Matt.6: 5-6 "Kun rukoilette, älkää tehkö sitä tekopyhien tavoin. He asettuvat
mielellään synagogin ja kadun kulmiin rukoilemaan, jotta olisivat ihmisten näkyvissä. Totisesti: he ovat palkkansa ansainneet. Kun sinä rukoilet, mene sisälle huoneeseesi, sulje ovi ja rukoile sitten Isääsi, joka on salassa. Isäsi, joka näkee myös sen, mikä on salassa, palkitsee sinut."
Eli jos olet kristitty ja käyt kirkossa (= synagoga) rukoilemassa, olet Jeesuksen mukaan tekopyhä.
Kysynkin, mikä merkitys jumalanpalveluksilla tai kirkoilla siis oikeastaan onkaan?
Jeesuskin vastusti kirkkoja
5
92
Vastaukset
- satuja ovat
Ei mitään jeesusta ole ollut olemassakaan ... voitko todistaa pyhän hengen siittäneen ja neitsyen synnyttäneen?
- Ai Jeesus vai?
Horus
- syntyi neitsyestä
- käveli vetten päällä
- paransi sairaita
- ristiinnaulittiin
- kuolleena 3 vrk
- nousi kuolleista
Mithra
- syntyi neitsyestä
- syntyi 25. joulukuuta
- 12 opetuslasta
- teki ihmeitä
- kuolleena 3 vrk
- nousi kuolleista
Krishna
- syntyi neitsyestä
- teki ihmeitä
- kutsutaan jumalan pojaksi
- nousi kuolleista
Dionysus
- syntyi neitsyestä
- syntyi 25. joulukuuta
- muutti veden viiniksi
Jeesus
- hmmm, aivan kuin tämä olisi tuttu jostain aikaisemmasta...- Ei lisättävää.
Voi vain toivoa, että joskus tulevaisuudessa useimmat meistä tajuaisivat, että Raamattu on vain aiempien myyttien ja mytologioiden kertymä.
Olet aivan oikeassa tuossa. Jos lähdetään siitä premissistä että Jeesus oli olemassa ja evankeliumit kertovat enemmän tai vähemmän totuudenmukaisesti hänen elämäntarinansa, niin nykyajan kristinusko ei ole lähelläkään sitä mitä Jeesus antoi sen ymmärtää olevan. Itseasiassa luulenpa että Jeesuksella riittäisi pöytiä kaadettavaksi tänä päivänä enemmän kuin Jerusalemissa koskaan. Kristityt ovat juuri niitä ulkokultaisia fariseuksia joita Jeesus kritisoi.
Matt 6:5-6 ohjaa Jeesuksen seuraajia noudattamaan periaatetta joka nykyisin tunnetaan sekularismina, mutta jostain syystä sekularismi on iljetys ja kauhistus kaikille tämän päivän kirkkoisille. Surkeus sentään...
Pakko nyt kuitenkin mainita että minä en usko evankeliumien olevan erityisen totuudenmukaisia kuvauksia ja kannanottoni tässä koski vain sitä teoreettista lähtökohtaa että JOS ne olisivat totta.- Ota tästä selvää
Näin juuri. Mutta kyllä Jeesuksenkin sanomaksi asetetut lauseet luovat kummallisen kuvan koko äijästä. Esim. Luuk 4:26 "Jos joku tulee minun tyköni eikä vihaa isäänsä ja äitiänsä ja vaimoaan ja lapsiaan ja veljiään ja sisariaan, vieläpä omaa elämäänsäkin, hän ei voi olla minun opetuslapseni."
Varmaan uskovaiset selittävät tämänkin jotenkin "parhain päin".
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 1231205
Tiedät, että en voi enää laittaa viestiä
Aikaa kulunut. Eikä se näyttäisi enää luontevalta vastata näin pitkän ajan jälkeen. Tiedän myös, että sinä et enää lait89884- 87767
Nostetaanpas kissa pöydälle: Onko Kuhmossa työpaikkakiusaamista?
Kuka uskaltaa puhua? Vai uskaltaako kukaan? Naisvaltaisella alalla on kuulemma Kuhmossa ruma tilanne. Mitä aikuiset ede19736- 93707
Tuleeko Martinasta rouva Muhis
Saako vihdoinkin ne haaveilemansa prinsessa häät Hajjin entinen Muhammad kanssa, 😂 yhteistä heillä on se, että molemmat282692- 109626
- 32583
Oletko miettinyt sitä
Että jos meidän persoonat ei sovi yhtään yhteen ;) No onneksi kumpikin on fiksu eikä halua toiselle mitään pahaa.49543Eipä oo näkyny montakkasn etelänvetelää vielä kylällä.
Liekkö tuo pensanhinta vetelille liian kallista, kun ovat jeäneet kesäksi kottiinsa vetelehtimmään. Pärjätään iliman vet115511