Uusi bensa-asema ...

~~~~~~~

Ilmajoella: Asema 67. Onko kellään mitään tietoa tästä ? Eli ex-Unionin ja ex-Nesteen tiloissa. Löpöä (kaiketi) saa, mutta onko paikkaa esim. avattu uudella nimellä ? Entäs, onko 67:n varrella nyt / tulossa vastaavanlaisia ?

21

2379

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • X-Unioni

      Sama vanha Unioni se on .Tarrat vaan vaihdettu ja samat naamat pitää siä kokouksia(ompeluseuroja)joka päivä parhaaseen lounasaikaan peräkabinetis aiheuttaen tilanpuutetta.Jos sun pin-koodi katoaa niin sieltä kannattaa käydä kysymäs,ne tietää kaikkien ihmisten kaikki asiat ja ovat myös metsästäjien jalointa aatelia kuunneltuani sivusta heidän asiantuntemustaan.

      • Hei !

        Minä olen ollut sen Unionin avajaisissa 1960 luvulla.
        Jos tarkoitat sitä Unskaa siinä kun heti kun lähdetään Ilmajoelta Sinäjoen suuntaan, siinä on nykyisin monenlaista isoa myynti- ja teollisuus hallia risteyksen lähellä Lähdesmäki, mm. -Siinä lähellä siis.
        Viime kesänä pistäydyinkin pyöräillessäni siinä ja kun astuin jalalla maahan oli asfalttia tuoretta jota meni pyöräilykenkieni siteisiin ja piti kauan putsata siteitä sulasta asfaltista.

        Kansanviihdyttäjä jonka tailijanimi oli "Eemeli" soitti kitaraa ja lauloi avajaisissa.

        Ilmajoki esiintyy kotisivuillani- olen siellä viettänyt lapsuuden kesät teini-ikään saakka ja on molempien sukujeni satojen vuosien perinne-aluetta.
        Minusta tuli II-kotiseudun harrastaja. Minulla oli siellä kaksi työpaikkaa aikuisena, ja lapsesta saakka oli Osuuskaupan puotihupulaisena ja myymäläauton II-kuskina sokerimunkki palkalla.

        Ilmajoki on toinen kotiseutu minulle- Vanhempani ovat sitä suurta ikäluokkaa jotka muuttuvat maalta kaupunkiin sotien jälken naimisiin mennessään ja saivat siihen aikaan kaiken tiedon ja taidon kotonaan ja kyliltä muilta osaajilta.

        http://jarinhotelli.blogspot.com

        Hyvää vuotta 2014 toivotan
        Jari Laurila


      • ~~~~~~~
        jarinhotelli kirjoitti:

        Hei !

        Minä olen ollut sen Unionin avajaisissa 1960 luvulla.
        Jos tarkoitat sitä Unskaa siinä kun heti kun lähdetään Ilmajoelta Sinäjoen suuntaan, siinä on nykyisin monenlaista isoa myynti- ja teollisuus hallia risteyksen lähellä Lähdesmäki, mm. -Siinä lähellä siis.
        Viime kesänä pistäydyinkin pyöräillessäni siinä ja kun astuin jalalla maahan oli asfalttia tuoretta jota meni pyöräilykenkieni siteisiin ja piti kauan putsata siteitä sulasta asfaltista.

        Kansanviihdyttäjä jonka tailijanimi oli "Eemeli" soitti kitaraa ja lauloi avajaisissa.

        Ilmajoki esiintyy kotisivuillani- olen siellä viettänyt lapsuuden kesät teini-ikään saakka ja on molempien sukujeni satojen vuosien perinne-aluetta.
        Minusta tuli II-kotiseudun harrastaja. Minulla oli siellä kaksi työpaikkaa aikuisena, ja lapsesta saakka oli Osuuskaupan puotihupulaisena ja myymäläauton II-kuskina sokerimunkki palkalla.

        Ilmajoki on toinen kotiseutu minulle- Vanhempani ovat sitä suurta ikäluokkaa jotka muuttuvat maalta kaupunkiin sotien jälken naimisiin mennessään ja saivat siihen aikaan kaiken tiedon ja taidon kotonaan ja kyliltä muilta osaajilta.

        http://jarinhotelli.blogspot.com

        Hyvää vuotta 2014 toivotan
        Jari Laurila

        Just SE ex-Unska :) Mun äiti oli muuten töissä siellä, mutta ei vielä 60-luvulla, vaan joskus 70-luvun alussa. Se kulki melko matkan fillarilla päivittäin, ja taisi jonkun paleltumavammankin saada, silloin ilmeisesti talvet olivat vielä talvia. Kyllähän sitä busseja siiloin kulki, mutta eivät sattuneet koskaan oikeaan aikaan kulkemaan - en tarkkaan muista, mutta iltavuki päättyi joskus ennen puoltayötä, olisikos ollut 23 ...


      • ~~~~~~~ kirjoitti:

        Just SE ex-Unska :) Mun äiti oli muuten töissä siellä, mutta ei vielä 60-luvulla, vaan joskus 70-luvun alussa. Se kulki melko matkan fillarilla päivittäin, ja taisi jonkun paleltumavammankin saada, silloin ilmeisesti talvet olivat vielä talvia. Kyllähän sitä busseja siiloin kulki, mutta eivät sattuneet koskaan oikeaan aikaan kulkemaan - en tarkkaan muista, mutta iltavuki päättyi joskus ennen puoltayötä, olisikos ollut 23 ...

        Hei, kiitos !

        Tässä on se mies ja fiilinki avajaisissa. Muistan elävästi kyllä Eemelin soiton ja laulun Unskalla 1960 Unskan avajaisissa. Vuotta en tarkasti muista, mutta oli kuitenkin vuosikymmenen myöhempi puoli.

        Tässä; Katso ja nauti; -Eemeli, kansan taiteilija in Finland;

        http://www.youtube.com/watch?feature=player_detailpage&v=-Dw2w6dxcjI#t=32

        yst. t. Kesää orotelles
        Jari Laurila


      • jEpJePjEPjep

        Joka huoltiksella on omat vanhat naamansa


    • entinen kloppi
    • Pekka51

      Eihän Union-asemia ole ollu enää vuodesta 1991, kun Neste yhdisti omistamansa Union- ja Finnoil-ketjut Neste-ketjuksi (ja siihen sulautettiin Kesoil 1995). Neste-ketjusta tuli Neste Oil -ketju 2004, mutta jostakin ihmeen syystä Ilmajoella Neste-asema oli aina vuoteen 2013 saakka.

      Asema 67 on ilmeisesti "villi" huoltamo, joka kuitenkin ostaa valtaosan ainakin polttonesteistä Neste Oililta.
      Ilmajoella on toinenkin "villi" kauppa, nimittäin K Rauta Ketonen. Se ei suinkaan ole rautatavaratalo eikä kuulu K-rautaketjuun (jos kuuluisi K-ryhmään, olisi Rautia). Ei siis ole K-rauta Ketonen, vaan K Rauta Ketonen. Se ei kuulu K-ryhmään, mutta ostaa valtaosan tuotteistaan Rautakeskolta ja saa siksi käyttää K-tunnusta.

      • prrmest

        Rautaketosesta tuli mieleen, että ainakin radiomainoksessa mainostetaan, että "meiltä myös k-plussaa". En ole koskaan muistanut asioidessa, eikä ole kyllä myyjäkään pyytänyt plussakorttia. Hyvä kauppa, joskin pitää tietää mitä haluaa. Ainakin osalla naismyyjistä on tapana sanoa joka asiaan että "kyllä se siihen sopii" kun etsii jotain tietynkokoista osaa tms. Vaikka eivät tiedä minkälaista osaa haen, niin heti tulee "kyllä se siihen käy" -vastaukseksi. Jos uskoo myyjiä, niin saa kohta pian palauttaa osan kun "ei se siihen käy kuitenkaan". Myyjät tulee kyllä hienosti neuvomaan ja kauppaa tekemään, ei siinä mitään, mutta kun ne neuvot ovat useimmiten vääriä, "kyllä se sillä pysyy". Nojoo, hyvä kauppa kuitenkin, jos jotain sieltä ei löydä niin ei kyllä mistään.


      • 00007
        prrmest kirjoitti:

        Rautaketosesta tuli mieleen, että ainakin radiomainoksessa mainostetaan, että "meiltä myös k-plussaa". En ole koskaan muistanut asioidessa, eikä ole kyllä myyjäkään pyytänyt plussakorttia. Hyvä kauppa, joskin pitää tietää mitä haluaa. Ainakin osalla naismyyjistä on tapana sanoa joka asiaan että "kyllä se siihen sopii" kun etsii jotain tietynkokoista osaa tms. Vaikka eivät tiedä minkälaista osaa haen, niin heti tulee "kyllä se siihen käy" -vastaukseksi. Jos uskoo myyjiä, niin saa kohta pian palauttaa osan kun "ei se siihen käy kuitenkaan". Myyjät tulee kyllä hienosti neuvomaan ja kauppaa tekemään, ei siinä mitään, mutta kun ne neuvot ovat useimmiten vääriä, "kyllä se sillä pysyy". Nojoo, hyvä kauppa kuitenkin, jos jotain sieltä ei löydä niin ei kyllä mistään.

        On muuten todella monipuolinen kauppa.Itselleni ei ole koskaan käynyt niin että olisi vääränlaista osaa tai tavaraa kaupattu,yhdessä on aina yritetty etsimääni löytää ja jos ei oo löytyny niin on tilattu.Tuo plussa kyllä on jäänyt itseltänikin huomioimatta.


    • ~~~~~~~

      Joo, en mä nyt Unioniksi toki ole väittänytkään, eikä kaiketi ole enää Nestekään, kun Asema 67 -liput liehuvat salossa :) Ajattelin ylipäätään kysellä, kun en tästä 'asemasta' ole koskaan kuullut. Eli jos nyt edelleen jollain sattuisi olemaan tarkempaa tietoa, niin laitapa tänne vaan ! Jos uutta paikkaa ei aiotakaan mitenkään markkinoida, niin sehän on sitten vain oma häpeä, ts. euroja menee sivu suun. Mutta kukin tyylillään. Ei ole "mun" asema muutenkaan, kunhan ohi ajelen

    • entinen kloppi

      On muuten hyvä palvelu ko. asemalla. Pikaiset korjaukset onnistuu.Ei ole mikään "kylmäasema" vaan todella lämminhenkinen paikka.
      Mukavia tyyppejä jotka tarttuu heti asiaan eikä jahkaile.
      Tällääsiä huoltamoja on enää harvas, oon sielä muutaman kerran autoani korijoottanu.

      • ~~~~~~~

        Hyvä tietää, entinen kloppi ! Oliko kallista huoltoa/korjaamista muuten ?


    • north state

      Niin ja huoltamon puolella saa poltella : )

      • st1

        Huomasin, kun viimeistä kertaa odottelin autoani pesusta.Liuta paappoja tuli pilaamaan ilmaa ja omístaja taisi myös savuuttaa.


    • Kaikkea löytyy

      Asema 67 on entinen Neste. Huoltoasemalla ei köy k-plussakortti, koska asema ei ole enää Nestettä. Polttoaineet, neste oil- öljyt yms. tulevat vieläkin Neste oililta niinkuin tähän asti. Kassalle maksaessa polttoaineet yms pystyy maksamaan Neste oil- kortilla.
      Omistaja on edelleen sama niinkuin viimeiset noin 30 vuotta.
      Asema 67 on myös niistä harvoista etelä-pohjanmaalla olevista huoltoasemidta jotka korjaavat rikkinäisen renkaasi, tekevät sinulle uudet hydraul-letkut yms. vielä illalla kahdeksan aikaankin!
      Asema 67 löytyy myös oma burger time-ruokalista sekä R-menu konseptin että x-mealin listat.
      Toto- ja veikkaus- koneetkin palvelevat sinua joka ilta!

    • ent.letkuapina

      Kiitos Ilpo tiedoista:)

    • PeräM

      Soitin lauantaina ja kysyin aikaa renkaiden vaihtoon. Töykeä naisääni vastasi: EI!!
      Kysyin onko ruuhkaa niin sanoi että ei ole kapasiteettia. Nettisivuilla kuitenkin lukee että rengashuollot myös viikonlopouisin ja iltaisin.
      Eipä tarvitse ikinä enää mennä kyseiseen lafkaan!!

    • YAPUPAJAAHOO

      Kyllähän jokainen mies vaihtaa renkaat itte.Pitihän miehen talokin rakentaa.Ei ollu oikia mies jos ei osaa tupaa itte tehrä.ÄÄsjoella poijat vaihtaa renkaat 20 eurolla.
      Ei muuta ku fasepookkiin tai twitteriin huutamaan.Siinä upas ainakin yks porukka vaihtelee melkein yöhön asti.Huoltsiikahan on ihan hyvä ja varsinkin Vredesteinin kesärenkaat ovat loistavia ja hyvä hinta-laatusuhde.

    • Ulllllatus

      Hyvin sielä on aina palavelu pelannu pyhänä ja arkena

    • ooppelimees

      tassa minuulla olla huvat renkat,ostaosta.Ku sais vaan maksaa bensansa ja lähteä.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Taasko se show alkaa

      Koo osottaa taas mieltään
      Ikävä
      27
      1898
    2. Heikki Silvennoinen petti vaimoaan vuosien ajan

      Viiden lapsen isä Heikki kehuu kirjassaan kuinka paljon on pettänyt vaimoaan vuosien varrella.
      Kotimaiset julkkisjuorut
      134
      1883
    3. Miksi ihmeessä nainen seurustelit kanssani joskus

      Olin ruma silloin ja nykyisin vielä rumempi En voi kuin miettiä että miksi Olitko vain rikki edellisestä suhteesta ja ha
      Ikävä
      23
      1838
    4. Persut nimittivät kummeli-hahmon valtiosihteeriksi!

      Persujen riveistä löytyi taas uusi törkyturpa valtiosihteeriksi! Jutun perusteella järjenjuoksu on kuin sketsihahmolla.
      Perussuomalaiset
      85
      1630
    5. Onko ministeri Juuso epäkelpo ministerin tehtäviensä hoitamiseen?

      Eikö hänellä ole kompetenttia hoitaa sosiaali- ja terveysministetin toimialalle kuuluvia ministerin tehtäviä?
      Perussuomalaiset
      60
      1442
    6. Sakarjan kirjan 6. luku

      Jolla korva on, se kuulkoon. Sain profetian 22.4.2023. Sen sisältö oli seuraava: Suomeen tulee nälänhätä niin, että se
      Profetiat
      20
      1256
    7. Elia tulee vielä

      Johannes Kastaja oli Elia, mutta Jeesus sanoi, että Elia tulee vielä. Malakian kirjan profetia Eliasta toteutuu kokonaan
      Helluntailaisuus
      37
      1153
    8. Avaa sydämesi mulle

      ❤ ❤❤ Tahdon pelkkää hyvää sulle Sillä ilmeisesti puhumalla Avoimesti välillämme Kaikki taas selviää Kerro kaikki, tahdo
      Ikävä
      38
      1150
    9. Söpö lutunen oot

      Kaipaan aina vaan, vaikkakin sitten yksipuolisesti.
      Ikävä
      11
      1148
    10. Nellietä Emmaa ja Amandaa stressaa

      Ukkii minnuu Emmaa ja Amandaa stressaa ihan sikana joten voidaanko me koko kolmikko hypätä ukin kainaloon ja syleilyyn k
      Isovanhempien jutut
      10
      1127
    Aihe