Noin vuoden kuluttua olisi tarkoitus vaihtaa nykyinen erittäin luotettavasti palvellut diesel avensis vähäkuluttavaan bensa autoon (uudehkot automaatti dieselit ovat enemmän tai vähemmän susia joten dieselistä luovun) ja prius olisi kovasti lista ykkösena. Iltasanomien vuoden 2009 käyttötesti sanoo priuksen olevan sopimaton matka ajoon kehnosta ohjaustuntumasta johtuen. Mitä mieltä autolla ajavat ovat asiasta? onko auto tosiaan sitten niin huono ohjattava 120 km/h vauhdilla ja millainen on motarilla melu verrattuna vaikka corollaan/avensikseen? Helpompi olisi toki lähteä koeajolle mutta kun ei vielä ole tarkoitus vaihtaa en viitsi lähteä turhaan renkaita liikkeeseen potkimaan...
Prius matka-ajoon ?
42
2797
Vastaukset
- Piupaupou
Osta Opel Ampera jos 4 penkkiä riittää. Halvempi, paremmat ajo-ominaisuudet, paremmin varusteltu, vie vähemmän polttoainetta ja tilaakin on enemmän (poislukien prius plus).
Jos sana Opel hirvittää, niin kipin kapin hakemaan ajamaton Chevrolet Volt lappeenrannasta 35k€. - Gen-II
Minusta Priuksen ohjaustuntuma on ihan ok moottoritienopeuksilla. Nykyisiä Avensis- ja Corolla-malleja en ole ajanut. Koeajamalla sen oman näkemyksen saa. ja voi myös varmistaa, että istuin on omille mitoille sopiva.
- näin on
Priuksessa on yksi vakava puute: Sen tavaratila on perheelliselle kelvoton. Priusksen omistajalla ei voi olla mitään harrastuksia, siihen ei mahdu kalastusvälineitä, ei lasketelusuksia, ei koiraa. ei lastenvaunija etc, etc. ... vain pari kauppakassia ja sehän ei aktiivista elämää viettävälle riitä alkuunkaan. Priuksella ei voi myöskään vetää peräkärryä eli sen käytettävyys on huono, oikeastaan surkea. Pakko ostaa Aven farkku tai vastaava jos on lapsia, mökki ja harrastuksia.
- waiski
näin on kirjoitti:
Priuksessa on yksi vakava puute: Sen tavaratila on perheelliselle kelvoton. Priusksen omistajalla ei voi olla mitään harrastuksia, siihen ei mahdu kalastusvälineitä, ei lasketelusuksia, ei koiraa. ei lastenvaunija etc, etc. ... vain pari kauppakassia ja sehän ei aktiivista elämää viettävälle riitä alkuunkaan. Priuksella ei voi myöskään vetää peräkärryä eli sen käytettävyys on huono, oikeastaan surkea. Pakko ostaa Aven farkku tai vastaava jos on lapsia, mökki ja harrastuksia.
Tietysti riippuu perheen koosta.Esim. 10 henkinen lestaperheen on ostettava Hiace peräkärryineen.Prius on 7 hengen auto tilat riittävät normaaliperheelle aivan hyvin.
- Prius09 123tkm
näin on kirjoitti:
Priuksessa on yksi vakava puute: Sen tavaratila on perheelliselle kelvoton. Priusksen omistajalla ei voi olla mitään harrastuksia, siihen ei mahdu kalastusvälineitä, ei lasketelusuksia, ei koiraa. ei lastenvaunija etc, etc. ... vain pari kauppakassia ja sehän ei aktiivista elämää viettävälle riitä alkuunkaan. Priuksella ei voi myöskään vetää peräkärryä eli sen käytettävyys on huono, oikeastaan surkea. Pakko ostaa Aven farkku tai vastaava jos on lapsia, mökki ja harrastuksia.
Et vissiin ole koskaan Priuksella ajanut. Kontin väli pohjan levy pois ja syvyyttä tulee sen verran et meillä meni kolme maxi-kokoista matkalaukkua lentolaukut kontiin. Tai sitten sinulla on ihan hiton iso koira... ja kalastusvehkeet... sukset...
- Juoppodenso
On tullut ajettua koko Toyotan nykymallistoa, eli Prius, Auris ja Avensis ovat hyvinkin tuttuja kulkineita. Omaksi kulkineeksi valikoitui Priuksen sijaan Auris hybridifarmari.
Pelkosi on turha - Prius on ihan yhtä OK motariajossa kuin Avensis, onhan tuo nykyinen malli samalle pohjalevylle väsätty. Ohjaustunto ei pärjää Eurooppalaisille, varsinkin keskialue on sähkötehosteisessa keveän ja tunnottoman tuntuinen. Silti auto kulkee motarilla suoraan ja ajaminen on helppoa.
Mielestäni Ave ei ole uusinta Priusta yhtään hiljaisempikaan auto, suurinpiirtein samassa mennään. Väitän että esim. rengastuksella on isompi vaikutus sisämeteliin kuin mallisarjavalinnalla. Käy ihmeessä koeajamassa, tarjontaa käytetyistä Priuksista riittää ainakin pk-seudulla.
Kärryä et voi Priuksella vetää, pitää paikkansa. Sama koskee uutta Auris-farkkuhybridiä, teoriassa juu mutta vetopaino on käytännössä olematon.
Hybridissä on sitten vastakupissa paljon etuja, joista ilmiselvän hyvän polttoainetalouden lisäksi täytyy mainita todella rentouttavat ruuhka-ajo-ominaisuudet sekä erittäin tehokas lämmitys- ja tuuletusjärjestelmä. Talvella nämä ovat muutenkin mainioita ajettavia, sillä luistonesto ja ajonvakautus pelaavat sähkövedon kanssa hienosti yhteen.- Merkkisidonnainen?
Oletko jotenkin merkkisidonnainen? Kokeile VW Golf tai Skoda Octavia diesel!!
Eurooppalaiset merkit eivät ole olleet innostuneita bensahybrideistä, koska dieselillä pääsee yhtä matalaan kulutukseen eurooppalaisessa ajossa, jossa on myös maanteitä ja motareita.
Maaseudun Tulevaisuuden moottoritoimittaja koeajoi hiljattan bensahybridin ja vanhan tavallisen bensa-auton. Kumpikin vei suunnilleen saman verran.
Japsit ovat olleet innostuneita hybrideihin koska Japanissa on enimmäkseen vain kaupunkiajoa ja koska Japani on ollut perinteisesti lähes 100 % bensa-autojen maa. Hybridin säästö kun tulee moottorijarrutuksista, joita maantieajossa on niin vähän kun Suomen pääteiden alamäet ovat niin loivia.
Octavia diesel DSG:n kulutus sekalaisessa ajossa alle 5 l / 100 km. Laskettu todellisista tankkauksista 3 vuoden ajalle ympäri vuoden. Tankatuissa litroisa on mukana on Webastonkin käyttö talviaikana 1 - 2 kertaa päivässä ennen liikkeelle lähtöä eikä kaasupolkimen kanssa ole pihtailtu. - HSD -10
Merkkisidonnainen? kirjoitti:
Oletko jotenkin merkkisidonnainen? Kokeile VW Golf tai Skoda Octavia diesel!!
Eurooppalaiset merkit eivät ole olleet innostuneita bensahybrideistä, koska dieselillä pääsee yhtä matalaan kulutukseen eurooppalaisessa ajossa, jossa on myös maanteitä ja motareita.
Maaseudun Tulevaisuuden moottoritoimittaja koeajoi hiljattan bensahybridin ja vanhan tavallisen bensa-auton. Kumpikin vei suunnilleen saman verran.
Japsit ovat olleet innostuneita hybrideihin koska Japanissa on enimmäkseen vain kaupunkiajoa ja koska Japani on ollut perinteisesti lähes 100 % bensa-autojen maa. Hybridin säästö kun tulee moottorijarrutuksista, joita maantieajossa on niin vähän kun Suomen pääteiden alamäet ovat niin loivia.
Octavia diesel DSG:n kulutus sekalaisessa ajossa alle 5 l / 100 km. Laskettu todellisista tankkauksista 3 vuoden ajalle ympäri vuoden. Tankatuissa litroisa on mukana on Webastonkin käyttö talviaikana 1 - 2 kertaa päivässä ennen liikkeelle lähtöä eikä kaasupolkimen kanssa ole pihtailtu.Sen TDI:n pitääkin mennä alle viiden litran sataselle jotta pääsee pienemmillä polttoaine- ja käyttömaksukuluilla kuin Auris hybridillä. Olen laskenut että 4.5 l/100km saa TDI viedä dieseliä sataselle jotta pääsee SAMAAN kuin Auris Hybridillä.
Totuus on tämä:
Ajatellaan että autolla ajetaan 25000km per vuosi, kulut ovat silloin seuraavat:
Dieselin kulutus 4.5 l/100km 1.55 €/l käyttömaksun erotus hybridiin on 400 € = 2145 € / vuosi
Hybridin kulutus 5.2 l/100km 1.65 €/l = 2144 €
Laskekaa itse ellette usko, mulla -10 vuotinen auris hybridi vei juuri tuon 5.2 l/100km joten sen mukaan itse ainakin laskin, diesel on kalliimpi, eikö totta ? ;) - hybridman
HSD -10 kirjoitti:
Sen TDI:n pitääkin mennä alle viiden litran sataselle jotta pääsee pienemmillä polttoaine- ja käyttömaksukuluilla kuin Auris hybridillä. Olen laskenut että 4.5 l/100km saa TDI viedä dieseliä sataselle jotta pääsee SAMAAN kuin Auris Hybridillä.
Totuus on tämä:
Ajatellaan että autolla ajetaan 25000km per vuosi, kulut ovat silloin seuraavat:
Dieselin kulutus 4.5 l/100km 1.55 €/l käyttömaksun erotus hybridiin on 400 € = 2145 € / vuosi
Hybridin kulutus 5.2 l/100km 1.65 €/l = 2144 €
Laskekaa itse ellette usko, mulla -10 vuotinen auris hybridi vei juuri tuon 5.2 l/100km joten sen mukaan itse ainakin laskin, diesel on kalliimpi, eikö totta ? ;)Etkö lukenut TM:n farkkuvertailua jossa kehuttiin auris hybridin todella pientä maantiekulutusta, oli yli 1.5 l/100km pienempi kuin toiseksi taloudellisemmalla autolla. Se siitä sinunkin väitteistä että hybridi ei säästäisi maantieajossa. Hohhhoijaa sinä senkin diesel-mies.
- waiski
Merkkisidonnainen? kirjoitti:
Oletko jotenkin merkkisidonnainen? Kokeile VW Golf tai Skoda Octavia diesel!!
Eurooppalaiset merkit eivät ole olleet innostuneita bensahybrideistä, koska dieselillä pääsee yhtä matalaan kulutukseen eurooppalaisessa ajossa, jossa on myös maanteitä ja motareita.
Maaseudun Tulevaisuuden moottoritoimittaja koeajoi hiljattan bensahybridin ja vanhan tavallisen bensa-auton. Kumpikin vei suunnilleen saman verran.
Japsit ovat olleet innostuneita hybrideihin koska Japanissa on enimmäkseen vain kaupunkiajoa ja koska Japani on ollut perinteisesti lähes 100 % bensa-autojen maa. Hybridin säästö kun tulee moottorijarrutuksista, joita maantieajossa on niin vähän kun Suomen pääteiden alamäet ovat niin loivia.
Octavia diesel DSG:n kulutus sekalaisessa ajossa alle 5 l / 100 km. Laskettu todellisista tankkauksista 3 vuoden ajalle ympäri vuoden. Tankatuissa litroisa on mukana on Webastonkin käyttö talviaikana 1 - 2 kertaa päivässä ennen liikkeelle lähtöä eikä kaasupolkimen kanssa ole pihtailtu.Saksalaisen Spiritmonitorin mukaan Octavia diesel DSG:n keskikulutus on 5,73 /100 km
- hybridman
waiski kirjoitti:
Saksalaisen Spiritmonitorin mukaan Octavia diesel DSG:n keskikulutus on 5,73 /100 km
Niin ja Auris hybridin kulutus 5.2 l/100km
Mutta eihän noita sivuja kannata lukea ei tietenkään vaan ainoastaan yhden octavia tdi-dsg miehen merkinnät on ainoat oikeat, sama miten hissutellen hän ajaa, tärkeintä että voi väittää hybridiä bensarosvoksi. - Anonyymi
hybridman kirjoitti:
Etkö lukenut TM:n farkkuvertailua jossa kehuttiin auris hybridin todella pientä maantiekulutusta, oli yli 1.5 l/100km pienempi kuin toiseksi taloudellisemmalla autolla. Se siitä sinunkin väitteistä että hybridi ei säästäisi maantieajossa. Hohhhoijaa sinä senkin diesel-mies.
sinä senkin sämpylämies
- turve elvis
Mulla ei ole hybridiä, tojo kyllä.Ostos listalla olis seuraavat,auris farkku ,prius,tai pikku lexsus.Hybdirinä siis,mielipiteitä puolesta ja vastaan ,kiitos.Ei kiitos muille vaihtoehdoille vaikka ilman sais,tai eivät mitään söis,kiihtyisivät 0-100 sekunnissa tai kulkisivat miten kovaa tahansa.Sitä vielä tojo kuskina mietin ,et miten tällainen tavallinen kansan auto herättää niin voimakkaita tunteita.Mainitaan vielä, et en mikään hirmu tojo fani ole.Mut alkais olla aika luopua saksan seisojasta.Kun tää tojo mikä mulla on ,on niin paljon huolettomanpi.
- HSD -10
No mullahan oli lähes kolme vuotta ja vajaan 55000 km:n ajan -10 vuotinen Auris hybridi jonka keskikulutus oli 5.2 l/100km, pienin kuukauden ajalta mitattu kulutus oli 4.6 l/100km heinäkuussa ja suurin 6.2 l/100km helmikuulta 2011 jolloin oli ne todella kovat pakkaset, -35 oli lukema jonka Toyotan mittaristossa pahimmillaan näin..
Autohan oli niin loistava ja ennenkaikkea lämmin talviauto jonka johdosta tilattiin heti tammikuussa 2012 tämä nykyinen Auris farkku hybridi joka saatiin ensimmäisten farkkujen joukossa heinäkuun lopulla. Hybridijärjestelmää ovat saaneet hiukan hiottua huomaamattomammaksi tuohon ekan Auris hybridiin verrattuna, bensamoottorin mukaan tuloa ei huomaa ihan niin selkeästi kuin edellisessä (toki syynä on parempi äänieristys ja se että moottori on edempänä tulipeltiin ja siten myös ohjaamoon nähden) sähköllä pystyy ajamaan hiukan enemmän myös kylmemmällä autolla ja auto on vielä edellistäkin mallia lämpimämpi, puhallus jalkatilaan on parempi, mittarissa vajaa 20000 km ja kulutus tasan 5 l/100km.
Ja niistä vioista tai takaisinkutsukampanjoista sen verran että kummassakaan niitä ei ole ollut, huollot ovat n. 130 euroa ja 250 euroa.
- aloittaja12
Ainakin kuvissa priuksen tavaratila näyttää ihan riittävältä ja luulen että jos penkit laskee alas on tilaa kuten normaali farmarissa?
Joku ehdotteli skodan dieseliä... niistä puhutaan niin paljon huonoa että jo ihan sen takia en uskaltaisi ostaa. Diesel tulisi minulle laskelmien mukaan kalliimmaksi pitää ja ajaa kuin prius, diesel vero jäisi pois ja huollot ovat halvempia bensa autoissa, dieselissä ainakin osassa on hiukkasloukun vaihtaminen sikakallis toimenpide...
Vetokoukku on kyllä paha miinus mutta tällä hetkellä ei ole venettä eikä peräkärryä joten pakollista tarvetta ei ole. Laitoin listalle vielä 1.8 uusikorisen avensiksen automaatilla jos nyt vetokoukun tarve ennen ostoa ilmenee, tutun isällä on semmoinen ja juuri kävivät hiihtolomalla pohjoisessa ja keskikulutus oli 6.2... ei paha. - priuksen akku
Tässä kopio eräästä Priuksen myynti ilmoituksesta.
"Hybridiakku on juuri vaihdettu uuteen. Priuksen hybridiakku kestää ajoa n. 150000-200000km, jonka jälkeen akunvaihto on edessä. Akun vaihto maksaa n. 2000 €."
Olen ollut siinä uskossa että Priuksen akku kestää ainakin sen 300 tkm ilman ongelmia? Hondan akut ovat lukemani perusteella susia.- fghjklloiu
Onko linkkiä tuohon ilmoitukseen? Akun takuu on 350tkm / 8v.
Hiukan epäilen tuota sun juttua..
- priuksen akku
http://www.nettiauto.com/toyota/prius/6342978
Tekniset tiedot
Teho: 73 kW / 99 Hv, Vääntö: 142 Nm, CO2-päästöt: 92 g/km, Huippunopeus: 180 km/h, Kiihtyvyys (0-100): 10,0 s, Henkilömäärä: 5, Ovien lkm: 5, Kulutus: Kaupunki: 4 l/100km, Maantie: 4 l/100km, Yhdistetty: 4 l/100km, Omamassa: 1 445 kg, Kokonaismassa: 1 805 kg
Lisätiedot
• Auto on hijattain huollettu – normaali vuosihuolto
• Hybridiakku on juuri vaihdettu uuteen. Priuksen hybridiakku kestää ajoa n. 150000-200000km, jonka jälkeen akunvaihto on edessä. Akun vaihto maksaa n. 2000 €.
• Hyvät varusteet mm. LED-ajovalot, pysäköintiavustin, nahkaverhoilu jne.
Omistaja myy ja tuskin semmoista alkaa keksimään. Olisiko tuontiauto ja kilometrit ihan jotain muuta? Toisaalta jos on suomiauto niin pitäisi mennä akkui vielä takuuseen, en tiedä...- fghjklloiu
Ok, tämä ensimmäinen kerta kun kuulen jonkun vaihtaneen Gen.3 ajoakun.
Yleensä nuo akut kestävät kyllä pidempään. Ei akulle muuten 350tkm takuuta uskallettaisi antaa. Yksi syy akun vaihtoon on että autoa kolaroidaan, mutta sekin olisi niin iso mälli että tuon ikäinen auto olisi ns. lunari kamaa.
- ulkomaillakinelänyt
" Lisätiedot
• Auto on hijattain huollettu – normaali vuosihuolto
• Hybridiakku on juuri vaihdettu uuteen. Priuksen hybridiakku kestää ajoa n. 150000-200000km, jonka jälkeen akunvaihto on edessä. Akun vaihto maksaa n. 2000 €. "
Noista akkujen kestävyyksistä / ominaisuuksista löytyy varsin luotettavaa tietoa monesta maailman kolkasta ja englanninkieltä taitaville erityisesti USAsta. Käytännössä yli 99% noista Priusten akuista kestää enemmän / pidempään kuin mikä on niiden takuuaika.
Kannattaa muistaa, että Suomessa nuo automaahantuojat tekevät (länsimaisittain) melko huonoja sopimuksia jonka takia he joutuvat tappelemaan korvauksista valmistajan kanssa. Välttääkseen tämän työn, maahantuojat / merkkiliikkeet usein yrittävät maksattaa myös takuunalaiset korjaukset asiakkaalla. Samasta syystä johtuu myös tuo em. priuksen omistajan saama kommentti merkkiliikkeestä (joka on ns. muunneltua totuutta). - mitatkaapa...
hybridissä on mallista riippuen 50-100 kg high-tech-akkuja.
Eli aika lailla isompi kimpale ehtyviä luonnonvaroja esim. johonkin kännykän akkuun verrattuna. Kertokaapa tuo paino valmistusmäärillä, eli miljoonilla. Sitä tahtia siis putsataan maaperää raaka-aineesta.- fdsfsfdsfdsdfsfwewe
Nykyisen Priuksen akku painaa 40kg, kuten myös Auris hybridin.
Käytetyt akut kierrätetään, eikä arvokkaita materiaaleja heitetä roskiin.
Vai oletko nähnyt Priuksen akkuja lojumassa pitkin tien pientareita tai kaatopaikkoja? - fdsfsfdsfdsdfsfwewe
fdsfsfdsfdsdfsfwewe kirjoitti:
Nykyisen Priuksen akku painaa 40kg, kuten myös Auris hybridin.
Käytetyt akut kierrätetään, eikä arvokkaita materiaaleja heitetä roskiin.
Vai oletko nähnyt Priuksen akkuja lojumassa pitkin tien pientareita tai kaatopaikkoja?Tuossa vielä 100% kierrätyksestä lisää:
http://www.greencarreports.com/news/1044372_who-knew-a-car-battery-is-the-worlds-most-recycled-product
- koppelpddk
Leppoisa auto matka ajoon.kulutus noin 5 litraa reilulla ajolla ilman pihistelyä.matka noin 500km suuntaansa.ainoa haitta on aikamoinen rengasmeteli näillä isoilla ja matalilla kesärenkailla.
- meteli..
Kävin koeajamassa priuksen ja tosiaan myös minua häiritsi ohjaamon melu, kaupungissa menee äänettömästi mutta matka ajo nopeuksilla ääntä kuuluu, esimerkiksi 08 corollaan on ero huomattava.
- pkjhn
meteli.. kirjoitti:
Kävin koeajamassa priuksen ja tosiaan myös minua häiritsi ohjaamon melu, kaupungissa menee äänettömästi mutta matka ajo nopeuksilla ääntä kuuluu, esimerkiksi 08 corollaan on ero huomattava.
Perus 15 tuuman renkailla hiljenee kummasti.
- pakumies67
pkjhn kirjoitti:
Perus 15 tuuman renkailla hiljenee kummasti.
Totta. Itse kävin reilu vuosi sitten kokeilemassa nimenomaan farkku hybridiä, ja meinasin jo jättää väliin rasittavan kovan rengasmelin takia. Kaikissa kolmessa liikkeessä esittelyautoissa oli normaalia matalampiprofiiliset renkaat.
kokeilin sitten 5-ovista mallia jossa oli 15 tuuman perusrenkaat. Sitten teinkin kaupat.
En käsitä, miksi toyotalla hybridin esittelyautot on tai ainakin oli aina niillä teinirenkailla. Se on kuitenkin enemmän hiljaisuutta ja mukavuutta arvostavien, kuin karvanoppateinien auto.
- MasaKoo
En varsinaisesti ymmärrä tuota hybridiakun haukkumista. Uusissa dieselautoissa on about yhtä kallis paukku pakoputkistossa, kun dpf hajoaa. EURO6-päästöraja tuo vielä lisää katalysaattoreita ja urearuiskutuksia isompiin dieseleihin, kauanko ne kestävät?
Ohjaustuntuma on mielestäni parempi kuin Avensiksessa, riittävän hyvä motariajoon. Valitettavasti myös melua on riittävästi, ainakin 17" renkailla. Itse pidän enemmän Priuksesta kuin Avesta. Talven liukkailla ajonvakautus toimii Priuksessa "loivemmin", ja etenemiskyky säilyy hyvänä.
- jinub
Prius plus 900km suuntaansa noin viiden litran kulutuksella.Tilaa on 4 hengelle ja matkatavaroille hyvin ja autoa on leppoisa ajaa.Akku kestää sen mitä autokin,ei se oleva kuluva osa.Myynnissä plussia joilla on ajettu melkein 400 000 eikä akku ole muuttunut miksikään.
- ttrrg
Akku maksaa noin 2000 eur.mutta tiettävästi niitä ei ole juuri koskaan vaihdettu.
- Mitä_järkeä
Hybridijärjestelmästä on hyötyä vain kaupunkiajossa. Turha sellaista on matka-ajoon hankkia, ei vie sen vähempää, kuin tavan auto.
- Mihk
100~120 km vauhtia tunnissa ja kulutus pyörii 5~5.5 hujakoilla.Prius plus eli aika iso ja korkea auto 4henkilöä matka tavaroineen. Onko kulutus korkea?????
- Eihyötyämatkaajoss
Moottoritiellä Prius on käytännössä aivan tavallinen bensa-auto. Dieselillä pääsee selkeästi halvemmalla.
- oooho
kun tuossa sanottiin että prius plus joka on iso auto, menee motarilla viiteen tai viiteen ja puoleen litraan 100-120 km nopeudella,niin kuinka paljon alle menee diesel? kauoungissahan prius menee alle viiden,mites diesel automaatti?
- Hyrbiiiit
Linkissä prius keskikulutus (5,57). Ja varmasti sisältää riittäämiin autobahnojen motarinopeuksia. Laittakaas muut spritmonitor linkkejä tila-autojen bens/dsl kulutuksista jotka menee tuon alle!
- väärä.vertailu
Hyrbiiiit kirjoitti:
Linkissä prius keskikulutus (5,57). Ja varmasti sisältää riittäämiin autobahnojen motarinopeuksia. Laittakaas muut spritmonitor linkkejä tila-autojen bens/dsl kulutuksista jotka menee tuon alle!
miksi Priusta vertailisi tila-autoihin? Eihän sinne saa mahtumaan edes kolmea aikuista takapenkille. Kapea ja matala kajakki.
- öslfakkngojak
Kait se 7-paikkainen plussa jonkinsortin tila-auto on. ?
- Toyota-palstan
väärä.vertailu kirjoitti:
miksi Priusta vertailisi tila-autoihin? Eihän sinne saa mahtumaan edes kolmea aikuista takapenkille. Kapea ja matala kajakki.
trollipoju tekee kaikkensa saadakseen hämmennystä aikaan kaikessa mikä koskee Toyotaa ja sen vahvuuksia. Tyyli on tuttua eikä poju epäröi valehdella missään mitä kirjoittaa, häpeämisestä puhumattakaan.
- grte
väärä.vertailu kirjoitti:
miksi Priusta vertailisi tila-autoihin? Eihän sinne saa mahtumaan edes kolmea aikuista takapenkille. Kapea ja matala kajakki.
Prius plus.Mitat 461cm pituutta,178cm leveyttä,160cm korkeutta.Istuinpaikat seitsemälle.Kun paikat laitetaan viidelle on tavaratilaa 700 litraa.Massaa autolla yli 1500kg. Eikös auto ole tavallisen tilava? Kulutus minulla on satasen vauhdissa noin viisi litraa.Kysymys kuuluu, mikä tuossa kokoluokassa oleva bensa automaatti,vie matka ajossa vähemmän???
- joyu
Prius plus.Matkaa tehty 1860km. Keskikulutus tasan viisi litraa.Neljä aikuista,koira ja reilusti matkatavaroita.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Hengenvaaralliset kiihdytysajot päättyivät karmealla tavalla, kilpailija kuoli
Onnettomuudesta on aloitettu selvitys. Tapahtuma keskeytettiin onnettomuuteen. Tapahtumaa tutkitaan paikan päällä yhtei1786545- 1481804
- 1131588
- 511310
Suureksi onneksesi on myönnettävä
Että olen nyt sitten mennyt rakastumaan sinuun. Ei tässä mitään, olen kärsivällinen ❤️47999Möykkähulluus vaati kuolonuhrin
Nuori elämä menettiin täysin turhaan tällä järjettömyydellä! Toivottavasti näitä ei enää koskaan nähdä Kauhavalla! 😢40973Älä mies pidä mua pettäjänä
En petä ketään. Älä mies ajattele niin. Anteeksi että ihastuin suhun varattuna. Pettänyt en ole koskaan ketään vaikka hu98942Reeniähororeeniä
Helvetillisen vaikeaa työskennellä hoitajana,kun ei kestä silmissään yhtään läskiä. Saati hoitaa sellaista. Mitä tehdä?5869Tarvitsemme lisää maahanmuuttoa.
Väestö eläköityy, eli tarvitsemme lisää tekeviä käsiä ja veronmaksajia. Ainut ratkaisu löytyy maahanmuutosta. Nimenomaan242851- 41819