Tohtori Flinkin diagnoosi: "Pyhäkön etummainen osa kuvaa sitä välitystyötä, jota Jeesus on suorittanut taivaaseen astumisen jälkeen ja yhä suorittaa aina armonajan päättymiseen saakka. Kaikkeinpyhin vain lisää tähän ajan lopussa tapahtuvan toisen vaiheen, joka edeltää Jeesuksen paluuta."
Ei tätä Jeesukseen uskova ymmärrä mutta missä iässä adventistilapsi adventtikirkon jäsenenä ymmärtää tämän?
Flinkin väite: Jeesuksen välitystyössä on kaksi vaihetta jotta ihminen pelastuisi
1. Mistä tuollainen analogia on keksitty: Pyhäkön etummainen osa kuvaa välitystyötä?
2. Mikä on tämä "toinen vaihe"?
3. Mitä adventismissa tarkoitetaan Jeesuksen palaamisella (lyhytaikainen käynti?) ja minne Herra palaa ihan oikeasti?
Voiko tohtori selventää
26
138
Vastaukset
- vaikea uskoa
Ei kai Taivasta ole jaettu kahtia v. 1844?
a) Pyhä Taivas
b) Kaikkein pyhin Taivaan osa - ongelmana
Adventisteilla on tulkintaperinne joka on suorastaan kielletty Raamatussa.
Siten se ei edes voi perustua Raamattuun.
Esim. Ellen / 1.Korinttolaiskirje:
14:35 Mutta jos he tahtovat tietoa jostakin, niin kysykööt kotonaan omilta miehiltään, sillä häpeällistä on naisen puhua seurakunnassa.
Roomalaiskirje:
1:32 jotka, vaikka tuntevat Jumalan vanhurskaan säädöksen, että ne, jotka senkaltaisia tekevät, ----/------/-----, eivät ainoastaan itse niitä tee, vaan vieläpä osoittavat hyväksymistä niille, jotka niitä tekevät.Luuk. 2:36
Ja oli naisprofeetta, Hanna, Fanuelin tytär, Asserin sukukuntaa. Hän oli jo tullut iälliseksi. Mentyään neitsyenä naimisiin hän oli elänyt miehensä kanssa seitsemän vuotta,
Hei !
Vastasin juuri täällä samaan;
http://keskustelu.suomi24.fi/node/11995340
Jari Laurila
ingen pappi, ingen doktor- Mr. Jali Onani
Taidat kuulua samaan kastiin kuin "valepappi", mutta miksi et kelpaa edes adventtikirkkoon opettamaan Raamattua.
Vain adventisteilla Taivas on jaettu kahtia v. 1844 kertoo "adventtitotuus". - paahan merkille
Mr. Jali Onani kirjoitti:
Taidat kuulua samaan kastiin kuin "valepappi", mutta miksi et kelpaa edes adventtikirkkoon opettamaan Raamattua.
Vain adventisteilla Taivas on jaettu kahtia v. 1844 kertoo "adventtitotuus".Sinun luuloissasi on kaikki jaettu kahtia, panehan merkille..
Vielä;
http://keskustelu.suomi24.fi/node/11988744
yst. t. Jari
ingen doktor- EGW ja 1844
Adventismiin pesiytyneen pyhäkköopin, suljetun oven teorian ja vuoteen 1844 liitettyjen ja oletettujen harhojen alullepanija oli 1850-luvun paikkeilla Ellen G. White ja muut hänen aikansa taikauskoon ja noituuteen mieltyneet ihmiset.
Kyse adventismissa onkin saatanallisesta eksytyksestä, joka miellyttää eräitä uppiniskaisia ihmisiä. He etsivät korvasyyhyynsä sopivia oppeja ja ihmiskäsityksiä sekä niihin liitettyjä rituaaleja. - Toivon hartaasti
Taivaassa ei ole mitään erillistä pyhäkköä ja joka niin väittää on valehtelija ja toimiii siis sielun vihollisen sanansaattajana ja valheen "apostolina".
Taivaassa Jumala edustaa kaikkein pyhintä armonistuimineen, joka mm. kuvastaa Jumalan valtaistuinta ja valtaa. Jumalaa kukaan koskaan ei ole myös nähnyt aivan kuten kaikkein pyhimmän armonistuimen sisältöäkään.
Jeesus edustaa temppelin pyhää, elämän leipänä, maailman valona ja esikuvana kaikesta niistä esineistä, mitä pyhäkön pyhässä oli.
Esipiha taasen kuvaa sitä Jeesuksen maanpäälistä työtä syntien sovituksineen ja lupauksesta mm. Pyhän Hengen osalta.
Ristillä tuo Jumaluuden erottava väliseinä=esirippu purettiin niin, että Kaikkein Pyhimmästä=Jumala ja Pyhästä=Jeesus tuli jälleen yhtä, ilman synnin erottavaa vaikutusta, jonka Jeesus sai kokea ristin puulla.
Jumala sovitti näin itsensä myös maailmankaikkeuden kanssa.
"Jeesus Kristus meni kaikkein pyhimpään todelliseen pyhäkkötelttaan (Hebr 8:2) oman verensä kautta (9:12) Hän on ylin pappi temppelipalveluksessa kaikkein pyhimmässä."
=Jeesus meni siis Jumalan=Kaikkein Pyhimmän luokse pyhäkkötelttaan=koko Jumalan Taivas.
Kuten maan päällinen pyhäkköteltta sisälsi Pyhän ja Kaikkein Pyhimmän, samoin Jumalan taivaassa toimivat sekä Jumala, että Jeesus ihmisten syntien sovittamiseksi TÄNÄKIN PÄIVÄNÄ. Tämä taivaallinen sovitustyö on käynnistynyt ihmisen syyntiinlankeemuksessa ja ulottuu aina Jeeuksen toiseen tulemukseen.
"Jeesuksen veren kautta meillä on pääsy kaikkein pyhimpään rukoustemme välityksellä jokaisella ihmisellä kansallisuuksista riippumatta.
Hebr 10:19-21"
=Jeesuksen veren kautta meillä siis on pääsy Jumalan=Kaikkein Pyhimmän armoistuimen luo rukouksessa.
Voi kunpa adventistitkin alkaisivat ymmärtämään Jumaluutta, eivätkä etsisi omaan korvasyyhyynsä ihmisten taruja tai seurakuntiensa pastoreiden omaksumia vääriä ilmoituksia!- häh!?
Ai ei ole vai? Raamatun mukaan on.
Hepr. 8:1-2 "Tulemme nyt asian ytimeen: Meillä on ylipappi, joka on asettunut taivaissa istuimelleen Majesteetin valtaistuimen oikealle puolelle. Hän toimittaa palvelusta taivaan pyhäkössä, todellisessa pyhäkköteltassa, jota ei ole pystyttänyt ihminen vaan Herra itse."
Ilm. 11:19 "Taivaassa avattiin Jumalan temppeli, niin että temppelissä oleva liitonarkku voitiin nähdä. Salamat leimusivat, ukkonen jylisi, maa järähteli ja raemyrsky riehui."
Ilm. 15:5-6 "Tämän jälkeen minä näin, kuinka taivaan temppeli, todistuksen teltta, avattiin ja temppelistä tuli ulos seitsemän enkeliä, seitsemän vitsauksen toimeenpanijat. Heidän pukunsa oli puhtaan valkoista pellavaa, ja rinnan ympärillä heillä oli kultainen vyö."
Että puhut ihan pötyä.
- Toivon hartaasti
Taivaassa ei ole mitään erillistä pyhäkköä ja joka niin väittää on valehtelija ja toimiii siis sielun vihollisen sanansaattajana ja valheen "apostolina".
Taivaassa Jumala edustaa kaikkein pyhintä armonistuimineen, joka mm. kuvastaa Jumalan valtaistuinta ja valtaa. Jumalaa kukaan koskaan ei ole myös nähnyt aivan kuten kaikkein pyhimmän armonistuimen sisältöäkään.
Jeesus edustaa temppelin pyhää, elämän leipänä, maailman valona ja esikuvana kaikesta niistä esineistä, mitä pyhäkön pyhässä oli.
Esipiha taasen kuvaa sitä Jeesuksen maanpäälistä työtä syntien sovituksineen ja lupauksesta mm. Pyhän Hengen osalta.
Ristillä tuo Jumaluuden erottava väliseinä=esirippu purettiin niin, että Kaikkein Pyhimmästä=Jumala ja Pyhästä=Jeesus tuli jälleen yhtä, ilman synnin erottavaa vaikutusta, jonka Jeesus sai kokea ristin puulla.
Jumala sovitti näin itsensä myös maailmankaikkeuden kanssa.
"Jeesus Kristus meni kaikkein pyhimpään todelliseen pyhäkkötelttaan (Hebr 8:2) oman verensä kautta (9:12) Hän on ylin pappi temppelipalveluksessa kaikkein pyhimmässä."
=Jeesus meni siis Jumalan=Kaikkein Pyhimmän luokse pyhäkkötelttaan=koko Jumalan Taivas.
Kuten maan päällinen pyhäkköteltta sisälsi Pyhän ja Kaikkein Pyhimmän, samoin Jumalan taivaassa toimivat sekä Jumala, että Jeesus ihmisten syntien sovittamiseksi TÄNÄKIN PÄIVÄNÄ. Tämä taivaallinen sovitustyö on käynnistynyt ihmisen syyntiinlankeemuksessa ja ulottuu aina Jeeuksen toiseen tulemukseen.
"Jeesuksen veren kautta meillä on pääsy kaikkein pyhimpään rukoustemme välityksellä jokaisella ihmisellä kansallisuuksista riippumatta.
Hebr 10:19-21"
=Jeesuksen veren kautta meillä siis on pääsy Jumalan=Kaikkein Pyhimmän armoistuimen luo rukouksessa.
Voi kunpa adventistitkin alkaisivat ymmärtämään Jumaluutta, eivätkä etsisi omaan korvasyyhyynsä ihmisten taruja tai seurakuntiensa pastoreiden omaksumia vääriä ilmoituksia!- höpönlöpön
Puhut ihan pötyä omaan korvasyyhyysi.
- antikerettiläinen
Väitteesi on aivan puhdasta harhaoppia, koska väität, että Jeesus on vähemmän pyhä kuin Isä Jumala.
- hubblen vakio
Taivaalla on oltava jokin koko -siis fyysiset mitat.
Alkuräjähdyshän tapahtui 13,4 miljardia vuotta sitten. Mailmankaikkeus on laajentunut siitä lähtien kiihtyvästi, vrt. puna-sinisiirtymä kauimmaisten mitattujen galaksien spektreissä.
Kosmista taustasäteilyä tulee kaikkialta ympäröivästä avaruudesta ja sen poikkeuksellisen tarkkaan mitattu lämpötila vastaa erittäin tarkasti aiemmin laskettuja tuloksia. Mailmankaikkeus on jäähtynyt alkutömähdyksen jälkeen muutamaan Kelviniin.
On olettamuksia taivaan muodosta, satulamainen tai donitsi. Olettamuksilla on matemaattiset mallit.
Mutta asiaan, uskovien Taivas onkin sitten enemmänkin mielikuvituksen tuotos.
Mitkään fysiikan lainalaisuudet eivät siellä päde.
Siellä ääni-aallot kulkevat laulua ja ylistystä välittäen. Avaruudessa ei ole ilmaa.
Olento tarvitsee siivet, vaikka se ilma edelleenkin puuttuu.
Tapahtumia mittaillaan edelleenkin maan päivissä ja vuosissa.
Kirkkauden kuvataan olevan ääretöntä, mutta ei aiheuta mitään tuhoja olennoille.
Tutkivaa tuomiota pystytään mitataan myös vuosissa.
Helvettiä ja sen tulta kauhistellaan ihan hirmuiseksi. Ei taida edes supernovan leimahdus riittävän helvettiä kuvailemaan.
Missähän päin Taivaita sijainnee Helvetti?
Raamatun antamien tietojen perusteella voisi laskea, että Taivas ja Helvetti ovat samassa pisteessä.
- Toivon hartaasti
Jumala=Kaikkein Pyhin
Jeesus=Pyhä
Raamatun selvääkin selvempi sana kertoo sen, kuka on suurin Taivaassa!
Itse Raamattu todistaa Jeesuksen omin sanoin sen, että vaikka Isä ja Poikka pitävätkin yhtä, kuten telttamaja oli yksi rakennus, niin Jeesuksen tulee kaikessa olla kuuliainen Isä Jumalalle, joka on kaikkein pyhin ja korkein.
Tätä tosiseikkaa adventistien on aivan turha vastustaa.
Joh 14:28 Te kuulitte minun sanovan teille: ‘Minä menen pois ja palajan jälleen teidän tykönne’. Jos te minua rakastaisitte, niin te iloitsisitte siitä, että minä menen Isän tykö, sillä ISÄ ON MINUA SUUREMPI.
Matt 24:36 Mutta siitä päivästä ja hetkestä ei tiedä kukaan, eivät taivasten enkelit, eikä myöskään Poika, vaan Isä yksin.
Joh 8:28 Niin Jeesus sanoi heille: "Kun olette ylentäneet Ihmisen Pojan, silloin te ymmärrätte, että minä olen se, joka minä olen, ja etten minä itsestäni tee mitään, vaan puhun tätä sen mukaan, kuin minun Isäni on minulle opettanut.- Höpönlöpön
Höpöhöpö. Kyllä näkee, että et ymmärrä Raamatusta yhtään mitään.
- Ei epäilystäkään
Höpönlöpön kirjoitti:
Höpöhöpö. Kyllä näkee, että et ymmärrä Raamatusta yhtään mitään.
Jeesus hallitsee "siihen asti"..
1. Kor. 15:25 Sillä hänen pitää hallitseman "siihen asti, kunnes hän on pannut kaikki viholliset jalkojensa alle". 26 Vihollisista viimeisenä kukistetaan kuolema.
27 Sillä: "kaikki hän on alistanut hänen jalkojensa alle". Mutta kun hän sanoo: "kaikki on alistettu", niin ei tietenkään ole alistettu se, joka on alistanut kaiken hänen allensa.
28 Ja kun kaikki on alistettu Pojan valtaan, silloin itse Poikakin alistetaan sen valtaan, joka on alistanut hänen valtaansa kaiken, että Jumala olisi kaikki kaikissa. JEESUS ON JHWH JAHVE JUMALA LUOJA
Jes. 9:6 (9:5) Sillä lapsi on meille syntynyt, poika on meille annettu, jonka hartioilla on herraus, ja hänen nimensä on: Ihmeellinen neuvonantaja, Väkevä Jumala, Iankaikkinen isä, Rauhanruhtinas.
Jes. 26:4 Turvatkaa Herraan ainiaan, sillä Herra, Herra on iankaikkinen kallio.
Jeesus on Kaikkein Pyhin. Kun kerran kotiin pääsemme, voimme vain yhtä Jumalaa siellä kätellä ja tervehtiä. Jumala on kolmiyksinen niinkuin ihminenkin, Jumalan kuva. "... henkenne, sielunne ja ruumiinne ...".
Jumala on suuressa viisaudessaan päättänyt koetella ihmisen sitenkin, että kunnioittaako tämä Poikaa. "Jolla Poikaa ei ole, sillä ei ole Isääkään". Joka vähättelee Poikaa elikkä luokittelee hänet Isää vähäisemmäksi, hän ei itse asiassa kunnioita Isääkään vähääkään.
Onhan niin, että Poika uhrautui ja siksi kaikki annettiin hänelle. Kun hän aikanaan ojentaa valtikan takaisin Isälle, se lienee vain kunnianosoitus ja nöyryyden ylistys. Sillä on selvää, että Poika jatkaa valtiaana ikuisesti. Nimittäin Daniel kuvaa Isä Jumalaa "Vanhaikäiseksi". Tämä seikka antaa luvan päätellä, että Kaikkivaltias on ihan oikeasti testamentannut kaiken Pojalle eli lopullisesti.
Jumala on yksi. Ei Jeesus tai Pyhä Henki tai isä. Jeesus on JHVH eli "Minä Olen". Jotka sanovat "Jeesus on Herra", he ovat Herraan Jumalaan uskovia.
antti
- Kiitos valostasi Th
"Toivon hartaasti" esitti asian aivan kuten se on.
Mutta vaikka Jeesus itse ilmestyisi taivaasta ja kertoisi miten asia on, niin he adventistit eivät uskoisi.
Adventtikirkon pastorit ovat se "pullon kaula" siellä adventtikirkossa.
Heidän sanansa ja mm. USA:ssa ja Iso-Britaniassa oppimansa harhaluulot ovat adventismissa se laki, jota kaikkien on noudatettava, vaikka se olisikin väärää ja valheellista oppia.- ai ai aia no no
Jos Adventtikirkon pastorit olisivat se "pullonkaula" , sinun ei tarvitsisi muuttaa heidan puheitaan, mutta nyt sinun tarvitsee..
Se suorastaan loistaa kirjoituksistasi, koska oma uskosi on vain jonkinlainen pilvilinna - haet sille vahvistusta - hakemalla vikaa muiden ihmisten uskosta.
- Voi teitä!
Valittaen täytyy todeta, että adventistit ovat pastoreidensa sokaisemia tässä pyhäkkötotuudessakin.
Onko se sitten pastoreiden tietämättömyyttä vai tahallista ihmisten harhaanjohtamista, jotta saadaan jokin erikoisominaisuus ja oppi omalle kirkkokunnalle?
Jos se on tahallista, niin voi sitä poloista, joka tahallaan vääristelee Jumalan ilmoitusta ja Jumaluutta ja asetteelee mielivaltaisesti päivänmääriä ja aikoja sekä antaa niille keksittyjä selityksiä. - doomsday rider
1) 2) perehdy israelilaisten temppeli- ja uhrijärjestelmään, joka on selitetty vanhassa testamentissa. Se oli taivaallisen kuva, kuten raamattu selvästi monessa paikassa toteaa. Sen jälkeen voit tulla itse kertomaan millaisia analogioita pitäisi olla.
3) Jeesus ei palaa maan päälle vaan tulee hakemaan valitut, jotka temmataan taivaaseen.- --,,--
" älkää antako kenenkään vielellä, niin että uskoisitte .... sillä .. ei tule ennenkuin..."
Väärinkäsitys, pelastuksessa ei ole kahta vaihetta JOTTA ihminen pelastuisi. Vaan pelastus on eräänlainen prosessi jossa on monta eri vaihetta, alkaen armon vastaanottamisesta ja oman vajavaisuuden tunnustamisesta ja jatkuen aina iankaikkiseen elämään saakka. Kun asiaa tutkii on pelastuksessa kysymys elämästä - ei joskus jossain muualla - vaan täällä ja nyt. Jeesuksen lupaama iankaikkinen elämä alkaa täällä ja nyt, se muuttuu ja kehittyy paremmaksi kunnes se on todellisuutta sen täyteydessään.
"malson" osuu nasevasti asian ytimeen!
[][] Kun asiaa tutkii on pelastuksessa kysymys elämästä - ei joskus jossain muualla - vaan täällä ja nyt. Jeesuksen lupaama iankaikkinen elämä alkaa täällä ja nyt, se muuttuu ja kehittyy paremmaksi kunnes se on todellisuutta sen täyteydessään. [][]
Sillä . . . Joh. 5:24
Totisesti, totisesti minä sanon teille: joka kuulee minun sanani ja uskoo häneen, joka on minut lähettänyt, sillä on iankaikkinen elämä, eikä hän joudu tuomittavaksi, vaan on siirtynyt kuolemasta elämään.
1. Joh. 5:13
Tämän minä olen kirjoittanut teille, jotka uskotte Jumalan Pojan nimeen, tietääksenne, että teillä on iankaikkinen elämä.
Room. 13:11
Ja tehkää tämä, koska tunnette tämän ajan, että jo on hetki teidän unesta nousta; sillä pelastus on nyt meitä lähempänä kuin silloin, kun uskoon tulimme.
Kun täällä maltamme ensin rakastaa ja siltä pohjalta sitten tehdä ratkaisuja, kohtelua jne., niin yllätyksemme aikanaan havahdumme: Kotona. Ikuiseen johtavan elämän prosessi ei, kuten kaikki tiedämme, ole itsemme kiillottamista lakia aina vain paremmin noudattamalla, vaan ihmisten armoilla olevan Kristuksen näkeminen kanssaihmisissä - auttava palvelee huomaamattaan itseään Kristusta.
MATTEUS 25.
37 Silloin vanhurskaat vastaavat hänelle sanoen: 'Herra, milloin me näimme sinut nälkäisenä ja ruokimme sinua, tai janoisena ja annoimme sinulle juoda?
38 Ja milloin me näimme sinut outona ja otimme sinut huoneeseemme, tai alastonna ja vaatetimme sinut?
39 Ja milloin me näimme sinun sairastavan tai olevan vankeudessa ja tulimme sinun tykösi?'
40 Niin Kuningas vastaa ja sanoo heille: 'Totisesti minä sanon teille: kaikki, mitä olette tehneet yhdelle näistä minun vähimmistä veljistäni, sen te olette tehneet minulle'.
Sitäkään ei kannata muistella, kuinka paljon on tullut kymmenyksiä maksettua:
Matt. 6:3 Vaan kun sinä almua annat, älköön vasen kätesi tietäkö, mitä oikea kätesi tekee, 4 että almusi olisi salassa; ja sinun Isäsi, joka salassa näkee, maksaa sinulle.
6 Vaan sinä, kun rukoilet, mene kammioosi ja sulje ovesi ja rukoile Isääsi, joka on salassa; ja sinun Isäsi, joka salassa näkee, maksaa sinulle.
LUUKAS 14.
11 Sillä jokainen, joka itsensä ylentää, alennetaan, ja joka itsensä alentaa, se ylennetään."
12 Ja hän sanoi myös sille, joka oli hänet kutsunut: "Kun laitat päivälliset tai illalliset, älä kutsu ystäviäsi, älä veljiäsi, älä sukulaisiasi äläkä rikkaita naapureita, etteivät hekin vuorostaan kutsuisi sinua, ja ettet sinä siten saisi maksua.
13 Vaan kun laitat pidot, kutsu köyhiä, raajarikkoja, rampoja, sokeita;
14 niin sinä olet oleva autuas, koska he eivät voi maksaa sinulle; sillä sinulle maksetaan vanhurskasten ylösnousemuksessa."
antti
Hei,
Täällä;
http://keskustelu.suomi24.fi/node/12036301
Ilm 1:7
yst. t. Siunausta
Jari Laurila
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
No nytkö tuli lähtö Orpolle?
Pieniä oli Marinin aamupalasilakat joulukaloiksi vrt. Orpon 35 miljoonan euron kähmintä johonkin Vapaavuoren urheiluhall2522328- 1921704
Kauhavan häiriköijistä
Juttua Iltalehdessä. Pakko sanoa että noi nuoret on kyllä ihan pimeitä. Putkin peltoja jupksevat kiusaamaan kun ei tietä501379Haluan sinut, kuuletko minua.
Haluan sinut. Toivon, että voisimme olla yhdessä. Mietin pystynkö täyttämään toiveesi, olemaan arvoisesi. Voisitko saad511057- 41846
- 15827
Miksi Lapset kiusaa yöllä
Miksi Lapset kiusaa yöllä ihmisiä? Miksi vanhemmat antaa tämän tapahtua? Eikö ne huomaa ettei lapset ole kotona vai eivä31810Sama ransetti taas!
Keikkui tällä kertaa Honkavaaran tien varressa muutaman sadan metrin päässä Louhenkoskelta.. Otin rekisterin ylös ja ver23788Viimeinen lankafest
Käykää viimeisessä lanka festissä. Ensivuonna sitä ei enää ole. Rahat on loppu. Harmi .25786Tehdäänkö tänään toiveista totta?
Poikkea tänä illasta siinä lähellä ja annetaan silmien puhua ja sen jälkeen puhu sinä lopulta mitä ajattelet..46647