Suunnitelmissa on ostaa saksasta Audi mallia a4, vm. 2002. Korkeintaan 300 000km ajetun. Osaako kukaan sanoa kuinka paljon veroja tulis maksettavaksi noin suurinpiirtein? Jos auto maksaa 3500e, paljokohan se tulis maksamaan kaikkine juttuineen?
Auto saksasta - verot?
7
344
Vastaukset
- Kalu2
Riippuu tehosta, varusteista yms. Mut siinä taulukko http://www.tulli.fi/fi/yksityisille/autoverotus/taulukot/autot/au/1311.pdf. Toho viel päälle matkat, rekisteröinnit yms. Ni on vähän siinä ja tässä kannattaako ton hintasta autoa lähteä hakemaan.
- autoliikkeellinenkln
Heh... taas näitä "haen itte saksast ni saan halvemmal paremman"...
Faktaa:
Auton hakumatka n.1000euroa, lento-laiva-lippu.
Auton "siirtokilvet" Saksasta (pakolliset) n.150euroa.
Bensa, taksit ym. maksaa Saksassakin, siirtymiin 100-200euroa.
ym. pientä...
Eli pelkkä liikkuminen n.1500euroa oletuksella, että asut H:ki-Vantaan lentokentällä. Jos sinnekin pitää matkustaa, lisäile sekin hakukuluihin...
Suomessa auton rekisteröintikatsastus 150-300euroa, konttorista riippuen.
(Jos ei vikoja, jos ei Suomen liikenteeseen pakollisia muutoksia kuten ainakin "Japanintuonti" ja USAtuonti" autoissa useinmiten yllätykseksi tulee... eikä ole ihme sekään, että Saksassa hyväksytty ei Suomessa olekaan laillinen. Vaikka EU:ssa ollaankin.)
Kilvet Suomeen ym. pikku pakolliset pari sataa.
Vero pelkästään 1500-3500, enimmäkseen tuosta moottorikoosta (=päästöt) riippuen. Tarkemmin www.tulli.fi sivuilta. Yllä suora linkkikin...
Eli "halvimmillaan", jos pelkät pakolliset kulut lasketaan ja oletellaan että auto on vielä ehjäkin, auto maksaa sinulle ostohinta 3500 hakukulut 1500 Suomen kulut 500 verot 1500 =7000euroa.
Siis halvimmillaan. Kalleimmillaan pikkuvikainen, katsastukseen pikkusäätöjä, isomoottorinen niin hinta on 10000 euroa, eli ei liene kovin kannattavaa "umpimetsään" lähteä kokemattoman hakemaan?
On niitä niin nähty "maitojunalla" takaisin laivalla tulevia, joilla ei autoa mukana olekaan... ja rahaa meni 3000euroa vtutukseen juomiseen ja huorran perssiiseen loput...- eiks niin
Mieluummin 3000 huoriin kuin suomikauppiaalle.Koko kysymys on provo, tuollaisia on tuotu vaikka kuinka paljon. Eli osta nettiautosta, ei ne edes kelpaa liikkeisiin.
- autojoppari
Saahan sitä kalliillakin autoja hakea, mutta saa ne halvemmallakin. Mikäli ehdoin tahdoin haluaa Saksaan, niin katselee auton esim. Bremenin ympäristöstä. Sitten ottaa ryanarin sinne Tampereelta muutamalla kympillä. Sopii valmiiksi, että myyjä tuo auton kentälle, tarkistaa auton ja ajelee yhdessä hoitamaan rekisteröinnit. Kilvitys maksaa Saksassa jonkun 100-200 euroa vakuutuksineen. Sitten vain täräyttää Tukholmaan ja siitä laivaan. Laivalippu maksaa auton kanssa noin 150 erkkiä polttoaineita ja vähän maksuja juutinrauman ylityksestä.
Autosta olet tietenkin katsonut, että se on hiljattain katsastettu Saksassa. Näin sille ei enää tehdä teknistä tarkastusta Suomessa, vaan auto vain rekisteröidään. Vähän kun on suhteita, saa rekisteröinnin sataan euroon, ilman suhteitakin menee alle 150 euroa.
Sitten vain maksat verot ja haet kilvet, ne maksavat muistaakseni 34 erkkiä.
Kyllä tuo jää aika paljon alle 1000 euroa.
Toisaalta kannattaa muistaa, että Tukholma ja Tallinna ovat myös suuria kaupunkeja hyvällä tarjonnalla. Itse hain esimerkiksi viimeksi Ruotsista auton tällä taktiikalla:
1) Norwegian Airilla (tms) Arlandaan: 109 erkkiä
2) Sieltä bussilla Tukholmaan: 10 erkkiä
3) Sieltä paikallisjunalla autokauppiaan luokse: 15 erkkiä
4) Auton tarkastus (olin toki soittanut pari päivää ennen) ja koeajo
5) Auton osto ja tankille ajo (70 erkkiä)
6) Salamana satamaan ennen ruuhkia, ruokailu ja vähän evästä laivalle ja hytti merinäköalalla, yhteensä 170 erkkiä.
7) Maahantuontikatsastus Suomessa: 100 erkkiä (auto oli leimattu pari päivää ennen Ruotsissa)
8) Tullin väliaikaset kilvet (oisko joku 14 erkkiä)
9) Verojen jälkeen Suomen kilpien haku konttorilta: 34 erkkiä.
Alle viiteensataan jäi hakukustannukset ja kyse oli 12 vuotta vanhasta autosta. Näyttävät myyvän noita täällä pari tonnia kalliimmalla kuin mitä itse hakemalla sain kerättyä kustannuksia.
Autoliiton sivuilta löytyy hyvää juttua verotus ym. jutuista.
- näin nykyisin
Auton tuonti saksasta ei ole enää järkevää, oikeastaan kaikki autot, hintaluokasta ja merkistä riippumatta tulee kalliimmiksi kuin suomessa, nykyisin autot haetaan italiasta, ja silloinkin se kannattaa vasta kun auto on yli 2009vm, ajettu alle 100tkm ja hintaluokka suomessa 40 000€ ja yli, muissa tapauksissa matkat, rahdit ym. kulut verot syövät hyödyn.
- Toi5
Omaan käyttöön kannattaa hakea Saksastakin.
- cveijocesso
jos hakee niin tuo uudehkon kysytyn mallin, siinä tienaa rahat siihen omaan halpikseen.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Olet toisen kanssa
...ja minä yhä vain sinua kaipaan. Tiedän ettet ole onnellinen siellä. Älä hukkaa aitoa onnea ja rakkautta hukkaan vain2241546- 291393
Kuka teistä on paras nainen
A-nainen? J-nainen? K-nainen? M-nainen? S-nainen? Vai kenties joku muu...? 😊611269Immu otti pataan
Olen pettynyt, hänen piti viedä Stagalaa kuin litran mittaa - mutta kuinka kävikään? Voi hemmetti sentään.... Ääääääh!691217- 781194
Osaako joku selittää tätä
Että miksi mulle on joka toinen ventovieras ihminen tyly ainakin ilmeillään ja eleillään?751172Jos me joskus nähtäisiin
niin ei kai sen vielä tarvitsisi merkitä sen enempää? Ja voihan olla ettei kumpikaan enää siinä vaiheessa edes haluaisi1031163- 54998
Lesken uusi
Onko totta että puolangan kunnalla töissä ollut mies joka kuoli niin sen vaimolla jo uusi lohduttaja. Pitäneekö paikkans18952Persun suusta:"Köyhät on luusereita ja ansaitsevat köyhyyden"
Ministeri Juuston apulainen näin uhoaa. Mitäs siinä. Kyllä on jo tiedetty muutaman vuoden hallitustyön pohjalta että per175855