Paljon puhutaan esikuvasta, mitä te ystävät ajattelette mikä on krirtityn esikuva.?
Onko esikuvalla vaikutusta
44
173
Vastaukset
Ensimmäinen asia on siis Hengen hedelmä, josta Paavali kirjoittaa. Kun se on Hengen hedelmä, niin ei tarvitse tarttua iänikuiseen fraasiin lihan pyhittämisestä.
Välittömiä seurauksia on siis rejhellisyys, raittius ja siveys. Ihminen on luotettava.ja siinäkin on paljon asiaa. Sopimuksista ei tarvitse etsiä sitä pienellä präntättyä.
Ulkonaisesti on puhdas ja siisti.- muuttis
vihne kirjoitti:
Siis on merkitystä, koska se esikuva kirkastaa Jumalan kunniaa.
Naisille ja tytöille saarnataan kristillisyyden esikuvaa tarttumalla hameen helmoihin, korkoihin, otsatukkaan sun muuhun. Sanotaan että koreuden alla piilee huoruus. Kysynkin kenen huoruus?
Mielestäni kun vaatetus ja ulkoinen olemus on siisti ja säädyllinen, se riittää.
Nainen on naisellinen, Luojan luoma aivan samoin kuinka mies on miehekäs ihan syntymälahjanaan.
Siis tämä on esikuva joidenkin saarnaajien opin mukaan. Vihne opettaa paremmin. - Terttu 87v
muuttis kirjoitti:
Naisille ja tytöille saarnataan kristillisyyden esikuvaa tarttumalla hameen helmoihin, korkoihin, otsatukkaan sun muuhun. Sanotaan että koreuden alla piilee huoruus. Kysynkin kenen huoruus?
Mielestäni kun vaatetus ja ulkoinen olemus on siisti ja säädyllinen, se riittää.
Nainen on naisellinen, Luojan luoma aivan samoin kuinka mies on miehekäs ihan syntymälahjanaan.
Siis tämä on esikuva joidenkin saarnaajien opin mukaan. Vihne opettaa paremmin.Mites sitten ku raamattu sanoo joka otta yhden sanan tämän profetian ... Osa on siinä tulisessa järvessä.
Raamatussa lukee pitkät hiukset on naiselle kaunistus.ja miehelle kauhistus.
Puhutaan kullan ympäri ripustamisesta jne. Eikö se jos mikä ole ihmisoppia jos selvää raamatun sanaa aletaan ylitsekäymään.
Kyllä minäkin sen ymmärrän ,ettäihmiset omaan piikkiinsä tekevät yhtä ja toista.
Mutta se ei muuta raamatun totuuksia. Terttu 87v kirjoitti:
Mites sitten ku raamattu sanoo joka otta yhden sanan tämän profetian ... Osa on siinä tulisessa järvessä.
Raamatussa lukee pitkät hiukset on naiselle kaunistus.ja miehelle kauhistus.
Puhutaan kullan ympäri ripustamisesta jne. Eikö se jos mikä ole ihmisoppia jos selvää raamatun sanaa aletaan ylitsekäymään.
Kyllä minäkin sen ymmärrän ,ettäihmiset omaan piikkiinsä tekevät yhtä ja toista.
Mutta se ei muuta raamatun totuuksia.Meidän pitäisi nyt sitten ratkaista kumpaa meidän Taivaallinen Isämme on? Rakkauden vai tuomion Jumala.
En ole ihan varma koskeeko se tulijärviuhkaus koko raamattua, saamme pitää niin, että koskee. Tukka-asiasta ajattelisin niin, että pitäisi pystyä tyunnistamaan sukupuolet erilleen.
Nyt on kuitenkin niinkin, että naiset voivat menttää hiuksensa esimerkiksi sairauksien hoidon vuoksi tai muuten jonkin häiriön takia. Kysymys kuuluu: Meneekö pelastus niiden hiuksien kanssa? Kun nainen vanhenee, eikä nutturan tekeminen onnistu käsien liikeradoista johtuen, onko parempi olla takkuisena vai voiko ajatella, että siitä tehtäisi helppohoitoisempi?
Me näemme raamatusta, että Jeesuskin rikkoi montaa sääntöä. Muunmuassa sabattisääntöä. Hän avasi sääntöjen hen gellisen puolen hienosti, kun hän sanoi, että aasi nostetaan sabattina kaivosta. Siis ihmisen toiminnan motiivi on ratkaiseva ei niinkään se miltä se sivullisesta näyttää. Toisaalta Jeesuksen ristintyö olisi kovin heiveröinen, jos me joutuisimme olemaan sääntöviidakossa pelastuksemme kanssa veitsenterällä.- Xerox
muuttis kirjoitti:
Naisille ja tytöille saarnataan kristillisyyden esikuvaa tarttumalla hameen helmoihin, korkoihin, otsatukkaan sun muuhun. Sanotaan että koreuden alla piilee huoruus. Kysynkin kenen huoruus?
Mielestäni kun vaatetus ja ulkoinen olemus on siisti ja säädyllinen, se riittää.
Nainen on naisellinen, Luojan luoma aivan samoin kuinka mies on miehekäs ihan syntymälahjanaan.
Siis tämä on esikuva joidenkin saarnaajien opin mukaan. Vihne opettaa paremmin.Luther, Puhe hyvistä teoista;
Muutamat ovat neuvoneet välttämään enempääkin, niin kuin pehmeitä vuoteita ja pukuja, liiallista koristelemista, nais- tai miesseuraa, puhetta ja kasvoja sekä muuta samankaltaista, mikä voi edistää siveyttä. Tässä suhteessa ei kukaan voi asettaa mitään varmaa määrää eikä sääntöä. Kunkin tulee tarkata itseään, ottaa selko, mitkä asiat ja missä määrin sekä kuinka kauan ne ovat hänelle hyödyllisiä siveyteen; ja jos häneltä itseltään puuttuu tarmoa, niin antautukoon joksikin aikaa toisen hallittavaksi, siksi kunnes itse kykenee hallitsemaan itseänsä. Sillä sitä varten entiseen aikaan perustettiin luostarit, että nuoret ihmiset oppisivat kuria ja puhtautta. - 12+13
Terttu 87v kirjoitti:
Mites sitten ku raamattu sanoo joka otta yhden sanan tämän profetian ... Osa on siinä tulisessa järvessä.
Raamatussa lukee pitkät hiukset on naiselle kaunistus.ja miehelle kauhistus.
Puhutaan kullan ympäri ripustamisesta jne. Eikö se jos mikä ole ihmisoppia jos selvää raamatun sanaa aletaan ylitsekäymään.
Kyllä minäkin sen ymmärrän ,ettäihmiset omaan piikkiinsä tekevät yhtä ja toista.
Mutta se ei muuta raamatun totuuksia.Terttu 87v:
"Mites sitten ku raamattu sanoo joka otta yhden sanan tämän profetian..."
Tämä lainaus koskee yksiselitteisesti Ilmestyskirjaa eli Uuden testamentin profetian kirjaa. Siinä pääosin ennustetaan tulevaa.
Muut Uuden Testamentin kirjat ovat neuvoja uskoville ihmisille ja monet niiden neuvoista ovat ehdonvallan asioita. - Uskotko tämän
vihne kirjoitti:
Meidän pitäisi nyt sitten ratkaista kumpaa meidän Taivaallinen Isämme on? Rakkauden vai tuomion Jumala.
En ole ihan varma koskeeko se tulijärviuhkaus koko raamattua, saamme pitää niin, että koskee. Tukka-asiasta ajattelisin niin, että pitäisi pystyä tyunnistamaan sukupuolet erilleen.
Nyt on kuitenkin niinkin, että naiset voivat menttää hiuksensa esimerkiksi sairauksien hoidon vuoksi tai muuten jonkin häiriön takia. Kysymys kuuluu: Meneekö pelastus niiden hiuksien kanssa? Kun nainen vanhenee, eikä nutturan tekeminen onnistu käsien liikeradoista johtuen, onko parempi olla takkuisena vai voiko ajatella, että siitä tehtäisi helppohoitoisempi?
Me näemme raamatusta, että Jeesuskin rikkoi montaa sääntöä. Muunmuassa sabattisääntöä. Hän avasi sääntöjen hen gellisen puolen hienosti, kun hän sanoi, että aasi nostetaan sabattina kaivosta. Siis ihmisen toiminnan motiivi on ratkaiseva ei niinkään se miltä se sivullisesta näyttää. Toisaalta Jeesuksen ristintyö olisi kovin heiveröinen, jos me joutuisimme olemaan sääntöviidakossa pelastuksemme kanssa veitsenterällä."Nyt on kuitenkin niinkin, että naiset voivat menttää hiuksensa esimerkiksi sairauksien hoidon vuoksi tai muuten jonkin häiriön takia. Kysymys kuuluu: Meneekö pelastus niiden hiuksien kanssa?"
Voi pimeys! Kristillisyydessä on aina sanottu, etä se mieli, se mieli. Paavali kirjoittaa hiuksista ja pään peittämisestä:
Pään peittäminen jumalanpalveluksessa
1 Seuratkaa minun esimerkkiäni, niin kuin minäkin seuraan Kristusta. [1. Kor. 4:16 ]
2 Kiitän teitä siitä, että aina muistatte ja noudatatte niitä opetuksia, jotka olen välittänyt teille. [2. Tess. 2:15]
3 Teidän tulee kuitenkin tietää, että jokaisen miehen pää on Kristus, naisen pää on mies ja Kristuksen pää on Jumala. [Ef. 5:23]
4 Jos miehellä on päähine päässään, kun hän rukoilee tai profetoi*, hän häpäisee päänsä. [Profetoiminen ei ole tässä ennustamista vaan Hengen välittömästä vaikutuksesta syntyvää selväsanaista puhetta, vrt. 14:3.]
5 Sen sijaan jos nainen on avopäin, kun hän rukoilee tai profetoi, hän häpäisee päänsä, sillä sehän on samaa kuin hän olisi antanut ajaa hiuksensa pois.
6 Ellei nainen peitä päätään, hän voi yhtä hyvin leikkauttaa hiuksensa. Mutta jos kerran hiusten leikkaaminen tai pois ajaminen on naiselle häpeällistä, hänen tulee peittää päänsä.
7 Miehen ei pidä peittää päätään, koska hän on Jumalan kuva ja heijastaa hänen kunniaansa. Nainen taas heijastaa miehen kunniaa. [1. Moos. 1:26, 1. Moos. 5:1, 1. Moos. 9:6]
8 Miestä ei ole luotu naisesta vaan nainen miehestä, [1. Moos. 2:23; 1. Tim. 2:13]
9 eikä miestä luotu naisen takia vaan nainen miehen takia. [1. Moos. 2:18]
10 Naisen tulee siis pitää päässään arvonsa merkkiä enkeleiden takia.
11 Herran edessä ei kuitenkaan ole naista ilman miestä eikä miestä ilman naista,
12 sillä niin kuin nainen on luotu miehestä, myös mies on syntynyt naisesta. Mutta kaikki on saanut alkunsa Jumalasta. [Room. 11:36]
13 Päätelkää itse, onko naisen sopivaa rukoilla Jumalaa avopäin.
14 Opettaahan jo luontokin teille, että pitkä tukka on miehelle häpeäksi
15 mutta naiselle kunniaksi. Pitkät hiukset on annettu naiselle hunnuksi.
16 Jos joku kuitenkin väittää vastaan, niin sanon hänelle, ettei meillä ole sellaista tapaa eikä yleensäkään Jumalan seurakunnilla. - Mitä vastaat
12+13 kirjoitti:
Terttu 87v:
"Mites sitten ku raamattu sanoo joka otta yhden sanan tämän profetian..."
Tämä lainaus koskee yksiselitteisesti Ilmestyskirjaa eli Uuden testamentin profetian kirjaa. Siinä pääosin ennustetaan tulevaa.
Muut Uuden Testamentin kirjat ovat neuvoja uskoville ihmisille ja monet niiden neuvoista ovat ehdonvallan asioita."Tämä lainaus koskee yksiselitteisesti Ilmestyskirjaa eli Uuden testamentin profetian kirjaa. Siinä pääosin ennustetaan tulevaa."
Oletko sinä 12 13 sitä mieltä, että muita raamatun opetuksia voi poistaa? Monet ovat kyllä sitä mieltä, ettei mitään saa lisätä, vaikka raamatun kirjoittamisen aikoihin ei ollut kaikista paheista tietoa ja raamattu sanoo:
12. Mutta me rukoilemme teitä, rakkaat veljet, että te ne tuntisitte, jotka teidän seassanne työtä tekevät, ja teidän esimiehenne ovat Herrassa, ja teitä neuvovat.
13. Pitäkäät heitä sitä rakkaampana heidän tekonsa tähden. Olkaat rauhalliset keskenänne.
14. Mutta me neuvomme teitä, rakkaat veljet: neuvokaat tavattomia, lohduttakaat heikkomielisiä, holhokaat heikkoja, olkaat kärsiväiset jokaisen kanssa,
15. Katsokaat, ettei joku pahaa pahalla kosta, vaan noudattakaat hyvää, sekä keskenänne, että jokaista kohtaan.
16. Olkaat aina iloiset.
17. Rukoilkaat lakkaamatta.
18. Kiittäkäät kaikkein edestä; sillä se on Jumalan tahto teistä Kristuksessa Jesuksessa.
19. Älkäät henkeä sammuttako.
20. Älkäät prophetiaa katsoko ylön.
21. Koetelkaat kaikki, ja pitäkäät se mikä hyvä on.
22. Välttäkäät kaikkea, mikä pahaksi näkyy. Xerox kirjoitti:
Luther, Puhe hyvistä teoista;
Muutamat ovat neuvoneet välttämään enempääkin, niin kuin pehmeitä vuoteita ja pukuja, liiallista koristelemista, nais- tai miesseuraa, puhetta ja kasvoja sekä muuta samankaltaista, mikä voi edistää siveyttä. Tässä suhteessa ei kukaan voi asettaa mitään varmaa määrää eikä sääntöä. Kunkin tulee tarkata itseään, ottaa selko, mitkä asiat ja missä määrin sekä kuinka kauan ne ovat hänelle hyödyllisiä siveyteen; ja jos häneltä itseltään puuttuu tarmoa, niin antautukoon joksikin aikaa toisen hallittavaksi, siksi kunnes itse kykenee hallitsemaan itseänsä. Sillä sitä varten entiseen aikaan perustettiin luostarit, että nuoret ihmiset oppisivat kuria ja puhtautta.Xerox löysi hyvän paikan Lutherilta. Kiitoksia.
- muuttis
Mitä vastaat kirjoitti:
"Tämä lainaus koskee yksiselitteisesti Ilmestyskirjaa eli Uuden testamentin profetian kirjaa. Siinä pääosin ennustetaan tulevaa."
Oletko sinä 12 13 sitä mieltä, että muita raamatun opetuksia voi poistaa? Monet ovat kyllä sitä mieltä, ettei mitään saa lisätä, vaikka raamatun kirjoittamisen aikoihin ei ollut kaikista paheista tietoa ja raamattu sanoo:
12. Mutta me rukoilemme teitä, rakkaat veljet, että te ne tuntisitte, jotka teidän seassanne työtä tekevät, ja teidän esimiehenne ovat Herrassa, ja teitä neuvovat.
13. Pitäkäät heitä sitä rakkaampana heidän tekonsa tähden. Olkaat rauhalliset keskenänne.
14. Mutta me neuvomme teitä, rakkaat veljet: neuvokaat tavattomia, lohduttakaat heikkomielisiä, holhokaat heikkoja, olkaat kärsiväiset jokaisen kanssa,
15. Katsokaat, ettei joku pahaa pahalla kosta, vaan noudattakaat hyvää, sekä keskenänne, että jokaista kohtaan.
16. Olkaat aina iloiset.
17. Rukoilkaat lakkaamatta.
18. Kiittäkäät kaikkein edestä; sillä se on Jumalan tahto teistä Kristuksessa Jesuksessa.
19. Älkäät henkeä sammuttako.
20. Älkäät prophetiaa katsoko ylön.
21. Koetelkaat kaikki, ja pitäkäät se mikä hyvä on.
22. Välttäkäät kaikkea, mikä pahaksi näkyy.12. Mutta me rukoilemme teitä, rakkaat veljet, että te ne tuntisitte, jotka teidän seassanne työtä tekevät, ja teidän esimiehenne ovat Herrassa, ja teitä neuvovat.
13. Pitäkäät heitä sitä rakkaampana heidän tekonsa tähden. Olkaat rauhalliset keskenänne
...*että te ne tuntisitte*, jotka teidän seassanne työtä tekevät,...
Miten tuntisimme? Mistä tuntisimme?
Minä ajattelen että tuntisimme siitä Sanasta jonka he puhuvat. Lammas ei seuraa muuta kuin Hyvän Paimenen ääntä, koska tuntee Hänet.
- armon penikka
Lyhyesti, kristityn esikuva on Jeesus Kristus.
Jos taas tarkoitit esikuvalla, kuinka kristityn tulisi olla esikuvana maailmassa, niin kysymys onkin jo peräti hyvä ja mielenkiintoinen. Tarkoitatko ulkoista esikuvaa? Vai esikuvaa ylipäätään, miten olemme Kristuksen kirjeenä suruttomalle maailmalle?
Itse olen täysin samaa mieltä, mitä esikoisten seurakunnasta annetaan neuvot näihin. En halua sotia niitä vastaan.
Mutta jos kysytään, kuinka itse olen esikuvana, niin täytyy vastata Paavalin sanoin: Sillä minä tiedän, ettei minussa, se on minun lihassani, asu mitään hyvää. Tahto minulla kyllä on, mutta voimaa hyvän toteuttamiseen ei; sillä sitä hyvää, mitä minä tahdon, minä en tee, vaan sitä pahaa, mitä en tahdo, minä teen.
En ole sovelias ketään neuvomaan näissä asioissa.- Terttu 87v
Tämä kristillisyys ei ole pakkolaitos ja uskon ja ajattelen niin ja raamattuhan opettaa niin, että ihmisteoilla ei tietenkään tulla autuaaksi vaan autuaaksi tullaan vain uskomalla jeesuksen päälle hän on kaikki tehnyt. Kuitenkin raamatussa puhutaan myös että usko ilman töitä on kuollut.
Ja kysynkin teiltä jotka haukutte täällä toisia tiukkapipoiksi onko ihmisoppia jos opetetaan ja väännetään sellainen raamatun sana ,joka ei tarvi mitään selityksiä, jos sellaista aletaan ylenkatsomaan tai muuttamaan onko ihmisoppia vai ei? Terttu 87v kirjoitti:
Tämä kristillisyys ei ole pakkolaitos ja uskon ja ajattelen niin ja raamattuhan opettaa niin, että ihmisteoilla ei tietenkään tulla autuaaksi vaan autuaaksi tullaan vain uskomalla jeesuksen päälle hän on kaikki tehnyt. Kuitenkin raamatussa puhutaan myös että usko ilman töitä on kuollut.
Ja kysynkin teiltä jotka haukutte täällä toisia tiukkapipoiksi onko ihmisoppia jos opetetaan ja väännetään sellainen raamatun sana ,joka ei tarvi mitään selityksiä, jos sellaista aletaan ylenkatsomaan tai muuttamaan onko ihmisoppia vai ei?Nimittely tai haukkuminen ei ole Pyhästä Hengestä, teki sitä kuka tahansa.
Meillä on luettavissa kymmenen käskyä. Siinä on usea sellainen, joka ei näennäisesti tarvitse selitystä. Jos tarkastelemme vaikkapa yhtä:Älä varasta. Me helposti ajattelemme, että se on simppeli homma, mutta m iten me joakinen sen käsitämme? Mikä on varastamista? Ehkä konkreettinen toisen omaisuuteen kajoaminen on selkeää. Sitten tulee aikavarkaat, jotka saattavat viedä työajasta paljon ihan seurusteluun esimerkiksi. Tekstin esittäminen omana, joka on kuitenkin jostain lainattua. Ym.
Sitten tullaan kinkkiselle alueelle. Apostolit sanoivat aikoinaan: Pyhä Henki ja me olemme päättäneet sitä ja tätä...
Kysympä sinulta onko tänä aikana olemassa apostoleja, jotka voivat käyttää samaa metodia: Pyhä Henki ja me olemme päättäneet, ettei kristityn voi sallia sitä eikä tätä? Pitää huomata, että kovin helposti päätetään asioita, jotka ovat raamatun ulkopuolisia asioita. Jotkut voisivat olla sellaisia, joita voi ilman uskonvoimaatoteuttaa. Käydä parturissa, ei vaardi uskoa, vaan vähän eurtoja.
- Hän on esikuva
Jeesus Kristus.
- muuttis
Terttu 87v
16.1.2014 23:32
Tämä kristillisyys ei ole pakkolaitos ja uskon ja ajattelen niin ja raamattuhan opettaa niin, että ihmisteoilla ei tietenkään tulla autuaaksi vaan autuaaksi tullaan vain uskomalla jeesuksen päälle hän on kaikki tehnyt. Kuitenkin raamatussa puhutaan myös että usko ilman töitä on kuollut.
Ja kysynkin teiltä jotka haukutte täällä toisia tiukkapipoiksi onko ihmisoppia jos opetetaan ja väännetään sellainen raamatun sana ,joka ei tarvi mitään selityksiä, jos sellaista aletaan ylenkatsomaan tai muuttamaan onko ihmisoppia vai ei?
==================
Usko ilman töitä on kuollut. Tämä on totta.
Mutta kun viittaat esikuvaan, jota tässä kristillisyydessä saarnataan niin kysyn sinulta, että et kai suinkaan tarkoita noina töinä nutturakampausta ja sentilleen määrättyjä helmojen pituuksia esimerkiksi. Tarkoitatko kuuliaisuutta näille ja samankaltaisille pinnallisille neuvoille? Töinä, jolla punnitaan usko ja sen laatu. Varmaan käsitin viestisi väärin.
Jokainen saa vapaasti pitää nutturansa niin piukalla kuin tahtoo ja jos omatunto niin vaatii, eihän se paha asia ole. Jos tällä tavoin jaksaa paremmin uskoa, niin hyvä.
Jos parannussaarna pyörii naisten asuissa ja ulkonäössä, niin se on tapaoppia ja pinnallista. Todellisia syntejä ovat kaikki ne mitä käskyjen rikkomisesta seuraa aina ajatuksista alkaen. Kun tämän ymmärtää kukaan ei voi lyödä rintoihinsa kuin publikaani, eihän?
Terttu 87v. Jos sinulla on vielä kysymyksiä, niin voimme käsitellä niitä ihan vapaasti. Kysy nyt ne kysymykset, jotka olet aina halunnut kysyä, mutta et ole saanut tilaisuutta.
Minä olen vasta seitsemänkymmenen, mutta täällä päässä elämää ero ei vaikuta niin pahasti.- Suolaa vai ravintoa
Terttu on vasta 60v. ja todennäköisesti vielä mies, ellei sitten hänen vaimonsa, joka on suunnilleen saman ikäinen. :-)
Kun lähtökohta on jo tällainen, miten mahtaa kysymysten kanssa olla?
Silloin kun ihminen on ihan tiettyä tarkoitusta varten tarkoitushakuinen (sydämet kuuliaiksiksi lapinvanhimmille) ja silmät katsovat maailmaa putken lävitse niin, ... no kokeilkaa nyt, sitten se nähdään?!
Ei silti, kyllä jeesus tarjoaa auttavaa kättään ihan kaikille ketään erottelematta, ei tarvitse kuin tarttua siihen. Tätä me Jumalan saknsana toivomme kaikille.Luota Jumalaan, luota Kristuksen sanaan, Jeesus vie perille.
Jer. 17:5 Näin sanoo Herra: Kirottu on se mies, joka turvaa ihmisiin ja tekee lihan käsivarreksensa ja jonka sydän luopuu Herrasta.
Jer. 17:6 Hän jää alastomaksi arolle eikä näe mitään onnea tulevan; hän asuu poudan polttamissa paikoissa erämaassa, asumattomassa suolamaassa. - sama selvennettynä
Suolaa vai ravintoa kirjoitti:
Terttu on vasta 60v. ja todennäköisesti vielä mies, ellei sitten hänen vaimonsa, joka on suunnilleen saman ikäinen. :-)
Kun lähtökohta on jo tällainen, miten mahtaa kysymysten kanssa olla?
Silloin kun ihminen on ihan tiettyä tarkoitusta varten tarkoitushakuinen (sydämet kuuliaiksiksi lapinvanhimmille) ja silmät katsovat maailmaa putken lävitse niin, ... no kokeilkaa nyt, sitten se nähdään?!
Ei silti, kyllä jeesus tarjoaa auttavaa kättään ihan kaikille ketään erottelematta, ei tarvitse kuin tarttua siihen. Tätä me Jumalan saknsana toivomme kaikille.Luota Jumalaan, luota Kristuksen sanaan, Jeesus vie perille.
Jer. 17:5 Näin sanoo Herra: Kirottu on se mies, joka turvaa ihmisiin ja tekee lihan käsivarreksensa ja jonka sydän luopuu Herrasta.
Jer. 17:6 Hän jää alastomaksi arolle eikä näe mitään onnea tulevan; hän asuu poudan polttamissa paikoissa erämaassa, asumattomassa suolamaassa.Ei silti, kyllä Jeesus tarjoaa auttavaa kättään ihan kaikille, ketään erottelematta, ei tarvitse kuin tarttua siihen. Tätä me Jumalan kansana toivomme kaikille. Luota Jumalaan, luota Kristuksen sanaan, Jeesus vie perille.
Minulle ei merkitse mitään olipa kuka tahansa. Jos joku kysyy jotajin, niin on parempi vastata asiallisesti niinkuin itse ymmärtää asian.
- muuttis
Täällä ei pitäsi olla nimimerkeillä mitään merkitystä, niin että alettaisiin pohtia henkilöä sen takana.
- ei toimita, veljet
Kristittynä tehtäväni on ohjata kysyjä Kristuksen eteen, tunnustamaan syntinsä ja ottamaan häneltä syntiensä anteeksiantamus ja Jumalan valtakunta vastaan, uskon kautta ilman omia töitä. Kyllä kaikki muukin alkaa kirkastumaan kun PYhä Henki saa ohjakset ihmisen elämään.
Pyhä Henki ohjaa kaivamaan Raamatun esiin, siltä ETSIVÄ löytää vastaukset kysymyksiinsä.
Mullah (ihmisvälimiehet) tyylinen ajattelu ei ole kristinuskoa.
ON eri asia kun joku kristitty kysyy joltakin henkilöltä johon luottaa.
Netti ei todellakaan ole sellainen paikka, johon kukaan voisi luottaa.
Vastauksia on nimittäin yhtä paljon kun vastaajiakin ja useimmiten lähes kaikki vastaukset ovat ristiriidassa keskenään.
Kysymykset joita täällä esitetään, ovat 90 prosenttisesti ilman jumalaa elävien laatimia ja ne on tarkoitettu
lestadiolaisten provosoimiseksi keskinäiseen riitelyyn, joka onnistuessaan on saatanalle jas hänen orjilleen oikea nautinto.
Makiat naurut, makiat naurut. :-)))))))))))))) - 11+11
ei toimita, veljet kirjoitti:
Kristittynä tehtäväni on ohjata kysyjä Kristuksen eteen, tunnustamaan syntinsä ja ottamaan häneltä syntiensä anteeksiantamus ja Jumalan valtakunta vastaan, uskon kautta ilman omia töitä. Kyllä kaikki muukin alkaa kirkastumaan kun PYhä Henki saa ohjakset ihmisen elämään.
Pyhä Henki ohjaa kaivamaan Raamatun esiin, siltä ETSIVÄ löytää vastaukset kysymyksiinsä.
Mullah (ihmisvälimiehet) tyylinen ajattelu ei ole kristinuskoa.
ON eri asia kun joku kristitty kysyy joltakin henkilöltä johon luottaa.
Netti ei todellakaan ole sellainen paikka, johon kukaan voisi luottaa.
Vastauksia on nimittäin yhtä paljon kun vastaajiakin ja useimmiten lähes kaikki vastaukset ovat ristiriidassa keskenään.
Kysymykset joita täällä esitetään, ovat 90 prosenttisesti ilman jumalaa elävien laatimia ja ne on tarkoitettu
lestadiolaisten provosoimiseksi keskinäiseen riitelyyn, joka onnistuessaan on saatanalle jas hänen orjilleen oikea nautinto.
Makiat naurut, makiat naurut. :-))))))))))))))Kysymys onkin siitä, ettei pidä provosoitua vaikka kuinka sitä yritettäisiin. Yrittäjiä kyllä löytyy. Ei voi syyttää haastajaa jos vastaa siihen vastoin Jumalan sanaa. Heillä ei ole ymmärrystä eivätkä tiedä, mitä tekevät. Ethän ymmärtämättömälle lapsellesikaan sano rumasti, vaan vastaat kärsivällisyydellä.
- piä huoli ittestäs
11+11 kirjoitti:
Kysymys onkin siitä, ettei pidä provosoitua vaikka kuinka sitä yritettäisiin. Yrittäjiä kyllä löytyy. Ei voi syyttää haastajaa jos vastaa siihen vastoin Jumalan sanaa. Heillä ei ole ymmärrystä eivätkä tiedä, mitä tekevät. Ethän ymmärtämättömälle lapsellesikaan sano rumasti, vaan vastaat kärsivällisyydellä.
11 1117.1.2014 16:48
MIkäs lapsenvanti sinä olet raavaiden aikuisten palstalla?
Puhu sinä vain omasta puolestasi,ja vastaa omista tekemisistäsi,
minä vastaan siitä mitä minä sanon.
Raavaille aikuisille häiriköille puhuttan juuri sitä mitä he ITSE pyytävät, tullessaan tänne häiriköimään. Siinä ei ole sanan sijaa eikä sormellaan osoittelemista, - kenelläkään. Näen kyllä hengen millä viesti on kirjoitettu. Oikea kysyjä selviää heti ensimmäisistä sanoista, ja heille vastataan heidän kysymyksiinsä. - 11+11
piä huoli ittestäs kirjoitti:
11 1117.1.2014 16:48
MIkäs lapsenvanti sinä olet raavaiden aikuisten palstalla?
Puhu sinä vain omasta puolestasi,ja vastaa omista tekemisistäsi,
minä vastaan siitä mitä minä sanon.
Raavaille aikuisille häiriköille puhuttan juuri sitä mitä he ITSE pyytävät, tullessaan tänne häiriköimään. Siinä ei ole sanan sijaa eikä sormellaan osoittelemista, - kenelläkään. Näen kyllä hengen millä viesti on kirjoitettu. Oikea kysyjä selviää heti ensimmäisistä sanoista, ja heille vastataan heidän kysymyksiinsä.Tutki raamatustasi miten tulee vastata kristillisesti. Eihän siellä neuvota lyömään takasin, eihän?
Olet väärässä ja paranna tapasi. Ano voimaa herralta Jeesukselta. Mix täytyy raavasta neuvoa? Ole esimerkki nuorille, älä pahennukseksi. - Terttu 87v
11+11 kirjoitti:
Tutki raamatustasi miten tulee vastata kristillisesti. Eihän siellä neuvota lyömään takasin, eihän?
Olet väärässä ja paranna tapasi. Ano voimaa herralta Jeesukselta. Mix täytyy raavasta neuvoa? Ole esimerkki nuorille, älä pahennukseksi.Saisiko asiallisen vastauksen kysymyykseen , onko raamatun sanan muuttaminen ihmisoppia vai ei siis mielipiteitä .
Terttu 87v kirjoitti:
Saisiko asiallisen vastauksen kysymyykseen , onko raamatun sanan muuttaminen ihmisoppia vai ei siis mielipiteitä .
Ensin pitäisi olla asiallinen kysymys, mistä on kyse..Ihan kielenä suomenkielikin on muuttunut ja raamayyua on käännetty tie kuinka monta kertaa. Bibliassa se oli mainittuna, että yli kymmenen kertaa on käännetty.
Jos on joku selkeä esimerkki niin päästään käsittelemään.- Terttu87 v
vihne kirjoitti:
Ensin pitäisi olla asiallinen kysymys, mistä on kyse..Ihan kielenä suomenkielikin on muuttunut ja raamayyua on käännetty tie kuinka monta kertaa. Bibliassa se oli mainittuna, että yli kymmenen kertaa on käännetty.
Jos on joku selkeä esimerkki niin päästään käsittelemään.Vihne sinä esiinnyt asiallisesti, nii kuin kristityn mieli onkin. Siis kysyn raamattu sanoo esim kullan ympäriripustamisesta tarkoittaa ilmeisesti koruja yleensÄ.
Tai pitkät hiukset ovat naiselle kaunistus se lukee raamatussa, onko ihmisoppia vääntää kyseinen asia joksikin muuksi? Terttu87 v kirjoitti:
Vihne sinä esiinnyt asiallisesti, nii kuin kristityn mieli onkin. Siis kysyn raamattu sanoo esim kullan ympäriripustamisesta tarkoittaa ilmeisesti koruja yleensÄ.
Tai pitkät hiukset ovat naiselle kaunistus se lukee raamatussa, onko ihmisoppia vääntää kyseinen asia joksikin muuksi?P. Pietarin 1. Epistola 3
1. Niin olkaan vaimot myös miehillensä alamaiset, että nekin, jotka ei sanaa usko, vaimoin tavoista ilman sanaa voitetuksi tulisivat,
2. Kuin he teidän puhtaan menonne näkevät pelvossa.
3. Joidenka kaunistus ei pidä oleman ulkonaisissa hiusten palmikoissa ja kullan ympäri-ripustamisessa eli vaatteen puvussa,
4. Vaan salainen ihminen ilman vikaa sydämessä, lakialla ja hiljaisella hengellä, se on kallis Jumalan edessä.
5. Sillä näin ovat pyhätkin vaimot muinen itsensä kaunistaneet, jotka toivonsa panivat Jumalan päälle ja olivat miehillensä alamaiset,
3. Älköön teidän kaunistuksenne olko ulkonaista, ei hiusten palmikoimista eikä kultien ympärillenne ripustamista eikä koreihin vaatteisiin pukeutumista,
Katsoin uusimmastakin käännöksistä ja se menee yhteen 38-käännöksen kanssa.
Minulle tuli sellainen ajatus, että sisäinen kauneus ja puhtaus sekä sopiva käytös avioliitossa ovat vaimon eli tässä tapauksessa avioliitossa olevan naisen kaunistus. Koreat vaatteet ja kullan ripustaminen viittaa siihen, että näytellään jotakin mitä ei olla. Ei ole väärin pidättäytyä esimerkiksi kultaisessa vitjassa olevasta rististä, mutta en pidä hyvänä, jos jotain sellaista käyttävää tuomittaisi sen käyttämisestä niin, ettei jaksettaisi rakastaa uskonveljenä ja sisarena.
Jos muistamme kultaisen vasikan rakennusmateriaalia. Muistelen, että korvakoruja ja sormuksia koottiin ja niistä valmistettiin vasikka. Niin kauan kun ne korut olivat niillä ihmisillä niitä ei edes mainittu, mutta kun niistä valmistettiin palvontaesine, niin se tuli kauheaksi synniksi. Sivullinen ei siis pysty sanomaan mitä merkitsee risti toisen kaulalla. Se voi olla palvottu koru, mutta se voi olla myös uskontunnustus.- astia sisältä päin
vihne kirjoitti:
P. Pietarin 1. Epistola 3
1. Niin olkaan vaimot myös miehillensä alamaiset, että nekin, jotka ei sanaa usko, vaimoin tavoista ilman sanaa voitetuksi tulisivat,
2. Kuin he teidän puhtaan menonne näkevät pelvossa.
3. Joidenka kaunistus ei pidä oleman ulkonaisissa hiusten palmikoissa ja kullan ympäri-ripustamisessa eli vaatteen puvussa,
4. Vaan salainen ihminen ilman vikaa sydämessä, lakialla ja hiljaisella hengellä, se on kallis Jumalan edessä.
5. Sillä näin ovat pyhätkin vaimot muinen itsensä kaunistaneet, jotka toivonsa panivat Jumalan päälle ja olivat miehillensä alamaiset,
3. Älköön teidän kaunistuksenne olko ulkonaista, ei hiusten palmikoimista eikä kultien ympärillenne ripustamista eikä koreihin vaatteisiin pukeutumista,
Katsoin uusimmastakin käännöksistä ja se menee yhteen 38-käännöksen kanssa.
Minulle tuli sellainen ajatus, että sisäinen kauneus ja puhtaus sekä sopiva käytös avioliitossa ovat vaimon eli tässä tapauksessa avioliitossa olevan naisen kaunistus. Koreat vaatteet ja kullan ripustaminen viittaa siihen, että näytellään jotakin mitä ei olla. Ei ole väärin pidättäytyä esimerkiksi kultaisessa vitjassa olevasta rististä, mutta en pidä hyvänä, jos jotain sellaista käyttävää tuomittaisi sen käyttämisestä niin, ettei jaksettaisi rakastaa uskonveljenä ja sisarena.
Jos muistamme kultaisen vasikan rakennusmateriaalia. Muistelen, että korvakoruja ja sormuksia koottiin ja niistä valmistettiin vasikka. Niin kauan kun ne korut olivat niillä ihmisillä niitä ei edes mainittu, mutta kun niistä valmistettiin palvontaesine, niin se tuli kauheaksi synniksi. Sivullinen ei siis pysty sanomaan mitä merkitsee risti toisen kaulalla. Se voi olla palvottu koru, mutta se voi olla myös uskontunnustus.Pitää tuntea 2000 vuotta sitten vallinnut juutalainen, ja myöskin tuolloin vallinnut pakanakulttuuri. Ja paikkakunnalla tuolloin vallinnut tilanne, mihin Paavali kirjeensä kirjoitti. Raamattu on paljon hienompi (elämän kirja) kun siihen alkaa tutustumaan ihan oikeasti, kaikkiaan 66 kirjaa ja kirjettä. Pyhiä kirjoituksia sisältävä kirjakokoelma, vanhimmat kirjoitukset yli 3000 vuoden takaa. Raamatusta ei paljon opi jos tutustuu vain muutamaan asiayhteydestään irti revittyihin jakeisiin ja niitä sitten aletaan tulkitsemaan omaan kulloiseenkin korvasyyhyyn sopiviksi.
Otsakorut sormukset ja muut riipukset olivat tavallisia asusteisiin liittyviä yksityiskohtia juutalaisilla naisilla. Lattialle tippuneesta rikkoutuneen otsakorun koristeesta on vertauskin, joka vanhassa Lizeliuksen suomennoksessa on tosin väännetty penningiksi.
Tilanne johon Paavali viittaan "kullan ympäri ripustamisella", ei ole ollut ollenkaan sellainen tilanne, mitä suomalaiset esikoislestadiolaiset naiset käyttävät.
Siinä on ollut epäilemättä tilanne jossa runsaalla kullan ympärilleen ripustamisella on tähdätty muiden yläpuolelle asettumiseen ja koristeet ovat liittyneet nimenomaan epäjumalien palvelemiseen tarkoitettuihin riitteihin. Harvoilla henkilöillä kultaa oli profeettojen ja jeesuksenkaan aikana, kyllä he olivat kansan kermaa joilla kultaa oli ympärilleen ripustettavaksi. Artemis oli naispuolinen jumala, joka oli käytännössä porttola, jossa huo'rat tyydyttivat myös perheen isien seksuaalitarpeet. Korinttossa oli Artemiksen temppeli.
Baalin ja hänen vaimonsa Astarten palvonta oli sekin seksuaalihurjastelua. Baaleja oli monen nimisiä.
Haasteet olivat siis tykkänään toisenlaiset tuolloin. oltiin pystymetsässä. Kristinusko otti ensiaskeliaan.
Vertailuksi voisi ottaa Lestadiuksen saarnat maalatuista hevosen reistä. Ei siitäkään kukaan meteliä pidä, jos joku tulee hevosella seuroihin, ja reki on maalattu.
Pitää siis ymmärtää sisältö, ja sitä ei voi ymmärtää, ellei tunne paikallisia olosuhteista ja kulttuuria tarkemmin.
Kyllä sellainen usko joka vaatteissa ja muissa ulkoisissa rekvisiitoissa on, mutta ei rakkaana turvallisena Jumala-suhteena sydämessä, sellainen joutaa mennäkin. Onnellinen hän joka saa kohdata elämässään elävän Herransa ja vapahtajansa Jeesuksen.
Hallelujaa kiitos Jeesus. - Terttu 87v
astia sisältä päin kirjoitti:
Pitää tuntea 2000 vuotta sitten vallinnut juutalainen, ja myöskin tuolloin vallinnut pakanakulttuuri. Ja paikkakunnalla tuolloin vallinnut tilanne, mihin Paavali kirjeensä kirjoitti. Raamattu on paljon hienompi (elämän kirja) kun siihen alkaa tutustumaan ihan oikeasti, kaikkiaan 66 kirjaa ja kirjettä. Pyhiä kirjoituksia sisältävä kirjakokoelma, vanhimmat kirjoitukset yli 3000 vuoden takaa. Raamatusta ei paljon opi jos tutustuu vain muutamaan asiayhteydestään irti revittyihin jakeisiin ja niitä sitten aletaan tulkitsemaan omaan kulloiseenkin korvasyyhyyn sopiviksi.
Otsakorut sormukset ja muut riipukset olivat tavallisia asusteisiin liittyviä yksityiskohtia juutalaisilla naisilla. Lattialle tippuneesta rikkoutuneen otsakorun koristeesta on vertauskin, joka vanhassa Lizeliuksen suomennoksessa on tosin väännetty penningiksi.
Tilanne johon Paavali viittaan "kullan ympäri ripustamisella", ei ole ollut ollenkaan sellainen tilanne, mitä suomalaiset esikoislestadiolaiset naiset käyttävät.
Siinä on ollut epäilemättä tilanne jossa runsaalla kullan ympärilleen ripustamisella on tähdätty muiden yläpuolelle asettumiseen ja koristeet ovat liittyneet nimenomaan epäjumalien palvelemiseen tarkoitettuihin riitteihin. Harvoilla henkilöillä kultaa oli profeettojen ja jeesuksenkaan aikana, kyllä he olivat kansan kermaa joilla kultaa oli ympärilleen ripustettavaksi. Artemis oli naispuolinen jumala, joka oli käytännössä porttola, jossa huo'rat tyydyttivat myös perheen isien seksuaalitarpeet. Korinttossa oli Artemiksen temppeli.
Baalin ja hänen vaimonsa Astarten palvonta oli sekin seksuaalihurjastelua. Baaleja oli monen nimisiä.
Haasteet olivat siis tykkänään toisenlaiset tuolloin. oltiin pystymetsässä. Kristinusko otti ensiaskeliaan.
Vertailuksi voisi ottaa Lestadiuksen saarnat maalatuista hevosen reistä. Ei siitäkään kukaan meteliä pidä, jos joku tulee hevosella seuroihin, ja reki on maalattu.
Pitää siis ymmärtää sisältö, ja sitä ei voi ymmärtää, ellei tunne paikallisia olosuhteista ja kulttuuria tarkemmin.
Kyllä sellainen usko joka vaatteissa ja muissa ulkoisissa rekvisiitoissa on, mutta ei rakkaana turvallisena Jumala-suhteena sydämessä, sellainen joutaa mennäkin. Onnellinen hän joka saa kohdata elämässään elävän Herransa ja vapahtajansa Jeesuksen.
Hallelujaa kiitos Jeesus.Eli järkeä pitää käyttää?
- wanhassavara
Terttu 87v kirjoitti:
Eli järkeä pitää käyttää?
Kyllä toki. Etenkin jos uskoo järjellä kuten terttu-mummi.
Terttu 87v kirjoitti:
Eli järkeä pitää käyttää?
Tuo järjen käyttö on kinkkinen kysymys luterilaistumiseen pyrkivässä lestadiolaisuudessa. Olen kuullut, en pysty totuutta takaamaan, että järki on peto, jolta pitää taittaa niskat. Hen gellisissä asioissa.
Evankeliumi on Jumalan voima jokaiselle pelastukseksi. Siis evankeliumin julistuksessa ei ole kyse järjen terävyydestä vaan hengen voimasta. Pelastavasta evankeliumista voi todistaa henkilö, joka ei tunne alkukieliä, ei tunne sen ajan kulttuuria eikä omista teologista loppututkintoa, riittää että tuntee Jeesuksen Vapahtajanaan.
Pyhä henki voi valaista Sanan, koska Hänellä on tekijänoikeudet. Edelleen on niin, että Pietarin tarkoitus ei ollut saarnata synniksi pelkästään ulkonaisia asioita. Ilman uskoa voi mie käydä parturissa. Olman uskoa voi laittaa koruja tai olla laittamatta. Ilman uskoa voi vääntää nutturan tai olla vääntämättä.- teu.
vihne kirjoitti:
P. Pietarin 1. Epistola 3
1. Niin olkaan vaimot myös miehillensä alamaiset, että nekin, jotka ei sanaa usko, vaimoin tavoista ilman sanaa voitetuksi tulisivat,
2. Kuin he teidän puhtaan menonne näkevät pelvossa.
3. Joidenka kaunistus ei pidä oleman ulkonaisissa hiusten palmikoissa ja kullan ympäri-ripustamisessa eli vaatteen puvussa,
4. Vaan salainen ihminen ilman vikaa sydämessä, lakialla ja hiljaisella hengellä, se on kallis Jumalan edessä.
5. Sillä näin ovat pyhätkin vaimot muinen itsensä kaunistaneet, jotka toivonsa panivat Jumalan päälle ja olivat miehillensä alamaiset,
3. Älköön teidän kaunistuksenne olko ulkonaista, ei hiusten palmikoimista eikä kultien ympärillenne ripustamista eikä koreihin vaatteisiin pukeutumista,
Katsoin uusimmastakin käännöksistä ja se menee yhteen 38-käännöksen kanssa.
Minulle tuli sellainen ajatus, että sisäinen kauneus ja puhtaus sekä sopiva käytös avioliitossa ovat vaimon eli tässä tapauksessa avioliitossa olevan naisen kaunistus. Koreat vaatteet ja kullan ripustaminen viittaa siihen, että näytellään jotakin mitä ei olla. Ei ole väärin pidättäytyä esimerkiksi kultaisessa vitjassa olevasta rististä, mutta en pidä hyvänä, jos jotain sellaista käyttävää tuomittaisi sen käyttämisestä niin, ettei jaksettaisi rakastaa uskonveljenä ja sisarena.
Jos muistamme kultaisen vasikan rakennusmateriaalia. Muistelen, että korvakoruja ja sormuksia koottiin ja niistä valmistettiin vasikka. Niin kauan kun ne korut olivat niillä ihmisillä niitä ei edes mainittu, mutta kun niistä valmistettiin palvontaesine, niin se tuli kauheaksi synniksi. Sivullinen ei siis pysty sanomaan mitä merkitsee risti toisen kaulalla. Se voi olla palvottu koru, mutta se voi olla myös uskontunnustus."vihne".
3. jakeessa mainittu , palmikointi oli silloin paljon vaikeampi kuin nykyinen
tämä tavanomainen palmikointi kestää tehdä noin 10 minuttia paksuunkin
hiusiin, mutta silloin olikin kyse sellaisistapalmikoista joita vallas naiset käytti
Rooman erilaisissa juhlissa , Rouvaa kammattiin 9-10 tuntia hän vain istui .
seka muita palveluita kysmys oli siis hukka ajasta ja ne kulan ripustukset
oli näiden Vallas naisten ympärillä.
Eli aivan erilaisesta asiasta , kuin mitä oli annettu ymmärtää, ja sitä vaan,
ei heti oteta huomioon, tuskin kaikki vieläkään ymmärtää. . - voima ja "voima"
vihne kirjoitti:
Tuo järjen käyttö on kinkkinen kysymys luterilaistumiseen pyrkivässä lestadiolaisuudessa. Olen kuullut, en pysty totuutta takaamaan, että järki on peto, jolta pitää taittaa niskat. Hen gellisissä asioissa.
Evankeliumi on Jumalan voima jokaiselle pelastukseksi. Siis evankeliumin julistuksessa ei ole kyse järjen terävyydestä vaan hengen voimasta. Pelastavasta evankeliumista voi todistaa henkilö, joka ei tunne alkukieliä, ei tunne sen ajan kulttuuria eikä omista teologista loppututkintoa, riittää että tuntee Jeesuksen Vapahtajanaan.
Pyhä henki voi valaista Sanan, koska Hänellä on tekijänoikeudet. Edelleen on niin, että Pietarin tarkoitus ei ollut saarnata synniksi pelkästään ulkonaisia asioita. Ilman uskoa voi mie käydä parturissa. Olman uskoa voi laittaa koruja tai olla laittamatta. Ilman uskoa voi vääntää nutturan tai olla vääntämättä.Hengen voimasta kyllä, mutta ennen kikkea JUMALAN SANASTA.
Jos Raamattua ei tunne HYVIN, eikä usko Raamattuun KIRJAIOMELLISESTI jokaisen sanan osalta, niin silloin ei voi toisia opettaa.
Mutta todellakin saa, voi, ja tulee uskoa itsensä Jumalan armosta Kristuksen tähden autuaaksi, ja siinä uskossa eläen ja siitä todistaen mitä itsekin on saanut voi pyrkiä vahvistamaan myöskin toisia uskossa Kristukseen.
Paljon kohtaamme sellaista hengen voimaa, tälläkin palstalla, joka
ei opeta eikä toimi Jumalan sanan mukaan. Vaan KIINNITTÄÄ IHMISIÄ KATSOMAAN ITSEENSÄ JA TOISIIN ihmisiin, mutta kieltää oman peristyntinsä ja Kristuksen voiman vanhurskauttaa syntiset USKON kautta ilman tekoja .
- su***
Jos minun juttujani pidetää huuhaana. Kun vähän lueskelin yllä olevia kannanottoja puoleen ja toiseen, tuntuivat minun omat juttuni selkeimmiltä. Se. että joku uskon nero on sanonut, että järki on peto. Siltä pitää niskat taittaa hengellisissä asioissa.
Se on aika pahasti sanottu. Saan sellaisen käsityksen, että uskon asioissa ei ole järkeä, vaan on menty tunteiden puolelle.- viikatemies
su***
"Jos minun juttujani pidetää huuhaana..."
Su:lla on ihan oma uskonkäsitys, etten sanoisi uskonlahko. Minä en ainakaan ole tavannut samanlaista käsitystä kenneltäkään muulta, vaikka tunnen monia eri hengellisiin kuppikuntiin kuuluvia ihmisiä.
Ei uskon asioissa järkeä olekkaan puhtaasti maallisen järjen valossa niitä tarkasteltaessa. Ja tunteet vellovat, kun uskon asioista keskustellaan.
Avaajalle:
Kristityn esikuva on mielestäni täysin henkilökohtainen käsitys. Suurista linjoista voidaan olla porukalla (sekin rajoitetulla porukalla) samaa mieltä, mutta kun mennään pieniin yksityiskohtiin, niin mielipiteitä on niin paljon kuin henkilöitäkin. Tosiasia on, että meidät on luotu erilaisiksi (ettemme alkaisi taas rakentamaan yhdessä sitä kuuluisaa Baabelin tornia) joten ajattelemme myös asioista erilailla. - 12+4
viikatemies kirjoitti:
su***
"Jos minun juttujani pidetää huuhaana..."
Su:lla on ihan oma uskonkäsitys, etten sanoisi uskonlahko. Minä en ainakaan ole tavannut samanlaista käsitystä kenneltäkään muulta, vaikka tunnen monia eri hengellisiin kuppikuntiin kuuluvia ihmisiä.
Ei uskon asioissa järkeä olekkaan puhtaasti maallisen järjen valossa niitä tarkasteltaessa. Ja tunteet vellovat, kun uskon asioista keskustellaan.
Avaajalle:
Kristityn esikuva on mielestäni täysin henkilökohtainen käsitys. Suurista linjoista voidaan olla porukalla (sekin rajoitetulla porukalla) samaa mieltä, mutta kun mennään pieniin yksityiskohtiin, niin mielipiteitä on niin paljon kuin henkilöitäkin. Tosiasia on, että meidät on luotu erilaisiksi (ettemme alkaisi taas rakentamaan yhdessä sitä kuuluisaa Baabelin tornia) joten ajattelemme myös asioista erilailla.viikatemies kirjoitti asiaa. Yksi on syntiä yhdelle ja toinen toiselle näissä ehdonvallan asioissa. Jos ihmisten vaatimuksesta alkaa pitää jotain syntinä, vaikka ei omasta mielestään se sitä ole niin, meneekö silloin lain alle?
Mutta jos sisimmässään tuntee jonkun itselleen synniksi ja kumminkaan ei sitä hylkää, se tulee tunnon päälle.
Kummassakin tapauksessa menettää vapautensa? Nyt siis on kysymys ulkonaisista asioista ja tavoista eikä niistä jotka raamattu todistaa synniksi. - USKOSTA vanhurskaaks
12+4 kirjoitti:
viikatemies kirjoitti asiaa. Yksi on syntiä yhdelle ja toinen toiselle näissä ehdonvallan asioissa. Jos ihmisten vaatimuksesta alkaa pitää jotain syntinä, vaikka ei omasta mielestään se sitä ole niin, meneekö silloin lain alle?
Mutta jos sisimmässään tuntee jonkun itselleen synniksi ja kumminkaan ei sitä hylkää, se tulee tunnon päälle.
Kummassakin tapauksessa menettää vapautensa? Nyt siis on kysymys ulkonaisista asioista ja tavoista eikä niistä jotka raamattu todistaa synniksi.12 4 20.1.2014 13:45
Mikä hyvänsä asia erottaa meidät uskomasta Kristuksen vanhurskautta meidän vanhurskaudeksemme, se on syntiä. - 12+4
USKOSTA vanhurskaaks kirjoitti:
12 4 20.1.2014 13:45
Mikä hyvänsä asia erottaa meidät uskomasta Kristuksen vanhurskautta meidän vanhurskaudeksemme, se on syntiä.Tietennii, tämä selvä.
- tesa..
Ihminen on taitava siinä että toisen asian lukee kirjaimellisesti ja toisen selittää hengelliseksi. Sen mukaan mikä itselle sopii.
Pään peittäminen ja hiusten pituus on kielikuva samasta asiasta.
Tarina alkaa siitä että vaimon piti olla miehelleen kaikessa alamainen, mutta ei rukoillessa ja profetoidessa.
Naimisissa olevan vaimon piti peittää päänsä (miehensä).
Mies ei saanut peittää päätään (Kristusta).
"Mies on vaimon PÄÄ ja Kristus on miehen PÄÄ".
Eli suomeksi sanottuna "Kristuksessa ei ole naista eikä miestä". (Kristuksessa tasavertaisia).
Hiusten pituus kuvaa samaa Kristuksessa tasavertaisuutta.
Hiukset ovat Jumalan joka on ylhäällä ja ihmisen joka on alhaalla välissä (kuvaa Kristusta). Vaimolla piti olla pitkät hiukset enkeleille merkkinä. sillä muuten hän joutuisi vastaamaan myös miehensä virheistä jolle on alamainen. Ja miehellä piti olla lyhyet hiukset koska hänen paikkansa on olla vaimolleen päänä, ja pään tehtävä on kantaa myös vastuu Jumalalle tehtävästään.
Jos ottaa ainoastaan ulkonaisen merkin, eikä astu Jumalan järjestykseen niin siitä ei ole mitään hyötyä. Ulkonaisesta merkistä voi olla joillekkin hyötyä (miehellä lyhyet hiukset ja vaimolla pitkät hiukset), jos se muistuttaa Jumalan järjestyksestä. Vaimoa siitä että olla alamainen kaikessa miehelleen ja miestä siitä että hänen tehtävänsä on olla vaimonsa päänä ja vastata siitä Jumalalle. - su***
viikatemiehelle. Minä voisin toistaa sen raamatun sanonnan itsestäni." Minä olen tie totuus ja elämä".Kuljen sillä tiellä, missä voi elää totuudessa pitää Jumalaa ainoana oikeana avun antajan henkiseen hätäänsä. Uskaltaa nousta vastaan mielestäni vääriä
raamatun selittäjiä. Uskoa kaikkien saavan lopussa rauhan, kristinuskon pelotteluista huolimatta.
Suomessa on uskon vapaus. Kenelläkään ei ole oikeutta tuomita lähimmäistään, henkiseen pimeyteen. Kukaan ei pysty olemaan niin hyvä, että on toistaan parempi.
Jos päällä on hyvä takki, mutta paita voi olla sen alla likainen ja rikkinäinen. Jos Takki näyttää nukkavierulta, sen alla voi olla hyvinkin puhdas paita.
Saat vikatemies pilkata ja ivata minua, samalla ivaat itseäsi.- viikatemies
su***
"Saat vikatemies pilkata ja ivata minua..."
Miksi minun pitäisi sinua ivata ja pilkata ? Olen joistakin asioista samaa mieltä kanssasi ja joistakin taas en. Aion kyllä kritisoida kirjoituksiasi, mutta älä ota sitä henkilökohtaisena pilkkana; asiat riitelevät, eivät henkilöt !
"Kenelläkään ei ole oikeutta tuomita lähimmäistään, henkiseen pimeyteen." Näin näen sen myös itse. Synti pitää tuomita asiana eikä julistaa suoraan tiettyyn henkilöön kohdistuvaa tuomiota. Raamatussa on selkeästi kerrottu, kuka on Ylin Tuomari, joka lopulta jakaa ne oikeat tuomiot kullekin ansionsa mukaan.
Olen havainnut, että tällä keskustelupalstalla on joitakin henkilöitä, jotka yrittävät provosoida muita itseään tuomitseviin vastauksiin, ja sellaisen saatuaan ripustavat heti myllynkiven vastaajan kaulaan.
- su***
... jatkan. Se on kiusallista jos joku kääntää "uskovan" paidan ja sen ompeluksita löytyy täitä. Se on häpeällistä. Tällaiset paidan kääntäjät pitää eliminoida pois.
Ketjusta on poistettu 9 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Pekka Aittakumpu ja Jenni Simula kiistävät väitetyn aviorikoksen
"Yleisessä tiedossa oleva asia”, sanovat Kalevan lähteet https://www.kaleva.fi/pekka-aittakumpu-ja-jenna-simula-ki2246908Miksi olet riittämätön kaivatullesi?
Mistä asioista tunnet riittämättömyyden tunnetta kaipaamaasi ihmistä kohtaan? Miksi koet, että et olisi tarpeeksi hänell1442907- 442357
- 1022250
Aloitetaan puhtaalta pöydältä
Mukavaa iltaa mukaville. 😊 ❤️ ⚜️ Minusta ei kaikki täällä tykkää, eikä tarvitsekaan. Kun eivät ymmärrä, niin sitten ei2382061Mitkä on ne arvot?
Itselleni särähtää korvaan joka kerta kun kuulen arvoista ja arvomaailmasta. Olen miettinyt paljon, että mikä on se minu2321530- 911527
Tätä et nähnyt tv:ssä: TTK-voittaja Anssi Heikkilä avautuu suhteesta Linnea Leinoon: "Sie annoit..."
Menikö voitto mielestäsi oikeaan osoitteeseen? Linnea Leino ja Anssi Heikkilä voittivat TTK:n vain 1,2 % erolla yleisöää141401Tavarakirppis lopettaa ilkivallan takia.
Tähänkö on jo Kajaanissa tultu? Onko lasten kuriomuus jo näin pitkällä, ei kait tätä aikuiset tee. Mikä on seuraava j71345Koulussa opetetaan anaali- ja suuseksiä
"Kirjassa puhutaan varsin suorasukaisesti ”vehkeistä, flirttailusta, suostumisesta ja kieltäytymisestä, nautinnosta sekä3901329