Pahanhajuinen hengitys

haisuli

Oon lukenut melko paljon aiheesta eri keskustelupalstoilta ja päätin nyt itse kirjoittaa tänne! Eli oon 20v ja vaiva on kiusannut ainakin 15 vuotiaasta asti kun siitä huomautettiin. Huolehdin suuhygieniasta mielestäni oikein hyvin mutta kielenpinnalle muodostuu valkoista peitettä, joka haisee. Putsaan sitä kyllä päivittäin mutta ihan kielen takaa en saa puhdistettua kun tulee oksennusrefleksi. Mulla ilmeisesti tulee mahasta jotain happoja jotka aiheuttaa tämän?? Voiko esim. olla helikobakteeri tai hiivatulehdus ym.? En oikein tiedä miten lähtisi hoitamaan tätä asiaa,hammaslääkäri vai ihan terveyskeskuslääkäri? Ottaako ne tällaista asiaa tosissaan? Häiritsee melko paljon jokapäiväistä elämää.

103

12935

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • jepjepjepjep

      Kantsii käydä hammaslääkärillä. Jos hampaat on kunnossa voi käyttää esim. mietoa klorheksidiiniliuosta (esim. Paroex). Hyvin desinfioi suuonteloa. Helikobakteeri ei tee pahanhajuista hengitystä, vaikka se diagnosoidaankin puhallustestin perusteella ja hiiva tekee vaaleta katetta suuhun muuallekin kuin kielelle tuskin siitä on kyse. Muutenkin hiiva kuolee jos joisit hapanta mehua (karpalomehu, kokis). Helikobakteeri tekee närästystä ja vatsakipuja.

      • Robert McKeancy

        Olet tehnyt ihan oikean diaknoosin itsellesi pahan hajuisen hengityksen suhteen, sillä syy löytyy yleensä aina suoliston floorasta, eli kärsit pahan hajuisesta hengityksestä koska vatsalaukkusi kaipaa todellakin säännöllisesti otettavaa maitohappo valmistetta Ph. tasapainon saavuttamiseksi. Ja tällöin ei todellakaan pidä ryhtyä kurlaamaan desinfioivilla suuvesillä lainkaan, vaan sinun tulee ostaa terveyskaupasta Molkosdan maitohera valmistetta joka veteen laimennettuna on todellakin tervetullut bakteeri toiminnan tasapainoittaja. Tai sitten vieläkin parempi idea on ottaa maitohappo kuurin lisäksi terveytesi ja ravinnon saannin kannalta jokapäiväiseen käyttöön aiemmin esittelemäni "uudistavan juoman" valmistus resepti.


      • Anonyymi

    • Ex-haisu

      Käy kurkkulääkärillä, itsellä refluxitauti aiheutti tuon ongelman kun nousi tavara kurkkuun asti haisemaan

      • jepjepjepjep

        Aloittaja ei mainitse mitään refluksioireista. Eikä näistä tarvitse käydä knk-lääkärillä, perus tk:ssa näitä osataan hoitaa ihan yhtä hyvin. Ureaasihengitystesti, sitten häätö tai sitten jos on negatiivinen niin närästyslääkkeet.


      • Ex-haisu
        jepjepjepjep kirjoitti:

        Aloittaja ei mainitse mitään refluksioireista. Eikä näistä tarvitse käydä knk-lääkärillä, perus tk:ssa näitä osataan hoitaa ihan yhtä hyvin. Ureaasihengitystesti, sitten häätö tai sitten jos on negatiivinen niin närästyslääkkeet.

        Kurkkurefluksi ei aiheuta närästysoireita. Googlaa kurkkurefluksi niin löydät tietoa.. Aiheuttaa pitkittyneenä tuhoa suun alueella.


    • siin jotain

      maitotuotteet aiheuttaa kielen pinnalle kerrostumaa ja aiheuttaa pahaa hajua

      myös suuta kuivattaa ja lisää bakteeristoa:

      vaahtoava hammastahna ja muut kemikaalit esim. suuvesi

      tupakka

      veden riittämätön juonti

      alkoholi

      närästys, johon auttaa ruokavalio eli poista närästystä aiheuttava ravinto, joka yleensä on maito, viljat, sokeri, margariini

    • SB12 ei turhaa mainosteta....toimiii

      • Apteekki tietää

        joo, toimii valmistajalle rahan tuojana. Mistäs arvelet niiden markkinointiin käytettyjen rahojen tulevan? Apteekissa neuvottiin selvästi edullisimpien tuotteiden luo jotka ovat aivan hyviä.


    • jepjepjepjep

      SB12 on melko kallista, mutta toisin kuin klorheksidiini ei värjää hampaita. Toimiva ratkaisu myös.

      • Tanssijalle suositan

        SB12 täyttöpullot on huomattavasti halvempia, joten ostakaa niitä. Laivalla myös edullisempaa SB12 oli, mutta täyttöpullo taisi olla samaa hintaluokkaa eli 11 egee.


    • 5+12

      Hajua aiheuttaa

      - maito
      - likaiset hampaat, hammaskivi
      - vatsahapot (olet liian kauan ilman ravintoa, yleistä naisilla)
      - tupakka (henki haisee tuhkakupilta)
      - epäterveellinen ja haiseva ruoka

      Itse kärsin ongelmasta niin kauan kun tupakoin. Pystyin lopettamaan pari vuotta sitten. Ei haise... syön myös terveellisemmin. Satunnaisesti jos oon pari röökiä polttanu vuodessa, aamulla huomaa hengityksestä.
      Eräs ystäväni paastoaa pitkiä aikoja, ja hänen henkensä lemuaa niin hirvittävälle. Kamalaa ettei hän itse tajua sitä. toinen kaveri juo usein maitoa. Hyi mikä haju tulee hengityksestä sen jälkeen. Ko. kaveri ei huolla hampaita riittävästi.

      • Tyhmä tonttu oot

        Haiseva ruoka. Haise peelle ruokines ja väärine informaatioines!


      • No testaa
        Tyhmä tonttu oot kirjoitti:

        Haiseva ruoka. Haise peelle ruokines ja väärine informaatioines!

        Juo maitoa ja syö sipulia, makkarasipulia! Testaa haluuko joku pussata sua sen jälkeen >:)


      • I knew
        No testaa kirjoitti:

        Juo maitoa ja syö sipulia, makkarasipulia! Testaa haluuko joku pussata sua sen jälkeen >:)

        Luonnonjogurtista tykkään, mutta tuo HOMEjuusto (brie) pitäisi kai jättää pois. Punasipuli on hyvää, ainakin salaatissa toisinaan. Sipuli ylipäätään kuulemma kuuluu intohimoa ruokkiviin ruoka-aineisiin!:) Syökäämme siis sipulia! Siitä ensisuudelmasta haaveillessa.. :D


    • Eläimiähän ollaan

      Kaikilla se haisee. Toisilla enemmän, toisilla vähemmän.
      Voi se tulla mahastakin se haju Monella tulee.

    • jouvaa

      Hei!
      Astmaatikolla voi olla hengityksessä hajuhaittoja. Tosin ei kaikilla. Olemme molemmat vaimoni kanssa astmaatikkoja ja toisella on lieviä hajuhaittoja. reflux vaivat voivat myös aiheuttaa haittoja. Ne kannatta muutenkin hoitaa kuntoon koska reflux vaivat pahentaa astman tilaa. Aloittaisin kuitenkin hammashoitolasta koska jokin pieni vika, jota ei edes itse huomaa voi aiheuttaa sinulle ongelman. Itselläni oli takahampaassa pieni vaurio, joka ei aiheuttanut mitään oireita mutta teki hengitykseen lievää hajuhaittaa. Kyllä siihen lääke löytyy kun saat syyn selville.
      Mukavaa vuotta 2014 kaikille.
      JouVaari

    • ei juustoa

      Mulla oli sama ongelma joskus ja syy löytyi,kun söi juustoa,niin se johtui siintä

      • niinkerta.

        Juustosta tulee hiivaa lärvättiin, siitä se hajukin tuli. Lakatkaa syömästä hiivaa ruokkivia ruoka-aineita kuten sokeria, juustoja, viljoja, hiivaa jne. Loppuu se löyhkääminen ja reflux-potilaan olo paranee huomattavasti. Kahvi ois syytä jättää myös.


      • see saw

        Kaukana vain metsänreuna siintää...
        Ei sillä ole mitään juuston kanssa tekemistä.


      • juupjuupjuup
        niinkerta. kirjoitti:

        Juustosta tulee hiivaa lärvättiin, siitä se hajukin tuli. Lakatkaa syömästä hiivaa ruokkivia ruoka-aineita kuten sokeria, juustoja, viljoja, hiivaa jne. Loppuu se löyhkääminen ja reflux-potilaan olo paranee huomattavasti. Kahvi ois syytä jättää myös.

        niinkerralle antoi miinusta kaikki dunkkisturvat. hän on oikiassa.


    • Mitä lääkärit Suomessa tekee, täältä löytyy asiantuntemusta joka vaivaan. Tässä yksi varma konsti,
      Lyö vasaralla sormeen niin se haju on pikku juttu sen jälkeen.

      • Mädäntynytsuu

        Olisiko päivittäinen hammaslangan käyttö kiva juttu? Nimittäin hampaiden väliin jää ruokaa ja se ei lähden kuin mekaanisella puhdistuksella. Hampaiden pesu aamuin ja illoin.


    • virkkuukoukku

      Myös nielurisat voivat olla syy. Risat keräävät risareikiin riisiryynimäisiä papeloita ihan päivittäin, (kokemus) jotka haisevat kuin p...
      Ne on tärkeää saada pois risoista. Kellä on mitäkin konsteja niiden poistoon, mutta on varottava ettei tee vahinkoa risoille ja saa tulehdusta aikaan.

      • Niistä papeloista..

        Joo, minulle on kanssa tuttuja nuo "papelot" ja niiden vietävän paha pistävän
        rikkimäinen haju. Otin asian puheeksi lääkärin kanssa jo kymmeniä vuosia sitten
        ja olisin halunnut poistattaa nielurisat. Lääkäri vastasi ettei tarvitse ja se risaleik-
        kaus tehdään lapsena - pitäisi olla useita nielurisatulehduksia, eli angiinoita per
        vuosi.

        Toinen lääkäri sanoi sittemmin, että nuo papelot on bakteerikasvustoa, eikä niin-
        kään ruuan jäämiä kuten itse oletin?

        Hajun puolesta nuo vaaleat pallerot voisivat hyvinkin olla syy hengityksen hajuun
        - sitä ei ole vaikea uskoa! Minulle ei ole kyllä huomautettu koskaan hengityksen
        hajusta - joskus olen ollut tuntevinani itsekin jotain "pöllähdystä" hengityksessäni


      • asojdgfaosdjgasdf
        Niistä papeloista.. kirjoitti:

        Joo, minulle on kanssa tuttuja nuo "papelot" ja niiden vietävän paha pistävän
        rikkimäinen haju. Otin asian puheeksi lääkärin kanssa jo kymmeniä vuosia sitten
        ja olisin halunnut poistattaa nielurisat. Lääkäri vastasi ettei tarvitse ja se risaleik-
        kaus tehdään lapsena - pitäisi olla useita nielurisatulehduksia, eli angiinoita per
        vuosi.

        Toinen lääkäri sanoi sittemmin, että nuo papelot on bakteerikasvustoa, eikä niin-
        kään ruuan jäämiä kuten itse oletin?

        Hajun puolesta nuo vaaleat pallerot voisivat hyvinkin olla syy hengityksen hajuun
        - sitä ei ole vaikea uskoa! Minulle ei ole kyllä huomautettu koskaan hengityksen
        hajusta - joskus olen ollut tuntevinani itsekin jotain "pöllähdystä" hengityksessäni

        Kyseessä on proput. Itse opin poistamaan proput näin:
        -Pese kädet hyvin, erityisesti keskisormet
        -Nielun yläreunoilla on taskumaiset läpät (risat), joiden alle proput kasvaa
        -Venytä ja painele keskisormella noita risoja, pieni liike saa proput irti ja putoavat sylkäistäessä.
        -Toista operaatio aluksi muutaman päivän ajan, koska kaikki ei poistu yhdellä kertaa. Jatkossa pari kertaa viikossa.

        Itse poistan proput siis keskisormilla, eikä oksureaktiokaan vaivaa kuin ihan aluksi. Tässä videolla näkyy käytettävän pumpulipuikko, mutta itse en saanut sillä mitään aikaiseksi.
        https://www.youtube.com/watch?v=8FL1XxosGI0


      • asojdgfaosdjgasdf
        asojdgfaosdjgasdf kirjoitti:

        Kyseessä on proput. Itse opin poistamaan proput näin:
        -Pese kädet hyvin, erityisesti keskisormet
        -Nielun yläreunoilla on taskumaiset läpät (risat), joiden alle proput kasvaa
        -Venytä ja painele keskisormella noita risoja, pieni liike saa proput irti ja putoavat sylkäistäessä.
        -Toista operaatio aluksi muutaman päivän ajan, koska kaikki ei poistu yhdellä kertaa. Jatkossa pari kertaa viikossa.

        Itse poistan proput siis keskisormilla, eikä oksureaktiokaan vaivaa kuin ihan aluksi. Tässä videolla näkyy käytettävän pumpulipuikko, mutta itse en saanut sillä mitään aikaiseksi.
        https://www.youtube.com/watch?v=8FL1XxosGI0

        Vielä sen verran, että aluksi proppujen takaa paljastuvat tulehdukset aiheuttavat pientä verisyyttä sylkäistäessä. Tämä tulehdus poistuu muutaman poistokerran jälkeen ja veri vain kertoo siitä, että suussa oli pahanhajuinen tulehdus.


    • koitapa

      Purkkaa, persiljaa ja teetä.

    • äiti ks

      Varaa aika hammashoitolaan.Tyttäreni kävi ja sai ohjeita.On myös hammastahnoja ja tabletteja jotka ehkäisevät rikkikaasujen muodostumista.Niitä on ostettu ja on ok.

    • kokeilehuvikses

      Itselläni on sama vika. Sitä en tiedä mistä se johtuu, mutta varmaan lääkäri osaa kertoa. Myös hammaslääkäri. Mutta kokeile SB12 suuvettä. Sitä saa ainakin apteekista ja saattaaa saada jo ihan ruokakaupasta. Olen käyttänyt sitä. Toimii melkein sen 12 tuntia yhdellä kurlutuksella mitä mainoskin lupaa. Tämä ei ole mainos, mutta toimii tuo litku kyllä.

    • OURGHBMDVNZVL AI

      Jeesuksen nimessä tule terveeksi! AAMEN!

    • Haisuleita kaikki

      Niin ja antaa haista. Eipähän kukaan lähentele. Saa olla rauhassa.

    • Ei se tapa

      Näinhän se on. Hajussa sitä kasvaa jos vain olla jaksaa.

    • No rallattele

      Rallattelee vaan.
      Haisulit haisee ja rallattelee. Kyllä se siitä sitten.

    • Morgan Kane ei tykkä

      No seon hyvä vain. Kukaan ei tule lähelle homostelemaan. Kamalaa semmonen lähentely.

      • kellariväki

        Oletko käynyt Ruskeassa Talossa?


    • Tupakka vex

      Taidat olla tupakanpolttaja. Heillä on usein aivan kammottava hengityksen haju, joka tulee keuhkoista asti. Suosittelen välitöntä syövän vaaran ennakointia lopettamalla heti. Mieluummin vaikka purukumia tilalle, sitä nikotiinisellaista!

    • Skunkki

      Mie tykkään voimakkaista hajuista. Pitää haista.

    • ei_haise

      Tämä toimii: Osta apteekista vetyperoksidia 3% ja laimenna sitä puolella.

      Tällä liuoksella peset _kielesi_ joka aamu (saa pestä kans illalla kun muistaa) hammasharjalla. Sitten lähtee hajut ja samalla suuhun tulee puhdas maku.

      Hampaat pitää tietty kans pestä ja lankaa käyttää päivittäin.

    • Hyvät bakteerit.

      Ongelmaan on helppo ja halpa ratkaisu, maitohappobakteeri apteekista.

    • Lopeta polttaminen.

      Itselläni SB12 auttoi kuolettamaan haisevan hengityksen koko päiväksi, siinä missä Listerine sai vain suun maistumaan pahalle ja tuntumaan palaneelle. Myös tupakointi ja tyhjä vatsa tuntuvat itselläni aiheuttavan runsaasti pahaa hajua. Tupakoinnin loputtua hajuhaitatkin ovat olleet vähäisiä. Töissä on myös aina vesipullo ja purkkapussi taskussa, koska lääkitykset kuivattavat suuta ja sekin aiheuttaa hajuhaittoja.

      • Lopeta polttaminen.

        Unohtui vielä jonkun ylempänä mainitsemat kitarisat. Itselläni ne ovat vielä tallella ja keräävät sisäänsä valkoisia murikoita jotka haisevat ja maistuvat kyllä jätteelle.
        Ja hammaslangan käyttö usein on suositeltavaa, yllättävän pahanhajuista moskaa kertyy leegojen väleihin.


      • Röökin lopettaminen
        Lopeta polttaminen. kirjoitti:

        Unohtui vielä jonkun ylempänä mainitsemat kitarisat. Itselläni ne ovat vielä tallella ja keräävät sisäänsä valkoisia murikoita jotka haisevat ja maistuvat kyllä jätteelle.
        Ja hammaslangan käyttö usein on suositeltavaa, yllättävän pahanhajuista moskaa kertyy leegojen väleihin.

        Ehdottamasti varmin keino on lopettaa ensin tupakointi ja yleensä se auttaa. Siten voi mennä muihin mahdollisiin aiheuttajiin. Tupakoitsija vain yrittää yleensä sysätä syyn muihin aiheuttajiin. Itse kun ei polta, niin tupakoitsijan kyllä haistaa, vaimoni kertoi olleensa joskus pyörtymisen partaalla kun hänen naisystävänsä, joka polttaa, istui vieressä bussissa ja haju oli todella luotaan työntävä. Eihän tuota kroppa kestä kaikilla vaan siitä kehittyy sitten tauteja.


      • proppu2
        Lopeta polttaminen. kirjoitti:

        Unohtui vielä jonkun ylempänä mainitsemat kitarisat. Itselläni ne ovat vielä tallella ja keräävät sisäänsä valkoisia murikoita jotka haisevat ja maistuvat kyllä jätteelle.
        Ja hammaslangan käyttö usein on suositeltavaa, yllättävän pahanhajuista moskaa kertyy leegojen väleihin.

        Kitarisoja ihmisellä on vain 1 kappale ja se ei näy kurkun perällä.
        Nielurisat näkyvät kurkun molemmin puolin ja niissä on niitä kuoppia, jotka keräävät proppuja.


    • liikuntaaa

      Liikunta toimii: kun hengästyy, "röörit" aukeaa. Trikoot vaan päälle ja menox.

    • Haissusti

      Minun eräässä työpaikassa kaikilla on navetan haju mutta ei se heitä häiritse kun se on jokaisella siellä paikalla. Mut kun toinen huokuu vaikku kukille, niin tätä vihattaan ja uhattuna porukalla.

    • Tytteli1

      Suuvesi sb-12 on oiva, 24h pysyy raikkaana hengitys! Kannattaa käydä hammaslääkärissä jos sinulla on esim. reikiä, mitkä tuovat pahanhajuista hengitystä. Hammaslääkärit ottavat sinut kyllä tosissaan ja auttavat ongelmassasi. Tsemiä!

    • tsemppiä

      Sinulla on varmaan niulurisoissa sellaisia kuoppia jonne jää ruokaa pilaantumaan. Yksi keino välttää tätä on syödä ruokaa joka ei mene helposti niihin reikiin. Kannattaa välttää ainakin kaikkea murenevaa ja kaikkia mössöjä. Esimerkiksi näkkileivän muruset kertyy melko helposti ja samoin voisin kuvitella löysän perunamuusin noihin reikiin valuvan.

      Mätiä "ruokapalleroita" voi myös kait yrittää painella ulos jollain kotikonstilla. Nielurisat voi myös leikata jos ovat kipeät.

      Pahan hajuinen hengitys voi liittyä myös siihen, että on jokin hengityselintulehdus. Silloin nielurisat ovat kait hieman turvoksissa tai jotain ja sieltä tulee sietä löyhkää...

    • juu1

      nielurisat ja siellä proput, takuuvarma hajunlähde, katso you tubesta video niiden poistoon kotikonstein, haju on JÄRKYTTÄVÄ. Olen itsekin aiemmin kärsinyt samasta vaivasta, nielurisaleikkauksen jälkeen hajut ja paha maku historiaa:)

      • mee leikkaukseen

        joo, nielurisa poistoon vaan ja pikaisesti. Jos vaiva siitä aiheutuu niin miksi pitkittää tuskaa. Itseltäni ne operoitiin pari v sitten ja proput jäi sille tielle ja stressi veks.


    • 2014 ..

      tonsil stones

    • dieetti liisa

      miten ruokavalio,vähähiilihydraattinen ruokavalio? ketoosi aiheuttaa lemua hengitykseen

    • onnetar3

      Aihe on tosi tärkeä, joista ei monikaan tiedä mitään!
      Itselläni oli implanttihoito, jonka yhteydessä kuvattiin ikenet luuhun saakka ja sieltähän löytyikin tulehduspesäke, joka haisi aina joskus!
      Lääkärini kertoi, jotta vaikka olisi kuinka hyvässä kunnossa oleva ja terve hammaskalusto, sisällä voi olla vaikka kuinka monta tulehduspesäkettä, jotka eivät näy kuin röntgenissä. Lääkärini suositteli jokaisen käyvän kerran vuodessa kuvauttamassa .

    • Olisiko.

      Suun bakteerikanta muuttunut vääräksi, liiallisesta suuveden ja hammastahnan käytöstä?

    • Harvinaisuus

      Itselläni oli ongelma kun maitotuotteet aiheuttivat nielun molemmin puolin sellaisia valkoisia pehmeitä paakkuja. Olivat todella pahan hajuisia ja lähtevät pois vain kaivamalla. Joillakin meistä on sellaiset ylimääräiset onkalot nielussa, johon tuo töhnä kerääntyy. Ei sille voi muuta kuin välttää maitoa ja maitotuotteita, ja kaivella jollain puikolla niitä pois. Harva lääkärikään niistä on tietoinen, ja itsekkin sain niistä vasta tietää kun olin kuvauksissa muista syistä.

    • bakteerit kielessä

      Pese kieli oikein kunnolla.

      • sama1

        PS. Ethän vain karppaa?


    • Näin On!

      Älkää nyt olko niin tyhmiä ja luulko että suuvesi ym. sb12 poistaa pahaa hajua!!!! Ruokavalio terveelliseksi ja itselle sopivaksi, liikuntaa et kuonat ym. poistuu kropasta, iltasyöminen pois et kropalla on yö aikaa poistaa kuonat elimistöstä. Näillä konsteilla koko ihminen raikastuu!

    • tosi1

      Hei. Itselläni leikattiin nielurisat 15v sitten kun teki paakkuja niihin. Ongelma ainakin väheni. Suosittelen kurkkulääkärin vastaanottoa jos hammaslääkärissäkäynti ei auta.
      Satsaa muutama euro ja helpota eloasi, suosittelen. Hajua ei aina itse huomaa ja sekin on tosi häiritsevää.

    • Realman

      Osta sähköhammasharja ja käytä hammaslankaa harjauksen jälkeen.
      Olen asiakaspalvelussa töissä ja joka toisen venäläisen hengitys haisee karmaisevalta kun eivät käytä hammaslankaa.
      Myös oma henki haisee jos en käytä hammaslankaa vähintään 3 kr viikko.

      1 hampaiden pesu
      2 hammalangalla välit
      3 sitten huuhtelu, lanka toimii paremmin tahnan kanssa.
      4 sitten suutelemaan;)

    • Etikalla voidaan

      puhdistaa myös suu ja hengitys, ja tappaa bakteerit jotka tuottavat sen pahan hajun. Myös kainaloihin sopii erinomaisesti.

    • eräs kokemus

      Ientulehdus on varmaan yleisin sairaus mikä aiheuttaa pahanhajuista hengitystä tai muu tulehdus ikenissä /juurissa. Mars hammaslääkärille siis. Jos jo muut mainitsevat pahanhajuisesta hengityksestä, niin yleensä kyllä joku sairaus on takana jos hampaiden puhdistuksesta huolehtii hyvin.

      Jos kyse vain omasta mielestä pahanhajuinen hengitys johon haluaa helpotusta kotikonstein, niin suosittelen apteeksin SB12 suuvettä. On oman kokemukseni mukaan ainut, mikä oikeasti poistaa pahat hajut useiksi tunneksi jopa yleensä koko päiväksi!

    • hajunsyyy

      Parondontiitti!

    • Life Stinks

      Minun hengitykseni haisee aina kun syön pizzaa. Muuten kaikki OK. Siksi olen radikaalista vähentänyt pizzan mussuttamista. Syy lienee jossain mausteessa joka vaikuttaa mahan kautta.

    • jännitätkö

      Suun kuivuminen mahdollistaa bakteerikasvustojen lisääntymisen esim. stressi ja jännittyneisyys pitää limakalvot kuivina ja alttiina happohyökkäyksille, tähän voi liittyyä jatkuva jännittynyt purenta jota ei huomaakaan ennenkuin on jäljet hampaissa.

    • zumspeisbeil5

      Ainoa kun suuvesi on puoliltraa fluoria 2 keraa kuussa. Kun hampaani kasvoivat täyteen mittaan hengitykseni alkoi haista kauhealle koska takahampaisiin tuli ientulehduksia jotka koska koskeassa suussa vain pahentavat hengityksen hajua. Ruoka ja nenäontelot ja kieli kyllä vaikuttavat hengitykseen mutta pääsyy on usein jatkuva ientulehdus jota itsekään ei huomaa mutta kyllä muut sen huomaa.

    • Punisher#72

      Käy hammaslääkärillä ja toisekseen katso mitä syöt.

      Ne hajut todellakin tulevat monesti vatsasta saakka.

    • älä huoli ja harjaa

      Asiaan auttaa varmasti tuo asian "huomauttelu". Pysyköön kaukana ne jotka ei ihmisen hajua kestä. Jokainen ihminen haisee. Valitettava fakta.
      Varsinkin silloin kun ihminen tekee asialle kaiken mahdillisen , huomauttelu on ilkeää.. Pilkkaajat saavat vielä omaan nilkaansa...

    • Kuiva suu?

      Yksi mahdollinen hajujen aiheuttaja on suun kuivuminen. Jos et juo tarpeeksi tai jos käytät jotain lääkitystä, niin suusi voi kuivua. Suu voi kuivua myös jonkun sairauden takia. Syljen eritystä voi tehostaa xylitolipurkalla ja apteekista saa tekosylkivalmisteita ja geelejä, jotka kosteuttavat suuta paremmin kuin vesi.

    • jukka8321
    • Desinfinator

      Suullinen aina raikasta Koskenkorvaa silloin tällöin päivän aikana korjaa asian.

    • haisuli

      Kiitos asiallisista vastauksista. Kokeillaan puhdistella hammasvälejä ja käyttää suuvettä. Ja hammaslääkärille soittoa. Vedenjuontia pitää kyllä mun lisätä..litra päivässä tuskin riittänee

    • maksa122

      Käy lääkärissä, syynä voi olle maksa

    • reilusti

      Pureskele raakaa valkosipulia kaksi kertaa päivässä, niin bakteerit häviävät suusta.

    • no niin

      1. mene hammaslääkäriin ja/tai suuhygienistille. jos eivät ota asiaa tosissaan, ovat ammattitaidottomia.

      2. syö säännöllisesti. jos ei syö, syljeneritys vähentyy -> hengitys haisee

      3. juo vettä säännöllisesti.

      4. maitotuotteet pahentavat hajua. mutta jos on terve suu niin silloin maitotuotteet eivät itsessään aiheuta mitään hyi yök-hajua kuitenkaan.

      5. käytä hammaslankaa.

      6. harjaa hampaat huolellisesti (päivänselvää toki.)

      7. syö purkkaa (päivänselvää tämäkin.)

      8. jos kaiken tämän jälkeenkin hengitys haisee niin olet virallisesti menetetty tapaus.

      • jeg vet

        Keksinpä juuri, että juurikin liiallinen läträäminen suuvesillä ym. varmaan vaan kiihdyttää joitain, mikä aiheuttaa pahanhajuista hengitystä. Tähän tulokseen tulin, sillä kun oikein skarppaa sos. tilanteisiin, saattaa joskus itse, huomata, että jotain hengitykses haiskahtaa. Kun taas kotona ja lomalla rennosti, ei huomaa hengitykses pahaa hajua, kukaan ei kyl huomautakaan (itse asiassa ikinä ei oo kukaan huomauttanut!), eikä sitä haista toisiltakaan.. Kai ihmisillä on myös hajuaistieroja ja toisilla se hengitys jokatapauksessa tuppaa haisemaan enemmän kuin toisilla..

        Luottoystävältäni kysynyt olen kauan sitten tästä, mutta hän ei ainakaan ole huomannut mitään. Töissä söin kyllä eilen janssoninkiusausta (eli tilanteesta riippuu), ja haistoin sen kyllä hengityksessäni loppuillan. (noloa.ehtoolliskirkko. luottoystävän nenäkarvatkaan ei kuitenkaan väpäjäneet, mutta tuttava vieressäni tarjos purkkaa.:D heti ku arki koittaa, meen sinne apteekkiin ja ostan kuivallle suulle eli mulle tarkoitettua hammastahnaa ja suuvettä kun ne on nyt loppu. Tuosta vaahtoavasta pepsodentistä ei oo mihinkään.)

        Ei tää oo tän kummempi juttu! henkinen pyykkipoika veks, juttua on liioiteltu (pitäähän sitä jostain saada sanoa)!


      • minäpä vaan
        jeg vet kirjoitti:

        Keksinpä juuri, että juurikin liiallinen läträäminen suuvesillä ym. varmaan vaan kiihdyttää joitain, mikä aiheuttaa pahanhajuista hengitystä. Tähän tulokseen tulin, sillä kun oikein skarppaa sos. tilanteisiin, saattaa joskus itse, huomata, että jotain hengitykses haiskahtaa. Kun taas kotona ja lomalla rennosti, ei huomaa hengitykses pahaa hajua, kukaan ei kyl huomautakaan (itse asiassa ikinä ei oo kukaan huomauttanut!), eikä sitä haista toisiltakaan.. Kai ihmisillä on myös hajuaistieroja ja toisilla se hengitys jokatapauksessa tuppaa haisemaan enemmän kuin toisilla..

        Luottoystävältäni kysynyt olen kauan sitten tästä, mutta hän ei ainakaan ole huomannut mitään. Töissä söin kyllä eilen janssoninkiusausta (eli tilanteesta riippuu), ja haistoin sen kyllä hengityksessäni loppuillan. (noloa.ehtoolliskirkko. luottoystävän nenäkarvatkaan ei kuitenkaan väpäjäneet, mutta tuttava vieressäni tarjos purkkaa.:D heti ku arki koittaa, meen sinne apteekkiin ja ostan kuivallle suulle eli mulle tarkoitettua hammastahnaa ja suuvettä kun ne on nyt loppu. Tuosta vaahtoavasta pepsodentistä ei oo mihinkään.)

        Ei tää oo tän kummempi juttu! henkinen pyykkipoika veks, juttua on liioiteltu (pitäähän sitä jostain saada sanoa)!

        lisään vielä, että liiallinen purkan jauhanta aiheuttaa laksatiivisia vaikutuksia siinä missä xylitolia sisältävät pastillitkin. Eli laktoosi-intolertikolle riittää purkka aterioiden ja mahd. karkinsyönnin jälkeen. Sininen Mynthon on suosikkini (sokeriton)!


    • Vanha konsti.

      Smirnoff Vodka raikastaa hengityksen ja tekee käytöksen miellyttäväksi!

    • Hammasväliharja

      Joku jo mainitsi hammaslangan, mutta hammasväliharja on tosi hyvä.
      Monesti tuntuu hampaidenpesun jälkeen että hampaat ovat puhtaat, mutta hammasväliharjalla tulee melkoiset satsit vielä hampaiden välistä.
      On tosi helppokäyttöinen. Ja huuhtelu Meridol suuvedellä. Se raikastaa ja hoitaa ikeniä. Ientulehduskin voi aiheuttaa hajua.

      Mietis miltä haisee vanhat kalanruoan jäänteet hampaiden välissä:(
      Kai jonkun mainitsema thaimaalaisten hengityksen haju johtuu siitä että syövät paljon kalaruokia.

      https://www.google.com/search?q=hammasväliharja&rls=org.mozilla:fi:official&tbm=isch&tbo=u&source=univ&sa=X&ei=CjLHUvybFIzaygOYnoBY&ved=0CCgQsAQ&biw=1173&bih=757

      • kokeillaanpa

        missä noita hammasväliharjoja myydään?


    • Hoitsupoikavaan

      Aloittaja! Kerroit saaneesi pahanhajuiosen hengityksen noin 15 vuotiaana. Mietippä? Aloititko myös sukupuolielämän juuri samoihin aikoihin???? Itse olen huomannut sellaisen asian, että jotka harrastaa suuseksiä ahkerasti, heidän hengitys haisee metrin päähän. Sukupuolielimien limakalvoilla ja esinahassa muhii miljoonia bakteereita ja hiivoja. Esimerkiksi esinahassa ne ei näy päällepäin mitenkään. Ehkä pientä punoitusta ja iho hauraampaa. Helposti tulee verestäviä hiertymiä. Pistävä vanhan virtsan tuoksu hyvä havainto. Terveet miehen sukuelimet ei tuoksu juuri millekkään, vaikka niitä ei ole pesty pariin päivään. Sama hajuttomuus pätee kalsareihin. Apteekista saa ilman reseptiä tehokasta hiivalääkettä Daktacort.Hävittää myös muita bakteereita. Viikon ajan pari kertaa päivässä ja kolme kertaa päivässä huolellinen pesu pelkällä lämpimällä vedellä. Kevyt hankaus kädellä ja huuhtelu. Suun ja nielun voi desifioida kossu-kurlauksella silloin tällöin. Tietenkin antibioottikuuri hävittää bakteerit koko kehosta. Pitää silloin muistaa ottaa maitohappobakteereita päivittäin! Alkoholin haitta on taas se, että se tutkimusten mukaan altistaa mahdollisesti syövälle.

    • Pertti paha-henki

      Mene hammaslääkärille,siel on tietoo/taitoo,ei täällä!

    • Hammaskeijukainen

      Hampaiden puhdistaminen huolellisesti, myöskin hammasvälit pulloharjoilla ja langalla hammastahnan kanssa. Kurkun kurlaaminen kunnolla ja ennen nukkumaan menoa kurkkuun Carmolis-yrttitippoja ohjeen mukaan. Anna vaikuttaa ja kulaus vettä päälle. Kurkku desinfioituu, samoin kurkkutorvi. Itse olen saanut avun! Hammaslääkäri sanoi,että olen hoitanut suuni ja hampaat hyvin. Eikä ollut reikiä.. Liekö syy sitten ettei plakkia ole päässyt muodostumaan Carmolis-tippojen ansiosta...Mene ja tiedä??..:)

    • kurkussa vika

      Nielurisojen takana pakkaa olemaan niin sanottuja "proppuja" jotka haisee ihan yököttävälle,niitä kehittyy sinne jos syö paljon makeaa....
      Että ne osaakin haista pahalle xO

    • jotain kokemusta

      Hampaiden pesu aamuin ja illoin. Ja osta apteekista fluoritapletteja yöksi kun nukkumaan menet.

    • Man`s got to do

      Ketoosi ?? """"" mikä löyhkä..syökää jatkuvasti te aliravitut..jos vain suihin on varaa laittaa...

    • karv1

      Olet näemmä saanut paljon vastauksia, jotka ei ymmärrä vaivaasi. Minulla on sama ongelma ollut heti nuoruudesta kun sen tajusin. Sitä ei tiedetä mistä johtuu ns. karvakieli. Itse jo monien ruoka ym. konstien ja hammaslääkärin ym. suosittelemalla harjaan kielen päältä pois plakin päivittäin. On se harmillinen vaiva, mutta sen syytä ei tiedetä, enkä itsekään millään konsteilla vuosikymmenten varrella ole siihen löytänyt käypää keinoa. Joten olen sitä mieltä että saamasi konstit, eivät ne henkilöt tiedä yhtään mitään mistä kärsit. Siis harjaamalla päivittäin. Voi toki käyttää apteekin tuotteita jos haluaa lisänä. Ne ei kuitenkaan poista lopullisesti vaivaa.

    • Jätä pois

      Haisevasta hengityksestä pääsee eroon ja lopullisesti ihan helposti.

      Pitää jättää joko maitotuotteet tai gluteiiniviljat pois kokonaan. Jompi kumpi, tai harvoin jokin muu ruoka-aine, on se jonka vuoksi ruoka ei sula oikein ja tuloksena on pahan hajuinen hengitys. Kun syö jatkuvasti sitä ainetta, joka ei itselle sovi, on elimistössä jatkuva tulehdustila, verenkierto vie kuona-aineita joka paikkaan.

      Kokeilemalla nämä saa selville, ja apua saa vaikka lääkäri Antti Heikkilän kirjoista. www.anttiheikkila.com ja www.rasalas.fi
      Vaaralliset viljat -kirja kertoo mitä oireita tulee niille joille viljat ovat myrkkyä.

      Oli ihana huomata muutamassa päivässä, ettei henki enää haise. Enkä sen jälkeen ole syönyt käsiteltyjä maitotuotteita enkä gluteiiniviljaa (vehnä, ohra, ruis).

      Elämä on ihanaa, hyviä ruokia on vaikka millä mitalla, ja moni muukin oire ja vaiva hävisivät saman tien.

    • karva1

      Niin viisaita viestejä monilta, kuten jo kerroin omista kokemuksista, pitää lisätä vielä. Aloitin porkkanaraasteella, lisäsin viikottain yhden uuden ruoka-aineen, kesti tosi pitkään tämä ruoka kokeilu.Oli alkuun ihan kasvisperäisiä lisäyksiä viikottain. Käytin jonkin ehdottamaa Molkosania, ihan turhaa. Lopputulos oli että ei mikään ruoka-aine poistanut tai lisännyt tuota ongelmaa, syön nyt tavallista sekaravintoa ja harjaan kieleni päivittäin. Voit kokeilla tätäkin keinoa. Niin kuin edellinen henkilö kertoi olin myös gluteenittomalla ruoalla kuukausia tuloksetta. Niin lääkärit eivät tiedä syytä, enkä minäkään sitä löytänyt.

      Jos viisasten kivi löytyy laita viestiä. Itselläni on jo ikää, niin että kokeiluita on ollut ihan runsain mitoin. En ole ikinä tupakoinut, ja alkoholia en käyttänyt sitten lainkaan nuorena, enkä keski-ikäisenäkään joten ei siitäkään mitään syytä löydy.

    • 18272763

      Kitarisat ei kerää mitään vaan nielurisat Nielurisat on ne pallerot niulssa molemmissa reunoissa... Jos niissä on liikalasvua ja kraattereita niin ruoka jää sinne ja homehtuu ja haisee hirveelle. Nielurisaleikkaukseen pääsee vain jos on todettu vuoden sisällä tyyliin 6-8 angiinaa... Nielurisaleikkaus aikuisiällä on nukutusleikkaus ja nukutuksesta kun herää niin sen jälkeen kurkku/korvat ja pää on ihan helvetin kipeet seuraavat 3 viikkoa. Rankka leikkaus aikuisiällä, koska aikuisen limkalvot/kudos ei uusiudu nopeasti kuten lapsella. KOROSTAN VIELÄ...NIELU JA KITARISAT ON KAKSI ERI ASIAA.... KITARISAT EI KERÄÄ RUOKAA... KITARISA ON SE LÄRPÄKE SUUN YLÄOSASSA...

    • tot on

      Lopeta sen sipulin syönti,niin haiset varmuudella vähemmän.

      • autanut on

        Suuvesi SB 12 ja hammaslankain(sitä tulee myös käyttää) Kummatkin saat apteekista.Jopa ei henkihaise!


    • tiesitkötätä

      hammmmmasharja on kova sana

    • Kielen pitäisi olla kauniin punainen,joten bakteerikanta ei taida olla hyvä suolistosi alueellakKieli pitäisi siis harjata päivittäin ja kaikki hampaanvälit oikelaatuisella tikulla puhdista ainakin pari kertaa päivässä.kurkussa olevissa nielurisojen koloissa on irtoavia valkoisia kokkareita joita voi tuupata irti vaikka hammasharjan varren päällä ja karistaa sitten kurkkua ja kurlata suuvedellä.Haisevat todella pahalta ja usein myös syynä siihen mainitsemaasi hajuun...Olen itse irroitellut kokkareita kurkusta silloin kun vielä oli ne nielurisat tallella,ovat poistettu uusiutuvien angiinojen vuoksi.

      Toivon,että sait jotain apua tästä omasta kokemuksestani poistaa hajut...
      Mukavaa keväänodotusta...

      Kyllikki414

    • Antaisin neuvoa,käy jollain hyvällä Hierojalla sinulla ei ole kaikki kohdallaan puolustus ei kaikki ole kunnossa.Olen itse oppinut hieroja 30v tehnyt ja asikkaita ollut vaikka minkä oloisia-Olettaisin että sinulla on rintaranka kautta kaula ongelma noihin oireisiin perutuen ,Ota koko hieronta hoito tarkistuksen vuoksi muutkin paikat.Pitäähän meidän Autokin katsastaa kerran vuodessa miksi emme siis huolehdi Itsestämme myös.

    • kuten hammashoitokin

      Luultavasti paha hengityksesi johtunee..nielurisojen koloissa olevista valkoisista möykyistä jota niihin koloihin kertyy. Nielurisat ovat rauhasia ja rauhaset tuottavat sellaista haisevaa valkoista vaikkua. Itse hoidan nieluani siten että hammasharjan varrella painan nielurisoja jolloin koloista tulee valkoista vaikkua. Sitten mulla on pieni muovipullo jossa on itse tehtyä ..voimakasta suolavettä (merisuolaa vedessä) sillä suihkuta kolot puhtaiksi. Tämän pitäisi auttaa. Samalla kielikin tulee huuhdeltua.

    • Johan kärsinyt

      Minulla oireili toinen puioli päästä viime maaliskuusta lähtien, eli nyt suunnilleen vuoden. Kipuilu oli ikään kuin pään sisällä jossakin korvan seudussa. Vasta lokakuun lopulla selvisi, että nielurisasta tulee märkää. Olin viime vuonna käynyt lukuisilla korva- ym. lääkäreillä. Eräs kokenut lääkäri osasi sitten painaa risaa. Eiväthän nykyään nuoret kurkkulääkärit uskalla edes koskea nielurisoihin, sanovat vain, että ei ole mitään vikaa.

      Poskiontelotulehdukset alkoivat 2009-2010 vaihteessa. Ne ovat aina kuivia, ei ole nuhaa. Ne jäivät kroonisiksi. Nielurisoissani on sanottu jo 2006 olevan krooninen tulehdus. Jo 1990-luvulla nisisä oli ongelmaa.

      Nielurisatilanne paheni 2013 ja on edelleen paha. Nykyään kivun lisäksi ilmenee hajua aika ajoin. Aikasemmin sitä ei ole ollut kuin silloin, kun kaivan proppuja pois. Suu menee pahimpina aikoina kuivaksi, koska myös sylkirauhaset ilmeisesti tulehtuvat. Niissä on havaittu tulehdusta ja vuosia sitten. Minulla on monia muita sairauksia, joista ainakin osa voi olla kroonisten tulehdusten seurausta.

      Söin marraskuussa yhden kuukauden Doximediä ja tammikuussa viikon penisilliiniä. Vaiva ei lähtenyt. Alkaa mennä hermot tämän kanssa. On saavutettu umpikuja. Olen 66-vuotias, monisairas riskipotilas. Vaikka nielurisojen leikkaus olisi ensisijainen hoito, sitä ei riskieni vuoksi voida tehdä. Kinusin pitkää antibioottikuuria. Sain nyt Doximed-reseptin 6x10 kpl, 1/vrk. Ensin syön kuukauden ja katson onko mitään merkitystä sillä. Jos oireet vähenevät, syön toisen kuukauden. Jos sillä ei ole mitään vaikutusta, sitä ei kannata käyttää. Olen nyt valmis syömään antibioottia monta kuukautta, vaikka tiedän niiden haittavaikutukset. Minulla ei ole muuta mahdollisuutta. Muuten kärsisin koko loppuikäni puolikuntoisuudesta ja mm. rytmihäiriöistä ja niskakivuista. Pitkän antibiootin syömien voi hyvässä tapauksessa auttaa - ainakin joksikin aikaa.

      Krooninen nielutulehdus voi siis olla syy pahaan hajuun. Nielutulehdusta ei välttämättä huomaa, koska se pesii nielussa näkymättömissä - voi olla vuosikausia tai -kymmeniä. Se ei välttämättä anna paljon oireita, ennen kuin lopulta pääsee pahaksi. Korva-kurkkulääkärit eivät sitä todellakaan huomaa. Itse kurkku ei minulla ole kipeä eikä punainen nyt aktiivivaiheessakaan, vaan heijastekipua säteilee leuan-korvan-ohimon seutuun.

      Kroonisen taudin vähäisiin oireisiin ei uskota. Olkaa tarkkana!

      • juomaveden otsonoint

        Ystäväni oli aikoinaan raskaana ja hänen suolensa ei ollut tyhjentynyt viikkoon ja kun olin hajuetäisyydellä meinasin oksentaa. Aivan siis tuoreen sonnan haju tuli hänen suustansa.

        Yks keino vielä suun desinfiointiin on otsonoidun veden juonti.


    • Entinen haisuli

      Rakas Haisuli,

      Tiedän mistä puhut, minua vaivasi sama juttu yli toistakymmentä vuotta. Kaksi vuotta sitten löysin avun.

      Jätin pois viljan (riisi ok), sokerin, hiivan ja alkoholin muut ruoka-aineet joita vatsani ei sulattanut: sipulin, kaalit (huomaa myös parsakaali), pavut, vihreän salaatin, lisäaineet (myös purkan) aluksi myös ikahvin, kananmunat ja sienet. Suosin lämmintä, kypsennettyä ravintoa ja huoneenlämpöistä vettä.

      Juttu perustui minulla siihen, että vatsani bakteerikanta oli sekaisin. Sopivan ruokavalion lisäksi käytin päivittäin maitohappobakteereita, kalaöljyä ja valkosipulikapseleita.

      Neljäntenä päivänä minulla oli ensimmäistä kertaa vuosikausiin raikas olo. Voit uskoa, että se tuntui hyvältä. Se myös motivoi jatkamaan ruokavaliota, joka aluksi tuntui hankalalta. Ruokavalioni on edelleen sama, mutta nykyään pystyn syömään kohtuudella sokeria. Voin myös juoda lasin viiniä. Juhlan kunniaksi en syö kuitenkaan kakkua, koska oireet palaavat ja pilaavat illan, if you know what I mean :) Kun oireita tulee, siihen auttaa, kun palaa tiukempaan ruokavalioon. Minulla vaati kuitenkin vuoden, ennen kuin pystyin ottamaan ruokavaliosta vapauksia ilman suurempia takapakkeja.

      Millainen ravinto sinulle sopii, selviää kokeilemalla - sopivatko sinulle esim. hapanmaitotuotteet. Itse syön paljon luonnonjugurttia. Entä marjat? Niitä suositellaan, mutta ainakin varsinkin kylmät marjat lisäsivät minulla oireita. Tämä ei ole niin vaikeaa miltä saattaa kuulostaa, varsinkaan kun olisin ollut valmis tekemään melkein mitä vain, jotta oloni paranisi. Muista pitää ravinto monipuolisena (kala ym. proteiinit, öljyt, hyvät (=sinulle sopivat) hiilihydraatit, kasvikset, vitamiinit ja hivenaineet. Nälkää ei tarvitse eikä pidä nähdä.

      Vaikeinta oli se, että ainainen paha, tunkkainen maku suussa ja pelko ja häpeä pahanhajuisesta hengityksestä eristivät minua muita ihmisistä ja vaikutti elämääni päivittäin niin töissä kuin vapaa-aikanakin. Tärkeää itselleni oli saada oikeaa tietoa. Löysin vinkkejä keskusteluketjusta (kiitos teille, jotka kerroitte hiivaruokavaliosta). Hyödyllinen sivusto oli myös funktionaalisen lääketieteen lääkärin violet light -sivusto. Huonon ruoansulatukseni yhdeksi syyksi selvisi kilpirauhasen vajaatoiminta, mihin sain myös avun vihdoin viimein.

      Alla olevissa vinkeissä oli pari sellaista joista olisi voinut olla minulle apua.

      Muista lisäksi säännöllinen suun ja hampaiden hoito ja tarkastukset, niin suuvesiä et todellakaan tarvitse. Sitä paitsi Listerinessä, jota itse käytin, on alkoholia, joka ylläpitää ongelmaa.

      Halusin jakaa tämän kokemukseni, josta voi olla monelle apua. Toivon, että myös hammaslääkärit ja suuhygienistit kertoisivat ruokavaliosta ja/tai antaisivat linkkejä, joista voi hakea tietoa ja apua. Vaiva ei ainakaan minulla korjaantunut yksittäisellä ravintoaineen poisjättämisellä tai lisäämisellä, poskiontelotulehduksen hoitamisella ja suun ja hampaiden säännöllisellä hoitamisella, vaan oli ainakin minulla kokonaisvaltainen juttu.

      Avunsaanti vei monta vuotta mutta oli lopulta suuri helpotus. :- D

    • Anonyymi

      Muistin että äitini ihmetteli kun isäni henki alkoi haista pahalle etelän lomamatkoilta palattua. Lomalla ei käytetty maitoa. Minulla myös tosi pahanhajuinen hengitys, ollut vuosia. Maitoa en käyttänyt kun kahviin ja joihinkin ruokiin. Nyt heinäkuussa -21 aloitin kauramaidon käytön. Ei haise enää. Uskomatonta, noin kaksi viikkoa ilman kamalaa hajua. Maskia käyttäessäni itsekin järkytyin hajusta.

    • Anonyymi

      Itse olen selvinnyt pelkällä huoneenlämpöisellä vedellä viimeiset 15 vuotta. Mikään ei haise.

    Ketjusta on poistettu 12 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Pupuhuhdasta löytyi lähes sadan kilon miljoonalasti huumeita

      Pupuhuhdasta löytyi lähes sadan kilon miljoonalasti huumeita – neljä Jyväskylän Outlaws MC:n jäsentä vangittu: "Määrät p
      Jyväskylä
      59
      1927
    2. Persut petti kannattajansa, totaalisesti !

      Peraujen fundamentalisteille, vaihtkaa saittia. Muille, näin sen näimme. On helppo luvata kehareille, eikä ne ymmärrä,
      Maailman menoa
      49
      1672
    3. Ei luottoa lakko maahan

      Patria menetti sovitun ksupan.
      Suomen Keskusta
      52
      1594
    4. Nähtäiskö ylihuomenna taas siellä missä viimeksikin?

      Otetaan ruokaöljyä, banaaneita ja tuorekurkkuja sinne messiin. Tehdään taas sitä meidän salakivaa.
      Ikävä
      5
      1527
    5. Sinäkö se olit...

      Vai olitko? Jostain kumman syystä katse venyi.. Ajelin sitten miten sattuu ja sanoin ääneen siinä se nyt meni😅😅... Lis
      Ikävä
      6
      1505
    6. Housuvaippojen käyttö Suomi vs Ulkomaat

      Suomessa housuvaippoja aletaan käyttämään vauvoilla heti, kun ne alkavat ryömiä. Tuntuu, että ulkomailla housuvaippoihin
      Vaipat
      6
      1425
    7. Hyvää yötä ja kauniita unia!

      Täytyy alkaa taas nukkumaan, että jaksaa taas tämän päivän haasteet. Aikainen tipu madon löytää, vai miten se ärsyttävä
      Tunteet
      8
      1316
    8. Lepakot ja lepakkopönttö

      Ajattelin tehdä lepakkopöntön. Tietääkö joku ovatko lepakot talvella lepakkopöntössä ´vai jossain muualla nukkumassa ta
      12
      1281
    9. Revi siitä ja revi siitä

      Enkä revi, ei kiinnosta hevon vittua teidän asiat ja elämä. Revi itte vaan sitä emborullaas istuessas Aamupaskalla
      Varkaus
      4
      1173
    10. Kello on puoliyö - aika lopettaa netin käyttö tältä päivältä

      Kello on 12, on aika laittaa luurit pöydälle ja sallia yörauha kaupungin asukkaille ja työntekijöille. It is past midni
      Hämeenlinna
      4
      1148
    Aihe