Mihin voit mennä oppimaan Jumalan sanaa?

Seurakunnassa

Mihin uskonnollisiin tilaisuuksiin voit mennä?

On tärkeää tietää ennen hengelliseen tilaisuuteen menemistä seuraavat asiat:

1. Opetetaanko siellä oikein pelastumisesta vain uskon kautta Jeesuksen vereen (Room. 3:23-25. Apt. 4:12)
2. kehotetaanko ihmisiä parannukseen (Luuk. 24:48. Apt. 26:20)
3. ohjataanko uskoon tulleet raamatulliselle kasteelle (Apt. 2:38,41)
4. Opetetaanko, että Raamatun opetus seurakunnasta on ainoa oikea (Matt. 16:18. Ef. 4:4).
Lisäksi pitäisi olla selvä ilmoitus, ettei tilaisuudessa pääse puhujan paikalle lapsikasteen harhassa elävä luterilainen.
Mikäli poikkeuksia edellä mainituista ilmenee, pitää kaikkia ihmisiä varoittaa osallistumasta sellaisiin.

Jumala rakastaa sinua. Siksi Hän tahtoo varjella, ettet joudu osalliseksi kirkkojen riivaajista. Ilm. 18:1-5.

Raamatun sana on luotettava. Kirkkokäsikirjat johtavat harhaan.

14

63

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Ekana

Ihan ekana, ennen srk. menoa pitää Raamattu lukea useampaan kertaan läpi. Silloin tietää, mistä puhutaan ja mitä opetetaan, sillä on jo syönyt Jumalan sanaa, jolloin Henki vahvistaa puhutun sanan tai ei vahvista. Amen.

• Kannattaa välttää seurakuntia, joissa opetus käsittää kokonaisuutena aloittajan ilmoittamat asiat ja varoitukset. Tuollainen seurakunta täyttää jo lahkon tunnusmerkit. Ei riitä ,että yhdessä tai kahdessa asiassa on raamatullinen opetus, jos muuten mennään harhaan. Onneksi aloittajan kuvailemaa opetusta antavilla seurakunnilla on vain hyvin vähän kannattajia.

• profetta

1 kohta, uskomalla Jeesuksen vereen.Missä evankeliumissa noi jakeet on? Kannattais lukea ilmestyskirja 5 luku 9 jae 33/38 käännös. Ps. Missä Isä Jumala tai Poika Jeesus sanoo uskokaa vereen. Kun me nautimme ehtoollisen niin pysymme Herran Jeesuksen Kristuksen Jumalan Pojan rakkaudessa. Suuressa armossaan hän antaa meille synnit anteeksi kun niitä rukoillen häneltä anomme ja tunnustamme syntimme.

• prohveetalle..
        profetta kirjoitti:

1 kohta, uskomalla Jeesuksen vereen.Missä evankeliumissa noi jakeet on? Kannattais lukea ilmestyskirja 5 luku 9 jae 33/38 käännös. Ps. Missä Isä Jumala tai Poika Jeesus sanoo uskokaa vereen. Kun me nautimme ehtoollisen niin pysymme Herran Jeesuksen Kristuksen Jumalan Pojan rakkaudessa. Suuressa armossaan hän antaa meille synnit anteeksi kun niitä rukoillen häneltä anomme ja tunnustamme syntimme.

Huomaa profeetan vastauksesta, että hää on pihalla kuin lumiukko raamatun keskeisestä sanomasta. Vielä kehtaa käyttää profeetta - nimeä, mutta onhan maailmassa valheprofeettojakin.

Eli jos noin keskeisessä asiassa on kuin h- moilanen, niin lukasepa se Isokirja uudelleen pariin kertaan ja mieti sijaisuhrin merkitys.

• profetta
        prohveetalle.. kirjoitti:

Huomaa profeetan vastauksesta, että hää on pihalla kuin lumiukko raamatun keskeisestä sanomasta. Vielä kehtaa käyttää profeetta - nimeä, mutta onhan maailmassa valheprofeettojakin.

Eli jos noin keskeisessä asiassa on kuin h- moilanen, niin lukasepa se Isokirja uudelleen pariin kertaan ja mieti sijaisuhrin merkitys.

Niinpä, kun kirjeistä on on niin monelle se oppikirja.Olisi monenkin syytä tutkia evankeliumit ensin Isä Jumalan käskyn valossa:Älä pidä muita jumalia minun rinnallani. Jeesus sovitti maailman synnit, Jeesuksen veri vuodatettiin ja hän antoi henkensä monen edestä. Jeesus osti verellää niikuin ilmestyskirjan viides luku ja 9 jae sen ilmoittaa. Ei vuoda veri enään. Jeesus sanoi maanpäällä ollessaan naiselle näin;Sinun uskosi on tehnyt sinut terveeksi. Näin on tänäpäivänäkin armosta uskon kautta, me pelastumme ja sairaat paranee kun saamme rukoilla Hengessä ja Totuudessa rukouksen jonka Herramme Jeesus Kristus Jumalan Poika antaa. Meidän usko on vakaalla pohjalla kun uskomme Isä Jumalaan ja Poikaan Jeesukseen ja siihen kuinka suuren vallan Isä Jumala on Pojalleen Jeesukselle maanpäällä antanut.

• prohveetta vain jatk
        profetta kirjoitti:

Niinpä, kun kirjeistä on on niin monelle se oppikirja.Olisi monenkin syytä tutkia evankeliumit ensin Isä Jumalan käskyn valossa:Älä pidä muita jumalia minun rinnallani. Jeesus sovitti maailman synnit, Jeesuksen veri vuodatettiin ja hän antoi henkensä monen edestä. Jeesus osti verellää niikuin ilmestyskirjan viides luku ja 9 jae sen ilmoittaa. Ei vuoda veri enään. Jeesus sanoi maanpäällä ollessaan naiselle näin;Sinun uskosi on tehnyt sinut terveeksi. Näin on tänäpäivänäkin armosta uskon kautta, me pelastumme ja sairaat paranee kun saamme rukoilla Hengessä ja Totuudessa rukouksen jonka Herramme Jeesus Kristus Jumalan Poika antaa. Meidän usko on vakaalla pohjalla kun uskomme Isä Jumalaan ja Poikaan Jeesukseen ja siihen kuinka suuren vallan Isä Jumala on Pojalleen Jeesukselle maanpäällä antanut.

Siis usko mihin? Uskoja on monenmoista, sinullakin. Jatkahan "tarkastellaan kirjoituksesi"".

• profetta
        prohveetta vain jatk kirjoitti:

Siis usko mihin? Uskoja on monenmoista, sinullakin. Jatkahan "tarkastellaan kirjoituksesi"".

Jeesus Kristus Jumalan Poika sanoo;Missä kaksi tahi kolme kokoontuu minun nimessäni siellä minä olen heidän keskellänsä.Ps.auttoiko tämä yhtään?

• uupuu vastauksestasi
        profetta kirjoitti:

Jeesus Kristus Jumalan Poika sanoo;Missä kaksi tahi kolme kokoontuu minun nimessäni siellä minä olen heidän keskellänsä.Ps.auttoiko tämä yhtään?

Nyt profeetta, sinun alttarilta puuttuu tärkein, tuo vastaus vaatii sinulta paneutumista.
        Palaapa miettimään 14:43 vastaustasi ja palaa asiaan.

• Rakkaudella

Seurakuntiin pitäisi olla niin matala kynnys, että kaikki ja kaikenlaiset ihmiset jotka kuulevat Jumalan kutsun, voisivat tulla kuulemaan Jumalan sanaa ja tutustumaan seurakuntaan. Ottaakaa jokaikinen avosylin vastaan ja kertokaa ja opettakaa ystävällisesti ja rakastaen mistä uskon asioissa on kyse. Johdattakaa seuraamaan Jeesusta. Puhukaa Raamatun luvun tärkeydestä. Seurakunnassa käynti ja Sanan lukeminen käsikädessä, ei välttämättä toinen ensin jne. Vaan vapaudessa, painostamatta. Kyllä Jumala pitää huolen lopusta.

• Jeesuksesta

>>>Johdattakaa seuraamaan Jeesusta. Puhukaa Raamatun luvun tärkeydestä.

• profetta

Alku oli hyvä, mutta sitten sanat; jumala tuli jeesuksessa, tuhosi kaiken.Turhaa julistusta joka ei ketään rakenna.

• Profettapa hyvinkin

Kyllä rakentaa ketään. Nimittäin kaikkia muita, paitsi itserakkaita fariseuksia.
      Isä, Poika ja Pyhä Henki = kolmiyhteinen Jumala ja kaikki ovat yhtä, eivät erillisiä.
      Jeesus ei olisi ollut synnitön muuten, ei olisi pystynyt elämään synnittömänä täällä.

17:21 että he kaikki olisivat yhtä, niinkuin sinä, Isä, olet minussa ja minä sinussa, että hekin meissä olisivat, niin että maailma uskoisi, että sinä olet minut lähettänyt.
      17:22 Ja sen kirkkauden, jonka sinä minulle annoit, minä olen antanut heille, että he olisivat yhtä, niin kuin me olemme yhtä -
      17:23 minä heissä, ja sinä minussa - että he olisivat täydellisesti yhtä, niin että maailma ymmärtäisi, että sinä olet minut lähettänyt ja rakastanut heitä, niin kuin sinä olet minua rakastanut.
      17:24 Isä, minä tahdon, että missä minä olen, siellä nekin, jotka sinä olet minulle antanut, olisivat minun kanssani, että he näkisivät minun kirkkauteni, jonka sinä olet minulle antanut, koska olet rakastanut minua jo ennen maailman perustamista.

• profetta

Isä ja Poika ovat yhtä, mutta eivät yksi. Jeesus sanoi opetuslapsilleen;Olkaa yhtä niinkuin Isä ja minä olemme yhtä.ps. kuinka opetuslapset voisi olla yksi-mutta kuitenkin monta persoonaa. Jakeet jotka laitoit todistaa Isästä ja Pojasta. Ps. Miksi väännät kolminaisuusopilla totuuden kieroon.

• Rauhaa vaan

Kuka palstalainen on provoillut tämän aloituksen? Nykypäivän uskova ei käytä tuollaista kieltä toisista uskovista, eikä ole noin oikeauskoinen.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Yläkoulun seksiopas neuvoo harjoittelemaan

anaaliyhdyntää lämpöisellä ja pitkällä porkkanalla https://www.is.fi/kotimaa/art-2000010859818.html
      Maailman menoa
      295
      3677
    2. BLACKFRIDAY 186e 4pv Alicantte lennoilla ja hotellilla

No nyt löytyi hyvä blackfriday tarjous. Sivustolla matkapörssi myös muita hyviä tarjouksia. 4 Päivän reissu, 3 tähden ho
      Matkailu
      6
      2455
    3. Joukko oppilaita terrorisoi koulua Helsingissä niin

että osa opettajista pelkää töihin tulemista https://www.hs.fi/helsinki/art-2000010857587.html
      Maailman menoa
      272
      2296
    4. Millaista naista ikävöit

Ulkonäkö/persoona
      Ikävä
      68
      2119
    5. Minkälainen naama

kaivatullasi on? 🫠
      Ikävä
      76
      1794
    6. Purra esiintyi epäasiallisesti

Eduskunnassa keskustellaan vaihtoehtobudjeteista. Niistä voi olla monta mieltä ja myönnän niiden olevan osin heikkoja. M
      Pyhäjärvi
      365
      1470
    7. MTV: Jyrkistä eronnut Jenni kritisoi kovin sanoin Ensitreffit-ohjelmaa: "Ei esimerkiksi kysytty..."

Ohhoh! Jenni lataa tekstiä! Tsemppiä Jennille ja Jyrkille "sen oikean" löytämiseen. Lue lisää: https://www.suomi24.fi/
      Ensitreffit alttarilla
      30
      1278
    8. Martina Aitolehti pitkästä aikaa tv:ssä - Nyt mukana kokkauskisassa!

Oho, Martina Aitolehti nyt kokkauskisassa! Häntä ei ole nähtykään pitkään aikaan tv:ssä. Mukana myös mm. Henny Harjusola
      Kotimaiset julkkisjuorut
      192
      1147
    9. Hyvää yötä

Kaveri🥰... Olen vähän yllättynyt.
      Ikävä
      66
      1123
    10. "Tapaus" Aittakumpu/Simula hyvin paljastaa kuinka tyhmää ja turhaa sakkia Suomesta

löytyy. Toissapäivänä "joku" teki tänne avauksen liittyen Kalevan juttuun, että noilla kahdella olisi suhde. Eli Otsikko
      Maailman menoa
      34
      1122
    Aihe