Paras selitys huoltokirjan puuttumiselle?

Härtski

Tähän ikään (54) olen kuullut jokusia, eikä oikein hauskoja, koska paras mitä itse kuulin oli että "mökillä vaihdoin öljyjä ja merkkasin huoltokirjaan ja se varmaan meni siinä lehtien mukana saunan pesään". Parempiakin varmaan löytyy, koska huoltokirja tulee jokaisen uuden auton mukana, mutta jossakin vaiheessa se vain mystisesti häviää. Oli syy mikä hyvänsä niin jokainenhan tietää että se on tekosyy.

60

7935

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • vielä parempia

      Minä ostin yhdeltä jobbarilta auton, jossa oli huoltokirja. Edellisestä huollosta oli jo monta vuotta, eikä autolla oltu sen jälkeen ajettu montaakaan tuhatta. Mittarissa oli ostohetkellä 163 tkm ja myyjä vakuutti sen pitävän paikkansa ja että huollot on tehty kerran vuodessa. Moottoritilasta löytyi kuitenkin seuraavassa huollossa vanha öljynvaihtolappu, jonka mukaan edellinen huolto oli tehty 223 tkm kohdalla.

      Pitää olla tarkkana, keneltä autonsa ostaa ja kiertää jobbarit kaukaa!

      • öökstöks

        Ei se ole jobbarista kiinni, auton todellinen kunto, vaan ostajan huomiolyvystä, siis ammattitaidosta. Satasella saa mukaan puolueettoman ammattimiehen arvioimaan ostokohteen kunnon ja katsastuskonttorit tekevät kuntotestejä ja näkevät kyllä elinkaaren aikana katsastuksessa olleet kilometrimäärät.
        Täällä vain itketään kun itarat ostajat eivät malta suhteuttaa todellisen tiedon hintaa auton ostohintaan, joka on yleensä 0,5-2 % välillä.. eli saman mitä ostettava auto maksaa 1 kuukaudessa.


    • Von Bauman

      "ei siellä italiassa niin noita huoltokirjoja pidetä - mutta minä olen öljyt vaihtanut elokuussa" - näin kertoi pk-seudun jobbari kun tiedustelin neljä vuotiaan bmw:n huoltohistoriasta.

    • Kartio

      Oli muutossa hukkunut.

    • Peelo-petteri

      Punkkari söi huoltokirjan.

    • minuhu mirkku

      kaajo hukkas.

    • Hartikai nen

      Näyttää olevan melkoinen pakkomielle sulle tuo huoltokirja. En minäkään autoa ilman huoltokirjaa ostaisi mutta ei nuo huoltokirja-asiat silti aivan päivittäin mielessä pyöri...

      • Tumpelo

        Nulle kävi nykyisen autoni huoltokirjan kanssa vähän niin kun tuossa aloittajan viestissä. Vaihdoin jarrulevyt ja pyöränlaakerin ja merkkasin ne huoltokirjaan. Seuraavan kerran etsin kirjaa öljynvaihdon yhteydessa ja sitä ei löydy mistään. Varmaan jäi silloin keittiön pöydälle ja meni keräyspaperipinkassa roskiin. Onneksi sain merkkiliikkeestä tulosteena ne huollot mitkä oli siinä hävinneessä kirjassa ja sit uuden huoltokirjan nihin on nyt huollot merkitty. Omat korjaukset ym olen nyt merkinnyt eri vihkoom ja pitänyt huoltokirjan visusti hanskalokerossa.


      • jep 3
        Tumpelo kirjoitti:

        Nulle kävi nykyisen autoni huoltokirjan kanssa vähän niin kun tuossa aloittajan viestissä. Vaihdoin jarrulevyt ja pyöränlaakerin ja merkkasin ne huoltokirjaan. Seuraavan kerran etsin kirjaa öljynvaihdon yhteydessa ja sitä ei löydy mistään. Varmaan jäi silloin keittiön pöydälle ja meni keräyspaperipinkassa roskiin. Onneksi sain merkkiliikkeestä tulosteena ne huollot mitkä oli siinä hävinneessä kirjassa ja sit uuden huoltokirjan nihin on nyt huollot merkitty. Omat korjaukset ym olen nyt merkinnyt eri vihkoom ja pitänyt huoltokirjan visusti hanskalokerossa.

        Ja maksoit tietysti itsesi kipeäksi saadaksesi sen -76 mallisen Toyotan huoltojkirjan...


      • jep 4
        jep 3 kirjoitti:

        Ja maksoit tietysti itsesi kipeäksi saadaksesi sen -76 mallisen Toyotan huoltojkirjan...

        "jep 3"

        Tuossa juuri varattoman autoista tietämättömän kirjoitusta.


    • ....................

      olen hukannut autoni huoltokirjan, enkä vaan tiedä missä se on

      • ooppell

        multa hävis auto mutta kirja jäi


    • kAAJO

      Ex muija heitti takkaan! tai koiran perkule meni ja söi sen..

      Sitte keeleet tarjoo käyttöohjekirjaa huoltokirja! justiisa ja sekö ei ookkaa se mukava huoltokirja.. justiisa juu

    • 17+12

      Uusinta tekniikkaa olevassa autossa esim. DACIA:ssa ei ole eikä tarvita huoltokirjaa. Auto itse ilmoittaa milloin vietävä huoltoon. Huoltoilmoitus pysyy mittarissa kunnes homma tehty ja OBD-laitteella kuitattu.
      Joten luopukaa niistä vanhoista romuista ja ostakaa nykyaikanen Das Auto: DACIA. Suosittelen.

      • opoj

        Hyvä että sulle riittää !!!
        Huoltoilmaisimen nollaukseen sopivan laitteen saa netistä 20 ekulla.
        Kannattaa hankkia niin voi vältää ikävät pläräämiset öljyjen, suodattimien jne. kanssa.
        Pari kolme vuotta kun ajelee, niin huoltovalot ja huoltoväli säädettynä voi myydä Suoli urpolle hyvään hintaan.


      • Ranteet lukkoon

        Dacia on loppuun ajettu parissa vuodessa.Daciaa tehtiin jo joskus 70-80 luvulla Romaniassa Nicolae Ceaușescun aikaan Renaultin lisenssillä ja ne vasta paskoja olikin.

        Nämä 2000-luvulla valmistetut tekeleet ei ole yhtään parempia sillä johan hintakin sen kertoo.

        Halvalla ei voi saada hyvää !


      • klonksvageni laatua
        Ranteet lukkoon kirjoitti:

        Dacia on loppuun ajettu parissa vuodessa.Daciaa tehtiin jo joskus 70-80 luvulla Romaniassa Nicolae Ceaușescun aikaan Renaultin lisenssillä ja ne vasta paskoja olikin.

        Nämä 2000-luvulla valmistetut tekeleet ei ole yhtään parempia sillä johan hintakin sen kertoo.

        Halvalla ei voi saada hyvää !

        Taidat olla klonksvageni pelle joka täällä huutelee. VW:hän sehän se on todella laadukas, joo-o varsinkin se TSI koneella oleva VW moottori vaihdettu jopa 20tkm kohdalla moottorivaurion takia, ruostuvat alle 5vuotta vanhoina ovet rullautuvat yms käsittämättömiä vikoja


      • ilihllijlui

        Ja sen pystyy itse nollaaman muutaman kympin OBD-laitteella, jos se välkkyminen alkaa turhauttaa ei siihen huoltoa tarvi vaivata.


    • Mie vaan

      Niin Mazdassakin on, ettei ole huoltokirjaa. Jää huolto historia koneelle huoltoliikkeeseen.

      • vanhassa vara paremp

        niin ja mitä harvemmin vaihtaa sitä harvemmin tulee kusetetuksi! niin se vaan menee! ja rahaakin säästyy!


    • Jos uskoo huoltokirj

      lukemaan niin uskoo aidosti myös joulupukkiin. Jos haluaa niin huoltokirjaa pystyy halutessaan kusettamaan. Huoltokirjassahan on vain auton mittarissa ollut lukema, eikä tosiaankaan sitä paljonko autolla on ajettu.

    • rtjdytjt

      ""ei siellä italiassa niin noita huoltokirjoja pidetä - mutta minä olen öljyt vaihtanut elokuussa"

      Voi pitää paikkansakin. Italiassa autot ovat kuitenkin sen verran halvempia, ettei ole väliä kestääkö auto nipussa yli viisi vuotta. Halvemmat autot ja tietenkin koroton luotto suomalaisten pussista, niin ei duunarinkaan tarvitse ajella millään kittilaatikolla millä ikää 20 vuotta ja pohjassa 10 ratsupaikkaa ja myydessä tietenkin "pienellä vaivalla leimalle".

    • Juju..

      "Ei oo huoltokirjaa mut kun viet joskus huoltoon, niin tiedot näkyy niillä koneella ja sehän riittää".

    • itsepetostahan

      Huoltokirja ? Epäilyttävää vakuuttelua jolla ei ole todistearvoa .

    • Pertsa Valkealast

      Ei mun autossa mitää huoltokirjaa oo. kerran vuoes uuet öljyt sisää, ja ku tulee vikaa ni pitää korjata. Ja uus jakopään hihna kiinni, ku tulee mielee ettei o muutes pitää aikaa vaihettu.

    • GamerGirl91

      Isä hukkasi käyttämäni auton huoltokirjan. Itse olisin halunnut merkata sinen kaikki huollot ja muut. :( Isän mukaan ei tosin haittaa huoltokirjan menetys. -96 Toyota Carina E (D.XL) ajettu 633tkm. Pelkkä kansiremontti tehty isän kans kyseiseen menopeliin. Ajateltiin että jos ajais siihen asti kun kone ilmoittaa että enää ei ajeta ilman suurremonttia.

      • 77777

        Ei varmaan isoa eroa enään tee euroissa tuossa Carinassa onko huoltokirjaa vai ei jos myisitte lähes 650 tkm lukemilla liki 18 V ajopeliänne.

        Yhtäkaikki, hienosti kyllä päivätyönsä tähän asti tehnyt tuo Tojonne.


      • Turde
        77777 kirjoitti:

        Ei varmaan isoa eroa enään tee euroissa tuossa Carinassa onko huoltokirjaa vai ei jos myisitte lähes 650 tkm lukemilla liki 18 V ajopeliänne.

        Yhtäkaikki, hienosti kyllä päivätyönsä tähän asti tehnyt tuo Tojonne.

        Kyllä tekee eron. Ainakin Jyväskylän Ahjoautossa oli myyjä helkkarin tärkeenä huoltokirjasta ja sen mukanaolosta, kun olin vaihtamassa jo satoja tuhansia ajettua ajopeliä tuoreempaan...


    • kokemusta on

      No, kyllä itsellä menee lehtien välissä keräyspaperiin milloin mitäkin tärkeää.

    • Räkää tebarin kulmil

      Vielä parempia on jobbariliikkeiden myyjien selitykset, että miksi autossa ei ole huoltokirjaa ja että sillähän ei teekään mitään.
      Häkkiapinat ne jaksaa aina olla niin huvittavia uuveloita.

    • kolmoskehä tie

      Tilasin kirjapainosta nivaskan huoltokirjoja, tekivät mallin mukaan. Potusta tein hatusta vejetyn leiman ja ittehän osaan laittaa öljynvaihot ja remmin vaihot kilomterejä sinne ja tänne vaikkei oiskaan .

    • Tätä ei voita

      Tietty huoltokirja puuttu mutta sen lisäksi kilsat oli matalat ja kun asiaa kyselin ni myyjä totes että edellinen omistaja oli MERIMIES joka ei paljon autoa ollu tarvinnu ja kai vieny kirjankin mukanaan johonkin. Löytynee Rion satamasta (oma kommentti). Kauppoja ei ihan tullu. Vaan kaippa joku senkin sitten osti.

      • 34567

        No meikäläisen tädin mies oli merimies ja talouden uutena ostama auto tosiaan seisoi puunattuna tallissaan aika turkasen pitkiä aikoja ajamatta kun äijä paineli laivassaan juuri jossain "Rion liepeillä" ja ei rouvalla korttia silloin jos muistan oikein.

        Oli vissiin kymmenvuotiaanakin hyvin vähän ajettu auto ja aivan uudenkuntoinen joka ei ehkä kesää tee sikäli kun se auto oli Morris Marina.... Vissiin maailman huonoimmaksi autoksi valittu jossain epävirallisissa raadeissa... Englannin autoteollisuuden lahja maailmalle.

        Eipä silti, ihan varmana kannattaa vähän kulmiaan kurtistaa jos joku jobbari heittelee tuollaista tarinaa ja sattumalta vielä huoltokirja puuttuu.


    • hyutm,t,

      Paras oli kun jobbari kertoi huoltokirjan jäävän edellisen omistajan rouvan
      käsilaukkuun. Ei kuitenkaan aikonut sitä pyytää.

    • Ei mitään ydinfysiik

      Olen aina huoltanut autoni itse. Kyllähän nuo huollot tietää ilman mitään kirjojakin.
      joka 100 000 km ajonjälkeen vaihtaa jakopään ja kaikki muutkin hihnat, sytytystulpat. Jarrupalt tarkistaa renkaanvaihdon yhteydessä. Lamppujen polttimot
      kun huomaa rikkoontuneen. Pakoputkistoa korjaa kun alkaa ääni lisääntymään tai
      ei kelpa päästötestiin. Öljyt vaihtaa kun näyttää ruskealta ja suodatin joka toisella kerralla. Vaihteistoöljy nyt ainakin kannattaa vaihtaa 100 000 km kohalla., samoin jäähdytysneste yms. Joka toinen vuosi olen ruiskuttanut massaa pohjaan ja suojaöljyä koteloihin. 14 vuotta on tämäkin auto kestänyt lähes ongelmitta ja tarkoitus on ajaa vielä monta vuotta.

    • Paskantärkee

      Jos se huoltokirja on niin tärkeä, eikö sen voisi jostain toisesta autosta lainata?

    • tulevajoppari

      Huoltokirjan suurin merkitys ittelleni on autttaa auton myynnissä kun kaikki mittarin toljottavat kattoo vain km lukemaa ja huoltokirjaa, autollahan ei ole mitään merkitystä. Leimojahan aina saa..

    • Vain siisti kelpaa

      Mitä wattua tekee huoltokirjalla jos auto on siisti sisältä ja päältä ja öljyn mittatikku näyttää kullankeltaista nestettä..ja jos auto toimii ok,niin sillon se on kunnossa! Huoltokirja ei koskaan takaa hyvää autonpitoa..on nähty! Yleisesti siisti ja toimiva auto on sen merkki että siitä on pidetty huolta..PISTE!

    • mersumies

      jo 850tkm lasissa eikä ole huoltokirjaa,neuvokaa mistä niitäsaa

    • wanhanliiton mies

      eipä ne leimat mitään siinä huoltokirjassa merkkaa, parempi kirjoittaa mittarilukema ylös ja pv määrä sekä mitä teki. näin voidaan selvittää päivälleen ja kilometrilleen mitä autolle on tehty!!

      • Wanha kuski

        Jos on 2001 vuotinen auto, jolla on ajettu yli kaksisataa tuhatta kilometriä niin en usko että huoltokirjalla on kovinkaan suurta merlitystä. Ostin Volvon noin kolmisen vuotta sitten jolloin mittarissa oli 148 000 kilometriä, ja huoltokirja tehty. Auto maksoi noin kymmenen tuhatta euroa merkkiliikkeessä. Sen jälkeen olen vaihdattanut öljyt pari kertaa vuodessa ja muut huollot tehnyt itse. Auton arvo on ehkä puolittunut minulla ollessani. En usko että merkkiliikkeen määräaikaiset usean sadan euron huollot toisi sitä arvoa lisää, mitä huollot olisi maksaneet.


      • Itse huollan

        Ja jos vielä lukee siitä huoltokirjasta mitä eri toimia kyseisiin huoltoihin kuuluu, niin käytännössä se on pelkkää rahastusta. valojen ja lasinpesunesteitten määrän tarkastus. Silmämääräinen tarkastus jarrulle ja nivelille. Ainoat oikeat huoltotoimet ovat jarru, jäähdytinnesteitten vaihto öljynvaihto ja eri suodattimien ja hihnojen vaihtotyöt. Muut ovat pelkää lumehuoltoa ja rahat pois autoilijalta. Käytettyä autoa ostaessa näkee selvästi miten autoa on pidetty ja huolettu. Ajomäärän voi arvioida siitä miten kuskin ovi toimii ja millaista ääntä se pitää. Polkimien ja maton kuluneisuus ja kuskin penki on rupsahtanut. Se että kone huonetta on huolettu näkee siitä miten herkästi eri täyttökorkit aukeavat vai onko tiivisteet kuivaneet kiinni. Öljyn väri täyttökorkissa ja mitta tikussa. Akun likaisuus ja akkukenkien ruoste jne... Ja koeajossa kunnon koeajo siten että radio ei ole päällä. Autokauppias jos esittelee ensinmäisenä radion toiminnan, niin kannattaa lopettaa koeajo heti. Peittelee vain auton epämääräisiä ääniä.


    • etsillaitaas

      Mä ite ostin leimasimen ja virittelin oman auton huoltokirjaa kauniimman näköiseksi.

    • Joo
      huoltokirja?miten voit luottaa siihen?volvo leimas taksi miehille 90 luvulla 200 000km leimat osto vaiheessa.
      lapsellista paskaa kok huoltokirja.

      • mersumies

        toimiiko se auto paremmin jossiinä on huoltokirja,sanokaa viisaat,on se 850tkm,mittarissa


      • Älä märise
        mersumies kirjoitti:

        toimiiko se auto paremmin jossiinä on huoltokirja,sanokaa viisaat,on se 850tkm,mittarissa

        kyllä se kertoo autonpidosta jos huoltokirja edes roikkuu mukana eikä manne ole sitä mäkeen heittäny sopivassa välissä


    • 2 huoltokirjaa

      Tosielämän huoltokirjan "metsästys".
      Autoliike LDA huom nimi muutettu :-) möi käytännöllisen tila-auton. Myynti hetkellä huoltokirja oli kateissa ja myyjä ilmoitti soittavansa kun se on löytynyt. Viikon päästä menin jo kyselemään huoltokirjaa mutta kyseinen myyjä eiollut paikalla. Selitin toiselle myyjälle että ostamastani autosta oli jäänyt huoltokirja ja niinpä katsoimme myyjän pöydälle josta ihme kumma löytyikin kyseisen auton huoltokirja. No minä siitä sitten iloisena miehenä kiittelemään ja jatkoin matkaa. Viikon päästä tuli postin kautta myyjältä pahoittelut että huoltokirjan saamisessa kesti niin kauan mutta että nyt se onitten vihdoin ja viimein tässä. Siinä sitten ihmeissäni kaksi huoltokirjaa kädessäni........eli ei ne pelkästään "pienimmät" jobbarit.

      • merkkipetos

        Joo, tässä tarina. Kaverillani oli leasing Passat, 2 v/ max 70 tkm. No tuli aika ja kilsat täyteen jolloin kaveri antoi autonsa merkkiliikkeeseen ja liisasi taas uuden.
        Tarkka kun oli, niin teetti 70 tkm:n huollon vielä lopuksi, tällöin mittari lukema oli 68 tkm. Meni kolmisen kk:tta kun tuli soitto toisesta päästä Suomea ja siellä eräs ostaja kandidaatti halusi tiedustella lisätietoja Passatista. Juttelivat kaikenlaista kunnes puheeksi tulivat huollot ja kilometrit. Kaveri oli kertonut, että hienosti on mennyt, tein lopuksi vielä 70 tkm huollon. Nyt tuli toisessa päässä hiljaista ja tovin jälkeen kandidaatti totesi hyvä hyvä, mutta kun mittarissa on nyt 32 tkm!!.
        Auto oli roudattu eteläsuomalaiselta merkkiliikkeeltä toiseen konsernin liikkeeseen luullen, että kun tarpeeksi kauas menee, niin rikos ei paljastu. Kalliiksi tuli kansanauton ja rinkelimersun edustajille, kun maksoivat kummankin kaverin hiljaiseksi.
        Että näin meillä, tästä on nyt jokusen vuosi aikaa, mutta lieneekö tavat muuttuneet?
        Suuret piiloutuvat lasiensa taakse, luottaen, että kukas nyt heitä epäilisi?


      • huono provo
        merkkipetos kirjoitti:

        Joo, tässä tarina. Kaverillani oli leasing Passat, 2 v/ max 70 tkm. No tuli aika ja kilsat täyteen jolloin kaveri antoi autonsa merkkiliikkeeseen ja liisasi taas uuden.
        Tarkka kun oli, niin teetti 70 tkm:n huollon vielä lopuksi, tällöin mittari lukema oli 68 tkm. Meni kolmisen kk:tta kun tuli soitto toisesta päästä Suomea ja siellä eräs ostaja kandidaatti halusi tiedustella lisätietoja Passatista. Juttelivat kaikenlaista kunnes puheeksi tulivat huollot ja kilometrit. Kaveri oli kertonut, että hienosti on mennyt, tein lopuksi vielä 70 tkm huollon. Nyt tuli toisessa päässä hiljaista ja tovin jälkeen kandidaatti totesi hyvä hyvä, mutta kun mittarissa on nyt 32 tkm!!.
        Auto oli roudattu eteläsuomalaiselta merkkiliikkeeltä toiseen konsernin liikkeeseen luullen, että kun tarpeeksi kauas menee, niin rikos ei paljastu. Kalliiksi tuli kansanauton ja rinkelimersun edustajille, kun maksoivat kummankin kaverin hiljaiseksi.
        Että näin meillä, tästä on nyt jokusen vuosi aikaa, mutta lieneekö tavat muuttuneet?
        Suuret piiloutuvat lasiensa taakse, luottaen, että kukas nyt heitä epäilisi?

        Ei nyt ole aprillipäivä.


    • 25v korjaillut

      Huoltokirja ei tarkoita että autolla olisi ajettu se määrä,moottori tai mikä tahansa osa on voitu vaihtaa jo monesti ,yms...Katsokaa ja tutkikaa autot kyllä sen kunnon suht hyvin näkee silmällä ja kun tutkii nykkii,välykset ,empä tuijottele kirjoihin ,kun osaa nuo itsekkin katsoa ja tutkia,200tkm ja 400tkm välillä kyl auto kuluu sen jo haistaa ja tuntee.Jos yksityiseltä auton ostaa suurin piirtein kaikissa omistamisissa on ollut kirjoineen kaikkineen kun sen on katellut ,mut ei osto siihen kaadu jos ei ole ,trokarilta ostin auton viimme keväänä 150e ja katsastin itse auton hinta sitten 380e myin pois äsken ,hyvin toimivana 500e joku sai hyvän auton vielä.Ei kallis ole paras eikä päin vastoin välttämättä.

    • leimasin

      Olen mäkin esim saanut öljynvaihdon yhteydessä paikkailtua puuttuvia leimoja hultokirjaan. Kunhan itte keksii sopivat päivämäärät ja ajokilometrit niin kyllä noi liikkeet niihin leimat suostuu lyömään.

    • jeb

      Huolto kirjan merkitys monen merkin kohdalla mm, Citikan ostajan kannattaa mieluummin kysyä suoraan MITÄ SIITÄ ON JÄTETTY TEKEMÄTTÄ - EI SUUREMPAA MERKITYSTÄ MITÄ TEHTY

      • Kiinnostuin kerran

        eräästä saksalaismerkkisestä autosta siinä määrin että kävin arvostetussa liikkeessä sitä katsomassa vakain ostoaikein. Ei pahaa sanaa liikkeestä, esittelivät hyvin, mutta dokumenttien tarkastuksessa osoittautui että huoltokirja oli aivan liiankin tarkka. Siinä nimittäin luki ensimmäisen huollon jälkeen joka ikinen kerta että "vain öljynvaihto". Eli huoltokirja todisti vääjäämättä (toisin kuin Ulvilan surmassa) että autoa EI ollut huollettu ollenkaan. Kilometrit, leimat sun muut piti varmaankin paikkansa (muistaakseni noin 140 tuhatta) mutta en hirvinnyt ostaa kun arvelin että edessä voi olla aika savotta.


    • huoltokirja

      Tuossa aiemmin joku puhui jobbarista huoltokirjojjen hävittämisestä.Itse olen Autokauppias olen myynyt 30 vuotta käytettyjä autoja enkä ole koskaan hävittänyt huoltokirjaa.ja minulta on ostanut vuosin saatossa samatkin asiakkaat useampia autoja ja olleet tyytyväisiä .ja ostan kaikki autot yleensä autoliikkestä.koska .yksityiset valehtelee yleensä auton tiedoista ja vioista. ns.jobbari.

      • höhöhö

        Sehän oli kiva uni.


    • Autojobbari11

      Kyllä on tyhmiä ihmisiä liikenteessä... Koittakaas myydä se 0-20 vuotta vanha auto ilman huoltokirjaa, niin kyllä vaikuttaa hintaan ja myös myyntinopeuteen. Oletushan on, että ellei huoltokirjaa ole, auton kilometrit jotain aivan muuta kuin kerrottu. Jos se huoltokirja löytyy leimallisena, niin ainakin todennäköisempää on, että kilometrit pitävät paikkaansa. Eri asia tietty, jos pidät autoa uudesta siihen saakka, kun se ei enää liiku. Sillon tuskin sillä huoltokirjalla et teekään mitään.

    • Alaraskas

      Ottaa kyllä aika hyvin päähän, kun sain tietää, että vaimo oli heittänyt huoltokirjan roskiin... oli jäänyt "esille", kun auto tuotiin huollosta, ja vaimon pää ei kestä, jos tavarat on esillä, niin sinne meni roskiin. Kiva kun vielä 35k€ (käytettynä) auto kyseessä.

    • Farmari

      mitenköhän mahtaa olla tuonti autojen huoltokirjan saanti. Koittanut etsiä netistä tietoa mutta ei ole osunut silmään mikään, mikä estäisi sen saannin. Olen siis ostanut kesällä "uuden" auton liikkeestä joka on tuotu hollanista. Autoon luvattu huoltokirja ei ollut vielä fyysisesti tullut liikkeelle (Mutta huollot on tehty)? mutta se luvattiin postittaa, kun sen saavat. No eipä ole kuulunut ja kun kysellyt perään, vastattu että hoidossa firman kanssa ja osa syy on että asiakkaan tietoturva hankaloittaa asiaa... Rupee tuntuu et olisko keijoa vähän fiilattu linssiin nyt, vai mikä mättää.

      • markanmankeli

        Hehee, klassinen apinaa koijataan tilanne.


    • Jos ja kun huollattaa merkkiliikkeessä, huoltokirjoja ei juuri enää ole.
      Huollot sen sijaan merkitään "auton "kantakortille" tai historiatietoihin - miten vaan!
      Kyllä tämä listaus pitäisi olla myöhempienkin ostajien saatavilla!
      Tuskin itse kirjaa mistään löytyy.

    Ketjusta on poistettu 2 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Ammuskelu Härmän häjyissä

      Onko jollain enempää tietoa?
      Seinäjoki
      223
      7179
    2. Minä itkin kotona kun tajusin että

      Pelkuruuteni takia kun en lähestynyt vaikka järjestit otollisen hetken ja myöhemmin huomasin lasittuneen katseesi miten
      Ikävä
      12
      2482
    3. Siis oikeasti S... En ymmärrä...

      Oletko se sinä joka täällä kaipailee? Kaikki täsmää.
      Ikävä
      38
      1883
    4. Keksin sinulle tänään uuden lempinimen

      Olet kisu-muija. Mitäs tykkäät älynväläyxestäni?
      Ikävä
      79
      1758
    5. Ylen jälkiviisaat estotonta Kamala Harris suitsutusta

      Kolme samanmielistä naikkosta hehkutti Kamala Harrisia ja haukkui Trumpia estottomasti. Nyt oli tarkoituksella valittu
      Maailman menoa
      333
      1691
    6. Muistutus t-Naiselle.

      Olet ilkeä ja narsistinen k-pää. Annat itsestäsi kiltin kuvan ulospäin kelataksesi ihmiset ansaan. Sitten päsmäröit, hau
      Ikävä
      153
      1674
    7. Oiskohan se aika

      Selvittää pää vihdoin ja viimein. Minun kaivattu ei todellakaan käy täällä ja piste. Ei ole mitään järkeä enää tuhlata t
      Ikävä
      8
      1661
    8. Onko jotain sanottavaa vielä, nyt voi kertoa

      Poistun kohta täältä ja unohdan ajatuksen naimisiin menosta. Mieheltä
      Ikävä
      29
      1529
    9. Oho! Varmistusta odotellaan.

      Pitäneekö paikkansa? "🇺🇦Ukrainian drones hit a 🇷🇺Russian Tu-22M3 bomber at the Olenya airfield,"
      NATO
      137
      1457
    10. Kun Suomen uutisiin ei voi luottaa?

      Kertoisitteko te uutismaailmasn perehtyneet ASIANTUNTIJAT nyt sitten sen, mihin voi?
      Maailman menoa
      337
      1275
    Aihe