Kirkosta eronneilta tulisi poistaa myöskin kirkon tarjoamat palvelu, joita saamme kirkollisveron maksajina.
Hinnoiteltava vihkimiset,hautajaiset ym.
Miksi kirkon täytyy hoitaa nämä toimitukset,vaikka eivät maksa veroa?
Mitä tarjoavat nämä kirkkoa vastaan "sotivat" järjestöt ilmaiseksi?
Kertokaapa!
Kirkon jäsenyydestä
23
218
Vastaukset
Olen samaa mieltä. Jokaisessa seurakunnassa pitäisi ottaa asiakaspalvelussa heti käyttöön ns Raumalainen tyyli.
Siinähän kirkkoherranvirastossa vastataan puhelimeen näin:
"Hyvää Päivää, kuulutteko kirkkoon?"
ja jos siihen vastaa, "en, mutta..." "klik"... "haluaisin liittyä", niin eiköhän hänellekin selviäisi, ettei ilmaisia aterioita tai edes puheluita ole olemassa, ainakaan kirkossa.- nrggnggh
Kyllä kirkkoon kuuluvilla pitäisi olla risti otsassa, että kirkon työntekijät tunnistaisivat helposti kenelle palveluja saa tarjota.
Minulla ei ole tarvetta kenenkään ilmaispalveluihin. - kansankirkkoko?
Milloin kirkko on alkanut vihkimään kirkosta eronneita?
- be-a-liar
Kirkon omistamiin tiloihin ei tule myöskään päästää ketään joka ei pysty todistamaan olevansa kirkon jäsen.
"Mutta kun on isoäidin hautajaiset!"
"Aivan sama, kirkkoon ei sinulla pakanalla ole mitään asiaa kun kirkollisvero on maksamatta. Hautausmaalla saat olla kunhan olet hiljaa,"
Kyllä jämpti on näin! - Säästöä kaikki
Kirkosta eronneet kuopataan vaan tonne sorakuopan reunalle.
Tulee kaikille halvemmaksi.
Saisivat talkoilla hoitaa monttubileet.Nythän kirkolle maksetaan kaikki menot hautausmaiden ylläpidosta, korkojen kera.
Jos siitä luovutaan, niin samalla pitää ottaa kirkolta pois ne 100 miljoonaa vuodessa, jotka se saa hautuumaitten ylläpidosta.
- Nasse.
"Kirkosta eronneilta tulisi poistaa myöskin kirkon tarjoamat palvelu, joita saamme kirkollisveron maksajina.
Hinnoiteltava vihkimiset,hautajaiset ym.
Miksi kirkon täytyy hoitaa nämä toimitukset,vaikka eivät maksa veroa?"
Kirkko ei vihi pariskuntaa joka ei kirkkoon kuulu. Hautajaisten osalta sama juttu, tosin kirkko vastoin lainsäädäntöä pyrkii mielellään pitämään kirkolliset hautajaiset kirkoon kuulumattomallekin, vaika vainajan maailmankatsomuksensa olisi yleisesti tiedossakin.
Kirkon jäseniltäkin kirkko rahastaa reippaasti hautajaisista yms. loitsumenoista vaikka moni kuollut ei elinaikanaan ole kirkon palveluja käyttänytkään. Ei siis pahimmillaan kymmeniin tuhansiin nouseva kirkolliseron loppusummakaan pelasta rahastukselta kuoleman jälkeen.
Sinänsä olen kanssasi samaa mieltä, Nasse tykkäisi kovasti jos kirkon palveluista meille "vapaamatkustajille" poistettaisiin heti yle:n loitsuohjelmat, valtionkirkko, valtionpäivien avajaiset kirkossa, sotilaspait, vakilapapit, teologisten tiedekuntien kustannukset ja piilotuki edustamallenne väkivaltauskonnolle yhteisöveron muodossa. - roberth121
Riippuu tietysti henkilöstä, mutta omalla kohdallani kirkko on vapaamatkustaja.
En maksa kirkollisveroa, mutta yhteisöveroa kertyy korkoineen vuosien mittaan jokunen tonni. En käytä mitään kirkon palveluja, kirkossa käyn vain pakosta omaisen hautajaisissa. Omat hautajaiset hoituvat sitten aikanaan krematoriosäätiön tiloissa ilman pappia, tuhkat sirotellaan omaan puutarhaan. - mon€y mon€y mon€y...
Olen ateistina ihan samaa mieltä kuin aloittaja. Uskonnollinen yhteisö hoitakoon omat palvelunsa vain omille asiakkailleen. Nuo yhteisöt eivät vaan ole olleet halukkaita moiseen... osaako aloittaja arvioida syytä miksi eivät ole?
- zyrt
Kirkollisveroilla ei hautauksia makseta, vaan hautaustoimi kustannetaan yhteisöverolla ja lisäksi vainajan jäämistöstä maksetaan hautaukset ja haudanhoitomaksut.
Kirkko ei vihi kirkkoon kuulumattomia. - zyrt
Loppuiko paukut aloitukseen, vai miksi et kommentoi enää?
- Vastaukseni
Se koira älähtää,johon kalikka kalahtaa,
Taitaa omatunto kolkuttaa. - zyrt
Vastaukseni kirjoitti:
Se koira älähtää,johon kalikka kalahtaa,
Taitaa omatunto kolkuttaa.Kirjoitit aloitukseesi virheellisiä "tietoja". Ne korjasin, en älähtänyt.
- beenthere
Kaikki aina paasaa aina näistä vapaamatkustajista, mutta kukaan ei sitten kerro, kuinka suuresta ongelmasta ihan oikeasti on kyse. Voisiko joku tulla esiin tilastojen kanssa, jotta nähdään kuinka suuresta asiasta tässä oikeasti on kyse?
Minä en tiedä yhtään vapaamatkustajaa. Tietääkö muut?- zyrt
En tiedä, koska ainakaan minun tuttavapiirissäni ei ole ihmisiä, jotka kirkolta mitään edes haluaisivat. Paitsi ehkä sen hautauksen, jota ei siis kirkollisveroilla makseta. Ei kun joo. Kaikki tuttavani ja ystäväni ovat sanoneet haluavansa tuhkauksen ja tuhkat jonnekin muualle kuin kirkon hautausmaalle. Enhän minä asiasta ole kaikkien kanssa jutellut, mutta niiden kanssa kenen olen, niin kanta on tuo.
Näin pahasti ovat kirkon penkitkin kuluneet, kun sinne kuulumattomat ovat käyneet siellä oikeudettomasti istumassa:
http://www.mtv.fi/uutiset/kotimaa/artikkeli/loviisan-sanomat--loviisa-kirkon-penkit-tallensivat-pyllynkuvat/1929744Kuka %¤ on antanut minulle neljä miinusta tästä!? Minähän ajan rehellisesti kirkon etua tässä! Jumalattomat kirkollisveronkiertäjät tuokoot omat telttatuolinsa, jos kerta haluavat kirkossa jostain syystä istua! Eikö niitä ole sellaisiakin telttatuolimalleja, joissa on samassa reppu johon voi sen ateistien lihakirveen pakata! Joku roti sentään!!!!1111 Tällä lailla perseillään kirkon penkit pilalle, tana! Työntäkää miinukset sinne niin, ttu!
- Maistraatit vihkivät kirkkoon kuulumattomat naimisiin
- Kunta järjestää päivähoidon, sosiaalituen, perheneuvonnan
- Valtio maksaa kirkolle vuosittain yhteisöverosta prosenttiosuuden jolla kirkolle hyvitetään sitä että se huolehtii hautaustoimesta, joskin minusta hautaustoimi tulisi siirtää kunnille.
Minä olen kyllä ihan samaa mieltä että vapaamatkustajia ei tulisi elättää. Tosin katson velvollisuudekseni huomauttaa että todelliset vapaamatkalaiset ovat valtio ja kunta jotka ovat käyttäneet hyväkseen kirkon suopeutta ulkoistamalla osan velvollisuuksistaan kirkon harteille. Mitä nopeammin hautaustoimilakia uudistetaan sen parempi.- ....-
Ei kirkolla ole muuta laissa määrättyä tehtävää kuin hautaustoimi ja sillä se on vuosikymmenten mittaan netonnut tuhottomasti. En minä ainakaan sitä kirkon suopeudeksi sanoisi.
- Uskonnoton
....- kirjoitti:
Ei kirkolla ole muuta laissa määrättyä tehtävää kuin hautaustoimi ja sillä se on vuosikymmenten mittaan netonnut tuhottomasti. En minä ainakaan sitä kirkon suopeudeksi sanoisi.
Kirkko vetää liiveihinsä huikeat summat yhteisöveroja, ja samalla pyrkii pitämään hämärän peitossa hautaustoimen todelliset kulut. Yhtään kuittia ei esitetä, ja valtio maksaa.
Tämän lisäksi hautojen hoitomaksuilla tehdään tiliä, sillä palvelut ovat ylihinnoiteltuja. Kirjanpitokikkailulla esitetään tuokin toiminta "tappiolliseksi" kun esim. laitetaan kymmenien tuhansien IT-kuluja haudanhoitorahastojen maksettaviksi.
Jos lasketaan yhteen kirkon saama yhteisövero ja haudanhoitomaksut, huomataan pian tuon olevan iso puhallus.
Olisi erityistilintarkastuksen paikka.
- Eiks jee
Vapaa-ajattelijat ja vapaamuurarit ovat turhaa sakkia molemmat!
Yritän välttää molempia,kuin ruttoa.- :))
Laiskastipa yrität välttää vapaa-ajattelijoita, koskapa tännekin kirjoitat ja täällä lienee myös muutamia vapaa-ajattelijoita:)
- Mammonanpalvoja?
Voi kultaseni. Jeesus käski jättää omaisuuden ja kerätä aarteita taivaaseen.
No, joka tapauksessa, jos se ahnetta sieluasi lohduttaa, niin hautaukset maksaa yhteiskunta ja parin kymmenen kirkkoon kuulumisen vuotenani en käyttänyt palveluita hyväkseni enkä kuollaksenikaan keksi, mitä kirkolla edelleen olisi minulle annettavaa - joten jos nyt joku siellä ilmaiseksi palvelua käyttää, niin mennee meidän eronneiden piikkiin. Sinun mammonasi lienee siis turvassa.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Kunpa minä tietäisin
Olisipa minulla tietoa, siitä oletko sinä nainen kiinnostunut minusta, miehestä joka tätäkirjoittaa, vai olenko minä aiv252406- 1132021
- 1131657
Syitä välttelyyn
En ennen ole kokenut tällaista. Miksi vältellään jos on ihastunut vai onko se aina merkki siitä ettei kiinnosta?421513Yksi päävastuullinen heitti lusikan nurkkaan.
Toivottavasti omaisuuden hukkaamiskielto tulee välittömästi.91447Miksi kaivattunne
ei pystynyt koskaan kertomaan tunteistaan? Teitkö oikean valinnan kun lähdit etääntymään? Kuinka kauan olisi pitänyt odo901055Purrasta tehty huoli-ilmoitus
Näin lehti kertoo https://www.iltalehti.fi/politiikka/a/0f1cfaf0-d4e4-4a97-9568-c27b3199b016120986Pelottaa kohdata hänet
En tiedä jaksanko tai kykenenkö. Tuntuu jättimäiselle vuorelle kiipeämiseltä. Pitäisikö luovuttaa. Pitäisi. En jaksa nyt87945Olisin halunnu vaan tutustua
Ja kevyttä olemista... Mutta ei sitten. Ehkä mies säikähti, että haluan heti kaiken. 😅 Kävisi ihan sellainen kevyt meno35937Tiedätkö ketään toista jolla on sama kaivattu
Eli joka ikävöisi samaa henkilöä tällä palstalla? Tai muualla? Tiedätkö miten kaivattu suhtautuu tähän toiseen verrattu15929