Vakuutusyhtiöt kiittävät tutkijoita

nuoret raihnaisia

6

54

Äänestä

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • vaihtoehtona odotus

      Ei kai paranemisen odottelu pitkällä sairaslomalla sitten mitään yhteiskunnalle maksa, jos leikkaus katsotaan turhaksi ja ilmeisesti liian kalliiksi. Kyllä minä tiedän ihmisiä, joiden ilmiselvän tapaturman aiheuttamia kierukan repeymiä ei ilman leikkausta olisi saatu kuntoon. Yhteistä näille tapauksille on lisäksi, että vakuutusyhtiöt eivät ole olleet halukkaita maksumiehiksi. On vedottu aina ikään ja siitä johtuvaan rappeumaan. Tässä on taas yksi tutkimus, jonka motiiviveja ja tarkoitushakuisuutta ei tarvitse kauan miettiä.

      • Lue nyt ensin

        Hoh-hoijaa, kyllä-minä-tiedän-joopa-joo...

        Tuolla on artikkeli tapaturmavakuutuksista. Sieltä löytyy myös linkki Finen oppaaseen tapaturmavakuutuksista. Kun sen oppaan lukee (ja ymmärtää?), niin moni asia selviää. Ei tarvitse sitten kysellä "S24-asiantuntijoiden" perään.

        Mitä ap:n hyödylliseen linkkiin tulee, niin näinhän se on. Miksi pitää tehdä kallis leikkaus, jos POTILAS ITSE huomaa parantuneensa sillä, että lääkäri silmänlumeeksi naksuttelee saksia pöydän alla? Artikkelihan koskee hoitomuotoa (leikkaus), joka mitä ilmeisemmin on useissa tapauksissa aivan väärä hoitomuoto. Vai onko jonkinlainen hyve ja tavoiteltava etu, että tehdään leikkauksia, joita ei tarvita ja joista ei ole hyötyä?


      • Lue nyt ensin
        Lue nyt ensin kirjoitti:

        Hoh-hoijaa, kyllä-minä-tiedän-joopa-joo...

        Tuolla on artikkeli tapaturmavakuutuksista. Sieltä löytyy myös linkki Finen oppaaseen tapaturmavakuutuksista. Kun sen oppaan lukee (ja ymmärtää?), niin moni asia selviää. Ei tarvitse sitten kysellä "S24-asiantuntijoiden" perään.

        Mitä ap:n hyödylliseen linkkiin tulee, niin näinhän se on. Miksi pitää tehdä kallis leikkaus, jos POTILAS ITSE huomaa parantuneensa sillä, että lääkäri silmänlumeeksi naksuttelee saksia pöydän alla? Artikkelihan koskee hoitomuotoa (leikkaus), joka mitä ilmeisemmin on useissa tapauksissa aivan väärä hoitomuoto. Vai onko jonkinlainen hyve ja tavoiteltava etu, että tehdään leikkauksia, joita ei tarvita ja joista ei ole hyötyä?

        Jeps se linkki sinne tarpaturmavakuutusartikkeliin:

        http://www.medicinenuntium.mediaparkki.com/?p=1432


      • vaihtoehtona odotus
        Lue nyt ensin kirjoitti:

        Hoh-hoijaa, kyllä-minä-tiedän-joopa-joo...

        Tuolla on artikkeli tapaturmavakuutuksista. Sieltä löytyy myös linkki Finen oppaaseen tapaturmavakuutuksista. Kun sen oppaan lukee (ja ymmärtää?), niin moni asia selviää. Ei tarvitse sitten kysellä "S24-asiantuntijoiden" perään.

        Mitä ap:n hyödylliseen linkkiin tulee, niin näinhän se on. Miksi pitää tehdä kallis leikkaus, jos POTILAS ITSE huomaa parantuneensa sillä, että lääkäri silmänlumeeksi naksuttelee saksia pöydän alla? Artikkelihan koskee hoitomuotoa (leikkaus), joka mitä ilmeisemmin on useissa tapauksissa aivan väärä hoitomuoto. Vai onko jonkinlainen hyve ja tavoiteltava etu, että tehdään leikkauksia, joita ei tarvita ja joista ei ole hyötyä?

        Hoh-hoijaa itselles! Onkos 2000 euron leikkaus kallis, jos paraneminen kestää ilman leikkausta kuukausia? Tutkimuksessa sairasloman hinnaksi oli laskettu 2500 euroa/viikko. Vähän ristiriitaista päättelyä. Millähän mekanismilla sitten se rappeuman aiheuttama repeämäkin oikein paranisi ilman leikkausta?


      • ei sillä väliä
        vaihtoehtona odotus kirjoitti:

        Hoh-hoijaa itselles! Onkos 2000 euron leikkaus kallis, jos paraneminen kestää ilman leikkausta kuukausia? Tutkimuksessa sairasloman hinnaksi oli laskettu 2500 euroa/viikko. Vähän ristiriitaista päättelyä. Millähän mekanismilla sitten se rappeuman aiheuttama repeämäkin oikein paranisi ilman leikkausta?

        Pitkän sairasloman aiheuttamat kustannukset menee eri piikkiin, ei ne kiinnosta vakuutusyhtiötä.


      • eikä tälläkään
        vaihtoehtona odotus kirjoitti:

        Hoh-hoijaa itselles! Onkos 2000 euron leikkaus kallis, jos paraneminen kestää ilman leikkausta kuukausia? Tutkimuksessa sairasloman hinnaksi oli laskettu 2500 euroa/viikko. Vähän ristiriitaista päättelyä. Millähän mekanismilla sitten se rappeuman aiheuttama repeämäkin oikein paranisi ilman leikkausta?

        Sitäpaitsi, jos luit ap:n linkkaaman artikkelin ja sitten vielä ymmärsit lukemasi, niin huomasit varmasti kirjoittavasi puuta heinää. Artikkelissa nimenomaan todettiin, että oikeasti leikatut ja vale-leikatut paranivat samalla tavalla ja yhtä hyvin. Ei siis niin, että ne vale-leikatut makasivat kuukausitolkulla toipumassa kun oikeasti leikatut jo tanssivat humppaa kylillä. Jos sekä leikkaamalla, että ei-leikkaamalla saadaan samassa ajassa sama lopputulos, niin miksi leikata?


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Valkeakosken murhaaja

      Raiskausrikosten joukossa kanta suomalainen tekijä on niin harvinainen että kannattaa erikseen mainita. Raiskausuutisia
      Maailman menoa
      183
      11681
    2. Valkeakosken sekopää murhaaja.

      Itselläni on 3 teini ikäistä tytärtä ja tämä tapaus on herättänyt minussa tosi paljon surua ja vihaa. On käsittämättömän
      Valkeakoski
      151
      2336
    3. Naiset pysyy sinkkuna ja ottavat mieluimmin koiran

      Nykynainen ei halua jakaa elämäänsä miehen kanssa, vaan elää yksin ja ottaa koiran tai koiria. Ja pikkuvähemmistö eli in
      Sinkut
      249
      1486
    4. Sille yhelle vaa

      Viime aikoina oon miettinyt sun juttuja aika paljon. Vaikka en oo saanu susta vielä kunnolla selvää kuvaa, jotenkin tunt
      Ikävä
      61
      1060
    5. Kiitos kun annoit värejä elämääni

      Edes pienen hetken. Sellasiakin mitä en muuten näe ;) ❤️
      Ikävä
      53
      930
    6. Hiljaista on

      Ei kuulu viestiä 😘 pallo on sinulla Mies, odotan!
      Ikävä
      61
      872
    7. Nainen, se kun olit joskus niin vakavana

      ja naama peruslukemilla, toisinaan silloinkin kun kuuntelit juttujani. Se ilme on jäänyt lähtemättömästi mieleeni. Mitäh
      Ikävä
      42
      767
    8. Onhan sulla

      Nainen nyt varmasti kaikki hyvin.
      Ikävä
      52
      729
    9. Olen ylpeä sinusta

      nainen. Vaikutat "vanhalta" tekijältä. Olet aarre tälle touhulle ja uskon että pääset vielä pitkälle jos haluat. Ehkä sa
      Tunteet
      27
      716
    10. Kysymys iltaan

      Kuinka kuuma kaivattusi on celsius-asteikolla?
      Ikävä
      42
      689
    Aihe