Minulla on näkemys että oikeiden asioiden saarnaaminen väärään aikaan hyödyttää paholaista eikä Jumalaa. Olen itse ollut ja nähnyt toistenkin elävän lihan vallassa ja yrittävän saarnata muka Jumalan asialla, mutta saanut aikaan vain pahaa. Toisaalta olen myös kokenut että raamatun sana on aina Jumalan sanaa olosuhteista riippumatta joten miten on? Onko saarnattava asia ollut lähinnä joku oma tulkinta vai onko oikealla ajoituksella (joka syntyy ehjästä jumalasuhteesta) todella niin iso merkitys? Onko raamattua käytetty lyömäaseena tappamaan kristitylle kuuluvaa vapautta jota on erehdytty pitämään jumalattomuutena? Paavali sanoo että jos häneltä puuttuisi rakkaus, olisi hän vain kilisevä kulkunen (1.Kor.13:1). Eli ilmeisesti tehoton, mutta ei hän ainakaan tässä viittaa että vaikutus olisi suorastaan paha.
Lihassa saarnaaminen
Henkilö
2
137
Vastaukset
- Henki on Totuus
Vain Pyhässä Hengessä ja rakkaudesta Jumalaan tehty työ hyödyttää tekijäänsä. Rakkaudetonkin palvelustyö hyödyttää toki sen vastaanottajaa, mutta ei tee tekijää Jumalalle otolliseksi. Oli sitten kyse 'lihassa saarnaamisesta' tai mistä tahansa omavoimaisesta teosta.
- Ei tietoa
Anteeksi en ymmärtänyt aloituksesta yhtään mitään. Mitä on lihassa saarnaaminen? Miten voi saarnata väärään aikaan? Tai miten voi saarnata ilman tulkintojen tekemistä? Sehän tarkoittaisi sitä, ettei tekisi mitään muuta kuin lukisi raamattua ääneen.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 2001546
Voisin jopa maksaa että saisin nähdä sut mies
Miten helvetissä joku voi olla tollanen kotihiiri. Edes mä en ole noin paha ku sä! Miten sua voi ikinä edes nähdä ?58961Anteeksipyynnöstä
Uskotko anteeksipyynnön voimaan? Mikä tekee anteeksipyynnöstä vaikeaa? Onko se mielestäsi joskus turhaa, joko pyytäjän140954- 85902
- 53826
Martinan tarve valehdella.
Miksiköhän Martina valehtelee niin paljon,onko hän tietoinen siitä että valheistaan jää useimmiten kiinni? Esimerkkinä t264738Tumman vihreä mercedes
Mikä se on tuo kylää ympäri ajava vihreä mercedes, takakontti tärisee kuin hullu ja välillä kylän juoppojakin kuskailee,10730Stubb munasi - Suomessa kuuluu liputtaa Suomen lipulla
Presidentinlinnan ja Mäntyniemen salkoihin nostettiin sateenkaariliput lauantaina. Suurin osa kansasta ei varmasti pidä338681Olisitko oikeasti valmis rikkomaan
Perheesi? En haluaisi sitä, mutta ne on teidän välisiä asioita. Voin olla sinulle vain kaverikin… ei paineita. Minä kesk58674Miksi tällainen pelottaa ja aiheuttaa joillakin ärtymystä?
"Sitoudun ystävien ja kollegoiden kanssa puuttumaan seksistisiin vitseihin ja vähättelyyn. Sanon ääneen, kun jokin ei ol74666