VW -DSG vaihteiston rikkoontumiset.

Tämäkin vielä..

Volkswagenin DSG-automaattivaihteistoja korjaillaan nyt maailmalla ja Suomessa jo muutamien kymmenien tuhansien kilometrien jälkeen. Monen autoilijan hyvä perusmielikuva saksalaisesta laadusta uhkaa murentua – ainakin VW-yhtymän autojen vaihteistoista.

Tapasin äskettäin automaattivaihteistojen asiantuntijan, joka on VW-ryhmän kanssa kilpailevan toisen saksalaismerkin palveluksessa.
VW:n DSG-vaihteiston maailmanlaajuiset takaisinkutsukampanjat ja viimeaikaiset ongelmat mielessä kyselin, millaiselle ajomäärälle suunnitellaan heidän valikoimassaan VW Golfin kokoisen auton automaattivaihteisto. Ja minkälaista korjausta se vaatii ennen lopullisen kilometrilukeman täyttymistä.
Vastaus oli selkeä: Vaihteisto konstruoidaan kestämään noin 250 000 ajokilometriä ilman tarvetta korjauksiin. Tuo 250 000 kilometriä tarkoittaa Saksassa ainakin Golfin kokoluokassa tämän kilpailijan normeissa myös koko auton suunniteltua elinikää.
Voimme hyvin olettaa, että VW-yhtymän DSG-automaattivaihteistoille on alun perin asetettu varsin samantyyppiset kestävyystavoitteet. Tavoitteita ja tuloksia vertaillessa huomaa, että VW-yhtymä on epäonnistunut surkeasti DSG-vaihteistonsa tuotekehittelyssä.
Suunnitteluvirhe
olisi loogisin syy
Kaikki automaattivaihteistot eivät välttämättä kestä 250 000 kilometrin ajoa ilman mitään korjauksia. On silti suorastaan ainutlaatuista, että alle 100 000 kilometriä ajettuihin vaihteistoihin joudutaan nyt tekemään tuhansien eurojen remontteja. Niitä ei voi selittää muu kuin suunnitteluvirhe, josta valmistajan pitäisi kantaa täysi vastuu.
Lähipiirissäni ei ole montaa VW-yhtymän tuotetta ja vielä vähemmän DSG-vaihteistoja. Niistäkin vähistä yhden Golfin – vuosimallia 2010 – DSG-automaattivaihteistoa on korjattu tänä syksynä 2 000 eurolla, kun matkamittariin oli kertynyt kokonaista 60 000 kilometriä.
Merkkihuollosta ilmoitettiin, että maahantuoja "tulee vastaan" 1200 eurolla, jolloin asiakkaalle jää maksettavaa "vain" 800 euroa.

Mitään mahdollisuutta keskusteluun kustannusten painottamisesta vielä enemmän maahantuojan tai tehtaan piikkiin ei ollut. Kulujen jako lyötiin pöytään ikään kuin ylhäältä annettuna.
Kuitenkin korjauksen jälkeen lopullinen lasku asiakkaalle putosi jostain syystä 400 euroon. Vika lienee ollut erilainen kuin merkkihuolto aavisteli ennen remonttia.
400 euroakin on paljon rahaa ja aivan turha menoerä, jos vaihteisto toimisi 60 000 km ajetussa autossa niin kuin sen pitäisi. Juuri valmistunutta omakotitaloaan viimeistelevällä nuorella perheellä on riittämiin muitakin rahareikiä. Siihen saumaan ei enää tarvita reistailevaa autoa.
Maahantuojan "vastaantulo" on vain epätoivoinen yritys nyhtää asiakkaalta edes jotain rahaa viasta, jonka korjaus pitäisi olla itsestään selvästi jonkinlaisen tuotevastuun piirissä, vaikka oltaisiinkin jo takuuajan ulkopuolella.
Kuinka paljon vastaavia tapauksia on koko Suomessa? Netin keskustelupalstoilla vain aktiivisimmat kertovat katkeria kokemuksiaan.
Kuinka moni on maksanut vähintään satoja euroja korjauksesta, jota ei tarvittaisi, jos DSG-automaattivaihteistot olisi tehty tavanomaisten laatuvaatimusten mukaan?

http://www.taloussanomat.fi/autot/20.../201317540/304

91

10181

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • yyyyyyyyyyyyyyähhhhh

      Korjauskustannukset on vain pieni tappio kokonaisuudessa. Eihän näitä DSG-katiskoita enää edes oteta kaikkiin liikeisiin vaihdossa......kun vaihtoauton myyjä joutuisi sitten kuseen.....

      • Automaatti

        Ovatko nämä vaihteistot niitä nykyaikaisia kaksoiskytkimellä varustettuja tai perinteisiä automaattilaatikoita???


      • 7 +20
        Automaatti kirjoitti:

        Ovatko nämä vaihteistot niitä nykyaikaisia kaksoiskytkimellä varustettuja tai perinteisiä automaattilaatikoita???

        Kaksoiskytkimellä olevia


      • Art88

        Valetta ja mustamaalausta. Oikein hyvin kelpaa meille vaihtoon, kelpohyvityksin! Tervetuloa autokaupoille meille Länsi-Autoon!


    • fermano

      Suurin yllätys tulee, kun yrittää vaihtaa DSG-autoaan. Jos siinä on lisäksi TSI-moottori, naurattaa vielä vähemmän.

    • en huolisi volkkaria

      No sitten se auto täytyy itse ajaa loppuun, jos uskaltaa ja kierre on valmis. Kyllä tehdään vielä toimiviakin autoja, merkki vaan eri ja valmistusmaa.

    • Toyon kauppa hyytyy

      Tero on huomannut, että Golf se vain porskuttaa ja pitää koittaa keventään pettymystään. Voin kertoa, että kyseiset ongelmat on selätetty ja Suomessa ei noita ongelmia juurikaan ole edes ollut. Esim. Kiinassa myydyissä autoissa riittää kun niihin vaihteistoihin vaihdetaan heikäläiseen ilmastoon paremmin sopivat öljyt ja ne laatikot on tehty myös Kiinassa.
      Miten VW myy vuodesta toiseen huimia määriä jos se olisi susi??

      • VW:llä mestarimyyjät

        => Miten VW myy vuodesta toiseen huimia määriä jos se olisi susi??

        Tätä minäkin ihmettelen. Volkkari myy kuitenkin niin paljon enemmän kuin vaikkapa Opel, Ford, Mazda, Fiat, ranskalaiset kolme merkkiä, jne. Golf möi 5064 kpl, Astra 1515 kpl. CitroenC4 möi 487 kpl ja aiemmin niin yleinen Renault Megane surkeat 360 kpl. Mazda 3 möi 250 kpl.

        Ja tavallaan vaikea uskoa että pelkästään itse auto olisi niin erinomainen verrattuna moniin kilpailijoihinsa. Eli nostan kyllä hattua VW:n myyjille, oli heidän konstinsa sitten mikä vaan. Itse en ole koskaan edes pyytänyt tarjousta Golfista.

        http://www.trafi.fi/filebank/a/1388736782/71fbdcf47ed4618f1a8986a7cf8b2580/13939-30_eniten_ensirekisteroitya_henkiloautomallia_Joulu_2013.pdf


      • uskovainen hourii

        Oletkos varma, että kaikki myydyt volkkarit on tuolla surullisenkuuluisalla DSG laatikolla varustettuna? Eiköhän suurin osa myydyistä ole kuitenkin käsivalintaisella laatikolla varustettu, koska tuo DSG on susi.........


      • autotalli kertoo
        VW:llä mestarimyyjät kirjoitti:

        => Miten VW myy vuodesta toiseen huimia määriä jos se olisi susi??

        Tätä minäkin ihmettelen. Volkkari myy kuitenkin niin paljon enemmän kuin vaikkapa Opel, Ford, Mazda, Fiat, ranskalaiset kolme merkkiä, jne. Golf möi 5064 kpl, Astra 1515 kpl. CitroenC4 möi 487 kpl ja aiemmin niin yleinen Renault Megane surkeat 360 kpl. Mazda 3 möi 250 kpl.

        Ja tavallaan vaikea uskoa että pelkästään itse auto olisi niin erinomainen verrattuna moniin kilpailijoihinsa. Eli nostan kyllä hattua VW:n myyjille, oli heidän konstinsa sitten mikä vaan. Itse en ole koskaan edes pyytänyt tarjousta Golfista.

        http://www.trafi.fi/filebank/a/1388736782/71fbdcf47ed4618f1a8986a7cf8b2580/13939-30_eniten_ensirekisteroitya_henkiloautomallia_Joulu_2013.pdf

        Laatu ja hyvä arvonsäilyminen on syynä menestykseen, onhan VW poikkeuksetta todettu erittäin hyväksi ja laadukkaaksi kaikilla mittareilla todettuna.
        Tosin täällä muutamat kilpailijan automyyjä ja trolli jaksaa loputtomiin jatkaa jo vanhentuneen asian vatvomista.


      • osssss
        uskovainen hourii kirjoitti:

        Oletkos varma, että kaikki myydyt volkkarit on tuolla surullisenkuuluisalla DSG laatikolla varustettuna? Eiköhän suurin osa myydyistä ole kuitenkin käsivalintaisella laatikolla varustettu, koska tuo DSG on susi.........

        Miksi kuluttajavirasto on hiljaa kun VW konserni maksattaa suunnitteluviatkin asiakkailla?


      • Ei kyllä ole
        autotalli kertoo kirjoitti:

        Laatu ja hyvä arvonsäilyminen on syynä menestykseen, onhan VW poikkeuksetta todettu erittäin hyväksi ja laadukkaaksi kaikilla mittareilla todettuna.
        Tosin täällä muutamat kilpailijan automyyjä ja trolli jaksaa loputtomiin jatkaa jo vanhentuneen asian vatvomista.

        TSI-DSG-yhdistelmää ei kaikkialla huolita mihinkään hintaan vaihdossa.


      • osssss
        Ei kyllä ole kirjoitti:

        TSI-DSG-yhdistelmää ei kaikkialla huolita mihinkään hintaan vaihdossa.

        Ja vaikeaksi myyjät menee kun kysyy koska korjattu DSG.
        Kokeilkaapa...


      • motorproblem
        osssss kirjoitti:

        Ja vaikeaksi myyjät menee kun kysyy koska korjattu DSG.
        Kokeilkaapa...

        TSI:n jakoketjuongelmaakin on selitelty eri tavalla eri vuosina. Ensiksi oli vikaa vain satunnaisesti alkusarjan autoissa, mutta kun samoja ongelmia alkoi esiintyä ympäri Eurooppaa, niin alettiin puhua virheellisestä materiaalista joissakin sarjoissa.......alihankkijan vaihto ym, mutta sitä perustavaa laatua olevaa sunnittelumokaa vaan ei voida myöntää. Moottorialan asiantuntijat ovat vikaan perehtyneet ja tulleet siihen tulokseen, että ketjun voitelu on riittämätön ja sen vuoksi se kuluu ja venyy nopeasti. Öljy kanavisto on toteutettu väärin ja se aiheuttaa ongelmia myös turbon voiteluun. Osaa ongelmatapauksista onkin öljyputkistoa muutettu ja suojattu, ettei putki sisältä karstaantuisi öljyn palaessa putken sisäpintaan kiinni. Nuokaan temput eivät kuitenkaan poista perusongelmaa eli karkeaa suunnitteluvirhettä.


      • osssss
        motorproblem kirjoitti:

        TSI:n jakoketjuongelmaakin on selitelty eri tavalla eri vuosina. Ensiksi oli vikaa vain satunnaisesti alkusarjan autoissa, mutta kun samoja ongelmia alkoi esiintyä ympäri Eurooppaa, niin alettiin puhua virheellisestä materiaalista joissakin sarjoissa.......alihankkijan vaihto ym, mutta sitä perustavaa laatua olevaa sunnittelumokaa vaan ei voida myöntää. Moottorialan asiantuntijat ovat vikaan perehtyneet ja tulleet siihen tulokseen, että ketjun voitelu on riittämätön ja sen vuoksi se kuluu ja venyy nopeasti. Öljy kanavisto on toteutettu väärin ja se aiheuttaa ongelmia myös turbon voiteluun. Osaa ongelmatapauksista onkin öljyputkistoa muutettu ja suojattu, ettei putki sisältä karstaantuisi öljyn palaessa putken sisäpintaan kiinni. Nuokaan temput eivät kuitenkaan poista perusongelmaa eli karkeaa suunnitteluvirhettä.

        Maksais kulut kuten kaasupoljin asiassakin.Eikö VW edusta inhimillisyyttä voiton tavoittelussa?


      • eiskallt
        osssss kirjoitti:

        Miksi kuluttajavirasto on hiljaa kun VW konserni maksattaa suunnitteluviatkin asiakkailla?

        Ossss on guru !


      • Oyutta

        "Miten VW myy vuodesta toiseen huimia määriä jos se olisi susi??"

        Vastaus tähän kysymykseen on erittäin helppo.

        Naiset, ja etenkin Suomen naiset, kantavat isiensä taakkaa :(


      • tero hei!!!!

        Arvoisa vw-tero: Mitä tekemistä tojon myynti tilastoilla on vw:n suunnitteluvirheen kanssa? Tämä on vw foorumi ja täällä puidaan volkkarin ongelmia ja mahd hyviä puolia. Jos vw ei ota vastuuta omista suunnitteluvirheistään ja maksattaa osan korjauskuluista asiakkailla, niin muiden merkkien myyntitilastoilla ei sen asian kanssa ole mitään tekemistä. Eli pysytään asialinjalla niinkuin Rintamäen Antti.


      • käyttäjä
        autotalli kertoo kirjoitti:

        Laatu ja hyvä arvonsäilyminen on syynä menestykseen, onhan VW poikkeuksetta todettu erittäin hyväksi ja laadukkaaksi kaikilla mittareilla todettuna.
        Tosin täällä muutamat kilpailijan automyyjä ja trolli jaksaa loputtomiin jatkaa jo vanhentuneen asian vatvomista.

        Mitä,mitä jakopäänongelmat ja DSG-vaihteiston ongelmat,mitä se kertoo laadusta,hei haloo.No ne ostaa siks ku kaveritkin ostaa,nappuritkin ostaa,töissä ei tarvi selittää valintaansa.


      • I-talo
        tero hei!!!! kirjoitti:

        Arvoisa vw-tero: Mitä tekemistä tojon myynti tilastoilla on vw:n suunnitteluvirheen kanssa? Tämä on vw foorumi ja täällä puidaan volkkarin ongelmia ja mahd hyviä puolia. Jos vw ei ota vastuuta omista suunnitteluvirheistään ja maksattaa osan korjauskuluista asiakkailla, niin muiden merkkien myyntitilastoilla ei sen asian kanssa ole mitään tekemistä. Eli pysytään asialinjalla niinkuin Rintamäen Antti.

        Tämän palstan nimi on "Yleistä autoilusta". Sen voi lukea ruudun yläosassa olevasta, sinisellä pohjalla olevasta tekstistä.
        Eikö kirjainyhdistelmät TSi ja DSG ole ongelmia? Siksi niitä puidaan. Hyviä puolia VW:stä on enää vaikea löytää. Ehkä se täyttää autoille asetetavat perusvaatimukset, mutta mitään hyvää mistä maksaa VW:n hinta en näe.

        On hyvä että toteat VW-lasiesi takaa suunnitteluvirheitä olevan. Kun tehdas/maahantuoja laskuttaa nämä asiakkailtaan ja auton arvo laskee kuin Talvivaaran osake, vaikuttaa se muiden autojen myyntiin. Pettynyt asiakas tuskin toista ostaa...
        Näkyykö yksittäisellä merkillä vai lisääntyykö myynti kaikkien kesken?

        Rintamäkeläisistä kaikki tuotantokaudet on nähty ja Anttia esittänyt Veijo Antero Pasanen on poistunut muille näyttämöille.


      • osssss
        eiskallt kirjoitti:

        Ossss on guru !

        Eihän valmistaja tykkää maalaisjärjestä kun voittoa pitää roskalla kerätä..


    • perusti vokkelon

      koska hitler...

    • volsut jo

      Ruostuukin!

    • autoilu sikakallista

      Käsittääkseni on alusta asti ollut selvää että DSG-vaihteiston öljyn vaihtoväli on 60,000 km, joka maksaa oikein suoritettuna miltein tuon 400€. Eli tuttusi sai volkkarilta laatikko remontin öljynvaihdon hinnalla.
      Tuollaiset rahat nykyauton pidossa ovat aivan normaaleja se vaan pitäisi alunpitäen katsoa minkälaiset huoltokulut autossa on.

      • eiskallt

        Huolto (öljy) Aisinin automaattilaatikossa 60.000 km:n välein maksoi n. 150 €.
        Ottaako volkkari tulevasta vaihdelaatikkorempasta jo etumaksuakin ?


      • automöljy

        Mesessä tuo 400 egeä tulee 100k kohdalla, eli paljon edullisempaa. Taitaa boxikin kestää tovin pidempään.


      • Valitsin.oikein

        "Tuollaiset rahat nykyauton pidossa ovat aivan normaaleja..."
        Ehkä NYKYautossa, mutta ei vanhassa! Minulla vm -89 Pösö 205, ajettu 480 000 km ja vaihteistossa tehtaan öljyt ja kaikki toimii kuin uutena. Huolto-ohjeessa lukee, ettei öljyjä tarvitse vaihtaa koskaan. Öljytilavuus 2 litraa.
        Oli myös Escort vm -72. Senkin huolto-ojeen mukaan ei öljyjä tarvinnut vaihtaa koskaan. Ei ollut edes tyhjennysproppua. Öljytilavuus 0,9 litraa.
        Nyt sitten tällaiset 400 euron öljynvaihdot nykyautossa ovat normaaleja, väitti nimimerkki. Onko autot noin 30 vuodessa todella näin paljon huonontuneet? Enpä sitten vaihdakaan patonginpätkääni uudempaan. Enemmän bensaakin ne uudet vie.


    • volkkaristi

      Meidän firmalla on VW ja siinä dsg-vaihteisto. Autolla on nyt ajettu lähes 300 000 km ja kerran vaihdettu jotkut kumipalat ja ne pitää taas pian vaihtaa. Mitään muuta korjausta ei vaihteistolle tai moottorille ei ole tehty. Autoa ajaa monensorttiset kuskit, joten jokapäiväisessä ajossa auto joutuu todella koville.

      Toinen VW on käsivaihteistolla ja siinä on kerran vaihdettu vaihdekepin niveliä, kun pakki ei oikein mennyt päälle. Sillä on nyt ajettu yli 300 000 km.

      Onko autot huonoja vai kestäviä, sen aika näyttää.

      • osssss

        Ja tuon uskoo kuka?


      • jepjepuuli
        osssss kirjoitti:

        Ja tuon uskoo kuka?

        Taitaa olla firman asiat muutenkin huonosti hoidettu jos pitää ajaa 300000 km ajelluilla volkkareilla.
        Todellinen syys voisi tietys olla se että on erehdytty ostamaan volsu firman omaan käyttöön ja sitten sitä ei enään kukaan huoli vaihdossa.


      • volkkaristi
        jepjepuuli kirjoitti:

        Taitaa olla firman asiat muutenkin huonosti hoidettu jos pitää ajaa 300000 km ajelluilla volkkareilla.
        Todellinen syys voisi tietys olla se että on erehdytty ostamaan volsu firman omaan käyttöön ja sitten sitä ei enään kukaan huoli vaihdossa.

        Nykyisin joka firmalla menee huonosti, paitsi pelien kehittäjillä.

        Mutta asiaan. Jos joka vuosi pitäisi autoa vaihtaa, menisi suuri osa tuotoista autoihin. Jos joka kolmas vuosi vaihtaa, voi ajaa suhteellisen uudella ja hyvällä, tosin ajan kuluessa paljon ajetulla autolla. Autoilla ajetaan n. 120 000 - 150 000 km/ vuosi. Ovat vielä hyvässä kunnossa seuraavalle käyttäjällekin, vaikka kilometrejä onkin kertynyt.

        Mutta katsotaan, onko VW hintansa väärti. On sitä tosiaan ollut tähän asti.


      • vauhtipyöräkin

        taxi paku-volsuissa remppa 80 - 120 välillä. Normaalia.


    • Tuleeko si

      Voi, eikö raukalla riittänyt rahat tomaattiaskiin???

      No kerro ihmeessä MIKÄ sieltä hajoaa

      Moottori joka hoitaa kytkimen käytön (2kpl)

      Moottori joka hoitaa vaihteiden siirrot (2 piiriä)

      Tietokone joka hoitaa ohjauksen

      Anturi, joka tunnistaa nopeuden,voiman yms.

      Mekaaninen vika, esim kytkimen palaminen tms

      • superscheisse

        Ole huoleti, kaikki nuo hajoaa ajallaan, sen takaa volkkarin laatu.


    • atsiii

      No kovalla pakkasella vaihteensiirto ei toimi, ajetaan pikkuvaihteella niin pitkään että loota lämpenee, kyllähän siinä osat joutuvat vähän koetukselle, mutta takuuaikana se patskan hailee.

      Aiemmasta TSI:tä meni ohjaustehostin 2 kertaa takuuaikana, muuten ihan hyviä
      vehkeitä, ilmat pysyy renkissa ja silleee....

      • aisin skulaa

        Pitäiskö niihin laatikoihin vaihtaa ne kaakkois-aasian mineraaliöljyt, kun sielläkin oli jotain ongelmia, tosin kosteuden kanssa,
        Eikä taida ohjaustehostimen aineetkaan olla pohjolan oloihin.
        Tojossa tuo ohjaustehostinkin on vaihdelaatikon sekä koneen lisäksi pelittänyt hyvin jo 15 vuotta ja 400.000 km.


    • valhetta kaikki

      itselläni 3. Volkkari DSG ja TSI yhdistelmällä,
      ei mitään ongelmia koskaan, normi huollot ja bensaa tankkiin.

      Volkkari on Suomessa ja maailma myydyimpiä merkkejä,
      Suomessakin DSG vaihteistoja on mm. Passateista yli 50%,

      Maailmalla on myyty reilusti yli miljoona DSG vaihteistoa.
      Euroopan suurin auton valmistaja.

      Miksi ne muka tahallaan myisi huonoa tai sutta?
      Olisiko niillä siihen varaa, kävisikö myynti näin hyvin?

      Ei.

      Kateellisten kilpailijoiden panettelua vailla totuutta

      • laatu kadoksissa

        Miksi Kiinan viranomaiset pakotti jatkamaan volkkarin takuuta.
        Miksi DSG.laatikot eivät kestäneet Tukholman Passat takseissa ?
        Miksi suuri osa euroopan lehdistöstä kirjoittelee noista ongelmista, jos ne ovat vain volkkarille "yksittäistapauksia" tai "ominaisuuksia"


      • osssss
        laatu kadoksissa kirjoitti:

        Miksi Kiinan viranomaiset pakotti jatkamaan volkkarin takuuta.
        Miksi DSG.laatikot eivät kestäneet Tukholman Passat takseissa ?
        Miksi suuri osa euroopan lehdistöstä kirjoittelee noista ongelmista, jos ne ovat vain volkkarille "yksittäistapauksia" tai "ominaisuuksia"

        Asialinja!


      • lisämyynti

        Eihän se laatikko tehtaale maksa kuin oikein ison komponentin verran. Kun niitä siitä myy muutaman tonnin kappale per auto, niin hyvää lisämyyntiä.


    • TSI DSG

      Passat CC:stä lähtee muutamassa vuodessa puolet hinnasta pois.

      Olispa hieno ja tyylikäs peli, mutta en uskalla ostaa.

      • megaproblem

        Älä ihmeessä ostakaan, sillä just sille myönnettiin Saksassa "Guldene möhren" palkinto (kultainen porkkana) eli juuri tuo automalli oli aiheuttanut eniten harmeja omistajilleen. Chevrolet Captiva oli kakkonen ja Skoda Yeti jo kolmantena eli siinäkin oli noita tsi-dsg-ongelmia ihan raivokkaasti. VW-konsernilla menee siis todella lujaa.
        Eniten harmeja omistajilleen tuottaneille autoille palkinnot myönsi AB-lehti.


      • Das touran
        megaproblem kirjoitti:

        Älä ihmeessä ostakaan, sillä just sille myönnettiin Saksassa "Guldene möhren" palkinto (kultainen porkkana) eli juuri tuo automalli oli aiheuttanut eniten harmeja omistajilleen. Chevrolet Captiva oli kakkonen ja Skoda Yeti jo kolmantena eli siinäkin oli noita tsi-dsg-ongelmia ihan raivokkaasti. VW-konsernilla menee siis todella lujaa.
        Eniten harmeja omistajilleen tuottaneille autoille palkinnot myönsi AB-lehti.

        Ossss on guru.


      • kaikista lähteeä

        kerro auto mistä EI lähtisi "muutamassa vuodessa puolet hinnasta"?

        Kaikista se lähtee. 50k uutena, 5 vuoden päästä saat ehkä 20-25k


    • Tomatoesaski

      DSG vaihteistoviritelmät on alun perin kopsattu traktoreiden käytöstä. Traktorikäytössä ainakin nuo vaihteistot vaativat lämmitetystä tallista lähtemisen ja tekniikka ei ole muutoinkaan ollut ihan ongelmatonta. 90-luvulta asti niitä on yritetty sovittaa traktoreihin ja vaihteistot paukkuivat melko usein, nyt samaa yritetään autoihin, eikö olisi parempi luopua koko DSG tekniikasta, kun traktoreihinkaan niitä ei saatu kestämään edes suurella rahalla ja nykyään portaattomalla vaihteensiirrolla olevan traktorin ostajat kierävät kaukaa. Niitä ei juuri kukaan halua ostaa . Muotioikku meni nopeasti ohi.

      • utelias uuno

        Kerroppa traktorin merkki,missä niitä on kokeiltu.


    • anopinpainajainen

      ei saa..na nyt ahistaa, pihalla kax dsg lootalla varustettuja wv konsernin hengen tuotetta 07 ja 10 ajettu 300tkm ja 112tkm kyl ne varmaan hajoo kohta.....ostanko tojotan

    • tsi/dsg audi,vw

      Täällä ne uusavuttomat persaukiset taas tietävinään kaiken autoista,kunhan ensin erotatte jääkaapin ja pakastimen,niin tulkaa sitten räksyttämään ,jos pokka kestää.Mitä autoihin tulee,itselläni oli audi 1.8t 06 ajettu 185000 huollot tehty ei mitään rpbleemia.sitten vaihdoin audi a4 2,0 tdi ajoin 149000 huolsin ei mitään robleemia.nyt auto vw scirocco 2,0tsi/dsg 200hv ajettu noin 90000tkm,hullot tehty asianmukaisesti,toimii kuin pitääkin.eli opetus kun jos saatte rahaa siihen vanhaan bemariin jonka viritys yleensä on ,pakoputki vaihdetaan 10cmhalk.viemäriputkeen iso subbari takaluukkuun siitä on vielä pitkä matka näihin ed.main.autoihin.Haaveilla saa .mutta faktat on rankka totuus,

      • Äikkäope

        Taitaa VAG olla ainoa autonvalmistaja minkä tuotteilla voi kehua ajetun alle 200000 km ilman remontteja.
        Autolla pitää pystyä ajamaan vähintään 350000 km ilman polttimonvaihtoa suurempaa korjausta. Tosin kaupunkikinnerit erikseen.
        Kun autosi toimii noinkin hyvin, kannattaa ajaa kohti lähintä kurssikeskusta ja ilmottautua kirjoituskurssille.


      • EGR
        Äikkäope kirjoitti:

        Taitaa VAG olla ainoa autonvalmistaja minkä tuotteilla voi kehua ajetun alle 200000 km ilman remontteja.
        Autolla pitää pystyä ajamaan vähintään 350000 km ilman polttimonvaihtoa suurempaa korjausta. Tosin kaupunkikinnerit erikseen.
        Kun autosi toimii noinkin hyvin, kannattaa ajaa kohti lähintä kurssikeskusta ja ilmottautua kirjoituskurssille.

        Hyvä saavutus jo alle 100 tkm, valmistaja ei tule vastaan sentilläkään takuun jälkeen, jos vaggine on huollettu muualla kuin marmoritiskin kautta.


      • eiskallt

        Skoda on jääkaappi ja VW on takuuvarma pakastin.


      • sama naureskelija

        Tässä kirjoitti ylpeä Audin omistaja. Huomatkaa asenne, kirjoitustyyli, lompakon levittely, ... Oikein tyyppi Audisti. ;-)


    • Fögöföö

      Meillä meni VW Golf Variant 1.4 TSi DSG7 VM.2011 vaihteiston öljyn vaihtoon Laakkosen kutsumana. Autolla ajettu n.60000km. Öljyn vaihdon yhteydessä huomattiin, että DSG kytkin oli menossa rikki. VW-auto korvasi osat ja puolet työstä. Meidän maksettavaksi tästä lystistä jäi 440€. Otimme yhteyttä myös kuluttaja-asiamieheen, heidän mielestä olimme velvollisia maksamaan enintään neljäsosan työtunneista. Emme kuitenkaan vieneet tapausta kuluttaja-asiamiehelle, koska heidän mielestään olisimme voineet joutua maksamaan osista, mikä olisi tullut kalliimmaksi meille. Harmittaa suunnattomasti, koska jouduimme maksumiehiksi, vaikkemme olleet millään lailla syypäitä tapahtuneeseen. Luottamus VW-autoihin alkaa olla nollassa tuhansien vastaavien tapausten johdosta. En voi suositella kenellekään kyseistä autoa, nyt sit saa pelätä mikä paukahtaa seuraavana. VW-auto suostui kuitenkin antamaan hyvityksenä meille 200€ lahjakortin seuraavaan määräaikaishuoltoon mikä käy myös itse valitsemaan merkkihuoltoon (eikä se todellakaan ole Laakkonen).

      • osssss

        Ai vielä haluttaa viedä merkkihuoltoon ja ryöstö jatkuu?


      • huoletonta
        osssss kirjoitti:

        Ai vielä haluttaa viedä merkkihuoltoon ja ryöstö jatkuu?

        Tojon mittarissa pian 400.000 km. Ei tarvi rempata lootaa, vain öljynvaihdot riittää.
        Toisissa huollot/rempat satasissa, volkkarilla tuhansissa euroissa.


    • Vapaa maa

      Älkää vaivatko päätänne! Kenenkään ei ole pakko ostaa Volkkaria, joten huoli pois!

      • osssss

        Asialinja


      • Joojoo2
        osssss kirjoitti:

        Asialinja

        Toivoisin asiallista keskustelua. Tuntuu siltä, että ei vw omistajat kertovat kauhujuttuja. Kai sitten saavat siitä tyydytystä omalla tavallaan. Itselläni dsg on pelannut loistavasti, satatonnia lähestyy.


    • DSG7 pelittää

      Itsellä ollut kaksi Audi multitronicia ja 3.Passat DSG menossa,
      eikä mitään ongelmia ole koskaan ollut.

      Normihuollot tehty ja bensaa tankkiin.
      Joskus on pitänyt öljyä lisätä, sitä ehkä kuluu turhaan mutta eipä
      tuo vaiva iso ole,eikä paljoa maksa

      DGS7 olen ollut tyytyväinen.

      • alteaxl

        Seat altea xl 09 tdi dsg ajettu 278tkm ei ole ongelmia ei ole vaihdettu öljyjä kertaakaan.


      • eri-loota

        Sulla onkin se 6-v DSG-laatikko, mikä kestää paljon enemmän vääntöjä ja on selkeästi kestävämpi kuin tuo 7-v. dsg, minkä max vääntö on vain 250 Nm.


    • kansanvaunu

      Moi monesko laatikko?

    • enostaisi

      Ymmärsinkö oikein, että rahalla saa tilalle samanlaisen laatikon eli kohta paukkuu taas?

      • hirmu-kallista

        Maksa useita tuhansia euroja, niin saat uuden laatikon.


    • OFHGJOWHJGFO

      Skoda DSG LAATIKOLLA VM 2009 AJ 190 00 KM JA SAIN LIIKKEESTÄ 2 V TITAANITAKUUN. AJAN 45 TKM VUOSI :)

      • Eiskallt

        Eihän niitä kukaan suostu edes ostamaan ilman takuuta.


    • MatkaJatkuuEdelleen

      Alla VW 2.0TDI vm 2007 ja pian 200tkm mittarissa. DSG6 vaihtaa edelleen hienosti. Ainoat toimenpiteet: Öljynvaihto 60tmk välein.

      • vertailun-vuoksi

        Japanilainen Aisin on pelittänyt moitteettomasti 430.000 km ja matka senkun jatkuu. Takuu loppui jo 15 vuotta sitten, mutta ei se haittaa.
        Muistaa vain huolehtia öljynvaihdot.


    • Toisinajelija

      Minulla meni viime kesänä vaihtoon ”kuivakytkimisellä” DSG7-laatikolla varustettu Golf Variant. Seitsemän vuoden aikana ehdin ajaa ensimmäisellä laatikolla 45 tkm ja toisella noin 55 tkm eli yhteensä noin 100 tkm. Laatikko oli autosta luopuessani kunnossa. Rahaa ehdin käyttää DSG:n korjausyrityksiin ja vaihtoon vain vajaat 200 euroa, mutta vaivaa ja ajanhukkaahan noista pajareissuista oli joka tapauksessa...

      Tietämäni mukaan kumpikaan DSG-vaihteisto ei ole VW:n itse suunnittelema ja valmistaja, vaan ”kuivakytkimisen” seitsenvaihteisen takana on kytkimistä ja kytkinkomponenteista tunnettu LuK ja ”märkäkytkimisen” 6-vaihteisen isäksi on mainittu puolestaan nimekäs automaattilaatikkopaja Borg & Warner.

      No, VW-yhtymä vastaa tietenkin siitä, millaisia ja kenen valmistamia vaihteistoja autoihinsa pulttaa.

      Nyt ajelen joka tapauksessa 7-vaihteisella automaatilla, joka perustuu vanhaan kunnon automaattityyliin hydrodynaamiseen turbiinikytkimeen eli momentinmuuntimeen eli mehulinkoon. Toivottavasti edes ensimmäiset 100 tkm menevät ongelmitta.

    • VWeiDasAuto

      Monellakohan tuo laatikko on kestänyt 100tkm pitempään? Kytkin menee vaihtoon ( Vw golf -09 118 kw aj 100tkm) hinta 1100-1500€. Laatikko Laakkonen väittää, että auton käyttäjässä onkin se vika? Tämä nyt vaan ei tunnu reilulta. DSG on pilannut Wv:n maineen pahemmin kuin mitkään päästöskandaalit.

    • vwkalle

      Vaatimustaso nykyään on sellainen että auton pitää kestää ilman remonttia 250000 km. Ja samassa vehkeessä pitää olla kunnolla tehoja, mukavuutta ja kaikkea hienoa ihmistä hellivää tekniikkaa. Yhtälö on mahdoton. Ei ne kestä tuolla suolavellissä kuoppaisilla teillä kun käyttäjä polkee kaasua ja tehokas kone vääntää itseään ja vaihteistoa sekä voimansiirtoa solmuun. Kun ostat tällaisen auton, älä valita äläkä ole idiootti!! Jos haluat ajaa aina toimivalla autolla, vaihda uuteen riittävän usein, ja jos ei ole varaa niin aja polkupyörällä.

      • vältä-harmeja

        Pari amerikkalaista automaattia kesti hyvin reilut 300.000 km, kunnes menivät vaihtoon. Saimoin Mazdan laatikko ja kone olivat viattomia vaihtaessa lukemilla 250.000 . Nykyinen tojo on saanut mittariinsa jo yli 440.000 km ja edelleen kone ja laatikko ovat hyvässä käyttökunnossa. Olen sentään vetänyt niillä asuntovaunua yli 30 vuotta, mutta mikään noista edellä mainituista ei ole rikkoutunut, vaikka vaunun vedossa käytetään kaasua aina reippaasti. Joten kokemusta on .
        Mutta DSG-laatikkoa ei uskalla edes ajatella vaunun vetoon, sillä ei kukaan järkevä ihminen ota tuhansien eurojen riskejä.


    • Auto1120

      Jos viat autoissa pännii, äänestäkää ääliöt kantapäillä! Eli älkää ostako niitä, järjestäkää kulkemisenne muuten. Jos ostatte, oma päätös ja tyytykää pässit siihen.

    • VW-kyykyttää

      VW-sopulia viedään kun pässiä narussa.
      Siitä porukasta on yhtä vaikea erota kun lestalahkosta.
      Eihän muiden merkkien liikkeet ota DSG-autoa vaihtoon millään järkihinnalla ja
      vaativat vielä kuitit tehdyistä korjauksista.

      • Eiuutta

        Korjaamon pihalla vanhemmat odottelee elinsiirtona toimivampaa laatikkoa pitkään...


    • muumisetä

      Alla 300tkm ohittanut dsg6, toimii upeasti. Veljellä puoli miljoonaa rullattu dsg6 ja sekin toimii loistavasti. Että joo kyllähän ne susipaskoja on... Zf 6hp alkoi nykimään öljynvaihdosta huolimatta jo 200tkm jälkeen. Aisinin laatikko volkkarissa kestää julmaa vääntöä mutta muuten se on kyllä yksi huonoimmista laatikoista mitä olen ajanut, eipä tuo hyvässä maineessa volvoissakaan ole. Aisinin venttiilikoneistot on kyllä melko surkeakestoisia.

      • megaongelmia

        Veljesten kannattaisi lotota, sillä teillä on huima säkä tahi onnenkantamoinen.
        Kierrät ongelman kertomalla dsg6 vaihteistosta. Sehän onkin melko kestävä laite!
        Mutta ongelmat ovatkin juuri siinä toisessa eli DSG7-laatikossa, mikä ei kestä vääntöjä . Mm. vääntökäyrää on jouduttu leikkaamaan elektronisesti pekka puupään hatun mallista lättähatuksi, jotta 250 Nm:n max. vääntö ei ylittyisi.
        Muuten molemmat kytkinlevyt savuavat ja öljyt porisevat. Varotoimista huolimatta kytkinlevyt ovat valitettavan lyhytikäisiä juuri noilla malleissa.
        Muillakin valmistajilla on kaksoiskytkinlaatikoita, mutta ne kestävät.
        Olet ajanut yli 40 vuotta lukuisilla eri merkeillä, mutta kone/kytkin/laatikko-ongelmia ei ole ollut. Tai onhan niitä ollut, mutta ainoastaan työpaikan volkkareissa, Lisäksi niissä on talvisin jatkuvia kylmyysongelmia.
        Miksi muiden valmistajien laatikot ovat oikein mitoitettu koneen mukaan.
        Jonkin kiinalaisen tilaston mukaan dsg-autoja oli myyty 680.000 kpl ja viallisia oli n. 1,5 %:a eli 10.000 kpl. Sehän on yhden pikkukaupungin verran kiinalaisia.
        Olen itse sillä Aisinin surkealla automaatilla ajanut vasta 440 tkm ilman vikoja.


    • tilaajamaksaa

      2005 mallia oleva Seat Altea DSG, johon 260 tuhannen kilometrin kohdalla vaihdettu vahteistoon öljyt ja nyt 412 tuhatta mittarissa ja virheettömästi vaihtaa.

      • lotto-kone

        Vastaavalla onnella olisit voittanut lotossa jo monta kertaa ! Miljoonamiehenä voisit vaihtaa joka vuosi Seatin johonkin oikeaan autoon.


    • Golfillatienposkessa

      No niin nyt sitten toukokuun lopussa 2017 on täälläkin 2300€ lasku kädessä kun 1.2 VW Golf DSG vaihteisto hajosi mittarilukeman ollessa 112tkm. Ei suostu volkswagen maahantuoja eikä tehdas ottamaan vastuuta eikä maksa senttiäkään kun ei ole enää takuu voimassa.
      Kerran on myös jättänyt tielle 88tkm kohdalla kun oli hapettuneet sytytysjohdot.
      Ja esp ongelmaa vaivaa, ei vastaa kaasuun kiihdytettäessä mutta kun auton sammuttaa ja taas käynnistää niin poistuu useilliten.

      • long.life

        Kannattaa ostaa vaikka sellainen auto, missä on Aisinin laatikko niin voi ajella huoletta satoja tuhansia kilometrejä. Pelkillä öljynvaihdolla on selvitty jo 450.000 km.
        Laatu on laatua ja dsg on ihan jotain muuta !


    • kylläpännii

      No mulla on juuri passat cc dsg 6 vaihteinen menossa vauhtipyörän vaihtoon. Merkkiliike suosittelee kytkimenvaihtoa samalla ja toinen sanoo, että todella kestävä kaksoiskytkin, turhaa työtä. Kumpaa tässä nyt kuuntelee, ajattelin, että en vaihda. Mittarissa 130.000.
      Että jippii. Vaihtuu merkki.

    • Anonyymi

      DSG ei ole automaattilaatikko joten sitä ei voi verrata perinteiseen automaattivaihteistoon.

      • Anonyymi

        Minulle heti manuaalinen DSG! Mistä voi ostaa?


      • Anonyymi

        Perinteinen momentimuuntimella oleva automaatti on paljon parempi. Kestävä ja viaton, nykimätön, miellyttävä.

        dsg vaihteiston kunnossapito maksaa xxxx euroja enemmänm parin desin säästössä.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Minulle heti manuaalinen DSG! Mistä voi ostaa?

        Siinä DSG-manuaalissa on peräti 2 nykivää kytkintä, mitkä repii ja nykii vaihtaessa.
        Toista se on samettisen pehmeästi vaihtava mehumaija, vaikkapa Borg-Warner tai sitten pitkäikäinen Aisin.


    • Anonyymi

      "DSG ei ole automaattilaatikko joten sitä ei voi verrata perinteiseen automaattivaihteistoon."
      Maailma muuttuu ja tarjolle tulee uusia keksintöjä joita luolamies ei pysty ymmärtämään. Eipä suurempaa ongelmaa tule tästä koska DSG-hämmästely on jo historiaa. VW on siirtynyt jo sähköautoihin joissa ei ole vaihteistoa lainkaan. Mitäs sanoo siihen menneisyyden vanki?

      • Anonyymi

        Vanhanaikainen 2 tunnin sähkötolppa tekniikka ja kokonaan sähköttömät parkkikset ei ole täällä vielä menneisyyttäkään myös.


      • Anonyymi

        VW suunnittelee edelleen erilaisia sähköautoja, mutta meneekö nekin suunnitelmat pieleen kuten kuten TSI nokkaketjun voitelu tai DSG-laatikoiden nykiminen tai lyhyt kestoikä. Minkä takia pitää tehdä monimukainen kahden kuluvan kytkinlevyn ratkaisu, kun yhdelläkin on tultu hyvin toimeen. On suorastaan asiakkaiden huijausta nimittää kahta robotin ohjaamaa vaihdelaatikkoa automaatiksi. Lisäksi niihin on tungettu nopeasti hajoavat kaksoismassavauhtipyörät. Ala-arvoista suunnittelua ja sen lisäksi kiireessä puutteellisia käyttötestejä kun tehdas ei huomaa noita ilmiselviä vikoja.


    • Anonyymi

      DSG ei kestä mutta korjaaminen kestää ja MAKSAA!! nimim. kokemusta on.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mitä tehdä asialle?

      Jos laitan deitti-ilmon "40-vuotias nainen etsii seuraa" niin ketään ei kiinnosta (korkeintaan paria runkkaripenaa joill
      Sinkut
      159
      2518
    2. Selänteiden kommentit

      Se on kesä taas. On alkanut Selänteen rouvakin antamaan lausuntoja ja ohjeita meille. Ei voi olla totta. Yksi Selännekki
      Kotimaiset julkkisjuorut
      196
      1601
    3. Ethän syytä itseäsi

      siitä miten asia menivät. Mä en antanut sulle tilaisuutta.
      Ikävä
      170
      1555
    4. 79
      1291
    5. Kirkon kuoronjohtajalle varoitus

      Oulun hiippakunnan oratoriokuoro johtaja on saanut varoituksen. Lähettänyt seksuaalissävytteisiä viestejä naiskuorolais
      Luterilaisuus
      28
      1005
    6. Nyt kun pride on ohi on siks

      Raamattu opettaa johdonmukaisesti, että homoseksuaalisuuden harjoittaminen on syntiä (1. Moos. 19:1-13; 3. Moos. 18:22;
      Luterilaisuus
      281
      911
    7. Miljonääri-Miehensä palkalla elelijä-Sirpa Selänne kertoo: lapsemme eivät osoita mieltä!

      Miksi osoittaisivatkaan kun saavat kaiken isin miljoonilla? Luontoakaan ei kannata suojella niin kovin kun isin autotal
      Julkkikset
      46
      897
    8. Muistatteko itsenne vuonna 1986?

      Millainen olit, mitä haaveilit? Ovatko haaveet toteutuneet, jäänyt vajaaksi vai oletko jopa saanut enemmän mitä olisit t
      Sinkut
      176
      837
    9. Miksi et mies halua

      Seksiä minun kanssa?
      Ikävä
      76
      792
    10. Et vastannut vielä

      Herättikö jokin tunteesi uudelleen vai mistä nyt tuulee?
      Ikävä
      62
      766
    Aihe