Puolustavatko ateistit kansanmurhaa?

VT-kortti

Koska Israel joutui lähtemään maanpakoon Egyptistä juuri sen takia, kun egyptiläiset aikoivat tappaa heidät.

Luulin ateistien olevan paljon humaanisempia ja ihmisoikeuksista välittäviä ihmisiä.

14

108

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Ehkä me ateistit keskitämme vähäiset voimavaramme hieman tuoreempien kansanmurhien käsittelyyn.

    • :))

      Syytä jumalaasi, joka ei sitä estänyt:)

    • VT-kortti

      "Syytä jumalaasi, joka ei sitä estänyt:)"

      Et nyt käsittänyt mitä oikein tapahtui aikoinaan, Israel juuri pääsi Jumalan avulla ulos Egyptin vankeudesta.

      • Ilmeisesti Auschwitz oli paremmin vartioitu kuin Egypti.


      • zyrt
        Phoebus kirjoitti:

        Ilmeisesti Auschwitz oli paremmin vartioitu kuin Egypti.

        Kummallista ettei jumala valittua kansaansa pelastanut.


      • "Et nyt käsittänyt mitä oikein tapahtui aikoinaan, Israel juuri pääsi Jumalan avulla ulos Egyptin vankeudesta. "

        Joka on edelleen pelkkä tarina vailla yhteyttä todellisuuteen. Maailmassa riittää ihan oikeitakin kansanmurhia epäonnistuneiden mielikuvituskansanmurhien tilalle.


    • "Koska Israel joutui lähtemään maanpakoon Egyptistä juuri sen takia, kun egyptiläiset aikoivat tappaa heidät."

      Mitä tekemistä tuolla on todellisuuden kanssa?

      "Luulin ateistien olevan paljon humaanisempia ja ihmisoikeuksista välittäviä ihmisiä. "

      Niin, harvemmin me vastaamme hihun luomaa harhakuvaa.

    • >>Koska Israel joutui lähtemään maanpakoon Egyptistä juuri sen takia, kun egyptiläiset aikoivat tappaa heidät.

    • Wikipedia: "Kansanmurha (oikeustieteessä joukkotuhonta) on jonkin tietyn etnisen, kielellisen, uskonnollisen tai muun ryhmän (yleensä vähemmistön) järjestelmällistä tuhoamista."

      Kun Jahve murhasi egyptiläiset esikoiset, niin eikö se ollut tietyn ryhmän järjestelmällistä tuhoamista? Ja tuhoamisen syy, uhrien kannalta, oli se, että he olivat egyptiläisiä esikoisia.

      • VT- kortti

        "Kun Jahve murhasi egyptiläiset esikoiset, niin eikö se ollut tietyn ryhmän järjestelmällistä tuhoamista? Ja tuhoamisen syy, uhrien kannalta, oli se, että he olivat egyptiläisiä esikoisia."

        Mooses pyysi lukemattomia kertoja Egyptin kuningasta päästämään israelin kansan vapaaksi, mutta kuningas ei päästänyt vaan halusi pitää heidät orjinaan. Lopulta ei mikään muu auttanut, ja oli viimeisen vitsauksen aika. Olisiko Israelin pitänyt vain niellä kaikki nöyryytys ja jäädä toisen kansan orjuutettavaksi ja nöyryytettäväksi, ja lopulta heidän tuhoamaksi?


      • VT- kortti kirjoitti:

        "Kun Jahve murhasi egyptiläiset esikoiset, niin eikö se ollut tietyn ryhmän järjestelmällistä tuhoamista? Ja tuhoamisen syy, uhrien kannalta, oli se, että he olivat egyptiläisiä esikoisia."

        Mooses pyysi lukemattomia kertoja Egyptin kuningasta päästämään israelin kansan vapaaksi, mutta kuningas ei päästänyt vaan halusi pitää heidät orjinaan. Lopulta ei mikään muu auttanut, ja oli viimeisen vitsauksen aika. Olisiko Israelin pitänyt vain niellä kaikki nöyryytys ja jäädä toisen kansan orjuutettavaksi ja nöyryytettäväksi, ja lopulta heidän tuhoamaksi?

        "Olisiko Israelin pitänyt vain niellä kaikki nöyryytys ja jäädä toisen kansan orjuutettavaksi ja nöyryytettäväksi, ja lopulta heidän tuhoamaksi?"

        Hyväksyt sen, että syntyperä on riittävä syy murhaan, jos se hyödyttää toisia?


      • Kalapagos (ei kirj.)
        VT- kortti kirjoitti:

        "Kun Jahve murhasi egyptiläiset esikoiset, niin eikö se ollut tietyn ryhmän järjestelmällistä tuhoamista? Ja tuhoamisen syy, uhrien kannalta, oli se, että he olivat egyptiläisiä esikoisia."

        Mooses pyysi lukemattomia kertoja Egyptin kuningasta päästämään israelin kansan vapaaksi, mutta kuningas ei päästänyt vaan halusi pitää heidät orjinaan. Lopulta ei mikään muu auttanut, ja oli viimeisen vitsauksen aika. Olisiko Israelin pitänyt vain niellä kaikki nöyryytys ja jäädä toisen kansan orjuutettavaksi ja nöyryytettäväksi, ja lopulta heidän tuhoamaksi?

        " 20 Mutta Herra kovetti faraon sydämen, eikä farao päästänyt israelilaisia lähtemään. "

        Herrasi kovetti faaraon sydämen. Vika on taas kerran Yahwessa.


      • VT- kortti
        marathustra kirjoitti:

        "Olisiko Israelin pitänyt vain niellä kaikki nöyryytys ja jäädä toisen kansan orjuutettavaksi ja nöyryytettäväksi, ja lopulta heidän tuhoamaksi?"

        Hyväksyt sen, että syntyperä on riittävä syy murhaan, jos se hyödyttää toisia?

        "Hyväksyt sen, että syntyperä on riittävä syy murhaan, jos se hyödyttää toisia?"

        En tietenkään hyväksy mutta entäs sinä?


      • VT- kortti
        Kalapagos (ei kirj.) kirjoitti:

        " 20 Mutta Herra kovetti faraon sydämen, eikä farao päästänyt israelilaisia lähtemään. "

        Herrasi kovetti faaraon sydämen. Vika on taas kerran Yahwessa.

        "Herrasi kovetti faaraon sydämen. Vika on taas kerran Yahwessa."

        Konteksti on suurempi. Israel oli kärsinyt jo montakymmentä vuotta orjuutuksesta Egyptissä uuden faaraon astuttua valtaistuimelle. Tilanne olisi siis jatkunut samanlaisena. orjuuttamisena ja kansan murhaamisena. tapahtui mitä tapahtui, ja lopulta kun faarao päästi israelilaiset ulos maasta niin vielä tämänkin jälkeen faarao katui heidän päästämistään ulos maasta, lähettäen sotajoukkonsa israelilaisten perään heidät tappaakseen.


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Takaisin ylös

    Luetuimmat keskustelut

    1. Keitä täällä on??

      Kertokaa nimenne!! 🤔
      Ikävä
      127
      1306
    2. Mitä sanoisit

      juuri nyt kaivatullesi jos uskaltaisit/kehtaisit?
      Ikävä
      99
      987
    3. Tiedät, että en voi enää laittaa viestiä

      Aikaa kulunut. Eikä se näyttäisi enää luontevalta vastata näin pitkän ajan jälkeen. Tiedän myös, että sinä et enää lait
      Ikävä
      89
      934
    4. Nostetaanpas kissa pöydälle: Onko Kuhmossa työpaikkakiusaamista?

      Kuka uskaltaa puhua? Vai uskaltaako kukaan? Naisvaltaisella alalla on kuulemma Kuhmossa ruma tilanne. Mitä aikuiset ede
      Kuhmo
      25
      907
    5. Tuleeko Martinasta rouva Muhis

      Saako vihdoinkin ne haaveilemansa prinsessa häät Hajjin entinen Muhammad kanssa, 😂 yhteistä heillä on se, että molemmat
      Kotimaiset julkkisjuorut
      297
      789
    6. Mitä hyvää

      Mitä hyvää hän on tuonut elämääsi?
      Ikävä
      95
      758
    7. Ei enää kauaa rakkaani

      Ensin minun pitää saatella narsistit oikeuden eteen ❤️
      Ikävä
      109
      656
    8. Miten näytät / näytit ihastumisesi hänelle?

      Toimiko, miten hän vastasi? vinkki5
      Ikävä
      34
      648
    9. Oletko miettinyt sitä

      Että jos meidän persoonat ei sovi yhtään yhteen ;) No onneksi kumpikin on fiksu eikä halua toiselle mitään pahaa.
      Ikävä
      50
      591
    10. Eipä oo näkyny montakkasn etelänvetelää vielä kylällä.

      Liekkö tuo pensanhinta vetelille liian kallista, kun ovat jeäneet kesäksi kottiinsa vetelehtimmään. Pärjätään iliman vet
      Suomussalmi
      140
      589
    Aihe