Kuka joutuu helvettiin?

Heaven or Hell?

Joutuuko muuten kiltit ja hyväsydämiset ateistit helvettiin, koska he eivät usko jumalaan? Jos he käyttävät koko elämänsä muiden auttamiseen, eivätkä aiheuta pahaa kenellekkään ja ovat muutenkin täysin lainkuuliaisia kansalaisia? Mutta murhaajat ja raiskaajat, jotka sitten tuomionsa aikana löytää Jumalan, saavat pääsylipun taivaaseen? Saati sitten papit, jotka ovat hyväksikäyttäneet lapsia?
Jos taivas olisi todellinen, en edes haluaisi sinne tälläisten ihmisten joukkoon.

71

2329

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Julma Jumala

      Ateistit joutuvat kadotukseen. Samoin esim. juutalaiset. Ainoa keino pelastukseen kristinuskossa on usko Jeesukseen. Ilman sitä joudumme kadotukseen. Ei oi mitään.

    • ihminen1

      Eikä tässä ole kristittyjen mielestä mitään väärää? Se on hyvä se että on moraalikäsitykset kunnossa!

    • 7+10

      Kristityillä on niin hämärät arvomaailmat ja ajatukset, ettei he tunnu aina itsekkään tietävän, kuka ajattelee mitä ja mistä. Mutta ällös huoli ystäväiseni taivaasta tai helvetistä sen enempää kuin pappien lukuisista yrityksistä ennustaa maailmanloppu. Niin ja jos vielä tätä luet niin he ovat epäonnistuneet karmaisevasti. Kaikki heistä ovat olleet aina 100% varmoja ja vielä enemmän, että he ovat oikeassa ja ovat oikein tulkinneet raamatun tekstejä, niin kuin kuka tahansa kristityistä höpistessään mielenvikaisista ajatuksistaan.

    • Hyvä jumala?

      Uskontoja on ollut olemassa jo 1500 vuotta eaa. Joutuvatko kaikki ennen kristinuskoa eläneet ihmiset helvettiin, koska Jumala ei viitsinyt heille siitä ilmoittaa?

    • ^^Laiska jumala^^?

      Turhaan näitä kysymyksia täällä kyselette kun ei yhdelläkään kristityllä ole vastauksia niihin. Ainut mitä voitte odottaa on vastaukset, jotka eivät liity millään tavalla kysymykseen.

      Kristityt eivät harrasta mietiskelyä tai edes yksinkertaista pohdintaa kuten: "Miksi identtisesti Jeesuksen lailla elävä ateisti joutuisi helvettiin"? Siis arvomaailmoiltaan ja teoiltaan samankaltaisesti elävät ateistit. Muistakaa puhua kristityille erityisen selkeästi niin säästytte suuremmalta harmilta.

      • *Faith*

        "Miksi identtisesti Jeesuksen lailla elävä ateisti joutuisi helvettiin"? Siis arvomaailmoiltaan ja teoiltaan samankaltaisesti elävät ateistit."

        Mikä se sellainen ateisti olisi? :D


      • 1488
        *Faith* kirjoitti:

        "Miksi identtisesti Jeesuksen lailla elävä ateisti joutuisi helvettiin"? Siis arvomaailmoiltaan ja teoiltaan samankaltaisesti elävät ateistit."

        Mikä se sellainen ateisti olisi? :D

        "Mikä se sellainen ateisti olisi? :D"


        Sivistyneempi kuin narsistinen jeesus! Ei uhkaile ikuisella kidutuksella helvetissä jos et rakasta ja sokeasti usko mitä sanotaan..


    • turhuutta

      Arvasin että tähän tullaan puuttumaan. Ulosantini ei ollut tarpeeksi selkeää, pahoitteluni siitä. Puhutaan siis täysin samalla tavalla elävästä ihmisestä, kuin Jeesus, mutta ilman uskoa ja parantamisia. Siis ateisti versio Jeesuksesta. Eli niin hyvästä ihmisestä kuin ihminen vain voi olla. Mutta taas kiinnittettiin huomio turhuuksiin. Voisiko *faith* kertoa kantansa itse kysymykseen?

      • hyvyys ei auta

        Vain Jeesuksen sovitustyö on tae taivaaseen pääsystä, koska vain Jeesus voi korjata syntiinlankeemusken seurauksen, joka jokaisella ihmisellä on syntymänsä jälkeen.


      • xyfg
        hyvyys ei auta kirjoitti:

        Vain Jeesuksen sovitustyö on tae taivaaseen pääsystä, koska vain Jeesus voi korjata syntiinlankeemusken seurauksen, joka jokaisella ihmisellä on syntymänsä jälkeen.

        Mistäs tiedät?Ainakaan Jeesus itse ei tainnut tälläisesta puhua mitään?


      • *Faith*

        "Puhutaan siis täysin samalla tavalla elävästä ihmisestä, kuin Jeesus, mutta ilman uskoa ja parantamisia"

        Höpö höpö. Jeesuksen sanoin:

        "Parantakaa sairaita, herättäkää kuolleita, puhdistakaa spitaalisia ja ajakaa pois pahoja henkiä. Lahjaksi olette saaneet, lahjaksi antakaa." (Matt. 10:8).


      • xyfg
        *Faith* kirjoitti:

        "Puhutaan siis täysin samalla tavalla elävästä ihmisestä, kuin Jeesus, mutta ilman uskoa ja parantamisia"

        Höpö höpö. Jeesuksen sanoin:

        "Parantakaa sairaita, herättäkää kuolleita, puhdistakaa spitaalisia ja ajakaa pois pahoja henkiä. Lahjaksi olette saaneet, lahjaksi antakaa." (Matt. 10:8).

        Kuitenkaan: Sairaat eivät (todella sairaat) ole parantuneet, kuolleet eivät ole heränneet, spitaaliset eivät puhdistuneet (paitsi antibioteeilla) pahoja henkiä ei ole näkynyt muilla kuin peloitelluilla sairailla .

        Jeesuksen sanat viimeisen tuomion kriteereistä (Matt. 25:31-45) eivät fundamentalistikristittyjä kiinnosta pätkääkään vaan kaikki huomio on siirretty epänormaalien näkyjen ja uskomusten piiriin.


      • *Faith*
        xyfg kirjoitti:

        Kuitenkaan: Sairaat eivät (todella sairaat) ole parantuneet, kuolleet eivät ole heränneet, spitaaliset eivät puhdistuneet (paitsi antibioteeilla) pahoja henkiä ei ole näkynyt muilla kuin peloitelluilla sairailla .

        Jeesuksen sanat viimeisen tuomion kriteereistä (Matt. 25:31-45) eivät fundamentalistikristittyjä kiinnosta pätkääkään vaan kaikki huomio on siirretty epänormaalien näkyjen ja uskomusten piiriin.

        Huomenta foksmalder,

        Sen kun noudatat Jeesuksen sanoja ja lähdet liikkeelle! Ei Jeesus noita ohjeita uskoville tarkoittanut vaan KAIKILLE, jotka ne tavoittavat.


      • xyfg
        *Faith* kirjoitti:

        Huomenta foksmalder,

        Sen kun noudatat Jeesuksen sanoja ja lähdet liikkeelle! Ei Jeesus noita ohjeita uskoville tarkoittanut vaan KAIKILLE, jotka ne tavoittavat.

        Huomenta mutta ei foksmalderina. Foksya ei ole näkynyt , missä lie.

        Itse asiassa olen jo liikkeellä mutta fundiksetkin pitäisi saada mukaan niin olot maailmassa voisivat olla mielestäni hiukka paremmin.

        Pelkällä paranormaaleilla tapahtumilla ei nämä todelliset asiat hoidu.


      • turhuutta
        *Faith* kirjoitti:

        "Puhutaan siis täysin samalla tavalla elävästä ihmisestä, kuin Jeesus, mutta ilman uskoa ja parantamisia"

        Höpö höpö. Jeesuksen sanoin:

        "Parantakaa sairaita, herättäkää kuolleita, puhdistakaa spitaalisia ja ajakaa pois pahoja henkiä. Lahjaksi olette saaneet, lahjaksi antakaa." (Matt. 10:8).

        Eipä taaskaan tullut kysymykseen vastausta *Faith*:lta. Niinkuin ei kristityltä koskaan.


      • xyfg
        turhuutta kirjoitti:

        Eipä taaskaan tullut kysymykseen vastausta *Faith*:lta. Niinkuin ei kristityltä koskaan.

        Turhuutta vastauksen odottaminen yleensä on. Ja jos se joskus tulee se on nippu raamatunjakeita tai ylimielinen peloitteluritys kysyjää kohtaan. Ja melkein aina asian vierestä.


      • etsii kadonnutta
        hyvyys ei auta kirjoitti:

        Vain Jeesuksen sovitustyö on tae taivaaseen pääsystä, koska vain Jeesus voi korjata syntiinlankeemusken seurauksen, joka jokaisella ihmisellä on syntymänsä jälkeen.

        Ja kaikki publikaanit ja syntiset tulivat hänen tykönsä kuulemaan häntä.
        2. Mutta fariseukset ja kirjanoppineet nurisivat ja sanoivat: "Tämä ottaa vastaan syntisiä ja syö heidän kanssaan".
        3. Niin hän puhui heille tämän vertauksen sanoen:
        4. "Jos jollakin teistä on sata lammasta ja hän kadottaa yhden niistä, eikö hän jätä niitä yhdeksääkymmentä yhdeksää erämaahan ja mene etsimään kadonnutta, kunnes hän sen löytää?
        5. Ja löydettyään hän panee sen hartioillensa iloiten.
        6. Ja kun hän tulee kotiin, kutsuu hän kokoon ystävänsä ja naapurinsa ja sanoo heille: 'Iloitkaa minun kanssani, sillä minä löysin lampaani, joka oli kadonnut'.
        7. Minä sanon teille: samoin on ilo taivaassa suurempi yhdestä syntisestä, joka tekee parannuksen, kuin yhdeksästäkymmenestä yhdeksästä vanhurskaasta, jotka eivät parannusta tarvitse.
        8. Tahi jos jollakin naisella on kymmenen hopearahaa ja hän kadottaa yhden niistä, eikö hän sytytä lamppua ja lakaise huonetta ja etsi visusti, kunnes hän sen löytää?
        9. Ja löydettyään hän kutsuu kokoon ystävättärensä ja naapurinaiset ja sanoo: 'Iloitkaa minun kanssani, sillä minä löysin rahan, jonka olin kadottanut'.
        10. Niin myös, sanon minä teille, on ilo Jumalan enkeleillä yhdestä syntisestä, joka tekee parannuksen."
        11. Vielä hän sanoi: "Eräällä miehellä oli kaksi poikaa.
        12. Ja nuorempi heistä sanoi isälleen: 'Isä, anna minulle se osa tavaroista, mikä minulle on tuleva'. Niin hän jakoi heille omaisuutensa.
        13. Eikä kulunut montakaan päivää, niin nuorempi poika kokosi kaiken omansa ja matkusti pois kaukaiseen maahan; ja siellä hän hävitti tavaransa eläen irstaasti.
        14. Mutta kun hän oli kaikki tuhlannut, tuli kova nälkä koko siihen maahan, ja hän alkoi kärsiä puutetta.
        15. Ja hän meni ja yhtyi erääseen sen maan kansalaiseen, ja tämä lähetti hänet tiluksilleen kaitsemaan sikoja.
        16. Ja hän halusi täyttää vatsansa niillä palkohedelmillä, joita siat söivät, mutta niitäkään ei kukaan hänelle antanut.
        17. Niin hän meni itseensä ja sanoi: 'Kuinka monella minun isäni palkkalaisella on yltäkyllin leipää, mutta minä kuolen täällä nälkään!
        18. Minä nousen ja menen isäni tykö ja sanon hänelle: Isä, minä olen tehnyt syntiä taivasta vastaan ja sinun edessäsi
        19. enkä enää ansaitse, että minua sinun pojaksesi kutsutaan; tee minut yhdeksi palkkalaisistasi.'
        20. Ja hän nousi ja meni isänsä tykö. Mutta kun hän vielä oli kaukana, näki hänen isänsä hänet ja armahti häntä, juoksi häntä vastaan ja lankesi hänen kaulaansa ja suuteli häntä hellästi.
        21. Mutta poika sanoi hänelle: 'Isä, minä olen tehnyt syntiä taivasta vastaan ja sinun edessäsi enkä enää ansaitse, että minua sinun pojaksesi kutsutaan'.
        22. Silloin isä sanoi palvelijoilleen: 'Tuokaa pian parhaat vaatteet ja pukekaa hänet niihin, ja pankaa sormus hänen sormeensa ja kengät hänen jalkaansa;
        23. ja noutakaa syötetty vasikka ja teurastakaa. Ja syökäämme ja pitäkäämme iloa,
        24. sillä tämä minun poikani oli kuollut ja virkosi eloon, hän oli kadonnut ja on jälleen löytynyt.' Ja he rupesivat iloa pitämään.
        25. Mutta hänen vanhempi poikansa oli pellolla. Ja kun hän tuli ja lähestyi kotia, kuuli hän laulun ja karkelon.
        26. Ja hän kutsui luoksensa yhden palvelijoista ja tiedusteli, mitä se oli.
        27. Tämä sanoi hänelle: 'Sinun veljesi on tullut, ja isäsi teurastutti syötetyn vasikan, kun sai hänet terveenä takaisin'.
        28. Niin hän vihastui eikä tahtonut mennä sisälle; mutta hänen isänsä tuli ulos ja puhutteli häntä leppeästi.
        29. Mutta hän vastasi ja sanoi isälleen: 'Katso, niin monta vuotta minä olen sinua palvellut enkä ole milloinkaan sinun käskyäsi laiminlyönyt, ja kuitenkaan et ole minulle koskaan antanut vohlaakaan, pitääkseni iloa ystävieni kanssa.
        30. Mutta kun tämä sinun poikasi tuli, joka on tuhlannut sinun omaisuutesi porttojen kanssa, niin hänelle sinä teurastit syötetyn vasikan.'
        31. Niin hän sanoi hänelle: 'Poikani, sinä olet aina minun tykönäni, ja kaikki, mikä on minun omaani, on sinun.
        32. Mutta pitihän nyt riemuita ja iloita, sillä tämä sinun veljesi oli kuollut ja virkosi eloon, hän oli kadonnut ja on jälleen löytynyt.'"

        http://www.evl.fi/raamattu/1933,38/Luuk.15.html


    • Monia mielipiteitä

      Kristinuskossa on erilaisia käsityksiä siitä, kuka pääsee taivaaseen.

      Välillä sanotaan, että se, joka uskoo Jeesukseen, pääsee taivaaseen. Teoilla ei ole väliä.

      Toisaalta, Raamatussa on listattu ihmisiä, jotka eivät pääse taivaaseen - oli mikä oli (mm. huorintekijät jne.).

      Lopulta usein todetaan vain, että yksin Luoja tietää nämä asiat.

      • xyfg

        Myöskin valhettelijat, rikkaat, ahneet ja monet muut mutta fundiksilta nämä aina unohtuu kun niillä on niillä on vaan se yksi asia mielessä!


      • Anonyymi

        Siis juuri huorintekijät, publikaanit ym pääsee taivaaseen. Jeesus kertoi tulleensa pelastamaan juuri syntisiä. Synnittömät ei Jeesusta tarvitse, siis omasta mielestään. Paavali sanoi että kaikki ovat syntiä tehneet. Jeesus pelasti ihmiset sovittamalla kaikkien synnit. Kun ymmärtää olevansa syntinen ja ja tuntee syyllisyyttä, joka kauheaa tuskaa ja uskoo saavansa anteeksi armosta saa vapauden ja rauhan. Tosin armo on joka päivä uusi. Uskovat eivät ole vapaita väärin tekemisestä, ja eivät aina tee oikeita valintoja. Paavali sanoi tekevänsä sitä pahaa mitä ei haluaisi ja että ei tee sitä hyvää mitä haluaisi. Usko on Jumalan lahja. Jumala haluaa pelastaa kaikki ihmiset. Jeesus julisti evankeliumia tuonelassakin Nooan aikana eläneille ihmisille. Milloin voi vielä ottaa armon vastaan?


    • pahaan paikkaan

      Eihän taivaaseen hyviä ihmisiä oteta. Pääsylipun saat vain jos aidosti uskot näihin järjettömyyksiin. Muuten saat rikkoa kaikkia kymmentä käskyä niin paljon kuin jaksat, kunhan lopun koittaessa antaudut jumalalle. Hyvänä esimerkkinä Hitler on tälläkin hetkellä taivaassa odottelemassa sinua liittymään seuraan, vain sen takia, koska hän oli uskovainen. Eli ei sen väliä jos murhaat kuusi miljoonaa ihmistä tai voit myös halutessasi raiskata saman verran vammaisia lapsia, kunhan vain muistat rukoilla anteeksiantoa jesseltä. Älä vain unohda sitä, sillä muuten joudut helvettiin ateistien kanssa jotka eivät ole eläessään vahingoittaneet kärpästäkään.

    • ?.?.?.?.?.?

      Yksinäänkö Foskmalder täällä pölisee? :D

      • xyfg

        Foksmalderia ei ole tässä ketjussa satavarmasti yhdessäkään jutussa.

        Foksmalderilla ei varmaankaan olisi mitään syytä vaihdella nikkiä.

        Te heikoilla olevat fundikset yritätte vaan kääntää jutun toisarvoisiin asioihin kun ette asiaperustein pysty pitämään puolianne.























        t


      • syntinen
        xyfg kirjoitti:

        Foksmalderia ei ole tässä ketjussa satavarmasti yhdessäkään jutussa.

        Foksmalderilla ei varmaankaan olisi mitään syytä vaihdella nikkiä.

        Te heikoilla olevat fundikset yritätte vaan kääntää jutun toisarvoisiin asioihin kun ette asiaperustein pysty pitämään puolianne.























        t

        Jumalan silmissä kaikki ihmiset ovat syntisiä, Jeesuksen Kristuksen

        sovitustyö on ainoa tie Pelastukseen. Näin on Uudessa Testamentissa

        ilmoitettu.


      • arto.ne
        syntinen kirjoitti:

        Jumalan silmissä kaikki ihmiset ovat syntisiä, Jeesuksen Kristuksen

        sovitustyö on ainoa tie Pelastukseen. Näin on Uudessa Testamentissa

        ilmoitettu.

        Osoita se paikka jossa Jumala tai Jeesus on noin ilmoittanut?

        Markuksen evankeliumi:
        16:15 Ja hän sanoi heille: "Menkää kaikkeen maailmaan ja saarnatkaa evankeliumia kaikille luoduille."
        Jumalan ja Jeesuksen evankeliumia on vielä raamatussa jäljellä, tosin osittain väärennettyinä:
        -Matteuksen evankeliumista
        -Markuksen evankeliumista
        -Luukkaan evankeliumista
        -Johanneksen evankeliumista

        Ellei antamaasi tietoa ole evankeliumeissa niin mieti ketä jumaloit!!!
        Väärän todistuksen antaminen on rikos!


      • syntinen
        arto.ne kirjoitti:

        Osoita se paikka jossa Jumala tai Jeesus on noin ilmoittanut?

        Markuksen evankeliumi:
        16:15 Ja hän sanoi heille: "Menkää kaikkeen maailmaan ja saarnatkaa evankeliumia kaikille luoduille."
        Jumalan ja Jeesuksen evankeliumia on vielä raamatussa jäljellä, tosin osittain väärennettyinä:
        -Matteuksen evankeliumista
        -Markuksen evankeliumista
        -Luukkaan evankeliumista
        -Johanneksen evankeliumista

        Ellei antamaasi tietoa ole evankeliumeissa niin mieti ketä jumaloit!!!
        Väärän todistuksen antaminen on rikos!

        Jumalan ilmoituksen mukaan,(Raamatussa), Hän on Minun poikani,

        johon olen mielistynyt. Myös Raamatusta, Jumala: joka Hänet hyväksyy,

        sen Minäkin hyväksyn.


      • foksmalder
        xyfg kirjoitti:

        Foksmalderia ei ole tässä ketjussa satavarmasti yhdessäkään jutussa.

        Foksmalderilla ei varmaankaan olisi mitään syytä vaihdella nikkiä.

        Te heikoilla olevat fundikset yritätte vaan kääntää jutun toisarvoisiin asioihin kun ette asiaperustein pysty pitämään puolianne.























        t

        En muuten ole ollutkaan. Tein haun itsestäni äsken ja huomasin joiden edelleenkin käyttävän nimimerkkiäni haukkumasanana, kun eivät halua vastata asiaan.

        Täytyykin ihan tämän kunniaksi alkaa kirjoittamaan palstalla.


      • mkiminin
        syntinen kirjoitti:

        Jumalan ilmoituksen mukaan,(Raamatussa), Hän on Minun poikani,

        johon olen mielistynyt. Myös Raamatusta, Jumala: joka Hänet hyväksyy,

        sen Minäkin hyväksyn.

        Rikollisuuden väärennetyn raamatun uskojat eivät ole Jumalan ja Jeesuksen asialla! Jumala ja Jeesuksen Laki kieltää tappamiset ja kristityt ovat Paavalin ajoilta tappaneen satoja miljoonia ihmisiä maailmassa, omia uskonvaisia ja pikku lapsiakin noitarovioilla todellisen herransa herra jumalien nimiin!


    • kerro meille

      Voiko ateistisuuttaan paremmin todistaa kuin uskovat ovat osoittaneet?

      http://fi.wikipedia.org/wiki/Noitavainot
      Noitavainot nykyaikana
      Vielä nykyään joissakin vahvasti taikauskoisissa ja perinteisiin nojaavissa yhteisöissä harjoitetaan noitavainoja. Nykyajan vainot vaativat tuhansia ihmishenkiä vuosittain.[14] Etelä-Afrikan pohjoisosassa jopa satojen noidiksi epäiltyjen ihmisten uskotaan saaneen surmansa noitavainoissa 1990-luvulla.[15] Kamerunissa järjestetään noitaoikeudenkäyntejä, joissa syytetty voi saada tuomion noitatohtorina esiintymisestä. Lynkkausjoukot ovat polttaneet elävältä tuhansia ihmisiä Tansaniassa, Keniassa ja Zimbabwessa 1990-luvulla. Noitavainot ovat jatkuneet myös vuosituhannen vaihteen jälkeen. Länsi-Keniassa väkijoukot polttivat 11 noidiksi epäiltyä miestä ja naista toukokuussa 2008. [16] Nigeriassa noin 5000 lasta on hylätty kymmenessä vuodessa vanhempien karkottaessa heidät noitina. Lapsia on syytetty avioeroista, sairauksista, onnettomuuksista tai työn menetyksestä.[17] Afrikan noitavainojen syyt ovat usein myös poliittiset, sillä vaikutusvaltaiset noidat ja noitatohtorit ovat yleensä uudistusten jarruina. Pastorit saavat myös lisämainetta paljastaessaan uusia "noitia." Vuonna 2010 Haitilla tapettiin 45, joita syytettiin koleran levittämisestä voodoon avulla.[18]

      http://www.huffingtonpost.com/huff-wires/20091018/af-nigeria-child-witches/

      http://www.evl.fi/katekismus/uskontunnustus/uskontunnustus.html
      'Meillä ei ole järkeä. Meillä ei ole ymmärrystä. Me emme kykene noudattamaan ihmisille säädettyä lakia. Olemme syntisiä; Järkemme ei voi käsittää Jumalaa.
      (mielenvikaisia ja/tai rikollisia ja/tai alempiarvoisia).'

      HUOM! Lukekaa tarkkaan sivun nuoli > linkkien sivujen tiedotkin!
      Tuosta uskontunnustuksen kokonaisuudesta selviää, että ollakseen tosi uskovainen pitää kieltää Luojaltaan saamansa Jumalan Valtakunnan kaltaisuudensa sekä ihmisyydensä ja olla ymmärtämätön rikollinen mm. Jumalaa ymmärtämätön väärän todistuksen antajana jne.

      • Tyhmä mikä tyhmä

        En nyt ihan ymmärrä mikä on suomenkielellä pointtisi.

        Voisitko selventää kun olen "tyhmä mikä tyhmä" ?


    • Tyhjä lupaus?

      Kristityt ja muslimit pääsevät mielestään taivaaseen. Me muut emme kai sellaiseen koe tarvetta, kun meillä ei ole mitään rankaisevaa jumalaakaan. Ei siis tarvitse pelätä kuolemaa.

      Minulle kristinuskosta ja islamista tulee mieleen Habbo hotelli: ostetaan oikealla rahalla jotain, mitä ei oikeasti ole edes olemassa. Juutalaisilla ei taida tätä taivas - h*lvetti -vastakkainasettelua ollakaan. Jostain muistan lukeneeni, että heidän Jumalansa on liian rakastava sellaiseen.

    • kui22

      Fudamentalisti kristityn mielestä vain fundis kristityillä on varma tae taivaspaikasta koska he ovat mielestään ainoita jotka ovat ottaneet oikealla tavalla Jeesuksen vastaan ja ovat ainoita jotka harjoittavat tuota uskoaan Jeesukseen ym. oikein sillä tavalla että Jeesus voi kelpuuttaa vain heidät taivaaseen.

      He elävät mielestään oikein ja ovat tehneet oikealla tavalla parannuksen, he mielestään ovat ainoita joilla Raamatun tekstit voivat oikealla tavalla aueta, ovat pyytäneet syntejään oikealla tavalla anteeksi, ovat oikealla tavalla nöyriä.

      Vain heidän hyvät tekonsa ovat kaiketi niitä hyvii tekoi jotka Jumala ottaa laskuun, koska Raamatussa puhutaan sellaista että 'Jumala on edeltä valmistanut meille hyvät teot, että me niissä vaeltaisimme' teot eivät siis merkitse vaikka miten hyvää tekis, jos ei ole oikeassa uskossa kuten fundis ja jos ei opi käsittäämään näitä asioita heidän laillaan niin ei ole taivaaseen asiaa, niin nöyrä on fundisuskova, he ovat sen itse puheillaan todistaneet ja osoittaneet.

      • xyfg

        Taivaaseen pääsystä en tiedä mutta fundamentalistinen kristitty on mielestäni mahdoton ihminen käsittää , hän kun ottaa Raamatun kirjaimellisesti ja kun siinä on ristikkäisiä mielipiteitä ja oppeja niin niiden käsittäminen ja noudattaminen on mahdotonta. Toisinsanoen fundamentalistiset kristityt ovat sekä älyllisesti että muutenkin epärehellisiä.


      • kui22
        xyfg kirjoitti:

        Taivaaseen pääsystä en tiedä mutta fundamentalistinen kristitty on mielestäni mahdoton ihminen käsittää , hän kun ottaa Raamatun kirjaimellisesti ja kun siinä on ristikkäisiä mielipiteitä ja oppeja niin niiden käsittäminen ja noudattaminen on mahdotonta. Toisinsanoen fundamentalistiset kristityt ovat sekä älyllisesti että muutenkin epärehellisiä.

        xyfg

        Mut suurinpiirtein kuitenkin tuo on heidän ajatusmaailmansa kulku ja sisältö että vain heidän tavallaan toimien ja eläen on kelvollinen - ja muu kansahan sitten auttamattomasti on kadotettua eli sinne helevettiin matkalla, josta tässä ketjussä on kyse.

        Saavat itse oikaista jos ole ymmärtänyt heidän sanomansa tuossa suhteessa jotenkin väärin.


      • xyfg
        kui22 kirjoitti:

        xyfg

        Mut suurinpiirtein kuitenkin tuo on heidän ajatusmaailmansa kulku ja sisältö että vain heidän tavallaan toimien ja eläen on kelvollinen - ja muu kansahan sitten auttamattomasti on kadotettua eli sinne helevettiin matkalla, josta tässä ketjussä on kyse.

        Saavat itse oikaista jos ole ymmärtänyt heidän sanomansa tuossa suhteessa jotenkin väärin.

        Oikeassa olet. Minä vaan vähän kiireessä luin huolimattomasti tekstisi. Sorry vaan.


    • essene gospel of pea

      Hindujen, buddhalaisten ja Jeesuksen oppien (esseneläinen rauhanevankeliumi) lihansyöjät eivät pääse taivaaseen.

      Kasvissyöntihän on itsestäänselvyys niille jotka noudattava "älä tapa" -käskyä.

      Esseneläinen rauhanevankeliumi ohjeistaa myös raakaravintoon:

      So eat always from the table of God: the fruits of the trees, the grain and grasses of the field, the milk of beasts, and the honey of bees. For everything beyond these is of Satan, and leads by the way of sins and of diseases unto death. But the foods which you eat from the abundant table of God give strength and youth to your body, and you will never see diseases For the table of God fed Methuselah of old, and I tell you truly, if you live even as he lived, then will the God of the living give you also long life upon the earth as was his.

      For if you eat living food, the same will quicken you, but if you kill your food, the dead food will kill you also. For life comes only from life, and from death comes always death. For everything which kills your foods, kills your bodies also. And everything which kills your bodies kills your souls also. And your bodies become what your foods are, even as your spirits, likewise, become what your thoughts are. Therefore, eat not anything which fire, or frost, or water has destroyed. For burned, frozen and rotted foods will burn, freeze and rot your body also.

      For I tell you truly, live only by the fire of life, and prepare not your foods with the fire of death, which kills your foods, your bodies and your souls also."

      • kui22

        Itse asiassa kasvitkin ovat elollisia olentoja, siis 'tapammeko' joka tapauksessa syödessämme kasviruokaa?


    • xyfg

      Jeesus sanoi selvästi Matt.25:31 - 45 ketkä pääsee taivaaseen ja ketkä joutuu helvettiin mutta uskoville tämä ei yleensä kelpaa.

      • Järkeen käypä

        Ei tietenkää kelpaa, taivasosuuden eteen kun joutuis TEKEMÄÄNKIN jotain!

        'Totisesti: kaiken, minkä te olette jättäneet tekemättä yhdelle näistä vähäisimmistä, sen te olette jättäneet tekemättä minulle.'


    • kiltit joutuvat

      Luulen että kyse on siitä alistuuko ihminen palvelijan ja orjan asemaan. Ne jotka eivät alistu, eivät tule saamaan ikuista elämää. Ja tuo helvetti-hommeli on muutenkin hieman hämärä joten siihen en ota kantaa onko sellaista Raamatun mukaan olemassa.

      Ymmärtäisin asian niin että ihmisen ei kuitenkaan tule palvella toisia ihmisiä tai "olla hyvä ihminen" yhteiskunnan silmissä tehden hyvää toisille ihmisille. Uuden testamentin mukaan Jumala tulee ykkösenä ja ihmiset vasta kakkosena. Ykköseen, ei kakkoseen. Etenkin jos ottaa huomioon sen että "Saatana" johtaa tätä maailmaa niin siinä on yksi syy miksi tätä maailmaa ei tulisi palvella tai niitä jotka tukevat tämän maailman hierarkiaa ja järjestelmiä.

      Luulen että oikeaoppinen tapa palvella Jumalaa on rukoilla jonkinsortin johdatusta ja apua jotta löytäisi sen oikean tien. En sitten tiedä ovatko ne niitä aitoja tosiuskovia jotka kuulevat ääniä päässään tai näkevät profeetallisia unia. Kenties. Tosin Uusi testamentti ei puhu mitään äänien kuulemisesta. Voi kuitenkin olla että se on tapa jolla Jeesus tai Jumala kommunikoi ihmisten kanssa.

      Kyllähän toi melko järjettömältä kuulostaa että pitäisi luopua tavallisesta elämästä ja yrittää kommunikoida hahmon kanssa joka ei ole ilmoittanut itsestään muulla tavoin kuin jonkin kirjan kautta johon kristityt uskovat ja vaikuttavat psykopaattisen iloisilta uskoessaan tähän mielikuvitushahmoon. No ehkäpä he ovat iloisia sen vuoksi että Jumala tosiaan kommunikoi heidän kanssaan, mutta harvalla on mitään ratkaisevan selkeitä todisteita siitä että se olisi juuri Jumala joka vastaa heidän rukouksiin. Useimmiten kun kristityt pyytävät niin nöyriä ja mitättömiä pyyntöjä Jumalalta että se voi aivan yhtä hyvin olla sattumankauppaa jos heidän toive toteutuu. Pitäisi pyytää jotain hyvin järisyttävää jonka toteutuminen sattuman kautta olisi hyvin epätodennäköistä.

      http://www.youtube.com/watch?v=5ALUX_gi4-k
      http://www.youtube.com/watch?v=sQSWeidtA_c
      http://www.youtube.com/watch?v=VNyy5_Ex7hs
      http://www.youtube.com/watch?v=4HAQGEELTSQ
      http://www.youtube.com/watch?v=6yUXR1VRM8Y
      http://www.youtube.com/watch?v=Wa5XuUV-lwA

      • xyfg

        Just noinhan monet uskovat ymmärtävät eli ovat sitä mieltä ettei mitään tekoja täällä maan päällä tarvitse lähimmäisen huomioon ottamiseksi tehdä senkun vaan porskuttelee yltäkylläisyydessä ja peloittelee helvetillä niin se riittää.
        Lähimmäisen helvetti täällä maan päällä on minun mielestäni just se mitä pitäisi koittaa helpottaa ja jättää tuonpuoleinen helvetti sitten toisten (jos sellaisia nyt edes onkaan)ratkottavaksi ja päätettäväksi.


    • *Faith*

      "Kilttejä ja hyväsydämisiä" ateisteja ei ole olemassakaan.

      Jos et usko, tuo yksi minun tulilinjalleni. Jo parin kommentin jälkeen pirut kiljuvat hänen näppiksellään täyttä kurkkua!

      Ja joo, helvettiin menevät. Kuoleman hetkellä s*atana repii pitkillä kynsillään ateistin hengen hänen ruumiistaan, tai ottaa kopin hetin kun henki irtoaa ruumiista. Sitten alkaa matka maan alle kohti tulista kaivoa, jonka pohjalla roihuavat tulenlieskat ja josta kuuluu loputon huuto. Jos enkeli ei tule viime hetkellä hätiin, "kiltin ja hyväsydämisen" ateistin matkan pää on siellä.

      • xyfg

        Olet kyllä mestari kiertämään asian niinkuin nyt tuon etteikö Jeesus puhunut mitään tämän ajan vähimmistä veljistämme.

        Sinun näppiksellä ei ole eikä näytä tulevankaan mitään ymmärrystä tuohon suuntaan.

        Peloittelu helvetillä riittää sinun uskosi pitimiksi.


      • *Faith*
        xyfg kirjoitti:

        Olet kyllä mestari kiertämään asian niinkuin nyt tuon etteikö Jeesus puhunut mitään tämän ajan vähimmistä veljistämme.

        Sinun näppiksellä ei ole eikä näytä tulevankaan mitään ymmärrystä tuohon suuntaan.

        Peloittelu helvetillä riittää sinun uskosi pitimiksi.

        Tervehdys, Foksmalder!

        Mitäs minä sanoin:

        "Jos et usko, tuo yksi minun tulilinjalleni. Jo parin kommentin jälkeen pirut kiljuvat hänen näppiksellään täyttä kurkkua!"

        Sinä olet mitä parasta havaintomateriaalia!


      • Ateisti

        Montako ateistia olet elämäsi aikana tavannut, että olet valmis tekemään näinkin suuren yleistyksen? :) Minä tunnen monia ateisteja, jotka elävät hyvää elämää, pistävät muiden tarpeet omien edelle ja elävät muutenkin "synnittömästi". Ja luokittelen itsenikin tähän hienoon kerhoon. Mielenkiinnolla odotan seuraavia paria kommenttiasi, jos pirut minusta todellakin alkaisivat kirkumaan. Silloin saisin ensimmäisen "todisteen" kristinuskosta. Ja jos demonit minua riivavat, lähden heti paikalla hakemaan apua lähimmästä mahdollisesta paikasta ja alan palvelemaan Herraa.


      • foksmalder
        *Faith* kirjoitti:

        Tervehdys, Foksmalder!

        Mitäs minä sanoin:

        "Jos et usko, tuo yksi minun tulilinjalleni. Jo parin kommentin jälkeen pirut kiljuvat hänen näppiksellään täyttä kurkkua!"

        Sinä olet mitä parasta havaintomateriaalia!

        Haha...vainoharhaa liikenteessä entistä enemmän. En muuten kulta pieni ole tainnut kirjoittaa tälle palstalle tätä päivää ennen.


    • Jesus

      *Faith* on trolli tai vakavasti sairas ihmisraasu.

    • biologisti

      Hel-vettiä ei ole vaan se on taikauskoisen ajan myytti.

      Sinne ei siis voi joutua.

      • Jakke-3

        Kyllä se on, eikä se liity mitenkään taikauskoon, ei lähellekään. Jokainen ihminen on syntinen vaikka kuinka väittäisi muuta. Kristuksen veri pesee synnit pois kun vain uskomme siihen. Helvetti on kuvattu monta kertaa raamatussa. Haluatko ottaa riskin ja hylätä Jeesuksen? Minä en ainakaan.


      • biologisti
        Jakke-3 kirjoitti:

        Kyllä se on, eikä se liity mitenkään taikauskoon, ei lähellekään. Jokainen ihminen on syntinen vaikka kuinka väittäisi muuta. Kristuksen veri pesee synnit pois kun vain uskomme siihen. Helvetti on kuvattu monta kertaa raamatussa. Haluatko ottaa riskin ja hylätä Jeesuksen? Minä en ainakaan.

        Vanha testamenttikaan ei taida paljon puhua helvetistä. Apostolien ja Jeesuksen suihin kirkkoisät Raamattua kootessaan panivat sitten hel-vetin sitten sitäkin useammin saadakseen uskolleen kannattajia peloittelujen kautta.Ei siinä sen kummempaa.


      • ahdas-portti-on-totta-

        Puhuu ainakin Jes 66:23-24 "Joka kuukausi uudenkuun päivänä ja joka viikko sapattina tulee kaikki liha kumartaen rukoilemaan minua, sanoo Herra. Ja he käyvät ulos katselemaan niiden miesten ruumiita, jotka ovat luopuneet minusta; sillä heidän matonsa ei kuole, eikä heidän tulensa sammu, ja he ovat kauhistukseksi kaikelle lihalle.

        Dan. 12:2 Ja monet maan tomussa makaavista heräjävät, toiset iankaikkiseen elämään, toiset häpeään ja iankaikkiseen kauhistukseen.
        Mark. 9:48 jossa heidän matonsa ei kuole eikä tuli sammu.
        Biblia (1776)
        Ja heidän pitää menemän ulos, ja katseleman niiden ihmisten raatoja, jotka minua vastaan väärin tekivät; sillä ei heidän matonsa pidä kuoleman, eikä heidän tulensa sammuman, ja heidän pitää kaikelle lihalle kauhistukseksi oleman.
        Ruotsi (1917)
        Och man skall gå ut och se med lust, huru de människor, som avföllo från mig, nu ligga där döda; ty deras mask skall icke dö, och deras eld skall icke utsläckas, och de skola vara till vämjelse för allt kött.
        Englanti (KJV 1789)
        And they shall go forth, and look upon the carcases of the men that have transgressed against me: for their worm shall not die, neither shall their fire be quenched; and they shall be an abhorring unto all flesh.


    • eipätiedä

      Helvettiä tai kadotusta kuvataan Raamatussa kyllä monella tavalla. Että ei siitä saa yksiselitteistä kuvaa. Onko piina vai tuhoutuminen olemattomiin.

    • Logiikat

      Jos Jumala loi ihmisen, hän loi myös ateismin, eli Jumala tekisi ihmisistä itse ateisteja ja lähettäisi heidät helvettiin. Logiikat 5/5 :D

    • Muumilimu4kautta5

      Ai ne pilkkaavat ateistit, jotka eivät löydä yhtään valhetta Raamatusta , mutta silti sanovat valheeksi Raamatun kaikessa epäluotettavuudessaan ja epäloogisuudessaan?

    • otavastaanjeesus

      Jokainen joka ei ota vastaan Jeesuksen Kristuksen sovitusta joutuu helvettiin. Siinä ei edes ihmisen kiltteys ja hyvyys auta. Ja mikään ihmishyvyys ei kestä Jumalan vanhurskauden edessä. Tämä on totuus sen jälkeen kun ihmiskunta lankesi syntiin paratiisissa.

    • capiche

      Miksi ateisti haluaisi Jumalan luo taivaaseen, kun ei edes usko Jumalaan. Ja miksi Jumala keräisi taivaaseen niitä, jotka eivät Häneen usko tai Hänen seurassaan viihdy? Jumala antoi ihmiselle valinnan vapauden. Samalla Hän kertoo, että valinnalla on seurauksensa sen suhteen missä ihminen viettää iäisyytensä. Kun seuraukset on etukäteen kerrottu, niin kyseessä on reilu peli. Ihminen voi sitten halutessaan vaikka lyödä sielullaan vetoa siitä onko Jumalan puhe totta vai ei.

      Jokainen on Jumalan silmissä syntinen. Nekin, jotka pyrkivät joskus tekemään hyvää. Tuskinpa kukaan voi väittää, että on noudattanut aina esim. kymmentä käskyä ajatuksissa, asenteissa, sanoissa ja teoissa. Ja vielä rakastanut aina lähimmäistään niinkuin itseään. Sellaiseen suoritukseen olisi nimittäin pystyttävä, jos haluaisi ansaita teoillaan pääsyn taivaaseen. Se ei valitettavasti onnistu keneltäkään ilman Jumalan armoa ja pelastussuunnitelmaa Jeesuksessa.

      Itseänsä hyvänä ihmisenä pitäminen onkin Jumalan edessä ehkä vakavin synti, koska sellainen tekopyhyys erottaa tehokkaimmin Hänestä. Se on myös osoitus täydellisestä sokeudesta itsensä suhteen. Raamattu opettaa: kaikki ovat syntiä tehneet ja Jumalan kirkkautta vailla. Mutta he saavat lahjaksi vanhurskauden Jeesuksessa Kristuksessa. Jumala ei kuitenkaan pakota ketään ottamaan sitä lahjaa, se täytyy haluta tehdä vapaaehtoisesi.

    • Ei kukaan joudu helvettiin. Helvettiin mennään ainoastaan omasta tahdosta.

    • 12___13

      "Joutuuko muuten kiltit ja hyväsydämiset ateistit helvettiin, koska he eivät usko jumalaan?"

      En ole ihan vakuuttunut, että olisi kilttejä ja hyväsydämisiä ateisteja. Mutta olen vakuuttunut siitä, että ikuinen elämä on vanhurskaille. Jos ateisti on vanhurskas, hän pääsee ikuiseen elämään.

      Ja nämä menevät pois iankaikkiseen rangaistukseen, mutta vanhurskaat iankaikkiseen elämään.
      Mat. 25:46

      Sillä synnin palkka on kuolema, mutta Jumalan armolahja on iankaikkinen elämä Kristuksessa Jeesuksessa, meidän Herrassamme.
      Room. 6:23

      Mielestäni vanhurskas ihminen ei kuitenkaan sano "Jumalaa ei ole".

      • Varmasti on olemassa kilttejä ja hyväsydämisiä ateisteja, sikäli kuin kiltteydellä ja hyväsydämisyydellä tarkoitetaan jotain inhimillisesti katsoen mahdollista.


    • Jos helvetti on olemassa, enköhän minä joudu sinne ensimmäisten joukossa. Toivokaamme siis, että helvettiä ei ole, ainakaan sellaista perinteistä ikuista piinahelvettiä. Jonkinmoinen kiirastuli olisi toki ihan paikallaan.

      • Lopullisen totuuden kirjassa eli luterilaisen kirkon tärkeimmässä tunnustuskirjassa Augsburgin tunnustuksessa tosin tunnustetaan näin: "Edelleen seurakuntamme opettavat, että Kristus on aikojen täyttyessä ilmestyvä tuomiolle ja herättävä kaikki kuolleet; hurskaille ja valituille hän antaa iankaikkisen elämän ja pysyvän ilon, mutta jumalattomat ihmiset ja perkeleet hän tuomitsee ikuiseen piinaan." (CA XVII) Luterilaisena minulla olisi kaiketi velvollisuus uskoa "ikuiseen piinaan".


      • herrens_tiggare kirjoitti:

        Lopullisen totuuden kirjassa eli luterilaisen kirkon tärkeimmässä tunnustuskirjassa Augsburgin tunnustuksessa tosin tunnustetaan näin: "Edelleen seurakuntamme opettavat, että Kristus on aikojen täyttyessä ilmestyvä tuomiolle ja herättävä kaikki kuolleet; hurskaille ja valituille hän antaa iankaikkisen elämän ja pysyvän ilon, mutta jumalattomat ihmiset ja perkeleet hän tuomitsee ikuiseen piinaan." (CA XVII) Luterilaisena minulla olisi kaiketi velvollisuus uskoa "ikuiseen piinaan".

        Toisaalta luterilaisena minun täytyy olla myös taipumaton monergisti. Pelastus ja kadotus eivät ole vähimmässäkään määrin minun vallassani. Kaikki on Jumala kädessä, ja jos Jumala viisaudessaan minulle käsittämättömistä syistä on tehnyt minusta "vihan astian" (Room. 9:22), olkoon niin. Enhän minä sille mitään voi.


    • jnjbnhbytvy

      Ei uskossa ollut, kastamaton ryövärin Jeesus otti mukaansa Paratiisiin.
      Mitä se teille uskovaisille todistaa???
      Lukekaan....

      Jeesuksen evankeliumia Matteuksen mukaan;
      24:23 Jos silloin joku sanoo teille: 'Katso, täällä on Kristus', tahi: 'Tuolla', niin älkää uskoko.
      24:24 Sillä vääriä kristuksia ja vääriä profeettoja nousee, ja he tekevät suuria tunnustekoja ja ihmeitä, niin että eksyttävät, jos mahdollista, valitutkin.
      24:25 Katso, minä olen sen teille edeltä sanonut.
      24:26 Sentähden, jos teille sanotaan: 'Katso, hän on erämaassa', niin älkää menkö sinne, tahi: 'Katso, hän on kammiossa', niin älkää uskoko."

    • HyväJumala

      Jos ei pahaa tekoaan pyydä anteeksiantoa syntien sovittajalta Jeesukselta niin ei anteeksi voi saada? Epäilenpä näitä hyviä ihmisiä, heidän omavanhurskasta väitettään synnittömästä elämästä. Raamattu sanoo ettei kukaan muu ole hyvä paitsi Jumala, muistaakseni roomalaiskirje mainitsee asian. Jeesuksen pyhä veri puhdistaa synnit ihmiskehossa vai varastoituuko synnit jonnekin katoamattoman muistivarastoon, josta näkyy päivitetty syntitilanne ja onko anteeksisaatuina vai pitääkö rukoilla synnit pois.

    • atteitse

      Kaikki ateistit ovat ilkeitä ja heidän sydämensä on läpeensä paha, synnin turmelema.

      Helvetti on pakanauskonnoista juutalaisen farisealaisuuden kautta katoliseen uskontoon tullut harhaoppi.

    • SakarjanKirja

      Jeesus puhuu eniten helvetistä kaikista Raamatun henkilöistä, sanot Hänen puheitansa harhaopiksi. Jeesus ei edustanut farisealaisuutta , eikä Hän ottanut opetuksensa sisältöjä pakanauskonnosta, Baalin palvontaako tarkoitat Jeesuksen opetusmateriaalilähteeksi, joka tapauksessa , EVVK eksytysyritykset!

    • RYSSIA

      Olen ryssä

    • Ateisteille sanoisin ,että Jumala antaa teillekkin mahdollisuuden Hän hyvyydellään tarjoaa mahdollisuutta myös sinulle ateisti ....ne voi olla ajatuksia ,että ..mitä jos sittenkin tutustuisi Kristukseen ..minnekkähän menisi ,mistä saa tietoa ? tuollaisia ajatuksia voi Jumala asettaa ateistinkin päähän niin ,että ihminen tietysti luulee ,että itse tässä pohdin ,mutta niin ei ole vaan Jumalan hyvyys vetää parannukseen ja tuohon etsikko aikaan kannattaa tarttua ..Uskokaa se .
      Samoin Jumala pitkämielisyydessään voi lähettää monta uskovaa ateistin kohtaamaan tavalla tai toisella ihan vaikka arjessa tai suomi24 palstalla ja sanon jälleen tarttukaa tilaisuuteen ja kyselkää jos yksikin karva päässä kääntyy siihen suuntaan ,että tekisi mieli kysyä ku mietityttää ja kiinnostaa..

    • Joopajootuasennii

      Se on varattu vain uskovaisille. Ei koske meitä aivan uskomattomia.

    • Kharos-virran-lautturi

      Kaikki joutuvat!!!
      Sillä ei ole synnittömiä maapallolla!!!

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Katso: Ohhoh! Miina Äkkijyrkkä sai käskyn lähteä pois Farmi-kuvauksista -Kommentoi asiaa: "En ole.."

      Tämä oli shokkiyllätys. Oliko tässä kyse tosiaan siitä, että Äkkijyrkkä sanoi asioita suoraan vai mistä.... Tsemppiä, Mi
      Tv-sarjat
      202
      7949
    2. Voi kun mies rapsuttaisit mua sieltä

      Saisit myös sormiisi ihanan tuoksukasta rakkauden mahlaa.👄
      Ikävä
      42
      4522
    3. Poliisiauto Omasp:n edessä parkissa

      Poliisiauto oli parkissa monta tuntia Seinäjoen konttorin edessä tänään. Haettiinko joku tai jotain pankista tutkittavak
      Seinäjoki
      28
      2210
    4. Haluan jutella kanssasi Nainen

      Olisiko jo aika tavata ja avata tunteemme...On niin paljon asioita joihin molemmat ehkä haluaisimme saada vastaukset...O
      Ikävä
      19
      2109
    5. Onko mies niin,

      että sinulle ei riitä yksi nainen? Minulle suhde tarkoittaa sitoutumista, tosin eihän se vankila saa olla kummallekaan.
      Tunteet
      28
      1925
    6. Armi Aavikko Malmin hautausmaa

      Haudattiinko Armi arkussa Malmin hautausmaalle vai tuhkattiinko hänet? Kuka tietää asiasta oikein?
      Kotimaiset julkkisjuorut
      40
      1795
    7. Voitasko leikkiä jotain tunnisteleikkiä?

      Tietäisi ketä täällä käy kaipaamassa.. kerro jotain mikä liittyy sinuun ja häneen eikä muut tiedä. Vastaan itsekin kohta
      Ikävä
      77
      1726
    8. Haluisin suudella ja huokailla

      ja purra kaulaasi ja rakastella sinua. Haluisin puristella rintojasi ja pakaroitasi. Ei sinulla taida olla kuitenkaan ni
      Ikävä
      22
      1689
    9. Tietysti jokainen ansaitsee

      Hän varmasti ansaitsee vain parasta ja sopivinta tietenkin, suon sen onnen hänelle enemmän kuin mielelläni. Aika on nyt
      Ikävä
      17
      1633
    10. Miksi näin?

      Miksi vihervassut haluaa maahan porukkaa jonka pyhä kirja kieltää sopeutumisen vääräuskoisten keskuuteen? Näin kotoutumi
      Maailman menoa
      39
      1448
    Aihe