Olen muuttanut Helsinkiin Seinäjoelta, minulla on aina ollut hyviä kokemuksia suomen terveydenhuollosta, olen nuori ja käytän harvoin terveyspalveluja. Kokemusta on 3 eri lääkäristä sekä aulapalveluhenkilöstä.
Yksi lääkäri ei suostunut tutustumaan ollenkaan ongelmaani vaan lähetti minut kotiin ja sanoi että seurataan tilannetta 1-2 VUOTTA! (Minulla oli patti jalkapohjassa joka oli tosi kipeä).
Patti kipeytyi niin että minun oli hyvin vaikea edes kävellä, päätin soittaa terveysasemalle ja kysyä vinkkejä miten voisin saada kivun pois, he kutsuivat minut välittömästi tarkastettavaksi. Kun saavuin terveysasemalle, aulassa työskentelevä henkilö alkoi väittelemään minun kanssa että "kuka on muka kutsunut sinut tänne" ja että "se joka sinut on kutsunut saa itse tarkastaa". Loppujen lopuiksi sain lääkäriajan huomiselle ja päätin poistua.
Ajattelin että saan vihdoin apua ongelmaani, menin takaisin lääkäriin joka oli erilainen kuin ennen. Tällä kertaa hän sanoi minulle että tämä minun ongelma ei kuulu kunnalliseen terveydenhuoltoon ja että sinun pitää mennä yksityiselle lääkärille jos haluat toimenpiteen
Kysyin että eikö tälle tosiaan voi tehdä mitään ja että eikö kipua voi saada millään pois. Hän sanoi että hän ymmärtää että se on kipee mutta se on vain kestettävä, sanoi että voin mennä apteekkiin puhumaan farmaseutin kanssa ja että sieltä voin saada jotain lääkkeitä. Sitten hän sanoin että minun on turha kirjoittaa lähetettä erikoislääkärille koska tiedän että se hylätään heti.
Malminkartanon terveysasema
6
674
Vastaukset
- ei pätevyyttä
Aivan tyypillistä! Olen itse asunut Helsingissä, en tosin Malminkartanossa. Asia on niin, että jos ei tiedä itse mikä vaivaa ja pyydä lääkäriä "vahvistamaan", ei lääkäri mitään rupea tutkimaan. Näin ainakin minun kohdallani. Myöskään lääkäri ei yhtään katso vanhempia potilastietoja (minulla on 2-tyypin diabetes tabl. insuliini, sekä verenpainelääkitys). Kerran oli kipeän polven takia lääkärissä ja hän määräsi sellaista kipulääkettä, joka ei soveltunut verenpainelääkityksen kanssa. En yhtään luota terveyskeskuslääkäreihin, en millään paikkakunnalla. Ihan turha koko Sote-uudistus, jos lääkärit ovat sellaisia, että potilas saa neuvoa!
Myös tuollaisesta aulasta työskentelevästä henkilöstä on huonot kokemukset. Ihan kuin heidän pitäisi potilas parantaa!
Tuossa valossa ei ole ihme, että kukaan ei huomaa valelääkäriä. Päinvastoin, he kivat ehkä fiksumpia. - Kokemusta on
Vaikka olisit "rikas suomalainen" et välttämättä saa apua edes yksityiseltä. Ihan samanlaisia tolloja siellä on lääkäreinä julkisella puolella.
Oma lääkäri systeemi julkisella puolella toimi joskus vuosia sitten, nyt se on vain muisto. - kärsijä
Näin se vaan on myös pitäjänmäellä,hoitajat leikkii lääkäriä ja tekevät itse diagnoosin jonka lääkäri kumoaa,ehdottelevat jos jotakin,hoitoa et saa vaikka kuinka haluaisit,omahoitajat tekeytyvät niin tietäväiseksi ja luulevat olevansa lääkäreitä,lääkärit määräävät niitä lääkkeitä mitä et saisi missään nimessä syödä lukematta potilastietoja.
- sai1
Juu ja varsinkin se J.F. on idiootti siellä,ei ymmärrä kansankieltä,olevinaan niin fiksu,taitaa olla vielä blondi.
- TurhautunutSysteemiin
Pitäjänmäen terveysasema on ihan järkyttävä paikka. Hoitajat työskentelevät kipeinä ja lääkärit tekevät aivan metsään meneviä diagnooseja. Hoitovirhe-hakemus meneillään ja näyttää siltä, että menee läpi. Helsinki on ihan kauhea paikka asua ja täällä ei saa ihminen tarvittavaa hoitoa ja infoa sairauksista. Meilahden sairaala ns."huippusairaala" ei tee myöskään työtään ja ovat erittäin välinpitämättömiä monella eri osastolla.
Luulisi, että Suomessa saa hoitoa, mutta kyllä sitä täytyisi olla todella rikas, että pääsisi vaikka ruotsin yksityisklinikalle hoitoon. - AttiKattinen
Otan osaa Helsinkiin muuton johdosta. Parempi pysyä maakunnissa kuin muuttaa tänne pysyy koko suomi asuttuna ja ei täällä ole hyviä työpaikkoja sen enempää kuin muuallakaan.
Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 941763
Sinkkujen kommentti järkyttävään raiskaukseen
Mikä on kommenttisi tähän järkyttävään raiskaukseen? https://www.is.fi/uutiset/art-2000011204617.html Malmin kohuttu sa3581189Susanna Laine, 43, pohtii tätä muutosta itsessään iän karttuessa: "En tiedä, onko se vähän ikäjuttu"
Susanna Laine on kyllä nainen paikallaan Farmi-juontajana ja myös Tähdet, tähdet -juontajana, eikös vaan! Lue Susanna181178- 961048
- 63838
Vanhemmalle naiselle
Kirjoitan tällä vanhalla otsikolla vaikka se joku toinen anonyymi naisen kaipaaja innostuukin tästä ja käyttää taas sam36821Hyvää yötä
Söpöstelen kaivattuni kanssa haaveissani. Halaan tyynyä ja leikin että hän on tässä ihan kiinni. *olet ajatuksissani6764- 46706
Lapuan liike nyt! rähinöimässä Tampereella
Avoimen rasistisen ja fasistisen sinimustan liikkeen poprukat riehuvat Tampereella parasta aikaa.132698En vaan ymmärrä
Sinulla on hyvä puoliso, perhe, periaatteessa kaikki palikat kohdillaan. En ymmärrä, miksi haluat vaarantaa sen. Minulla42690