10 000e käytettävissä

mikä maasturi

mikä luotettava maasturi olisi hyvä ?

ei saa olla vikoja

täytyy jaksaa vetää telikärryä

mäennousukykyä

23

529

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Grand Vitara

      Suzuki Grand Vitara.

      • Grande Viasco

        ja mitkä ominaisuudet tuossa täyttyvät? Hinta taitaa olla se ainut?


    • ei muuta

      Ainut ja oikea LADA NIVA.

      • lada1

        Jep. Osaavissa käsissä Lada Niva jättää muut taakseen.


    • Jeep Grand Cherokee, saa hinata 3500kg kärryä!

    • japanilainen kestää

      kestääköhän amerinkan ihme jeep ?

      vähän arveluttaa ?

      • 11+7

        Läjä stefoja, vetarin suojakumit, pari ohjauksen niveltä, syylari, ylävesiletku ja jotain lisälaitteisiin liittyviä pikkujuttuja mitä itse saanut fiksattua sitä mukaa kun on viitsinyt. Huoltokirjan mukaan edellinen omistaja joutunut mittariston vaihdattamaan. Moottorissa joku pitää pientä vikinää ja öljyä joutuu välillä lisäämään, mutta konekin vaikuttais kestävän alkuperäiskuosissa vähintäänkin seuraavaan 400tkm rajapyykkiin ilman mitään perus öljynvaihtoja suurempia huoltoja. Automaattilaatikko toimii kuin uusi (se onkin yks asia jenkit on oikeasti osanneet aina tehdä) eikä nelivedonkaan toiminnassa ole moitittavaa. Iskarit ja jouset on alkuperäiset vuodelta -00 jne. Paksut maalit ja pellit, korissa ruostetta vain konepellin muutamassa kiveniskemissä. Omasta mielestä ei kovin suurta valittamista amerikan ihmeen kestävyydessä. Jotain ton ikäisen kulkupelin historiaan aina sopii, eikä sitä tosi asiaa minkään japsi-/merkkilasien läpi tuijottaminen mihinkään muuta.


    • ---

      10 000e käytettävissä ei saa olla vikoja = mahdoton yhtälö

      • Pajatso

        Vanhempi Pajatso, ja vetokykyäkin olis riittämiin. Noissa ei ole vikoja, on vaan tiheemmät huoltovälit ja laajempi perushuolto :)


    • bensa käy

      ajatelkaa olen ajanut avensiksella jo 9 vuotta ilman vikoja ja aina menny katsastuksesta heittämällä läpi !

      siis jokapäiväsessä ajossa ei vikoja koskaan ole ollu

      ja nyt maasturi tarvetta on !

      • 11+7

        Maasturit on monta sataa kiloa raskaampia kuin Avensis ja renkaatkin leveämmät minkä takia ohjauksen ja jousituksen kaikki nivelet ja muut osat joutuu paljon kovemmalle rasitukselle. Nelivedon voimansiirrossa on myös huomattavasti enemmän tekniikkaa, stefoja yms, jonka takia maasturissa on enemmän huoltokohteita. Tuuria vaatii, jos onnistut löytämään täysin ongelmattoman yksilön. Maastureiden tekniikassa on myös sellaisia asiantuntemusta vaativia yksityiskohtia, ettei niitä voi huollattaa missä tahansa halpaketjun korjaamossa.


    • ratkaisu

      Hyundai Terracan on oikea valinta saa vetää 2800kg .

    • Eka maasturi

      Moro kaikille

      Minä voin kertoa omalta kohdaltani kuinka minulle on käynyt.

      Omistin paketti auton jonka laitoin myyntiin,siinä välissä tarjottiin rahaa ja maasturi.

      No minä olin ja olen keltanokka eli ensikertalainen,minulle oli ihan sama mitä tuli vaihdossa kun muuten olin jo kauppaan tyytyväinen.

      Vaihdossa tuli tälläinen auto :toyota 4runner kone 2.4 turbo eli hiluxin ja hiacen osilla.

      Autollahan ei varmaan vedetä painavia kärrejä mutta yksin kulkee riittävästi,tai saahan niitä bensoina kuutos koneella tai kolmenlitran turbo dieselinä.

      Mutta auton arvo ei siis ole kummoinen,auto on 1993 jossa on keskuslukko ja sähköikkunat,ohjaustehostin sekä lisäpuhallin taakse,autorekisteröity pakettiautoksi.

      Niin tässä on huoltokirja uudesta asti näihin kilometrihin ajettu 430000km ja kaikki toimii,niin neloveto kuin alennusvaihteet sekä muut hilpetöörit,olen ajanut noin 10000km vähälle aikaan ja vikoja ei ole ilmaantunut,käytin katsastusmiehellä väli tarkastuksesssa juuri noiden nivelien osalta,eikä sieläkään havaittu välyksiä

      Kone ei vie öljyä,auto on vieläpä mukava käyttää matkassa että kaupungissa sekä hieman vaikeammassa maastossa.

      Koneelle ei ole tehty mitään noihin kilometreihin samoin kuin tekniikka tuntuu olevan ihmeellisen kestävää sorttia.

      Ensimmäinen auto joka on jotain ja tämäkin sattui vahingossa koska en ole suosinut kuin japanilaista ja mieluiten mersua.

      Olisiko tarkalla huoltokirjalla osuutensa mene ja tiedä kun sielä näkyy kaikki esim:jarrunesteiden vaihdot,peliitkin on hyvätovien alareunat käsittämättömän siistit.

      Autoon tehty kaksi tai kolmekertaa panssari suojaus ja ruosteenesto käsittely.
      Toyotan leimaa on pääosin kaikessa.

      Tämän auton myötä minulla muutui käsitys vanhasta toyotasta,sen täytyy olla kestävä auto jos noin hyvänä säilyy lähes 21 vuotta vanha auto.

      Mikä parasta tässä ? vaimo tykkää ja sitä ei olisi uskonut kun se pihaan jäi,siinä on se neliveto ja ajamisen helppous ,kevyet hallinta laitteet,autoa hieman ehkä korotettu ja astinlautoja ei ole niin pääsee maastossa mutkitta,samoin kuin suojattu tanki ,kone ja jne...

      Osat saa hiluxin osilla aika pitkälti,en kyllä 2000 lukua uskalla enään katsoa ihan noin vaan tai ainakin olen varovainen.

      Talvikeleilläkin kone lämpiää normaali lämpöön kahden kilometrin ajon päästä,no tuotakaan en heti olisi uskonut jos en itse olisi kokenut.

      Niinpä seuraavaa autoa esim:toiseksi autoksi tulee olemaan erittäin vaikeaa koska tämä toyota sekoitti koko pakan.

      Maaseudun kunkku ja kaupungissa mukava,muttei ole nykyauto,ostaisin tälläisen auton uutena jos saisin vielä,tekniikka tuntuu varmalta,ja ne pellit eikö japanin autojen pitänyt olla läpimätiä?jos piti niin tämä on poikkeus.

      Tälläinen on ehkä 3000e auto enintään 6000-7000e mutta tälläinen auto on minulla ja vielä ihmettelen kun sisustakin on niin siisti,penkit ja sivuverhoilu ei häpeä uudelle.

      Ja auto ajettu jo viidettäsataa tuhatta,kone ei ollut ottanut öljyä kun vaihdoin 9000km jälkeen.

      Saa nähdä kuinka pelaa mutta vikoja ei näy.

    • mikä maasturi

      onko muita vaihtoehtoja ja muita merkkejä ?
      kuvia?

    • HooJiii

      Pajella taitaa olla se suurin vetokyky jos siitä on kiinni.

      Tojolla, läjällä tai hojolla taitaa olla se kestävin tekniikka jos siitä on kiinni.

      Noilla pienemmillä vajaavetosilla tai muuten rampautetuilla on sitten mukavampi ajella öljysoraa pitkin jos se siitä on kiinni.

      Kahella ekalla pääsee jo vähän hankalampaakin paikkaan jos se siitä on kiinni.

      • Jeep

        "Pajella taitaa olla se suurin vetokyky jos siitä on kiinni. "

        Eihän Pajerolla saa vetää edes sitä täyttä 3500kg kuormaa.


      • uunot ei tiiä!!!

        Sillonku ei tiijetä nii ei kannattas puhua!!! Paje on täys paska!!! Esimerkiks englannin ihmeellä saa kiskoo sen 3500kg...


      • LWB
        uunot ei tiiä!!! kirjoitti:

        Sillonku ei tiijetä nii ei kannattas puhua!!! Paje on täys paska!!! Esimerkiks englannin ihmeellä saa kiskoo sen 3500kg...

        Otteessa lukee 3500kg ja siin lukee myös Pajero LWB.

        Otappa selkoa eka, noita on suomessa monella eri koukulla ja näin myös eri kärrypainoilla.


      • 16+4
        LWB kirjoitti:

        Otteessa lukee 3500kg ja siin lukee myös Pajero LWB.

        Otappa selkoa eka, noita on suomessa monella eri koukulla ja näin myös eri kärrypainoilla.

        Jaksaako se napero kiskoo tollasta painoo ees siinä vaiheessa vaikka ois täydessä vauhdissa? Virhe sattunu papereita tehdessä!!! Ihan paska auto ei tee mitään


    • vorresteri1

      Ehdottomasti Subaru Forester, monena vuonna Jenkkien luotettavin auto !

    • Tuskin kuitenkaan Forrea. Kymppitonnilla ei saa kuin kaksi litraisia bensoja, joissa perä roikkuu, anturit aiheuttaa käyntihäiriöitä ja vääntö ei riitä vetohommiin.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. 185
      2098
    2. Hei A, osaatko

      sanoa, miksi olet ihan yhtäkkiä ilmestynyt kaveriehdotuksiini Facebookissa? Mitähän kaikkea Facebook tietää mitä minä en
      Ikävä
      53
      1982
    3. Euroviisut fiasko, Suomen kautta aikain typerin esitys, jumbosija odottaa. Olisi pitänyt boikotoida!

      Tämän vuoden euroviisut on monella tapaa täydellinen fiasko. Ensinnäkin kaikkien itseään kunnioittavien eurooppalaisten
      Maailman menoa
      156
      1637
    4. Synnittömänä syntyminen

      Helluntailaisperäisillä lahkoilla on Raamatunvastainen harhausko että ihminen syntyy synnittömänä.
      Helluntailaisuus
      136
      1604
    5. Mitä tämä tarkoittaa,

      että näkyy vain viimevuotisia? Kirjoitin muutama tunti sitten viestin, onko se häipynyt avaruuteen?
      Ikävä
      41
      1334
    6. Nukkumisiin sitten

      Käsittelen asiaa tavallani ja toiveissa on vielä että tästä pääsee hyppäämään ylitse. Kaikenlaisia tunteita on läpikäyny
      Ikävä
      4
      1237
    7. Naisten tyypilliset...

      Naiset ei varmaan ymmärrä itse miten karmealle heidän tavara haisee. Miehet säälistä nuolevat joskus, yleensä humalassa
      Ikävä
      11
      1204
    8. Muistatko komeroinnin?

      Taannoin joskus kirjoitin aloituksen tänne komeroinnista eli hikikomoreista; syrjäytyneistä nuorista ihmisistä. Ehkä asu
      Suhteet
      48
      1185
    9. Tuollainen kommentti sitten purjehduspalstalla

      "Naisen pillu se vasta Bermudan kolmio on. Sinne kun lähdet soutelemaan niin kohta katoaa sekä elämänilo että rahat"
      Suhteet
      3
      1148
    10. Syö kohtuudella niin et liho.

      Syömällä aina kohtuudella voi jopa laihtua.On paljon laihoja jotka ei harrasta yhtään liikuntaa. Laihuuden salaisuus on
      Laihdutus
      11
      1147
    Aihe