Umpijurrisen miehen logiikka?

häh?!

Pää on pyörällä ja mietin, luotanko ja rakastanko turhaan...

Kysymys kuuluu, voiko mies oikeasti mennä sellaiseen umpikänniseen luolamiesmäiseen jurritilaan jossa se ei muista hyvin menevää ja rakkauden täyteistä parisuhdettaan, vaan yrittää lähennellä toista naista kapakassa? Vai onko taustalla kuitenkin aina se, että jokin suhteessa kaivertaa?

Meillä on vahva henkinen yhteys, hauskaa ja läheistä meininkiä yhdessä niin arjessa kuin juhlassa - yleensä. Myös seksi on mahtavaa, monipuolista ja latautunutta jossa olen ainakin kuvitellut molempien saavan tyydytyksensä. Miksi mies sitten umpikännit juotuaan yrittää ahdistella jotakin random-akkaa (vieläpä yleiseksi jakorasiaksi nimeämäänsä) baarissa? Ensin soittaa ja kysyy, saako tulla luokseni ja kertoo olevansa hirveässä kännissä ( ja tosiaankin kuulostaakin) aivan järkyttävässä kunnossa olevalta. Sitten puhelu katkeaa, ja kun ei matka ole pitkä niin lähden hakemaan raukkaparkaa baarista. No mitä näen: tyypin hinkkautumassa lähelle vieressä istuvaa naisihmistä. Mennessäni pöydän viereen kysyvä ilme kasvoillani akka pomppaa kauemmas ja sanoo, että tuo ahdistelee häntä ja koittaa siirtyä koko ajan vaan lähemmäksi. Mies ei myönnä ahdistelleensa, on niin helvetinmoisessa humalassa ettei hetken päästä muista edes kenestä tai mistä pöydästä on kysymys. Muutenkin jo lähimuisti siinä tilassa, ettei muista 2 minuutin päästä taksintilauksesta esim. tilanneensa sitä taksia ja kerrottuaan sille lopulta osoitteen kysyy minuutin päästä, että mihinkäs tässä oltiinkaan menossa? Sanoo ettei vähintäkään mielenkiintoa muihin. Ööö? Mitä tässä tilanteessa voi ajatella? Voiko naistaan rakastava, tyydyttävässä suhteessa oleva mies tosiaankin mennä sellaiseen jurriin, että se ei tajua muuta kuin sen, että vieressä on joku naispuoleinen -> täytyy yrittää jotakin. Unohtaa koko elämänsä ja kaiken tärkeän siinä? Vai onko taustalla aina jokin tyytymättömyys suhteeseen?

17

127

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • asddfggghj

Ei todellakaan todellista välittämistä. Luonnehäiriö tai tasapainoon.

• Minulla on pari kaveria, joilla on samanlainen tapa. Vaikka omien sanojensa mukaan elävät hyvässä parisuhteessa, niin kännissä iskee pakonomainen hinku testata omaa viehätysvoimaansa.

Toinen niistä yritti vongata omissa varpajaisissaankin. Kun toinen kaveri kävi koputtamassa olalle, että oletko nyt ihan varma, mitä olet tekemässä, kaveri unohti koko episodin ja keskittyi jälleen tuoppiinsa. Päätelmä oli, että ei se kovin tosissaan tekosissaan ollut, mutta ei vain pääse eroon tavoistaan.

• szccvbnm,,

Tiedän. Tuntuu kuitenkin siltä, ettei ko.tyyppiset miehet ole joutuneet käymään koskaan arvojaan läpi. Omaa naista ei arvosteta niin paljon, että se hieman huumatussa tilassa olisi merkityksellinen.

• häh?!

Olen ajatellutkin, että ehkä miehenikin kohdalla on kyse jostakin tällaisesta. Tunnen hänet jo ajalta ennen parisuhdettamme ja edellisessä suhteessaan hän petti todella paljon. Omien sanojensa mukaan kuitenkin pitää meitä niin erityisenä ja erilaisena tapauksena, ettei koskaan tekisi sitä minulle. Tähän liittyy kuulema myös se, että on rakastanut minua koko senkin ajan kun exänsä kanssa seurusteli, eli useita vuosia. Itse en vain lämmennyt hänelle kuin tiettyjen sattumien kautta pitkän ystävyyssuhteen jälkeen.

Meillä on oikeasti niin mahtavaa yhdessä kaikin puolin, että en pysty käsittämään tällaista käytöstä. Luottamus normielämässä on sitä tasoa, että saatetaan molemmat taantua ihan lapsen tasolle hassutteluissamme tai sitten keskustella tuntikausia kaikista maailman aiheista (ja tietenkin: harrastaa sitä tajunnanräjäyttävää seksiä). Mietin, onko tuo vonkailu vaan niin vahvasti tämän miehen luontoon kirjoitettua, että tiettyyn tilaan päästyä täytyy vongata jos ei oma akka ole paikalla? Eikö siitä vain pääse irti, vaikka haluaisi? Itse kun ehdottomasti haluan, että molemmilla on myös omaa tilaa ja aikaa mennä kavereiden kanssa ja pitää joskus hauskaa myös ilman toista, mutta tuleeko koko loppuelämä olemaan sitä, että kun mies on juhlimassa ilman minua saan miettiä, mikä vonkaus siellä taas on käynnissä...

Plääh, ehkä teen tikusta asiaa, kun mitään sen suurempaa ei kuitenkaan tapahtunut, mutta mietin vain, onko ainoa mahdoollisuus tämän muuten täydellisen tyypin kanssa hyväksyä se, että vieraissa käydään tai sinne ainakin yritetään (tuossa kunnossa olevaan mieheen lankeavan vosunhan täytyy kyllä oikeasti olla aika epätoivoinen) kun tietty moodi on päällä...

• szccvbnm,, kirjoitti:

Tiedän. Tuntuu kuitenkin siltä, ettei ko.tyyppiset miehet ole joutuneet käymään koskaan arvojaan läpi. Omaa naista ei arvosteta niin paljon, että se hieman huumatussa tilassa olisi merkityksellinen.

Mitä olen kavereitani kuunnellut, niin ei se mielestäni arvostuksen puutetta ole. He vain huumansa hetkellä jotenkin unohtavat, mitä heidän sillä hetkellä omasta mielestään viattomalla vokottelusta voisi seurata.

Itselläni ei ole koskaan moiseen ollut taipumusta, joten minusta se on aivan umpihullua touhua.

• justjajoo
        häh?! kirjoitti:

Olen ajatellutkin, että ehkä miehenikin kohdalla on kyse jostakin tällaisesta. Tunnen hänet jo ajalta ennen parisuhdettamme ja edellisessä suhteessaan hän petti todella paljon. Omien sanojensa mukaan kuitenkin pitää meitä niin erityisenä ja erilaisena tapauksena, ettei koskaan tekisi sitä minulle. Tähän liittyy kuulema myös se, että on rakastanut minua koko senkin ajan kun exänsä kanssa seurusteli, eli useita vuosia. Itse en vain lämmennyt hänelle kuin tiettyjen sattumien kautta pitkän ystävyyssuhteen jälkeen.

Meillä on oikeasti niin mahtavaa yhdessä kaikin puolin, että en pysty käsittämään tällaista käytöstä. Luottamus normielämässä on sitä tasoa, että saatetaan molemmat taantua ihan lapsen tasolle hassutteluissamme tai sitten keskustella tuntikausia kaikista maailman aiheista (ja tietenkin: harrastaa sitä tajunnanräjäyttävää seksiä). Mietin, onko tuo vonkailu vaan niin vahvasti tämän miehen luontoon kirjoitettua, että tiettyyn tilaan päästyä täytyy vongata jos ei oma akka ole paikalla? Eikö siitä vain pääse irti, vaikka haluaisi? Itse kun ehdottomasti haluan, että molemmilla on myös omaa tilaa ja aikaa mennä kavereiden kanssa ja pitää joskus hauskaa myös ilman toista, mutta tuleeko koko loppuelämä olemaan sitä, että kun mies on juhlimassa ilman minua saan miettiä, mikä vonkaus siellä taas on käynnissä...

Plääh, ehkä teen tikusta asiaa, kun mitään sen suurempaa ei kuitenkaan tapahtunut, mutta mietin vain, onko ainoa mahdoollisuus tämän muuten täydellisen tyypin kanssa hyväksyä se, että vieraissa käydään tai sinne ainakin yritetään (tuossa kunnossa olevaan mieheen lankeavan vosunhan täytyy kyllä oikeasti olla aika epätoivoinen) kun tietty moodi on päällä...

No just. Voi vittu mikä satusetä.

• Ratikkakuski kirjoitti:

Mitä olen kavereitani kuunnellut, niin ei se mielestäni arvostuksen puutetta ole. He vain huumansa hetkellä jotenkin unohtavat, mitä heidän sillä hetkellä omasta mielestään viattomalla vokottelusta voisi seurata.

Itselläni ei ole koskaan moiseen ollut taipumusta, joten minusta se on aivan umpihullua touhua.

miusta kaveris vaikuttaa epävarmalta omasta viehätysvoimastaan

• yliarvostettutdkniikka

Seksi voi olla monipuolista ym. ym. ym. Jos siitä huolimatta omaa parisuhdetta ei arvosteta, niin edellinen on vain teknistä ja pinnallista.

• phhh...

Hän ei muutu ikinä. Aina hän kännissä tulee vokottelemaan muita naisia. Aivan varmasti silloin tällöin joku nainen lähtee mukaan leikkiin. Sun tulee vain hyväksyä se, että kännissä hän on sellainen. Se loppuu ainoastaan, jos hän raitistuu. Silloin hän pystyy hillitsemään itsensä. Kyllä hän silti varmasti sinua rakastaa ja viihtyy kanssasi.

Itse en alkoholiongelmaisen kanssa alkaisi suhteesee.

• fakta tieto

Kun viisari värähtää, niin mies unohtaa.

• Ratikkakuski(kok)

Meillä udmurteilla on huon viinapää ja sekoilemme tietämättämme ihan hulluja
      Minäki kännissä liityi kokoomukseen kun Katainen juotti

Pahempi moka, kuin kännissä anopin mummokalsareissa hamuilu

• ...............

Ainoa mahdollisuus: jos jättää viinan, lopettaa tuollaisen.

• Mies vain on yksinkertaisesti niin tolkuttomassa humalassa, että osa aivoista on pois päältä. Pelkkä naisen kuvan näkeminen laukaisee jo reaktion eipä siinä muuta.

Voi kuulostaa vaikealta mutta paina asia villaisella.

• Tuleeko kännissä se todellinen minuus esille, juuri se mitä uskalleta olla selvinpäin ts. pikkuporsas.

• Hallaweii

Alkoholi muuttaa ajatuksenjuoksua. Joskus krapulassa oikeen ihmettelee mitä hittoa sitä taas tuli järkeiltyä kännissä. Toiset sammuvat ennen kuin järki katoaa täysin, mutta toiset eivät.

• Joillakin humalatila laskee rankastikin moraalikynnystä. Känni vahvistaa erilaisia tunnetiloja joita selvä ratioonaliminä pystyy paremmin hillitsemaan.

Alttius piirileikkiin on silti aina olemassa ja hekuma napsahtaa päälle sopivassa tilassa ja seurassa. Huolimatta vaikka kuinka vannoisi parisuhdeuskollisuutta. Siihen voi vaikuttaa vasta kun itse asian oikeasti tajuaa tai paremminkin jos omaa halua muutokseen on olemassa. Miten sen tekee, senkin saa itse päättää lopettaako kännäämiseen vai miettiikö arvojärjestyksen päässään uusiksi.

Muistin menetystä ja umpijurria selitellään helpoksi syyksi töppäyksille. Sitten täytyy miettiä, tarvitseeko veli vartijansa elikkä kulkeeko se vastuuntunnon raja omassa selkärangassa vai onko jeppe vielä holhouksen tarpeessa?

Toinen muuttuu vain omasta halustaan. Kun jeppe juo, niin saa itse päättää tekonsa ja seurauksensa. Menköön jos haluaa, se on oma valinta. Petetyn ei myöskään tarvitse jäädä pettäjän perään ruikuttamaan.

• hENKINEN YHTEYS:.!1#

.

"Sitä saa mitä tilaa"

har!

.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Miikka Pentikäinen, 28, on kuollut

– Classicin liigaottelu siirtyi Lahtelaisen LASBin ja Classicin oli määrä kohdata keskiviikkona. https://www.aamulehti
      Maailman menoa
      285
      35534
    2. Särkynyt sydän

Teit sitten selväksi ettet ole kiinnostunut. Kiitos siitä! Nyt on turha enää yrittää mitään, lähestyä tai edes jutella s
      Ikävä
      85
      4854
    3. Täytyy sanoa että on tämä aika mielenkiintoinen tilanne..

Ihan en osaa vielä yhdistellä palasia, toisaalta tarvitseeko edes. Et vaan taida pystyä kokonaan päästämään irti, ja jos
      Ikävä
      29
      4664
    4. Tiedättekö naiset, että miehelle kannattaa antaa vasta...

Kun hän on jo kiintynyt teihin. Naisilla erittyy oksitosiinia sek.sin yhteydessä, mikä saa meidät rakastumaan heihin mel
      Ikävä
      258
      3942
    5. Queen of Fucking Everything jakaa mielipiteitä - Mitä tykkäät sarjasta, kolahtiko?

Tiina Lymin käsikirjoittama ja ohjaama tv-sarja on varmasti yksi tämän vuoden puhutuimmista. Mitä tykkäät mustaa huumori
      Tv-sarjat
      100
      3230
    6. Jos haluat tietää miksi tykkään sinusta

Niin siksi, koska sinusta huokuu sellaista lempeyttä ja seesteisyyttä ja olet lisäksi komea ilmestys. Jotenkin olet myös
      Ikävä
      19
      2809
    7. Oho! Dannyn, 82, seuralainen Helmi Loukasmäki, 23, paljastavissa kuvissa - Yksi sana kertoo kaiken!

Mediassa on kerrottu, että Danny ja Helmi ovat muuttaneet uuteen kotiin Raumalle. Nyt Loukasmäki on jakanut omalla Insta
      Suomalaiset julkkikset
      61
      2626
    8. En suuttunut missään vaiheessa

Oon vaan herkkä ja tuskastunut. Mies se ei ole henkilökohtaista sinulle. Ei mitenkään päin. Sinä herkkänä vaan satut näk
      Ikävä
      12
      2044
    9. Paskakaivo Kuhmo

Moniko teki uuden saostuskaivon, joka erittelee paskan ja nesteet imeytyskenttineen maassa taloissa. Kaikkien talojen pi
      Kuhmo
      49
      1946
    10. Trump on jo ihan seonnut...

Nato maa uhkailee toista Natomaata....Amerikan tuho näyttää toteutuvan Trumpin kaudella 100 varmasti.
      Maailman menoa
      433
      1694
    Aihe