Useita aloituksia Selkomaasta, Billy Graham, Petri Paavola, Herzog, tv.7, Ojarekset, kohupaapii Eero Imatralta, Meller, Jalovaara, Ylivainio ym. kivitetty. Useat samalla etusivulla samaan aikaan useina aloituksina esitelty paholaisena, eksyttäjinä, rahastajina ja harhanjohtajina.
Ei ensimmäistäkään hyvää sana Jumalan palvelijoista. Tätäkö on helluntailaisuus?
Vastoin Raamatun opetuksia on ja koko ajan pelkkää lukijoiden eksytystä ja katseen kääntämistä pois Raamatusta ja Jeesuksesta.
Kuka seuraavaksi?
16
165
Vastaukset
En tiedä, kuka on seuraava kohde. On erittäin surulista, jos me kivitämme kanssapalvelijoita, mutta on yhtä surullista, jos me nielemme kaiken sisäämme, mitä Jeesuksen nimessä julistetaan ja tehdään. Monet kokevat minun laillani, että elämme laajaa luopumuksen aikaa. Raamattu neuvoo ensin rakkaudella opastamaan harhaanjoutunutta, mutta jos hän, tietoisena oikeasta opista ja sen ymmärtäen, kuitenkin haluaa opettaa ja elää vastoin Raamatun opetusta, on hän harhaoppinen ja hänet on hylättävä Jumalan kurituksen alle, jos hän siitä vielä hengellisesti heräisi. Karttaminen ei tarkoita sitä, että me vain vetäydymme loitommaksi, vaan siinä on oltava mukana rakkaus ja huoli toisen iankaikkisesta kohtalosta. Kaikki oppi tulisi selkeästi osoittaa Raamatusta, sillä ei ole pelastusta Raamatun ja Kristuksen ulkopuolella. Vasta varoitusten jälkeen meidän tulee pysytellä pois harhaoppisesta piiristä, ettemme itse tulisi saastutetuksi. Titus 3:10, 11 ”Harhaoppista ihmistä karta, varoitettuasi häntä kerran tai kahdesti, sillä sinä tiedät, että semmoinen ihminen on joutunut harhaan ja tekee syntiä, ja hän on itse itsensä tuominnut.”
Harhaopit ovat salakavalia ennen kaikkea siksi, että myös harhaoppinen puhuu Jeesuksesta, toimii Hänen nimessään ja julistaa evankeliumia – Paavali tuo kirjeissään korinttolaisille esille sen, että harhaoppisella on kuitenkin erilainen evankeliumi, eri henki ja eri Jeesus kuin, mistä kirjoitukset todistava.
On hyvä kysyä, miksi monet eksyvät ja tähän meidän Herramme ja Vapahtajamme antaa tiiviin vastauksen. Matt.22:29 ”Jeesus vastasi ja sanoi heille: "Te eksytte, koska te ette tunne kirjoituksia ettekä Jumalan voimaa.” Koska myös harhaoppiset tekevät Raamatun, erityisesti vuorisaarnan, mukaan suuria tunnustekoja ja näyttävät voimaansa, on hyvä sisäistää se, että Jumalan voima on ennen kaikkea Sanassa, puhtaassa evankeliumissa. Kristitty ei välttämättä tunne tätä voimaa, sillä Herra on heikoissa väkevä – mm. Paavali toi julki, että hän julisti suuressa heikkoudessaan. Harhaoppiselle voima on usein kuin hänen käytettävissään olevaa energiaa, jota hän ikään kuin jakaa muillekin, jos he vain uskovat riittävästi. Harhaoppinen tuo julki sen, että meidän on katsottava Jeesukseen – mutta ei niinkään ristillä syntiemme vuoksi ristiinnaulittuun uhrikaritsaan, vaan voittovoimaa antavaan hallitsijaan. Korinttolaiset valheveljet pilkkasivat Paavalia kaksimieliseksi: kirjeissä hän kyllä uhoaa, mutta läsnä olevana hän on heikko.
Me sanomme, että Jumalan Sanan lukeminen rukouksessa antaa meille turvan. Uskon Sana –nimisen liikkeen isänä pidetään Kenneth Haginia, joka kirjoitti useita kirjoja ja korosti sitä, että juuri Sanaan uskoen ja turvautuen Jumala alkaa tehdä elämässämme ihmeitä antaen pysyvän terveyden, vaurauden ja onnen. Harhaopettajat perustavat oppinsa Raamattuun, mutta valitettavasti sieltä pilkottuun totuuteen ja usein irrallisiin Raamatun jakeisiin. Jumala ei korosta jakeita, vaan yhtenäistä Kristuksen mielen mukaista oppia: 2.Joh.6-9, "..Kuka ikinä menee edemmäksi eikä pysy Kristuksen opissa, hänellä ei ole Jumalaa". Lienemme laajalti yhtä mieltä siitä, että Benny Hinn on yksi näkyvimmistä harhaopettajista meidän aikanamme – hänkin toimii Jeesuksen nimessä. Mutta milloin olette kuulleet hänen puhuvan ahtaasta portista ja kaidasta tiestä, synnin vakavuudesta ja Jumalan tuomiosta? Antaako hän kuvan siitä hiljaisuudesta ja nöyryydestä, joilla määreillä Jeesus kuvaa itseään?
Ajattelen, ettei kenenkään meistä tule karttaa ketään ennen kuin olemme olleet rukouksessa ja keskustelleet tilanteesta seurakunnassamme. Parhaimmillaan nuhtelu saa aikaan valtavan muutoksen. 2.Kor. 7:11 ”Sillä katsokaa, kuinka suurta intoa juuri tuo Jumalan mielen mukainen murehtimisenne on saanut teissä aikaan, mitä puolustautumista, mitä paheksumista, mitä pelkoa, ikävöimistä, kiivautta, mitä kurittamista! Olette kaikin tavoin osoittaneet olevanne puhtaat tässä asiassa.”- profetta
Ihmeet ja merkit kun puuttuvat kokouksista. On aivan selvää kun turvataan Isä Jumalaan,ja Pojasta Jeesuksesta on tullut heille kompastuskivi ja loukkauskallio. Nöyrä julistaja koroittaa jeesus ja Jeesuksen valtaa jonka Isä Jumala on antanut hänelle maanpäällä. Esim.näin; Kiitos Herrani Jeesus Kristus Jumalan Poika me tahdomme kokoontua sinun nimessäsi. Kiitos että sinä kohtaat jokaista läsnä olevaa suuressa armossasi ja rakkaudessasi. Sinä tiedät jokaisen läsnäolevan tarpeet. Anna heidän kokea kuinka voimallinen sinä olet heitä auttamaan.Anna heille sanan nälkä totuuteen,poista heidän sisimmästään siteet joita lihassa julistajat ovat sinne rakentaneet.Anna heille varmuus siitä, että sinä olet Jumalan Poika et Jumala.Kehoita heitä Pyhän Henkesi voimassa rukoilemaan ja palvomaan Sinua.Että jokainen saa kokea kuinka sinä vastaat rukouksiin,aamen.
- surullista
" Ei ensimmäistäkään hyvää sana Jumalan palvelijoista. Tätäkö on helluntailaisuus?"
Tämä on helluntailaisuuspalsta, keskustelijat ovat suuremmaksi osaksi muista srk:sta.
Sydämenkyllyydestä suu puhuu ja parjaaminen ei ole Jumalasta se on varmaa.
11Omaa habitustaan siinä vain tuodan esille ja tehdään palvelus sielunviholliselle. - ~~tähkäpää~~
>>"Koska myös harhaoppiset tekevät Raamatun, erityisesti vuorisaarnan, mukaan suuria tunnustekoja ja näyttävät voimaansa, on hyvä sisäistää se, että Jumalan voima on ennen kaikkea Sanassa, puhtaassa evankeliumissa. Kristitty ei välttämättä tunne tätä voimaa, sillä Herra on heikoissa väkevä – mm. Paavali toi julki, että hän julisti suuressa heikkoudessaan."
- tutkijaukko
http://www.kotipetripaavola.com/
Tää ukko on helppo ottaa kiinni ku se on kirjoittanut koko uskonsa nettiin. Nyt pitäisi sitte raamatulla koetella ton ukon hommat. Kyllä nuo aloittajan mainitsemat henkilöt ja asiat kuuluvat hyvin tiiviisti helluntailaisuuteen. Jos aloittaja lukee noita keskusteluketjuja, hän huomaa kyllä että niissä on mainituista henkilöistä kirjoitettu harhaopettajina, mutta myös oikeina Jumalan Sanan opettajina.
Nuo keskusteluketjut kuvastavat vain sitä, miten helluntaioppi on hajanainen. Se on sitä jo täällä Suomessa, puhumattakaan kansainvälisestä helluntailiikkeestä. Yhteistä näissä keskusteluissa on se, että helluntailaiset molemmin puolin leiriä ovat yhtä kiivaita ja loukkaantuvat toinen toisilleen sekä pitävät toisen helluntailaisen vastakkaisia käsityksiä harhaoppina.
Helluntaiherätyksen omalla Netmission -foorumilla on viime päivinä puhaltaneet vapaammat tuulet ja siellä on sama eripuraisuus nähtävissä. Tosin Marko Selkomaata ei siellä edelleenkään saa arvostella.- vai mikä ?
" Kyllä nuo aloittajan mainitsemat henkilöt ja asiat kuuluvat hyvin tiiviisti helluntailaisuuteen. "
Oletko itse helluntailainen ?
- Joudu jo
Jo joudu mun sieluni, heräämähän
ja Jumalan Karitsaa kiittämähän . Hän pelastusarmonsa
sullekin suo, ja tien avan elävän Jumalan luo.
Miks vaivaat sä iteäs orjuudellas ja aina
vaan katselet puutoksias, kun Jumalan Karitsaa
katsella saa, myös sinua verellään puhdistavaa.
Ah, usko ja luota jo Jeesuksehen ja käy Herran eteen
kuin kerjäläinen ja heittäy helmaansa puutoksines
ja anna sun sydämes Jeesukselles.
Et itsessäs olekaan mahdollinen, vaan Jeesus on
laupias, voimallinen. Kun puutteines kiirehdit Jeesuksen luo,
hään haavoistaan lääkettä tunnolle suo. - ''''****
Ministeri Päivi Räsänen puuttuu aloituksen listasta. Alkoi jo toinen kierros panettelua lyhyen ajan sisällä.
- 2 tai 3
Alkaa siis uusi kierros kun kaikki mahdolliset on jo paneteltu. Yleensä ei yksi ketju riitä, vaan vähintäänkin tuplana pitää olla.
- KetkäKuulivatEnsin
>>>>>>>>>>>>>>>>>Matt.22:29 ”Jeesus vastasi ja sanoi heille: "Te eksytte, koska te ette tunne kirjoituksia ettekä Jumalan voimaa.”
- Älä huuda
Selevä, että helluntailaisten foorumi on sitten vain eksytyksestä varoittamista itse kuitenkin eksyttäjänä toimien. Oikein pääsellaisena. Jeesus varoitti kyllä eksytyksistä, mutta mitä Jeesus kehotti tekemään? Varottamaan eksytyksistä ja vääristä profeetoistako? Ei, ei ja ei. Se ei ollut se sanoma, ei. Ota mistä kontekstista tahansa, niin sanoma pitää olla - kirkastaa Kristusta. Se ei onnistu, ellei ole uskossa ja katso Kristukseen.
Turhaa siinä on sivustoa varoituksilla täyttää kun itse on eksynyt pois Jeesuksen Kristuksen läheisyydestä ja katsoo vain pahuuteen. Pimeys väistyy kirkkauden/valon tieltä. Ei ole näkynyt kuin pahan puhumista sivustolla.
Kuka seuraava? Vai olisiko jo aika katsoa ristin Herraan ja hänen opetuksiinsa Raamatussa. Se on se pääsanoma.
Matt. 28:19
Menkää siis ja tehkää kaikki kansat minun opetuslapsikseni, kastamalla heitä Isän ja Pojan ja Pyhän Hengen nimeen
Rinnakkaisviitteet
Matt. 24:14 Ja tämä valtakunnan evankeliumi pitää saarnattaman kaikessa maailmassa, todistukseksi kaikille kansoille; ja sitten tulee loppu.
Mark. 16:15 Ja hän sanoi heille: "Menkää kaikkeen maailmaan ja saarnatkaa evankeliumia kaikille luoduille.
Mark. 16:16 Joka uskoo ja kastetaan, se pelastuu; mutta joka ei usko, se tuomitaan kadotukseen.
Luuk. 24:47 ja että parannusta syntien anteeksisaamiseksi on saarnattava hänen nimessänsä kaikille kansoille, alkaen Jerusalemista.
2Kor. 13:13 Herran Jeesuksen Kristuksen armo ja Jumalan rakkaus ja Pyhän Hengen osallisuus olkoon kaikkien teidän kanssanne.
1Piet. 1:2 ja jotka Isän Jumalan edeltätietämisen mukaan ovat Hengen pyhittämisen kautta valitut Jeesuksen Kristuksen kuuliaisuuteen ja hänen verellänsä vihmottaviksi. Lisääntyköön teille armo ja rauha
28:16 Ja ne yksitoista opetuslasta vaelsivat Galileaan sille vuorelle, jonne Jeesus oli käskenyt heidän mennä.
28:17 Ja kun he näkivät hänet, niin he kumartaen rukoilivat häntä, mutta muutamat epäilivät.
28:18 Ja Jeesus tuli heidän tykönsä ja puhui heille ja sanoi: "Minulle on annettu kaikki valta taivaassa ja maan päällä.
28:19 Menkää siis ja tehkää kaikki kansat minun opetuslapsikseni, kastamalla heitä Isän ja Pojan ja Pyhän Hengen nimeen
28:20 ja opettamalla heitä pitämään kaikki, mitä minä olen käskenyt teidän pitää. Ja katso, minä olen teidän kanssanne joka päivä maailman loppuun asti." - mitä häh?
Kuka puuttuu aloituksesta, joka pitäisi seuraavaksi ruotia, vai pitäisikö alkaa katsomaan meitä itseämme.
- Just nyt
Jumalan palvelijoiden mollaamiselle loppu.
- Tositäytellinen...
Minä luulen, että olen aika täytellinen.
- Valvokaa!
Helluntailaisuus ja karismaattisuus opettajineen on helvetillistä eksytystä. Suoraan Perkeleestä. Nämä henkilöt eivät todellakaan ole Jumalan palvelijoita, vaan mammonan palvelijoita, isästä Perkeleestä.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Yläkoulun seksiopas neuvoo harjoittelemaan
anaaliyhdyntää lämpöisellä ja pitkällä porkkanalla https://www.is.fi/kotimaa/art-2000010859818.html2833422BLACKFRIDAY 186e 4pv Alicantte lennoilla ja hotellilla
No nyt löytyi hyvä blackfriday tarjous. Sivustolla matkapörssi myös muita hyviä tarjouksia. 4 Päivän reissu, 3 tähden ho62385Joukko oppilaita terrorisoi koulua Helsingissä niin
että osa opettajista pelkää töihin tulemista https://www.hs.fi/helsinki/art-2000010857587.html2532184- 682069
- 721718
Purra esiintyi epäasiallisesti
Eduskunnassa keskustellaan vaihtoehtobudjeteista. Niistä voi olla monta mieltä ja myönnän niiden olevan osin heikkoja. M3451358MTV: Jyrkistä eronnut Jenni kritisoi kovin sanoin Ensitreffit-ohjelmaa: "Ei esimerkiksi kysytty..."
Ohhoh! Jenni lataa tekstiä! Tsemppiä Jennille ja Jyrkille "sen oikean" löytämiseen. Lue lisää: https://www.suomi24.fi/251137- 651079
"Tapaus" Aittakumpu/Simula hyvin paljastaa kuinka tyhmää ja turhaa sakkia Suomesta
löytyy. Toissapäivänä "joku" teki tänne avauksen liittyen Kalevan juttuun, että noilla kahdella olisi suhde. Eli Otsikko231056Martina Aitolehti pitkästä aikaa tv:ssä - Nyt mukana kokkauskisassa!
Oho, Martina Aitolehti nyt kokkauskisassa! Häntä ei ole nähtykään pitkään aikaan tv:ssä. Mukana myös mm. Henny Harjusola1671005