Ajattelin vähän kysyä minkälaisia haittavaikutuksia teillä on ollut kun olette syöneet/syötte pillereitä?
Minulla oli aluksi Yaz jota söin parisen vuotta. Vaihdoin koska minulle ilmaantui maksaläiskiä. Myös vatsani oli ja on vieläkin todella huonossa kunnossa (ummetuksen tapaista), eli syön pillereiden takia Gavisconia aika reippaassa tahdissa. Hyvä juttu oli Yazien kanssa oli että iho meni parempaan kuntoon ja menkat eivät niin pahoja.
Tällöin en vielä huomannut että myös seksihaluni oli katoamassa ja minulla oli myös mielialanvauhtelua.
Nyt syön Zoelyä jolla piti menkat melkeen loppua kokonaan mutta menivätkin pahempaan suuntaan. Myös ihoni nyt huonossa kunnossa. Vatsavaivoja ja mielialanvaihtelua on vieläkin ja seksihalu kadonnut kokonaan. Tänään huomasin uusia maksaläikkiä ja en vaan jaksa enää! Nyt loppuu kyllä pillerien käyttö ja katotaan olisko sit parempi olo.
Rasittaa nuo läiskät ku eivät varmaan katoa vaikka lopetan pillerin syönnin... -.-
Onko teillä samantapasia kokemuksia ja millanen olo tuli lopettamisen jälkeen (jos olet lopettanut)?
Minulla oli aluksi Yaz jota söin parisen vuotta. Vaihdoin koska minulle ilmaantui maksaläiskiä. Myös vatsani oli ja on vieläkin todella huonossa kunnossa (ummetuksen tapaista), eli syön pillereiden takia Gavisconia aika reippaassa tahdissa. Hyvä juttu oli Yazien kanssa oli että iho meni parempaan kuntoon ja menkat eivät niin pahoja.
Tällöin en vielä huomannut että myös seksihaluni oli katoamassa ja minulla oli myös mielialanvauhtelua.
Nyt syön Zoelyä jolla piti menkat melkeen loppua kokonaan mutta menivätkin pahempaan suuntaan. Myös ihoni nyt huonossa kunnossa. Vatsavaivoja ja mielialanvaihtelua on vieläkin ja seksihalu kadonnut kokonaan. Tänään huomasin uusia maksaläikkiä ja en vaan jaksa enää! Nyt loppuu kyllä pillerien käyttö ja katotaan olisko sit parempi olo.
Rasittaa nuo läiskät ku eivät varmaan katoa vaikka lopetan pillerin syönnin... -.-
Onko teillä samantapasia kokemuksia ja millanen olo tuli lopettamisen jälkeen (jos olet lopettanut)?
Vastaukset 2
Vanhimmat
Mulla tuli Yazeista melkein kaikki mahdolliset haittavaikutukset. Helpotti suunnattomasti heti, kun lopetin.
Seuraavana Cerazette, sama jatkuu. Mm. lihomista ja seksihalut meni.
Kolmantena oli Qlaira. Päänsärkyä alko tulla ja jotain muutakin, en nyt muista mitä.
Nyt on Mini Pill. Ne tuntuvat sopivan, vaikka alussa (noin puoli vuotta) oli niidenkin kanssa ongelmia. Mm. vatsa löysänä noin 2 tuntia pillerin ottamisen jälkeen, rinnat kipeänä (ei koskaan aikaisemmin), kuukautiskivut (aina ollut, Yaz helpotti niitä, mutta muuten kun eivoinut käyttää), tiputtelu.
Käytän Yatzeja toista vuotta. Naama on parantunu finneista ja kaikesta moskasta ihan täydellisesti, en oo moneen kuukauteen enää ees kattonu poskiani tai otsaani sen tarkemmin koska ei mitään katottavaa oo ollut. Mutta mielialavihtelua on ollut, ei joka kuukausi niin pahoja mutta on kuitenkin.
Sellasia päiviä on kun pillahdan itkuun joka asiasta. Liittyy varmaan johonkin hormonitasoihin, koska yleensä sellasta päivää edeltää esim. ihan hirveän runsas valkovuoto ja hiukset menee aivan rasvasiks yhessä päivässä jne. Ja kuukautistenalkamispäivänä oon aina ihan hirveän kiukkunen, sillon meen vaan sänkyyn enkä sano mitään kellekään koska tiiän et mitään järkevää en saa kuitenkaa sanotuks.