questran ja ripuli

minna

Onko jollakulla kokemuksia ripulin hoitamisestas Questranilla? Minulle on määrätty sitä pari kuukautta sitten ja olen uskollisesti syönyt kolme pussillista päivässä, mutta mitään apua ei ole ollut. Lääkäri määräsi lääkettä mielestäni vähän hakuammuntana sanomalla että "eräältä potilaalta sain ripulin loppumaan tämän avulla".

Vielä olisi kuukausi jäljellä kuuria ja loput lääkkeestä pitäisi hakea apteekista. Ei paljon motivoi syödä jotain ylimääräistä ja maksaa siitä itsensä kipeäksi, kun apua ei kuitenkaan tule.

5

4580

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Antsu1

      Moikka!

      Minä sain juuri tänään reseptin, joten vielä ei kokemuksia tehosta ole.

      Millainen "ripulihistoria" sulla on? Onko kokeiltu muita hoitoja? Entäpä tutkimuksia, mitä tehty eli onko sulla diagnoosia?

      Mulla on takana reilun vuoden ripulointi ja viime talvella sain kolonoskopian perusteella diagnoosinkin - mikroskooppinen koliitti. Olen syönyt tähän asti (noin 6 kk) Asacolia 2x2 tablettia päivässä, mutta eipä ole auttanut. Nyt sitten kokeillaan tuota Questrania.

      • minna

        Tämä vaiva on kestänyt yli kymmenen vuotta, mutta pahentunut viimeisen puolen vuoden aikana. Vatsa on ollut pitkän aikaa tavallista löysemmällä, uloste on ollut epätasaista mössöä, on ollut paljon turvotusta ja ilmavaivoja. Nyt on sitten ollut täyttä ripulia tuon puolen vuoden ajan.

        Mulle on tehty gastroskopia ja kolonoskopia, eli kummastakin päästä on tähystetty. Lisäksi on tehty kaksi kertaa ylävatsan ultraääni. Mitään ei ole missään löydetty ja lääkäri diagnosoi vaivan ärtyneeksi suoleksi. Eli vähän eri juttu kuin sulla, koska sulta on sentään löydetty jotain vaivaa tähystyksessä.

        Itsekin söin asacolia pari viikkoa, mutta siitä ei ollut apua. Lääkäri määräsi sitä yhtä aikaa questranin kanssa, lähinnä sillä perusteella että jouduin heinäkuussa keskussairaalaan kovan vatsakivun ja voimakkaan oksentamisen vuoksi ja tulehdusarvot olivat silloin koholla pari päivää. Asacol kun ilmeisesti on tulehdusta lievittävä lääke.

        Mulla on myös ylävatsavaivoja, ruoka ei meinaa sulaa ja suussa on jatkuvasti paha maku, vaikkei hampaissa ole mitään vikaa. Sihen vaivaan syön prepulsidia, joka saa mahalaukun tyhjentymään tavallista nopeammin, mutta ei ole auttanut.

        Lopetin nyt eilen tuon questranin ihan oma-aloitteisesti, mulla on tosin lääkärin puhelinaika perjantaina asiasta. Kysyn, kuinka pian tuon lääkkeen pitäisi vaikuttaa, jos vaikuttaa. Toivottavasti questranista on apua sinulle, kerrohan kokemuksistasi!


      • Anonyymi
        minna kirjoitti:

        Tämä vaiva on kestänyt yli kymmenen vuotta, mutta pahentunut viimeisen puolen vuoden aikana. Vatsa on ollut pitkän aikaa tavallista löysemmällä, uloste on ollut epätasaista mössöä, on ollut paljon turvotusta ja ilmavaivoja. Nyt on sitten ollut täyttä ripulia tuon puolen vuoden ajan.

        Mulle on tehty gastroskopia ja kolonoskopia, eli kummastakin päästä on tähystetty. Lisäksi on tehty kaksi kertaa ylävatsan ultraääni. Mitään ei ole missään löydetty ja lääkäri diagnosoi vaivan ärtyneeksi suoleksi. Eli vähän eri juttu kuin sulla, koska sulta on sentään löydetty jotain vaivaa tähystyksessä.

        Itsekin söin asacolia pari viikkoa, mutta siitä ei ollut apua. Lääkäri määräsi sitä yhtä aikaa questranin kanssa, lähinnä sillä perusteella että jouduin heinäkuussa keskussairaalaan kovan vatsakivun ja voimakkaan oksentamisen vuoksi ja tulehdusarvot olivat silloin koholla pari päivää. Asacol kun ilmeisesti on tulehdusta lievittävä lääke.

        Mulla on myös ylävatsavaivoja, ruoka ei meinaa sulaa ja suussa on jatkuvasti paha maku, vaikkei hampaissa ole mitään vikaa. Sihen vaivaan syön prepulsidia, joka saa mahalaukun tyhjentymään tavallista nopeammin, mutta ei ole auttanut.

        Lopetin nyt eilen tuon questranin ihan oma-aloitteisesti, mulla on tosin lääkärin puhelinaika perjantaina asiasta. Kysyn, kuinka pian tuon lääkkeen pitäisi vaikuttaa, jos vaikuttaa. Toivottavasti questranista on apua sinulle, kerrohan kokemuksistasi!

        Onko kenellekkään tullut jalkasärkyä tuosta jauheesta?


    • Anonyymi

      Onko täällä ketään uusilla kokemuksilla? Syöttekö lääkettä loppu elämän? Tosi tuskallista säätää annos oikeaksi.

    • Anonyymi

      Minulta on poistettu sappirakko ja nyt kauan keltaista ns. rasvaripulia. Sain päivä sitten tuon jauhereseptin, joten vielä ei varmuutta tehosta. Annos 1-4 pussia, otetaan joko tunti ennen tai 4 tuntia ruuan tai muiden lääkkeiden kanssa. Tuo tärkeää imeytymisen suhteen! Otin myös selvää mm turistiripuliin käytetyistä Lopex tai Imodium, niitä saa pienen pakkauksen reseptivapaasti, kokeile Qustranin kanssa. Lääkäri voi määrätä rinnalla käytettäväksi 100 kpl reseptin. Käytetään molempia myös ärtyvän suolen hoitoon. Nämä imeytymishäiriöt, ripulit siis, on yleensä loppuelämän lääkityksiä, ei satunnaisia kuureja. Tsemppiä!

      Terveisin: Sarjakakkaaja😊

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Melkein lähetin viestin.

      Onneksi tulin järkiini. Mukavaa kesää
      Ikävä
      129
      1757
    2. Sulla on nainen muuten näkyvät viiksikarvat naamassa jotka pitää poistaa

      Kannattaa katsoa peilistä lasien kanssa, ettet saa ihmisiltä ikäviä kommentteja.
      Ikävä
      71
      1567
    3. Ikävöimäsi henkilön ikä

      Minkä ikäinen kaipauksen kohteenne on? Onko tämä vain plus 50 palsta vai kaivataanko kolme-neljäkymppisiä? Oma kohde mie
      Ikävä
      56
      1273
    4. Liikenne onnettomuus

      Annas kun arvaan -Nuoriso -Ajokortti poikkeusluvalla -Ylinopeus
      Orimattila
      68
      1102
    5. Kuka jäi auton alle

      Kuka jöi kantatiellä auton alle eilen
      Kuortane
      2
      745
    6. Oli kyl kunnon reissu

      Jopa oli bileet hotellissa! Kunnon menot ja Kuhmon rytkyt liikenteessä. Onneksi ei ollu tuulipukua päällä! 😂👍🏻
      Kuhmo
      10
      739
    7. Muistatko ensimmäisen kahdenkeskisen hetken

      kaivattusi kanssa?
      Ikävä
      45
      727
    8. Vähän pelottaa

      Että ten suuren mokan. Tämä muuttaa nyt liikaa asioita.
      Ikävä
      41
      705
    9. Plösö ja synttäriruusut

      Joko Plösö sai hommattua ne 100 ruusua sankarille vai vieläkö sankarin odotus jatkuu?
      Kotimaiset julkkisjuorut
      150
      692
    10. Tiedätkö autereen?

      Se on vähän niinkuin sinä. Eräänä päivänä se hehkuttaa eteerisenä, laiskan hauen tavoin. Toisena se iskee kuin nälkäinen
      Tunteet
      8
      688
    Aihe