Jenkeissä liian vähän tehoja

varsipieru

Bemari 335 ohittaa ne kaikki.

115

818

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • 440cid

      Heh heh..

      joo...

      tiedetään mitä bemarimiehistä sanotaan...

      Kun sä pistät kaasun pohjaan, niin viereinen Jenkki vain kruisailee... ei se pistää kaasua pohjaan - muuten palaa kumi, ja jäät kauas taakse!

    • 645

      Se on huonoa jos kumi vain palaa - ei kulje.
      BMW on jo kaukana, koska pito on hyvä toimivan alustan ansiosta.
      Kärry jousitettu lulla niiailee paikoillaan kumia polttaen kun ajettavuus puuttuu.

    • Luulee liikoja

      Mikähän tarve nuilla bmw kuskeilla on päästä ajamaan kilpaa normaali tieliikenteen joukossa? Ei ne uskaltaisi kilparadoille lähteä :) Meillä jenkkiautoilijoilla ei ole mitään tarvetta näyttää mitään kenellekkään, kun on hieno peli alla, ei tarvitse ;-) Ei silti, voihan olla, että joku Corvette tai viritetty LeBaron, ehkä Dodge Charger 700 HV, jätättänyt tuon Bemaristin taakseen jossain, siksi tuli nyt tänne vinkumaan :) Miksi muuten olisi tullut? :D

    • Urmas.K

      No johan nyt toki Bemu on King,kun muusta ei tiedä katos ja siitä puhe mistä puute.
      Eipä tule mieleen noin ulkomuotojen puolesta yhtään Bemua joka olisi tyylikäs...jaa,no se 850 tai jotain sinnepäin on ihan ok.
      Minkä tahansa alle 2 litraisen perhesedaninkin saa kulkemaan kovempaa kun uskaltaa ajaa ja meneehän nuo kaikki kipot jo 200 vakionakin jos se tieto kiihottaa.
      Enempi siis kiinnostaa kuoret ja mielenkiintoinen,yksinkertainen tekniikka ihan fiilis harrastemielessäkin.
      Näistä muovimunista ja 4d yökötyksistä en ole kiinnostunut urheilu kuin harrastemielessäkään(noh,paremman luokan vanhat USA 4d eri juttu....).
      Käyttökinneri nyt aivan sama minkä merkkinen,kunhan toimii ja ei tyhmyyksissään vain uhraa enempi kuin max 10 tuhatta sekä tarpeeksi iso johon sovin ilman kenkälusikkaa,siis ei mitään ruumisarkkumallia.

    • on-off?

      Siitähän ne bimmeristit tunnetaan, että ajavat aina sen mitä kosla liikkuu ja jälki on sen mukaista.

    • V8 BMW

      BMW:llä ajetaan talvellakin, jenkeissä ei ajo-ominaisuudet ja käyttömukavuus riitä talviajoon. Katso vaikka liikennettä. Ei näy jenkkejä.

      • LePa

        En tiedä muualta, mutta täällä Iisalmessa ajaa monet jenkkiraudoilla talvella ja hyvin näkyy menevän. Itse ajan urheilujenkillä ja on muuten sisältä kuin sauna talvipakkasella :) Ja erittäin hyvä ajaa! Ei paljoakaan huomaa eroa kesällä ajoon!
        Varovasti vain ajella liukkailla teillä niin ei lähde luisuun tai tapahdu mitään ikävää :) Sitä samaa suosittelen teillekin!


      • Mitä niillä tekee

        bimmeritkin näkyy talvella vain tientukkeena ja motarin oikealla matelemassa.
        Hälytys- ja vikavalojakin niissä palaa enemmän kuin meidän joulukuusessa on valoja.


      • onaboy

        eihän niillä voikkaan ajaa talvella, jenkeissäkin laittavat caddyt ja chevyt talveks talliin ja sitten auraavat talvet bimmerillä teitä...


      • Autoharrastaja

        Kuinka monta yli 40 vuotta vanhaa Bemaria olet nähnyt liikenteessä tämän vuoden aikana? Saa kertoa kesänkin saldon.


      • Mitä laitetaan
        Autoharrastaja kirjoitti:

        Kuinka monta yli 40 vuotta vanhaa Bemaria olet nähnyt liikenteessä tämän vuoden aikana? Saa kertoa kesänkin saldon.

        En yhtään, viime talvena Münchenissä museossa niitä oli paljon...


      • Autoharrastaja
        Mitä laitetaan kirjoitti:

        En yhtään, viime talvena Münchenissä museossa niitä oli paljon...

        Miten sitten on mahdollista, että yli 40 vuotta vanhoja jenkkejä näkyy kesäisin Suomessakin liikenteessä varsin paljon, vaikka ne ovat niin paljon huonompia kuin BMW:t? Vai oliko tässä nyt perinteiseen tapaan tarkoitus verrata yli 40 vuotta vanhoja jenkkiautoja uusiin Bemareihin?


      • Urmas:K

        No kuule jos lasketaan tilastollisesti niin kaikenmoiset romut mukaanluettuna Bemareita on varmaan satatuhatta..vähintään,niin uutta,puoliromua kuin täys läjiäkin eikä niissä juuri harrasteainesta ole missään ellei jotain vanhaa avoa tai iäkästä isompaa coupea,jopa ehkä 60-70-80 luvun luksusmallikin voi kelvata toki harrastajalle.
        Mitäpä meinaat paljonko niinkuin rosentteina tämmöisiä Suomi-kannasta??
        Jenkeissä on Pohjoisissa Osavaltioissa kuin Kanadassakin lumitalvi jäätikköineen,joten oletettavasti niillä on ajettava nyt kuin ennenvanhaakin myös siellä vai meinaatko että ne kävelee,hiihtää tai menee dösällä??
        Toki joku ajaa/ajanut Tojolla tai VW:llä tms mutta sehän on normaalia valinnanvapautta,ei Saksassakaan kaikki aja Bemulla tai Audilla tms..Jaa miksikö?
        En tiedä,makuasia ja nimenomaan Saksassa on myös aina ollut paljon Jenkkiautoja.
        Liekö sitten ostaneet koristeeksi vai mitä meinaat?


    • Das Auto ist Saksa

      Onhan niissä jenkki kaseissa sitten vääntöä kyllä, vaikka häviävät niissäkin moderneille euromoottoreille Mutta ei ne automiehelle anna mitään, semmosia laiskanpulskeita teollisuusmoottoreita, max kierrokset jenkkikasissa kuin kasissa joita voi käytää yli puolitoista minuuttia, on semmoiset rapiat 4000/min. Jos ylität neljä tonnia vaikkapa maantie ajossa, laukeaa kone kesässä. Tietäähän sen kun jenkit on tehty aina alle 65 mph jatkuvaan ajoon isoille teille. Euroopassa taas on ajettu vapailla nopeuksilla kaikkialla aina 70-luvun alkuun ja Saksassa vielä tänäkin päivänä, niin autoilla pitää pystyä ajamaan tuntikausia kaks sataa lasissa. Toisaalta jenkkikoneiden työstöjen välykset on tyyliin suuri maa suuret toleranssit niin hajoohan ne jenkki vehkeet, se on selvä. Varttimaili ja se on siinä, 10 revitystä kone remonttiin. Mutta on niissä jenkeissä omanlaisensa tyyli, sopivat vähän hitaanlaisille kavereille kuin nyrkki silmään niin kuin sanotaan.

      • LePa

        Niin, vertaan vanhan tekniikan moottoreita uusiin? Keksihän jotain muuta :)
        Jos puhutaan vanhemmista jenkkiautoista, niin vertaa niitä saman ikäisiin euroihin! Eihän tuossa muuten ole päätä eikä häntää koko jutussa heh


      • Challenger 600 HV
        LePa kirjoitti:

        Niin, vertaan vanhan tekniikan moottoreita uusiin? Keksihän jotain muuta :)
        Jos puhutaan vanhemmista jenkkiautoista, niin vertaa niitä saman ikäisiin euroihin! Eihän tuossa muuten ole päätä eikä häntää koko jutussa heh

        Niin ja viimeistään viimeisestä lauseesta paistaa jälleen kerran tuo kuuluisa kateus. Ostakaa itsellenne se jenkki niin ei tarvitse täällä käydä valittamassa. Loppujen lopuksi kun ne katseet kääntyvät jenkkiin eikä siihen Audi tai Bmw, kun siinä jonossa ajellaan ;-)


      • Tokihan
        Challenger 600 HV kirjoitti:

        Niin ja viimeistään viimeisestä lauseesta paistaa jälleen kerran tuo kuuluisa kateus. Ostakaa itsellenne se jenkki niin ei tarvitse täällä käydä valittamassa. Loppujen lopuksi kun ne katseet kääntyvät jenkkiin eikä siihen Audi tai Bmw, kun siinä jonossa ajellaan ;-)

        säälivät katseet kääntyvät megalomaanisen kolhoihin jenkkeihin ja niillä ajeleviin pelleihin, se on selvä. Nämä jenkkijees miehet puhuvat useamman sadan tehoista, mutta kun ne on niitä teoreettisia bruttotehoja jotka on saatu laboratorio-olosuhteissa juuri ennen koneen täystuhoa.
        Kuolon kouristuksissa koko jenkkien autoteollisuus, eivät mene kaupaksi kuin Albaniaan ja Syyriaan.


      • only V8
        Tokihan kirjoitti:

        säälivät katseet kääntyvät megalomaanisen kolhoihin jenkkeihin ja niillä ajeleviin pelleihin, se on selvä. Nämä jenkkijees miehet puhuvat useamman sadan tehoista, mutta kun ne on niitä teoreettisia bruttotehoja jotka on saatu laboratorio-olosuhteissa juuri ennen koneen täystuhoa.
        Kuolon kouristuksissa koko jenkkien autoteollisuus, eivät mene kaupaksi kuin Albaniaan ja Syyriaan.

        lässynlässyn. kyllä sinäkin ajaisit jenkillä jos olis munaa, mutta kun ei ole...


      • german carbage

        saksalaiset ei osaa muuta tehdä kuin kalliita vikoja niihin tekeleisiinsä. paljonko sitä teknistä etumatkaa mahtaa kertyä pajalla seistessä?


      • EvenMyCasual is Suit
        only V8 kirjoitti:

        lässynlässyn. kyllä sinäkin ajaisit jenkillä jos olis munaa, mutta kun ei ole...

        Naamiaisiin voi ja kuuluukin pukeutua hassusti. Mutta ei aikuinen työssä käyvä ihminen arkipäivisin ala pelleilemään ja ajamaan julkisesti jollain jenkillä.


      • only V8
        EvenMyCasual is Suit kirjoitti:

        Naamiaisiin voi ja kuuluukin pukeutua hassusti. Mutta ei aikuinen työssä käyvä ihminen arkipäivisin ala pelleilemään ja ajamaan julkisesti jollain jenkillä.

        kyllä ihan päivittäin ajetaan jenkillä töihin ja kauppaan ja mihinkä nyt "aikuisen" ihmisen pitää kulkeakin. ei ole pakko ajaa tojotalla koska naapurilla on sellainen.

        suurinta pelleilyä on se että keskivertopalkansaaja laittaa vuoden ansioitaan vastaavan summan johonkin säälittävän rimpulaan ihan vaan sen takia kun se on olevinaan niin fiksua ja aikuista ajaa uudella autol.. rimpulalla siis. sillä rahalla saisi jo useamman oikean auton ja vielä jää rahaa bensaankin tuhansien litrojen edestä.


    • 18+19

      En ole ikinä lukenutkaan bmw-palstaa, koska ne kiinnostavat kuin kilo paskaa.
      Ihme juttu, kun bemaristit tunkevat kuitenkin jenkkiautopalstalle, mistäköhän johtuu?

      • .,.,.

        taisi olla vaan normi suoli24-provo, tosin huono sellainen.


      • M3onHidas

        Sen verran täytyy kiinnostaa kuitenkin jenkit kun tänne tullaan.
        http://www.youtube.com/watch?v=oTnRiL4v6cs
        Laitetaan nyt kuitenkin vähän videota siitä miten asia todellisuudessa on heh.. M3 ei pärjää SRT8 Chryslerille.


      • Tapauksen nähnyt
        M3onHidas kirjoitti:

        Sen verran täytyy kiinnostaa kuitenkin jenkit kun tänne tullaan.
        http://www.youtube.com/watch?v=oTnRiL4v6cs
        Laitetaan nyt kuitenkin vähän videota siitä miten asia todellisuudessa on heh.. M3 ei pärjää SRT8 Chryslerille.

        BMW kuski ajoi tuon videon jälkeen Bemarillaan kolmen osavaltion läpi kotiinsa häpeämään huonoja refleksejään. Liittovaltion avustuksilla tukityöllistettyjen väsäämä Ameriikan Fiat työnnettiin voittoisan 402:n metrin repäisyn jälkeen trailerille kone lauenneena.


      • unen nähnyt
        Tapauksen nähnyt kirjoitti:

        BMW kuski ajoi tuon videon jälkeen Bemarillaan kolmen osavaltion läpi kotiinsa häpeämään huonoja refleksejään. Liittovaltion avustuksilla tukityöllistettyjen väsäämä Ameriikan Fiat työnnettiin voittoisan 402:n metrin repäisyn jälkeen trailerille kone lauenneena.

        hekoheko. jos koneessa ei voima riitä niin sehän ei riitä, selittelet sitä bmw-lippis päässä miten vaan.


    • ZL-1

      Katsoppa maailman vaativimman radan aikoja. Montako jenkkia on pessyt nopeimman Bemarin? Ei taida riittaa sormet laskemaan kaikkia:

      http://nurburgringlaptimes.com/lap-times/lap-times-top-100/

      Otin tuohan omaan ZL-1 seen Henesseyn paivityspaketin (HPE 750) jolla osaava kuski pyorittelisi tuon jonnekin 7:25 paikkeille. Ehka allekin. Ei nay Bemareita samalla suoralla.

      Dodge Viper tai Corrvette ZR-1 ajelisi kahdeksikkoa M5:n ymparilla. 335:n ohittamiseen nyt ei kovin kummalista nykyjenkkia edes tarvittaisi.

      • stang

        eipä ole TM:n urheiluautovertailussakaan pariin vuoteen näkynyt muskelijenkkejä. Sen verran kovia kierrosaikoja niillä ajetaan jotta toimituksessa löysät puntissa. Bemuja ja Audeja joka vuosi useita.Kovaa on sakemannin painostus.Olis hieno nähdä ZL-1 samalla viivalla, mutta taitaa jäädä haaveeksi.


      • paremmat
        stang kirjoitti:

        eipä ole TM:n urheiluautovertailussakaan pariin vuoteen näkynyt muskelijenkkejä. Sen verran kovia kierrosaikoja niillä ajetaan jotta toimituksessa löysät puntissa. Bemuja ja Audeja joka vuosi useita.Kovaa on sakemannin painostus.Olis hieno nähdä ZL-1 samalla viivalla, mutta taitaa jäädä haaveeksi.

        Ei mitään vipereitä eikä corvetteja näy liikenteessä, miksi ?
        Audeja ja Bemareita näkyy kun ovat parempia ja halutuimpia autoja kuin jenkit jotka ovat aina rikki tai bensatankki tyhjänä.


      • jenkit
        paremmat kirjoitti:

        Ei mitään vipereitä eikä corvetteja näy liikenteessä, miksi ?
        Audeja ja Bemareita näkyy kun ovat parempia ja halutuimpia autoja kuin jenkit jotka ovat aina rikki tai bensatankki tyhjänä.

        jenki eivät kestä ajoa, katsomista vain kestävät.


      • Mietippä
        paremmat kirjoitti:

        Ei mitään vipereitä eikä corvetteja näy liikenteessä, miksi ?
        Audeja ja Bemareita näkyy kun ovat parempia ja halutuimpia autoja kuin jenkit jotka ovat aina rikki tai bensatankki tyhjänä.

        Ei ole kenenkään naapurilla ollut viperiä tai corvettea jotta olisi voinut itse sellaisen ostaa...

        Toteamuksestasi näemmekin, että audi ja bemari ovat jokapäiväisiä arkiautoja, kun vain harva pääsee ajamaan eksoottisilla Corveteilla tai Vipereillä


      • mietin asiaa
        Mietippä kirjoitti:

        Ei ole kenenkään naapurilla ollut viperiä tai corvettea jotta olisi voinut itse sellaisen ostaa...

        Toteamuksestasi näemmekin, että audi ja bemari ovat jokapäiväisiä arkiautoja, kun vain harva pääsee ajamaan eksoottisilla Corveteilla tai Vipereillä

        Ostan auton aina autoliikkkeestä, en naapurilta mitään loppuunajettua bensarosvoa.
        Corveteissa ei ole mitään eksoottista, niitä on myytävinä autopalstat täynnä kun niillä ei ole mitään käyttöä. Vain hetken huumaa johon kyllästyy nopeasti (aina pellepuvussa).
        Dodget nyt tunnetusti eivät ole laadukkkaita, halvalla valmistettua krouvia työtä.
        Saksan autot hakkaa mennen tullen laadussa, luotettavuudessa ja ajettavuudessa jenkit.


      • ^^^^^^^^
        Mietippä kirjoitti:

        Ei ole kenenkään naapurilla ollut viperiä tai corvettea jotta olisi voinut itse sellaisen ostaa...

        Toteamuksestasi näemmekin, että audi ja bemari ovat jokapäiväisiä arkiautoja, kun vain harva pääsee ajamaan eksoottisilla Corveteilla tai Vipereillä

        Suomessa on yli 500 Corvettea, minulla pihassani niistä yksi. Ei todellakaan ole kovin eksoottinen.
        Tulepa vaikka kesällä käymään Ahvenstolla tai Alastarossa Corvette päivillä.
        Huomaat kuinka paljon niitä on ja että aivan tavalliset työssäkäyvät ihmiset niillä ajelee.


      • Tossa vaan..

        10 parhaan joukossa on 7 eurooppalaista, 1 japsi ja 2 jenkkiä joista toinen on Lexus.


    • charger69

      lopettakaa jo helvetti toisten hakuumine ja ottakaa miehestä vertaa nurkan takana

    • Chrysler V8 & V6

      Euroautojen erot jenkkiautoihin verrattuna:
      1. Normaalien perheautojen näköisiä, näin ollen omaan silmääni ei mitenkään "hienoja", että voisi sanoa.
      2. Ajettavuus voi olla hyvä, mutta parempi se on jenkissä, molempia ajaneena voin todeta!
      3. Jos verrataan 2.5 litraista bemaria ja vaikka 3.0 litraista jenkkiä, niin kyllä se bemari loppupeleissä vie enemmän, tähän vaikuttanee, mikäli molemmista löytyy automaattivaihteisto, niiden ominaisuudet. Automaateissa ja niiden kehityksessä Amerikkalaiset ovat aina olleet edelläkävijöitä
      4. Jenkki on hemmetin hyvä ja lämmin kuin sauna, talviautona!
      5. Jenkki on yhtä luotettava kuin eurooppalainen kunhan muistaa huoltaa niinkuin näitä kinnereitäkin. Jenkkien huolto muuten on myös helpompaa ja halvempaakin osaltaan. Ainakaan jenkkikärryjä ei ole niin täyteen pakattu, tai ainakaan niitä vanhempia.
      6. Soundit ovat jenkeissä aina omaa luokkaansa! Musiikkia korvilleni.
      7. Niillä on vaan niin hienoa ajaa.
      8. ON ERILAINEN

      Loppuun vielä, että jenkit ovat yleensä aina kehittelleet kaikkea uutta ennen kuin se on tullut euroopan ja japanin markkinoille esim. Chrysler on esitellyt ensimmäisenä autoteollisuudessa turvatyynyn sekä ohjaustehostimen!

      Niin, ja minusta se "ylitehostettu ohjaus" on vain hyvä juttu! Parempaa ajettavaa kuin jenkkiauto, ei löydy muualta!

      Sekin oli jännä huomata, kun olen ajanut kaiken maailman Opel Vectroilla, Audi A4:llä ja BMW 325 minulla on myöskin ollut. Niin ei mitään huomiota herätä, mutta kun Chrysler Cordoba saapui meille, niin alkoihan niitä katseita tulemaan, samoin ihmisiä tuli aina kyselemään autosta, ja ihan tosissaan kiinnostuneina, osa halusi käydä kyydissä ja päästä ajamaan yms. Mutta ei näissä euroautoissa. Ei niissä ole loppujen lopuksi mitään erikoista, hienoa, omaperäistä ym.

      Perheautoiksi ne on tehty ja siihen käyttöön sopivat! Siinä mielessä se on hyvä, ettei jenkkiautoa sentään ihan kaikilla olekaan!

      • Fiat

        Chryslerkin taitaa olla Fiatti nykyään, niin ne jenkit häviävät.


      • EtköOsaaLukea
        Fiat kirjoitti:

        Chryslerkin taitaa olla Fiatti nykyään, niin ne jenkit häviävät.

        Ei ole, vaan osa siitä ;-) Ja sitä paitsi Fiat on hyvä auto siinä missä sinunkin eurokärry! Kaiken lisäksihän se on Ferrarin pikkuveli, että ei paha ;-)
        Vanhemmat Chryslerit kuitenkin ovat täysin Chryssejä, elikkä mitäs siitä sitten. Kateus kyllä paistoi tuostakin viestistä heh, Chryslerit kun tapaavat olla vähän erikoisemman näköisiä ja hienompia kuin nämä eurotekeleet. Ylpeänä sellaisella voi ajella. Ja päät kääntyy ;-)


      • Challenger73
        EtköOsaaLukea kirjoitti:

        Ei ole, vaan osa siitä ;-) Ja sitä paitsi Fiat on hyvä auto siinä missä sinunkin eurokärry! Kaiken lisäksihän se on Ferrarin pikkuveli, että ei paha ;-)
        Vanhemmat Chryslerit kuitenkin ovat täysin Chryssejä, elikkä mitäs siitä sitten. Kateus kyllä paistoi tuostakin viestistä heh, Chryslerit kun tapaavat olla vähän erikoisemman näköisiä ja hienompia kuin nämä eurotekeleet. Ylpeänä sellaisella voi ajella. Ja päät kääntyy ;-)

        Eikä muuta keksinyt :D


      • topolino.
        EtköOsaaLukea kirjoitti:

        Ei ole, vaan osa siitä ;-) Ja sitä paitsi Fiat on hyvä auto siinä missä sinunkin eurokärry! Kaiken lisäksihän se on Ferrarin pikkuveli, että ei paha ;-)
        Vanhemmat Chryslerit kuitenkin ovat täysin Chryssejä, elikkä mitäs siitä sitten. Kateus kyllä paistoi tuostakin viestistä heh, Chryslerit kun tapaavat olla vähän erikoisemman näköisiä ja hienompia kuin nämä eurotekeleet. Ylpeänä sellaisella voi ajella. Ja päät kääntyy ;-)

        Fiatti osti chryslerin kun mersu myi osansa huonosti menestyvästä konkurssifirmasta, kenellekään muulle chrysler ei enää kelvannut kuin fiatille.


      • Voi voi sentään

        Cordoba? Ehkä joskus Sinäkin pääset ajamaan hienoa autoa eikä mitään syslerin ruoskaa.


    • bmw rulaa neidit

      onhan se karu totuus ,että jenkkki autot on perseestä. v8 ja kumipalaa vaan kaarteessa .bensaa syö yli 20l satasella. ovet rämisee. ja omistajatkin .eletään 60lukua tukka tötteröllä .baareissapuhutaan autoista jasängyssä puhutaan autoista kun pitäis nussia.. hei te jenkkiauton omistajat .pukekaa hame päälle ..

      • Hehheh...

        Bemaripojuilla on kyllä faktat hallussa ja sanan säilä aina yhtä terävänä.


      • only V8

        myönnä se oikea totuus ja osta jenkki, niin ei tarvitse elää naama norsuvit ulla. tai älä osta mutta hyväksy kohtalosi. se totuushan on että bmw:t niinkun muutkaan saksalaisautot ei enää käännä kadunmiehen päätä, vanha ja halpakin jenkkiauto tekee sen aina. sen takiahan te noita saksalaisia romuja haalitte velkarahalla pihaan seisomaan että olisi sitä statusta.

        naisetkin sen tietää että jenkki on jees. halvallakin jenkkiautolla saa naista kyytiin ihan miten vaan mutta halvalla (=vanhalla) saksalaisella ei saa kuin korkeintaan sääliä.


      • kanssa-autoilija
        only V8 kirjoitti:

        myönnä se oikea totuus ja osta jenkki, niin ei tarvitse elää naama norsuvit ulla. tai älä osta mutta hyväksy kohtalosi. se totuushan on että bmw:t niinkun muutkaan saksalaisautot ei enää käännä kadunmiehen päätä, vanha ja halpakin jenkkiauto tekee sen aina. sen takiahan te noita saksalaisia romuja haalitte velkarahalla pihaan seisomaan että olisi sitä statusta.

        naisetkin sen tietää että jenkki on jees. halvallakin jenkkiautolla saa naista kyytiin ihan miten vaan mutta halvalla (=vanhalla) saksalaisella ei saa kuin korkeintaan sääliä.

        Huvittava piirre monilla jenkkiautoilijoilla on huomiohakuisuus, pitää olla päitä kääntämässä ja ollaan itse elvis klooneja. Varmaan ovat pienenä jääneet huomiota vaille.
        Naisia saa muutenkin ja muualtakin kuin autolla kadulta.
        Monet naisetkin välttelee jenkkiautoja, paras kuulemani kommentti oli: "ovat sen näköisiä autoja joista mutterit lentelee kulkiessaan."


      • only V8
        kanssa-autoilija kirjoitti:

        Huvittava piirre monilla jenkkiautoilijoilla on huomiohakuisuus, pitää olla päitä kääntämässä ja ollaan itse elvis klooneja. Varmaan ovat pienenä jääneet huomiota vaille.
        Naisia saa muutenkin ja muualtakin kuin autolla kadulta.
        Monet naisetkin välttelee jenkkiautoja, paras kuulemani kommentti oli: "ovat sen näköisiä autoja joista mutterit lentelee kulkiessaan."

        niin kukahan sitä huomiota näyttää olevan vaille. kovasti näyttää aihe kiinnostavan kun pitää tulla kommentoimaan mutta ei taida muna riittää jenkillä ajeluun. muistat varmaan sen sanonnan ketusta joka ei tykännyt niistä pihlajanmarjoista vai mitä lie olivatkaan.

        ja mieluummin elvis-klooni kuin mielikuvitukseton tossun alla kituva tuulipukupelle.


      • Autoilija myös
        kanssa-autoilija kirjoitti:

        Huvittava piirre monilla jenkkiautoilijoilla on huomiohakuisuus, pitää olla päitä kääntämässä ja ollaan itse elvis klooneja. Varmaan ovat pienenä jääneet huomiota vaille.
        Naisia saa muutenkin ja muualtakin kuin autolla kadulta.
        Monet naisetkin välttelee jenkkiautoja, paras kuulemani kommentti oli: "ovat sen näköisiä autoja joista mutterit lentelee kulkiessaan."

        Itse en ole jenkkiautoilija, mutta aika monia sellaisia tunnen. Yksikään ei muistuta etäisestikään Elvistä ja jokainen ajaa jenkillä siksi, että jenkeillä ajaminen ja niiden rakenteleminen on heistä kivaa puuhaa. Ei siinä sen kummempaa huomiohakuisuutta tarvita. Ajavat toki talvet nykykotteroilla, ei kukaan viitsi hienoja autojaan suolassa uittaa. Innostus vanhoja ajoneuvoja kohtaan on tietysti olennainen seikka tuossa touhussa. Tämä tuntuu oleva teille bemaristelle täysin mahdoton asia ymmärrettäväksi. Ja sitten kun ette tätä ymmärrä, vihaatte varmuuden vuoksi kaikkia jenkkiautoja ja -autoilijoita. Muistan vielä muutama vuosi sitten kun Porvoon Mäkkärin ampumistapausta täällä puitiin, niin sinä ja kaverisi olitte vilpittömän iloisia kun kolme jenkkiautolla liikkeellä ollutta henkilöä ammuttiin hengiltä. Kertoo paljon teidän arvomaailmastanne.


      • on nähty
        Autoilija myös kirjoitti:

        Itse en ole jenkkiautoilija, mutta aika monia sellaisia tunnen. Yksikään ei muistuta etäisestikään Elvistä ja jokainen ajaa jenkillä siksi, että jenkeillä ajaminen ja niiden rakenteleminen on heistä kivaa puuhaa. Ei siinä sen kummempaa huomiohakuisuutta tarvita. Ajavat toki talvet nykykotteroilla, ei kukaan viitsi hienoja autojaan suolassa uittaa. Innostus vanhoja ajoneuvoja kohtaan on tietysti olennainen seikka tuossa touhussa. Tämä tuntuu oleva teille bemaristelle täysin mahdoton asia ymmärrettäväksi. Ja sitten kun ette tätä ymmärrä, vihaatte varmuuden vuoksi kaikkia jenkkiautoja ja -autoilijoita. Muistan vielä muutama vuosi sitten kun Porvoon Mäkkärin ampumistapausta täällä puitiin, niin sinä ja kaverisi olitte vilpittömän iloisia kun kolme jenkkiautolla liikkeellä ollutta henkilöä ammuttiin hengiltä. Kertoo paljon teidän arvomaailmastanne.

        Käyppä vaikka ensi kesänä jossakin jenkkiauto tapahtumassa katsomassa, näkyy elviksiä ja kaikenmaailman partaveikkoja vaikka kuinka paljon.
        Yleisesti näiden jenkkiautoilijoiden olemus on hyvin rähjäisen näköinen.
        Huomiota herättävä pitää olla.


      • ................
        on nähty kirjoitti:

        Käyppä vaikka ensi kesänä jossakin jenkkiauto tapahtumassa katsomassa, näkyy elviksiä ja kaikenmaailman partaveikkoja vaikka kuinka paljon.
        Yleisesti näiden jenkkiautoilijoiden olemus on hyvin rähjäisen näköinen.
        Huomiota herättävä pitää olla.

        hahaha. monessako jenkkiautotapahtumassa olet muka käynyt? ja mitäs sinä siellä edes tekisit? pitääkö käydä salaa ihailemassa oikeita autoja?

        yleisesti näiden muovirimpula-autoilijoiden olemus on hyvin tylsän näköinen. tuulipuku pitää olla.


      • erlge
        Hehheh... kirjoitti:

        Bemaripojuilla on kyllä faktat hallussa ja sanan säilä aina yhtä terävänä.

        ja pinkki paita päällä...


      • Samat kuviot
        on nähty kirjoitti:

        Käyppä vaikka ensi kesänä jossakin jenkkiauto tapahtumassa katsomassa, näkyy elviksiä ja kaikenmaailman partaveikkoja vaikka kuinka paljon.
        Yleisesti näiden jenkkiautoilijoiden olemus on hyvin rähjäisen näköinen.
        Huomiota herättävä pitää olla.

        Kannattaa pitää mielessä että on niitä uusiakin jenkkejä, vaikka ovatkin todennäköisesti hinnoiltaan lompakkosi ulkopuolella.
        Siitä kysymykseen: oletko ikinä nähnyt uuden jenkin, esimerkiksi Corvetten omistajaa, joka olisi ollut rähjäisen näköinen?
        Et.

        Ne amisbemarikuskit vasta ovatkin rähjäisen näköisiä rikkinäisissä jonne-vaatteissaan.


      • kuviotpa
        Samat kuviot kirjoitti:

        Kannattaa pitää mielessä että on niitä uusiakin jenkkejä, vaikka ovatkin todennäköisesti hinnoiltaan lompakkosi ulkopuolella.
        Siitä kysymykseen: oletko ikinä nähnyt uuden jenkin, esimerkiksi Corvetten omistajaa, joka olisi ollut rähjäisen näköinen?
        Et.

        Ne amisbemarikuskit vasta ovatkin rähjäisen näköisiä rikkinäisissä jonne-vaatteissaan.

        Uuden Corveten omistajia on todella vähän muuhun ryhmään verrettuna, olisko suhde 1/1000 autokuntaan.
        Uuden Corveten omistajat liikkuvat vähän eri piireissä muutenkin.


    • vssstt pfft

      Vanhat perusjenkit on ihan vaan perheenäitien kauppakasseiksi suunniteltu aikanaan, ei ne mitään urheiluautoja ole. Samanlaisia kasoja ne euroautot ja riisikipot ovat olleet aikanaan, tosin jenkeissä oli enemmän tehoa ja paremmat ajo-ominaisuudet, hienojakin olivat vielä 60-luvulla.

      • bmw rulaa neidit

        ihan paskoja ne on. uus bemari m5 tai audi RS6 hakkaa tollaset kaikki! taidat muuten elää jossaan menneisyydessä, on varmaan elviksen tukka ja pulisongit ja sdedsoni pääsä. oot SÄÄLITTÄVÄ!!!


      • Kyllästynyt
        bmw rulaa neidit kirjoitti:

        ihan paskoja ne on. uus bemari m5 tai audi RS6 hakkaa tollaset kaikki! taidat muuten elää jossaan menneisyydessä, on varmaan elviksen tukka ja pulisongit ja sdedsoni pääsä. oot SÄÄLITTÄVÄ!!!

        Kehuskeletko nyt sillä että uusi M5 tai RS6 hakkaa 50 vuotta sitten tehdyt jenkkiautot...
        Ei ole tuolta ajalta muita kuin jenkkiautoja jäljellä niin on pakko tyytyä vertailemaan niitä vain uusiin eurooppatykkeihin?

        Kyllä uusi Corvette ZR1 hakkaa esim. '65 BMW 1600 ihan yhtä lailla, jos tälle linjalle lähdetään. Muistetaanpa vielä että Corvette on hienompi kuin BMW 1600


      • bmw rulaa neidit
        Kyllästynyt kirjoitti:

        Kehuskeletko nyt sillä että uusi M5 tai RS6 hakkaa 50 vuotta sitten tehdyt jenkkiautot...
        Ei ole tuolta ajalta muita kuin jenkkiautoja jäljellä niin on pakko tyytyä vertailemaan niitä vain uusiin eurooppatykkeihin?

        Kyllä uusi Corvette ZR1 hakkaa esim. '65 BMW 1600 ihan yhtä lailla, jos tälle linjalle lähdetään. Muistetaanpa vielä että Corvette on hienompi kuin BMW 1600

        taiat ihan oikeesti elää menneisyydessä, ei ketään kiinnosta 60-luvun paskat. miks te jenkkipellet muuten ootte aina resusen näköisiä ja paskasia? onks se vähän niin että tollaset tyhmät ihmiset ketä ei osaa pitää itestään huolta ajaa paskoilla ja rumilla autoilla?


    • bmw rulaa neidit

      taiat ihan oikeesti elää menneisyydessä, ei ketään kiinnosta 60-luvun paskat. miks te jenkkipellet muuten ootte aina resusen näköisiä ja paskasia? onks se vähän niin että tollaset tyhmät ihmiset ketä ei osaa pitää itestään huolta ajaa paskoilla ja rumilla autoilla?

      • Ihme touhuu

        Mees nyt takasin sinne bemaripalstalle...
        Kyllä sielläkin jotai jännää on mihin voit mennä rustaamaan oman mielipiteesi


    • Kaikki munat 1 koris

      Eipä oo vielä yhtään Bemaria löytynyt joka olisi ohitse pyyhältänyt,oli sitten numeroja peräkontissa enempikin.
      Se on täällä lautturina kuule Mercruiserit ohittamattomia pelejä ja kaikki Bemaripellet on ihan kiltisti odottanut kannella...
      Jos joku on tullut hosottamaan tai päätään aukomaan "hitaudesta",niin oon sanonut että siitä vaan vapaasti,avaan rampin niin pääset ohitse...
      Ei oo kukaan enempää päätään aukonut=)

      • Mnbvcoixz

        Koettu: Corvette 5,7. 12,5/100 km ja BMW 325 14,5/100 km. Molemmat toki hyviä autoja. Älkää turhaan jauhako harrasteautojen kulutuksista. Ehdottomasti 1,2 mikätahansa on taloudellisempi, mutta hävetkää itse sen ratissa.


    • I <3 st mb
      • I <3 st mb

      • vaparivapari

        justiinsa. viritetty turbo diesel...

        tosta 5,7 bensasta saa VAPARINA enemmän kun ton 426hp..... tee sama diisselillä :D


    • Ruutia löytyy

      Joo mut ei ohita minua. Kun kohdalle sattuu
      Kyllä lintta näyttää miten mennään.

    • jenkkionjenkki

      mites bimmeripoju pääset ohi, kun kruisaan omalla jenkkiautolla keskellä tietä. Et mahdu ohi ! :-D

    • matolaatikot

      Hauska kuunnella kun saksalaisautojen ihailijat tulevat tänne löpisemään jostain hevosvoimista! hevosilla niitä autoja myydään ja niiden perusteella sinäkin Baijerilaisen-mutteri-virityksen omistaja sen ostit! ja väännöllä niitä ajetaan ja sitä niistä jenkeistä on aina löytynyt, monessako automaattivaihteisessa saksalaisessa kumi palaa iloisesti alle 2500kierroksen, jenkkipakussakin tämä jo onnistuu.
      sitten kun joku urpo täällä vielä puhui siitä, että jenkkien koneet ei kestä kovia kierroksia pitkään (yli 4000rpm) no miksi ihmeessä pitäisi kestää kun voima on suurimmillaan monessa jo ennen sitä. tämä nyt on ihan kätevä asia kun mitä alempana se vääntö on sitä aiemmin se on käytössä! Ja ihan turha tulla puhumaan jostain saksalaisten vääntävistä dieseleistä kun niitä täytyy verrata sitten samanikäiseen jenkkidieseliin ja näille häviävät taatusti!

      Hauska lueskella kun jengi tulee vertailemaan sakemanneja jenkkeihin, niitä on huonop vertailla saksassa on autobahn, suomeksi- autorata. jenkeissä tätä ei ole ja jenkkiautot ovat vain mukavampia, joku perus voyagerkin on muovisuudestaan huolimatta ihan älyttömän mukava verrattuna siihen hienoon ja kalliiseen bemarin kivirekeen! sitäpaitsi kiire on köyhien keksintö! ja sillä mopoimmallakin autolla voi ajaa täällä suomessa kovempaa kuin sinä maanteiden ritari sillä bemarilla uskallat ajaa, etenki jos mennää vaikka soratielle, et pysy litrasen unon perässä bemarillasi! (tosin uno on nopea sorapätkillä, jopa vakiona)

      Itse ajan 2000-luvun pikku fiatilla koska se on hyvä auto ja halpa kaikinpuolin ja helppo ja nopea korjata ja huoltaa, ajan kuitenki 35-50tkm vuosittain eikä perusautoon kiinnosta pistää turhaa rahaa kun en koe siihen henkistä tarvetta. Silläkin olen päässyt kaikista ohi keistä olen halunnut ja bemareita ja etenkin audeja joutuu ohittelemaan päivittäin kun hidastelevat eivätkä osaa liikenne sääntöjä saati sitten käyttää niitä "hevosvoimiaan" hyödyllisesti kiihdytyksissä kun jäävät aina jalkoihin.
      Jos olisi rahaa niin paljon, että pystyisin hankkimaan auton sillä perusteella että se olisi hieno se olisi ehdottomasti vanhempi jenkki tai nopea neliveto italialainen, niiden maiden tuotteissa kun on eniten fiilistä ja ajamisenriemua!

      • MOPAR OR NO CAR

        No tässä oli kyllä teksti täynnä ASIAA!!! Niin se on kyllä jännä kun tullaan sanomaan, ettei ole varaa ostaa bmw tai muuta, jos olisi varaa niin eikai sitä nyt sellaisiin tylsiin normiautoihin laittaisi, vaan tosiaan johonkin esim. Italian sporttiin tai johonkin muskeli jenkkiautoon esim. Charger tai Challenger, viimeksi mainittu kiinnostaisi itseäni eniten.


    • fiiatti voivoi

      voi hyvät hyssykät .ei ole tainnut olla matolaatikko äijällä vielä autoo .kun puhuu jenkeistä ja fiiatista,
      ja taitaa tulla niitä kilometriä vain unissaan hehheh.

      • MOPAR OR NO CAR

        Tietääkseni jenkit ja Fiatit ovat myös autoja. Niissä on neljä pyörää ja moottori ja vaihdelaatikko ;-) Sinulla sentään tuo perustietämys näkyy olevan kateissa ja pahasti :-)


    • the man from y-block

      "kiire on köyhien keksintö" :D Tuo oli päivän paras heitto . Mitäpäs noille Bemaripelleille voi sanoa kun tulevat elvistelemään 600 hv:lla bratwurstissaan. Se nyt vaan ei ole sama asia päästellä 535 Bemarilla kun vanhalla jenkillä Prkl..nehän on tehty perusperheautoiksi ! Molemmissa varmasti oma viehätyksensä. Itse päästelen vanhalla perhe-Fordilla, V8 ja maltillisesti hevosia..ei se pääteasema vaan se matka nääs. Käyttis on vanha Fiat Stilo, perusperheauto , voishan sitä ajella jollain luksuksemmallakin mutta tästä ei arvo paljon enää putoile :D

      • näin se on

        Useimmat ajavat vanhoilla autoilla kun ei ole rahaa ostaa uutta autoa.


    • Imperial67

      Kateelliset bemaristit tulevat tänne puhumaan soopaa kun heillä ei ole varaa ajaa hienoilla jenkkiautoilla vaan on valittava se melkein jokaisella oleva perheauton näköinen, jäykkä ja automaattilaatikoiltaan vika-altis bmw :-)

      • ei ole jenkkejä

        Paljonpa tuolla liikenteessä näkyy hienoja jenkkiautoja? Missä niitä näkee? Ei missään.
        Autokantamme on aivan jotain muuta kuin hienoja jenkkiautoja.
        Katsele ympärillesi.


      • Bulibubu.
        ei ole jenkkejä kirjoitti:

        Paljonpa tuolla liikenteessä näkyy hienoja jenkkiautoja? Missä niitä näkee? Ei missään.
        Autokantamme on aivan jotain muuta kuin hienoja jenkkiautoja.
        Katsele ympärillesi.

        Väittikö joku, että liikenteessä näkyy paljon hienoja jenkkiautoja ? Mutta niitä näkee esim. alan tapahtumissa, tosin mitäpä siellä tavikset tekevät muuta kuin kulkevat silmät ymmyrkäisinä, ihmetellen autoja, joiden muotokieli menee yli heidän ymmärryksensä.

        Mutta ei kai nyt oikeasti kukaan ole sentään NIIN tyhmä, että olettaa jokaisen autoharrastajan käyttävän ajopeliään arkihommissa, kun siihen löytyy halvempiakin kikottimia.
        Täytyykö filatelistin yrittää käyttää kokoelmaansa kirjepostin lähettämiseen tai numismaatikon ruokaostostensa maksamiseen ? Joku raja sentään idioottien älyvapailla väitteilläkin.


      • vanhaa tekniikkaa
        Bulibubu. kirjoitti:

        Väittikö joku, että liikenteessä näkyy paljon hienoja jenkkiautoja ? Mutta niitä näkee esim. alan tapahtumissa, tosin mitäpä siellä tavikset tekevät muuta kuin kulkevat silmät ymmyrkäisinä, ihmetellen autoja, joiden muotokieli menee yli heidän ymmärryksensä.

        Mutta ei kai nyt oikeasti kukaan ole sentään NIIN tyhmä, että olettaa jokaisen autoharrastajan käyttävän ajopeliään arkihommissa, kun siihen löytyy halvempiakin kikottimia.
        Täytyykö filatelistin yrittää käyttää kokoelmaansa kirjepostin lähettämiseen tai numismaatikon ruokaostostensa maksamiseen ? Joku raja sentään idioottien älyvapailla väitteilläkin.

        Kyllä tuo kaveri (imperial67) selvästi kirjoitti, jottei "bemaristeilla" ole varaa ajaa hienolla jenkkiautolla?
        Jos jollain olisi varaa ajaa hienolla jenkkiautoilla niin silloin niitä näkyisi liikenteessäkin.
        Näin ei vaan ole.
        Mitä olen vuosien saatossa seurannut jenkkiautoharrastajia, niin kaikki ovat persaukisia joilla ei ole varaa ajaa jenkkiautollaan kuin viikonloppuina ja tilipäivinä kesällä.


      • ^^^^^^^^
        vanhaa tekniikkaa kirjoitti:

        Kyllä tuo kaveri (imperial67) selvästi kirjoitti, jottei "bemaristeilla" ole varaa ajaa hienolla jenkkiautolla?
        Jos jollain olisi varaa ajaa hienolla jenkkiautoilla niin silloin niitä näkyisi liikenteessäkin.
        Näin ei vaan ole.
        Mitä olen vuosien saatossa seurannut jenkkiautoharrastajia, niin kaikki ovat persaukisia joilla ei ole varaa ajaa jenkkiautollaan kuin viikonloppuina ja tilipäivinä kesällä.

        Kyllä minä ajan hienolla jenkkiautolla joka päivä. Mutta minulla olisi kyllä varaa ostaa vaikka penari autokseni (edellinen käytöautoni oli Audi), mutta kun en vaan halua ajaa niin mitäänsanomattomalla autolla.

        Ansioni on selvästi yli keskimääräisen ja myös muutamat muut, kaveripiirini jenkkiauto harrastelijoista, tienaa suunnilleen saman verran.

        Tervetuloa tutustumaan, niin sitten tunnet muutaman keskimääräistä varakkaamman jenkkiautoharrastelijan.


      • vvvvvvvvv
        ^^^^^^^^ kirjoitti:

        Kyllä minä ajan hienolla jenkkiautolla joka päivä. Mutta minulla olisi kyllä varaa ostaa vaikka penari autokseni (edellinen käytöautoni oli Audi), mutta kun en vaan halua ajaa niin mitäänsanomattomalla autolla.

        Ansioni on selvästi yli keskimääräisen ja myös muutamat muut, kaveripiirini jenkkiauto harrastelijoista, tienaa suunnilleen saman verran.

        Tervetuloa tutustumaan, niin sitten tunnet muutaman keskimääräistä varakkaamman jenkkiautoharrastelijan.

        Minne pitäisi tulla tutustumaan? Jäi kertomatta ( jostain kumman syystä)?
        Syy hyvin tiedetään.
        Paskanpuhujia riittää näillä palstoilla.
        Totuus kyllä tiedetään varsin hyvin.
        Jenkkejä ei vaan kukaan nykyihminen enää arvosta, koska ovat auttamattomasti vanhanaikaisia ajettavaksi.


      • ^^^^^^^^^^^^^^
        vvvvvvvvv kirjoitti:

        Minne pitäisi tulla tutustumaan? Jäi kertomatta ( jostain kumman syystä)?
        Syy hyvin tiedetään.
        Paskanpuhujia riittää näillä palstoilla.
        Totuus kyllä tiedetään varsin hyvin.
        Jenkkejä ei vaan kukaan nykyihminen enää arvosta, koska ovat auttamattomasti vanhanaikaisia ajettavaksi.

        Kyllä minä puheeni pidän.
        Laita yhteystietosi, niin päästään alkuun.
        Asuinpaikkani on Tampere.


      • vanhaa tekniikkaa kirjoitti:

        Kyllä tuo kaveri (imperial67) selvästi kirjoitti, jottei "bemaristeilla" ole varaa ajaa hienolla jenkkiautolla?
        Jos jollain olisi varaa ajaa hienolla jenkkiautoilla niin silloin niitä näkyisi liikenteessäkin.
        Näin ei vaan ole.
        Mitä olen vuosien saatossa seurannut jenkkiautoharrastajia, niin kaikki ovat persaukisia joilla ei ole varaa ajaa jenkkiautollaan kuin viikonloppuina ja tilipäivinä kesällä.

        Joka päivä tuolla Cadillacilla käyn töissä, kesät ja talvet...


    • cossu

      8 litraane jenkki jää .cossusierralle imekää siit,
      jos cossussa on kapeet renkaat se sutii vaan ,mutta jos on leveet niinse vaan keulii.
      ja tää onfakta.

    • Kelpo Mies

      Duodanoin... mitä ihmeen tekemistä jollain Cosworth-pajan (näin olettaisin) virittämällä moottorilla on tekemistä 8-litraisen amerikanmoottorin kanssa ?

      Jos nyt autoja vertaillaan, pitäisi amerikoista valita joku saman aikakauden rata-autojen kisaluokituksia varten valmistettu siviilituotantomalli.

      Hei tyhmät, vähän nyt edes aivoja peliin näiden pippelinvenytysjuttujen kanssa.

    • pakillaohi

      1,3 golf vastaa 7,2 litrasta jenkkiä.

    • Kelpo Mies

      Mitähän tähänkin nyt sanoisi. "Jos jollain olisi varaa ajaa hienolla jenkkiautoilla niin silloin niitä näkyisi liikenteessäkin.
      Näin ei vaan ole."
      Tämä todella outo logiikka ei minulle aukene. Siis jos ihmisellä on varaa johonkin, hänen tulee toimia sen mukaisesti tai muutoin koko asiaa ei ole olemassa ?
      Ns. jenkkiautoja on Suomen autokannasta häviävän pieni murto-osa, ei niitä tule kesäisinkään joka kadunkulmalla vastaan.

      Mutta joko niillä ajetaan tai sitten ei, se on ko. autojen omistajien asia. Muiden on turha siitä itselleen mahahaavaa ottaa.

      Tuo "pakillaohin" kirjoitus ei avaudu senkään vertaa. Pössyttelettekö te jotain muutakin kuin pelkkää savuketupakkaa vai mistä noin hämärät ajatukset sikiävät ?

    • charger69

      miks kirjottelette jonkun bmw pierun alottamaan lapselliseen keskusteluun?

    • hehhetiheehe

      kyllä aloittaja taitaa oikeassa olla,kuntässä itsekkin tuumailin.
      kyllä se bemu vaan taitaa jättää jenkit. koska 3.5 l bemari vastaa ,36.5l jenkkiä.

      • voi helevetti...

        Itse näen tän jutun niin, että tämä "bemarimies " on joko aina haaveillut jenkistä eikä ole sitä saanut tai sitten ostanu loppuun ajetun jenkin joka vei kaikki rahat ja ei ollut toivotunlainen ja siitä on katkeroitunut... Jenkkiautoissa en näe mitään vikaa. Itsekkin niillä ajellut ja huomennut, että monessakin varusteet ja ajomukavuus ollut aikaansa edellä. Huomioikaan aina auton ikä. Eli se mitä silloin on ollut tarjolla. Eli jos ostan 80-luvulla tehdyn auton, ostan jenkin. Sillä silloin niissä oli kaikki herkut. Ei ollu sen aikaiset eurooppalaiset esim. pakut varusteltu automaattilootalla, cruisella ja ilmastoinilla. Vai muistaako joku esim volkkarin LT:n jossa nämä ois ollu monesti ? En ymmärrä miksi nämä jenkit nähdään nykyään niin irvikuvana autolle, vaikka nehän on saanut monet muut valmistajat tekemään autoistaan yleellisempiä kuin ennen.


      • vanhat paskat
        voi helevetti... kirjoitti:

        Itse näen tän jutun niin, että tämä "bemarimies " on joko aina haaveillut jenkistä eikä ole sitä saanut tai sitten ostanu loppuun ajetun jenkin joka vei kaikki rahat ja ei ollut toivotunlainen ja siitä on katkeroitunut... Jenkkiautoissa en näe mitään vikaa. Itsekkin niillä ajellut ja huomennut, että monessakin varusteet ja ajomukavuus ollut aikaansa edellä. Huomioikaan aina auton ikä. Eli se mitä silloin on ollut tarjolla. Eli jos ostan 80-luvulla tehdyn auton, ostan jenkin. Sillä silloin niissä oli kaikki herkut. Ei ollu sen aikaiset eurooppalaiset esim. pakut varusteltu automaattilootalla, cruisella ja ilmastoinilla. Vai muistaako joku esim volkkarin LT:n jossa nämä ois ollu monesti ? En ymmärrä miksi nämä jenkit nähdään nykyään niin irvikuvana autolle, vaikka nehän on saanut monet muut valmistajat tekemään autoistaan yleellisempiä kuin ennen.

        80-luvun jenkkien herkut ovat hajonneet jo 90-luvulla, eivät ne niin kestäviä ole.


      • vanhat paskat kirjoitti:

        80-luvun jenkkien herkut ovat hajonneet jo 90-luvulla, eivät ne niin kestäviä ole.

        Jaa-a, kyllä omassani nuo kaikki herkut vielä toimii...


    • Kelpo Mies

      Kyllä ne kestää just sen minkä tarvitseekin. Ei ole mikään valmistaja komponenttejaan ikuseksi tarkoittanut.

    • sylitoljenkki

      mersuissa on ollu joherkut 70luvulla ja toimii vieläkin ,

      • msable

        Kyllä oli kun jaksoi maksaa ekstraa joka nippelistä. Vielä 20 vuotta sitten 200 tuhannen markan jenkkiautossa oli kaikki mahdollinen: ABS-jarrut, airbagit, kutoskone, ilmastointi, automaattivaihteet ja sähköhimmelit. Samaan hintaan sai karvalakkimallin pienikoneisen C-Mersun, johon saman varustetason hankkiminen (jos edes kaikkea sai) vaati niin monta rastia lisävarustelistalle että hinta nousi ainakin puolella. Nythän eurooppalaiset ovat ottaneet oppia ja varustetaso on parantunut. Vasta pari vuotta sittenhän saatiin euroautoihin automaattiset valot, joita jenkkiautoihin sai 60 vuotta sitten.


      • remonttireiska.
        msable kirjoitti:

        Kyllä oli kun jaksoi maksaa ekstraa joka nippelistä. Vielä 20 vuotta sitten 200 tuhannen markan jenkkiautossa oli kaikki mahdollinen: ABS-jarrut, airbagit, kutoskone, ilmastointi, automaattivaihteet ja sähköhimmelit. Samaan hintaan sai karvalakkimallin pienikoneisen C-Mersun, johon saman varustetason hankkiminen (jos edes kaikkea sai) vaati niin monta rastia lisävarustelistalle että hinta nousi ainakin puolella. Nythän eurooppalaiset ovat ottaneet oppia ja varustetaso on parantunut. Vasta pari vuotta sittenhän saatiin euroautoihin automaattiset valot, joita jenkkiautoihin sai 60 vuotta sitten.

        Koskahan jenkit kopioivat releen ajovaloihin? Aika myöhään kylläkin.
        Katkaisijoita jenkkeihin on vaihdettu lukematon määrä kun eivät ole ymmärtäneet releistää valojaan.
        Japanilaiset taisivat olla tässä edelläkävijöitä.


      • ^^^^^^^^
        remonttireiska. kirjoitti:

        Koskahan jenkit kopioivat releen ajovaloihin? Aika myöhään kylläkin.
        Katkaisijoita jenkkeihin on vaihdettu lukematon määrä kun eivät ole ymmärtäneet releistää valojaan.
        Japanilaiset taisivat olla tässä edelläkävijöitä.

        Jenkkien omat valokatkaisimet toimivat aivan mainiosti niiden valojen kanssa, jotka niihin on tehtaalla laitettu.
        Ongelmat aikoinaan alkoivat vasta, kun jenkkien omien valojen tilalle sovitettiin enemmän tehoa ottavia H4 polttimoita.

        Mutta miksi ihmeessä kirjoitat asiasta, joka on varmasti muutettu jo jokaiseen vanhempaankin autoon ainakin 15 vuotta sitten.
        Oletko ollut tojotan alla viimeiset 15 vuotta, kun et ole havainnut tapahtunutta?

        Uudemmissahan valot kytkeytyy BCM:n kautta.


      • remonttireiska.
        ^^^^^^^^ kirjoitti:

        Jenkkien omat valokatkaisimet toimivat aivan mainiosti niiden valojen kanssa, jotka niihin on tehtaalla laitettu.
        Ongelmat aikoinaan alkoivat vasta, kun jenkkien omien valojen tilalle sovitettiin enemmän tehoa ottavia H4 polttimoita.

        Mutta miksi ihmeessä kirjoitat asiasta, joka on varmasti muutettu jo jokaiseen vanhempaankin autoon ainakin 15 vuotta sitten.
        Oletko ollut tojotan alla viimeiset 15 vuotta, kun et ole havainnut tapahtunutta?

        Uudemmissahan valot kytkeytyy BCM:n kautta.

        Ei ole muutettu 15 vuotta sitten eikä nykyäänkään, ja tiedän vieläkin useita jenkkejä joissa ei ole relettä, näihin olen vaihtanut katkaisijoita kun autot halutaan pitää orginaaleina.
        Jenkkilässä ovat pitkään ajaneet huonoilla heikkotehoisilla valoilla, euroopassa siirryttiin H4 valoihin paljon aikaisemmin.


      • ^^^^^^^^^^
        remonttireiska. kirjoitti:

        Ei ole muutettu 15 vuotta sitten eikä nykyäänkään, ja tiedän vieläkin useita jenkkejä joissa ei ole relettä, näihin olen vaihtanut katkaisijoita kun autot halutaan pitää orginaaleina.
        Jenkkilässä ovat pitkään ajaneet huonoilla heikkotehoisilla valoilla, euroopassa siirryttiin H4 valoihin paljon aikaisemmin.

        Ei ne jenkkien DOT valot ole heikkoja. Niitä ei vaan ole hyväksytty suomessa käyttöön, koska ne antavat "liikaa hajavaloa" ylöspäin. Se "hajavalo" on niissä aivan tarkoituksella, sillä valaistaan teiden yläpuolella olevat opasteet.
        Mutta koska suomessa on niin suuri ajoneuvotiheys :) ei täällä voida hyväksyä sellaisia valoja.


    • Kelpo Mies

      Itse asiassa, kyllä eurooppalaiset valmstajat tuli kaukaa takana näiden mukavuusvarusteiden saannin suhteen.
      Kyllä tosiaan Mercedes-Benziin alkoi 70-luvulla saamaan niitä varusteita, jotka amerikoissa olivat olleet paremman luokan autoissa saatavilla parikymmentä vuotta aiemmin ja 70-luvulla ihmisillä, ainakin keskituloisilla, oli paremmin varaa niiden hankkimiseen myös arjen käyttökulkineisiin.

    • ikävätotuus

      xsylitoli on ainut jenkki, joka kestää. autoista en olisi niinkään varma.
      kokemuksesa tiedän .taksina ollu sakemanni ja jenkki.
      25 vuoden kokemus.

      • ostitko 5.7d:n

        Ja mitähän jenkkiä sä olet tällä aikavälillä taksina ajanu ?


    • ikävätotuus

      Chevrolet Cruzea

      • Voi tietämättömyyttä

        Ei ole taksikuski kovin autotietoinen, jos väittää Cruzen olevan jenkki.
        Cruze on Euroopan ja Aasian markkinoille tarkoitettu korealaisvalmisteinen Daewoo Chevroletin merkillä. Jenkki... Hahhahhah

        Jos olisif oikeaa jenkkiä päässyt ajamaan niin et olisi kyllä tuota aivopierua päästänytkään alunalkaen.


    • Likewat
      • Entäs kun

        tulee ensimmäinen kurva?


      • Liituraitamies

        No kyllän tuo BMW on selkeästi parempi kuin tuo kuljettajansa lapasesta lähtevä Dodge.

        Tiesittekö muuten, että Chrysler Corporation on monta kertaa meinannut mennä konkurssiin mutta aina on liittovaltio tullut apuun? Voidaankin siis sanoa että Moparit ovat tukityöllistettyjen tekemiä autoja toisille tukityöllistetyille.


      • Liituraitamies
        Liituraitamies kirjoitti:

        No kyllän tuo BMW on selkeästi parempi kuin tuo kuljettajansa lapasesta lähtevä Dodge.

        Tiesittekö muuten, että Chrysler Corporation on monta kertaa meinannut mennä konkurssiin mutta aina on liittovaltio tullut apuun? Voidaankin siis sanoa että Moparit ovat tukityöllistettyjen tekemiä autoja toisille tukityöllistetyille.

        ettei menisi aivan USA-autojen haukkumiseksi, niin todettakoon että Chevroletin 327 oli oikeilla sisuskaluilla varsin hyvä moottori! Muunmuassa Opel kelpuutti sen Diplomat mallinsa moottoriksi. Toki tuo amerikkalaisten mielestä 300 hevosvoimaa tuottava moottori piti Saksan ja ylipäätään euroopan markkinoita varten kasata Chevroletin ns. endurance kilpailu osilla, joilla saatiinkin reilut 230 DIN hevosvoimaa. Miksi sitten viriosilla? Kas kun moottorin oli kestettävä kaasupohjassa autobahnilla ajoa, jopa tunteja kerrallaan. Amerikkalainen moottori voi tuottaa sangen paljonkin hevosvoimia mutta huipputehojen käyttö on rajattu noin 15 sekuntiin kerrallaan, muuten moottorit yksiselitteisesti hajoavat. Euroopassa tälläinen laaduttomuus ei tule kysymykseen.


      • Ei järki vaan voima

        Hahah ja tossakin ikäeroa 40 vuotta! Mikäköhän olisi ollut chargerin vastine 1969. Se olisi varmaan mennyt kurvit paljon paremmin ja ollut alustaltaan ja voimansiirroltaan reippaasti kehittyneempi, eikös niin?


      • Liituraitamies
        Ei järki vaan voima kirjoitti:

        Hahah ja tossakin ikäeroa 40 vuotta! Mikäköhän olisi ollut chargerin vastine 1969. Se olisi varmaan mennyt kurvit paljon paremmin ja ollut alustaltaan ja voimansiirroltaan reippaasti kehittyneempi, eikös niin?

        Kokeileppa vaikka uutta Chargeria tai Challengeria, samanlaisia sohloja ne on kuin 60-luvun esi-isänsäkin. Amerikka on autoevoluution Galapagos saaret, kehitys on pysähtynyt vuosikymmeniä sitten.


    • Mavys

      Mitä väliä sillä on millä toiset ajaa itse pidän jenkkien löysästä alustasta ja sohvasta auto ei ole sisältä ruumisarkun tuntuinen klaustrofobia helvetti ja suomessa ei tee yhtään mitään 600 hp autolla kun jokapaikassa on 40 km rajoituksia tungettu ja maksimi vauhti moottoriteillä on 120.

      Ja mikä ihme siinä on jos alkaa jotain hajoamaan tai ruostumaan puhki jos autolla alkaa olla ikää 30 v ei ne bemarit fiatit meset toyotat mazdat yms... sen enemmin mitään ikuisia ole nekään

      En ymmärrä miten se liikuttaa ketään jos yksi ajaa bemarilla ja toinen chevroletilla

      Tell'em Steve Dave!

    • Liituraitamies

      Mua vaan vähän harmittaa kun ei ikinä ole ollut fyrkkaa ylläpitää jenkkiautoa ja mutsi ei anna ostaa sellaista vaikka olen jo 29!

      • Mutsis on

        järki-ihminen. Otit muuten vahingossa toisen nimimerkin käyttöösi.


    • näinpä-

      ruotsissahan harkitsivat Bemun kieltämistä vielä -80 luvulla,huonojen ajo-ominaisuuksien takia.
      Mulla löytyy vanha tuulilasi,jossa tämmöistä kirjoitellaan!!

      aika ohut on vielä laadulla elämänkaari :)

    • Mutsis on

      sori polttelin pilveä ja sekoilin

      • Liituraitamies

        No nyt sinä veit jo toisen nimimerkin. Mutta hyvä sentään että kerroit avoimesti Kannabispsykoosistasi.


    • epanol

      ja näkee tienhoito töissä että bemari kuskeilla pissiä päässä kun eivät löyä jarrupoljinta työmaan kohdalla vaan painutaan miljoonaa ohi. mie ainakin heitän aina kun mahollista soraa auton kylkiin jos ajavat ylinopeutta ohi. eikä ykskään bemari kuski oo tohtinu tulla valittaan,

    • v8.

      mukavasti kasi jytkyttää kesäyössä

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Kiitos nainen

      Kuitenkin. Olet sitten ajanmerkkinä. Tuskin enää sinua näen ja huomasitko, että olit siinä viimeisen kerran samassa paik
      Tunteet
      12
      3880
    2. MTV: Kirkossa saarnan pitänyt Jyrki 69 koki yllätyksen - Paljastaa: "Se mikä oli hyvin erikoista..."

      Jyrki Linnankivi alias Jyrki 69 on rokkari ja kirkonmies. Teologiaa opiskeleva Linnankivi piti elämänsä ensimmäisen saar
      Maailman menoa
      78
      2037
    3. Hyväksytkö sinä sen että päättäjämme ei rakenna rauhaa Venäjän kanssa?

      Vielä kun sota ehkäpä voitaisiin välttää rauhanponnisteluilla niin millä verukkeella voidaan sanoa että on hyvä asia kun
      Maailman menoa
      548
      1641
    4. Kirjoita yhdellä sanalla

      Joku meihin liittyvä asia, mitä muut ei tiedä. Sen jälkeen laitan sulle wappiviestin
      Ikävä
      85
      1308
    5. Olet hyvin erilainen

      Herkempi, ajattelevaisempi. Toisaalta taas hyvin varma siitä mitä haluat. Et anna yhtään periksi. Osaat myös ilkeillä ja
      Ikävä
      67
      1097
    6. Yksi syy nainen miksi sinusta pidän

      on se, että tykkään luomusta. Olet luonnollinen, ihana ja kaunis. Ja luonne, no, en ole tavannut vielä sellaista, joka s
      Ikävä
      33
      1028
    7. Hyödyt Suomelle???

      Haluaisin asettaa teille palstalla kirjoittelevat Venäjää puolustelevat ja muut "asiantuntijat" yhden kysymyksen pohditt
      Maailman menoa
      214
      898
    8. Hyvää Joulua mies!

      Toivottavasti kaikki on hyvin siellä. Anteeksi että olen hieman lisännyt taakkaasi ymmärtämättä kunnolla tilannettasi, o
      Ikävä
      60
      873
    9. Hyvää talvipäivänseisausta

      Vuoden lyhyintä päivää. 🌞 Hyvää huomenta. ❄️🎄🌌✨❤️😊
      Ikävä
      171
      854
    10. Paljastavat kuvat Selviytyjät Suomi kulisseista - 1 päivä vs 36 päivää viidakossa - Katso tästä!

      Ohhoh! Yli kuukausi viidakossa voi muuttaa ulkonäköä perusarkeen aika rajusti. Kuka mielestäsi muuttui eniten: Mia Mill
      Suomalaiset julkkikset
      3
      808
    Aihe