Mitä uskonto on

ei mitään.

Todellisuus on minkä koemme konkreettisesti ja tietoisesti.
Mitä konkreettista löydät uskonnosta, et mitään sillä se on ajatus maailma.
Väität onhan raamattu, on paljon muutakin kirjoitettua.

35

81

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • ~~tähkäpää~~

      Aloittaja on aivan oikeassa siinä, että uskonto ei anna ihmiselle muuta, kuin ehkä vain hyvän harrastuksen!

      • vaikuttaa siltä

        Puhutko nyt itsestäsi?


      • ateismi ja uskonnoll

        Tosi on, ei uskonnossa, tarkoittaen uskonnollisuutta, niin siinä ei sinnämielessä ole mitään iankaikkisuusvoimaa. Ainut, että siinä voi olla lähempänä kuulemassa Pyhän Hengen herättävää sanoittajaa, kuin tuossa ateistisessa maailmassa, kapakan takanurkasssa, kun maailman kurvikkuus, rienaajan välittämänä ketkuttaa lanteita.
        Näin tuoden harhaa ilosta.

        Jälkimmäisessä vain menetykset ovat kovia, sillä vainajien määrä on suurempi, kuin uskonnolliessa yhteisössä, tosin kaikkihan kuolevat, mutta mahdollisuus heräämiseen on ensimmäisessä uskonnollisuudessa suurempi.


      • ~~tähkäpää~~
        ateismi ja uskonnoll kirjoitti:

        Tosi on, ei uskonnossa, tarkoittaen uskonnollisuutta, niin siinä ei sinnämielessä ole mitään iankaikkisuusvoimaa. Ainut, että siinä voi olla lähempänä kuulemassa Pyhän Hengen herättävää sanoittajaa, kuin tuossa ateistisessa maailmassa, kapakan takanurkasssa, kun maailman kurvikkuus, rienaajan välittämänä ketkuttaa lanteita.
        Näin tuoden harhaa ilosta.

        Jälkimmäisessä vain menetykset ovat kovia, sillä vainajien määrä on suurempi, kuin uskonnolliessa yhteisössä, tosin kaikkihan kuolevat, mutta mahdollisuus heräämiseen on ensimmäisessä uskonnollisuudessa suurempi.

        Juurikin näin!

        Eri asia on sitten elävä usko ja yhteys Jumalaan!

        Uskonto voi toki saada aikaan myöskin eräänlaisen paatumuksen, tai olisiko oikeampi sana turtumisen ja väärän rauhan tunteen.


      • niin juuri
        ~~tähkäpää~~ kirjoitti:

        Juurikin näin!

        Eri asia on sitten elävä usko ja yhteys Jumalaan!

        Uskonto voi toki saada aikaan myöskin eräänlaisen paatumuksen, tai olisiko oikeampi sana turtumisen ja väärän rauhan tunteen.

        Mistä tiedät? Selvästi omaa kokemustasi.


      • totuus on tämä
        ~~tähkäpää~~ kirjoitti:

        Juurikin näin!

        Eri asia on sitten elävä usko ja yhteys Jumalaan!

        Uskonto voi toki saada aikaan myöskin eräänlaisen paatumuksen, tai olisiko oikeampi sana turtumisen ja väärän rauhan tunteen.

        Uskosi on tähkäpää sielullista ja jumala vain mielikuvituskaverisi.


      • vaikuttaa siltä kirjoitti:

        Puhutko nyt itsestäsi?

        * Tiedän, ei "Tähkis" puhu itsestään, vaan niistä tuhansista ihmistekoisita uskoinnoista, jotka on kaikki lähtöisin ihmisestä itsestään, uskollisuuden harjoitus muotoja on sitten pilvin pimein Uskonto ei siis , aivan oikein, Tähkis asian ilmaisi, ei voisikaan antaa mitään.

        *Usko eälävään , elvän uskon antajaan, on jo aivan eri asia,. Usko Persoonalliseen Jumalaan, on henkohtaista , kahdenkeskistä vuorovaikutusta, joka antaa määrättömästi, ollessaan esteettömässä yhteydessä.

        * Jeesus Jumalan Poika, kolmiyhteisen Jumalan toinen Persoona mahdollistaa jokahetkisen yhteyden Kaikkivaltiaaseen Jumalaan.
        * Pojassaan Jeesuksessa saamme synnit anteksi Hänen suorittaman lunastustyön perustella, lahjana, ansiottomasti, yksin armosta, uskon kautta jonka Jeesus vaikuttaa, voimme saada sisäisen tuntemisen Kristukseen, Jumalan Hengen vaikutuksesta josta seuraa , että saamme Pyhän Hengen sinetin sisimpäämme, joka on todistuksesna Jumalan lapseudesta Kristuksen ilmestymisen päivään saakka.


      • ateismi ja uskonnoll
        ~~tähkäpää~~ kirjoitti:

        Juurikin näin!

        Eri asia on sitten elävä usko ja yhteys Jumalaan!

        Uskonto voi toki saada aikaan myöskin eräänlaisen paatumuksen, tai olisiko oikeampi sana turtumisen ja väärän rauhan tunteen.

        ---- tähkäpäälle, hieman myöhästynyt kommentti ---

        ~~tähkäpää~~
        21.12.2013 10:11 kirjoitukseesi.

        Niin. ......

        Sitäkin, eli ihminen jää sanankuulossa ns. välitilaan, jos tuota sanomaa "välitila" saan käyttää.

        Olisiko se "saarna" .n heikkoutta, ettei valoa saada Jumalan valtakunnasta esiin niin paljoa, että ihminen toteaa syntisyytensä Jumalan edessä, vaan jää uskonnolliseen tilaan. Se on tällainen suorittava tila. Tämä suorittava tila, sitä voitaisiin katsoa monenlaisiksi karsinoiksi laitumilla. Toisella laitumella on kylmentynyt usko. Toisella karsina, joka on aidattu lapsikaste, konfirmaatio jne. aitauksilla, vailla henkilökohtaista uskoa, joka tulee suun tunnustukseksi, sydämestä käsin.
        Siinä käydään maailman turuilta kirkossa ja käydään ryyppäämässä synnit anteeksi ja jatketaan entistä elämää. Käytin niitä sanoja, jota henkilö itse käytti, "ryypätessään" ja jatkaessaan elämänmatkaansa.

        jne. Elävä yhteys, ja uskonnollinen yhteys johonkin on kaksi eri asiaa.


    • ateismi on. ei mitää

      Näin puhuu aloituksessa ihminen, joka ei ole kokenut "ELÄMÄÄ", jonka sydän kokee Jumal'- yhteydestä. Totean vain entisenä ateistina. Kun nuoruudessani siinä ateistisessa maailmassa, kun yritettiin etsiä elämää ja iloa, kuoli useampi ympäriltä, niin itsemurhan, kuin alkoholin takia, en paljonkaan pane painoa sennäköiselle elämälle. Se tyhjä ei paukahda. Eli tuo tyhjyys, joka tyhjästä huutaa vielä "ettei Jumalaa ole",. No eihän sitä sinulla ole, etkä muuta voi sanoakaan, kun tarkoitushakuisesti elät harhamaailmassasi. Mutta, jos teet totta ja lähdet etsimään tietä Raamatullisen Luoja Jumalan kohtaamiseen, niin sen löytää Sanan kautta jatuo elämän.

      Mutta, katsotaan sitä maailmaasi, jota on pettymykset täysi.

      http://www.iltalehti.fi/ulkomaat/2013122117862738_ul.shtml

      Viron nuoria houkutellaan huumekuriireiksi
      Viron ulkoministeriö haluaa estää nuorten ryhtymisen huumekuriireiksi.

      Ministeriö on aloittanut kampanjan, jossa nuorille annetaan ohjeita turvallisesta matkustamisesta. Kampanjassa varoitellaan nuoria myös huumekuriiriksi ryhtymisen riskeistä.

      Ulkoministeriön konsuliosaston päällikkö Tarmo Punnik arvioi, että pelkästään Etelä-Amerikassa on vangittuna kymmeniä virolaisia nuoria, jotka ovat jääneet kiinni huumeiden kuljettamisesta.

      Nuoria houkutellaan kuriireiksi lupaamalla isoja rahasummia ja matkoja. Houkuttelu tapahtuu usein kavereiden kautta.

      Tallinnalainen Jaanus Iljashenko, 25, toimi huumekuriirina, kunnes hänet pidätettiin Venezuelassa. Iljashenko kantoi kokaiinimunia vatsalaukussaan ympäri maailmaa.

      Iljashenko ryhtyi kuriiriksi, koska kärsi rahavaikeuksista. Mukaan hänet houkutteli ystävä.

      Nyt hän on vapaaehtoistyötä tekevä perheenisä, joka varoittaa nuoria huumeiden kuljetuksen vaaroista. Vankila-aika Venezuelassa muutti hänet perusteellisesti. Väkivalta oli vankilassa arkipäivää.

      - Kannan aina asetta ja tarkkailen ympäristöäni vaarojen varalta. Vankilasta näen yhä painajaisia.
      STT

      Eli huumeet ovat ne haljenneet kaivot, joilla yritetään sammuttaa tyhjyyden janoa. Janoa, mitä jumalaton elämä on. Sitten nämä muut, heidät valjastetaan hakemaan tyhjää huumetta, eli ämpäriä, jolla mukamas juottettaisiin onnellusuus juomaa.
      Voi mitä harhaa ja missä harhassa ihmiset ovat.

      Tässä toinen.

      http://www.iltalehti.fi/uutiset/2013122117848073_uu.shtml

      Poliisi paljasti jättimäisen ekstaasivyyhdin

      Poliisi on paljastanut kaikkien aikojen laajimman ekstaasivyyhdin Helsingissä.

      ja linkistä loput.


      Mutta, tuo on sitä "ei mitään", joka ei tuo mitään, kongreettisesti ja tietoisesti sitä ONNEA, iloa ja toivoa. Niitä todellisia ystäviä, uskonystäviä. Joillekin isejä ja äitejä, sisaria ja veljiä, joita tässä maailmassa ei ole.

      Raamattu on antanut entiselle ateistille, minulle ja sydämeeni ELÄMÄN, jossa ilo on kestänyt jo 40 vuotta. Tänä aikana olen katsellut ja auttanut ihmisiä, jotka kannabiksen kautta ja muun huumaavien vaikutuksesta ovat tuhonneet elämäänsä.
      Siellä on sairaalan psykiatrisella osastolla ihmistä, kun kannabis on laukassut psykoosin, on itsetuhoisia, jne. jne. jne. joidenkin kohdalla rinnalla kävelyä 2-3 vuotta, että siitä syvästä ongelmasta ovat päässet ylös.

      Eli, ei paljonkaan kannattaisi ylistää tämän maailman vihollisruhtinasta, joka tuhoaa elämän. Se todellakaan on #ei mitään!"

      • ateisti.

        Miten tämä liittyy ateismiin?
        Ateismi tarkoittaa sitä, että ei usko Jumalan olemassaoloon. Ei mitään muuta.


      • ei mitään.

        Saahan sitä musta maalata, kun katsoo ympärille näkee tyyväisiä tasapainoisia ihmisiä ilman uskoa.
        Kuten sanoin, usko on ajatus maailmaa, siis sitä mitä kuvittelemme, se ei ole käsinkosketeltavaa, ajatella voi mitä haluaa


      • ei mitään.
        ei mitään. kirjoitti:

        Saahan sitä musta maalata, kun katsoo ympärille näkee tyyväisiä tasapainoisia ihmisiä ilman uskoa.
        Kuten sanoin, usko on ajatus maailmaa, siis sitä mitä kuvittelemme, se ei ole käsinkosketeltavaa, ajatella voi mitä haluaa

        Joku totesi en ole kokenut elämää, väärin, olen 65 v. Ja elänyt kaiken kaikkiaan hyvää elämää ja olisin onnellinen terveistä tulevista vuosista, minkä tautta tartteisin siihen jotain joka perustuu mielikuvitukseen, sehän olisi sairasta, toivottovasti.


      • ateismi on. ei mitää
        ateisti. kirjoitti:

        Miten tämä liittyy ateismiin?
        Ateismi tarkoittaa sitä, että ei usko Jumalan olemassaoloon. Ei mitään muuta.

        ateistille.

        ateisti.21.12.2013 09:42
        0
        Miten tämä liittyy ateismiin?
        Ateismi tarkoittaa sitä, että ei usko Jumalan olemassaoloon. Ei mitään muuta.

        ........ voi mikä sokeus ....... Ateismi on juuri haljenneita kaivoja, joissa ei ole elämää, ei elävää vettä... Olen juuri oikea todistaja sinulle, sillä olen entinen ateisti.

        Olin ateistina välinpitämätön lähimmäisistä, se on ateismin hedelmä.
        Rakastimme vain tekemisiämme, koska niistä yritettiin etsiä onnea.
        Siinä "hakkasimme" nuorempana niitä heikompiosaisia, jotka eivät sopineet muottiimme. Siinä vammautui varmasti, esim. henkisesti vaikka sisarusten nuori.
        jne. jne. Sitä on ateismi, joka ei rakasta lähimmäistä.
        Sitä se on maailma, on vain minä ihmisenä ja sen kautta riisto, sekä nälkä ja alastomuus. Se on hapattanut koko yhteiskunnan.

        Jos sinä ateisti olet noin sokea, että et näe, tai valhettelet itsellesi, että maailma ei olisi tätä, missä ennen elin, olet typerä omaa itseäsi kohtaan.

        Elämällä siinä, jaat hedelmäsi tulosta lähimmäisellesi, eikä sitä kannata kehua mihinkään, vaan itkeä sitä surkeuttasi omassa pesässäsi.


      • katos sitä omaa pesä
        ateismi on. ei mitää kirjoitti:

        ateistille.

        ateisti.21.12.2013 09:42
        0
        Miten tämä liittyy ateismiin?
        Ateismi tarkoittaa sitä, että ei usko Jumalan olemassaoloon. Ei mitään muuta.

        ........ voi mikä sokeus ....... Ateismi on juuri haljenneita kaivoja, joissa ei ole elämää, ei elävää vettä... Olen juuri oikea todistaja sinulle, sillä olen entinen ateisti.

        Olin ateistina välinpitämätön lähimmäisistä, se on ateismin hedelmä.
        Rakastimme vain tekemisiämme, koska niistä yritettiin etsiä onnea.
        Siinä "hakkasimme" nuorempana niitä heikompiosaisia, jotka eivät sopineet muottiimme. Siinä vammautui varmasti, esim. henkisesti vaikka sisarusten nuori.
        jne. jne. Sitä on ateismi, joka ei rakasta lähimmäistä.
        Sitä se on maailma, on vain minä ihmisenä ja sen kautta riisto, sekä nälkä ja alastomuus. Se on hapattanut koko yhteiskunnan.

        Jos sinä ateisti olet noin sokea, että et näe, tai valhettelet itsellesi, että maailma ei olisi tätä, missä ennen elin, olet typerä omaa itseäsi kohtaan.

        Elämällä siinä, jaat hedelmäsi tulosta lähimmäisellesi, eikä sitä kannata kehua mihinkään, vaan itkeä sitä surkeuttasi omassa pesässäsi.

        No se ei ole nyt mikään ihme että noinkin rikkinäinen ihminen kuin sinä käännyit uskoon. Muuhun ei aivokapasiteetti riittänyt.

        Kylvät epärealista asennetta ja ennakkoluuloa ateisteihin.


      • ei ateisti
        katos sitä omaa pesä kirjoitti:

        No se ei ole nyt mikään ihme että noinkin rikkinäinen ihminen kuin sinä käännyit uskoon. Muuhun ei aivokapasiteetti riittänyt.

        Kylvät epärealista asennetta ja ennakkoluuloa ateisteihin.

        Tässä esimerkkiä siitä miten ateisti kohtelee lähimmäistään. Halveksien ja ivaten.

        "että noinkin rikkinäinen ihminen...Muuhun ei aivokapasiteetti riittänyt.."


      • näin se menee
        ei mitään. kirjoitti:

        Joku totesi en ole kokenut elämää, väärin, olen 65 v. Ja elänyt kaiken kaikkiaan hyvää elämää ja olisin onnellinen terveistä tulevista vuosista, minkä tautta tartteisin siihen jotain joka perustuu mielikuvitukseen, sehän olisi sairasta, toivottovasti.

        no vaikkapa siksi että kun elämästä erkanet et hyvää päivää enää näe !

        ja toisekseen ilman suhdetta omaan luojaasi et tiedä hyvästä elämäst' pennin vertaa!
        Kaikki mitä elät, elät sielun ja lihan mailmassa joka on vain varjo todellisesta elämästä yhdessä luojan kanssa.

        Eli ihminen ilman Jumalaa on plusmiinus nolla.


      • ei mitään.
        ateismi on. ei mitää kirjoitti:

        ateistille.

        ateisti.21.12.2013 09:42
        0
        Miten tämä liittyy ateismiin?
        Ateismi tarkoittaa sitä, että ei usko Jumalan olemassaoloon. Ei mitään muuta.

        ........ voi mikä sokeus ....... Ateismi on juuri haljenneita kaivoja, joissa ei ole elämää, ei elävää vettä... Olen juuri oikea todistaja sinulle, sillä olen entinen ateisti.

        Olin ateistina välinpitämätön lähimmäisistä, se on ateismin hedelmä.
        Rakastimme vain tekemisiämme, koska niistä yritettiin etsiä onnea.
        Siinä "hakkasimme" nuorempana niitä heikompiosaisia, jotka eivät sopineet muottiimme. Siinä vammautui varmasti, esim. henkisesti vaikka sisarusten nuori.
        jne. jne. Sitä on ateismi, joka ei rakasta lähimmäistä.
        Sitä se on maailma, on vain minä ihmisenä ja sen kautta riisto, sekä nälkä ja alastomuus. Se on hapattanut koko yhteiskunnan.

        Jos sinä ateisti olet noin sokea, että et näe, tai valhettelet itsellesi, että maailma ei olisi tätä, missä ennen elin, olet typerä omaa itseäsi kohtaan.

        Elämällä siinä, jaat hedelmäsi tulosta lähimmäisellesi, eikä sitä kannata kehua mihinkään, vaan itkeä sitä surkeuttasi omassa pesässäsi.

        Ai yrität tehdä surkeaa tuntematta minua, tuohan samallaista höpinää kun uskosi joka perustuu aaveisiin,
        Elämääni olen tyytyväinen, 65 vuotta elänyt kaiken kaikkiaan hyvin,Olisin sekapäinen jos pitäisi kuvitella sellaista perustuu arveluun, ei mikään toimisi arvelulla.


      • ateisti.
        ateismi on. ei mitää kirjoitti:

        ateistille.

        ateisti.21.12.2013 09:42
        0
        Miten tämä liittyy ateismiin?
        Ateismi tarkoittaa sitä, että ei usko Jumalan olemassaoloon. Ei mitään muuta.

        ........ voi mikä sokeus ....... Ateismi on juuri haljenneita kaivoja, joissa ei ole elämää, ei elävää vettä... Olen juuri oikea todistaja sinulle, sillä olen entinen ateisti.

        Olin ateistina välinpitämätön lähimmäisistä, se on ateismin hedelmä.
        Rakastimme vain tekemisiämme, koska niistä yritettiin etsiä onnea.
        Siinä "hakkasimme" nuorempana niitä heikompiosaisia, jotka eivät sopineet muottiimme. Siinä vammautui varmasti, esim. henkisesti vaikka sisarusten nuori.
        jne. jne. Sitä on ateismi, joka ei rakasta lähimmäistä.
        Sitä se on maailma, on vain minä ihmisenä ja sen kautta riisto, sekä nälkä ja alastomuus. Se on hapattanut koko yhteiskunnan.

        Jos sinä ateisti olet noin sokea, että et näe, tai valhettelet itsellesi, että maailma ei olisi tätä, missä ennen elin, olet typerä omaa itseäsi kohtaan.

        Elämällä siinä, jaat hedelmäsi tulosta lähimmäisellesi, eikä sitä kannata kehua mihinkään, vaan itkeä sitä surkeuttasi omassa pesässäsi.

        "Ateismi on juuri haljenneita kaivoja, joissa ei ole elämää, ei elävää vettä... "

        Ei, vaan ateismi on sitä, että ei usko Jumalan olemassaoloon.

        "Olen juuri oikea todistaja sinulle, sillä olen entinen ateisti."

        Jokainen uskova on entinen ateisti. Jokainen ihminen syntyy ateistina.


      • ateismi on. ei mitää
        ei mitään. kirjoitti:

        Joku totesi en ole kokenut elämää, väärin, olen 65 v. Ja elänyt kaiken kaikkiaan hyvää elämää ja olisin onnellinen terveistä tulevista vuosista, minkä tautta tartteisin siihen jotain joka perustuu mielikuvitukseen, sehän olisi sairasta, toivottovasti.

        Niin, katsopa tätä maailmaa ja aikaa, sekä aikaasi.

        Onnellistako tämä maailma? Ei se sitä ole. Tietnkin olet käpertynyt oman elämäsi pieneen kammariin, istut kiikkustuolissa, piipahdat talvella pilkillä ja kesällä verkolla mökilläsi. Se on ympyrä, jossa ei näe sitä todellista ympärillä olevaa elämää.
        Ehkä eläkeläisten, sillä vanhuuseläkkeellähän olet, ns. yhteiskunnan lain määrittelemä vanhus. Käyt ehkä liikuntaa harrastamassa päivätansseissa.

        Turvallista, sekä "vielä" suojallista elämää. Siinä se sokeus on.

        Mutta, mitä on tämä maailma, elämä? Se jälkipolvesi, jota ei kansakolu- kansalaiskoulu, - keskikoulu jne. enää viitoita, joissa itse kävit. Soratiet, joissa ei paljoa ole tapahtunut, se tänään tuntuu onnelisilta ajoilta.

        Onneksi olkoon, elämä viitoitti sinulle tälle ajalle sen onnesi, joka on sinulle ilman Jumalaa vain iänkaikkinen.

        Mutta, mitä jätit jälkeesi? Oliko lähimmäisesi ravittu sanoillasi ja puettu?
        Jätkitkö heidät alastomaksi ja nälkäiseksi, jossa oli vain aika, se pieni tarinaympyrä omasta elämästäsi?
        Siinä ei ollut iankaikkisuusosaa ihmiselle.

        Tänään se nuori, hän joutuu rakentamasi "isien" yhteiskunnan antaman tuloksen kautta ateistiseen "helvettiin". Kun menet esim. perjantai- iltana katsomaan Helsingissä vaikka siellä rautatieasemalla lähteviä paikallisjunia.
        Mitä tapahtuisi, avautuisi "kiikkustuoliukolle" silmät. Se yöelämä kertoo karulla tavalla jättämäsi hedelmän tuloksen, joka on katkera "viinin ja leivän" ateria nuorelle. Entä työpaikat, se kiire ja kilpailu. Kun vain pyrit suojaamaan selustasi ja hyppäsit oman naruhyppelysi, etkä huolehtinut lähimmäisestäsi, niin se hyppynaru hyppäyttää monia tänään aivan luhistumiseen asti. Moni putoaa kyydistä.

        Sairasta, eikö vain? SE on perustunut sinun mielikuvitukseen, että Jumalaa ei ole.

        Raamatun Jumala antaa levon, ja myös, jos jokaisella olisi mielessä raamatullinen Luoja Jumalan tahto, niin sen mukaan tekemällä, elettäisiin aivan muissa maailman näköisessä menossa tänään.

        Myös sen hedelmä olisi iankaikkisuus, koska elämä, tämän valtaisan elämän koneiston työ, joka Luoja teki, on toisessa perspektiivissä jatkumassa, niin kenen halu on elää siinä valtakunnassa se jatkuu.

        Sinunkin elämä on jo lopuilla, ehkä 5- max 15 vuotta. Mutta varpusena olet oksalla, mene ja tiedä, voi olla kuin eilen tapaamani henkilö. Ent. armeijan upseeri, keväällä jäi toisesta esimiespaikasta eläkkeelle tai lomalle ja eläkkeelle.
        Keväällä keskustelin hänen kanssaa edellisen kerran, ja nyt, nyt piti kysyä, että mikä vei sinut pyörätuoliin. Hän sanoi, että pian työstä lähdettyä, häneltä meni jalat.
        Eivät läälärit tiedä syytä, tutkimuksissa käy, mutta mies oli vaimonsa työntämänä siinä edessäni. Toivotin hänelle Hyvää Joulua, tuon sairauden keskelle. Eli juuri sinun ikäisesi varpunen. Tänään tässä, huomisesta ei tiedä.

        Onnellisuus on kuitenkin tässä Jumalassa, joka onnellisuus on sydänhedelmää.
        Vaikka terveyden menettäneenä sattuisi, niin kerran rampa hyppii kuin peura jne.

        Elämää on, ei ainoastaan siinä, minkä silmä näkee, se on sisäisesti jo Herrassamme, meillä monella. Siksi kysyisin, miksi rakentaa ateismissa vain tätä iänkaikkisuutta joka on tämän elämän aikaista ja todistaa vain tätä mätää ja pahanolon järjestelmää, sekä jättää se käsien hedelmänä lähimmäisille käsistä.

        Aika kurjaa lähimmäiselle omistaa sanaton ja teoton ateisti, jolla ei ole tarjota mitään elämälle suurempaa, kuin tuo kurjuus, jota hän todistaa hienoksi ja pidettäväksi elämänmuodoksi. Sekä huomata, että sitä vaalitaan kammiossa, sekä kiikkustuolissa istuen.


      • ei mitään.
        näin se menee kirjoitti:

        no vaikkapa siksi että kun elämästä erkanet et hyvää päivää enää näe !

        ja toisekseen ilman suhdetta omaan luojaasi et tiedä hyvästä elämäst' pennin vertaa!
        Kaikki mitä elät, elät sielun ja lihan mailmassa joka on vain varjo todellisesta elämästä yhdessä luojan kanssa.

        Eli ihminen ilman Jumalaa on plusmiinus nolla.

        Ala uskomaan, jos väitän että tyhjässä ämpärissä on vettä uskotko, sinä väität että jossain on jumala, uskonko, emme kumpikaan usko, paitsi sinä uskot johonkin mitä et pysty todistamaan.


    • Kun olin lapsi ja nuori vasemmistolaisuus oli monelle uskonnon asemassa. Aatteet olivat hienoja; rauha,solidaarisuus, oikeudenmukaisuus ja tasa-arvo. Näin, kuinka tuon aatteen omaksuminen teki ihmisistä parempia. Nyt tuota vanhaa vasemmistolaisuutta ei enää ole tai se on tosi pienten ryhmien ideologia.

      Maailmaa ei tunne edes tiedemiehet, joilta on maailmankaukkeuden lasketusta massasta vielä 80 prossaa täysin kadoksissa. Olen omakohtaisesti saanut kokea, että yliluonnollinen on totta. Uskonto on tulevaisuuden tiede, koska maailma on "yliluonnollinen". Ja jo nytkin, kun käsitellään vaikkapa rinnakkaisia maailmankaikkeuksia, joita on tiedemiesten laskelmissa ääretön määrä, niin esitetään usein kysymys."Olemmeko vain pelihahmoja kehittyneen sivilisaation tietokonepelissä?"

    • näin se menee

      Minä menen Isän kotiin kunhan aika jättää. En ole koskaan edes kuvitellut, että olemme täällä jonkin sattuman oikusta, ähellämme muutaman vuoskymmenen ja sitten hautaan.!!

      Ehhei sellaissssa ole minkäänlaista järjen hiventäkään. Olemme Luojan tuotteita ja Hän tekee sen mitä ilmoittaa Pojassaan ja Sanansa kautta aivan taatusti.

      Eli hyvää matkaa vaan teille joiden päämäärä on jonkinlainen itse rakennettu ns. hyvä elämä vähän aikaa haudan partaalla ja sitten sinne plumps ja se on siinä mielestänne !

      Eipä ole, sitten mennään tilille ja sieltä jatketaan alas tai ylös!

      • voithan kertoa

        Kaikki uskoisivat jos olisi totta, sano minkä takia eivät usko, sano miksi


      • ateisti.

        En usko tähän "isän kotiin"-satuun, mutta vaikka sellainen koti olisikin olemassa, en haluaisi sinne.
        En halua elää ikuisesti jossain, missä en ole enää minä, vaan joku Jumalaa palvova robotti.


      • ps.timo
        voithan kertoa kirjoitti:

        Kaikki uskoisivat jos olisi totta, sano minkä takia eivät usko, sano miksi

        Joka neljäs uskoo jumalaan, vielä jokuaika sitten joka kolmas, jumalaan uskovien määrä pienenee kuin pyy, Tätä menoa ei tulevaisuudessa ole kukaan höpöttämässä joutavia, kirkot hävitetään ja raamatut heitetään roskikseen.Saattaa olla joku hullujen huoneella väittämässä jumalasta, turhaan.


      • joku kommunismi
        ps.timo kirjoitti:

        Joka neljäs uskoo jumalaan, vielä jokuaika sitten joka kolmas, jumalaan uskovien määrä pienenee kuin pyy, Tätä menoa ei tulevaisuudessa ole kukaan höpöttämässä joutavia, kirkot hävitetään ja raamatut heitetään roskikseen.Saattaa olla joku hullujen huoneella väittämässä jumalasta, turhaan.

        Niinpä, sitten astuu johtaja ihmiselle. Mutta, siitä pääsee jo nauttimaan.
        Hakee lupaa muuttaa Pohjois-Koreaan, niin esimakuun pääsee välittömästi.


      • ateistille vastaus
        ateisti. kirjoitti:

        En usko tähän "isän kotiin"-satuun, mutta vaikka sellainen koti olisikin olemassa, en haluaisi sinne.
        En halua elää ikuisesti jossain, missä en ole enää minä, vaan joku Jumalaa palvova robotti.

        ateisti, robottirakkautta ei ole olemassa. Se on ateismin ja rienaajan suurin harhasanoitus, mitä esität.

        Eli Jumalan valtakunta perustuukin juuri siihen, että jotka sinne menevät, uskovat rakkauteen ja siihen, että rakkauden LÄhde, on itse Jumala, ei pakkovalta.

        Siksi se on vapaus ja lepo.

        Mutta, oikein, että et usko väärään luulosatuusi, en usko minäkään, siihen robottiin, joka kumartelee ja tekee sen mielikuvasi mukaan taivaasssa, joka kuva sinulla on.
        Siinä olemme samaa mieltä. Sellaiseen en minäkään menisi.

        Mutta, se raamatullinen "taivas" onkin eri asia.


      • ateisti.
        ateistille vastaus kirjoitti:

        ateisti, robottirakkautta ei ole olemassa. Se on ateismin ja rienaajan suurin harhasanoitus, mitä esität.

        Eli Jumalan valtakunta perustuukin juuri siihen, että jotka sinne menevät, uskovat rakkauteen ja siihen, että rakkauden LÄhde, on itse Jumala, ei pakkovalta.

        Siksi se on vapaus ja lepo.

        Mutta, oikein, että et usko väärään luulosatuusi, en usko minäkään, siihen robottiin, joka kumartelee ja tekee sen mielikuvasi mukaan taivaasssa, joka kuva sinulla on.
        Siinä olemme samaa mieltä. Sellaiseen en minäkään menisi.

        Mutta, se raamatullinen "taivas" onkin eri asia.

        Tarkoitatko siis että se ihminen joka on täällä maan päällä, on sama ihminen joka on myöhemmin taivaassa?
        Samat tunteet, samat ajatukset jne?

        Jos ei ole, niin "minä" ei ole "sama minä" taivaassa, vaan joku muu henkilö.


      • ateistille vastaus.
        ateisti. kirjoitti:

        Tarkoitatko siis että se ihminen joka on täällä maan päällä, on sama ihminen joka on myöhemmin taivaassa?
        Samat tunteet, samat ajatukset jne?

        Jos ei ole, niin "minä" ei ole "sama minä" taivaassa, vaan joku muu henkilö.

        ateisti... 21.12. ........ Tarkoitatko siis että se ihminen joka on täällä maan päällä, on sama ihminen joka on myöhemmin taivaassa?
        Samat tunteet, samat ajatukset jne?

        Jos ei ole, niin "minä" ei ole "sama minä" taivaassa, vaan joku muu henkilö

        .......
        Jumalan valtakunta- jota sanoitetaan sanalla taivas, merkitsee paikkaa, missä syntiä ei enää ole. Ts. se on erotettua ja PYHÄÄ, aluetta. Sinne ei pääse mitään epäpyhää.

        Okei. Kirjoitin noin inhimillisesti luettavan määreen siitä päämäärästä.

        Menenkö "tällaisena" tuohon PYHÄÄN.`? Menen ja en mene.

        Mikä on iankaikkista, se on Jumalan Sana, eli Raamattu, ts. kirja, joka kertoo ihmisen elämän, alusta - loppuun. Eli olemme syntisiä ihmisiä kaikki.

        Miksi syntisiä? Siksi, että luomakunta on tarkoitettu PYHÄKSI,. eli paikaksi, jossa syntiä ei olisi. Sen valtakunnan PÄÄ ja johto on LUOJAN. Siksi siellä on laki, ja lain päämäärä on rakkaus. (ei ajassa mitattava inhimillinen, ihmisestä lähtöisin oleva rakkaus, se on rajallinen) ..

        Jumalallinen rakkaus, se ei tee lähimmäisilleen pahaa, jos typistellään asiaa palstalle ja se elää oikeassa suhteessa Jumalaan. Eli antaa kunnian Jumalalle.
        On ts. Valtaistuin, siinä istuva ja Hänen Henkensä kautta vaikuttava rakkaus.
        Se pitäisi olla meissä. Mutta, olemme ottaneet sen valtikan käteemme ja päätämme rakkautemme sellaiseksi, mitä tämä maailma täällä tällä hetkelläkin osoittaa. Se on synti. Synti Jumalan tahtoa vastaan, laittomuutta.

        Rakkauden valtikka on omassa kädessä ja sen hedelmä on hirvittävä ajassa. Sen päämäärä ei ole taivas. Se ihmisen valtikka ei astu Jumalan PYHÄÄN.
        Synnistä on tehtävä parannus.

        Siksi tässä elämässä, on nähtävä paikkansa, sekä se, että jatkamalla syntiä ehdoin tahdoin, elämämme maailmassa ja ”valtikoimme” vierasta valtaa sydämessä.

        Toinen nähdessään tämän yhtälön, ei halua osoittaa sitä rakkautta, joka on mätä, vaan haluaa valtakuntaan, jossa on toisin. Siksi ”tämä toinen” tekee parannuksen ja tulee mielenmuutos, sekä se Henki, joka on taivaallinen astuu sydämeen.

        Tämä Uusi Henki, on Uuden Aadamin, eli Kristuksen Henki. Se on iankaikkinen.
        Se Henki meissä herättää meidän myös Uutena Jumalan valtakuntaan kuolemasta.
        Ei tässä savimajassa, tämä on maata, vaan luodaan uusi Ylösnousemusruumis.

        Se on katoamaton ja siihen puhalletaan se iankaikkinen elämänhenkäys, joka ylösnousemuksessa saa elää iankaikkisesti.

        Myös se tietämyksen vajavuus, mitä tässä elämässä uskossakin omistamme, muuttuu täydelliseen tietoon, sillä olemmehan jo sitten näkemisessä ja Uudessa maailmassa, joka on katoamaton. Siinä elää sitten tämä Agabe- taivaallinen rakkaus, ja siinä puhutaan sitten Jumalan Valtakunnasta, sekä voidaan käyttää ymmärrykseemme tarttuvaa sanaa, paratiisi. Sillä tuolla sanallahan tarkoitetaan sitä, että paha, se ei ole läsnä. Ei sairaus, eikä muukaan, mikä tekee tämän ajan mukaisesti täällä elämää hitaaksi.

        Eli minuus muuttaa Uuteen olomuotoon, siihen iankaikkiseen uuteen luotuun iankaikkisuus "kehoon".

        Sanoitus on siksi näin, että voimme tarttua tulevaan jollain tavalla. Tämän sanoman sisältö on raamatussa ja kun ihminen kokee Uudestisyntymisen, Hengessä, se on sisäisesti se elämä. Ulkopuolinen kokematta ei sitä ymmärrä.

        Mutta, toivottavasti vastaus saapui perille.


    • ~~tähkäpää~~

      Tässä Mohikaani tuo selvästi esille, mitä elävä usko on!

      >>"Usko Persoonalliseen Jumalaan, on henkohtaista , kahdenkeskistä vuorovaikutusta, joka antaa määrättömästi, ollessaan esteettömässä yhteydessä.

      * Jeesus Jumalan Poika, kolmiyhteisen Jumalan toinen Persoona mahdollistaa jokahetkisen yhteyden Kaikkivaltiaaseen Jumalaan.

      * Pojassaan Jeesuksessa saamme synnit anteksi Hänen suorittaman lunastustyön perustella, lahjana, ansiottomasti, yksin armosta, uskon kautta jonka Jeesus vaikuttaa, voimme saada sisäisen tuntemisen Kristukseen, Jumalan Hengen vaikutuksesta josta seuraa , että saamme Pyhän Hengen sinetin sisimpäämme, joka on todistuksesna Jumalan lapseudesta Kristuksen ilmestymisen päivään saakka.">"antaa määrättömästi, ollessaan esteettömässä yhteydessä."

      • ei mitään.

        Toivotonta, hyvä tietää että lapsen lapsemme tulevaisuudessa eivät kuule saarnojanne, vaan kysyvät mitä uskonto oli jota jotkut harrasti,


      • haukotus1
        ei mitään. kirjoitti:

        Toivotonta, hyvä tietää että lapsen lapsemme tulevaisuudessa eivät kuule saarnojanne, vaan kysyvät mitä uskonto oli jota jotkut harrasti,

        Niin, sama minullekin tuli mieleen tuosta saarnasta että toivotonta.


      • ei mitään.
        haukotus1 kirjoitti:

        Niin, sama minullekin tuli mieleen tuosta saarnasta että toivotonta.

        Mielestäni siinä yritetään uskoa,??? Tosi asia on totta, josei ole tosi asia niin voihan siihen yrittää uskoa, mutta ei se tee sitä todeksi, vai mitä uskovat.


      • haukotus*
        ei mitään. kirjoitti:

        Mielestäni siinä yritetään uskoa,??? Tosi asia on totta, josei ole tosi asia niin voihan siihen yrittää uskoa, mutta ei se tee sitä todeksi, vai mitä uskovat.

        Se on aivopuoliskon a esteetöntä yhteyttä aivopuoliskoon b. Se että aivopuolisko b on nimeltään jumala se on silti vain aivopuolisko.

        Säälittävä, olisi oikea sana kuvaamaan tähkäpään saarnaa.


      • ei mitään ja haukotu
        haukotus* kirjoitti:

        Se on aivopuoliskon a esteetöntä yhteyttä aivopuoliskoon b. Se että aivopuolisko b on nimeltään jumala se on silti vain aivopuolisko.

        Säälittävä, olisi oikea sana kuvaamaan tähkäpään saarnaa.

        Niin, niinhän se teille on, eikä "elävä usko" tartu kuurojen korvien kautta ihmiseen.

        Tuossa oli vasta vajaa vuosi sitten suora lähetys TV7. Isännän pöydässä lähetys.

        Siinä lähetyksessä oli vuodesta hmmmm..... oliko 2006 vai 2004. lähtien rullatuolissa mies, joka onnettomuuden seurauksena istui kävelemättömänä.

        Hän omisti kuulevat korvat, jossa oli lupaus paranemisesta. Se lupaus kongretisoitui tuossa suorassa lähetyksessä ja Jumalan Henki kehotti häntä nousemaan ja hän nousi. Hän parani myös monista muistakin sairauksista, joista on meidän terveysjärjestelmän lääkärien antaman lausunnot olemassa.

        Hän on terve. Hän ei ole säälittävä, mutta ateismi, se tuo valitettavasti säälittävän valheen monen korviin, että he sulkevat totuudelle korvansa.

        ja jäävät haukottelemaan tuoliinsa ja toinen tuumaa siinä vieressä epäuskossaan, ettei mitään.

        Okei, tapahtukoon teille uskonne mukaan, ettei teille olekaan mitään varattuna.
        Raamattu puhuu siitäkin, "tapahtukoon uskonne mukaan" ja näin näkyy tapahtuvan.

        Kaksi kaverusta istuu kuurojen vanhainkodissa, toinen haukotellen ja toinen hokee, ei mitään.


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Täytyi haukkuu sut lyttyyn

      En haluu tuntee rakkautta sua kohtaan enää ja haluun unohtaa sut mut sit tulee kuiteki paha olo kun haluis vaan oikeesti
      Ikävä
      63
      1799
    2. SINÄ nainen hyvin läheltä

      Pidän sinusta. Mutta mene ensin juttelemaan lääkärin luokse, ja hoida itsesi kuntoon. Sit kun sä olet kunnossa, niin mä
      Ikävä
      79
      1167
    3. Et voi olla loputtomasti hiljaa

      Nainen. Tarkoitan siis meidän juttua. Eihän tämä tällaiseen epätietoisuuteen voi jäädä siinä vaan särkyy kumpikin. Kerto
      Ikävä
      72
      1079
    4. 45
      1075
    5. Ajatus aamuun

      Tämä jollekin tärkeälle. On asioita mistä jutellaan, on asioita mistä vitsaillaan, on myös asioita mistä ei puhuta kenen
      Ikävä
      71
      949
    6. Nainen mitä tekisit

      Joutuisit tekemään miehelle ja sinulle tai sinulle ja miehellesi ja kahdelle lapselle ruokaa ja kaapista löytyy 2 litraa
      Sinkut
      158
      929
    7. Siis ei ole edes mahdollista

      että ei törmätä, ei sit millään vaikka päällä hyppisi
      Ikävä
      44
      880
    8. Martina kauniina lehtihaastattelussa

      Martina antoi hyväntuulisen haastattelun lehteen. Tyylikkäitä kuvia ja kivoja vaatteita kauniilla Martinalla.
      Kotimaiset julkkisjuorut
      183
      833
    9. J-miehelle

      haluan kertoa että olet edelleen mulle rakas. Ajattelen sinua päivittäin kulta.
      Ikävä
      58
      818
    10. Minä en luota sinuun yhtään nainen

      ja aistin että yrität taas satuttaa henkisesti koska tiedät että olet heikkouteni joten siksi tein mitä tein mutta en ki
      Ikävä
      34
      772
    Aihe