Onko jollakulla kokemuksia ripulin hoitamisestas Questranilla? Minulle on määrätty sitä pari kuukautta sitten ja olen uskollisesti syönyt kolme pussillista päivässä, mutta mitään apua ei ole ollut. Lääkäri määräsi lääkettä mielestäni vähän hakuammuntana sanomalla että "eräältä potilaalta sain ripulin loppumaan tämän avulla".
Vielä olisi kuukausi jäljellä kuuria ja loput lääkkeestä pitäisi hakea apteekista. Ei paljon motivoi syödä jotain ylimääräistä ja maksaa siitä itsensä kipeäksi, kun apua ei kuitenkaan tule.
questran ja ripuli
7
13453
Vastaukset
- Antsu1
Moikka!
Minä sain juuri tänään reseptin, joten vielä ei kokemuksia tehosta ole.
Millainen "ripulihistoria" sulla on? Onko kokeiltu muita hoitoja? Entäpä tutkimuksia, mitä tehty eli onko sulla diagnoosia?
Mulla on takana reilun vuoden ripulointi ja viime talvella sain kolonoskopian perusteella diagnoosinkin - mikroskooppinen koliitti. Olen syönyt tähän asti (noin 6 kk) Asacolia 2x2 tablettia päivässä, mutta eipä ole auttanut. Nyt sitten kokeillaan tuota Questrania.- minna
Tämä vaiva on kestänyt yli kymmenen vuotta, mutta pahentunut viimeisen puolen vuoden aikana. Vatsa on ollut pitkän aikaa tavallista löysemmällä, uloste on ollut epätasaista mössöä, on ollut paljon turvotusta ja ilmavaivoja. Nyt on sitten ollut täyttä ripulia tuon puolen vuoden ajan.
Mulle on tehty gastroskopia ja kolonoskopia, eli kummastakin päästä on tähystetty. Lisäksi on tehty kaksi kertaa ylävatsan ultraääni. Mitään ei ole missään löydetty ja lääkäri diagnosoi vaivan ärtyneeksi suoleksi. Eli vähän eri juttu kuin sulla, koska sulta on sentään löydetty jotain vaivaa tähystyksessä.
Itsekin söin asacolia pari viikkoa, mutta siitä ei ollut apua. Lääkäri määräsi sitä yhtä aikaa questranin kanssa, lähinnä sillä perusteella että jouduin heinäkuussa keskussairaalaan kovan vatsakivun ja voimakkaan oksentamisen vuoksi ja tulehdusarvot olivat silloin koholla pari päivää. Asacol kun ilmeisesti on tulehdusta lievittävä lääke.
Mulla on myös ylävatsavaivoja, ruoka ei meinaa sulaa ja suussa on jatkuvasti paha maku, vaikkei hampaissa ole mitään vikaa. Sihen vaivaan syön prepulsidia, joka saa mahalaukun tyhjentymään tavallista nopeammin, mutta ei ole auttanut.
Lopetin nyt eilen tuon questranin ihan oma-aloitteisesti, mulla on tosin lääkärin puhelinaika perjantaina asiasta. Kysyn, kuinka pian tuon lääkkeen pitäisi vaikuttaa, jos vaikuttaa. Toivottavasti questranista on apua sinulle, kerrohan kokemuksistasi! - Anonyymi
minna kirjoitti:
Tämä vaiva on kestänyt yli kymmenen vuotta, mutta pahentunut viimeisen puolen vuoden aikana. Vatsa on ollut pitkän aikaa tavallista löysemmällä, uloste on ollut epätasaista mössöä, on ollut paljon turvotusta ja ilmavaivoja. Nyt on sitten ollut täyttä ripulia tuon puolen vuoden ajan.
Mulle on tehty gastroskopia ja kolonoskopia, eli kummastakin päästä on tähystetty. Lisäksi on tehty kaksi kertaa ylävatsan ultraääni. Mitään ei ole missään löydetty ja lääkäri diagnosoi vaivan ärtyneeksi suoleksi. Eli vähän eri juttu kuin sulla, koska sulta on sentään löydetty jotain vaivaa tähystyksessä.
Itsekin söin asacolia pari viikkoa, mutta siitä ei ollut apua. Lääkäri määräsi sitä yhtä aikaa questranin kanssa, lähinnä sillä perusteella että jouduin heinäkuussa keskussairaalaan kovan vatsakivun ja voimakkaan oksentamisen vuoksi ja tulehdusarvot olivat silloin koholla pari päivää. Asacol kun ilmeisesti on tulehdusta lievittävä lääke.
Mulla on myös ylävatsavaivoja, ruoka ei meinaa sulaa ja suussa on jatkuvasti paha maku, vaikkei hampaissa ole mitään vikaa. Sihen vaivaan syön prepulsidia, joka saa mahalaukun tyhjentymään tavallista nopeammin, mutta ei ole auttanut.
Lopetin nyt eilen tuon questranin ihan oma-aloitteisesti, mulla on tosin lääkärin puhelinaika perjantaina asiasta. Kysyn, kuinka pian tuon lääkkeen pitäisi vaikuttaa, jos vaikuttaa. Toivottavasti questranista on apua sinulle, kerrohan kokemuksistasi!Onko kenellekkään tullut jalkasärkyä tuosta jauheesta?
- Anonyymi
Onko täällä ketään uusilla kokemuksilla? Syöttekö lääkettä loppu elämän? Tosi tuskallista säätää annos oikeaksi.
- Anonyymi
Minulta on poistettu sappirakko ja nyt kauan keltaista ns. rasvaripulia. Sain päivä sitten tuon jauhereseptin, joten vielä ei varmuutta tehosta. Annos 1-4 pussia, otetaan joko tunti ennen tai 4 tuntia ruuan tai muiden lääkkeiden kanssa. Tuo tärkeää imeytymisen suhteen! Otin myös selvää mm turistiripuliin käytetyistä Lopex tai Imodium, niitä saa pienen pakkauksen reseptivapaasti, kokeile Qustranin kanssa. Lääkäri voi määrätä rinnalla käytettäväksi 100 kpl reseptin. Käytetään molempia myös ärtyvän suolen hoitoon. Nämä imeytymishäiriöt, ripulit siis, on yleensä loppuelämän lääkityksiä, ei satunnaisia kuureja. Tsemppiä!
Terveisin: Sarjakakkaaja😊 - Anonyymi00007
Hei, kannattaa tutkituttaa SIBOn, vuotavan suolen ja dysbioosin mahdollisuus funktionaalisen lääketieteen piirissä. Ne aiheuttavat oireita, jotka yleensä laitetaan IBS:n piikkiin. Peruslääketieteessä ei valitettavasti olla kiinnostuneita suoliston mikrobistosta, vaikka sillä on erittäin suuri merkitys terveyteen, puhumattakaan oireista.
- Anonyymi00008
Hei! Minua kyllä auttoi. Ripuli loppui. Onko kellään paino noussut kun on käyttänyt Questrania?
Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 371822
- 50818
- 69786
- 108740
Kuka varasti Sisun rahat
Kun lukee Sisun pöytäkirjaa, niin kuka on se, joka on varastanut Sisun rahat?!7661Miten sulla on niin kaunis
Ääni. Sellainen rauhoittavan vangitseva, jolloin aika kuin hidastuu. Ihmettelen sua vielä aika paljon. Lähes joka aamu t33639Ajattelen sinua
vain. Ihoasi vasten ihoani, huuliasi huulillani, sormiasi vartalollani... Olen katkera elämälle siitä että se antoi sinu27580Taas on Festarit ohi ja saatu toisten muijia kylläseksi asti
2 päivää täyttä jytinää ja rytkettä kyllä kelpaa vielä Kaupunkin tukemana.15569Olen työtön ilman työnhakuvelvoitetta
Saan 600e/kk. En voi tehdä töitä. En osaa laittaa ruokaa. En pysty kävelemään tai olemaan jalkeilla tuntia pidempään.141481- 52475