questran ja ripuli

minna

Onko jollakulla kokemuksia ripulin hoitamisestas Questranilla? Minulle on määrätty sitä pari kuukautta sitten ja olen uskollisesti syönyt kolme pussillista päivässä, mutta mitään apua ei ole ollut. Lääkäri määräsi lääkettä mielestäni vähän hakuammuntana sanomalla että "eräältä potilaalta sain ripulin loppumaan tämän avulla".

Vielä olisi kuukausi jäljellä kuuria ja loput lääkkeestä pitäisi hakea apteekista. Ei paljon motivoi syödä jotain ylimääräistä ja maksaa siitä itsensä kipeäksi, kun apua ei kuitenkaan tule.

7

13453

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Antsu1

      Moikka!

      Minä sain juuri tänään reseptin, joten vielä ei kokemuksia tehosta ole.

      Millainen "ripulihistoria" sulla on? Onko kokeiltu muita hoitoja? Entäpä tutkimuksia, mitä tehty eli onko sulla diagnoosia?

      Mulla on takana reilun vuoden ripulointi ja viime talvella sain kolonoskopian perusteella diagnoosinkin - mikroskooppinen koliitti. Olen syönyt tähän asti (noin 6 kk) Asacolia 2x2 tablettia päivässä, mutta eipä ole auttanut. Nyt sitten kokeillaan tuota Questrania.

      • minna

        Tämä vaiva on kestänyt yli kymmenen vuotta, mutta pahentunut viimeisen puolen vuoden aikana. Vatsa on ollut pitkän aikaa tavallista löysemmällä, uloste on ollut epätasaista mössöä, on ollut paljon turvotusta ja ilmavaivoja. Nyt on sitten ollut täyttä ripulia tuon puolen vuoden ajan.

        Mulle on tehty gastroskopia ja kolonoskopia, eli kummastakin päästä on tähystetty. Lisäksi on tehty kaksi kertaa ylävatsan ultraääni. Mitään ei ole missään löydetty ja lääkäri diagnosoi vaivan ärtyneeksi suoleksi. Eli vähän eri juttu kuin sulla, koska sulta on sentään löydetty jotain vaivaa tähystyksessä.

        Itsekin söin asacolia pari viikkoa, mutta siitä ei ollut apua. Lääkäri määräsi sitä yhtä aikaa questranin kanssa, lähinnä sillä perusteella että jouduin heinäkuussa keskussairaalaan kovan vatsakivun ja voimakkaan oksentamisen vuoksi ja tulehdusarvot olivat silloin koholla pari päivää. Asacol kun ilmeisesti on tulehdusta lievittävä lääke.

        Mulla on myös ylävatsavaivoja, ruoka ei meinaa sulaa ja suussa on jatkuvasti paha maku, vaikkei hampaissa ole mitään vikaa. Sihen vaivaan syön prepulsidia, joka saa mahalaukun tyhjentymään tavallista nopeammin, mutta ei ole auttanut.

        Lopetin nyt eilen tuon questranin ihan oma-aloitteisesti, mulla on tosin lääkärin puhelinaika perjantaina asiasta. Kysyn, kuinka pian tuon lääkkeen pitäisi vaikuttaa, jos vaikuttaa. Toivottavasti questranista on apua sinulle, kerrohan kokemuksistasi!


      • Anonyymi
        minna kirjoitti:

        Tämä vaiva on kestänyt yli kymmenen vuotta, mutta pahentunut viimeisen puolen vuoden aikana. Vatsa on ollut pitkän aikaa tavallista löysemmällä, uloste on ollut epätasaista mössöä, on ollut paljon turvotusta ja ilmavaivoja. Nyt on sitten ollut täyttä ripulia tuon puolen vuoden ajan.

        Mulle on tehty gastroskopia ja kolonoskopia, eli kummastakin päästä on tähystetty. Lisäksi on tehty kaksi kertaa ylävatsan ultraääni. Mitään ei ole missään löydetty ja lääkäri diagnosoi vaivan ärtyneeksi suoleksi. Eli vähän eri juttu kuin sulla, koska sulta on sentään löydetty jotain vaivaa tähystyksessä.

        Itsekin söin asacolia pari viikkoa, mutta siitä ei ollut apua. Lääkäri määräsi sitä yhtä aikaa questranin kanssa, lähinnä sillä perusteella että jouduin heinäkuussa keskussairaalaan kovan vatsakivun ja voimakkaan oksentamisen vuoksi ja tulehdusarvot olivat silloin koholla pari päivää. Asacol kun ilmeisesti on tulehdusta lievittävä lääke.

        Mulla on myös ylävatsavaivoja, ruoka ei meinaa sulaa ja suussa on jatkuvasti paha maku, vaikkei hampaissa ole mitään vikaa. Sihen vaivaan syön prepulsidia, joka saa mahalaukun tyhjentymään tavallista nopeammin, mutta ei ole auttanut.

        Lopetin nyt eilen tuon questranin ihan oma-aloitteisesti, mulla on tosin lääkärin puhelinaika perjantaina asiasta. Kysyn, kuinka pian tuon lääkkeen pitäisi vaikuttaa, jos vaikuttaa. Toivottavasti questranista on apua sinulle, kerrohan kokemuksistasi!

        Onko kenellekkään tullut jalkasärkyä tuosta jauheesta?


    • Anonyymi

      Onko täällä ketään uusilla kokemuksilla? Syöttekö lääkettä loppu elämän? Tosi tuskallista säätää annos oikeaksi.

    • Anonyymi

      Minulta on poistettu sappirakko ja nyt kauan keltaista ns. rasvaripulia. Sain päivä sitten tuon jauhereseptin, joten vielä ei varmuutta tehosta. Annos 1-4 pussia, otetaan joko tunti ennen tai 4 tuntia ruuan tai muiden lääkkeiden kanssa. Tuo tärkeää imeytymisen suhteen! Otin myös selvää mm turistiripuliin käytetyistä Lopex tai Imodium, niitä saa pienen pakkauksen reseptivapaasti, kokeile Qustranin kanssa. Lääkäri voi määrätä rinnalla käytettäväksi 100 kpl reseptin. Käytetään molempia myös ärtyvän suolen hoitoon. Nämä imeytymishäiriöt, ripulit siis, on yleensä loppuelämän lääkityksiä, ei satunnaisia kuureja. Tsemppiä!

      Terveisin: Sarjakakkaaja😊

    • Anonyymi00007

      Hei, kannattaa tutkituttaa SIBOn, vuotavan suolen ja dysbioosin mahdollisuus funktionaalisen lääketieteen piirissä. Ne aiheuttavat oireita, jotka yleensä laitetaan IBS:n piikkiin. Peruslääketieteessä ei valitettavasti olla kiinnostuneita suoliston mikrobistosta, vaikka sillä on erittäin suuri merkitys terveyteen, puhumattakaan oireista.

    • Anonyymi00008

      Hei! Minua kyllä auttoi. Ripuli loppui. Onko kellään paino noussut kun on käyttänyt Questrania?

    Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Kuka tai ketkä tappo eilen?

      Kenet ja miksi?
      Varkaus
      37
      1822
    2. Arvostele kaivattusi

      ulkonäköä, asteikolla 1-10. Perustelut myös 🧢
      Ikävä
      50
      818
    3. Mitä teet mies?

      Oletko jonkun naisen kanssa? 😞
      Ikävä
      69
      786
    4. Miksi sitä miestä tuijotetaan joka paikassa

      Onko maine jonkinlainen?
      Ikävä
      108
      740
    5. Kuka varasti Sisun rahat

      Kun lukee Sisun pöytäkirjaa, niin kuka on se, joka on varastanut Sisun rahat?!
      Sysmä
      7
      661
    6. Miten sulla on niin kaunis

      Ääni. Sellainen rauhoittavan vangitseva, jolloin aika kuin hidastuu. Ihmettelen sua vielä aika paljon. Lähes joka aamu t
      Ikävä
      33
      639
    7. Ajattelen sinua

      vain. Ihoasi vasten ihoani, huuliasi huulillani, sormiasi vartalollani... Olen katkera elämälle siitä että se antoi sinu
      Ikävä
      27
      580
    8. Taas on Festarit ohi ja saatu toisten muijia kylläseksi asti

      2 päivää täyttä jytinää ja rytkettä kyllä kelpaa vielä Kaupunkin tukemana.
      Parkano
      15
      569
    9. Olen työtön ilman työnhakuvelvoitetta

      Saan 600e/kk. En voi tehdä töitä. En osaa laittaa ruokaa. En pysty kävelemään tai olemaan jalkeilla tuntia pidempään.
      Ikävä
      141
      481
    10. Mikä sai sinut ajattelemaan mies...

      Ettet riittäisi minulle?😔
      Ikävä
      52
      475
    Aihe