Mykoplasma ja antibiootit

ekip

Mistä antibiootista olette saanut avun mykoplasman hoidossa? itse olen kokeillut nyt Tavanicia 1 viikko, Klacid OD:ta 1 viikko, Roxithromyciniä 3 viikkoa ja mikään näistä ei ole antanut mitään vastetta. Tauti on kestänyt nyt 6 kuukautta ja oireet ovat vähitellen pahentuneet, alussa oli vaan kuumeilua ja tällä hetkellä kuumeilun lisäksi ollut erittäin kovaa väsymystä, päänsärkyä, kurkku kuiva, limakalvot kuivat, lepopulssi yli sadan, käsien tärinää. Yskää ei ole ollut.

Lisäravinteita olen myös paljon syödä, mutta ei niistäkään sen kummempaa apua ole tuntunut olevan. Lääkärien kanssa asiointi tämän asian tiimoilta tuntuu useimmiten olevan kuin tuulimyllyjen kanssa taistelua, joten sieltä suunnalta ei apua saa.

15

1161

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • 100µg

      Mykoplasma?
      http://www.avainapteekit.fi/oma-terveys/vilustuminen/miten-mykoplasma-tunnistetaan-ja-hoidetaan

      Miten tautia hoidetaan?

      Mikrobilääkkeistä tehokkaita ovat doksisykliini ja erytromysiini.

      Antibiooteista makrolidit, tetrasykliinit ja fluorokinolonit tehoavat MP:aan.

      [33.13] Krooninen/akuutti mykoplasma; diagnosointi ja hoito omaa vastustuskykyä kohottamalla. Mahdollinen antibioottihoito.
      https://soundcloud.com/helsinki-paleo/helsinki-paleo-podcast-episode15


      Lisäksi C- ja D-vitamiinia tarvitaan purkista sekä magnesiumia ja kalaöljyä.

      C- ja D-vitamiinin sekä magnesiumin ja Omega-3 rasvahappojen puute on mm. Suomalaisten yleisin ravitsemuksellinen puutos.

      C-vitamiinia 500-1000mg / vrk (tutkimusten mukaan vähimmäistarve päivässä on 400mg)

      D-vitamiinia 50-125µg / vrk

      Magnesium (sitraattimuodossa) 200-400mg/vrk (tutkimusten mukaan lähes 90 % ihmisistä kärsii magnesiumin puutteesta)

      Pohjoismaiset terveysviranomaiset suosittelevat aikuisille Omega-3 rasvahappoja 1-2 grammaa päivässä eli esim. villiä lohta vähintään 150 grammaa päivässä. Eli käytännössä kaikkein tulisi syödä Omega-3 rasvahappoja lisäravinteena purkista. Raskauden aikana Omega-3 rasvahappojen tarve jopa tuplaantuu. Omega-3 rasvahapolla on tärkeä rooli mm. aivotoimintojen säätelyssä, tulehdusten ehkäisemisessä ja immuunijärjestelmässä.

      Vuoden D-vitamiinit saa kympillä iHerbistä ja lähimarketistakin n. 50€:lla.

      Muut saa todella edullisesti Citymarketin luontaistuotehyllystä. Eli kuukausihinnaksi tulee n. 5€.

      • ekip

        En kaipaa tuota samaa copy-paste viestiä, minkä pistät jokaiseen keskusteluun. Olen täysin tietoinen noista asioista. Kaipaan lähinnä mykoplasmaa sairastaneiden omia kokemuksia toimivista antibiooteista.


      • toimii..
        ekip kirjoitti:

        En kaipaa tuota samaa copy-paste viestiä, minkä pistät jokaiseen keskusteluun. Olen täysin tietoinen noista asioista. Kaipaan lähinnä mykoplasmaa sairastaneiden omia kokemuksia toimivista antibiooteista.

        Miten tautia hoidetaan?

        Mikrobilääkkeistä tehokkaita ovat doksisykliini ja erytromysiini.

        Antibiooteista makrolidit, tetrasykliinit ja fluorokinolonit tehoavat MP:aan.


    • Lääkärit ovat tumput
    • 3+3

      Parhaimmat maitohappobakteerit, joten muut kannattaa jättää kaupan hyllylle:




      Jokainen antibioottikuuri muuttaa bakteeristoa jopa vuosien ajaksi.
      http://www.laakarilehti.fi/files/nostot/nosto9_1.pdf



      Normaali apteekin tai marketin probiootti kasvatetaan suojatusti laboratoriossa, pakastekuivataan ja laitetaan makeutusainetta evääksi imeskelypilleriin. Seurauksena on melkoinen "die off rate", eli lukema paljonko bakteereista on kuollut siinä vaiheessa kun laitat sen suuhun, verrattuna valmistushetkeen. Usein tämä on jopa 90%. Saat siis vain 10% "elossa" olevia bakteereita jotka ottavat kovasti turpaan vatsahapoiltasi eivätkä pääse ohutsuoleen asti elävinä. Apua näistä ei ole.


      Hyviä valmisteita:
      ProbiMage
      Asidophilus
      Acidophilus Plus
      Acidophilus Forte
      Replete Intensive
      DDS
      Bioteekin Probioottiplus
      Lepicol


      Turun Yliopiston tutkimus: Äidin saamat probiotiit alentavat atooppisen ihottuman riskiä lapsella!
      http://www.terveydentukipilarit.fi/terveysinfo/uutiset/53/




      Lisäksi paljon mainostetaan ja myydään ns. terveysvaikutteisia jogurtteja (Activia, Actimel, Gefilus, Valio olo jne...), joissa on 5 palaa sokeria per 1 dl (sokeri on hyvien bakteerien vastavaikuttaja) tai vastaavasti makeutus- sekä lisäaineita. Eli se niiden "terveysvaikutuksista". Näitä tuotteita EI saa mainostaa terveysvaikutteisiksi, koska sitä ne eivät ole. Pitää tosin tietää, mitä bakteereja käyttää ja onko niistä tutkimusnäyttöä. Herkästi mainostetaan terveellisinä sellaisiakin probiootteja, jotka eivät mene edes elävänä ohutsuoleen asti.




      Ärtyvän suolen oireyhtymästä kärsii jopa 15 prosenttia suomalaisista, osa tietämättään. Juuri vatsan toimintaa edistävinä mainostetut tuotteet, kuten vatsajogurtit ja terveysjuomat pahentavat oireita.



      Euroopan elintarviketurvallisuusvirasto EFSA on karsinut kovalla kädellä terveysväittämiä, joita käytetään elintarvikkeiden mainonnassa.
      http://yle.fi/aihe/artikkeli/2012/05/21/eu-raakkasi-kovalla-kadella-elintarvikkeiden-terveysvaitteita

    • ekip

      Jep, en ole itse suomalaisia probiootteja käyttänyt enää pitkään aikaan vaan tilaan ne muualta. Ulkomailta saa halvemmalla tehokkaita probiootti-valmisteita mitä suomessa joutuu maksamaan Relatabsista (sisältää vain 100 miljoonaa yhden kannan bakteeria). Probiootti Plussaa söin ennen, mutta melko kallista sekin on ja ei siinäkään ihan hirveästi hyviä bakteereja ole.

      Kyllähän suoliston hyvä kunto tietysti nostaa vastuskykyä, mutta mykoplasmaa sekään ei onnistu tuhoamaan. Asian laita on se että oma keho ei pysty tunnistamaan mykoplasmaa ja näin ollen ei myöskään pysty sitä vastaan taistelemaan. Olen lukenut että kehon korkea glutationitaso on hyväksi ja sillä on mahdollista ehkä saada mykoplasma "sammutettua", mutta ei lopullisesti tuhottua. Kehoon pitäisi saada sellainen elinympäristö, jossa mykoplasma ei selviä. Sivulla http://www.lyme-symptoms.com/CoInfectionsMycoplasma.html on ehdotettu että Cinnamon verum -öljyllä 2-4 viikon kuurina saisi elinympäristön muokattua sellaiseksi, että mykoplasma ei siinä selviä, mutta tästäkään en oikein muuta kokemusta löytänyt kuin tämän sivun tekstit.

    • Lukekaa tuo ketju
    • Itse asiassa vasta
    • totuusmykoplasmasta

      Mykoplasma on vain korvien välissä. Kyseessähän on vain pikkuflunssa joka paranee itsestääm 1-2 viikossa. Mitään antibioottihoitoa ei tarvita.

      • 100µg

        Kyllä se hoitamattomana kestää kuukausia ja estää työteon sekä liikunnan.

        Hoita see pitää ja ennaltaehkäistä hyvällä vastustukyvyllä.


      • ekip

        Niin onhan se helppoa sivusta huudella jos itsellä ei koskaan ole Mykoplasmaa tai muutakaan pitkäkestoista/kroonista sairautta ollut.

        Kyllä se hoitaa pitää niinkuin "100µg" aikaisemmin sanoikin. Eri asia sitten on että saako sitä hoidettua antibiooteilla. Osa saa, osa ei. Itse en saanut.


    • mycoilija

      En ole saanut hoidettua tautia pois minäkään.. :/ Jo kolme vuotta sitten söin ekat antibiootit tähän ja jo silloin tartunta oli ns. vanha. Nyt vasta-aineita mitattu syksystä asti ja korkeella ovat vaikka tekis mitä!! Nyt takana on 2,5vk Doximyciniä ja 10pv Ketekiä. Jatkoa piisaa... Mulla suurimmat oireet nyt nivelissä, ja lisäksi karmea voimattomuus/palautumattomuus jaloissa sekä hengästyminen tosi pienestä. Kettumainen tauti, todella!

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. KUPSinpelaaja vangittu törkeästä rikoksesta

      Tänään tuli uutinen että Kupsin sopimuspelaajs vangittu törkeästä rikoksesta epäiltynä. Kuka pelaaja kysressä ja mikä ri
      Kuopio
      18
      1515
    2. Taasko se show alkaa

      Koo osottaa taas mieltään
      Ikävä
      28
      1305
    3. Minun oma kaivattuni

      Ei ole mikään ilkeä kiusaajatyyppi, vaan sivistynyt ja fiksu sekä ystävällinen ihminen, ja arvostan häntä suuresti. Raka
      Ikävä
      63
      1212
    4. Miksi ihmeessä nainen seurustelit kanssani joskus

      Olin ruma silloin ja nykyisin vielä rumempi En voi kuin miettiä että miksi Olitko vain rikki edellisestä suhteesta ja ha
      Ikävä
      11
      1102
    5. Tervehdys!

      Sä voit poistaa nää kaikki, mut mä kysyn silti A:lta sen kokemuksia sun käytöksestä eron jälkeen. Btw, miks haluut sabot
      Turku
      65
      1036
    6. Persut nimittivät kummeli-hahmon valtiosihteeriksi!

      Persujen riveistä löytyi taas uusi törkyturpa valtiosihteeriksi! Jutun perusteella järjenjuoksu on kuin sketsihahmolla.
      Perussuomalaiset
      27
      1035
    7. Onko ministeri Juuso epäkelpo ministerin tehtäviensä hoitamiseen?

      Eikö hänellä ole kompetenttia hoitaa sosiaali- ja terveysministetin toimialalle kuuluvia ministerin tehtäviä?
      Perussuomalaiset
      10
      1026
    8. Elia tulee vielä

      Johannes Kastaja oli Elia, mutta Jeesus sanoi, että Elia tulee vielä. Malakian kirjan profetia Eliasta toteutuu kokonaan
      Helluntailaisuus
      30
      999
    9. Sakarjan kirjan 6. luku

      Jolla korva on, se kuulkoon. Sain profetian 22.4.2023. Sen sisältö oli seuraava: Suomeen tulee nälänhätä niin, että se
      Profetiat
      6
      991
    10. Kaupungin valtuuston yleisötilaisuus

      YouTubessa katsojia 76 Buahahaha buahahaha buahahaha buahahaha buahahaha buahahaha
      Varkaus
      1
      990
    Aihe