Olen elämäntapa syrjäytynyt

nuori ja syrjäytynyt

Minä viihdyn "syrjäytyneenä" ja ei ole mulla mitään aikomustakaan menne enää opiskelemaa. Kävin amist vähän aikaa mutta en viihtyny yhtää siellä. En ole vaan koulu ihmisii. Työntekeminenkää ei ole minun juttuni. En voisi kuvitellakkaan itseäni minään työtä tekevänä veronmaksajana. En halua olla mikään kellon orja vaan haluan olla vapaa. Töitä, jos alkaisin tekee niin itse haluaisin päättää milloim teen ja työn pitäis olla myös mielekästä eikä mitään pakkopullaa. Minulla ei ole elämässä mitään tavoitteita ja en kelaa tulevaisuutta. Elän päivä kerralla ja katson minne tämä elämä minut vie. Minä haluan olla syrjäytynyt ja en halua olla osa tätä sairasta yhteiskuntaa.

30

873

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Tolonen

      " Töitä, jos alkaisin tekee niin itse haluaisin päättää milloim teen ja työn pitäis olla myös mielekästä eikä mitään pakkopullaa."

      Kai sinä nyt jossain olet hyvä? Rupea yrittäjäksi, niin saat päättää menemisesi ja tulemisesi.

      "Minä haluan olla syrjäytynyt ja en halua olla osa tätä sairasta yhteiskuntaa."

      Miten joku voi haluta olla syrjätynyt? Nyt otat itseäsi niskasta kiinni. Elämä on pirun tylsää tuolla asenteella.

      • nuori ja syrjäytynyt

        No en ole missään hyvä. Yrittäminen? Ei se on aivan liian vaikeaa. Ei ole minusta yrittäjäksi.
        Miksi ei? Syrjäytynyt voi päättää itse mihin aikansa käyttää.
        Elämäni on aika helvetin tylsää mutta vielä tylsempää olisi, jos olisin koulun penkil istumas tai yksinkertasta tylsää työtä tekemäs. Minä viihdyn näin ja en aio ottaa itseäni niskasta kiinni.


      • liika on liikaa
        nuori ja syrjäytynyt kirjoitti:

        No en ole missään hyvä. Yrittäminen? Ei se on aivan liian vaikeaa. Ei ole minusta yrittäjäksi.
        Miksi ei? Syrjäytynyt voi päättää itse mihin aikansa käyttää.
        Elämäni on aika helvetin tylsää mutta vielä tylsempää olisi, jos olisin koulun penkil istumas tai yksinkertasta tylsää työtä tekemäs. Minä viihdyn näin ja en aio ottaa itseäni niskasta kiinni.

        Toivottavasti et asu yläkerrassani. Oletko se tyyppi, joka kolistelee mennessään ja tullessaan ja metelöi vuorokauden ajan riippumatta, esim. karjahdellen?
        (Onko tuo karjahtelu muuten joku uusi teinipoikien muotijuttu?)
        Soittelet musaa ja pelailet bassot täysillä aamusta ilt.. aamuyöhön.
        Joku tuommoinen syrjäytynyt siellä on. Paitsi on sillä kavereita. Ne majailevat ja kaatuilevat siellä lisätehosteina.
        Tulisin mielelläni käymään ovellasi ja jaan joitakin esitteitä. Toivon että elämäsi saisi ryhtiä ja mielekkyyttä.


      • nuori ja syrjäytynyt
        liika on liikaa kirjoitti:

        Toivottavasti et asu yläkerrassani. Oletko se tyyppi, joka kolistelee mennessään ja tullessaan ja metelöi vuorokauden ajan riippumatta, esim. karjahdellen?
        (Onko tuo karjahtelu muuten joku uusi teinipoikien muotijuttu?)
        Soittelet musaa ja pelailet bassot täysillä aamusta ilt.. aamuyöhön.
        Joku tuommoinen syrjäytynyt siellä on. Paitsi on sillä kavereita. Ne majailevat ja kaatuilevat siellä lisätehosteina.
        Tulisin mielelläni käymään ovellasi ja jaan joitakin esitteitä. Toivon että elämäsi saisi ryhtiä ja mielekkyyttä.

        En soittele mitää musiikkia. Lähinnä kulutan päivät pleikkaria pelatessa, elokuvia katsellessa ja netissä. En sano, että tää mitenkää siistii elämää on mutta ei minusta ole muuhunkaan. Kyllähän ne päivät näinkin menee.


      • 17+20
        nuori ja syrjäytynyt kirjoitti:

        En soittele mitää musiikkia. Lähinnä kulutan päivät pleikkaria pelatessa, elokuvia katsellessa ja netissä. En sano, että tää mitenkää siistii elämää on mutta ei minusta ole muuhunkaan. Kyllähän ne päivät näinkin menee.

        Meneehän ne nyt varmaan noin.

        Mutta aika kuluu ja ikää tulee lisää vääjäämättä. Jos nyt jo nuorena on tylsää, niin pahemmaksi vaan menee ajan kanssa. Siinä sitä sitten istutaan päivästä toiseen murjottamassa kotona kun mitään ei ole eikä tapahdu. Jossain vaiheessa se alkaa kaduttaa ja ISOSTI ettei tullut valittua toisenlaista elämää.


      • Kiinnostaa, miten on
        17+20 kirjoitti:

        Meneehän ne nyt varmaan noin.

        Mutta aika kuluu ja ikää tulee lisää vääjäämättä. Jos nyt jo nuorena on tylsää, niin pahemmaksi vaan menee ajan kanssa. Siinä sitä sitten istutaan päivästä toiseen murjottamassa kotona kun mitään ei ole eikä tapahdu. Jossain vaiheessa se alkaa kaduttaa ja ISOSTI ettei tullut valittua toisenlaista elämää.

        Ilman rahaa ei elä ja raha on itse ansaittava eikä olettaa että yhteiskunta terveen elämäntapasyrjäytyjän elättää verorahoila.


      • nuori ja syrjäytynyt
        Kiinnostaa, miten on kirjoitti:

        Ilman rahaa ei elä ja raha on itse ansaittava eikä olettaa että yhteiskunta terveen elämäntapasyrjäytyjän elättää verorahoila.

        Ajattelutapasi on vanhanaikainen olisiko aika herätä jo nykyaikaan? Koneet tekevät jo paljon ihmisten töitä. Kaikille EI riitä töitä katsoppas niin minä olen se joka suostuu työttömäksi ja surkeaan elintasoon. Tämä nykyinen systeemi on minusta toimiva missä työnteko ei ole pakollista vaan se on vapaaehtosta. Työntekoon täällä suomessa kuitenkin kannustetaa kun työntekijät saavat paremman elintason kun pummit.


      • Kiinnostaa, miten on
        nuori ja syrjäytynyt kirjoitti:

        Ajattelutapasi on vanhanaikainen olisiko aika herätä jo nykyaikaan? Koneet tekevät jo paljon ihmisten töitä. Kaikille EI riitä töitä katsoppas niin minä olen se joka suostuu työttömäksi ja surkeaan elintasoon. Tämä nykyinen systeemi on minusta toimiva missä työnteko ei ole pakollista vaan se on vapaaehtosta. Työntekoon täällä suomessa kuitenkin kannustetaa kun työntekijät saavat paremman elintason kun pummit.

        No kuitenkin suomi pyörii paljolti työtätekevien verorahoilla ja siinä suhteessa sinä olet vapaamatkustaja. Ei muuta kuin pakotteita vaan itse hankkimaan elantosi, tai ainakin tekemään jotain yleishyödyllistä vastinetta tukien saamiseksi. Ja kyllä tuettavia löytyy ihan ilman sitäkin että sinä uhraudut jäämään lekottelemaan veronmaksajien rahoilla.

        Hyväksyn sen että työnteko on vapaaehtoista mutta en sitä että joku loisii muiden työnteolla maksetuilla varoilla ilman että olisi mitään oikeaa syytä jättäytyä ulkopuolelle.En käy pese ruvella raskaassa työssä sen vuoksi että sinä saisit köllötellä niilä rahoilla.


      • nuori ja syrjäytynyt
        Kiinnostaa, miten on kirjoitti:

        No kuitenkin suomi pyörii paljolti työtätekevien verorahoilla ja siinä suhteessa sinä olet vapaamatkustaja. Ei muuta kuin pakotteita vaan itse hankkimaan elantosi, tai ainakin tekemään jotain yleishyödyllistä vastinetta tukien saamiseksi. Ja kyllä tuettavia löytyy ihan ilman sitäkin että sinä uhraudut jäämään lekottelemaan veronmaksajien rahoilla.

        Hyväksyn sen että työnteko on vapaaehtoista mutta en sitä että joku loisii muiden työnteolla maksetuilla varoilla ilman että olisi mitään oikeaa syytä jättäytyä ulkopuolelle.En käy pese ruvella raskaassa työssä sen vuoksi että sinä saisit köllötellä niilä rahoilla.

        Turhaa sinä minua tässä nyt syytät. Yhteiskunta sallii loisimisen toisten verorahoilla. Miksi en loisisi? Ehkä myöhemmin menen töihin tai alan opiskelee, kun kyllästyn tähän elämätyyliin tai sitten ei. Ei voi tietää mitä tulevaisuudessa tapahtuu. Nyt elän kuitenkin näin ja en aio ottaa niskasti itteeni kiinni. Voithan tehdä pimeitä töitä, jos vituttaa maksaa pummeille rahaa.


      • Kiinnostaa, miten on
        nuori ja syrjäytynyt kirjoitti:

        Turhaa sinä minua tässä nyt syytät. Yhteiskunta sallii loisimisen toisten verorahoilla. Miksi en loisisi? Ehkä myöhemmin menen töihin tai alan opiskelee, kun kyllästyn tähän elämätyyliin tai sitten ei. Ei voi tietää mitä tulevaisuudessa tapahtuu. Nyt elän kuitenkin näin ja en aio ottaa niskasti itteeni kiinni. Voithan tehdä pimeitä töitä, jos vituttaa maksaa pummeille rahaa.

        En minä mitään syytä, kerron vain mielipiteeni jota sinäkin ilmeisesti odotit kun väännät elämäntavastasi juttua tänne. Kyllä se varmaan vielä tulee pää loisijoidenkin käteen kun aletaan todella säästämisistä puhua, mitä nopeammin, se enempi säästöjä. Ja kuten sanottu, loisi pois mutta et veronmakajien rahoilla, omahan on elämäs.


      • nuori ja syrjäytynyt
        Kiinnostaa, miten on kirjoitti:

        En minä mitään syytä, kerron vain mielipiteeni jota sinäkin ilmeisesti odotit kun väännät elämäntavastasi juttua tänne. Kyllä se varmaan vielä tulee pää loisijoidenkin käteen kun aletaan todella säästämisistä puhua, mitä nopeammin, se enempi säästöjä. Ja kuten sanottu, loisi pois mutta et veronmakajien rahoilla, omahan on elämäs.

        Veronmaksajien rahoilla minä elelen. Sitähän varten veroa maksetaa, että ei tarvi köyhien kuolla pakkaseen pihalle. Elämme hyvinvointivaltios. Enkä minä edes töihin pääsisi vaikka haluaisin, kun eihän kukaan ota kouluttautumatonta luuseria töihin. :D Ei minua työnteko kiinnostakkaa mutta ei minua kukaan töihinkää ottaisi. Ei se ole nykyaikana vaan niin helppo työllistyy.


      • kiinnostaa tietää, että
        nuori ja syrjäytynyt kirjoitti:

        Veronmaksajien rahoilla minä elelen. Sitähän varten veroa maksetaa, että ei tarvi köyhien kuolla pakkaseen pihalle. Elämme hyvinvointivaltios. Enkä minä edes töihin pääsisi vaikka haluaisin, kun eihän kukaan ota kouluttautumatonta luuseria töihin. :D Ei minua työnteko kiinnostakkaa mutta ei minua kukaan töihinkää ottaisi. Ei se ole nykyaikana vaan niin helppo työllistyy.

        Höpöhöpö sä mikään luuseri OLE, sinulla on vaan elämäntapaongelma. Veroja EI makseta työkykyisten ihmisten työhaluttomuuteen vaan todellisiin tarpeisiin. Hyvinvointivaltio on romuttumassa ehlä juuri väärin kohdistettujen tukiaisten vuoksi.


      • nuori ja syrjäytynyt
        kiinnostaa tietää, että kirjoitti:

        Höpöhöpö sä mikään luuseri OLE, sinulla on vaan elämäntapaongelma. Veroja EI makseta työkykyisten ihmisten työhaluttomuuteen vaan todellisiin tarpeisiin. Hyvinvointivaltio on romuttumassa ehlä juuri väärin kohdistettujen tukiaisten vuoksi.

        Tää on mun tapa elää ja en aio muuttaa elämäntapaani vaikka muut sitä paheksuukin...


      • kiinnostaa tietää että
        nuori ja syrjäytynyt kirjoitti:

        Tää on mun tapa elää ja en aio muuttaa elämäntapaani vaikka muut sitä paheksuukin...

        No älä muuta ja elä pois, toivottavasti kuitenkin näiden tukien jakajat saavst silmänsä auki, mistä niitä säästöjä todella tarvitseville saadaankaan :).


      • Anonyymi
        nuori ja syrjäytynyt kirjoitti:

        En soittele mitää musiikkia. Lähinnä kulutan päivät pleikkaria pelatessa, elokuvia katsellessa ja netissä. En sano, että tää mitenkää siistii elämää on mutta ei minusta ole muuhunkaan. Kyllähän ne päivät näinkin menee.

        Kuuntelen myös mielelläni stereomusiikkia korvakuulokkeilla ja pidän junista hyvin paljon


    • Kiinnostaa, miten on

      Millä maksat elämisesi, siis ihan perustarpeet, ruoan vuokran yms?

      • Kiinnostaa, miten on

        Arvasin, ei vastausta. Veronmaksajat maksavat sinunkin "elämäntapasi". Mieluummin antaisin veromarkkani todella tarvitsevalle.


      • sinun elämä
        Kiinnostaa, miten on kirjoitti:

        Arvasin, ei vastausta. Veronmaksajat maksavat sinunkin "elämäntapasi". Mieluummin antaisin veromarkkani todella tarvitsevalle.

        En kyllä syyllistä sinua. Kyllä me sinut täällä elätetään. Voihan olla että kun ikää tulee ja pelkaaminen alkaa kyllästyttämään, innostut jostain tai pääset töihin.
        Pääasia että olet tyytyväinen juuri tähän hetkeen.


      • nuori ja syrjäytynyt
        sinun elämä kirjoitti:

        En kyllä syyllistä sinua. Kyllä me sinut täällä elätetään. Voihan olla että kun ikää tulee ja pelkaaminen alkaa kyllästyttämään, innostut jostain tai pääset töihin.
        Pääasia että olet tyytyväinen juuri tähän hetkeen.

        Aika tyytyväinen tai ainakin voisi mennä huonommin. :D


    • N2209

      Sama juttu, minua vaan ei elätä kukaan muu kuin minä itse, en nosta rahaa sossusta tai kelalta. oon tipahtanu kokonaan yhteiskunnan tukien listalta, mut ei se mitään. Tienaan itse 400-1000 euroa viikossa, sillä elelee ihan kivasti ;) En ole siis missään töissä.

      • 2+12

        Eli myyt itseäsi?


    • Syrjäytynty "vanhus"

      Aika mielenkiintoista mielipidettä.. Itse olen ollut kauan syrjäytynyt. Olen 21-vuotias nainen jo ja lukiota käyn vasta nyt loppuun, kun oli välivuosia masennuksen takia. Haluaisin itse joskus päästä omille asumaan ja työn. Työstä voi tehdä kivaa kun osaa motivoitua oikein ja on hyvät työolosuhteet ja kaverit.

      • todellinen ikäihmine

        Kuule "vanhus", et sinä kyllä vielä nyt elämäsi lopussa olet. Jokainen ehtii ja etenee omalla tavallaan. Älä ajattele itsestäsi minään syrjäytyneenä vaan olet yksi suomalainen nuori. Ei puristeta itseämme mihinkään yhteen muottiin. Emme myöhästy mistään.


      • minua seurataan
        todellinen ikäihmine kirjoitti:

        Kuule "vanhus", et sinä kyllä vielä nyt elämäsi lopussa olet. Jokainen ehtii ja etenee omalla tavallaan. Älä ajattele itsestäsi minään syrjäytyneenä vaan olet yksi suomalainen nuori. Ei puristeta itseämme mihinkään yhteen muottiin. Emme myöhästy mistään.

        Työssäkäynti ja elämä voi olla vaikeaa jos on kokoa ajan tunne siitä että joku katselee ja joutuu kuuntelemaan kaikenlaisia kommentteja yksityisasioista.


    • Jammamamma

      Alottaja lienee aika nuori,eikä näkemystä omista kiinnostusten kohteista vielä ole
      ehtunyt vaan syntyä.
      Itsekkin kypsyin hitaasti,enkä edes 10. luokalla osannut sanoa,mitä haluan ammatikseni tehdä.

      Yksi yhteiskuntamme virheistä on siinä,että jo teini-iässä pitäisi tietää,mitä haluaa aikuisena tehdä.
      Mielestäni tämä ei toimi kaikkien kohdalla.

      Itse olen 50v ja tehnyt ikäni kaikenlaista.
      Ollut vartijana.Raksahommissa.Siivoojana.
      Enkä vieläkään ole varma ihanneammatistani.

      Nyt sentään katson oikeaksi sen ,että saan Kelan sairauspäivärahaa.
      Koska olen sairas. Olkapää rikki ja nivelrikkoa muissakin nivelissä.
      Sosiaalitoimiston asiakas en ole ollut sitten ihan nuoruusvuosien.

      Jos nuori haluaa tietentahtoen loisia yhteiskunnan varoilla, ei asialle mitään voi...
      Jokin motivaation lähde silti olisi toivottavaa...
      Jonkinlainen painostuskeino olisi paikallaan,mutta vaikea paikkahan tuo on...

      Toivottavasti aloittaja selviää elämässään eteenpäin.

    • Anonyymi

      Eikös näiden aloitusvuosien jälkeen alkanut ne KIKY-toimet, joten olisi
      mukavaa tietää miten aloittajalla menee näin pitemmän ajanjakson kuluttua.

      • Anonyymi

        Oliko KIKYn tarkoitus tehdä selvää jälkeä köyhistä ja sairaista pois tieltä


    • Anonyymi

      Mulle työelämä oli ainaista tuskaa ja vaivaa, ja olin kaikissa työpaikoissa kiusattu/syrjitty.
      Järjestelin itseni 55-vuotiaana eläkkeelle, ja olen tietysti nyt vielä enemmän syrjäytynyt. Mutta paljon mieluummin omilla ehdoillani kuin pakkotyössä.
      Nyt elelen hyvin omintunnoin, kun eläke kuuluu kaikille. Tykkään käydä elokuvissa, luen ja askartelen. Harvakseltaan käyn ainoan ystäväni luona, ja yhtä harvakseen hän käy mun luona.
      Näin elämä menee, en valita. Meitä on moneen junaan.

    • Anonyymi

      Työssäkäynti on suuresti yliarvostettua

      • Anonyymi

        Mutta se opettaa tervettä suhtautumista rahaan sekä oman talouden hallitsemiseen.


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mitä tehdä asialle?

      Jos laitan deitti-ilmon "40-vuotias nainen etsii seuraa" niin ketään ei kiinnosta (korkeintaan paria runkkaripenaa joill
      Sinkut
      160
      2570
    2. Selänteiden kommentit

      Se on kesä taas. On alkanut Selänteen rouvakin antamaan lausuntoja ja ohjeita meille. Ei voi olla totta. Yksi Selännekki
      Kotimaiset julkkisjuorut
      207
      1682
    3. Ethän syytä itseäsi

      siitä miten asia menivät. Mä en antanut sulle tilaisuutta.
      Ikävä
      182
      1630
    4. 79
      1301
    5. Kirkon kuoronjohtajalle varoitus

      Oulun hiippakunnan oratoriokuoro johtaja on saanut varoituksen. Lähettänyt seksuaalissävytteisiä viestejä naiskuorolais
      Luterilaisuus
      28
      1035
    6. Nyt kun pride on ohi on siks

      Raamattu opettaa johdonmukaisesti, että homoseksuaalisuuden harjoittaminen on syntiä (1. Moos. 19:1-13; 3. Moos. 18:22;
      Luterilaisuus
      297
      966
    7. Miljonääri-Miehensä palkalla elelijä-Sirpa Selänne kertoo: lapsemme eivät osoita mieltä!

      Miksi osoittaisivatkaan kun saavat kaiken isin miljoonilla? Luontoakaan ei kannata suojella niin kovin kun isin autotal
      Julkkikset
      47
      934
    8. Muistatteko itsenne vuonna 1986?

      Millainen olit, mitä haaveilit? Ovatko haaveet toteutuneet, jäänyt vajaaksi vai oletko jopa saanut enemmän mitä olisit t
      Sinkut
      179
      850
    9. Miksi et mies halua

      Seksiä minun kanssa?
      Ikävä
      79
      833
    10. Et vastannut vielä

      Herättikö jokin tunteesi uudelleen vai mistä nyt tuulee?
      Ikävä
      65
      808
    Aihe