"12 9
17.1.2014 22:57
sössös sösseltrömmi. Nolaat itsesi täällä kerta toisensa jälkeen. "
Onko kyseessä joku entinen vapari, joka on jättänyt vaparitouhun?
Pitäisikö tästä ymmärtää, että vaparit eivät kunnioita toisen yksityisyyttä vaan ryhtyvät nimittelelään ja huutelemaan puskista toisen NIMEÄ keskustelujen yhteydessä? Sillä tavalla saadaan kätevästi lätkittyä useamapaakin kärpästä kertahuitaisulla.
Voimme siis päätellä, että vapareille EI kannata kertoa henkilötietojaan, koska ne vuodetaan palstoille sääntöjen vastaisesti.
Mitä tässä on kyse
26
152
Vastaukset
- .....
Onko Vapaa-ajattelijain liitossa ollut jäsenenä henkilö jonka nimi sösselströmmi?
- väärä nimi
Eipä tunnistanut väestörekisteri moisia nimiä.
- FUCKIFUU
Nyt sinä itket kun sinut on tunnistettu. Kannattaisi miettiä mitä tekee.
- 45,63
"Nyt sinä itket kun sinut on tunnistettu. Kannattaisi miettiä mitä tekee."
No niin. Taas tämä vapaa-ajattelija tuli tunnustamaan tekosensa. Hän tietää, että vapareissa on ollut henkilö, jonka nimi on sösselström. FUCKIFUUn tehtävä on paljastella entisten vaparien henkilöllisyyksiä palstalla ja koettaa näitä kertomasta totuutta vapareista. - zyrt
45,63 kirjoitti:
"Nyt sinä itket kun sinut on tunnistettu. Kannattaisi miettiä mitä tekee."
No niin. Taas tämä vapaa-ajattelija tuli tunnustamaan tekosensa. Hän tietää, että vapareissa on ollut henkilö, jonka nimi on sösselström. FUCKIFUUn tehtävä on paljastella entisten vaparien henkilöllisyyksiä palstalla ja koettaa näitä kertomasta totuutta vapareista.Kuka on sösselströmmi? Miten sinä tuosta saat jonkun henkilöllisyyden paljastuksen väännettyä, kun eihän tuollaista nimeä kellään voi olla.
- Trasseli
zyrt kirjoitti:
Kuka on sösselströmmi? Miten sinä tuosta saat jonkun henkilöllisyyden paljastuksen väännettyä, kun eihän tuollaista nimeä kellään voi olla.
Oli ainakin Speden elokuvissa.
- zyrt
Trasseli kirjoitti:
Oli ainakin Speden elokuvissa.
Mutta ihan oikeasti?
- Jori Mäntysalo
Tuo viittaa pariin kaveriin, joilla sattumalta on samantapainen nimi.
Ja itse en usko, että nämä henkilöt täällä kirjoittaisivat, ei natsaa kirjoitustyylikään. Joku sen sijaan käyttää aina välillä näiden kavereiden tekstejä lähdemateriaalinaan.- FUCKIFUU
Minä taas uskon täysin että nämä katkerat miehet juurikin itse kirjoittavat palstalle.
- Ö_o
FUCKIFUU kirjoitti:
Minä taas uskon täysin että nämä katkerat miehet juurikin itse kirjoittavat palstalle.
älsä nyt sösselströmmi viitsi taas avautua
- 16+8
Joka tapauksessa toisten nimien vetäminen mukaan keskusteluun, kuuluu se sitten kenelle tahansa, on vastoin tämän palstan sääntöjä ja muutenkin ala-arvoista.
- zyrt
Keiden nimiä on vedetty mukaan keskusteluihin?
- hmmm?
zyrt kirjoitti:
Keiden nimiä on vedetty mukaan keskusteluihin?
Ne, joiden nimet muistuttavat sösselströmmiä? Olisiko joku muukin nimi, ihan oikea, joskus vilahtanut samalla tavoin.
Ihan sama kenestä on kyse, et varmasti itsekään pitäisi siitä jos kuulut johonkin yhdistykseen tai liittoon ja sittemmin syystä tai toisesta saat lukea nimesi rpämääräisissä yhteyksissä keskustelupalstoilla, riippumatta siitä oletko kirjoitaja vai et. Ei kai tässä mitään epäselvää ole? - FUCKIFUU
hmmm? kirjoitti:
Ne, joiden nimet muistuttavat sösselströmmiä? Olisiko joku muukin nimi, ihan oikea, joskus vilahtanut samalla tavoin.
Ihan sama kenestä on kyse, et varmasti itsekään pitäisi siitä jos kuulut johonkin yhdistykseen tai liittoon ja sittemmin syystä tai toisesta saat lukea nimesi rpämääräisissä yhteyksissä keskustelupalstoilla, riippumatta siitä oletko kirjoitaja vai et. Ei kai tässä mitään epäselvää ole?Ei kannata kirjoittaa epämääräisiä tekstejä palstalle jos ei tahdo nimeään julkisuuteen.
- ateistix
hmmm? kirjoitti:
Ihan sama kenestä on kyse, et varmasti itsekään pitäisi siitä jos kuulut johonkin yhdistykseen tai liittoon ja sittemmin syystä tai toisesta saat lukea nimesi rpämääräisissä yhteyksissä keskustelupalstoilla, riippumatta siitä oletko kirjoitaja vai et. Ei kai tässä mitään epäselvää ole?Minä en kyllä nyt ota selvää tästä kinasta. Kyllä tässä on paljonkin epäselvää. Ensinnäkin sellaista nimeä ei taida olla kuin sösselströmmi ja miten se liittyy jonkun järjestön jäsenyyteen? Sinä ilmeisesti tiedät kenestä tuota nimitystä käytetään, miksi muuten noin kirjoittaisit?
- Jori Mäntysalo
ateistix kirjoitti:
Minä en kyllä nyt ota selvää tästä kinasta. Kyllä tässä on paljonkin epäselvää. Ensinnäkin sellaista nimeä ei taida olla kuin sösselströmmi ja miten se liittyy jonkun järjestön jäsenyyteen? Sinä ilmeisesti tiedät kenestä tuota nimitystä käytetään, miksi muuten noin kirjoittaisit?
Kopioin tässä selityksen, jonka laitoin joskus KK-palstalle:
===
Ateistit.fi on lähteenä varsin erikoinen. Karrikoiden: jos lyön vaimoani
kumipuukolla kesäteatterin näytelmässä, on teknisesti totta sanoa 'Jori
löi vaimoaan puukolla.' Mutta otan kolme konkreettista esimerkkiä.
1) Eräästä juhlapuhujasta, tekninen totuus:
"Koivuniemen piti pitää hautauspuhe vainajan muistoksi. Hän saapuikin
paikalle, mutta vasta hautajaisia seuraavana päivänä."
Oikea totuus:
"- - taustatietojen tutkimisen jälkeen syyksi on paljastunut se, että
hautajaiset oli jouduttu varhentamaan päivällä sovitusta ja että tämä
oli jäänyt Koivuniemelle kertomatta. - - olivat näet kummatkin
ajatelleet, varmistamatta asiaa, että oli tuon toisen asia tiedottaa
puhujalle siirrosta."
Ao. artikkelin kirjoittaja tarkentaa vanhoja tekstejään varsin usein.
Tätä hän ei kuitenkaan ole korjannut, saati että olisi pyytänyt anteeksi
Koivuniemeltä.
2) Liiton jäsenmäärän kasvusta. Tekniset totuudet, vuosi 2007:
"Vuonna 2006 jäsenmäärä oli 1 397 jäsentä, vuonna 2007 1 438
jäsentä. Kasvua oli 41 jäsentä - - Vuosien 2006 ja 2007 jäsenmäärät
eivät ole vertailukelpoisia, koska vuosi 2007 on liittokokousta
edeltävä vuosi ja sen jäsenmäärän mukaan määräytyy yhdistysten
edustusoikeus kesäkuussa 2008 pidettävässä liittokokouksessa."
vuosi 2008:
"- - jäsentilaston mukaan jäsenistön määrä on 1 539 - -"
Huomioidaan siis, että 2006 -> 2007 kasvu voi johtua
liittokokousvuodesta, mutta vastavaa käänteistä huomiota ei tehdä
kasvusta 2007 -> 2008.
3) Mikä uutisoidaan, mitä ei.
- Karkkilan hautausmaalle otettiin vankilasta vapautunut työllistetyksi.
Hän teki eräänä yönä henkirikoksen hautausmaan varastorakennuksessa.
Mitään varsinaista yhteyttä vapaa-ajattelijoiden toimintaan tällä ei ollut,
ja on kai periaatteessa hyvä että entisille vangeille on joku paikka yrittää
päästä kiinni elämisen syrjään. Tästä sivusto uutisoi.
- Vapaa-ajattelijain liiton ylläpitämällä Uskonnonvapaus.fi
-sivustolla oli vaalikone, joka toimikin minusta varsin näppärästi ja
olin siihen tyytyväinen. Kritisoitavaa ei kai löydetty. Tästä sivusto ei
uutisoinut.
Sivuston tarjoama "totuus" on siis pikemminkin "teknistä totuutta" hieman
samassa mielessä kuin muutama vuosi sitten Nokian vesikriisin yhteydessä
esiintynyt "tekninen vesi".
===
Kyse on nyt siitä, kirjoittaako tänne joku ateistit.fi:lle kirjoittavista. Minun mielestäni ei, vaan tuota käytetään lähteenä. Toisaalta, asia on aika yhdentekevä. Jonkun kerran jaksaa vastata, mutta saman asian toistamiseen yhä uusia ketjuja avaamalla on parempi vastata ilmoittamalla viesti asiattomaksi. - 12+19
Jori Mäntysalo kirjoitti:
Kopioin tässä selityksen, jonka laitoin joskus KK-palstalle:
===
Ateistit.fi on lähteenä varsin erikoinen. Karrikoiden: jos lyön vaimoani
kumipuukolla kesäteatterin näytelmässä, on teknisesti totta sanoa 'Jori
löi vaimoaan puukolla.' Mutta otan kolme konkreettista esimerkkiä.
1) Eräästä juhlapuhujasta, tekninen totuus:
"Koivuniemen piti pitää hautauspuhe vainajan muistoksi. Hän saapuikin
paikalle, mutta vasta hautajaisia seuraavana päivänä."
Oikea totuus:
"- - taustatietojen tutkimisen jälkeen syyksi on paljastunut se, että
hautajaiset oli jouduttu varhentamaan päivällä sovitusta ja että tämä
oli jäänyt Koivuniemelle kertomatta. - - olivat näet kummatkin
ajatelleet, varmistamatta asiaa, että oli tuon toisen asia tiedottaa
puhujalle siirrosta."
Ao. artikkelin kirjoittaja tarkentaa vanhoja tekstejään varsin usein.
Tätä hän ei kuitenkaan ole korjannut, saati että olisi pyytänyt anteeksi
Koivuniemeltä.
2) Liiton jäsenmäärän kasvusta. Tekniset totuudet, vuosi 2007:
"Vuonna 2006 jäsenmäärä oli 1 397 jäsentä, vuonna 2007 1 438
jäsentä. Kasvua oli 41 jäsentä - - Vuosien 2006 ja 2007 jäsenmäärät
eivät ole vertailukelpoisia, koska vuosi 2007 on liittokokousta
edeltävä vuosi ja sen jäsenmäärän mukaan määräytyy yhdistysten
edustusoikeus kesäkuussa 2008 pidettävässä liittokokouksessa."
vuosi 2008:
"- - jäsentilaston mukaan jäsenistön määrä on 1 539 - -"
Huomioidaan siis, että 2006 -> 2007 kasvu voi johtua
liittokokousvuodesta, mutta vastavaa käänteistä huomiota ei tehdä
kasvusta 2007 -> 2008.
3) Mikä uutisoidaan, mitä ei.
- Karkkilan hautausmaalle otettiin vankilasta vapautunut työllistetyksi.
Hän teki eräänä yönä henkirikoksen hautausmaan varastorakennuksessa.
Mitään varsinaista yhteyttä vapaa-ajattelijoiden toimintaan tällä ei ollut,
ja on kai periaatteessa hyvä että entisille vangeille on joku paikka yrittää
päästä kiinni elämisen syrjään. Tästä sivusto uutisoi.
- Vapaa-ajattelijain liiton ylläpitämällä Uskonnonvapaus.fi
-sivustolla oli vaalikone, joka toimikin minusta varsin näppärästi ja
olin siihen tyytyväinen. Kritisoitavaa ei kai löydetty. Tästä sivusto ei
uutisoinut.
Sivuston tarjoama "totuus" on siis pikemminkin "teknistä totuutta" hieman
samassa mielessä kuin muutama vuosi sitten Nokian vesikriisin yhteydessä
esiintynyt "tekninen vesi".
===
Kyse on nyt siitä, kirjoittaako tänne joku ateistit.fi:lle kirjoittavista. Minun mielestäni ei, vaan tuota käytetään lähteenä. Toisaalta, asia on aika yhdentekevä. Jonkun kerran jaksaa vastata, mutta saman asian toistamiseen yhä uusia ketjuja avaamalla on parempi vastata ilmoittamalla viesti asiattomaksi.Aihe taitaakin olla kiusallinen. Hyvä, että se on otettu siis esiin. Aiemmista keskustelunavauksista aiheen tiimoilta en ole tietoinen.
- tiedoksesi
FUCKIFUU kirjoitti:
Ei kannata kirjoittaa epämääräisiä tekstejä palstalle jos ei tahdo nimeään julkisuuteen.
On sääntöjen vastaista julkaista toisten tietoja ilman asianomaisen lupaa.
- selventäjä
ateistix kirjoitti:
Minä en kyllä nyt ota selvää tästä kinasta. Kyllä tässä on paljonkin epäselvää. Ensinnäkin sellaista nimeä ei taida olla kuin sösselströmmi ja miten se liittyy jonkun järjestön jäsenyyteen? Sinä ilmeisesti tiedät kenestä tuota nimitystä käytetään, miksi muuten noin kirjoittaisit?
"Minä en kyllä nyt ota selvää tästä kinasta. Kyllä tässä on paljonkin epäselvää. Ensinnäkin sellaista nimeä ei taida olla kuin sösselströmmi ja miten se liittyy jonkun järjestön jäsenyyteen? Sinä ilmeisesti tiedät kenestä tuota nimitystä käytetään, miksi muuten noin kirjoittaisit? "
En tiedä kenestä on kyse, mutta tähän kiinnittää väkisinkin huoiota, koska siitä saa vaikutelman siitä mitä olen aloitukseen kirjoittanut.
Otetaan hypoteettinen esimerkki: sinun nimesi olkoon Lindström (toivottavasti ei ole), liityt vapareihin, olet aktiivinen ja saat osan kirjoittajista niskaasi syystä tai toisesta minkä jälkeen saat tarpeeksesi koko toiminnasta ja sanot hyvästit koko liitolle.
Olet kuitenkin aktiivinen ihminen ja kirjoittelet myös keskustelupalstoilla, anonyymistikin. Kirjoittelusi tunnistetaan ja saat trollit kimppuusi, jossa kaksi vastausta kolmesta menee tyyliin: "tämä lintsrömmi on erotettu vapareista jne" tai jotain vastaavaa. Lisäksi trollit käyttävät tätä nimesi mukaelmaa keinona trollata hiukan muitakin, josta seuraa se, että kaikki ei-tykätysti kirjoittavat saavat kuulla olevansa entisiä linströmmi-vapareita jne.
Minulla ei ole hajuakaan siitä, kenestä tai keistä voisi olla kyse. En vain pidä tuollaisesta käytöksestä ja siksi kysyin mistä on kyse. Kuten arvata saattoi: vastaukset ovat epämääräistä huttua ja trollausta enimmäkseen. selventäjä kirjoitti:
"Minä en kyllä nyt ota selvää tästä kinasta. Kyllä tässä on paljonkin epäselvää. Ensinnäkin sellaista nimeä ei taida olla kuin sösselströmmi ja miten se liittyy jonkun järjestön jäsenyyteen? Sinä ilmeisesti tiedät kenestä tuota nimitystä käytetään, miksi muuten noin kirjoittaisit? "
En tiedä kenestä on kyse, mutta tähän kiinnittää väkisinkin huoiota, koska siitä saa vaikutelman siitä mitä olen aloitukseen kirjoittanut.
Otetaan hypoteettinen esimerkki: sinun nimesi olkoon Lindström (toivottavasti ei ole), liityt vapareihin, olet aktiivinen ja saat osan kirjoittajista niskaasi syystä tai toisesta minkä jälkeen saat tarpeeksesi koko toiminnasta ja sanot hyvästit koko liitolle.
Olet kuitenkin aktiivinen ihminen ja kirjoittelet myös keskustelupalstoilla, anonyymistikin. Kirjoittelusi tunnistetaan ja saat trollit kimppuusi, jossa kaksi vastausta kolmesta menee tyyliin: "tämä lintsrömmi on erotettu vapareista jne" tai jotain vastaavaa. Lisäksi trollit käyttävät tätä nimesi mukaelmaa keinona trollata hiukan muitakin, josta seuraa se, että kaikki ei-tykätysti kirjoittavat saavat kuulla olevansa entisiä linströmmi-vapareita jne.
Minulla ei ole hajuakaan siitä, kenestä tai keistä voisi olla kyse. En vain pidä tuollaisesta käytöksestä ja siksi kysyin mistä on kyse. Kuten arvata saattoi: vastaukset ovat epämääräistä huttua ja trollausta enimmäkseen.Olisi mielenkiintoista nähdä henkilö joka vapareista erottuaan oikeasti sanoisi hyvästit koko liitolle. Olen nähnyt sellaista että eräät ex-jäsenet ovet paiskottuaan ovat jääneet vielä siihen oven ulkopuolelle huutamaan että paska yhdistys ja rumat verhot.
- Jori Mäntysalo
12+19 kirjoitti:
Aihe taitaakin olla kiusallinen. Hyvä, että se on otettu siis esiin. Aiemmista keskustelunavauksista aiheen tiimoilta en ole tietoinen.
No ei se nyt mitenkään erityisen kiusallinen ole, paitsi jos on kuvitellut että ateistit ovat poikkeuksetta rehtejä ja reippaita sekä fiksuja ja filmaattisia. Sellainen oletus, ryhmästä riippumatta, on tietysti yhtä pöhkö kuin käänteinenkin.
VA-liittoa vastaan räksytyshän voidaan nykyään kuitata melko lailla tarkkaan kahdella klassisella sanalla: "Väärin sammutettu". Niin selvästihän ateismi lisääntyy, kirkon asema heikkenee, liiton sisällä mm. liiton talous paranee jne.
(Mikä ei tarkoita etteikö parannettavaa toki olisi! Esim. jäsenmäärä voisi olla suurempi, saa hakea jäsenyyttä...) - ateistix
selventäjä kirjoitti:
Minulla ei ole hajuakaan siitä, kenestä tai keistä voisi olla kyse. En vain pidä tuollaisesta käytöksestä ja siksi kysyin mistä on kyse. Kuten arvata saattoi: vastaukset ovat epämääräistä huttua ja trollausta enimmäkseen.Nyt olet siis "selventäjä" ja väität että kysyit.... Onko liian vaikeaa käyttää edes yhdessä ketjussa samaa nimimerkkiä?
- ei ihan noin
Jori Mäntysalo kirjoitti:
No ei se nyt mitenkään erityisen kiusallinen ole, paitsi jos on kuvitellut että ateistit ovat poikkeuksetta rehtejä ja reippaita sekä fiksuja ja filmaattisia. Sellainen oletus, ryhmästä riippumatta, on tietysti yhtä pöhkö kuin käänteinenkin.
VA-liittoa vastaan räksytyshän voidaan nykyään kuitata melko lailla tarkkaan kahdella klassisella sanalla: "Väärin sammutettu". Niin selvästihän ateismi lisääntyy, kirkon asema heikkenee, liiton sisällä mm. liiton talous paranee jne.
(Mikä ei tarkoita etteikö parannettavaa toki olisi! Esim. jäsenmäärä voisi olla suurempi, saa hakea jäsenyyttä...)"VA-liittoa vastaan räksytyshän voidaan nykyään kuitata melko lailla tarkkaan kahdella klassisella sanalla: "Väärin sammutettu". Niin selvästihän ateismi lisääntyy, kirkon asema heikkenee, liiton sisällä mm. liiton talous paranee jne. "
Taisit nyt ymmärtää hiukan väärin. Palaute ei tarkoita lopettamisvaatimusta... - vaihtuva nikki
ateistix kirjoitti:
Nyt olet siis "selventäjä" ja väität että kysyit.... Onko liian vaikeaa käyttää edes yhdessä ketjussa samaa nimimerkkiä?
"Nyt olet siis "selventäjä" ja väität että kysyit.... Onko liian vaikeaa käyttää edes yhdessä ketjussa samaa nimimerkkiä? "
Jos et pidä vastauksesta, ei tarvitse silsti siirryä sivuraiteelle.
Aloitus alkaa "mistä tässä on kyse". Jos se ei sinusta ole kysymys, en voi asialle mitään. - ateistix
vaihtuva nikki kirjoitti:
"Nyt olet siis "selventäjä" ja väität että kysyit.... Onko liian vaikeaa käyttää edes yhdessä ketjussa samaa nimimerkkiä? "
Jos et pidä vastauksesta, ei tarvitse silsti siirryä sivuraiteelle.
Aloitus alkaa "mistä tässä on kyse". Jos se ei sinusta ole kysymys, en voi asialle mitään.Niin? Miksi et osaa käyttää samaa nimimerkkiä yhdessä keskusteluketjussa? Onko se sinulle liian vaikeaa? Ei tämä ole sivuraiteelle siirtymistä, vaan ihmettelyä siitä miten jotkut heittelevät vaihtelevin nikein mitä sattuu.
- otetaan uusiksi
ateistix kirjoitti:
Niin? Miksi et osaa käyttää samaa nimimerkkiä yhdessä keskusteluketjussa? Onko se sinulle liian vaikeaa? Ei tämä ole sivuraiteelle siirtymistä, vaan ihmettelyä siitä miten jotkut heittelevät vaihtelevin nikein mitä sattuu.
Olet siirtynyt näemmä pysyvästi keskustelemaan keskustelijasta. Olet siis sivuraiteella. Kopsaan aiemman vastaukseni tähän uudelleen, koska se näemmä sai aikaan sivuraideilmiön. Jos sinulla ei ole siihen mitään kommentoitavaa, anna olla.
Minulla ei ole hajuakaan siitä, kenestä tai keistä voisi olla kyse. En vain pidä tuollaisesta käytöksestä ja siksi kysyin mistä on kyse. Kuten arvata saattoi: vastaukset ovat epämääräistä huttua ja trollausta enimmäkseen.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Useita puukotettu Tampereella
Mikäs homma tämä nyt taas on? "Useaa henkilöä on puukotettu Tampereen keskustassa kauppakeskus Ratinan lähistöllä." ht2364600Kuka rääkkää eläimiä Puolangalla?
Poliisi ampui toistakymmentä nälkiintynyttä eläintä Puolangalla Tilalta oli ollut karkuteillä lähes viisikymmentä nälkii763035- 472463
Meneeköhän sulla
oikeasti pinnan alla yhtä huonosti kuin mulla? Tai yhtä huonosti mutta jollain eri tyylillä? Ei olisi pitänyt jättää sua451767- 251613
- 781439
Lähetä terveisesi kaipaamallesi henkilölle
Vauva-palstalta tuttua kaipaamista uudessa ympäristössä. Kaipuu jatkukoon 💘851285PS uusimman gallupin rakettimainen nousija
https://yle.fi/a/74-20170641 Aivan ylivoimaisesti suurin kannatuksen nousu PS:lle. Nousu on alkanut ja jatkuu 2 vuoden143965- 69938
Sellainen tunne sydämessä
Että nainen olet kaivannut minua. Tai sanonko että oikeastaan koet sitä samaa nostalgiaa, kaipuuta ja mukavia muistoja,86894