Välinettäkö hällä?

Al Teisti

Caravan-lehti mainitsee joka numeron kannessa olevansa leirintämatkailun perhelehti. Pitäisikö lehti asettaa syytteeseen harhaan johtavasta mainonnasta?

13

106

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • SFC-96xx

Asuntoauto/vaunu-Leirintäalue-Perhe Mikä ei täsmää? Miksi pitäis asettaa syytteeseen?

Kerro nyt pikkasen enemmän! Ei nyt mene jakeluun?

• uuvatti olet

Se että sinä uuvatti et kuulu "perheeseen". Olet niin tyhmä.

• Al Teisti

No, kyseessähän on matkailuajoneuvojen harrastajien lehti, jossa kaikki muu tekeminen on sidottu lähtökohtaisesti välineeseen. Leirintämatkailu on enimmiltä osiltaan ja luonteeltaan kaikkea muuta kuin välineellisesti rajattua. Lehti jättää siis valtaosan leirintämatkailun kentästä ja ilmiöistä käsittelemättä. Kun otetaan vielä sekin huomioon, että kyseessä on SFC-järjestön jäsenlehti, joka järjestö on viehtynyt enemmän leireilemään omilla caravan-alueillaan (ei siis leirintäalueilla) kuin matkailemaan ja sitäkin välinelähtöisesti ja vääränlaisilla välineillä liikkuvien majoittumista rajoittaen, niin voidaankin jo todeta, että lehden kannen nykyinen slogan on harhaanjohtava suhteessa sen sisältöön. Ei kai sitä sinänsä kannatettavaa matkailumuotojen integroitumista tarvitsisi sentään yrittää lehden sloganilla edistää, vai kuinka? Esimerkiksi "ajoneuvomatkailun perhelehti Caravan" olisi kuvaavampi slogan kuin tuo nykyinen, vaikka ei täsmällinen sekään. Entäs tämä: "leirintäajoneuvojen perhelehti Caravan". Itse asiassa tuo viittaus perheeseenkin ontuu, mutta jätän sen toistaiseksi retostelematta. Järkevintä olisi poistaa lehden kannesta koko slogan, jolloin väärinymmärrysten vaara vähenisi. Jos nyt joku on kaiken tämän jaarittelun jälkeen sitä mieltä, että harrastan täällä sitä kuuluisaa pilkkuun kohdistuvaa kyseenalaista toimintaa, niin sopinee siinä tapauksessa miettiä sitä, miksi täällä suolessakin on erikseen palstat automatkailulle, leirintäalueille ja karavaanareille, joista viimeksi mainittu on sijoitettu alueelle "autot ja liikenne".

• Ervi
        Al Teisti kirjoitti:

No, kyseessähän on matkailuajoneuvojen harrastajien lehti, jossa kaikki muu tekeminen on sidottu lähtökohtaisesti välineeseen. Leirintämatkailu on enimmiltä osiltaan ja luonteeltaan kaikkea muuta kuin välineellisesti rajattua. Lehti jättää siis valtaosan leirintämatkailun kentästä ja ilmiöistä käsittelemättä. Kun otetaan vielä sekin huomioon, että kyseessä on SFC-järjestön jäsenlehti, joka järjestö on viehtynyt enemmän leireilemään omilla caravan-alueillaan (ei siis leirintäalueilla) kuin matkailemaan ja sitäkin välinelähtöisesti ja vääränlaisilla välineillä liikkuvien majoittumista rajoittaen, niin voidaankin jo todeta, että lehden kannen nykyinen slogan on harhaanjohtava suhteessa sen sisältöön. Ei kai sitä sinänsä kannatettavaa matkailumuotojen integroitumista tarvitsisi sentään yrittää lehden sloganilla edistää, vai kuinka? Esimerkiksi "ajoneuvomatkailun perhelehti Caravan" olisi kuvaavampi slogan kuin tuo nykyinen, vaikka ei täsmällinen sekään. Entäs tämä: "leirintäajoneuvojen perhelehti Caravan". Itse asiassa tuo viittaus perheeseenkin ontuu, mutta jätän sen toistaiseksi retostelematta. Järkevintä olisi poistaa lehden kannesta koko slogan, jolloin väärinymmärrysten vaara vähenisi. Jos nyt joku on kaiken tämän jaarittelun jälkeen sitä mieltä, että harrastan täällä sitä kuuluisaa pilkkuun kohdistuvaa kyseenalaista toimintaa, niin sopinee siinä tapauksessa miettiä sitä, miksi täällä suolessakin on erikseen palstat automatkailulle, leirintäalueille ja karavaanareille, joista viimeksi mainittu on sijoitettu alueelle "autot ja liikenne".

Al Teisti hyvä, miksi valitat vaivojasi täällä etkä kerro nerokasta ajatustasi kustannusyhtiöille? Se nerokas ajatus on se, että mielestäsi Suomessa on mahdollista julkaista tämän alan lehteä kannattavalla tavalla ilman väline- ja tekstimainontaa. Ajatuksesi on luonnollisesti puuta ja heinää, mutta sinähän uskot siihen ihan oikeasti.

• Al Teisti kirjoitti:

Olen tosin ollut karavaanari vasta hieman vajaat 20 vuotta mutta vierailtuani varsin useilla SFC-leirintäalueilla niin en niitä miksikään muuksi kuin leirintäalueeksi osaa sanoa. Tosin ne eivät ole yleisiä leirintäalueita vaan pääosin jäsenten käyttöön tarkoitettuja.

Onhan meitäkin montaa sorttia kuten puutarhakaravaanarit jotka asuvat vakipaikoillaan suurimman osan vuotta jos eivät koko vuotta ja sellaisia kuin minä joka harvoin on kahta yötä samassa paikassa. Siihen väliin mahtuu tosin monta lisätyyppiäkin jokaisen maun mukaan.

Olen myös pannut merkille monien tuppautuvan ihan perheineen noille alueille kuten myös näihin mustalaisrientoihin joita itse harrastan eli kyseessä on leireilevän ja retkeilevän perheen ja yksinäisenkin harrastus enkä näe mitään outoa jos sitä sanotaan leirintämatkailuksi sillä sitähän se on!

Leirintämatkailua voi tietysti harrastaa monella tavalla vaikka jalkapatikassa, pyöräillen, soutuveneellä jne. vain mielikuvitus on rajana noille tavoille. Voithan sinä alkaa kerätä harrastajajoukkoa joka ajattelee laillasi ja perustaa vastaavan järjestön sen porukan ympärille. Saman ovat tehneet veneilijät ja heilläkin on vastaavia paikkoja joskin laituritilat ovat yleensä rajallisemmat kuin leirintätilat.

En oikein ymmärrä tuon vuodatuksesi lähtökohtia, olisikohan kateudella mitään tekemistä asian kanssa? Osa meistä karavaanareista kun kiertää muutaman tonnin vehkeillä ja jotkut muutaman sadan tonnin mutta en ole koskaan huomannut käytännössä jakoa noilla alueilla sen mukaan monenko euron vehkeillä liikutaan. Tervetuloa mukaan!

• tonninkampe
        karva.naamari kirjoitti:

Olen tosin ollut karavaanari vasta hieman vajaat 20 vuotta mutta vierailtuani varsin useilla SFC-leirintäalueilla niin en niitä miksikään muuksi kuin leirintäalueeksi osaa sanoa. Tosin ne eivät ole yleisiä leirintäalueita vaan pääosin jäsenten käyttöön tarkoitettuja.

Onhan meitäkin montaa sorttia kuten puutarhakaravaanarit jotka asuvat vakipaikoillaan suurimman osan vuotta jos eivät koko vuotta ja sellaisia kuin minä joka harvoin on kahta yötä samassa paikassa. Siihen väliin mahtuu tosin monta lisätyyppiäkin jokaisen maun mukaan.

Olen myös pannut merkille monien tuppautuvan ihan perheineen noille alueille kuten myös näihin mustalaisrientoihin joita itse harrastan eli kyseessä on leireilevän ja retkeilevän perheen ja yksinäisenkin harrastus enkä näe mitään outoa jos sitä sanotaan leirintämatkailuksi sillä sitähän se on!

Leirintämatkailua voi tietysti harrastaa monella tavalla vaikka jalkapatikassa, pyöräillen, soutuveneellä jne. vain mielikuvitus on rajana noille tavoille. Voithan sinä alkaa kerätä harrastajajoukkoa joka ajattelee laillasi ja perustaa vastaavan järjestön sen porukan ympärille. Saman ovat tehneet veneilijät ja heilläkin on vastaavia paikkoja joskin laituritilat ovat yleensä rajallisemmat kuin leirintätilat.

En oikein ymmärrä tuon vuodatuksesi lähtökohtia, olisikohan kateudella mitään tekemistä asian kanssa? Osa meistä karavaanareista kun kiertää muutaman tonnin vehkeillä ja jotkut muutaman sadan tonnin mutta en ole koskaan huomannut käytännössä jakoa noilla alueilla sen mukaan monenko euron vehkeillä liikutaan. Tervetuloa mukaan!

"En oikein ymmärrä tuon vuodatuksesi lähtökohtia, olisikohan kateudella mitään tekemistä asian kanssa? Osa meistä karavaanareista kun kiertää muutaman tonnin vehkeillä ja jotkut muutaman sadan tonnin mutta en ole koskaan huomannut käytännössä jakoa noilla alueilla sen mukaan monenko euron vehkeillä liikutaan. Tervetuloa mukaan! "

No et varmaan. Hohhoijaa!

• On se Joksu

Kyllä Joksu kommentoi pian.

• Joksu vaan

Rumatikkiä pitäisi tuoda esille enemmän ja Aromipesää.

• Joksu vaan

Talvi ei ole parasta aikaa puhua ja kirjoittaa rumatikistä

• Hoppivaari

Mulla seisoo kylmällä Hoppy ja Rumatikki.T.Hoppivaari.

• Joksu mä oon
        Hoppivaari kirjoitti:

Mulla seisoo pelkkä Rumatikki.T.Joksu,yöllä lisää aiheesta.

• Joksu mä oon
        Hoppivaari kirjoitti:

Mulla seisoo pelkkä Rumatikki.Joksu.

• Talvi on just

Parastaikaa ja parasta aikaa kirjoittaa Rumatikista.
        Kesällä sitten puhallellaan.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Nurmossa kuoli 2 Lasta..

Autokolarissa. Näin kertovat iltapäivälehdet juuri nyt. 22.11. Ja aina ennen Joulua näitä tulee. . .
      Seinäjoki
      177
      10224
    2. Joel Harkimo seuraa Martina Aitolehden jalanjälkiä!

Oho, aikamoinen yllätys, että Joel Jolle Harkimo on lähtenyt Iholla-ohjelmaan. Tässähän hän seuraa mm. Martina Aitolehde
      Suomalaiset julkkikset
      52
      3445
    3. Kaksi lasta kuoli kolarissa Seinäjoella. Tutkitaan rikoksena

Henkilöautossa matkustaneet kaksi lasta ovat kuolleet kolarissa Seinäjoella. Kolmas lapsi on vakasti loukkaantunut ja
      Maailman menoa
      49
      3203
    4. Et olisi piilossa enää

Vaan tulisit esiin.
      Ikävä
      64
      2845
    5. Miksi pankkitunnuksilla kaikkialle

Miksi rahaliikenteen palveluiden tunnukset vaaditaan miltei kaikkeen yleiseen asiointiin Suomessa? Kenen etu on se, että
      Maailman menoa
      203
      2199
    6. Miten meinasit

Suhtautua minuun kun taas kohdataan?
      Ikävä
      116
      2173
    7. Sinä saat minut kuohuksiin

Pitäisiköhän meidän naida? Mielestäni pitäisi . Tämä värinä ja jännite meidän välillä alkaa olla sietämätöntä. Haluai
      Tunteet
      25
      2003
    8. Minä en ala kenenkään perässä juoksemaan

Voin jopa rakastaa sinua ja kääntää silti tunteeni pois. Tunteetkin hälvenevät aikanaan, poissa silmistä poissa mielestä
      Ikävä
      67
      1618
    9. Loukkaantunut lapsi on yhä kriittisessä tilassa

Seinäjoella Pohjan valtatiellä perjantaina sattuneessa liikenneonnettomuudessa loukkaantunut lapsi on yhä kriittisessä t
      Kauhava
      22
      1396
    10. Tunnekylmä olet

En ole tyytyväinen käytökseesi et osannut kommunikoida. Se on huono piirre ihmisessä että ei osaa katua aiheuttamaansa p
      Ikävä
      112
      1366
    Aihe