Nyky autot ovat rumia

alistair

Miksi ihmeessä nykypäivänä autojen on oltava aivan jumalattoman rumia. Hyviä esimerkkejä rumista autoista ovat Nissan Juke, BMW X sarja (sori vaan bemmi kuskit) ja lähes kaikki kauppakassit ja etenkin sähkö ja hybridi autot. Ennen osattiin tehdä hienoja autoja etenkin 30-70 lukujen Jenkkiautot. Mutta mikä ihme on saannut suunnittelijat miettimään että, hei mehän voidaan tehdä myös rumia autoja. Sitten ihmetellään että kun ei mene kaupaksi. Autovalmistajat voisivat mielestäni ottaa sen pään pois perseestä ja alkaa suunnitella jotain uutta autoa joka näyttää päältä päin hienolta. Harmittaa itseäni esim Chevroletin kohdalla sillä se osasi tehdä vielä joskus hienoja autoja kuten 1957 Chevrolet Bel Air joka on äänestetty yhdeksi hienoimmaksi autoksi jota on koskaan tehty mutta on vaan nykyään sekin tekemisen taito menetetty jos katsoo vaikka uutta Chevrolet Sparkkia. No mutta ajaa uusilla autoilla ken haluaa itse pysyttelen vanhoissa Jenkeissä joissa on sitä TYYLIÄ.

6

181

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Old Driver.

      Eikös tuo ole yleismaailmallinen ilmiö, että taidot katoaa alalla kuin alalla?
      Kädettömät sikiää kiihtyvällä vauhdilla, "mikä mun autossa on vikana, kun se sammu keskelle tietä" :D kysellään asiantuntijaraadilta.
      Tai joku bimmerinulikka: "mun autosa o enemmä tehoo kun sinu romusas", eli ei tulevat auton käyttäjät kurottele kovin korkealle.

      Onko kaunis auto vaikeampi / kalliimpi valmistaa?
      Voiko pieni auto olla kaunis?

    • Jony

      Itse olen ihmetellyt ihan samaa.
      Mainitsemasi Chevrolet Spark tosin on täysin Eurooppaan suunniteltu ja Japanissa valmistettu auto, joten se ei taida liittyä Chevroletin taitoihin tehdä kauniita autoja.

      Hinta on varmaan suurin tekijä siinä että normiautoja ei enää muotoilla kauniiksi tai yksityiskohtaisiksi.
      Myös kulutukseen on kiinnitettävä huomiota aerodynamiikan kannalta.
      Ja onhan niitä kauniita autoja nykyäänkin. Jaguarit ja Astonit tai vaikka Viper esimerkiksi.
      Niissä ainakin on kiinnitetty ulkonäköönkin huomiota.

      Nykyautot on muuten yhdyssana.

    • voihan vuodatus

      Olisikohan yleinen automaku muuttunut? Toiset ne ei pääse vanhasta ja entisestä eroon. Käytetään samoja pillifarkkuja, ruutupaitoja ja nahkaliivejä kun ennenkin käytettiin, vielä poolovillis talveksi, niin taantuma on kohdillaan.

    • vaatii munat

      Kuule veikkoseni,ajat on muuttuneet radikaalisti valitettavasti ja tiedätkö mitä jonkun klassikkojenkin nykyversion koristeleminen tai erikseen teetettävät kori-alustasysteemit sisustat maksaa??
      Meinaan kun kaikki pitää saada sovitettua myös muihin malleihin että tulee halvemmaksi tehdä miljoona kpl jotain osaa kerralla kuin muutaman tuhatta max.
      Myöskin nykyajan nuoret aikuiset keski-ikäiset makutottumuksiltaan näitä munanpalvojia autoilussa eli näitä ne haluaakin ja niitä tehdään mitä massat haluaa.
      Onhan niitä vaihtoehtoja kuule,mutta ei oikein Suomessa ellei massi kunnossa!
      Meinaan uutta/puoliuutta Challengeria,Camaro,Firebird,Mustang...tai minkätyylistä nyt haluatkin?Ja löytyy niitä Euroautoistakin erikoismalleja kun on rahaa,ROHKEUTTA ja tilaa/hakee itse ulkomailta.
      Yhteenvetona siis on että löytyy jos on rahaa,MUNAA ja valmis maksamaan erikoisuudesta,vaihtoehtona toki etsiä käytetty vanha hieno kärry,projekti tai entisöidä itse sellainen klassikkomalli mikä miellyttää.

      • ja niitä ei ole.

        Onhan se hieman erikoista, että miljoonien sarja pitää olla ruma, mutta pienet sarjat voivat olla kauniita?
        Jos osien pitää sopia sataan eri autoon, niin ei silti mene minun jakeluuni, että autot eivät voi olla kauniita.
        Tietenkin on niin, että suomalaiset ja monet muutkin kansat eivät osaa pukeutua ... tuulipukukansaa, niin ei muutkaan taidot ja vaatimukset ole sen kummallisempia. :D

        " Mää en vaan osaa enkä tiedä mitään".


      • poikkeuksia löytyy
        ja niitä ei ole. kirjoitti:

        Onhan se hieman erikoista, että miljoonien sarja pitää olla ruma, mutta pienet sarjat voivat olla kauniita?
        Jos osien pitää sopia sataan eri autoon, niin ei silti mene minun jakeluuni, että autot eivät voi olla kauniita.
        Tietenkin on niin, että suomalaiset ja monet muutkin kansat eivät osaa pukeutua ... tuulipukukansaa, niin ei muutkaan taidot ja vaatimukset ole sen kummallisempia. :D

        " Mää en vaan osaa enkä tiedä mitään".

        ne suurien myyntilukujen autot ovat tehty mahdollisimman monen makuun ja siksi ne eivät säväytä muotoilullaan, tosin ne kuitenkin yleensä kestävät aikaakin parhaiten ja ne "hianot" autot unohtuvat ja niihin kyllästyy helpommin, siis yleensä.


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Nellietä Emmaa ja Amandaa stressaa

      Ukkii minnuu Emmaa ja Amandaa stressaa ihan sikana joten voidaanko me koko kolmikko hypätä ukin kainaloon ja syleilyyn k
      Isovanhempien jutut
      7
      1262
    2. Mielessäni vieläkin T

      Harmi että siinä kävi niinkuin kävi, rakastin sinua. Toivotan sulle kaikkea hyvää. Toivottavasti löydät sopivan ja hyvän
      Ikävä
      19
      1255
    3. Ei luottoa lakko maahan

      Patria menetti sovitun ksupan.
      Suomen Keskusta
      5
      1176
    4. Nähtäiskö ylihuomenna taas siellä missä viimeksikin?

      Otetaan ruokaöljyä, banaaneita ja tuorekurkkuja sinne messiin. Tehdään taas sitä meidän salakivaa.
      Ikävä
      2
      1174
    5. Sinäkö se olit...

      Vai olitko? Jostain kumman syystä katse venyi.. Ajelin sitten miten sattuu ja sanoin ääneen siinä se nyt meni😅😅... Lis
      Ikävä
      1
      1153
    6. Persut petti kannattajansa, totaalisesti !

      Peraujen fundamentalisteille, vaihtkaa saittia. Muille, näin sen näimme. On helppo luvata kehareille, eikä ne ymmärrä,
      Maailman menoa
      1
      1151
    7. Pupuhuhdasta löytyi lähes sadan kilon miljoonalasti huumeita

      Pupuhuhdasta löytyi lähes sadan kilon miljoonalasti huumeita – neljä Jyväskylän Outlaws MC:n jäsentä vangittu: "Määrät p
      Jyväskylä
      42
      1137
    8. Housuvaippojen käyttö Suomi vs Ulkomaat

      Suomessa housuvaippoja aletaan käyttämään vauvoilla heti, kun ne alkavat ryömiä. Tuntuu, että ulkomailla housuvaippoihin
      Vaipat
      2
      1134
    9. Hyvää yötä ja kauniita unia!

      Täytyy alkaa taas nukkumaan, että jaksaa taas tämän päivän haasteet. Aikainen tipu madon löytää, vai miten se ärsyttävä
      Tunteet
      3
      1119
    10. Lepakot ja lepakkopönttö

      Ajattelin tehdä lepakkopöntön. Tietääkö joku ovatko lepakot talvella lepakkopöntössä ´vai jossain muualla nukkumassa ta
      2
      1110
    Aihe