Hyvä ja edullinen tilitoimisto pääkaupunkiseudulla?

4CIO

Olen perustamassa yritystä, jonka kirjanpitoa varten tarvitsen tilitoimiston palveluja. Mitä tilitoimistoa ja millä perustein suosittelette pääkaupunkiseudulla?

6

256

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Kierrän kaukaa

Kallis on paras, eli Pretax, Addminister, konekirjanpito.
      Varaudu 500-2000/kk velotukseen, palvelua ei saa ja virheen sattuessa sinä maksat, he korvaa vain korot..

• ZZZ1

Oliko hakusessa hyvä VAI halpa?

• 18-12
    • nettiyrittäjä

Yleensä hyvää et saa halvalla. Hintaan vaikuttaa paljon esim. se, että kuinka kouluttautunut kirjanpitäjä on ja kuinka paljon hän panostaa jatkossakin koulutukseensa. Asiantuntevalla tilitoimistolla on myös mahdollisuus esim. käyttää moderneja ohjelmistoja ja tarjota lisäpalveluita (esim. palkanlaskenta, reskontran hoito, ostolaskujen sähköinen kierrätys).

Sen sijaan välttämättä ei kannata valita sellaista tilitoimistoa, jolla on kalliit toimitilat jossakin keskustan arvokiinteistössä, vaan valita sellainen, jonka sijainti on itselle kätevä, jotta sinne voi kerran kuukaudessa nakata ohiajaessa kuitit ja tiliotteet.

Kannattaa myös kysyä tilitoimistolta, että onko heillä kokemusta sellaisesta asiakkaasta, joka toimii samalla toimialalla. Silloin voit luottaa paremmin siihen, että saat asiantuntevaa neuvontaa. Jos esimerkiksi pieni tilitoimisto hoitaa vain palvelualan yritysten kirjanpitoa, niin se ei ole hyvä tilitoimisto, jos haet tilitoimistoa ja konsulttiapua esim. ei-EU-alueelta tapahtuvaan tuontiin ja vientiin.

Tee vertailua ensiksi netissä. Nettisivut yleensä kertovat perustietoja yrityksestä ja siitä, minkä suuruusluokan asiakkaita heillä on (pieniä, keskisuuria vai suuria yrityksiä). Soita 3 paikkaan ja varaa aika neuvotteluun. Saat aika hyvin käsityksen, että oletko samalla aaltopituudella kirjanpitäjän kanssa ja mistä se hinta muodostuu (kiinteä hinta, tositekohtainen hinta jne).

Kannattaa muistaa, että vaikka käytät tilitoimistoa, niin vastuu kirjanpidon oikeellisuudesta on aina yrittäjällä. Siksi ei kannata ottaa halvinta mahdollista.

• primrose3

Tykkäisin edellistä 50 kertaa jos pystyisi. Juuri niin se menee. Koulutukset ja kouluttautuminen maksaa ihan perhanasti ja se on hyvän ammattilaisen perusta, pysyä ajantasalla ja päivittää tietoja alati muuttuvassa maailmassa.

Itse suosittelisin, että valitse tilitoimisto, jossa on useita työntekijöitä. Isossa tilitoimistossa on tietotaitoa saatavilla ihan eri tavalla, oikeat vastaukset kysymyksiisi ja muihin ongelmatilanteisiin löytyy nopeammin joko talon sisältä päteviltä henkilöiltä tai hyviltä kontakteilta ulkopuolelta ja jos tilitoimisto on Taloushallintoliiton hyväksymä, työn jälki on jollakin tasolla varmistettua. Lisäksi useampilukuisessa paikassa sairastapauksissa löytyy pätevä tekijä työlle nopeasti ja helposti, yhden hengen tilitoimisto on siinä tapauksessa riski. Jos ainoa työntekijä makaa koomassa teholla, niin kirjanpidot on silti hoidettava.

Muista myös alan arvostetuin tutkinto, KLT, joka takaa kirjanpitäjän tietotaidon ainakin jollain tasolla, koska tutkinto vaatii ylläpitokoulutuksen. Edellytä sitä ainakin tilitoimiston johtajalta tai toimistopäälliköltä.

• keka tietaa

niin ja kannattaa muistaa että siinä 6-7 henkilöisessä tilitoimistossa on tod.näk ehkä yksi klt kirjanpitäjä johdon lisäksi.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Mitään järkeä?

Että ollaan erillään? Kummankin pää on kovilla.
      Ikävä
      120
      1767
    2. Noniin rakas

Annetaanko pikkuhiljaa jo olla, niin ehkä säilyy vienot hymyt kohdatessa. En edelleenkään halua sulle tai kenellekään mi
      Ikävä
      99
      1588
    3. Lasten hyväksikäyttö netissä - Joka 3. nuori on saanut seksuaalisen yhteydenoton pedofiililtä

Järkyttävää! Lapsiin kohdistuva seksuaalinen hyväksikäyttö verkossa on yhä pahempi ongelma. Ulkolinja: Lasten hyväksikäy
      Maailman menoa
      48
      1099
    4. Kumpi vetoaa enemmän sinuun

Kaivatun ulkonäkö vai persoonallisuus? Ulkonäössä kasvot vai vartalo? Mikä luonteessa viehättää eniten? Mikä ulkonäössä?
      Ikävä
      43
      984
    5. Multa sulle

Pyörit 24/7 mielessä, kuljet mun mukana, mielessä kyselen sun mielipiteitä, vitsailen sulle, olen sydän auki, aitona. M
      Ikävä
      29
      929
    6. Nainen, olen tutkinut sinua paljon

Salaisuutesi ei ole minulle salaisuus. Ehkä teimme jonkinlaista vaihtokauppaa kun tutkisimme toisiamme. Meillä oli kumm
      Ikävä
      50
      856
    7. Mies, eihän sulla ole vaimoa tai naisystävää?

Minusta tuntuu jotenkin, että olisit eronnut joskus, vaikka en edes tiedä onko se totta. Jos oletkin oikeasti edelleen s
      Ikävä
      44
      822
    8. Olet myös vähän ärsyttävä

Tuntuu, että olet tahallaan nuin vaikeasti tavoiteltava. En tiedä kauanko jaksan tätä näin.
      Ikävä
      37
      780
    9. Okei nyt mä ymmärrän

Olet siis noin rakastunut, se selittää. Onneksesi tunne on molemminpuolinen 😘
      Ikävä
      56
      778
    10. Onko sulla empatiakykyä?

Etkö tajua yhtään miltä tämä tuntuu minusta? Minä ainakin yritän ymmärtää miltä sinusta voisi tuntua. En usko, että olet
      Ikävä
      37
      760
    Aihe