raamatunkohtia, jotka kertovat siitä miten epäraamatullinen kolminaisuusoppi on. Kolminaisuus onkin ajalta, jolloin polyteistinen Rooma alkoi nähdä jumalansa yhden jumalan ilmentyminä.
1. Kor. 8:6
niin on meillä kuitenkin ainoastaan yksi Jumala, Isä, josta kaikki on ja johon me olemme luodut, ja yksi Herra, Jeesus Kristus, jonka kautta kaikki on, niin myös me hänen kauttansa.
Efes 1:3
3 Ylistetty olkoon meidän Herramme Jeesuksen Kristuksen Jumala ja Isä, joka on siunannut meitä taivaallisissa kaikella hengellisellä siunauksella Kristuksessa,
Joh. 20:17
Jeesus sanoi hänelle: "Älä minuun koske, sillä en minä ole vielä mennyt ylös Isäni tykö; mutta mene minun veljieni tykö ja sano heille, että minä menen ylös, minun Isäni tykö ja teidän Isänne tykö, ja minun Jumalani tykö ja teidän Jumalanne tykö".
Joh 14:28
Te kuulitte minun sanovan teille: 'Minä menen pois ja palajan jälleen teidän tykönne'. Jos te minua rakastaisitte, niin te iloitsisitte siitä, että minä menen Isän tykö, sillä Isä on minua suurempi.
Matt. 26:39
Ja hän meni vähän edemmäksi, lankesi kasvoilleen ja rukoili sanoen: "Isäni, jos mahdollista on, niin menköön minulta pois tämä malja; ei kuitenkaan niinkuin minä tahdon, vaan niinkuin sinä".
Kolminaisuusoppia vastaan olevia selkeitä
78
351
Vastaukset
Ja tukevia
MATT.28:19. Menkää siis ja tehkää kaikki kansat minun opetuslapsikseni, kastamalla heitä Isän ja Pojan ja Pyhän Hengen nimeen
Miksi on kolme persoonaa, mutta vain yhteen nimeen ei nimiin.
KOL.2:9 Sillä hänessä asuu jumaluuden koko täyteys ruumiillisesti,
2KOR.5:19. Sillä Jumala oli Kristuksessa ja sovitti maailman itsensä kanssa eikä lukenut heille heidän rikkomuksiaan, ja hän uskoi meille sovituksen sanan
KOL.1:15. ja hän on näkymättömän Jumalan kuva, esikoinen ennen kaikkea luomakuntaa.
16. Sillä hänessä luotiin kaikki, mikä taivaissa ja mikä maan päällä on, näkyväiset ja näkymättömät, olkoot ne valtaistuimia tai herrauksia, hallituksia tai valtoja, kaikki on luotu hänen kauttansa ja häneen,
17. ja hän on ennen kaikkia, ja hänessä pysyy kaikki voimassa.
18. Ja hän on ruumiin, se on: seurakunnan, pää; hän, joka on alku, esikoinen kuolleista nousseitten joukossa, että hän olisi kaikessa ensimmäinen.
19. Sillä Jumala näki hyväksi, että kaikki täyteys hänessä asuisi
JOH.1:1Alussa oli Sana, ja Sana oli Jumalan tykönä, ja Sana oli Jumala.
2. Hän oli alussa Jumalan tykönä.
3. Kaikki on saanut syntynsä hänen kauttaan, ja ilman häntä ei ole syntynyt mitään, mikä syntynyt on.
14. Ja Sana tuli lihaksi ja asui meidän keskellämme, ja me katselimme hänen kirkkauttansa, senkaltaista kirkkautta, kuin ainokaisella Pojalla on Isältä; ja hän oli täynnä armoa ja totuutta
JOH.10:30 Minä ja Isä olemme yhtä."
JOH:14:9. Jeesus sanoi hänelle: "Niin kauan aikaa minä olen ollut teidän kanssanne, etkä sinä tunne minua, Filippus! Joka on nähnyt minut, on nähnyt Isän; kuinka sinä sitten sanot: 'Näytä meille Isä'?
ROOM.9:5. heidän ovat isät, ja heistä on Kristus lihan puolesta, hän, joka on yli kaiken, Jumala, ylistetty iankaikkisesti, amen!
TIIT.2:13. odottaessamme autuaallisen toivon täyttymistä ja suuren Jumalan ja Vapahtajamme Kristuksen Jeesuksen kirkkauden ilmestymistä,
2PIET.1:1 Simeon Pietari, Jeesuksen Kristuksen palvelija ja apostoli, niille, jotka ovat saaneet yhtä kalliin uskon kuin mekin meidän Jumalamme ja Vapahtajan Jeesuksen Kristuksen vanhurskaudessa.
HEPR. 13:8. Jeesus Kristus on sama eilen ja tänään ja iankaikkisesti.- K. T. USA.
Raamatunpaikka löytyi,mutta ei se todista kolminaisuudesta mitään,nyt olisi paikallaan nähdä alkuperäinen kirjoitus ennen käännöstä,koska raamattu ei ole ristiriidassa itsensä kanssa.
- Käännös
Aikaisemmin tällä foorumilla väitettiin, että missään muussa kuin UM-käännöksessä ei käännetä kreikankielen sanaa θεός (the·os′) - ”jumala”... pienellä alkukirjaimella.
Kuitenkin...katso esim. Raamatussa kerrottua keskustelua juutalaisten kanssa, jossa Jeesus sanoi (lainaten Psalmia 82:6) Joh. 10:34, 35 :
”Jeesus vastasi: "Eikö teidän laissanne sanota: 'Minä sanoin: te olette jumalia.'? Niitä, jotka saivat Jumalan ilmoituksen, sanotaan siis jumaliksi, eikä pyhiä kirjoituksia voi tehdä tyhjäksi.” - Kirkkoraamattu 1992 - Raamatuntutkija
K. T. USA. kirjoitti:
Raamatunpaikka löytyi,mutta ei se todista kolminaisuudesta mitään,nyt olisi paikallaan nähdä alkuperäinen kirjoitus ennen käännöstä,koska raamattu ei ole ristiriidassa itsensä kanssa.
Kun tutkii Raamattua tarkasti,niin sieltä selviää yllättäviä uutisia.Luomiskertomuksen jälkeen "YAHWEn POJAT riemuitsivat".Siis "SANA" ei ollutkaan ainoa poika,ja se taas muuttaa kolminaisuus-opin monipäiseksi opiksi ? Monipäiset oliot kuvataan Raamatussa "PEDOKSI",eikä pyhyyden esikuvaksi.Pyhä henki on "näkymätön voima",joka aiheuttaa elämänmuutoksen ihmisessä,se on kuin olisi syntynyt "uudestaan",kaikki entinen käyttääntyminen on jäänyt taakse."Joka on nähnyt minut,on nähnyt ISÄNI".Molemmat ovat täysin "harmooniset kaikessa",eroamatta mistään.Ainoa eroavaisuus esiintyy viimeisten päivien alkamisesta,mistä Jeesus vastasi apostoleille,"ainoastaan ISÄ tietää sen ajan alkamisen",koska ISÄ-YAHWE on ylin kaikessa.Helppoa kuin heinän teko,eikä sen ymmärtämiseen tarvita pitkiä "seminaareja".
- hkjlhjklhjklhjk
Raamatuntutkija kirjoitti:
Kun tutkii Raamattua tarkasti,niin sieltä selviää yllättäviä uutisia.Luomiskertomuksen jälkeen "YAHWEn POJAT riemuitsivat".Siis "SANA" ei ollutkaan ainoa poika,ja se taas muuttaa kolminaisuus-opin monipäiseksi opiksi ? Monipäiset oliot kuvataan Raamatussa "PEDOKSI",eikä pyhyyden esikuvaksi.Pyhä henki on "näkymätön voima",joka aiheuttaa elämänmuutoksen ihmisessä,se on kuin olisi syntynyt "uudestaan",kaikki entinen käyttääntyminen on jäänyt taakse."Joka on nähnyt minut,on nähnyt ISÄNI".Molemmat ovat täysin "harmooniset kaikessa",eroamatta mistään.Ainoa eroavaisuus esiintyy viimeisten päivien alkamisesta,mistä Jeesus vastasi apostoleille,"ainoastaan ISÄ tietää sen ajan alkamisen",koska ISÄ-YAHWE on ylin kaikessa.Helppoa kuin heinän teko,eikä sen ymmärtämiseen tarvita pitkiä "seminaareja".
Mistä tiedät, että Isä on Yhwh?
Minä en tiedä yhtään sitä, tukevaa raamatunpaikkaa.
- Seuraaja_
Juu kolminaisuuten on vaikea uskoa.
Sen sijaan on helppo uskoa siihen, että Jeesuksen mainitsema sukupolvi ei olekaan sukupolvi vaan muodostuu kahdesta ryhmästä.
Sitähän ei edes perustella millään Raamatun kohdalla.
Kyypparioktetti on puhunut.
Totta kai. Selvää kauraa. - skitso juttu
Matt. 26:39
Ja hän meni vähän edemmäksi, lankesi kasvoilleen ja rukoili sanoen:
"Isäni, jos mahdollista on, niin menköön minulta pois tämä malja;
ei kuitenkaan niinkuin minä tahdon,
vaan niinkuin sinä".
Jeesus siis rukoili...__itseään__ kolminaisuusopin mukaan? - Quo Vadis
"Jeesus siis rukoili...__itseään__ kolminaisuusopin mukaan? "
Katsos, teiltä todistajilta on kielletty, on tabu, ser jae, "otti orjan muodon" se todella on Raamatussa ja se tarkoittaa juuri tuota ihmiseksi tulemista.
Samalla tämä merkitsee, että et tiedä, mitä kolminaisuudella tarkoitetaan. Toimit vain sen mukaan kuin lahkossa neuvotaan- 13+16
"Katsos, teiltä todistajilta on kielletty, on tabu, ser jae, "otti orjan muodon""
En oikein ymmärtänyt miten tämä poistaa sen, mitä aiempi kirjoittaja kirjoitti:
"Jeesus siis rukoili...__itseään"
Ihan sama mitä muotoa on, rukoilee silti itseään.
Mutta te kolmininaisuusopin kannattajat ette taida oikein tajuta mitä tuossa lukee.
- 5y44y44uu4
raamattua voi tulkita monella tapaa. siksi siitä on kehkeytynyt paljon erilaisia lahkoja ja suuntauksia. jehovan todistajat saattavat olla oikeassa kolminaisuusopin suhteen. se ei kuitenkaan tarkoita että he olisi totuus. vt-seura on monessa asiassa erittäin väärässä raamatun suhteen.
seura opettaa että vain kuulumalla todistajiin voi pelastua. raamattu ei puhu sanallakaan mistään vt- järjestöstä tai muistakaan järjestöistä ja niihin kuulumisen välttämättömyydestä. se on lahkon omaa keksintöä- 2 + 2
Pieleen meni. Kolminaisuusoppi löytyy Raamatusta vaikka Jehovan todistajat kuinka sen kieltäisivät.
- K.T. USA.
Vaikka JTodistajien raamatuntuntemus onkin korkeatasoista,kuitenkin heidän väitöksensä olevansa ainoa maallinen Jumalan ilmaisu maan päällä on erehdyttävää,koska heidän "suora yhteytensä ylöspäin on hyvin katkonaista",heidän ennustustensa viallisuuksien takia.Yksikään ennustus ei ole toteutunut.Jos se kaikki olikin valhetta,niin sitten he ovatkin saa-tanan hallinnassa eikä Jehova-Jumalan.Syyte on vakava,mutta niin ovat raamatun asiatkin.
- Myötäkierre
Lahkon emolahkon raamatuntutkijain perustaja Russell kirjoitti että Pyhä Henki on Persoona.
Tosin omaksui adventistien tavan sanoa Jeesusta Mikaeliksi. Mutta todistajain tulisi ajatella että adventistit ovat jo tuosta tavasta luopuneet.
Luther, jonka lahkokirja "jehovantodistajat - jumalan valtakunnan julistajia" sanoo jehovantodistajaksi, korosti kolminaisuutta kun se selkiyttää että jotkut Raamatun jakeet eivät sittenkään ole keskenään ristiriidassa.
"onko Jeesus Isä?" -Seuran mielestä Joh 1:1 on siitä niin selvä, että seura on väärentänyt sen UM-kirjaan. Tuosta taas on Turusessa oppineiden lausuntoja useampiakin.
"Ja Isä on siis myoskin Pyhä Henki? " -Isä elikkä Jumalahan on Henki, ilman kroppaa, ja Jumalana myös Pyhä.- Tutkijamieli
---Luther, jonka lahkokirja "jehovantodistajat - jumalan valtakunnan julistajia" sanoo jehovantodistajaksi___
häh?
annappas sivunumero jossa niin sanotaan?
Kyseinen opus on kaupunginkirjastossamme, taidankin lainata sen ja tutkia perusteellisesti asian. - jatkakaa vaan
Tutkijamieli kirjoitti:
---Luther, jonka lahkokirja "jehovantodistajat - jumalan valtakunnan julistajia" sanoo jehovantodistajaksi___
häh?
annappas sivunumero jossa niin sanotaan?
Kyseinen opus on kaupunginkirjastossamme, taidankin lainata sen ja tutkia perusteellisesti asian.Ilkeämieliset *myötäkierre*-nikin sanat
saivat jo yhden ihmisen tutustumaan todistajien kirjaan.
:D
hedelmällistä ilkeilyä...
- Kaikkea kanssa
"häh?"
-Tiesitkö, että seura on myös sanonut lehtensä toimittajan olevan Jehova, sanonut maailmanlopun tulevan vuonna 1914, niin ja 1918 sekä 1925.
Niin ja että Jehova asuu Alcyon nimisellä tähdellä. tästä seura on vielä seura kertonut että pyramidin huippukivi osoittaa tietyn tähtikerron aikaan Alcyonille, ja että pyramidin mitat vahvistivat seuran vuosilukulaskennnan (mutta joka oikeasti oli omaksuttu adventisteilta)
Ja sitten vielä että kun pyramidi kiellettiin lahkon "oppiaineena" se tulikin saatanan raamatuksi.
ynnä muuta- tarkistan sivun
--myös sanonut
lehtensä toimittajan olevan Jehova-- kerrotko julkaisun ja sivunumeron? - Käännös
Sitaatti on suora lainaus kirjallisesta tai muusta esityksestä. Usein sitaatiksi kutsutaan mitä tahansa katkelmaa, joka on otettu jostakin muusta lähteestä.
Kirjallisuudessa suoran sitaatin merkkinä käytetään yleisestä lainausmerkkejä (""), kun tietty teksti on lainattu sellaisenaan suoraan uuteen tekstiin.
Epäsuoraksi lainaukseksi kutsutaan sitaattilausetta, jossa kerrotaan likimain, tarinanomaisesti, mitä joku muu on aikaisemmin sanonut, ja referaatti sisältää pääkohdat omin sanoin kerrottuna siitä, mitä joku toinen on sanonut.
- Wikipedia (suom.)
- Käännös
Kolminaisuusopin kannattajien ongelma on todellisuudessa aina ollut ”kolmas Persoona eli Pyhä Henki”.
Yleensä Raamatusta opin tueksi otetut lainaukset koskevat vain Isän ja Pojan suhdetta... ei kaikkia kolmea.- werttg,l,k
Täällähän palstalla näkee niitä ns.hengen hedelmiä??
- Höpönlöpöt
"Kolminaisuusopin kannattajien ongelma on todellisuudessa aina ollut ”kolmas Persoona eli Pyhä Henki”"
Ei kolminausuusopin kannattajilla ole mitään ongelmaa. Kolminaisuusopin vastustajilla se ongelma on. - 12+18
Höpönlöpöt kirjoitti:
"Kolminaisuusopin kannattajien ongelma on todellisuudessa aina ollut ”kolmas Persoona eli Pyhä Henki”"
Ei kolminausuusopin kannattajilla ole mitään ongelmaa. Kolminaisuusopin vastustajilla se ongelma on."Kolminaisuusopin vastustajilla se ongelma on. "
Ei kyllä se ongelma oli ja on kolminaisuusopin kannattjilla. Aikoinaan Konstantinus pakotti kaikki kolmiyhteisen jumalan kannattajiksi vaikka Ariuksella oli paljon kannatusta myös.
Kolmiyhteinen jumala ei ole ongelma myöskään juutalaisille, paitsi siinä mielessä että ko. opin julistajat paasaavat sitä jatkuvasti täälläkin. - Sanavoima
Aivan oikein.nm.KÄÄNNÖS..Näin se menee.Raamattu selvästi kuvaa Pyhää henkeä,tuulispää,tuli,kyyhkynen,elävä vesi.Toisekseen Pyhä henki ei ole persoona nimi,vaan Jeesuskin ilmaisee Pyhän hengen Jumalan Jahven luota lähtevänä VOIMANA(ei voi verrata mihinkään ihmisen ajatelmassa olevaan voimaan,vaan kyse on yliluonnollisesta Totuuden hengestä.) jolla hän KASTAA opetuslapsensa.esim.Apt.1:4-8..Apt.2:1-3.,Mark.1:8-11..
- Timpurin Pakista
Käännös: ...." on kirjoittanut myös vihkosen Homoseksualismi "
-Palstan aiheeseen ei kuulu homoseksualismi, vaikka se käännöstä kiinnostaakin
Käännös: ongelma on todellisuudessa aina ollut ”kolmas Persoona eli Pyhä Henki”.
-Mikä siinä Käännökselle on ongelmallista ? Etkö usko että Jumala, Isä meidän, on Pyhä, vai oletko käsityksessä että hänellä lihallinen vartalo ? (jolloin hän tietysti voi kortteerata Alcyon tähdellä, kuten jossain lahkojulkaisussa sanotaan)- Käännös
”Turunen on kirjoittanut useita kirjoja. Vartiotorni - Valtakunta uudessa valossa (Kuva ja Sana, 1995 / 2006 2.p.) tarkastelee Jehovan todistajia kriittisesti."
Wikipedia (suom.) - Raamatuntutkija
Käännös kirjoitti:
”Turunen on kirjoittanut useita kirjoja. Vartiotorni - Valtakunta uudessa valossa (Kuva ja Sana, 1995 / 2006 2.p.) tarkastelee Jehovan todistajia kriittisesti."
Wikipedia (suom.)Onko täällä joku J-Todistaja vetämässä kirjoituksia "miinuspuolelle".Tyypillistä raukkamaisuutta.He eivät suvaitse asiallisia kiistoja,vaan jyräävät vähemmin tutkineet,"katujyränsä alle",voitonriemuisina.Sen tähden kysynkin heiltä,aina ovelle koputuksen jälkeen,missä ja milloin YAHWE hyväksyi heidät saarnaajikseen,ja laskeutuiko heidän päälleen valkoinen kyyhkynen,ja kuuluiko taivaista ääni,tämä on minun "todistajani ??? Askeleet poistuvat nopeasti oveltani !
- osaan lukea
32 "Me julistamme teille ilosanoman: Minkä Jumala lupasi meidän isillemme,
33 sen hän on täyttänyt meille, heidän lapsilleen.
Hän on herättänyt Jeesuksen kuolleista,
niin kuin toisessa psalmissa sanotaan:
-- Sinä olet minun Poikani, tänä päivänä minä sinut __syn-nytin__
.
34 Ja kun Jumala on herättänyt Jeesuksen kuolleista,
Jeesus ei enää palaa katoavaisuuteen.
Tästä Jumala on sanonut:
-- Sen pyhän ja lujan lupauksen, jonka Daavidille annoin, minä täytän teille.
35 Hänhän sanoo toisessa kohden:
-- Sinä et salli pyhän palvelijasi ruumiin maatua.
http://www.evl.fi/raamattu/1992/Apt.13.html
Jumala herätti Jeesuksen kuolleista.
ei voi silloin olla sama persoona.
Jumala SYNNYTTI Jeesuksen.
Kolminaisuusopin
'yhdenvertaisuus' ei tuossa-KAAN toteudu. - Hevonhierakka
Lahkolla on Pyhästä Hengestä oma selityksensä, että se on Jumalan toimiva voima.
Kuitenkin, se on täysin tarpeeton, olisi täysin tarpeeton Raamatun sanomassa. Eikä sellaista ole teologien piirissä pohdittu.
Lahkon selitys voitaisiin sinänsä ymmärtää ja sitten etsiä Raamatusta kohtia missä puhtaimmiten sen käytölle ilmenisi käyttömahdollisuus, mutta sellaista sanaa ei siellä käytetä. Ajatellaan esim. luomiskertomusta, vedenpaisumusta, israelilaisia takaa-ajavien egyptiläisten hukuttaminen Punaiseen mereen,
Lahkon emolahkon perustaja Russell kirjoittikin aikoinaan että Pyhä Henki on Persoona.- K.T. USA.
Ei Russelilla ole mitään vaikuttavaa tekemistä tulevaisuudessa raamatun asioissa,muussa kuin harhauttavassa mielessä.Samat virheet jatkuvat kaikkien uskonnollisten järjestöjen keskuudessa.Yhdelläkään niistä ei ole totuutta hallussaan,koska pelkän raamatun avulla on mahdotonta saavuttaa täydellisyyttä.liian monen kiistanalaisen asian takia.Jokaisella "lahkolla" on vain määrättyyn pisteeseen asti puolitotuuksia,sen jälkeen ne kaikki menevät syvemmälle pimentoon.On vain kaksi selitettävää mahdollisuutta tarjolla ihmiskunnalle,taivaallinen sekä maallinen pelastus.Mikä joukko asetetaan taivaaseen,ja mikä joukko maanpäälliseen elämään parasiitimaisessa tilassa.Kristikunta hyväksyy niistä ainoastaan taivaallisen,ja he ovat maallisesta elämästä aivan hiljaa.Mainitsemasta siitä koskaan kenellekään.Miksi ?
- K.T.
K.T. USA. kirjoitti:
Ei Russelilla ole mitään vaikuttavaa tekemistä tulevaisuudessa raamatun asioissa,muussa kuin harhauttavassa mielessä.Samat virheet jatkuvat kaikkien uskonnollisten järjestöjen keskuudessa.Yhdelläkään niistä ei ole totuutta hallussaan,koska pelkän raamatun avulla on mahdotonta saavuttaa täydellisyyttä.liian monen kiistanalaisen asian takia.Jokaisella "lahkolla" on vain määrättyyn pisteeseen asti puolitotuuksia,sen jälkeen ne kaikki menevät syvemmälle pimentoon.On vain kaksi selitettävää mahdollisuutta tarjolla ihmiskunnalle,taivaallinen sekä maallinen pelastus.Mikä joukko asetetaan taivaaseen,ja mikä joukko maanpäälliseen elämään parasiitimaisessa tilassa.Kristikunta hyväksyy niistä ainoastaan taivaallisen,ja he ovat maallisesta elämästä aivan hiljaa.Mainitsemasta siitä koskaan kenellekään.Miksi ?
Asia on selvä.Meille on sepusteltu vuosisatojen ajat taivaallisesta palkinnosta,vaikka se ei koske kaikkea "lihaa".Raamatun uutinen iankaikkisesta elämästä viittaa selvästi "maanpäällistä elämää".Ainoastaan Israelin 12 sukukunnista on valittu taivaallisiin joukkoihin,"Ilmestyskirjan mukaan 144.000 henkilöä".Miksi sinne on asetettu selvät luvut.Kysymys on maapallon "ennallistamisesta alkuperäiseen tilaan",mikä vallitsi ennen syntiin lankeemista.Miten ihmeessä se on niin kovin kivuliasta uskoa sitä.Lapsille syötetty haihattelu taivaaseen menosta on istunut kirkkojen oppina vuosisatoja.Taivasosuuksiakin kirkko on myynyt "rahasta".Kun raha kirstuun kilahtaa,niin "sielu"taivaaseen vilahtaa,heheheh.Kyllä on humoristista hapatusta.
- Rupisenkati
Tuo Joh. 1:1 osoittaa Jeesuksen jumaluuden niin selkeästi että vartiotorniseuran opit tuottava elin nähnyt aiheelliseksi väärentää sen. Turusessa on asiasta asiantuntijalausuntoja.
Toki Joh 1:1 ja Jeesuksen jumaluus on osa kolmninaisuutta
Kolmas persoona on yksikössä hän, monikossa he- Sanavoima
Jeesuksessa ASUU JUMALUUS,aivan kuten Jeesus Kristus ASUU uudestisyntyneissä.Ei se silti tarkoita,että olisin Jeesus Kristus!Pois se!Sillä olen vajavainen armahdettu syntinen,ja täysin alaston Jumalan edessä.Silti puolustan Jumalan sanaa,vaikka ihmiset tappaisivat minut.Jeesukselle on annettu JUMALUUDEN VALTA,siihen asti,kunnes kuolemakin on kukistettu.Tämän jälkeen Poikakin,eli Jeesus ALISTETAAN Jumalan Jahven VALTAAN.
- K.T. USA.
Sanavoima kirjoitti:
Jeesuksessa ASUU JUMALUUS,aivan kuten Jeesus Kristus ASUU uudestisyntyneissä.Ei se silti tarkoita,että olisin Jeesus Kristus!Pois se!Sillä olen vajavainen armahdettu syntinen,ja täysin alaston Jumalan edessä.Silti puolustan Jumalan sanaa,vaikka ihmiset tappaisivat minut.Jeesukselle on annettu JUMALUUDEN VALTA,siihen asti,kunnes kuolemakin on kukistettu.Tämän jälkeen Poikakin,eli Jeesus ALISTETAAN Jumalan Jahven VALTAAN.
Kummallisin asia on se miten Jeesus vastasi Apostoleille heidän kysyessään viimeisistä päivistä,ja niiden päivien alkamisesta,Jeesus vastasi,"ISÄ AINOASTAAN TIETÄÄ SEN",no nyt tulikin ylitsepääsemätön vaikeus,jos Jeesus,pyhähenki,ja Jumala ( nimetön Jumala) ovat sama persoona,niin totisesti Jeesus olisi voinut kysymykseen vastata.Ei voida muuta sanoa,kuin onpas "sikamaista raamatun vääristelyä".Pyhässä hengessä oleminen tarkoittaa kaikessa harmoonisuuden pitäminen totuudessa,ja päämäärän saavuttamisessa,näkymätttömän mutta toimivan voiman ansiosta.Pyhän hengen vaikutuksen alaisuudessa olevat persoonat ovat silti kaikki yksilöitä.AAMEN.
- Sanavoima
Ilm.kirjassa Pyhä Henki näytetään 7nä.tulisoihtuina.Jumala Jahveh on valtaistuimella istuva ja myös Jeesus, koskapa he ovat persoonia. Ilmestys on paljastus/verhon poisto, jonka Jumala ANTAA Jeesukselle.Isää, polkaa ja pyhää henkeä EI EDES MAINITA SANALLAKAAN ILM.KIRJASSA!Miksiköhän näin?Kyse on, että se EI OLE LAINKAAN NIMI.On selvää, että eräänlainen kolmikko näytetään,1.peto.2väärä profeetta.3saatana.ilm.16:13.Ilm.kirjan lopussa, luku.22.ssa.valtaistuimilla istuvat VAIN JUMALA JA KARITSA.jae1.ssä.Koska Pyhä henki ei ole persoona, se ei istu valtaistuimella vaan kuvataan ELÄVÄKSI VEDEKSI JOKA VIRTAA JUMALAN JA KARITSAN VALTAISTUIMESTA.Jeesus kumoaa jo kolm.opin jo Matt.24:36.ssa.Hän ei tiedä vieläkään, sillä hänen sanansa ei muutu, olipa lihassa tai ei.Hebr.13:8.
- Kysy ja opi
No siellä VT:ssä jo sanotaan jossain että Jahve on yksi (vartiotorniseura on kirjoittanut, että nimen oikeampi muoto on Jahve, mutta että se suosittelee jäsenistölleen jehovaa, koska he ovat siihen enemmän totutettuja) ja Jeesus on Jahve, niin se on sitä Raamattua se.
lahkon emolahkon perustaja Russell taas omaksui adventisteilta, kun kaveerasi näiden kanssa, tavan sanoa Jeesusta Mikaeliksi. Adventistit puolestaan ovat jo tuosta tavasta luopuneet, kun taas Russell siirtyi tuonpuoleiseen, jolloin Rutherford voitti oikeustaistelussa jäämistön, mutta kun osa raamatuntutkijoista ei suostunut hänen muutosvaatimuksiinsa, niin elää raamatuntutkijat edelleen, myös Suomessa. Ehkä tuo oikeustaistelu vei niin Rutherfordin huomion, ettei hän huomannut adventistien keksineen virheen Mikael-nimityksessään, kun luopuivat siitä.- ha haa
Häh? Jeesus millaista potaskaa. Oetko varma ettei oma nimesi ole Jahve?
Käyttäisin kyllä muotoa Jehova, se on oikeampi muoto. - K.T. USA.
Pienellä tutkimisella se asia selviää.JTodistajat väittävät Ark-enkeli Mikaelin olevan samanaikaisesti Jeesus Nazaretilainen.Se ei voi pitää paikkaansa koska Jeesus on paljon enekeleitä ylempi persoona.Hän ei ole koskaan asettunut enkelin asemaan.Eri persoonat on pidettävä järjestyksessä,muuten kaikki menee sekaisin,esimerkkinä juuri kolminaisuusoppi,mikä harhaannuttaa miljoonia ihmisiä,vieden heidät kadotukseen.
- pohdi lisää
K.T. USA. kirjoitti:
Pienellä tutkimisella se asia selviää.JTodistajat väittävät Ark-enkeli Mikaelin olevan samanaikaisesti Jeesus Nazaretilainen.Se ei voi pitää paikkaansa koska Jeesus on paljon enekeleitä ylempi persoona.Hän ei ole koskaan asettunut enkelin asemaan.Eri persoonat on pidettävä järjestyksessä,muuten kaikki menee sekaisin,esimerkkinä juuri kolminaisuusoppi,mikä harhaannuttaa miljoonia ihmisiä,vieden heidät kadotukseen.
Raamatun mukaan kristus on seurakunnan pää, jumala kristuksen pää. Siinä sinulle järjestys.
Todistajien näkemys Jeesuksesta enkelinä ennen maan päälle tuloaan on loogisempi kuin esitys siitä, että Jeesus on Jehova. - K.T.USA.
pohdi lisää kirjoitti:
Raamatun mukaan kristus on seurakunnan pää, jumala kristuksen pää. Siinä sinulle järjestys.
Todistajien näkemys Jeesuksesta enkelinä ennen maan päälle tuloaan on loogisempi kuin esitys siitä, että Jeesus on Jehova.Voimasuhteet eroavat suuresti,koska "ainoastaan ISÄ tietää viimeisten päivien alkavan".Se kumoaa kaikki harhaopit,mitkä ovat sen vanhan valehtelijan asettamia jokaiseen kirkkoon maapallolla.Saa-tana käyttää raamattua aseenaan,väärentäen sitä kansoille,mutta lammasmaiset totuutta janoavat eivät mene siihen pyydykseen.Jos Raamatunpaikkojen välillä esiintyy "riitaisuuksia",niin silloin on jokin käännös virheellinen,taikka tahallisesti harhauttava.Valheella on lyhyet jäljet,mutta totuus pysyy "ikuisesti".
- Rupisenkati
"Poika ei voi koskaan olla "ISÄNSÄ ISÄ"
-Siellä on se jae, todistajille tabu, otti orjan muodon.
"tämä on minun poikani johon minä olen mieltynyt"
-Tuo ilmaistiin läsnäolevalle yleisölle
"Jehova, se on oikeampi muoto"
Niin, semmoisen potaskan on lahkko keittänyt. Jeesus ei käyttänyt koskaan Jehovaa/Jahvea. Isä meidän -rukouksessa, jossa Jumalan nimi on pyhitetty, sanotaan Isä.
Lahkolainen on opetettu sanomaan, että se on mallirukous. Vastaa hänelle, että malliksi on siis asetettu, ettei Jehova-nimeä tarvitse käyttää.- puuta heinää taas
"Jeesus ei käyttänyt koskaan Jehovaa/Jahvea. Isä meidän -rukouksessa, jossa Jumalan nimi on pyhitetty, sanotaan Isä. "
Ja mistäs sinä sen tiedät. Et mistään.
Älä lutikka viitsi jauhaa samaa joka aloituksessa. - höpönlöpön taas
"tämä on minun poikani johon minä olen mieltynyt"
-Tuo ilmaistiin läsnäolevalle yleisölle-------------------
hmmm...
Jumala siis sanoo olevansa oma Poikansa johon on kovasti mieltynyt,
on KOLMINAISUUS-selitys.
Jeesus rukoili..itseään...
Aika narsistisen skitsofreeninen uskomus
tuo Trinity.oppi.... - K.T. USA.
puuta heinää taas kirjoitti:
"Jeesus ei käyttänyt koskaan Jehovaa/Jahvea. Isä meidän -rukouksessa, jossa Jumalan nimi on pyhitetty, sanotaan Isä. "
Ja mistäs sinä sen tiedät. Et mistään.
Älä lutikka viitsi jauhaa samaa joka aloituksessa.Olen aivan varma,mitenkä Jeesus käytti "ISÄNSÄ NIMEÄ",koska han sanoi kirkastavansa "ISÄNSÄ NIMEN".Jokaisella yksilöllä on oma henkilökohtainen nimensä,selvyydeksi."ADONI" on Messias ,ja ADONAI korkein,Jumala ,Jahve ( YAHWE).Se totuus on kiistätön,ja mitätöi kolminaisuusopin täysin.Mutta usko totuuteen on "vapaa-ehtoista".Te kaikki kolminaisuusopin kannattajat,uneksikaa vain rauhassa taivasosuuksistanne,mutta älkää pettykö ?
- K.T.USA.
Ketä sitten huudat hädän tullen,Darwiniako ? Viestisi saattaa mennä perille paremmin,jos tiedät sen henkilön, ( voiman)nimen jota huudat avuksi.
- herran oma
Usko herraan Jeesukseen,niin pelastut,ja perhe kuntasi myös. Ja joka huutaa avuksi Herran nimeä,niin pelastuu. Jeesus Kristus on ihana Herramme ja jumalamme,niinkuin tuomaskin sanoo. Enää en elä minä,vaan Kristus elää minussa,halleluja. Jeesus on ihminen,mutta myös Jumala. Jeesusta kumarrettiin,ei edes enkeleitä kumarreta. Tehkää parannus synneistänne,ja kääntykää Herramme puoleen,niin hän armahtaa teitä. Jumala armahtaa ja Jumala on viimeisinä päivinä tullu ilmi pojassaan Jeesuksessa Kristuksessa,aamen ja halleluja. Ylistys olkoon Jumalan ja meidän Herramme Jeesuksen Kristuksen
- Sanavoima
Jeesus on Jumalan Poika.Ei ihminen ja jumala yhtäaikaa.Tätä ei raamattu opeta.Tätä kolm.oppi keskustelua voi jatkaa vaikka kuinka pitkään niille jotka eivät jotka uskovat psykologiseen järkeilyyn Jumalasta,ns.kolmipäisenä.Tosi uskovat tunnustavat Jeesuksen Jumalan Pojaksi,ei enempää eikä vähempää.Todiste löytyy.1.Joh.4:15..eikö tämä riitä?Kolm.oppi on polkee Jumalan ykseyttä pahasti,eikä tälläistä ole oppia ole ilm.kirjassakaan,joka kuuluisi tutkia tarkoin.Koko isän,pojan ja pyhän hengen nimeen oleva kastekäsky,ei ole kaikissa käsikirjoituksissa.Pietari tekee selväksi,että kaste tulee olla Jeesuksen Kristuksen nimeen.Jehovan Todistajat ovat oikeassa kolm.opin suhteen,mutta en ymmärrä miksi he eivät kasta Jeesuksen Kristuksen nimeen,jonka Pietari,Pyhää henkeä täynnä,antoi kastekäskyksi?Tähän Jeesuksen nimee kastaminen on kaksi kertaa ilmoitettu.Apt.2:38.ja.Apt.10:48..Koska Jeesus valitsi Pietarin,ja vain Pietari tiesi Jeesuksen olevan Jumalan Messias,niin varma on kastekäsky,Jeesuksen Kristuksen nimeen.Kun raamattua lukeneena,olen huomannut,että isän,pojan ja pyhän hengen.ns.nimeä,EI MAINITA JATKOSSA,YHDESSÄKÄÄN RAAMATUN PAIKASSA.Miksiköhän?Kyseessä on luopio kirkkoisien LISÄYS.Jumala AINA antaa kaksi,tai kolme TODISTUSTA.Yksi todiste on epäpätevä,ja epäaito.esim.1.Moos.41:15-32.,4.Moos.35:30..Koska lakikin vaati kaksi todistajaa,niin kuinka Pietarin kastekäsky ei kumoaisi,tätä epäaitoa,isän,pojan ja pyhän hengen nimeen kastekäskyä?.Yksi todiste ei riitä.5.Moos.17:6..Tätä isän,pojan ja pyhän hengen nimeen kastekäskyä EI OLE JEESUS ANTANUT,VAAN SE ON LISÄYS,ETTÄ IHMISET SOKEASTI USKOVAT,TUTKIMATTA ASIAA.Pietari EI KASTANUT isän,pojan ja pyhän hengen nimeen,koska sitä ei oltu hänelle käskyksi annettukaan.Jos olisi,miksi hän KÄSKEE kastamaan Jeesuksen Kristuksen nimeen?Jeesus on NIMI,mutta isä,poika ja pyhä henki,EIVÄT OLE NIMIÄ.Kyseessä on saatanan luste,jonka luopiot laittoivat raamattuun.Antikristus pyrkii muuttamaan ajat ja lain.Tämä on todiste siitä.Myös ristiä antikristus henki käyttää tunnusmerkkinään.Antikristus ilmaistaan.ilm.6:2..Ja minä näin,ja katso:valkea hevonen,ja sen selässä istuvalla oli jousi(huom.ei nuolta.),ja hänelle annettiin seppele,ja hän lähti voittajana voittamaan..Kyseessä on Jumalan lähettämä väkevä eksytys henki,ja jos mahdollista,myös valitut menevät harhaan.Muutama raamatun paikka valaisee asian todeksi.2.tess.2:3-12.,Matt.7:16-23.,Mark.13:21-37..
- K.T. USA.
Ei Jeesus esittänyt koskaan itseään "Jumalana",vaan ainoastaan Jumalan poikana,koska Jumalaa ei ole kukaan koskaan nähnyt.YAHWE on niin valtava voima,ettei sitä lihallinen ihminen kestäisi.Ajatella voimaa joka on luonut "Atomivoiman",kuinka paljon voimakkaampi "HÄN ON ".Lopettakaa turhien lörpöttely,ja tutkikaa enemmän kirjoituksia.
- Satisen Kuti
"Ja mistäs sinä sen tiedät"
Ei sitä VArtiotornista tiedä. Mutta Sanasta, Raamatusta. - Käännös
Nimimerkki ”Rupisenkati” kirjoitti 16.1.2014 12:35:
”Toki Joh 1:1 ja Jeesuksen jumaluus on osa kolmninaisuutta”
Raamatun tekstin mukaan siinä mainitaan vain kaksi ”Persoonaa”.
Miten ”Pyhän Hengen” jumaluus... samoin Raamatun perustein?- Topias Kivahessu
Ehkä olisi hyvä ymmärtää ensin että adventistit itsekin, joilta lahko omaksui tavan sanoa Jeesusta Mikaeliksi, ovt luopuneet tuosta tavasta.
Sitten että lahkon emolahkon perustaja Russell sanoi Pyhää Henkeä Persoonaksi.
Kun tutkit Russellin kirjoituksia tuolta ajalta huomaat ne niin erilaisiksi että ihmettelet onko samasta lahkosta, emolahkosta, kysymyskään.
Siinäpä se - Käännös
Topias Kivahessu kirjoitti:
Ehkä olisi hyvä ymmärtää ensin että adventistit itsekin, joilta lahko omaksui tavan sanoa Jeesusta Mikaeliksi, ovt luopuneet tuosta tavasta.
Kun tutkit Russellin kirjoituksia tuolta ajalta huomaat ne niin erilaisiksi että ihmettelet onko samasta lahkosta, emolahkosta, kysymyskään.
Siinäpä seParasta olisi ymmärtää ensin mitä Raamatussa sanotaan ja tehdä sen mukaan.
Esim. Raamatussa hepr. sana "ruah" ja keik. sana "pneuma" (henki) merkitsee aina "voimaa" ei "Persoonaa". - K.T. USA.
Topias Kivahessu kirjoitti:
Siinäpä seRaamatun mukaan taivaallisessa järjestyksessä on eriarvoisia asemia.Jeesus ei voi olla Arkkienkeli Mikael,samanaikaisesti,koska Jeesus,korotetussa asemassaan on paljon enkeleitä ylempänä.Ei Mikaelille ole annettu päätösvaltaa ihmiskunnan suhteen.Jeesus sanoi,ainoastaan hänen kauttaan ihminen voi pelastua,eikä Mikaelin kautta.Asia selvä.AAMEN.
- Jeesus on Jumala
.Kun kaikki on alistettu,silloin POIKAKIN ALISTETAAN JUMALAN JAHVEN VALLAN ALLE..1.Korintt.15:24-28
- Sanavoima
Jumalaa EI ALISTETA,POIKA ALISTETAAN.Toisekseen,missä Pyhä henki?Ei valtaistuimella näytetä.Eli ei persoona.Tähän ei oteta ihmisoppeja,vaan YKSI JUMALA,ja hän on laittanut hänet hallitsemaan siihen asti,kunnes kuolema on kukistettu.Jt.jilla on lähes sama näkemys kuin minulla Jumalasta,ja se on totuuden mukainen.JOS KOLM.OPPIA ei olisi,eikä psykoligista järkeilyä,suurin osa ajattelisi aivan varmasti Jumalan siten,että hän on YKSI,ja ilman kolmea persoonaa,sillä tämä kolm.oppi on JÄRKEILTY OLETTAMUS,KUN TAAS JEESUS SANOO,ETTÄ TAIVASTEN VALTAKUNNAN SALAISUUDET ON KÄTKETTY VIISAILTA JA YMMÄRTÄVÄISILTÄ,JA ILMOITETTU LAPSEN MIELISILLE.Lapset eivät järkeile,he puhuvat Totuuden Jumalan suoraan,ei kiertelemällä ja filosoimalla,joka on hulluutta Jumalalle.
- Sanavoima
Sanavoima kirjoitti:
Jumalaa EI ALISTETA,POIKA ALISTETAAN.Toisekseen,missä Pyhä henki?Ei valtaistuimella näytetä.Eli ei persoona.Tähän ei oteta ihmisoppeja,vaan YKSI JUMALA,ja hän on laittanut hänet hallitsemaan siihen asti,kunnes kuolema on kukistettu.Jt.jilla on lähes sama näkemys kuin minulla Jumalasta,ja se on totuuden mukainen.JOS KOLM.OPPIA ei olisi,eikä psykoligista järkeilyä,suurin osa ajattelisi aivan varmasti Jumalan siten,että hän on YKSI,ja ilman kolmea persoonaa,sillä tämä kolm.oppi on JÄRKEILTY OLETTAMUS,KUN TAAS JEESUS SANOO,ETTÄ TAIVASTEN VALTAKUNNAN SALAISUUDET ON KÄTKETTY VIISAILTA JA YMMÄRTÄVÄISILTÄ,JA ILMOITETTU LAPSEN MIELISILLE.Lapset eivät järkeile,he puhuvat Totuuden Jumalan suoraan,ei kiertelemällä ja filosoimalla,joka on hulluutta Jumalalle.
Siis Jumala on laittanut Jeesuksen hallitsemaan,kunnes kaikki on voitettu hänen valtaansa.
- Käännös
Sanavoima kirjoitti:
Siis Jumala on laittanut Jeesuksen hallitsemaan,kunnes kaikki on voitettu hänen valtaansa.
Näinhän se on... Raamatun tekstin mukaan.
- ei häviä
Käännös kirjoitti:
Näinhän se on... Raamatun tekstin mukaan.
Dan. 7:13. Minä näin edelleen yön näyissä, ja katso, taivaiden pilvien mukana oli tulossa joku ihmisen pojan kaltainen, ja hän sai pääsyn Ikiaikaisen luo, ja hänet vietiin aivan Hänen eteensä. 14 Ja hänelle annettiin hallitusvalta ja kunnia ja valtakunta, jotta kaikki kansat, kansalliset ryhmät ja kielet palvelisivat häntä. Hänen hallitusvaltansa on ajan hämärään asti kestävä hallitusvalta, joka ei häviä, ja hänen valtakuntansa on valtakunta, joka ei tuhoudu.
- Jeesus on Jumala
ei häviä kirjoitti:
Dan. 7:13. Minä näin edelleen yön näyissä, ja katso, taivaiden pilvien mukana oli tulossa joku ihmisen pojan kaltainen, ja hän sai pääsyn Ikiaikaisen luo, ja hänet vietiin aivan Hänen eteensä. 14 Ja hänelle annettiin hallitusvalta ja kunnia ja valtakunta, jotta kaikki kansat, kansalliset ryhmät ja kielet palvelisivat häntä. Hänen hallitusvaltansa on ajan hämärään asti kestävä hallitusvalta, joka ei häviä, ja hänen valtakuntansa on valtakunta, joka ei tuhoudu.
Raamatun mukaan Poika oli mukana luomistyössä (Sana) ja Isä oli Kristuksen ristillä läsnä.
Alun luomisessa näkyvät sekä Isä, Poika että Pyhä Henki.
Henki taas on Kristuksen Henki, jonka Hän lähettää (tai Isä lähettää Pojan kautta). Jumalan työ on aina trinitaarista. Acta trinitatis ad extra sunt indivisa (”kolmiyhteisen Jumalan ulospäin suuntautuvat teot ovat jakamattomat”).
Jeesus oli luomisessa jo läsnä, Hänen kauttaan ja Häneen luotiin kaikki. Painotuksella, että Jeesus on aina olemassa, myös pelastushistorian ja siihen liittyvien tehtävien ulkopuolella, tarkoitan juuri sitä, että Jumalan työ on aina trinitaarista ja että kolmiyhteisen Jumalan ulospäin suuntautuvat teot ovat jakamattomat. "Jumala oli Kristuksessa ja sovitti itsensä maailman kanssa". - Jeesus on Jumala
Jeesus on Jumala kirjoitti:
Raamatun mukaan Poika oli mukana luomistyössä (Sana) ja Isä oli Kristuksen ristillä läsnä.
Henki taas on Kristuksen Henki, jonka Hän lähettää (tai Isä lähettää Pojan kautta). Jumalan työ on aina trinitaarista. Acta trinitatis ad extra sunt indivisa (”kolmiyhteisen Jumalan ulospäin suuntautuvat teot ovat jakamattomat”).
Jeesus oli luomisessa jo läsnä, Hänen kauttaan ja Häneen luotiin kaikki. Painotuksella, että Jeesus on aina olemassa, myös pelastushistorian ja siihen liittyvien tehtävien ulkopuolella, tarkoitan juuri sitä, että Jumalan työ on aina trinitaarista ja että kolmiyhteisen Jumalan ulospäin suuntautuvat teot ovat jakamattomat. "Jumala oli Kristuksessa ja sovitti itsensä maailman kanssa".Isällä ja Pojalla on erilliset persoonat, vaikka ovat yksi Jumala.
Pyhä Henki on Jumalan persoonallinen ja tunteva Henki, jonka tehtävänä on kirkastaa Kristusta Joh 16:14.
Pyhä Henki osaa murehtia"(Ef.4:30), "tahtoa"(1 Kor.12:11), "rukoilla"(Room.8:26-27)"opettaa" ja "muistuttaa"(Joh.14:26). Lisäksi Pyhä Henki puhuu itsestään käyttäen persoonapronominia "minä"(Apt.13:2).
- hänen, joka on mennyt taivaaseen ja on Jumalan oikealla puolella; ja hänen allensa ovat enkelit ja vallat ja voimat alistetut, 1 Piet 3:22
- Jeesus on Jumalan Sana joka tuli lihaksi (Joh 1:1-3,14). Ilman Sanaa (Jeesusta) ei ole luotu mitään (Kol 1:16-17). Kaikki on saanut syntynsä hänen kauttaan, ja ilman häntä ei ole syntynyt mitään, mikä syntynyt on" (Joh 1:3).
Mieti myös tätä
Sak. 12:10 JUMALA SANOO ITSESTÄÄN: "Ja he kohottavat katseensa minuun, kohottavat katseensa häneen, jonka ovat lävistäneet.
vrt. Joh.19:37, Ilm. 1:7
"He katsovat häneen, jonka ovat lävistäneet."
Kenen he ovat lävistäneet?
Vastaus Jeesuksen.
Ja ajattele myös tätä;
UT:n kreikkalainen teksti kääntää kaikki vanhan testamentin Herra (JHWH) sanan lainaukset sanalla KYRIOS.
Samaa kyrios sanaa käytetään myös silloin, kun käytetään Herra (kyrios) Jeesus sanaa.
UT ei tee mitään eroa näiden sanojen välille, jotka ovat lainauksia VT:sta missä esiintyy Herra (Jhwh) sana ja UT:ssa olevan Herra (Kyrios) sanojen välille.
Esimerkiksi hepreankielisessä Raamatussa Jes 40:3:ssa oleva HERRALLE sana on JHWH sekä Jumalallemme sana on ELOHIM, ja kuten tiedämme niin Johannes kastaja valmisti tietä HERRALLE JEESUKSELLE, joka on Raamatun ilmoituksen mukaan HERRA (JHWH) sekä JUMALA (ELOHIM)
Raamattu näin ilmoittaa Jeesuksen samaksi kuin Vanhan testamentin JHWH. - Sanavoima
Isällä ja Pojalla on erilliset persoonat, vaikka ovat yksi Jumala.
Pyhä Henki on Jumalan persoonallinen ja tunteva Henki, jonka tehtävänä on kirkastaa Kristusta Joh 16:14.
Pyhä Henki osaa murehtia"(Ef.4:30), "tahtoa"(1 Kor.12:11), "rukoilla"(Room.8:26-27)"opettaa" ja "muistuttaa"(Joh.14:26). Lisäksi Pyhä Henki puhuu itsestään käyttäen persoonapronominia "minä"(Apt.13:2).
- hänen, joka on mennyt taivaaseen ja on Jumalan oikealla puolella; ja hänen allensa ovat enkelit ja vallat ja voimat alistetut, 1 Piet 3:22
- Jeesus on Jumalan Sana joka tuli lihaksi (Joh 1:1-3,14). Ilman Sanaa (Jeesusta) ei ole luotu mitään (Kol 1:16-17). Kaikki on saanut syntynsä hänen kauttaan, ja ilman häntä ei ole syntynyt mitään, mikä syntynyt on" (Joh 1:3).
Mieti myös tätä
Sak. 12:10 JUMALA SANOO ITSESTÄÄN: "Ja he kohottavat katseensa minuun, kohottavat katseensa häneen, jonka ovat lävistäneet.
vrt. Joh.19:37, Ilm. 1:7
"He katsovat häneen, jonka ovat lävistäneet."
Kenen he ovat lävistäneet?
Vastaus Jeesuksen.
Ja ajattele myös tätä;
UT:n kreikkalainen teksti kääntää kaikki vanhan testamentin Herra (JHWH) sanan lainaukset sanalla KYRIOS.
Samaa kyrios sanaa käytetään myös silloin, kun käytetään Herra (kyrios) Jeesus sanaa.
UT ei tee mitään eroa näiden sanojen välille, jotka ovat lainauksia VT:sta missä esiintyy Herra (Jhwh) sana ja UT:ssa olevan Herra (Kyrios) sanojen välille.
Esimerkiksi hepreankielisessä Raamatussa Jes 40:3:ssa oleva HERRALLE sana on JHWH sekä Jumalallemme sana on ELOHIM, ja kuten tiedämme niin Johannes kastaja valmisti tietä HERRALLE JEESUKSELLE, joka on Raamatun ilmoituksen mukaan HERRA (JHWH) sekä JUMALA (ELOHIM)
Raamattu näin ilmoittaa Jeesuksen samaksi kuin Vanhan testamentin JHWH.Jeesus on sanl.8.luvun mukaan luotu,ja ESIKOINEN.Vain Jeesuksesta raamattu puhuu ESIKOISENA,JUMALASTA LUOTUNA.Muut on luotu Jeesuksen KAUTTA.Ei mitään jumalia ole,VAAN JEESUS TOIMII ISÄNSÄ NIMESSÄ.Häntä ei otettu vastaan,kun hän tuli lihaan.Sama toistuu nyt.Nyt se vain menee toisinpäin.NYT EI JULISTETA JUMALAN JAHVEN NIMEÄ,JONKA JEESUS HALUSI TULEMAN JULKISUUTEEN.Kuten Jeesus sanoo:JA MINÄ OLEN TEHNYT SINUN NI-ME-SI(YHVH=JAHVEH) HEILLE TUNNETUKSI JA TEEN VASTAKIN=JATKOSSAKIN,JATKUVASTI,että se rakkaus, jolla sinä(JAHVEH) olet minua rakastanut,olisi heissä ja minä olisisin heissä.Joh.17:26,.jae 25.ssä.ilmoitetaan,että MAAILMA EI OLE TUNTENUT JUMALAA JAHVEA,eikä se tunnu tuntevan nytkään..Jeesus nimi täytyy tuntea myös,sillä jos tätä Jeesus NIMEÄ EI TUNNE,EIKÄ USKO SIIHEN,EI VOI PELASTUA.Tämän takia tuon valkeuteen Jeesuksen HEBREAN KIELISEN NIMEN,JOKA ON YAHUSHUA.Huom.Tässä näemme Jumalan nimen YAH=JAH.Lyhennetty muoto.Yahushua=Jahve pelastaa.Jeesus,hebr.Yahushua nimessä ja siihen uskomalla,ihminen voi pelastua.Pelastaja on Jahve,Jeesuksen kautta.Todisteet.Apt.4:10-12.,Joh.3:18,.Jes.43:11.Tässäkin näemme,että vain Jahve pelastaa=Jeesus nimen kautta.Ei siis kolm.opin kaltaista,eksytyksen oppia.
- K.T. USA.
En menisi noin pitkälle.Pitäisin silti "voimasuhteet erillään".ISÄ (Jahve) on hyväksynyt poikansa,Kuninkaan,hallitsemaan kansoja uudessa tilassa maan päällä.Taivaallisesta hallinnosta meillä on hyvin vähän tietoa,mutta maanpäälliset lupaukset on meille ilmaistu Raamatussa.Eikä taivaalliset,hallinnolliset asiat meille kuulu,kunhan täytämme meille asetetut vaatimukset kuuliaisina puutarhureina "uudessa maailmassa".
- K.T.USA.
Jeesus oli luomisessa jo läsnä, Hänen kauttaan ja Häneen luotiin kaikki. Painotuksella, että Jeesus on aina olemassa, myös pelastushistorian ja siihen liittyvien tehtävien ulkopuolella, tarkoitan juuri sitä, että Jumalan työ on aina trinitaarista ja että kolmiyhteisen Jumalan ulospäin suuntautuvat teot ovat jakamattomat. "Jumala oli Kristuksessa ja sovitti itsensä maailman kanssa".Ei tarvita Katolilaisten Latinaa,selitellessä Raamattua.Uusi yllätys Katolilaisille on Paavin hyväksyminen "Homot" katolilaisuuteen.Kuitenkin Jumalan silmissä "homous on kauhistus",hänen silmissään ? Mitään kirkkokuntaa ei pidä hyväksyä asiayhteyteen totuuden kanssa,johan se on nähty.Jeesus mainitsi kuvaavasti,onko maan päällä yhtään " uskoa",hänen tullessaan takaisin.Siis ilmeiseti kysymys on hyvin pienestä joukosta Raamatuntutkijoista,jotka pysyvät kynsin hampain kiinni totuudessa,eivätkä sorru populismin harhaoppeihin.
- Hevonhierakka
"en ainakaan ole huomannut heidän olevan poliitiikassa mukana?"
-He ovat erityisesti edut vastaanottamassa.
-Äänestäminen oli aikaisemmin kiellettyä, mutta sen periaatteensa lahko myi kuten minkä tahansa rahasta elikkä toimiluvastaan itä-Euroopassa. Nykykirjoitukset, korjaan viimeksi näkemäni kirjoitukset ovat että äänestystilaisuudessa saa käydä mutta että olisi omatunnon asia se äänestäminen. Onko yllättävää, sitä se on kristitylle aina ollutkin.
Tuosta listalta on unohtunut ilmeisesti tyypillinen lahkoleuhkinta tupakoimattomuudesta. Politiikkaan osallistuneet ovat kansanterveydellisistä syistä säätäneet sille rajoituksia ja nyt tupakointi onkin Suomessa ennätyksellisen vähäistä. Tästä politiikassa onkin kysymys.- K.T. USA.
Terveet tavat ovat vain yksi esimerkki "oikeasta käyttääntymisestä",mutta ei sekään ratkaise totuudessa pysymisestä.V-T järjestö ei ole koskaan tutkinut itseään,eikä oppejaan suurennuslasin alla.Sen johdosta heidän ennustuksensa ovat heidän omia höpötyksiään,ja se todistaa paljon.Jos he olisivat Jehovan hyväksymä järjestö,niin mikään heidän ennustuksistaan ei menisi pieleen.Jos he profetoivat,eikä se tapahdu,niin silloin he ovatkin saa-tanasta eikä Jehovasta.
- Vennu
"eduilla vastaan ottamista"
mitkään yhteiskunnalliset tukimuodot eivät ole todistajille vieraita.
"Eivät osallistu vaaleihin "
Tuossa edellä on tiedetty että seura ei kiellä äänestämistä, eikä tuomitsekaan sitä. Ehdokkuus, valinta ja työ rakkaudellisten uudistusten puolesta on varsin kristillistä toimintaa.
"se tarkoittaa pedon kumartamista"
Oletko höhlä ? Lopeta siinä tapauksessa yhteiskunnallisten tukimuotojen käyttö, älä käy kunnallisilla terveysasemilla, älä nosta sairaus- ja muita sosiaalivakuutustukimuotoja jne- K.T.USA.
Raamatusta ei löydy esimerkkejä,milloin Jeesus ja Apostolit olisivat ottaneet osaa mihinkään Rooman-ajan politiikkaan.Opetuslapsissa oli eräs "veroviraston" esimies,mutta hän oli ainoastaan Roomalaisten palkkalistoilla,jo ennen "uskoon tuloaan".Ilmeiseti hänen ammattinsa ei ollut ristiriidassa uskonsa kanssa.
- Älä epäilemättä
K.T.USA. kirjoitti:
Raamatusta ei löydy esimerkkejä,milloin Jeesus ja Apostolit olisivat ottaneet osaa mihinkään Rooman-ajan politiikkaan.Opetuslapsissa oli eräs "veroviraston" esimies,mutta hän oli ainoastaan Roomalaisten palkkalistoilla,jo ennen "uskoon tuloaan".Ilmeiseti hänen ammattinsa ei ollut ristiriidassa uskonsa kanssa.
Opetuslapset olivat juutalaisia, eivät roomalaisia. Jeesus neuvoi maksamaan verot osoittamalla rahassa olevaa keisarin kuvajaista. Klaavapuolella kerrotaan olleen myös ristin.
VArtiotorniseuran perustelut puuttuvista esimerkeistä ovat kauhistus. Tuossa yllä se toimii noinpäin. vuoden 607 todisteiden osalta Jerusalemin tuhovuotena toisinpäin. Eli ensimmäinen on lahkoväittämä on totta koska todisteet puuttuvat. Toinen lahkoväittämä on totta koska todisteet osoittavat sen vääräksi.
- Ukkihan
Otan vain yhden lauseen alkukielisestä Raamatusta (Aent)
1. Kor. 8:6
niin on meillä kuitenkin ainoastaan yksi Jumala, Isä, josta kaikki on ja johon me olemme luodut, ja yksi Herra, Jeesus Kristus, jonka kautta kaikki on, niin myös me hänen kauttansa.
Elohim (mon.)
ja yksi Yhwh-Y'shua , Messias, jonka kautta....
Miettikäähän vähän ja tutkikaa Raamattunne alkukielillä, heprean, aramean ja kreikan kielillä!- Atleettifaneja
Ja kastekäsky, Isän, Pojan ja Pyhän Hengen nimeen.
vartiotorniseura luottaa voimaan, kun Pyhä Henki selitetään voimaksi (sähkönkaltaiseksi) ja ei kastekäskyn Isää ole selitetty olevaksi voimaton Isä tuossa jakeessa, niin voima tulee kahteen kertaan. Tietystihän voima on aina hyvää olla olemassa.
Ketjusta on poistettu 136 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 918318
- 926435
Minua nainen harmittaa, että en pääse sun rahoihin käsiksi
En pysty myöskään pilaamaan elämääsi niin kauan kun sulla on fuck off pääomaa. Harmittaa myös etten tiedä kuinka paljon586284Sydän karrella
Jos yritän olla niin rehellinen kuin pystyn paljastamatta mitään tärkeää. Ensiksi mä huomasin sun tuijottavan mua. Ihme344911- 453331
- 503285
Olet taitava
monessa asiassa. Myös siinä, miten veit sydämeni. Äkkiarvaamatta, pikkuhiljaa. Yhtäkkiä huomasin että minusta puuttuu jo573162- 442859
Sinällään hauska miten jostakin
jaksetaan juoruta vaikka mitä. Jakorasia yms. Raukkamaista toimintaa. Annetaan jokaisen elää rauhassa eikä levitellä per512816- 502791