näin sanoo Herra: - Armon hetkellä minä vastaan sinulle, pelastuksen päivänä minä autan sinua. Minä olen luonut sinut toteuttamaan sen liiton, jonka tein tämän kansan kanssa, jotta saattaisit ennalleen maan, jotta uudelleen jakaisit autioituneet perintömaat, (Jes. 49:8)

        Niiden kaltainen ei ole Jaakobin Jumala. Hän on luonut kaiken, ja Israel on hänen oma kansansa. Hänen nimensä on Herra Sebaot. (Jer. 10:16 )

        - Vain teidät minä olen ottanut omakseni kaikista maailman kansoista. Sen tähden minä vaadin teidät tilille kaikista vääryyksistänne ( Aam. 3:2)

        Herra Sebaot on oman kunniansa tähden lähettänyt minut niiden kansojen luo, jotka ovat ryöstäneet teitä. Hän sanoo niille näin: - Joka koskee minun kansaani, se koskee minun silmäterääni. ... 16. Herra ottaa pyhässä maassaan Juudan omaksi kansakseen ja valitsee jälleen Jerusalemin omaksi kaupungikseen (Sak. 2:12, 16)


      • Jumalan silmäterä kirjoitti:

        ISRAEL - Jumalan valinnan kohteena
        Jos te nyt kuuntelette minua ja pidätte minun liittoni, niin te tulette olemaan kansojen joukossa minun oma kansani. Koko maailma on minun, 6. mutta teistä tulee minun pappisvaltakuntani ja pyhä kansani.' Tämä sinun tulee sanoa israelilaisille." (2 Moos. 19:5-6)

        Pysykää aina minulle pyhitettyinä, sillä minä, Herra, olen pyhä, ja minä olen tehnyt eron teidän ja muiden kansojen välillä ja ottanut teidät omaksi kansakseni. (3 Moos. 20:26 )

        Muistakaa, että olette Herralle, Jumalallenne, pyhitetty kansa. Herra, teidän Jumalanne, valitsi teidät maailman kaikkien kansojen joukosta omaksi kansakseen. 7. "Ei Herra siitä syystä mieltynyt teihin eikä valinnut teitä, että te olisitte kansana kaikkia muita kansoja suurempi - olettehan kaikista kansoista pienin. 8. Herra rakasti teitä, ja pitääkseen esi-isillenne vannomansa valan hän vei teidät väkevällä kädellään pois Egyptistä, orjuuden maasta, ja lunasti teidät vapaiksi faraon, Egyptin kuninkaan, vallasta. 9. Tietäkää siis, että vain Herra, teidän Jumalanne, on Jumala. Häneen voi luottaa, hän pitää voimassa liittonsa. (5 Moos. 7:6-9 )

        sillä te olette Herralle, Jumalallenne, pyhitetty kansa. Maailman kaikkien kansojen joukosta Herra valitsi teidät omaksi kansakseen. (5 Moos. 14:2)

        Myös Herra on tänään ilmoittanut, että hän lupauksensa mukaan pitää teidät omana kansanaan, kun vain noudatatte kaikkia hänen käskyjään. 19. Hän on luvannut asettaa teidät kaikkien luomiensa kansojen yläpuolelle, että ylistäisitte häntä ja tuottaisitte hänelle kunniaa ja mainetta. Silloin te olette Herran lupauksen mukaisesti hänen pyhä kansansa." (5 Moos. 26:18-19)

        Näin sanoo Herra: - Armon hetkellä minä vastaan sinulle, pelastuksen päivänä minä autan sinua. Minä olen luonut sinut toteuttamaan sen liiton, jonka tein tämän kansan kanssa, jotta saattaisit ennalleen maan, jotta uudelleen jakaisit autioituneet perintömaat, (Jes. 49:8)

        Niiden kaltainen ei ole Jaakobin Jumala. Hän on luonut kaiken, ja Israel on hänen oma kansansa. Hänen nimensä on Herra Sebaot. (Jer. 10:16 )

        - Vain teidät minä olen ottanut omakseni kaikista maailman kansoista. Sen tähden minä vaadin teidät tilille kaikista vääryyksistänne ( Aam. 3:2)

        Herra Sebaot on oman kunniansa tähden lähettänyt minut niiden kansojen luo, jotka ovat ryöstäneet teitä. Hän sanoo niille näin: - Joka koskee minun kansaani, se koskee minun silmäterääni. ... 16. Herra ottaa pyhässä maassaan Juudan omaksi kansakseen ja valitsee jälleen Jerusalemin omaksi kaupungikseen (Sak. 2:12, 16)

        "Jos te nyt kuuntelette minua" blaa blaa blaa

        Sori nyt vaan mutta noissa jorinoissa on parasta ennen -päiväys mennyt umpeen sellaiset pari tuhatta vuotta sitten.


      • Lady Linduxliini(se
        KTS (Ei kirj.) kirjoitti:

        Kyllä teijän lössi aina kaikessa muussa yhteyvessä jaksaa posmottaa siitä, että Jumala siunaa vain tottelevaisia. HÖH!

        Tyyppiesimerkki sanan vääntelemisestä korvasyyhyn mukaiseksi.

        HÖH!

        Höh höh höh ja röh röh röh.......


      • kekek-kekek köh!
        KTS (Ei kirj.) kirjoitti:

        Kyllä teijän lössi aina kaikessa muussa yhteyvessä jaksaa posmottaa siitä, että Jumala siunaa vain tottelevaisia. HÖH!

        Tyyppiesimerkki sanan vääntelemisestä korvasyyhyn mukaiseksi.

        HÖH!

        KTS lurittelee sitä ihteään. Heh heh...


      • KTS (Ei kirj.)
        Jumalan silmäterä kirjoitti:

        ISRAEL - Jumalan valinnan kohteena
        Jos te nyt kuuntelette minua ja pidätte minun liittoni, niin te tulette olemaan kansojen joukossa minun oma kansani. Koko maailma on minun, 6. mutta teistä tulee minun pappisvaltakuntani ja pyhä kansani.' Tämä sinun tulee sanoa israelilaisille." (2 Moos. 19:5-6)

        Pysykää aina minulle pyhitettyinä, sillä minä, Herra, olen pyhä, ja minä olen tehnyt eron teidän ja muiden kansojen välillä ja ottanut teidät omaksi kansakseni. (3 Moos. 20:26 )

        Muistakaa, että olette Herralle, Jumalallenne, pyhitetty kansa. Herra, teidän Jumalanne, valitsi teidät maailman kaikkien kansojen joukosta omaksi kansakseen. 7. "Ei Herra siitä syystä mieltynyt teihin eikä valinnut teitä, että te olisitte kansana kaikkia muita kansoja suurempi - olettehan kaikista kansoista pienin. 8. Herra rakasti teitä, ja pitääkseen esi-isillenne vannomansa valan hän vei teidät väkevällä kädellään pois Egyptistä, orjuuden maasta, ja lunasti teidät vapaiksi faraon, Egyptin kuninkaan, vallasta. 9. Tietäkää siis, että vain Herra, teidän Jumalanne, on Jumala. Häneen voi luottaa, hän pitää voimassa liittonsa. (5 Moos. 7:6-9 )

        sillä te olette Herralle, Jumalallenne, pyhitetty kansa. Maailman kaikkien kansojen joukosta Herra valitsi teidät omaksi kansakseen. (5 Moos. 14:2)

        Myös Herra on tänään ilmoittanut, että hän lupauksensa mukaan pitää teidät omana kansanaan, kun vain noudatatte kaikkia hänen käskyjään. 19. Hän on luvannut asettaa teidät kaikkien luomiensa kansojen yläpuolelle, että ylistäisitte häntä ja tuottaisitte hänelle kunniaa ja mainetta. Silloin te olette Herran lupauksen mukaisesti hänen pyhä kansansa." (5 Moos. 26:18-19)

        Näin sanoo Herra: - Armon hetkellä minä vastaan sinulle, pelastuksen päivänä minä autan sinua. Minä olen luonut sinut toteuttamaan sen liiton, jonka tein tämän kansan kanssa, jotta saattaisit ennalleen maan, jotta uudelleen jakaisit autioituneet perintömaat, (Jes. 49:8)

        Niiden kaltainen ei ole Jaakobin Jumala. Hän on luonut kaiken, ja Israel on hänen oma kansansa. Hänen nimensä on Herra Sebaot. (Jer. 10:16 )

        - Vain teidät minä olen ottanut omakseni kaikista maailman kansoista. Sen tähden minä vaadin teidät tilille kaikista vääryyksistänne ( Aam. 3:2)

        Herra Sebaot on oman kunniansa tähden lähettänyt minut niiden kansojen luo, jotka ovat ryöstäneet teitä. Hän sanoo niille näin: - Joka koskee minun kansaani, se koskee minun silmäterääni. ... 16. Herra ottaa pyhässä maassaan Juudan omaksi kansakseen ja valitsee jälleen Jerusalemin omaksi kaupungikseen (Sak. 2:12, 16)

        Minkä tähen sensuroit sen lopun?

        5. Moos
        11:26 Katso, minä asetan tänä päivänä teidän eteenne siunauksen ja kirouksen:
        11:27 siunauksen, jos te tottelette Herran, teidän Jumalanne, käskyjä, jotka minä tänä päivänä teille annan,
        11:28 mutta kirouksen, jos te ette tottele Herran, teidän Jumalanne, käskyjä, vaan poikkeatte siltä tieltä, jota minä tänä päivänä käsken teidän vaeltaa,


      • jeeve2

        Mutta sehän on niin, että piru ei osaa lukea ollenkaan.


    • ---

      no, vieläkö sattaa?

      • "no, vieläkö sattaa?"

        No ei sa'a ennää.


      • Israelin ystävä
        exhellari86 kirjoitti:

        "no, vieläkö sattaa?"

        No ei sa'a ennää.

        Ex hellari 86 on hengellisen väkivallan uhri, ja katkera menneille opetuksille. Nyt siis pilkkaa koska on osoitettu kelvottomaksi menneisyyden hengellisen elämän etsinnässä. Siirry tutkimaan Lutherin opetusta, niin palkaksi saat uskon, jota kukaan ei voi riistää, sillä syntisenä riittää ja kelpaa, eikä kukaan enää voi iloasi sen jälkeen riistää.


      • Israelin ystävä kirjoitti:

        Ex hellari 86 on hengellisen väkivallan uhri, ja katkera menneille opetuksille. Nyt siis pilkkaa koska on osoitettu kelvottomaksi menneisyyden hengellisen elämän etsinnässä. Siirry tutkimaan Lutherin opetusta, niin palkaksi saat uskon, jota kukaan ei voi riistää, sillä syntisenä riittää ja kelpaa, eikä kukaan enää voi iloasi sen jälkeen riistää.

        "Ex hellari 86 on hengellisen väkivallan uhri, ja katkera menneille opetuksille."

        No kyllä kieltämättä vanhempani ja paikallinen helluntaiseurakunta tekivät parhaansa mutta kannettu vesi ei kaivossa pysy. Eheydyin teini-iän loppupuolella ateistiksi ja homoksi.

        Kodilleni olen kiitollinen hyvästä kasvatuksesta oikeisiin arvoihin, nimittäin rehellisyyteen, ihmisläheisyyteen, uskollisuuteen ja ahkeruuteen. Minulla on loistavat vanhemmat. He tosin ovat edelleen helluntailaisia, mutta eihän kukaan ole täydellinen.

        En ole vähimmässäkään määrin katkera vaan onnellinen siitä, että olen saanut hienon puolison, hyvän koulutuksen ja sitä vastaavan työpaikan ja vieläpä mahdollisuuden nähdä maailmaa. Mitä sitä ihminen vielä kaipaa?


      • Israelin ystävä
        exhellari86 kirjoitti:

        "Ex hellari 86 on hengellisen väkivallan uhri, ja katkera menneille opetuksille."

        No kyllä kieltämättä vanhempani ja paikallinen helluntaiseurakunta tekivät parhaansa mutta kannettu vesi ei kaivossa pysy. Eheydyin teini-iän loppupuolella ateistiksi ja homoksi.

        Kodilleni olen kiitollinen hyvästä kasvatuksesta oikeisiin arvoihin, nimittäin rehellisyyteen, ihmisläheisyyteen, uskollisuuteen ja ahkeruuteen. Minulla on loistavat vanhemmat. He tosin ovat edelleen helluntailaisia, mutta eihän kukaan ole täydellinen.

        En ole vähimmässäkään määrin katkera vaan onnellinen siitä, että olen saanut hienon puolison, hyvän koulutuksen ja sitä vastaavan työpaikan ja vieläpä mahdollisuuden nähdä maailmaa. Mitä sitä ihminen vielä kaipaa?

        Olet avoin ja rehellinen, minkä myös näen. Armolahja kehottaa vielä sanomaan sulle, että joku päivä koet samalla tavalla kuin Israelin kansalle tulee tapahtumaan. Se tulee yllättäen, odottamatta, kun silmäsi avataan ja suomut poistetaan silmiltäsi Yhtäkkiä näet taas, ja koen vahvasti että näet Jeesuksen fyysisesti eläessäsi. Kun tämä tapahtuu, sinut valtaa yliluonnollinen voima ja tulet saamaan myös tehtävän samalla. Siunausta ja rukoilen puolestasi koska olen näin ymmärtänyt, että Jumala tekee vielä suuria muutoksia sulle..


      • Israelin ystävä kirjoitti:

        Olet avoin ja rehellinen, minkä myös näen. Armolahja kehottaa vielä sanomaan sulle, että joku päivä koet samalla tavalla kuin Israelin kansalle tulee tapahtumaan. Se tulee yllättäen, odottamatta, kun silmäsi avataan ja suomut poistetaan silmiltäsi Yhtäkkiä näet taas, ja koen vahvasti että näet Jeesuksen fyysisesti eläessäsi. Kun tämä tapahtuu, sinut valtaa yliluonnollinen voima ja tulet saamaan myös tehtävän samalla. Siunausta ja rukoilen puolestasi koska olen näin ymmärtänyt, että Jumala tekee vielä suuria muutoksia sulle..

        " Kun tämä tapahtuu, sinut valtaa yliluonnollinen voima ja tulet saamaan myös tehtävän samalla."

        I look forward but I don't keep my breath while waiting. Kun en oel vielä ihan kolmeakymppiä, aikaa toki on, ainakin tilastollisesti. Aikanai rukoilin mutta Jumala ei suostunut näyttäytymään kun häntä eniten tarvitsin. Oli pakko etsiä apua muualta ja onneksi löytyikin.

        Jos jostain alkaa paistaa kirkkaampi valo kuin tämä nykyinen, alan opportunistisesti ja välittömästi seuraamaan sitä. Ja ihan turha yrittää hukuttaa minua millään raamatunlauseilla kuten esim. "Jos valo joka teissä on, on pimeyttä, kuinka suuri onkaan itse pimeys" tms. Osaan ne ulkoa.

        Kun uskonnolle ei anna mitään tasoituspisteitä pelkästään sen takia että se on uskonto, se häviää muulle tiedolle 6 - 0.


      • Israelin ystävä
        exhellari86 kirjoitti:

        " Kun tämä tapahtuu, sinut valtaa yliluonnollinen voima ja tulet saamaan myös tehtävän samalla."

        I look forward but I don't keep my breath while waiting. Kun en oel vielä ihan kolmeakymppiä, aikaa toki on, ainakin tilastollisesti. Aikanai rukoilin mutta Jumala ei suostunut näyttäytymään kun häntä eniten tarvitsin. Oli pakko etsiä apua muualta ja onneksi löytyikin.

        Jos jostain alkaa paistaa kirkkaampi valo kuin tämä nykyinen, alan opportunistisesti ja välittömästi seuraamaan sitä. Ja ihan turha yrittää hukuttaa minua millään raamatunlauseilla kuten esim. "Jos valo joka teissä on, on pimeyttä, kuinka suuri onkaan itse pimeys" tms. Osaan ne ulkoa.

        Kun uskonnolle ei anna mitään tasoituspisteitä pelkästään sen takia että se on uskonto, se häviää muulle tiedolle 6 - 0.

        En lyö Raamatulla, koska tiedän miltä se tuntuu. Lempi jakeitani on se että Hän vaikuttaa meissä tahtomista ja tekemistä.


    • KTS (Ei kirj.)

      Vieläkös näitä lumimyrskysiunauksia on Suomeen odotettavissa tänä talvena?

      Siinä nimittäin Jerusalemissa pelti kolisi ja pinna kiristyi samalla kun Johannekset sun muut peräkammarifanittajat siukkailivat sohvillaan silmät ristis...

      • "Siinä nimittäin Jerusalemissa pelti kolisi ja pinna kiristyi samalla kun Johannekset sun muut peräkammarifanittajat siukkailivat sohvillaan silmät ristis..."

        Tell me about it. En eläessäni ole kuullut niin paljon hälytysajoneuvojen siireenejä kuin noiden päivien aikana. Autot vyöryivät sukkana yli liikennevaloristeysten päin punaisia joten sen arvaa millaista jälkeä siitä tuli.

        Täällä on vieläkin enemmän lunta kuin Etelä-Suomessa. Toivottavasti tänne ei enää sada sen lajin siunausta, Suomessa siitä ei ole niin paljon haittaa. Jotkut jopa toivovat. Kunnon pakkanen on parempi kuin rönttäkeli.

        Nyt istun parvekkeella auringonpaisteessa pitkähihainen fleece päällä ja hyvin tarkenee kun on noin 13°C lämmintä.

        Muistaakseni jossain kerroit mitä tarkoittaa lyhenteesi KTS mutten ole löytänyt. Mitä se tarkoittikaan? joidenkin ruotsinkielisten sanojen viimeisiä kirjaimia?

        Varmaan jotain yhtä rakentavaa kuin arabiankielinen ilmaus "kuss ochtak".


      • KTS (Ei kirj.)
        exhellari86 kirjoitti:

        "Siinä nimittäin Jerusalemissa pelti kolisi ja pinna kiristyi samalla kun Johannekset sun muut peräkammarifanittajat siukkailivat sohvillaan silmät ristis..."

        Tell me about it. En eläessäni ole kuullut niin paljon hälytysajoneuvojen siireenejä kuin noiden päivien aikana. Autot vyöryivät sukkana yli liikennevaloristeysten päin punaisia joten sen arvaa millaista jälkeä siitä tuli.

        Täällä on vieläkin enemmän lunta kuin Etelä-Suomessa. Toivottavasti tänne ei enää sada sen lajin siunausta, Suomessa siitä ei ole niin paljon haittaa. Jotkut jopa toivovat. Kunnon pakkanen on parempi kuin rönttäkeli.

        Nyt istun parvekkeella auringonpaisteessa pitkähihainen fleece päällä ja hyvin tarkenee kun on noin 13°C lämmintä.

        Muistaakseni jossain kerroit mitä tarkoittaa lyhenteesi KTS mutten ole löytänyt. Mitä se tarkoittikaan? joidenkin ruotsinkielisten sanojen viimeisiä kirjaimia?

        Varmaan jotain yhtä rakentavaa kuin arabiankielinen ilmaus "kuss ochtak".

        No KTS voi tarkoittaa monia asioita kuten:

        Kaidan Tien Seuraaja
        Kristuksen Tosi Soturi
        Kirkon Takuuvarma Siunaaja
        Kaanonin Tehokas Selittäjä
        Keppaslössin Turpien Sulkija


      • Tässä todisteet
        KTS (Ei kirj.) kirjoitti:

        No KTS voi tarkoittaa monia asioita kuten:

        Kaidan Tien Seuraaja
        Kristuksen Tosi Soturi
        Kirkon Takuuvarma Siunaaja
        Kaanonin Tehokas Selittäjä
        Keppaslössin Turpien Sulkija

        Sanamies6.10.2011 22:220 SULJE
        Kirjoitahan kts oikealla nimellä tai mene sitten sinne mistä olet tullutkin (persereijästä).
        Yhteiskunta / Uskonnot ja uskomukset / Juutalaisuus

        SANANVAPAUDEN OIKEA IRVIKUVA ON (kts)
        totuusonvoittaja 18.12.2013 00:46
        Yhteiskunta / Uskonnot ja uskomukset / Juutalaisuus


      • KTS (Ei kirj.) kirjoitti:

        No KTS voi tarkoittaa monia asioita kuten:

        Kaidan Tien Seuraaja
        Kristuksen Tosi Soturi
        Kirkon Takuuvarma Siunaaja
        Kaanonin Tehokas Selittäjä
        Keppaslössin Turpien Sulkija

        "No KTS voi tarkoittaa monia asioita kuten"

        Hmm... niinno, ei muuta kuin sanakirja käteen ja sanoja peräkkäin.

        Kiitos kuitenkin hyvistä nauruista. Tuo Kaanonin Tehokas Selittäjä oli ehkä paras tuolla listalla, mutta epäilenpä ettei noista mikään ollut se alkuperäinen.


    • KTS (Ei kirj.)
    • On tulossa
    • Tarjous
    • KTS (Ei kirj.)

      Mee pois jaloista pyörimästäs. Täällä on viipottaja joka jakelee siunauksia lumimyrskyjen kera ja tahdon tietää, koska Jerusalemissa seuraavan kerran pellit kolisee ja pasmat sekoaa!

    Ketjusta on poistettu 9 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Milloin olet viimeksi nähnyt

      Kaivattusi ja missä? Onko ikävä vastaa rehellisesti.
      Ikävä
      134
      2162
    2. Onpas punavihreät taas ärhäkkäinä

      😺 Ihan tuntuu kuin syyttäisitte meikäläisiä/meikäläistä Oulun puukotuksesta. Tapaus on hyvin ikävä ja tuomittava. En
      Luterilaisuus
      377
      1624
    3. Pimahdan kohta ihan kunnolla

      Entä, jos otan sitten yhteyttä sinuun? 🫨🫥🥴
      Ikävä
      21
      1210
    4. Hauskaakin jopa...

      Että moni nainen olettaa, että kyse on vaan siitä kaanustinloukusta, kun mies jotain ehdottaa. 😄 Ja miettiikö monikaan
      Sinkut
      227
      1186
    5. Nainen, minkä kappaleen laittaisit nyt miehelle

      kuunneltavaksi tietäen, että hän ikävöi sinua ja kipuilee päästäkseen yhteyteen kanssasi. Jotain, joka kertoo...
      Ikävä
      109
      1009
    6. Koen, että minua tavallaan vainotaan

      Kyllä minä vain satun tietämään, että täälläkin on joitain serkun kaiman kummeja jotka kiusaavat minua. Lisäksi sairas n
      Ikävä
      126
      979
    7. Toivottavasti vielä kohdataan mies

      Ja aloitetaan juttelu. Nyt olisin valmis.
      Ikävä
      94
      973
    8. Vanhemmalle naiselle

      Aikataulu muutos. Ensi viikolla pistetään asia vireille. Ei juhannukseen asti aikaa. Kannatti valehdella!
      Ikävä
      55
      938
    9. Herätänkö minä sinut itkullani nainen

      Kysyn tässä kun kaipuun aallot lyövät ylitseni ja ihmettelen missä olet toivoessani, että olisit tässä vierelläni. On va
      Ikävä
      25
      868
    10. Vastaa nyt kun kuitenkin valvot!

      Vai pelkäätkö että miehesi herää? Ppm:lle 😉
      Ikävä
      111
      828
    Aihe