Kyllä tilitoimistot on kannattava business!

Verner Kallio

Tilitoimiston pitäjän kauniita kuvia liihottelusta ympäri maailmaa, veneiden ja Tallinnan asuntojen osteskelusta ym. Suosittelen tätä blogia:

http://korsandcoffee.blogspot.fi/

22

641

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • ZZZ1

Onko provo? Kuka täyspäinen henkilö levittelisi lomakuvia ja luksusta koko kansan nähtäville...etenkin jos henkilö on yritäjä.

• gfhjkluiöopäliulykj

On helvetin huvittavaa miten ihmiset kadehtivat toistensa bisneksiä. Melkein mistä tahansa saa hyvän bisneksen kunhan vain osaa hommansa. Keskinenkin loi Tuurin kuntaan upean menestystarinan vaikka normi kauppias ei olisi Tuurin kokoiseen kuntaan uskaltanut investoida euroakaan.
      Lopeta kateuden liemessä kärvistely ja tee itse bisnestä niin että ei tarvitse toisten menestystä kuolata.

• Nauttikaa ny hetki vielä

> Edellisen vuoden vaihteen vietin Portugalissa perheeni kanssa.

Voi vit-tu, kyllä näkyy ja tuntuu aina kk-laskua katsellessa nuo tilitoimiston huviveneet, Portugalin ja Korfun erikoispitkät lomailut jne.

Pitääkö tässä vaan vanhana itsekin viekä siirtyä tilitoimistoalalle?

Toisaalta eilen kerrottiin töistä jotka todennäköisimmin loppuvat 10-20 vuoden kuluessa. Kirjanpitäjän hommat olivat yhtenä varmana hommana joka tulee loppumaan.

• tuu toihin

joo tuu mulle töihin ja hanki 400 asiakasta, niin saat lomaa pari viikkoa joka vuosi vuoden vaihteessa. Voit käydä lomalla Portugalissa tai vaikka Madagaskarilla.

Niin pari toimistoa ja työntekijöitä parisen kymmentä niin pitäiskö johtajan tehdä 160 tuntista kuukautta ?

Todennäköisesti sinullekin kannattaisi maksaa varatj:nä 30.000 euroa asiakashankinnasta/ -huollosta..

• dfyuiop9o765yt

Itekkö nämä paperihommat pitäisi alkaa tekemään, hä? Oon timpuri, en paperinpyörittäjä vielä 20 vuoden päästäkin.

• 17+19

"Where Are the Customers' Yachts?"

• Kirjurilainen

Vaikka kuinka voisi pyöriä ympäri maailmaa puolet vuodesta niin asiakkaiden rahoilla kun pienyrittäjä sen tekee --> kannattaisi pitää hieman matalampaa profiilia.

Yleensäkin se firman alamäki alkaa siitä, kun itse yrittäjä ei pidä enää suitsia riittävän tiukalla eikä ole vaikuttamassa riittävästi firman arkipäivään. Veikkaan, että tässäkin tapauksessa myös henkilökunta lyö käsiään yhteen rva johtajan lomailuille.

• Kirjanpitäjä itsekin

Provo tämän täytyy olla...

• kirjuri1

Missä loki?

• voi vee!

Onhan tuo "blogi" vitsi, onhan? Eihän tuollaisia ole oikeasti olemassa, eihän?

• Hermomennnöö

Sain juuri kirjanpitäjältä taas laskun. Kyllä nää hinnat alkaa riipasta jo yksinyrittäjää. Kaikki hinnat nousee ja myös kirjanpitäjäni nosti tuntihintaa reippaasti ja laskuttaa ihan täysiä tunteja, ei tunne puolikkaita kuten itse omille asiakkaille omalla toimialallani teen.

keskustelin juuri yrittäjäkaverini kanssa siitä että kannattaa pitää hinnat matalina ja työtaso korkeana niin asiakkaita riittää pidemmäksikin aikaa myös näin taantuman aikana. Näin olen itse tehnyt ja nyt alkanut ärsyttämään nämä ns kuppaajat, jotka nostavat kerralla tuntihinnat reilusti ja laskuttavat viimesen päälle.

Yksinkertanen kirjanpito ei ole vaikeaa tehdä, osaisin itsekin mutta olen tavallaan ostanut aikaa ja siksi hankkinut kirjanpitäjän, mutta nyt hänen uusiin hintoihin alkaa mennä maku. Ajattelin vaihtaa k.pitäjää nyt jo vihdoin niin säästän ainakin 50% vuodessa.

• samma här

Millaisista summista on kyse vuositasolla? Siis puhutko rahasta vai lillukanvarsista?

Mutta muutoin ymmärrän sinua hyvin, samat asiat potuttavat itseänikin. Yksi vihje: olen huomannut, että kirjanpitäjän tuntihinta ei välttämättä korreloi henkilön osaamisen kanssa. Jos löytää kirjanpitäjän, joka oikeasti välittää ja huolehtii, niin hänelle kannattaa maksaa. Mutta tämä osaava-huolehtiva-välittävä ole läheskään aina se kallis vaihtoehto.

• 2+4

Työskentelin lähes kymmenen vuotta tilitoimiston palkkalistoilla,
      ja täytyy myöntää että siellä asiakas laitettiin maksamaan ylihintaa
      lähes kaikista palveluista.
      Katteet otettiin pääsääntöisesti pienyrittäjiltä,
      luottaen siihen että kerran saatu asiakas on aina pysyvä asiakas.

Ja ei todellakaan voida puhua mistään osaava-huolehtiva-välittävä linjasta,
      vaikka kyseessä auktorisoitu tilitoimisto!

• dfghjklökljh

Mitä isompi toimisto, sitä kalliimmat hinnat ja liukuhihnamainen palvelu. Näin se vaan menee.

Toki tilitoimistoilla on paljon sellaisia kuluja jotka ei suoraan näy asiakkaalle, kuten koulutus, tiedonhankinta ja ohjelmistot sekä niiden ylläpidot. Pienessäkin toimistossa kurssit ja tiedonhankinta syö vuodessa melko paljon. Ohjelmistot on myös oma lukunsa. Tietohan sen kirjanpitäjän pääoma on joka loppupeleissä koituu myös asiakkaan hyödyksi.

Itse olen myös kirjanpitäjä enkä mitenkään tunnista itseäni ketjun aloittajan kommentista. En pysty edes pitämään kahta viikkoa enempää lomaa kun alveja on jo palattava laskemaan kun seuraavan kuun 12 lähestyy.

Nyt olen tammikuun alusta alkaen tähän päivään tehnyt koko ajan 10-12 tuntisia päiviä, myös lauantait, että saisin tilinpäätökset valmiiksi ajoissa. En tiedä miten tästä vielä ehtisi maailmalle "liihottelemaan".

Se on kuulkaa niin että kirjanpitäjän duuni on ihan samanlaista käsillä tehtävää duunia kun kenen tahansa suorittavan portaan duunarin duuni. Samanlaisia persaukisia pienyrittäjiä kun muutkin, eli en ymmärrä tätä yrittäjien välistä kateutta.

Jos nykyinen toimistonne on mielestänne liian kallis niin miksi ette pyydä tarjouksia muualta?

Voitte myös kysyä kirjanpitäjältä onko mahdollista tehdä itse jotain valmiiksi niin että veloitus pienenisi. Itselläni esimerkiksi on paljon asiakkaina pieniä ammatinharjoittajia, timpureita, putkiurakoitsijoita, sähköurakoitsijoita yms yms. Kahdella saman alan yrittäjällä voi olla hyvinkin erilainen veloitus johtuen siitä miten asiakas tositteensa minulle toimittavat. Toisella on kaikki tositteet aina tallessa ja tiliotteen mukaisessa järjestyksessä, laskut maksettu ajallaan. Toinen taas kerää kuitit luudalla kasaan hiacen takakontista toimiston pihalla ja sulloon ne muovipussiin jonka hän sitten toimittaa minun pöydälle. Laskut maksetaan miten sattuu ja yleensä osissa niin että kirjanpitoon tulee alkuperäisen laskun lisäksi karhuja ja karhujen karhuja. Verot kiertää aina ulosoton kautta ja verotiliotekin on useampi sivuinen erilaiset sähläysten takia.
        Tälle jälkimmäiselle kirjoitan noin kolmin-nelinkertaisen laskun verrattuna ensimmäisen, koska hänen papereiden selvittäminenkin kirjanpitoon vietävään muotoon vaatii kolmin -nelinkertaisen ajan. Olen kyllä kertonut asiakkaalle kuinka paljon hän säästäisi jos vain viitsisi pitää paperinsa järjestyksessä, mutta hän haluaa toimia näin ja maksaa siitä.

• Hermomennöö
        dfghjklökljh kirjoitti:

Mitä isompi toimisto, sitä kalliimmat hinnat ja liukuhihnamainen palvelu. Näin se vaan menee.

Toki tilitoimistoilla on paljon sellaisia kuluja jotka ei suoraan näy asiakkaalle, kuten koulutus, tiedonhankinta ja ohjelmistot sekä niiden ylläpidot. Pienessäkin toimistossa kurssit ja tiedonhankinta syö vuodessa melko paljon. Ohjelmistot on myös oma lukunsa. Tietohan sen kirjanpitäjän pääoma on joka loppupeleissä koituu myös asiakkaan hyödyksi.

Itse olen myös kirjanpitäjä enkä mitenkään tunnista itseäni ketjun aloittajan kommentista. En pysty edes pitämään kahta viikkoa enempää lomaa kun alveja on jo palattava laskemaan kun seuraavan kuun 12 lähestyy.

Nyt olen tammikuun alusta alkaen tähän päivään tehnyt koko ajan 10-12 tuntisia päiviä, myös lauantait, että saisin tilinpäätökset valmiiksi ajoissa. En tiedä miten tästä vielä ehtisi maailmalle "liihottelemaan".

Se on kuulkaa niin että kirjanpitäjän duuni on ihan samanlaista käsillä tehtävää duunia kun kenen tahansa suorittavan portaan duunarin duuni. Samanlaisia persaukisia pienyrittäjiä kun muutkin, eli en ymmärrä tätä yrittäjien välistä kateutta.

Jos nykyinen toimistonne on mielestänne liian kallis niin miksi ette pyydä tarjouksia muualta?

Voitte myös kysyä kirjanpitäjältä onko mahdollista tehdä itse jotain valmiiksi niin että veloitus pienenisi. Itselläni esimerkiksi on paljon asiakkaina pieniä ammatinharjoittajia, timpureita, putkiurakoitsijoita, sähköurakoitsijoita yms yms. Kahdella saman alan yrittäjällä voi olla hyvinkin erilainen veloitus johtuen siitä miten asiakas tositteensa minulle toimittavat. Toisella on kaikki tositteet aina tallessa ja tiliotteen mukaisessa järjestyksessä, laskut maksettu ajallaan. Toinen taas kerää kuitit luudalla kasaan hiacen takakontista toimiston pihalla ja sulloon ne muovipussiin jonka hän sitten toimittaa minun pöydälle. Laskut maksetaan miten sattuu ja yleensä osissa niin että kirjanpitoon tulee alkuperäisen laskun lisäksi karhuja ja karhujen karhuja. Verot kiertää aina ulosoton kautta ja verotiliotekin on useampi sivuinen erilaiset sähläysten takia.
        Tälle jälkimmäiselle kirjoitan noin kolmin-nelinkertaisen laskun verrattuna ensimmäisen, koska hänen papereiden selvittäminenkin kirjanpitoon vietävään muotoon vaatii kolmin -nelinkertaisen ajan. Olen kyllä kertonut asiakkaalle kuinka paljon hän säästäisi jos vain viitsisi pitää paperinsa järjestyksessä, mutta hän haluaa toimia näin ja maksaa siitä.

Nykyään alalla kuin alalla joudutaan kouluttautumaan jatkuvasti, ei sillä voi selittää hintoja.

Mun kirjanpitäjän tuntihinta on suurempi kuin mulla, vaikka omassa liiketoiminnassa käytän paljon kalliimpia ohjelmia ja laitteita. Lisäksi ainakin minun kirjanpitäjä lätkäsee siihen vielä ATK-perusveloituksen ja joka viennistä erikseen omat euroset, joten lopullinen tuntihinta on jotain aivokirurgin tasoa.

Ainakaan omat asiakkaani ei sulattaisi sitä että lähettämäni laskuissa lukis lisänä "ATK perusveloitus" ja "käsin naputeltu tai ruuvattu homma 2 eur per kerta".

Jos vuositasolla aletaan puhumaan jo tonneista, kun vientejä kuukaudessa noin 20kpl, ja laskut /kuitit niputettu ja eritelty siististi aikajärjestyksessä, niin minusta se on perkeleen kallista tää mun kirjanpitäjä. Kertaakaan mulla ei ole ollut yksikään lasku myöhäs tms, eli ei epäselvyyksiä ole ollut.

Saman joku tekis varmaan 50eur/kk:ssa kun on oikeasti ihan naurettavan helppo homma, joten ajattelin etsiä k.pitäjän joka tekee. Mun hommat on niin simppeleitäi, enkä ole kuin muutaman kerran 10 vuoden aikana soittanut k.pitäjälleni kysyäkseni jotain simppeliä, joten kyllä aika rahastukselta tuntuu.

Ja yks mikä ärsyttää,, niin aikoinaan kun hain k.pitäjää, niin yksikään kirjanpitäjä ei osannut kertoa paljon homma tulee noin suurinpiirtein kuukaudes maksamaa ...kaikki sepitti ihan epämäräsiä. Saamarin ärsyttävää kun ei yksikään osannut sanoa esimerkkejä miten esim pieni toiminimi keskimäärn maksaa/kk:ssa jne. Tuntui heti perseeseen vedetyltä ja kusetetulta kun ei osata antaa mitään esimerkkejä, vaan hintahaitari oli jotain satasen ja tonnin välillä per kuukausi ja kaikki riippui vaikka mistä. En tajua mikä siinä oli niin vaikea sanoa keskihintaa? Onko k.pitäjät tyhmiä vai kusettajia?

• edellinen.....
        Hermomennöö kirjoitti:

Nykyään alalla kuin alalla joudutaan kouluttautumaan jatkuvasti, ei sillä voi selittää hintoja.

Mun kirjanpitäjän tuntihinta on suurempi kuin mulla, vaikka omassa liiketoiminnassa käytän paljon kalliimpia ohjelmia ja laitteita. Lisäksi ainakin minun kirjanpitäjä lätkäsee siihen vielä ATK-perusveloituksen ja joka viennistä erikseen omat euroset, joten lopullinen tuntihinta on jotain aivokirurgin tasoa.

Ainakaan omat asiakkaani ei sulattaisi sitä että lähettämäni laskuissa lukis lisänä "ATK perusveloitus" ja "käsin naputeltu tai ruuvattu homma 2 eur per kerta".

Jos vuositasolla aletaan puhumaan jo tonneista, kun vientejä kuukaudessa noin 20kpl, ja laskut /kuitit niputettu ja eritelty siististi aikajärjestyksessä, niin minusta se on perkeleen kallista tää mun kirjanpitäjä. Kertaakaan mulla ei ole ollut yksikään lasku myöhäs tms, eli ei epäselvyyksiä ole ollut.

Saman joku tekis varmaan 50eur/kk:ssa kun on oikeasti ihan naurettavan helppo homma, joten ajattelin etsiä k.pitäjän joka tekee. Mun hommat on niin simppeleitäi, enkä ole kuin muutaman kerran 10 vuoden aikana soittanut k.pitäjälleni kysyäkseni jotain simppeliä, joten kyllä aika rahastukselta tuntuu.

Ja yks mikä ärsyttää,, niin aikoinaan kun hain k.pitäjää, niin yksikään kirjanpitäjä ei osannut kertoa paljon homma tulee noin suurinpiirtein kuukaudes maksamaa ...kaikki sepitti ihan epämäräsiä. Saamarin ärsyttävää kun ei yksikään osannut sanoa esimerkkejä miten esim pieni toiminimi keskimäärn maksaa/kk:ssa jne. Tuntui heti perseeseen vedetyltä ja kusetetulta kun ei osata antaa mitään esimerkkejä, vaan hintahaitari oli jotain satasen ja tonnin välillä per kuukausi ja kaikki riippui vaikka mistä. En tajua mikä siinä oli niin vaikea sanoa keskihintaa? Onko k.pitäjät tyhmiä vai kusettajia?

Onhan tilitoimistoilla erilaisia hinnoittelumalleja. Itselläni on käytössä kiinteä kuukausihinta joka sisältää koko paskan tilinpäätöstä myöden. Asiakas tietää tasan tarkkaan mitä lysti maksaa. Kysele muista toimistoista tarjouksia.

Hinnan sanominen etukäteen uudelle asiakkaalle on hankalaa siksi että yrittäjien tapa hoitaa asiansa vaikuttaa siihen hintaan. Edellisessä viestissä annoinkin esimerkin kahdesta tavasta tuoda tositteet kirjanpitäjälle, toisella on pakka järjestyksessä ja toisella ei. Jälkimmäinen maksaa enemmän.

Sanoit että homma on simppeli, miksi et siis tee sitä itse?

• keka tietaa
        edellinen..... kirjoitti:

Onhan tilitoimistoilla erilaisia hinnoittelumalleja. Itselläni on käytössä kiinteä kuukausihinta joka sisältää koko paskan tilinpäätöstä myöden. Asiakas tietää tasan tarkkaan mitä lysti maksaa. Kysele muista toimistoista tarjouksia.

Hinnan sanominen etukäteen uudelle asiakkaalle on hankalaa siksi että yrittäjien tapa hoitaa asiansa vaikuttaa siihen hintaan. Edellisessä viestissä annoinkin esimerkin kahdesta tavasta tuoda tositteet kirjanpitäjälle, toisella on pakka järjestyksessä ja toisella ei. Jälkimmäinen maksaa enemmän.

Sanoit että homma on simppeli, miksi et siis tee sitä itse?

Varmaan kysyttäessä tarjouksia kannattaisi antaa jonkinlainen materiaali esimerkki. Puhelinlaskussakin saattaa olla yhden a nelosen sijaan 4-5 a nelosta.

Kuten sanoit, nippu kuitteja saattaa lisätä helposti hintaa yhdellä tunnilla kuukausittasin puutteiden kysely tuominen viime tinkaan.

• dfghjklöäljhg
        Hermomennöö kirjoitti:

>>Ainakaan omat asiakkaani ei sulattaisi sitä että lähettämäni laskuissa lukis lisänä "ATK perusveloitus" ja "käsin naputeltu tai ruuvattu homma 2 eur per kerta".>>

Kun vien auton korjaamoon niin jokaisessa huoltolaskussa
        on aina "pientarvike lisä" vaikka jokainen liitin ja prikka on kuitenkin veloitettu erikseen. Joka laskussa on aina, siis aina, veloitettu 0,5 litraa jäähdytinnestettä ja litra lasinpesunestettä vaikka säiliöt on täytetty ennen huoltoon viemistä.
        Kerran kysyinkin huollossa että mitä aikovat tehdä autolle, takuu kun vielä on päällä, se kun koko ajan vuotaa jäähdytinnestettä?

Sama pätee mihin tahansa sähkömieheen, kodinkonekorjaajaan, putkimieheen yms yms. Minimiveloitus on tunnin työ matkat pientarvikkeet vaikka duuniin olisi mennyt vain vartti.

• Taloushallinto

Tilitoimiston vaihto on ihan normaalia liike-elämää
      ja vaihdon voi tehdä tilikauden missä vaiheessa vain.

Ota yhteyttä, saat ammattitaitoista palvelua kilpailukykyiseen hintaan!

[email protected]

• en usko tuota

Yleensä ammattilaisten ei kauheasti tarvitse mainostaa. Varsinkaan, jos tekevät työn muita halvemmalla.

• mainoststossa töissä
        en usko tuota kirjoitti:

Yleensä ammattilaisten ei kauheasti tarvitse mainostaa. Varsinkaan, jos tekevät työn muita halvemmalla.

Millähän mainostoimistot sitten elävät?

• piet

Itse maksan noin 300€ /kk ja maksan sen ilomielin! jos itse joutuisin pähkäilemään näitä menisi tuntitolkulla aikaa ja hermot, lisäksi veroissa yleensä säästän enemmän, kun kirjanpitäjä kertoo mitä kannattaisi ja mitä voi tehdä.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Kumpi vetoaa enemmän sinuun

Kaivatun ulkonäkö vai persoonallisuus? Ulkonäössä kasvot vai vartalo? Mikä luonteessa viehättää eniten? Mikä ulkonäössä?
      Ikävä
      92
      1806
    2. Ei se mene ohi ajan kanssa

Näin se vaan on.
      Ikävä
      85
      1272
    3. Tavoitteeni onkin ärsyttää

Sua niin turhaudut ja unohdat koko homman
      Ikävä
      110
      1133
    4. Tunnistebiisi

Laita joku tunnistebiisi, niin tiedän ett oot täällä ja kaipaat ehkä mua
      Ikävä
      73
      987
    5. Taidat tykätä linnuista paljon

Mikä on sun lemppari ☺️😉🥹🦢🐦‍⬛🦉🦜🦚
      Ikävä
      105
      909
    6. Okei nyt mä ymmärrän

Olet siis noin rakastunut, se selittää. Onneksesi tunne on molemminpuolinen 😘
      Ikävä
      56
      838
    7. Ei sun tarvi jännittää enää

en yritä enää mitään. Tiedän että olin mauton ja sössin kaiken.
      Ikävä
      36
      752
    8. Miks käyttäydyt noin?

Välttelet kaikkia kohtaamisia...
      Ikävä
      47
      751
    9. Olen huolissani

Että joku päivä ihastut/rakastut siskooni. Ja itseasiassa haluaisin, ettei hän olisi mitenkään sinun tyyppiäsi ja pitäis
      Ikävä
      47
      691
    10. Minkälainen ääni mulla on mies

Sinun mielestä?
      Ikävä
      33
      673
    Aihe