Kivien kerääminen

23.59

Uskotko, että sinä keräät kivet jotka olet heittänyt?
Joka tapuksessa se menee niin. Kannattaa miettiä seuraavan kerran kun heität lokaa lähimmäisesi niskaan.

44

377

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Kysyn vaan

Yritätkö tuolla pelotella ja painostaa, etteivät uskovat rohkenisi arvioida ja koetella julistajia?

• SAA KOETELLA KAIKKI

Mä en tiedä mitä aloittaja yrittää, mut totellaan me Jumalan sanaa, tulkoon plussaa tai miinusta. Raamattu käskee arvioimaan ja koettelemaan kaikki. Jos meidän seurakunnassa olis uskallettu totella enemmän Jumalan sanaa kuin ihmisiä, niin tuskin olis seurakunta jakautunu kahtia ja osa luopunu uskostakin...tai ei ne kaikki enää käy kokouksissa missään. Mä tunnen niistä kolme ja sitte muutama on palannu luterilaisiin.

• 23.59
        SAA KOETELLA KAIKKI kirjoitti:

Mä en tiedä mitä aloittaja yrittää, mut totellaan me Jumalan sanaa, tulkoon plussaa tai miinusta. Raamattu käskee arvioimaan ja koettelemaan kaikki. Jos meidän seurakunnassa olis uskallettu totella enemmän Jumalan sanaa kuin ihmisiä, niin tuskin olis seurakunta jakautunu kahtia ja osa luopunu uskostakin...tai ei ne kaikki enää käy kokouksissa missään. Mä tunnen niistä kolme ja sitte muutama on palannu luterilaisiin.

Aloittaja tarkoittaa ilkeyttä, vihaa, parjausta, katkeruutta, kateutta eli kaikkea jolla loukataan lähimmäistä.

• 21:23

Määrittele sana "lähimmäinen".

• Kiitois. Tämä oli

...

hyvä aloitus!

Srn. 3.

• kivitetty.

Miltä tuntuu kun kaikki vuosikymmenien aikana heittämänne kivet alkavat sataa kerralla takaisin?

• pitäiskö tuntua?

Ei tunnu miltään.

• tuntui
        pitäiskö tuntua? kirjoitti:

Ei tunnu miltään.

Mutta se tuntui kun te heititte niitä lasta ja nuorta kohti.

• pitäiskö tuntua?
        tuntui kirjoitti:

Mutta se tuntui kun te heititte niitä lasta ja nuorta kohti.

Ketkä te?

• 23.59

Tämä kivien kerääminen on asia joka tehdään Jumalan tahdon alaisuudessa, eikä siinä auta syyttely ja kiroilu.
      Mitä Jumalan tahto on suhteessa lähimmäiseen, eikö vain että rakasta kuin itseäsi.

• Kivet kerännyt

Vikoilevat koetteleijaparjaaja-arvostelijat eivät aina joudu heti keräämään heittelemiään kiviä, vaan heidät säästetään viimeiselle tuomiolle. Se on kauhea kohtalo.
      Autuasta on, jos joutuu keräämään kivet tässä ajassa.

"Muutamien ihmisten synnit ovat ilmeiset ja joutuvat ennen tuomittaviksi, toisten taas seuraavat jäljestäpäin." 1 Tim. 5:24.

• 23.59

Tämä ilta olisi oikein hyvä ja sopiva ilta tyhjentää taskut kivistä, sen jälkeen on kevyempi kulkea, eikä tarvitse häpeästä painaa katsettaan kenekään ihmisen edessä, eikä Jumalan.

• ~~tähkäpää~~

• ~~tähkäpää~~
        ~~tähkäpää~~ kirjoitti:

Ja muistaa tyhjätä kenkänsäkin kivistä, ettei siellä mikään kivi hiertäisi niin, että joutuu sitten muille kiukuttelemaan sen vuoksi! :)

http://www.youtube.com/watch?v=6nlarWHHOeM

Tämä laulu kertoo mielestäni todella hyvin sen, mikä niitä kiviä sinne taskuihin saa aika usein keräämään ja niillä sitten muiden jalkoihin heittelemään.

....voisit luotta ......uskaltaisit olla ihminen......ettet juoksisi karkuun tuota kättä....joka tuskan veisisi sielustasi pos.........

• eräs uskovainen
        ~~tähkäpää~~ kirjoitti:

Tämä laulu kertoo mielestäni todella hyvin sen, mikä niitä kiviä sinne taskuihin saa aika usein keräämään ja niillä sitten muiden jalkoihin heittelemään.

....voisit luotta ......uskaltaisit olla ihminen......ettet juoksisi karkuun tuota kättä....joka tuskan veisisi sielustasi pos.........

Tähkäpää. Raamattu käskee koettelemaan kaikki. Varsinkin ne saarnaajien puheet. Myös Yli-Vainion pöpötykset.

• ~~tähkäpää~~
        eräs uskovainen kirjoitti:

Tähkäpää. Raamattu käskee koettelemaan kaikki. Varsinkin ne saarnaajien puheet. Myös Yli-Vainion pöpötykset.

Anteeksi, etten nyt ymmärrä oikein, mitä Viestilläsi haluat sanoa?

Tarkentaisitko?

Niilo on maannut jo yli 20v Lapuan hautuumaalla, joten annan hänen luunsa siellä rauhassa maata.

Hänenkin tuomarinsa on Jumala ja tämän Taivaallisen Tuomarin käsiin saa minunkin osaltani jäädä niin Yli-Vainion Niilo, kuin kaikki muutkin pois nukkuneet.

Minä kun en jaksa, eikä minulla ole mitään mielenkiintoa harrastella ja askarrella vainajien ja vainajahenkien kanssa.

Miksi muuten kirjoittelet puskasta?

• leeviläinen
        ~~tähkäpää~~ kirjoitti:

Ja muistaa tyhjätä kenkänsäkin kivistä, ettei siellä mikään kivi hiertäisi niin, että joutuu sitten muille kiukuttelemaan sen vuoksi! :)

http://www.youtube.com/watch?v=6nlarWHHOeM

Tyhjennetään näin joulun aikaan kivet kengistä ja herneet nenästä ja siemenet 'kulkusista', niin voimme kulkea raittia kaikinpuolin kevyellä mielellä kulkusten kilistessä ja minkään mitään hiertämättä ;))

• ~~tähkäpää~~ kirjoitti:

Anteeksi, etten nyt ymmärrä oikein, mitä Viestilläsi haluat sanoa?

Tarkentaisitko?

Niilo on maannut jo yli 20v Lapuan hautuumaalla, joten annan hänen luunsa siellä rauhassa maata.

Hänenkin tuomarinsa on Jumala ja tämän Taivaallisen Tuomarin käsiin saa minunkin osaltani jäädä niin Yli-Vainion Niilo, kuin kaikki muutkin pois nukkuneet.

Minä kun en jaksa, eikä minulla ole mitään mielenkiintoa harrastella ja askarrella vainajien ja vainajahenkien kanssa.

Miksi muuten kirjoittelet puskasta?

>>Miksi muuten kirjoittelet puskasta?>Minä kun en jaksa, eikä minulla ole mitään mielenkiintoa harrastella ja askarrella vainajien ja vainajahenkien kanssa.

• puskasta puskalle
        jukka.finland kirjoitti:

>>Miksi muuten kirjoittelet puskasta?>Minä kun en jaksa, eikä minulla ole mitään mielenkiintoa harrastella ja askarrella vainajien ja vainajahenkien kanssa.

Tyhjennnä sinäkin edes joulun ajaksi taskuistas kivet joiden kanssa jahtaat tähkistä.

• puska,kivet,taskut
        puskasta puskalle kirjoitti:

Tyhjennnä sinäkin edes joulun ajaksi taskuistas kivet joiden kanssa jahtaat tähkistä.

puskasta puskalle.
        jukka.finland ei kirjoita puskasta. rekisteröidy säkin.

• Mitä "pöpötyksiä"?!

Niilo saarnasi parannuksesta ja senkaltaisia saarnaajia tarvittaisiin enemmän-varsinkin tässä ajassa, jossa syntiä selitellään ja puolustellaan luonteenheikkouksilla
      tai muilla ajanhenkeen sopivilla sanoilla!

• ota peili käteesi

Joka ketju yritetään pilata!

• ~~tähkäpää~~

Niin ja onhan se hassua, että jotkut edelleen elävät ja puhuvat kuin Niillo olisi ja eläisi.

On se kuulkaa järkyttävää, jos ihmisen sisimässä on jotain sellaista, olisko se katkeruutta tai kaunaa, ettei edes jo yli 20 v haudassa ollutta ihmistä kykene jättämään rauhaan??

Tuota en oikein tahdo käsittää ja ymmärtää ja toivoisinkin, että nämä ihmiset kykenisivät päästämään irti tuosta, joka heitä edelleen pitää kiinni tässä kuolleessa ihmisessä.

• tämän takia
        ~~tähkäpää~~ kirjoitti:

Niin ja onhan se hassua, että jotkut edelleen elävät ja puhuvat kuin Niillo olisi ja eläisi.

On se kuulkaa järkyttävää, jos ihmisen sisimässä on jotain sellaista, olisko se katkeruutta tai kaunaa, ettei edes jo yli 20 v haudassa ollutta ihmistä kykene jättämään rauhaan??

Tuota en oikein tahdo käsittää ja ymmärtää ja toivoisinkin, että nämä ihmiset kykenisivät päästämään irti tuosta, joka heitä edelleen pitää kiinni tässä kuolleessa ihmisessä.

"Niin ja onhan se hassua, että jotkut edelleen elävät ja puhuvat kuin Niillo olisi ja eläisi.
        On se kuulkaa järkyttävää, jos ihmisen sisimässä on jotain sellaista, olisko se katkeruutta tai kaunaa, ettei edes jo yli 20 v haudassa ollutta ihmistä kykene jättämään rauhaan??"

Sen takia Yli-Vainiostakin edelleen varoitellaan, että on yhä enemmän näitä samanlaisia kaatajaparantajia, jotka eivät suinkaan toimi Pyhän Hengen voimassa. Ilmiö ei suinkaan rajautunut Yli-Vainioon vaan pahenee pahenemistaan.

• leeviläinen
        ~~tähkäpää~~ kirjoitti:

Näin ne on näreet, että tosiasiassa edes uskoviksi itseään tituleeraavat eivät uskalla sanoa negatiivista mielipidettään kenestäkään saarnaajasta tämän eläessä. Vasta saarnamiehen tai naisen kuoltua alkavat valheelliset löperöpuheet kuolleista.

Eikö tosiaankan ole ymmärrystä siihen, että hullukin käy viisaasta, kun vaiti on..

• Hyvää kaikille.

Yleinen virhe on, että sekoitetaan parjaaja-vikoilijat opetusten arvioitsijoihin.
      Puhujien opetukset tulee arvostella raitishenkisesti. Sen voivat tehdä ainoastaan sellaiset, jotka ovat tulleet uskoon ja käyneet kasteella sekä toimivat itse raittiissa seurakuntayhteydessä, jossa on tervehenkinen vanhimmisto, jotka kykenevät valvomaan myös toisiaan.
      Seurakuntatoiminnasta irrallaan oleva yksityinen sooloilija ei missään tapauksessa ole oikea arvostelemaan. Sellainen on vain parjaaja.

"Autuasta on, jos joutuu keräämään kivet tässä ajassa.
      "Muutamien ihmisten synnit ovat ilmeiset ja joutuvat ennen tuomittaviksi, toisten taas seuraavat jäljestäpäin." 1 Tim. 5:24. "

• Hyväntahtoinen Lk. 2

Siinä kaikille joulusaarna

• Toisista uskovista

kyllä uskalletaan ja sanotaan sellaistakin, mikä ei ole totta! Juorutaan jopa ei-uskovien tuttujen ja sukulaisten kanssa, jopa esirukousasiat, julkisesti esitettyinä tai kahdenkesken sanottuina saavat aikaan juoruja, joihin lisätään omia olettamuksia.

Perheeni asioita on reposteltu julkisesti ja itsestämme riippumattomat vaikeudetkin on leimattu uskovien mielestä syntiemme seurauksiksi. Juoruamisilla on pilattu koko elämämme ja niillä on saatu aikaan jopa lastemme kiusaaminen kouluissa ja opettajien, uskovienkin, asenteet lapsiamme kohtaan, ovat aikaansaaneet lisää kiusaamista muiden oppilaiden taholta ja opettajat ovat tehneet ilmoituksia sossuun sairauksista johtuvien poissaolojen vuoksi, vaikka meillä on ollut näyttöä siitä, että poissaolot ovat olleet aiheellisia..paljon, paljon muutakin olemme kokeneet näiden vuosien aikana, joka johti siihen, että erottauduimme seurakunnasta ja kaikista uskovista..senvuoksi, ettei minusta ollut enää antamaan anteeksi ja kestämään sitä.
      Ihmettelen edelleenkin sitä, missä mahtaa olla joidenkin uskovien omatunto..?!

• Voimia teille.

Kyllä, voidaan tehdä pahaa tai loukata, mutta asioita ei uskova halua selvitellä, se on hyvin ikävää.

• Parantunut
        Voimia teille. kirjoitti:

Kyllä, voidaan tehdä pahaa tai loukata, mutta asioita ei uskova halua selvitellä, se on hyvin ikävää.

Parjaajat ovat maailman julmin ihmisryhmä! Ovat tuhonneet monilta koko uskonelämän.

• Selvittämättäjätetyt
        Voimia teille. kirjoitti:

asiat jäävät uskovien omalletunnolle ja synniksi heille itselleen, vaikka mitentahansa hurskaita yrittävätkin esittää ja vaikka touhuaisivat seurakunnan tehtävissä ja olisivat muiden uskovien suosiossa - se ei muuta syntiä miksikään.

• Vanha aikainen

Pitää pyytää ja antaa anteeksi. Vai onko tuo vanhanaikainen opetus?

• Kiitos Jumalan.

Tuo on oikea tapa hoitaa asiat.

Joskus tuli ystävyyteen rikko, toinen aiheutti sen sopimattomalla käytöksellä, kun aikaa kului Jumala osoitti minulle että olin myös rikkoja kun loukkaannuin. Pyysin anteeksi osuuttani ja kovuuttani ja ystävyys palautui parempana mitä olikaan ollut.

• Mitenkäs sitten
        Kiitos Jumalan. kirjoitti:

Tuo on oikea tapa hoitaa asiat.

Joskus tuli ystävyyteen rikko, toinen aiheutti sen sopimattomalla käytöksellä, kun aikaa kului Jumala osoitti minulle että olin myös rikkoja kun loukkaannuin. Pyysin anteeksi osuuttani ja kovuuttani ja ystävyys palautui parempana mitä olikaan ollut.

kun näitä loukkaajia on muitakin, jotka eivät koe tarvetta anteeksipyyntöön..samaa juoruamista ja panettelua jatketaan? Eikä kyse ole läheisistä ihmissuhteistakaan.
        On hieman vaikea lähteä pyytelemään anteeksi henkilöiltä, jotka ovat puolituttuja ja joita on tavannut sillointällöin kokouksissa..

Olen kokenut sellaisiakin ystävyyssuhteita, että anteeksipyytämällä on sovittu, mutta toinen tottui siihen, että minun olisi pitänyt olla aina se, joka pyytää anteeksi ja aikaamyöten tälläiset suhteet ovat katkenneet kaunaan molemminpuolin ja heissä on juuri niitä, jotka sitten ovat lähteneet panettelemaan seläntakana...monenlaisia ystävyyssuhteita kokeneena mainitsen asiasta.

• Tehdään se NYT

ja ikävä asia on, että kaikki eivät ehdi kerätä heittelemiään kiviä ennen Jeesuksen tulemista. Rangaistus seuraa vasta silloin.
      On hyvä tehdä parannusta NYT.

• Lahkojenlahko

Omituisin ketju mitä koskaan olen lukenut. Sellaista lahkojargonia, ettei taida ainakaan UTsta löytyä. Vikoilijat, parjaajat ja kivien kerääjät? Voisitteko suomentaa ja antaa mahdolliset Raamattu-viitteet, mikäli mahdollista uuden liiton kristityille.

• Yksinkertaista

Uuden liiton uskovana varmaan tunnet myöskin nämä Raamatun kohdat ja tiedät missä ne ovat:

Rakasta lähimmäistäsi, niinkuin itseäsi.

Jumala ei salli itseään pilkattavan. Mitä ihminen kylvää, sitä hän niittää.

Joka tahtoo rakastaa elämää ja nähdä hyviä päiviä, varjelkoon kielensä pahasta ja huulensa vilppiä puhumasta, kääntyköön pois pahasta ja tehköön hyvää, etsiköön rauhaa ja pyrkiköön siihen. Sillä Herran silmät tarkkaavat vanhurskaita ja Hänen korvansa heidän rukouksiansa, mutta Herran kasvot ovat pahantekijöitä vastaan.

Pyrkikää rauhaan kaikkien kanssa ja pyhitykseen, sillä ilman sitä ei kukaan ole näkevä Herraa.

Pankaa siis pois kaikki pahuus ja kaikki vilppi ja ulkokultaisuus ja kateus ja kaikki panettelu..

..ja monia monia muita kohtia, jotka osoittavat selvästi, miten uskovan tulee elää.

• Älä parjaa enää

Älä enää parjaa.

• Anonyymi

PELtuote,fi
      Rantasalmi, katsokaaa!, oppisuunnasta riippumatta ja yhteinen sävel on lähellä.
      Voi herjaukset lopettaa.
      Kiitoksia

• Anonyymi
    • Anonyymi
    • Anonyymi

https://www.iltalehti.fi/ulkomaat/a/a157b34f-ad24-416e-8aa8-0d1f730a8645

Merkittävä tanskalaispoliitikko kuoli yllättäen 52-vuotiaana
      Tanskalainen puoluejohtaja Søren Pape Poulsen on kuollut.

Tanskan konservatiivisen kansanpuolueen pitkäaikainen puheenjohtaja Søren Pape Poulsen on kuollut 52-vuotiaana.

Puoluesihteeri Søren Vandsø kertoo puolueen sivuilla julkaistussa tiedotteessa, että Poulsen kuoli aivoverenvuotoon.

Poulsenin kerrotaan rojahtaneen perjantaina kesken puolueensa tilaisuuden, jonka jälkeen hänet oli kiidätetty sairaalaan. Hän kuoli lauantaina kello 13.13.

– Hän kaatui keskellä sitä, johon hän omistanut elämänsä. Viimeisenä asianaan hän koki suuret aplodit puoluetovereiltaan, Vandsø kirjoitti.

Poulsen johti puoluetta vuodesta 2014 lähtien kuolemaansa asti. Hän toimi Tanskan oikeusministerinä vuosina 2016–2019.

Konservatiivisella kansanpuolueella on tällä hetkellä kymmenen paikkaa Tanskan parlamentissa.

• Anonyymi

Apostolien teot 12

21 Niin Herodes määrättynä päivänä pukeutui kuninkaalliseen pukuun, istui istuimelleen ja piti heille puheen;

22 siihen kansa huusi: "Jumalan ääni, eikä ihmisen!"

23 Mutta heti löi häntä Herran enkeli, sentähden ettei hän antanut kunniaa Jumalalle; ja madot söivät hänet, ja hän heitti henkensä.

24 Mutta Jumalan sana menestyi ja levisi.

• Anonyymi

Yksi muija kerää vielä paljon kiviä poikansa kanssa.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Mitään järkeä?

Että ollaan erillään? Kummankin pää on kovilla.
      Ikävä
      120
      1767
    2. Noniin rakas

Annetaanko pikkuhiljaa jo olla, niin ehkä säilyy vienot hymyt kohdatessa. En edelleenkään halua sulle tai kenellekään mi
      Ikävä
      99
      1578
    3. Lasten hyväksikäyttö netissä - Joka 3. nuori on saanut seksuaalisen yhteydenoton pedofiililtä

Järkyttävää! Lapsiin kohdistuva seksuaalinen hyväksikäyttö verkossa on yhä pahempi ongelma. Ulkolinja: Lasten hyväksikäy
      Maailman menoa
      48
      1099
    4. Kumpi vetoaa enemmän sinuun

Kaivatun ulkonäkö vai persoonallisuus? Ulkonäössä kasvot vai vartalo? Mikä luonteessa viehättää eniten? Mikä ulkonäössä?
      Ikävä
      43
      974
    5. Multa sulle

Pyörit 24/7 mielessä, kuljet mun mukana, mielessä kyselen sun mielipiteitä, vitsailen sulle, olen sydän auki, aitona. M
      Ikävä
      29
      929
    6. Nainen, olen tutkinut sinua paljon

Salaisuutesi ei ole minulle salaisuus. Ehkä teimme jonkinlaista vaihtokauppaa kun tutkisimme toisiamme. Meillä oli kumm
      Ikävä
      50
      856
    7. Mies, eihän sulla ole vaimoa tai naisystävää?

Minusta tuntuu jotenkin, että olisit eronnut joskus, vaikka en edes tiedä onko se totta. Jos oletkin oikeasti edelleen s
      Ikävä
      44
      812
    8. Olet myös vähän ärsyttävä

Tuntuu, että olet tahallaan nuin vaikeasti tavoiteltava. En tiedä kauanko jaksan tätä näin.
      Ikävä
      37
      780
    9. Okei nyt mä ymmärrän

Olet siis noin rakastunut, se selittää. Onneksesi tunne on molemminpuolinen 😘
      Ikävä
      56
      778
    10. Onko sulla empatiakykyä?

Etkö tajua yhtään miltä tämä tuntuu minusta? Minä ainakin yritän ymmärtää miltä sinusta voisi tuntua. En usko, että olet
      Ikävä
      37
      760
    Aihe