VTT:n autot

Tänään oli uutisissa vtt suunnitelee älyautoja. No ei se mitään, mutta autot oli Saksan rekisterissä ja suomalainen ajoi ilman että omistaja olisi ollut autossa mukana. Jos se on vtt:lle luvallista on se sitten kaikille. Eikun Saksaan auton ostoon ja ajellaan Sakan kilvillä.

14

146

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • huil

      Tarkoitatko Drive C2X -projektia? Luvallisuudella tarkoittanet autoveroa. Testiautojen testikuljettajien henkilötiedot ilmoitettiin tullille etukäteen. Kysy tullista, jos haluat järjestää omia testiajoja.

      • Kuinka he voivat saada erikoisoikeuden. Sama oikeus pitää olla kaikilla. Kyllä vtt:nkin pitää verot autoista maksaa tai sitten me muut saamme ajaa Saksan kilvillä.


      • mistä tuokin sikisi?
        autoilija kirjoitti:

        Kuinka he voivat saada erikoisoikeuden. Sama oikeus pitää olla kaikilla. Kyllä vtt:nkin pitää verot autoista maksaa tai sitten me muut saamme ajaa Saksan kilvillä.

        Kylläpä palstan pelle on iskenyt yhteiskuntaamme jäytävään isoon pulmaan joka syö varallisuuttamme ja hyvinvointiamme rotan lailla.


      • huil
        autoilija kirjoitti:

        Kuinka he voivat saada erikoisoikeuden. Sama oikeus pitää olla kaikilla. Kyllä vtt:nkin pitää verot autoista maksaa tai sitten me muut saamme ajaa Saksan kilvillä.

        > Kuinka he voivat saada erikoisoikeuden. Sama oikeus pitää olla kaikilla. Kyllä vtt:nkin pitää verot autoista maksaa tai sitten me muut saamme ajaa Saksan kilvillä.

        Kaikilla on sama oikeus. "Veroa ei ole suoritettava, jos: ... ajoneuvo, jota ei rekisteröidä Suomessa, tuodaan maahan tai otetaan käyttöön väliaikaisesti ja sen käyttö on yksinomaan kokeilu, tutkimuskäyttö tai tyyppikatsastus, tyyppihyväksyntä tai lyhytaikainen esittely;"

        Jos haluat tehdä omia testiajoja, kysyt tullilta ohjeita, ja saat ajaa vieraassa valtiossa rekisteröityä autoa Suomessa maksamatta veroa.


      • huil kirjoitti:

        > Kuinka he voivat saada erikoisoikeuden. Sama oikeus pitää olla kaikilla. Kyllä vtt:nkin pitää verot autoista maksaa tai sitten me muut saamme ajaa Saksan kilvillä.

        Kaikilla on sama oikeus. "Veroa ei ole suoritettava, jos: ... ajoneuvo, jota ei rekisteröidä Suomessa, tuodaan maahan tai otetaan käyttöön väliaikaisesti ja sen käyttö on yksinomaan kokeilu, tutkimuskäyttö tai tyyppikatsastus, tyyppihyväksyntä tai lyhytaikainen esittely;"

        Jos haluat tehdä omia testiajoja, kysyt tullilta ohjeita, ja saat ajaa vieraassa valtiossa rekisteröityä autoa Suomessa maksamatta veroa.

        Vieraanmaan rekisterissä olevaa autoa ei saa ajaa kuin että auton omistaja on kyydissä mukana.


      • Vieläkö löytys?
        autoilija kirjoitti:

        Vieraanmaan rekisterissä olevaa autoa ei saa ajaa kuin että auton omistaja on kyydissä mukana.

        Hei lisää änkyröintiä vaan.


      • huil
        autoilija kirjoitti:

        Vieraanmaan rekisterissä olevaa autoa ei saa ajaa kuin että auton omistaja on kyydissä mukana.

        > Vieraanmaan rekisterissä olevaa autoa ei saa ajaa kuin että auton omistaja on kyydissä mukana.

        Linkki säädöstekstiin?


    • luonnon laki

      Kyllä kysymys on aiheellinen. Vai säädetäänkö ensin laki, mikä koskee kaikkia ja sitten annetaan erilaisille tahoille erivapauksia.
      Taidan sittenkin hakea pitkän viisumin ja alan trokaamaan polttonesteitä venäjältä ja ansaituilla rahoilla sitten viinaa virosta. Ei tarvi maksaa veroja kummastakaan.

      • oletko pipi

        No ei tosiaan ole, oletko noin "pipi".


      • Miksi he ei voi käyttää Suomen rekisterissä olevaa autoa? Miksi pitää olla Saksan rekisterissä????


      • hiul
        autoilija kirjoitti:

        Miksi he ei voi käyttää Suomen rekisterissä olevaa autoa? Miksi pitää olla Saksan rekisterissä????

        Koska kyseessä on EU-projekti, jossa saksalaiset partnerit toimittivat testiautot.


    • Perseilyä kolmannella

      Nyt v*ttu oikeesti, palstan lakimiesten olis tosiaan syytä lukea niitä lakikirjoja ennenkuin alkavat näsäviisastella. No, naurunalaiseksi ovat jo päässeet muutenkin.

      Ja ihan vinkkinä, jos se naapurin pena perseilee niin se ei tarkoita sitä että silloin sinäkin voit perseillä.

    • the government

      *naurua*

      luuletko vielä että suomi on oikeudenmukainen ja reilu valtio? :D

    • pelle se on

      Täälläkin palstapellen tittelin on saanut "autoilija", no kukapa muukaan.

    Ketjusta on poistettu 2 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Keitä täällä on??

      Kertokaa nimenne!! 🤔
      Ikävä
      113
      1135
    2. Tiedät, että en voi enää laittaa viestiä

      Aikaa kulunut. Eikä se näyttäisi enää luontevalta vastata näin pitkän ajan jälkeen. Tiedän myös, että sinä et enää lait
      Ikävä
      89
      864
    3. Nostetaanpas kissa pöydälle: Onko Kuhmossa työpaikkakiusaamista?

      Kuka uskaltaa puhua? Vai uskaltaako kukaan? Naisvaltaisella alalla on kuulemma Kuhmossa ruma tilanne. Mitä aikuiset ede
      Kuhmo
      18
      679
    4. Tuleeko Martinasta rouva Muhis

      Saako vihdoinkin ne haaveilemansa prinsessa häät Hajjin entinen Muhammad kanssa, 😂 yhteistä heillä on se, että molemmat
      Kotimaiset julkkisjuorut
      275
      642
    5. Mitä hyvää

      Mitä hyvää hän on tuonut elämääsi?
      Ikävä
      77
      608
    6. Mitä sanoisit

      juuri nyt kaivatullesi jos uskaltaisit/kehtaisit?
      Ikävä
      62
      600
    7. Ei enää kauaa rakkaani

      Ensin minun pitää saatella narsistit oikeuden eteen ❤️
      Ikävä
      104
      584
    8. Oletko miettinyt sitä

      Että jos meidän persoonat ei sovi yhtään yhteen ;) No onneksi kumpikin on fiksu eikä halua toiselle mitään pahaa.
      Ikävä
      49
      523
    9. Miten näytät / näytit ihastumisesi hänelle?

      Toimiko, miten hän vastasi? vinkki5
      Ikävä
      26
      522
    10. Eipä oo näkyny montakkasn etelänvetelää vielä kylällä.

      Liekkö tuo pensanhinta vetelille liian kallista, kun ovat jeäneet kesäksi kottiinsa vetelehtimmään. Pärjätään iliman vet
      Suomussalmi
      90
      453
    Aihe