Välinettäkö hällä?

Al Teisti

Caravan-lehti mainitsee joka numeron kannessa olevansa leirintämatkailun perhelehti. Pitäisikö lehti asettaa syytteeseen harhaan johtavasta mainonnasta?

13

133

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • SFC-96xx

      Asuntoauto/vaunu-Leirintäalue-Perhe Mikä ei täsmää? Miksi pitäis asettaa syytteeseen?

      Kerro nyt pikkasen enemmän! Ei nyt mene jakeluun?

      • uuvatti olet

        Se että sinä uuvatti et kuulu "perheeseen". Olet niin tyhmä.


      • Al Teisti

        No, kyseessähän on matkailuajoneuvojen harrastajien lehti, jossa kaikki muu tekeminen on sidottu lähtökohtaisesti välineeseen. Leirintämatkailu on enimmiltä osiltaan ja luonteeltaan kaikkea muuta kuin välineellisesti rajattua. Lehti jättää siis valtaosan leirintämatkailun kentästä ja ilmiöistä käsittelemättä. Kun otetaan vielä sekin huomioon, että kyseessä on SFC-järjestön jäsenlehti, joka järjestö on viehtynyt enemmän leireilemään omilla caravan-alueillaan (ei siis leirintäalueilla) kuin matkailemaan ja sitäkin välinelähtöisesti ja vääränlaisilla välineillä liikkuvien majoittumista rajoittaen, niin voidaankin jo todeta, että lehden kannen nykyinen slogan on harhaanjohtava suhteessa sen sisältöön. Ei kai sitä sinänsä kannatettavaa matkailumuotojen integroitumista tarvitsisi sentään yrittää lehden sloganilla edistää, vai kuinka? Esimerkiksi "ajoneuvomatkailun perhelehti Caravan" olisi kuvaavampi slogan kuin tuo nykyinen, vaikka ei täsmällinen sekään. Entäs tämä: "leirintäajoneuvojen perhelehti Caravan". Itse asiassa tuo viittaus perheeseenkin ontuu, mutta jätän sen toistaiseksi retostelematta. Järkevintä olisi poistaa lehden kannesta koko slogan, jolloin väärinymmärrysten vaara vähenisi. Jos nyt joku on kaiken tämän jaarittelun jälkeen sitä mieltä, että harrastan täällä sitä kuuluisaa pilkkuun kohdistuvaa kyseenalaista toimintaa, niin sopinee siinä tapauksessa miettiä sitä, miksi täällä suolessakin on erikseen palstat automatkailulle, leirintäalueille ja karavaanareille, joista viimeksi mainittu on sijoitettu alueelle "autot ja liikenne".


      • Ervi
        Al Teisti kirjoitti:

        No, kyseessähän on matkailuajoneuvojen harrastajien lehti, jossa kaikki muu tekeminen on sidottu lähtökohtaisesti välineeseen. Leirintämatkailu on enimmiltä osiltaan ja luonteeltaan kaikkea muuta kuin välineellisesti rajattua. Lehti jättää siis valtaosan leirintämatkailun kentästä ja ilmiöistä käsittelemättä. Kun otetaan vielä sekin huomioon, että kyseessä on SFC-järjestön jäsenlehti, joka järjestö on viehtynyt enemmän leireilemään omilla caravan-alueillaan (ei siis leirintäalueilla) kuin matkailemaan ja sitäkin välinelähtöisesti ja vääränlaisilla välineillä liikkuvien majoittumista rajoittaen, niin voidaankin jo todeta, että lehden kannen nykyinen slogan on harhaanjohtava suhteessa sen sisältöön. Ei kai sitä sinänsä kannatettavaa matkailumuotojen integroitumista tarvitsisi sentään yrittää lehden sloganilla edistää, vai kuinka? Esimerkiksi "ajoneuvomatkailun perhelehti Caravan" olisi kuvaavampi slogan kuin tuo nykyinen, vaikka ei täsmällinen sekään. Entäs tämä: "leirintäajoneuvojen perhelehti Caravan". Itse asiassa tuo viittaus perheeseenkin ontuu, mutta jätän sen toistaiseksi retostelematta. Järkevintä olisi poistaa lehden kannesta koko slogan, jolloin väärinymmärrysten vaara vähenisi. Jos nyt joku on kaiken tämän jaarittelun jälkeen sitä mieltä, että harrastan täällä sitä kuuluisaa pilkkuun kohdistuvaa kyseenalaista toimintaa, niin sopinee siinä tapauksessa miettiä sitä, miksi täällä suolessakin on erikseen palstat automatkailulle, leirintäalueille ja karavaanareille, joista viimeksi mainittu on sijoitettu alueelle "autot ja liikenne".

        Al Teisti hyvä, miksi valitat vaivojasi täällä etkä kerro nerokasta ajatustasi kustannusyhtiöille? Se nerokas ajatus on se, että mielestäsi Suomessa on mahdollista julkaista tämän alan lehteä kannattavalla tavalla ilman väline- ja tekstimainontaa. Ajatuksesi on luonnollisesti puuta ja heinää, mutta sinähän uskot siihen ihan oikeasti.


      • Al Teisti kirjoitti:

        No, kyseessähän on matkailuajoneuvojen harrastajien lehti, jossa kaikki muu tekeminen on sidottu lähtökohtaisesti välineeseen. Leirintämatkailu on enimmiltä osiltaan ja luonteeltaan kaikkea muuta kuin välineellisesti rajattua. Lehti jättää siis valtaosan leirintämatkailun kentästä ja ilmiöistä käsittelemättä. Kun otetaan vielä sekin huomioon, että kyseessä on SFC-järjestön jäsenlehti, joka järjestö on viehtynyt enemmän leireilemään omilla caravan-alueillaan (ei siis leirintäalueilla) kuin matkailemaan ja sitäkin välinelähtöisesti ja vääränlaisilla välineillä liikkuvien majoittumista rajoittaen, niin voidaankin jo todeta, että lehden kannen nykyinen slogan on harhaanjohtava suhteessa sen sisältöön. Ei kai sitä sinänsä kannatettavaa matkailumuotojen integroitumista tarvitsisi sentään yrittää lehden sloganilla edistää, vai kuinka? Esimerkiksi "ajoneuvomatkailun perhelehti Caravan" olisi kuvaavampi slogan kuin tuo nykyinen, vaikka ei täsmällinen sekään. Entäs tämä: "leirintäajoneuvojen perhelehti Caravan". Itse asiassa tuo viittaus perheeseenkin ontuu, mutta jätän sen toistaiseksi retostelematta. Järkevintä olisi poistaa lehden kannesta koko slogan, jolloin väärinymmärrysten vaara vähenisi. Jos nyt joku on kaiken tämän jaarittelun jälkeen sitä mieltä, että harrastan täällä sitä kuuluisaa pilkkuun kohdistuvaa kyseenalaista toimintaa, niin sopinee siinä tapauksessa miettiä sitä, miksi täällä suolessakin on erikseen palstat automatkailulle, leirintäalueille ja karavaanareille, joista viimeksi mainittu on sijoitettu alueelle "autot ja liikenne".

        Olen tosin ollut karavaanari vasta hieman vajaat 20 vuotta mutta vierailtuani varsin useilla SFC-leirintäalueilla niin en niitä miksikään muuksi kuin leirintäalueeksi osaa sanoa. Tosin ne eivät ole yleisiä leirintäalueita vaan pääosin jäsenten käyttöön tarkoitettuja.

        Onhan meitäkin montaa sorttia kuten puutarhakaravaanarit jotka asuvat vakipaikoillaan suurimman osan vuotta jos eivät koko vuotta ja sellaisia kuin minä joka harvoin on kahta yötä samassa paikassa. Siihen väliin mahtuu tosin monta lisätyyppiäkin jokaisen maun mukaan.

        Olen myös pannut merkille monien tuppautuvan ihan perheineen noille alueille kuten myös näihin mustalaisrientoihin joita itse harrastan eli kyseessä on leireilevän ja retkeilevän perheen ja yksinäisenkin harrastus enkä näe mitään outoa jos sitä sanotaan leirintämatkailuksi sillä sitähän se on!

        Leirintämatkailua voi tietysti harrastaa monella tavalla vaikka jalkapatikassa, pyöräillen, soutuveneellä jne. vain mielikuvitus on rajana noille tavoille. Voithan sinä alkaa kerätä harrastajajoukkoa joka ajattelee laillasi ja perustaa vastaavan järjestön sen porukan ympärille. Saman ovat tehneet veneilijät ja heilläkin on vastaavia paikkoja joskin laituritilat ovat yleensä rajallisemmat kuin leirintätilat.

        En oikein ymmärrä tuon vuodatuksesi lähtökohtia, olisikohan kateudella mitään tekemistä asian kanssa? Osa meistä karavaanareista kun kiertää muutaman tonnin vehkeillä ja jotkut muutaman sadan tonnin mutta en ole koskaan huomannut käytännössä jakoa noilla alueilla sen mukaan monenko euron vehkeillä liikutaan. Tervetuloa mukaan!


      • tonninkampe
        karva.naamari kirjoitti:

        Olen tosin ollut karavaanari vasta hieman vajaat 20 vuotta mutta vierailtuani varsin useilla SFC-leirintäalueilla niin en niitä miksikään muuksi kuin leirintäalueeksi osaa sanoa. Tosin ne eivät ole yleisiä leirintäalueita vaan pääosin jäsenten käyttöön tarkoitettuja.

        Onhan meitäkin montaa sorttia kuten puutarhakaravaanarit jotka asuvat vakipaikoillaan suurimman osan vuotta jos eivät koko vuotta ja sellaisia kuin minä joka harvoin on kahta yötä samassa paikassa. Siihen väliin mahtuu tosin monta lisätyyppiäkin jokaisen maun mukaan.

        Olen myös pannut merkille monien tuppautuvan ihan perheineen noille alueille kuten myös näihin mustalaisrientoihin joita itse harrastan eli kyseessä on leireilevän ja retkeilevän perheen ja yksinäisenkin harrastus enkä näe mitään outoa jos sitä sanotaan leirintämatkailuksi sillä sitähän se on!

        Leirintämatkailua voi tietysti harrastaa monella tavalla vaikka jalkapatikassa, pyöräillen, soutuveneellä jne. vain mielikuvitus on rajana noille tavoille. Voithan sinä alkaa kerätä harrastajajoukkoa joka ajattelee laillasi ja perustaa vastaavan järjestön sen porukan ympärille. Saman ovat tehneet veneilijät ja heilläkin on vastaavia paikkoja joskin laituritilat ovat yleensä rajallisemmat kuin leirintätilat.

        En oikein ymmärrä tuon vuodatuksesi lähtökohtia, olisikohan kateudella mitään tekemistä asian kanssa? Osa meistä karavaanareista kun kiertää muutaman tonnin vehkeillä ja jotkut muutaman sadan tonnin mutta en ole koskaan huomannut käytännössä jakoa noilla alueilla sen mukaan monenko euron vehkeillä liikutaan. Tervetuloa mukaan!

        "En oikein ymmärrä tuon vuodatuksesi lähtökohtia, olisikohan kateudella mitään tekemistä asian kanssa? Osa meistä karavaanareista kun kiertää muutaman tonnin vehkeillä ja jotkut muutaman sadan tonnin mutta en ole koskaan huomannut käytännössä jakoa noilla alueilla sen mukaan monenko euron vehkeillä liikutaan. Tervetuloa mukaan! "

        No et varmaan. Hohhoijaa!


    • On se Joksu

      Kyllä Joksu kommentoi pian.

      • Joksu vaan

        Rumatikkiä pitäisi tuoda esille enemmän ja Aromipesää.


    • Joksu vaan

      Talvi ei ole parasta aikaa puhua ja kirjoittaa rumatikistä

      • Hoppivaari

        Mulla seisoo kylmällä Hoppy ja Rumatikki.T.Hoppivaari.


      • Joksu mä oon
        Hoppivaari kirjoitti:

        Mulla seisoo kylmällä Hoppy ja Rumatikki.T.Hoppivaari.

        Mulla seisoo pelkkä Rumatikki.T.Joksu,yöllä lisää aiheesta.


      • Joksu mä oon
        Hoppivaari kirjoitti:

        Mulla seisoo kylmällä Hoppy ja Rumatikki.T.Hoppivaari.

        Mulla seisoo pelkkä Rumatikki.Joksu.


      • Talvi on just

        Parastaikaa ja parasta aikaa kirjoittaa Rumatikista.
        Kesällä sitten puhallellaan.


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mitä sanoisit

      juuri nyt kaivatullesi jos uskaltaisit/kehtaisit?
      Ikävä
      129
      1333
    2. Mitä hyvää

      Mitä hyvää hän on tuonut elämääsi?
      Ikävä
      100
      861
    3. Mikä teidän jutussa on ongelmana?

      Missä meni pieleen?
      Ikävä
      75
      693
    4. 50
      577
    5. Koillis motor

      Kyllä on mennyt palvelu alas ku lehmänhäntä, sovitut asiat ja luvatut soitot pitää hoitaa eikä tehä oharia, täysin tumpa
      Suomussalmi
      12
      493
    6. ABC: n kahvilan uusi nimi matkimalla

      Kahvia ja virvokkeita myytiin aikoinaan ÄKKI-VANNIN KAHVILASSA Haapavedellä ja paikalliset sanoivat sitä haussia "Tuhann
      Haapavesi
      40
      474
    7. Kylillä ei ole näkynyt? Missä luuraat nainen?

      Olisit soittanut mulle nainen. Oltais voitu nähdä vaikka laavulla. Miksi pelkäät minua? Eihän siinä ole mitään järkeä. m
      Suhteet
      153
      441
    8. Tehdäänkö tänään toiveista totta?

      Poikkea tänä illasta siinä lähellä ja annetaan silmien puhua ja sen jälkeen puhu sinä lopulta mitä ajattelet..
      Ikävä
      30
      407
    9. Missä näet kaivattuasi?

      Mitä teet silloin? Tuleeko pakene reaktio? Vai hellä tunne ja ere..
      Ikävä
      25
      381
    10. Rydman sivuutti mutupohjalta asiantuntija-arviot tutkimusrahoitusta myönnettäessä

      Onko Rydman sopiva tai kykenevä toimimaan ministerinä? Ei ole. Ministerit ovat joutuneet puhuteltaviksi vähemmästäkin;
      Maailman menoa
      174
      372
    Aihe