Tulipa tuollainen sanonta mieleeni eilen uunipellistäni, kun se aina menee vinoon toinen laita yhtä pykälää ylemmäs ku toinen. Ihmettelin miten se voi olla niin, viiraako kenties päässäni, taspainoelimessäni, mutta se pelti onkin keiro ku kirkonmies.
Kiero ku kirkonmies
7
108
Vastaukset
cghkhgk
>>>se pelti onkin keiro ku kirkonmies- vielä kun ehditte
"Ostaisitko auton noin ovelia tarinoivalta autokauppiaalta. Minä en ainakaan ostaisi.
"
Tyypillistä uskottoman ymmärtämättömyyttä. Luullaa, että kirkonmiehet puhuvat omiin nimiinsä ja "myyvät ajatuksiaan". Todellisuudessa kukaan tosiuskovainen ei kuitenkaan usko pappiin vaan Jumalaan. Kuva kirkonmiehestä kapitalistin kaverina on täysin asiaankuulumaton. Vaikka se on historiallinen tosiasia, niin se on silti de facto kaukana totuudesta.
Uskovaiset uskovat Jumalaan, ei ihmisiin, ei itseensä eikä muihin. Totuutta Jumalasta etsitään Raamatusta, historiasta, nykypäivästä, omaisilta, ystäviltä, seurakunnasta. Ne ovat vain yksi tapa nähdä Jumala yhä selvemmin, mutta ne eivät ole se joka määrittää Jumalan. Jokainen tosiuskovainen uskoo samoin, vaikka ei olisi koskaan nähnyt muita uskovaisia tai lukenut Raamattua. Ja on mahdoliista, että tällaisia ihmisiä on. He näkevät unia ja näkyjä Jeesuksesta mutta eivät oikein ymmärrä mistä on kyse, mutta heissä herää usko. Luultavasti joku on rukoillut tällaisen puolestaan. vielä kun ehditte kirjoitti:
"Ostaisitko auton noin ovelia tarinoivalta autokauppiaalta. Minä en ainakaan ostaisi.
"
Tyypillistä uskottoman ymmärtämättömyyttä. Luullaa, että kirkonmiehet puhuvat omiin nimiinsä ja "myyvät ajatuksiaan". Todellisuudessa kukaan tosiuskovainen ei kuitenkaan usko pappiin vaan Jumalaan. Kuva kirkonmiehestä kapitalistin kaverina on täysin asiaankuulumaton. Vaikka se on historiallinen tosiasia, niin se on silti de facto kaukana totuudesta.
Uskovaiset uskovat Jumalaan, ei ihmisiin, ei itseensä eikä muihin. Totuutta Jumalasta etsitään Raamatusta, historiasta, nykypäivästä, omaisilta, ystäviltä, seurakunnasta. Ne ovat vain yksi tapa nähdä Jumala yhä selvemmin, mutta ne eivät ole se joka määrittää Jumalan. Jokainen tosiuskovainen uskoo samoin, vaikka ei olisi koskaan nähnyt muita uskovaisia tai lukenut Raamattua. Ja on mahdoliista, että tällaisia ihmisiä on. He näkevät unia ja näkyjä Jeesuksesta mutta eivät oikein ymmärrä mistä on kyse, mutta heissä herää usko. Luultavasti joku on rukoillut tällaisen puolestaan.vielä kun ehditte
>>>Tyypillistä uskottoman ymmärtämättömyyttä.>Luullaa, että kirkonmiehet puhuvat omiin nimiinsä ja "myyvät ajatuksiaan".>Kuva kirkonmiehestä kapitalistin kaverina on täysin asiaankuulumaton.- vielä kun ehditte
ikiateisti kirjoitti:
vielä kun ehditte
>>>Tyypillistä uskottoman ymmärtämättömyyttä.>Luullaa, että kirkonmiehet puhuvat omiin nimiinsä ja "myyvät ajatuksiaan".>Kuva kirkonmiehestä kapitalistin kaverina on täysin asiaankuulumaton."Ja tottakait he jakavat omia ajatuksiaan kristinuskosta. Kun kaksi eri mieltä uskovaa väittelee uskonasioista, niin molemmat kiistää vastapuolen mielipiteen ja esittävät tilalle oman tulkintansa totuudesta."
Uskovien kiistely, jos se on Pyhän hengen vaikutusta, on täysin eri asia kuin uskottomien tiedemiesten. Uskova ei ylpeile kannastaan eikä myöskään pidä toista ymmärtämättömänä "oppilaanaan". Uskova tietää, että kaikella on tarkoitus.
"En sellaista edes esittänyt"
Ei kaltaisesi tarvitse mitään esittääkään. Voit kiertää kaikki asiat, koska uskot kaiken suhteellisuteen. Paitsi itse suhteellisuuden, ja siihen sinä hukutkin. vielä kun ehditte kirjoitti:
"Ja tottakait he jakavat omia ajatuksiaan kristinuskosta. Kun kaksi eri mieltä uskovaa väittelee uskonasioista, niin molemmat kiistää vastapuolen mielipiteen ja esittävät tilalle oman tulkintansa totuudesta."
Uskovien kiistely, jos se on Pyhän hengen vaikutusta, on täysin eri asia kuin uskottomien tiedemiesten. Uskova ei ylpeile kannastaan eikä myöskään pidä toista ymmärtämättömänä "oppilaanaan". Uskova tietää, että kaikella on tarkoitus.
"En sellaista edes esittänyt"
Ei kaltaisesi tarvitse mitään esittääkään. Voit kiertää kaikki asiat, koska uskot kaiken suhteellisuteen. Paitsi itse suhteellisuuden, ja siihen sinä hukutkin.Tuli mieleen nämä pertsat, balttikset, edesat ja muut jotka tiesivät olevansa oikeassa ja porttokirkon pappien väärässä.
- vielä kun ehditte
ikiateisti kirjoitti:
Tuli mieleen nämä pertsat, balttikset, edesat ja muut jotka tiesivät olevansa oikeassa ja porttokirkon pappien väärässä.
argumentaatiovirhe. Älä puhu ihmisistä vaan asiasta. Usko itse on sama vaikka ei olisi yhtäkään ihmistä maan päällä. Jos et kykene käsitteelliseen ajatteluun, niin sinun on luultavasti aivan turha väitellä yhtään mistään, sillä et ensinnäkään voi oppia mitään ja toisekseen et myöskään kykene keskustelemaan käsitteellisellä tasolla.
vielä kun ehditte kirjoitti:
argumentaatiovirhe. Älä puhu ihmisistä vaan asiasta. Usko itse on sama vaikka ei olisi yhtäkään ihmistä maan päällä. Jos et kykene käsitteelliseen ajatteluun, niin sinun on luultavasti aivan turha väitellä yhtään mistään, sillä et ensinnäkään voi oppia mitään ja toisekseen et myöskään kykene keskustelemaan käsitteellisellä tasolla.
Minä puhun mistä haluan kuten jokainen tekee.
Kun muutama nimeltä mainittu kiihkouskis haukkuu kirkon niin se on heidän osaltaan fakta. Myös ensimmäisessä kommentissani mainitut henkilöt ovat esiintyneet suurin piirtein kuten esitin.
Mutta suurinpaan virheeseen sorruin kun vastasin sinulle. Yritän vastaisuudessa vältää sitä virhettä.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Nyt tajusin mitä haet takaa
En epäile etteikö meillä olisi kivaa missä vaan. Se on iso hyppy henkisellä tasolla sinne syvempään päätyyn, kuten tiedä403067- 802831
- 1862444
Kukapa se Ämmän Kievarissa yöllä riehui?
En ole utelias, mutta haluaisin tietää, kuka riehui Ämmän Kievarissa viime yönä?362165- 191483
Naiselle mieheltä
Huomasin tuossa, että jääkaapissani on eräs sinun ostamasi tuote edelleen avaamattomana. Arvaatko mikä?231403Salilla oli toissapäivänä söpö tumma
Nuori nainen, joka katseli mua. Hymyili kun nähtiin kaupan ovella sen jälkeen411396- 101274
- 131269
- 221241