Onko jollakulla kokemuksia ripulin hoitamisestas Questranilla? Minulle on määrätty sitä pari kuukautta sitten ja olen uskollisesti syönyt kolme pussillista päivässä, mutta mitään apua ei ole ollut. Lääkäri määräsi lääkettä mielestäni vähän hakuammuntana sanomalla että "eräältä potilaalta sain ripulin loppumaan tämän avulla".
Vielä olisi kuukausi jäljellä kuuria ja loput lääkkeestä pitäisi hakea apteekista. Ei paljon motivoi syödä jotain ylimääräistä ja maksaa siitä itsensä kipeäksi, kun apua ei kuitenkaan tule.
questran ja ripuli
5
5879
Vastaukset
- Antsu1
Moikka!
Minä sain juuri tänään reseptin, joten vielä ei kokemuksia tehosta ole.
Millainen "ripulihistoria" sulla on? Onko kokeiltu muita hoitoja? Entäpä tutkimuksia, mitä tehty eli onko sulla diagnoosia?
Mulla on takana reilun vuoden ripulointi ja viime talvella sain kolonoskopian perusteella diagnoosinkin - mikroskooppinen koliitti. Olen syönyt tähän asti (noin 6 kk) Asacolia 2x2 tablettia päivässä, mutta eipä ole auttanut. Nyt sitten kokeillaan tuota Questrania.- minna
Tämä vaiva on kestänyt yli kymmenen vuotta, mutta pahentunut viimeisen puolen vuoden aikana. Vatsa on ollut pitkän aikaa tavallista löysemmällä, uloste on ollut epätasaista mössöä, on ollut paljon turvotusta ja ilmavaivoja. Nyt on sitten ollut täyttä ripulia tuon puolen vuoden ajan.
Mulle on tehty gastroskopia ja kolonoskopia, eli kummastakin päästä on tähystetty. Lisäksi on tehty kaksi kertaa ylävatsan ultraääni. Mitään ei ole missään löydetty ja lääkäri diagnosoi vaivan ärtyneeksi suoleksi. Eli vähän eri juttu kuin sulla, koska sulta on sentään löydetty jotain vaivaa tähystyksessä.
Itsekin söin asacolia pari viikkoa, mutta siitä ei ollut apua. Lääkäri määräsi sitä yhtä aikaa questranin kanssa, lähinnä sillä perusteella että jouduin heinäkuussa keskussairaalaan kovan vatsakivun ja voimakkaan oksentamisen vuoksi ja tulehdusarvot olivat silloin koholla pari päivää. Asacol kun ilmeisesti on tulehdusta lievittävä lääke.
Mulla on myös ylävatsavaivoja, ruoka ei meinaa sulaa ja suussa on jatkuvasti paha maku, vaikkei hampaissa ole mitään vikaa. Sihen vaivaan syön prepulsidia, joka saa mahalaukun tyhjentymään tavallista nopeammin, mutta ei ole auttanut.
Lopetin nyt eilen tuon questranin ihan oma-aloitteisesti, mulla on tosin lääkärin puhelinaika perjantaina asiasta. Kysyn, kuinka pian tuon lääkkeen pitäisi vaikuttaa, jos vaikuttaa. Toivottavasti questranista on apua sinulle, kerrohan kokemuksistasi! - Anonyymi
minna kirjoitti:
Tämä vaiva on kestänyt yli kymmenen vuotta, mutta pahentunut viimeisen puolen vuoden aikana. Vatsa on ollut pitkän aikaa tavallista löysemmällä, uloste on ollut epätasaista mössöä, on ollut paljon turvotusta ja ilmavaivoja. Nyt on sitten ollut täyttä ripulia tuon puolen vuoden ajan.
Mulle on tehty gastroskopia ja kolonoskopia, eli kummastakin päästä on tähystetty. Lisäksi on tehty kaksi kertaa ylävatsan ultraääni. Mitään ei ole missään löydetty ja lääkäri diagnosoi vaivan ärtyneeksi suoleksi. Eli vähän eri juttu kuin sulla, koska sulta on sentään löydetty jotain vaivaa tähystyksessä.
Itsekin söin asacolia pari viikkoa, mutta siitä ei ollut apua. Lääkäri määräsi sitä yhtä aikaa questranin kanssa, lähinnä sillä perusteella että jouduin heinäkuussa keskussairaalaan kovan vatsakivun ja voimakkaan oksentamisen vuoksi ja tulehdusarvot olivat silloin koholla pari päivää. Asacol kun ilmeisesti on tulehdusta lievittävä lääke.
Mulla on myös ylävatsavaivoja, ruoka ei meinaa sulaa ja suussa on jatkuvasti paha maku, vaikkei hampaissa ole mitään vikaa. Sihen vaivaan syön prepulsidia, joka saa mahalaukun tyhjentymään tavallista nopeammin, mutta ei ole auttanut.
Lopetin nyt eilen tuon questranin ihan oma-aloitteisesti, mulla on tosin lääkärin puhelinaika perjantaina asiasta. Kysyn, kuinka pian tuon lääkkeen pitäisi vaikuttaa, jos vaikuttaa. Toivottavasti questranista on apua sinulle, kerrohan kokemuksistasi!Onko kenellekkään tullut jalkasärkyä tuosta jauheesta?
- Anonyymi
Onko täällä ketään uusilla kokemuksilla? Syöttekö lääkettä loppu elämän? Tosi tuskallista säätää annos oikeaksi.
- Anonyymi
Minulta on poistettu sappirakko ja nyt kauan keltaista ns. rasvaripulia. Sain päivä sitten tuon jauhereseptin, joten vielä ei varmuutta tehosta. Annos 1-4 pussia, otetaan joko tunti ennen tai 4 tuntia ruuan tai muiden lääkkeiden kanssa. Tuo tärkeää imeytymisen suhteen! Otin myös selvää mm turistiripuliin käytetyistä Lopex tai Imodium, niitä saa pienen pakkauksen reseptivapaasti, kokeile Qustranin kanssa. Lääkäri voi määrätä rinnalla käytettäväksi 100 kpl reseptin. Käytetään molempia myös ärtyvän suolen hoitoon. Nämä imeytymishäiriöt, ripulit siis, on yleensä loppuelämän lääkityksiä, ei satunnaisia kuureja. Tsemppiä!
Terveisin: Sarjakakkaaja😊
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Nurmossa kuoli 2 Lasta..
Autokolarissa. Näin kertovat iltapäivälehdet juuri nyt. 22.11. Ja aina ennen Joulua näitä tulee. . .1458630Joel Harkimo seuraa Martina Aitolehden jalanjälkiä!
Oho, aikamoinen yllätys, että Joel Jolle Harkimo on lähtenyt Iholla-ohjelmaan. Tässähän hän seuraa mm. Martina Aitolehde472459Kaksi lasta kuoli kolarissa Seinäjoella. Tutkitaan rikoksena
Henkilöautossa matkustaneet kaksi lasta ovat kuolleet kolarissa Seinäjoella. Kolmas lapsi on vakasti loukkaantunut ja272281- 382092
- 951768
Miksi pankkitunnuksilla kaikkialle
Miksi rahaliikenteen palveluiden tunnukset vaaditaan miltei kaikkeen yleiseen asiointiin Suomessa? Kenen etu on se, että1811747Sinä saat minut kuohuksiin
Pitäisiköhän meidän naida? Mielestäni pitäisi . Tämä värinä ja jännite meidän välillä alkaa olla sietämätöntä. Haluai221470Tunnekylmä olet
En ole tyytyväinen käytökseesi et osannut kommunikoida. Se on huono piirre ihmisessä että ei osaa katua aiheuttamaansa p1091167Taisit sä sit kuiteski
Vihjata hieman ettei se kaikki ollutkaan totta ❤️ mutta silti sanoit kyllä vielä uudelleen sen myöhemmin 😔 ei tässä oik61043- 531015